***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Mennis: pyst niin kaukana Taysista kun pystyt. Täällä tosiaan osastot täynnä ja saliinkin joutui odottaan tosi kipeenä tosi pitkään.
Marsa: Floradix on ihan hyvää ja vatsaystävällistäkin, mut kannattaa huomi
oida, et annon ssältää vaan viidesosan Obsidanin rautamäärästä. Eli riittääkö normiannos 20ml/ pitääkö/voiko ottaa isompaa satsia?

Annukka75
 
Mpv
Täällä on "tullut tavaksi" herätä aamuisin klo 5.. :/ Onneksi saan sitten yleensä otettua myöhemmin aamupäivällä vielä tunnin-kahden torkut, kun tuolloin herättyäni ei uni vaan enää tule.

Pään vaivaa mulle aiheuttaa nyt nuo vauvelin vähentyneet liikkeet. Äsken oli taas kunnon liikettä ja eilen oli kyllä pitkään tosi vilkas, mutta kun ehdin jo tottua siihen 24/7 jatkuvaan potkimiseen ja möyrimiseen, niin nyt olen heti huolissani, jos hetken on hiljaista. :p
Sitten olen jo toista tökkimässä, että saan jalan heilahtamaan - kuinkakohan häiriintynyt lapsi sieltä tuleekaan, kun äiti ei anna raukan nukkua?! :headwall:
Liikelaskentaakin jo innostuin tekemään, kun oli "liian hiljaista", ja se osui sitten taas sellaiseen hetkeen, että ainakin ne 10 liikettä tuli jo 10 minuutin sisään.
Jospa sitä vain yrittäisi rauhoittua itsekin, ja vetää syvään henkeä. :LOL:
 
Päivää palstaystävät . Meille syntyi tänä aamuna 19.8. Klo 5.40. Ihana tytär rv 39+5 painoa hänellä oli syntyessään 4020g. Synnytys käynnistyi itsekseen ilman sitä tämän aamun suunniteltua käynnistystä. Palaan kertomuksella myöhemmin.
 
Onnea uusista vauvoista ja jaksuja niille jotka omaa nyyttiä vielä oottelevat.. Outoa kun piti itse olla viimeisten joukossa...

Täällä makoillaan edelleen tyksissä, nyt sentään jo vierihoidossa pojan kanssa.. Poika joutui tänään valohoitoon kun bilirupiini oli noussut.. Ja itse aika heikossa kunnossa vielä. oli jo parempi muta kroppa vissiin reagoi vähän jälkijunassa tohon hemoglobiinin alhasuuteen.. Kolmatta päivää jo hirveä päänsärky ja nyt tosi heikko olo muutenki. Eilen illal nous kuumekin.. Piti jo saada lisää verta mut oli sit hemoglobiini noussu yön aikana eilisestä 78 84:ään.. Ni ei nyt sit tarvi tiputukseen mennä.. se kanyylin laitto ei ikinä oo kivaa...
mut kohtutulehdukseen nyt vissiin saan antibiooit vaiks tulehdusarvo ei kovin korkealla olekaan..

Maito nous edellispäivänä oikein rytinällä ja sitä kyllä riittää. Poika tottu alkuun pulloruokintaan, hyvin on nyt tissillekin oppinut mutta syö siinä vaan suurimpaan nälkäänsä, kun tottunut että pullosta saa helpommalla.. Pakko vaan lypsää kun kerralla tulee helposti 100ml maitoa niin on tissit aika pinkeenä.. :D

Sellaista tnne.. ei paljoa ole ehtinyt lueskelemaan ja nytkin vain pikaseen omia kuulumisia. Kun kotiin pääsen niin sitten vähän enemmän. :)

Chevanne ja Niko 5vrk
 
suuret onnittelut kaikille vauvautuneille!! :flower: :flower: :heart: :heart:

ja kiitos onnitteluista :)

kirjoitan yhdellä kädellä, läppäri sylissä ja tyttö tissillä :D

raudasta mä söin raskausaikana retaferia, mut ei mulla kauheen hyvin noussut hb sillä. No, sitten synnytyksen jälkeen mun hb oli vain 79, sain pari pussia verta, kotiinlähtöpäivänä hb oli 88. Kävin sit hakees apteekista nestemäistä rautavalmistetta, en nyt tähän hätään muista minkä nimistä, mut pahan makuista se ainakin on, heh. Saa nähdä miten se auttaa, varmaan sit jälkitarkistuksessa seuraavan kerran hb mitataan.

Täällä oli toissapäivänä neuvolantäti kotikäynnillä, ja sillon neiti oli 7vrk. Syntyessään oli sen 3345g, ja kotiinlähtöpaino oli 3260g, niin nyt sitten kun neuskitäti punnitsi niin oli 3,5kg eli hyvin kasvanut tissimaidolla :heart: Napatynkä irtos jo tytön ollessa 6vrk.

Alapää on vielä aikas kipee, ja nyt on parin päivän ajan ollu sellasta ihan järkyttävää kipua ja paineentunnetta aina kun nousen seisomaan :/ En tiedä sit mitä se on, tuntuu että alapää räjähtää ihan just, ja se auttaa kun kädellä tukee sitä ylöspäin. Pitää vissiin hommata joku tuki tonne ettei tulis sitä kipua :D

Kovasti huvittais jo tehdä pidempiä vaunulenkkejä, mut ei pysty vielä kuin ihan pikkumatkan kävellä kerrallaan.

Jahas, nyt kakkivaipan vaihtoon! Hirmuisesti jaksuja kaikille mahakkaille ja tsemppiä tulevaan!! :hug: :heart:

mmiilia ja örinämurina-typy 9vrk <3
 
täällä neuvola takana ja vähän oudot tunteet... hoitaja mietti et vauvan asennossa tai mahassa jotain kummallista... katsotaan tiistaina uudestaan..

no mut tieto päivitystä
rv 38+2 (36+1)
paino 66,9 (66,1)
viikkoo kohti +373 (+525)
turvotus + (+/-)
paineet 111/63 (99/63)
hb 106 (109) ei uskois et syön rautaa joka päivä..
sf 33 (33)
rt (rt)
syke 144 (147)
liikkeet hyvät

eli muuten iha ok tuntuis olevan, pää on alhaalla mutta heiluu vielä vähän.
mietti vauvan asentoa tai jotakin et olis hullun kurisesti, vaikkakin oikein päin, istukka on oikealla puolella ja tuntuu selkeästi, vaavi vasemmalla puolella samoin kaverin jalat, en tiedä sitten. no näkee tiistaina. jollei ole mikään muuttunut niin ultraan tarkastettavaksi.
 
Oho, Suppis ja Tin ovat pyöräyttäneet vauvat kans =) Mäkin voisin ens vkolla viimestään kyllä jo tämän tehdä, kohta olen tuon mun dippatyöni käyny läpi (muutoksia loppupeleissä aika vähän, en vaan ole saanu aikaseks...) joten sekään ei sitten enää päätä vaivaa, jos tänään tosiaan jaksan ton kahlata läpi vielä.

Mulle terkka on kans sanonu, että vauva on jotenkin jännästi mahassa, mut en sitten tiedä onko se paha asia. Ei se ainakaan ole silleen huolissaan ollu, pää kuitenkin alhaalla mut jotenkin vissiin selkä tuntuu jännässä paikassa, tiedä mikä korkkiruuvi tuolla sitten on.
Nyt mä rupeen syömään vähän lounasta ja sit jatkan tota putsplank-kirjottelua.
Ulkonakin olis kiva ilma, mutta ei nyt taida malttaa mihinkään lähteä, kun kerran sain itteäni niskasta kiinni ja aloin perkaamaan tuota työtä....

Palaillaan =)
 
Tin ja suppis: Onnea molemmille kääröistä ! :flower:

Annukka mulla viime mittauksella parisen viikkoa sitten oli hemppa 114, ja käskivätkin neuvolassa ottaa noin joka toinen päivä rautaa, pitää kysyä tuosta nestemäisen annostuksesta jos siinä raudan määrä on vähempi kuin obsidanissa..

mmiilia mulla oli esikoisen synnytyksen jälkeen hemppa tasan 70,eikä mulle ehdoteltu edes veren antoa, kotiin lähtiessä hemppa oli 76 ja sanottiin vain että älä mene yksin suihkuun/vessaan niin että laitat oven lukkoon, saatat pyörtyä :eek: viikon päästä oli jo noussu reiluun 80:neen..

Marsa POKS 38 !! :p
 
heido! meille syntyi poika tiistaina 17.8 todella pitkän päivän päätteeksi.

tulin siis maanantaina osastolle käynnistykseen. Maanantaina ei tapahtunu asian hyväks mitään, niinkuin täällä jo kerroin. Tiistai aamulla käyrälle... pojan sykkeet piirsi aika inhottavaa kuvioo laskien välillä alle 100. Siitä synnytys saliin tarkkailuun ja synnytystä koitettiin tipalla käynnistää. Tässä vaiheessa olin väljästi sormelle auki ja kanavaa 1,5 jäljellä. Muutaman tunnin päästä tästä puhkaistiin kalvot, että pojan päähän saatiin anturi sykettä varten. Ja jo muutaman tunnin kuluttua tästä sain epidulaarin niiden helvetillisten supistusten takia... salissa odoteltiin kunnes pojan sykkeet alkoivat taas piirtää ikävää käyrää. Tässä vaiheessa olin ollut salissa n.11 h ja olin auennut vasta 4cm! pojan päästä otettiin kaksi kertaa verikoe jonka jälkeen lääkäri pääty sektioon. siitä tuli hätä sektio koska eivät saaneet vatsaani puutumaan vaan joutuivat nukuttamaan. Olin aivan paniikissa ja sekaisin, paikat hakkas oikein kunnolla siellä pöydällä. Heräämöön menosta muistan sen että kuulin pojan olevan kunnossa ja huusin koska kivut olivat todella todella kovat. Siellä sitten itkin koska kukaan ei osannut kertoa oliko mieheni vielä sairaalassa ja saimmeko perhuoneen että mies voi sairaalaan jäädä. Perhehuoneeseen päästiin ja poika voi mainiosti! Poika oli sotkenu itsensä oikein kunnolla napanuoraaan! Kerran kaulan ympäri ja sitten rinnan yli kuin henkselit ja loput oli jaloissa solmussa. Poika oli myös kerinnyt kakkaamaan veteen verikokeiden ja leikkauksen välissä. Joten tuskin tämä mies olisi edes alakautta maailmaan päässyt. Itse olen jo leikkauksen jäljiltä hyvässä kunnossa. Huomenna tai lauantaina päästään kotiin.
Pakko kehua miestä joka on jätkää hoitanut minun kipuillessani. Hän on ollut aivan uskomaton! En olisi uskonut, että hänestä kuoriutuu noin ihuna isä.

Jätkä oli 50cm pitkä, 3420g painava ja sai ysin pisteet. ...perjantaina saatu paino arvio 4,2kg heitti siis aikalailla!

Toivottavasti saitte jotain tolkkua kertomuksestani!

Hyvää vkloppua! Toivottaa onnellinen ja väsynyt n11na ja pikkujätkä
 
onnea N11nalle pienestä miehestä ja toipumista sektiosta!

Voi rähmä, mä niin pelkään sitä napanuoran kiertymistä kans, kun tytölläkin se oli niin pahasti kiedoksissa... :(Noista liikkeistä, niin tämäkään ei ole tänään kuin pienen pieniä liikkeitä tehnyt, pitää kohta varmaan laskeskella noita liikkeitä....
huh huh, olispa jo tämä ohitse kuten niin monella muulla jo....
 
^No sanoppa muuta. Menin sit lukeen netistä synnytyskertomuksia, ja kaikkihan ei pääty nätisti. Rupes PELOTTAAN. Pelottaa vauvan koko, ja mitä kaikkea voikaan tapahtua. Eikä mitään merkkejä synntyksestä, supistelee silloin tällöin harkkasuppareita, ei muuta. Eivätkä muutu vaikka päällään seisos. Oon koittanut kaikki S:t moneen kertaan, juonu vattuteetä, käynyt vyöhyketerapiassa kahesti, eikä mitään :|
Anteeksi tää valitus, monilla viikkoja kasassa vielä enemmän.

Lapset lähtee viikonlopuksi mummun ja papan kans asuntovaunulla reissuun. Itelläki onneksi kivaa tekemistä, jos ja kun en kuitenkaan synnyttämään pääse.

 
Onnea vauvan saaneille!! :flower:
N11na: Onneksi kaikki sujui loppujen lopuksi hyvin =)

Mä en synnytä IKINÄ. Alkaa jo usko loppua, että pikkumies täältä mahasta joskus ulos tulisi :headwall: Päivittäin supistelee, mutta ei lähellekkään niin että pitäs synnyttämään lähteä. Välillä tulee pari kovempaa ja kerkiää jo toivoa että nyt se alkaa niin pa...n marjat loppuvat supparit kokonaan. Mutta koitetaan mammat yhdessä kestää tämä loppuodotus :flower: Täytyy yrittää vaan ajatella, että kukaan ei ole vielä mahaan jäänyt ja jollain konstilla se vauveli sieltä ulos tulee :D

jonna ja pikkuveli 40+3
 
^Niimpä, ja onneksi on tällainen paikka missä saa valittaa sydämensä kyllyydestä! :LOL:
Ottaa päähän myös nuo joko-joko-joko kyselyt. Naamakirjassakin veikkailevat millon tää syntyy. Ja si päivitellään et EIKÖ VIELÄKÄÄN. Tekis mieli vastata että tässä voi mennä vielä yli viikko, melkeen kaks viikkoa jos on huono tuuri.

Mutta koitetaan tosiaan yhessä kärvistellä, kyllä tää tästä...

-Sande 40+4
 
Onnitteluni kaikille vauvan syliin saaneille! :flower:

Meillekin syntyi lauantaina 14.8.10 ihana pieni tyttövauva 3200g 50 cm. Äiti on täynnä rakkautta :heart: :heart:

Hieman traumaattinen synnytyskertomukseni:

Minulla oli siis ollut jo yli viikon joku kuumeinen hengitystieinfektio, johon antibiootit ei tepsineet eikä lukuisista sairaaloissa ravaamisista kukaan löytänyt oikeaa antibioottia tautiini. Olimme juuri käyneet Peijaksen sairaalassa tautini takia torstaina ja kaikesta väsyneenä päätin, että vaikka vauvan tila huoletti minua, en lähtisi Jorviin kuuntelemaan sydämensykkeitä vaan kävisin neuvolassa. Sydämensykkeet ok. Oli siis perjantai. Parin päivän ajan olin tuntenut kivuliaita supistuksia silloin tällöin ja perjantaina tuli limatulppaa. Ajattelin, että synnytys on lähellä. Ja jos nyt lähtisi synnytys käyntiin, lähdettäisiin varmuuden vuoksi Naistenklinikalle tautini takia, eikä JOrviin. Naistenklinikalla on kuitenkin lapsella apu lähellä, jos sitä tarvittaisiin.
Klo.00.30 lauantaina meni lapsivedet. Lapsivesi oli vihreää. Onneksi olin pakannut jostain äidinvaistosta kaikki valmiiksi eteiseen (sairaalakassi, kameralaukku, auton istuinsuojat yms.) Soitimme samantien lastenvahdit paikalle ja lähdimme Naistenklinikalle.
Noin klo. 1.00 pääsin käyrille, jossa huomattiin, että vauvan sydämensykkeet laskivat välillä noin 90 ja nousivat välillä 170.
Noin 1.30 pääsin synnytyssaliin, jossa olin pitkään käyrillä ja jossa minulle aloitettiin suonensisäinen antibiootti.
Lääkäri kävi välillä kommentoimassa sydänkäyrää ja yritti laittaa scalpin vauvan päähän, mutta ei onnistunut. Minulla oli kohdun kaulan edessä joku suonekas istukan osa, joten synnytys alateitse ei onnistuisi. Vauvan tila oli muutenkin epävakaa sydänkäyristä päätellen, joten lääkäri päätti tehdä sektion.
Pelosta, kuumeesta ja jännityksestä täristen menin leikkaussaliin.
klo. 3.32 meille syntyi tyttövauva, jonka hengitystä piti avustaa ylipainelaitteen avulla. Vauva vietiin pois - en saanut edes nähdä vauvaa. Itkin, kun en tiennyt vauvan tilasta mitään. Minut vietiin heräämöön, jossa odottelin vain uutisia pienestä taistelijastamme. Isä tulikin noin kuudfen aikaan aamulla ja sanoi, että hengityslaitetta ei enää ollut, mutta vauvaa tarkkaillaan vielä.
Loppujen lopuksi sain nähdä vauvani ensimmäistä kertaa noin 9 tunnin ikäisenä ja vierihoitoon sain hänet vasta yli vuorokauden kuluttua synnytyksestä. kävin muutamaan otteeseen imettämässä vauvaa valvonnan aikana.
Mutta voi sitä autuutta ja ihanuutta, kun sain vihdoin pienen sinnittelijäni syliin!

Nyt ollaan päästy kotiin ja vauva voi hyvin. Ensimmäinen sektio takana, enkä tiedä onko toipuminen siitä nyt niin paljon haastavampaa kuin revenneestä alapäästä :)

Nyt täytyy rientää!

Viher ja tiitiäinen 6pv
 
Voi onnea Suppis ja n11na :heart:

Olipa taas neuvolakäynti :|
Neuvola oli vasta 12 ja siihen mennessä olin saanu just ja just kerättyä 6 liikettä!! Sykettä etsittiin ja etsittiin. Lopulta se kuului mun navan yläpuolelta, mikä viittaa siihen poikkitilaan. Veikkaili et pää ois kuitenki alaspäin mutta todella korkeella, ettei tietoakaan laskeutumisesta saati synnyttämään pääsystä. Se nyt ei mulle yllärinä tullu, mulla laskeutuu vauvat vasta synnärillä...

Joutui pyytämään toisen kokeneemman tätin kans katsoo tarjontaa, mut ei sekään pystynyt varmaksi sanomaan mitään. Sen verran sanoi vain et kun/jos vedet menee kotona niin heti sairaalaan et kerkevät katsoa miten päin on eikä napanuora tule vaan ulos ennen vauvaa.. No, onneks mulla on 1.9. kontrollikäynti äippäpolille, oisha sinne mukava mennä jo aikaisemmin mut ainakin sit pääsee. Ja jos on oikein päin niin saavat kyl käynnistää, kun sillo pitäs 4kg olla. Mulla kun on edelliset yliaikaisinakin olleet vain 3,5kg.

Ehkäpä tämä taas tästä, nyt vois mennä laittaan ruuan ja vähä sit pötkähtää, kun väsyttää taas kokoajan.

Peppi ja Hertta 38+2
 
AnQ
Näiden palstojen parhautta on kyllä se, että aina voi avautua just niin paljon, kun tarvii - IRL-suhteet pysyy paljon paremmassa kuosissa, kun on täällä käynyt ensin kiukkuamassa pahimman terän pois :D

Pitäis varmaan alottaa tässä nyt joku järjettömän iso projekti, että tää napero osais sit alkaa syntymään - jos kaikki on valmiina vauvaa varten, tuskin on heti tulossa. Pitäisköhän hakea vaikka leka ja ruveta moukaroimaan keittiön ja olkkarin välistä seinää, se on aina ollut vähän häiritsevä...

No joo, oikeesti en vielä oo odottamassa tätä naperoa ainakaan viikkoon - on kuitenkin tosi rauhoittavaa, että viikot alkaa nelosella (ei tarttee enää odottaa laskettua kun on jo ohi) ja onhan tää odottava fiilis ihan omanlaisensa! Katsotaan, oonko vielä viikon päästä yhtä rauhallinen - kaverilla on 27. päivä laskettu aika ja katkeroidun varmasti pahasti, jos pääsee hakemaan vauvaa ennen meikäläistä, merkit on kuitenkin siihen suuntaan |O

Mies ja tyttö lähtivät kaupunkiin viettämään laatuaikaa keskenään, mitäköhän tässä itse keksis? Ei oo pyykkii, siivottavaa eikä mitään, nyt ei nukutakaan - AAARGH. Mietin, että lähden käymään rautakaupassa, mutta en kyllä ihan viitsisi sinne kävellä...

Muoks. Onnittelut taas vauvaantuneille :flower: :heart: Onneksi rajuista ja pelottavistakin synnytyskokemuksista on selvitty! :hug:
 

Yhteistyössä