***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Huh huh, tälle päivää on riittänyt hommia,pinnasänkykin on sitten laitettuna valmiiksi ja sairaalaan kassi melkeen pakattuna. Pitäkää kuomat peukkuja että tällä kertaa säästyn suurimmilta vuodoilta, se se pelottaa eniten :(

Seuraavan kerran sitten kera vauva-uutisten :wave:

Marsa, jota käynnistys edelleen pelottaa...
 
Paljon onnea taas kaikille vauvautuneille!!! :flower:

Jaksamista kaikille vielä mahansa kanssa kärvisteleville, voin vain kuvitella kuinka tuskainen olo teillä onkaan... :hug:
Mutta onneksi ei teilläkään enää hirveän montaa päivää ole jäljellä ja sitten pääsette ansaitusti nauttimaan vauva-ajasta!

Täällä arki rullaa jo aika sujuvasti vauvan ja 1,5vee isoveikan kanssa. Hieman väsymystä pukkaa, mut se nyt tietysti kuuluu tähän vaiheeseen. :)

Hendu ja herra A 2vkoa
 
:vampire::kieh: Miks musta tuntuu, että plussaamisestakin on sata vuotta aikaa... grrrh. Kävelyllä tuli kunnon suppareita, pisti todella kaksin kerroin puuskuttamaan, mutta heti kun loppu kävely - loppu supparitkin. En kyllä jaksa lähteä juoksentelemaan tuonne enää, koko päivän ollu liikenteeessä, otan illalla alkoholillisen siiderin ja katon tuoko se mitään toivottua tulosta. Sain siis tämmösen vinkin tänään - kaikkea sitä pitääkin kokeilla... :mad:

Jep, mun pitää olla ysiltä huomenna siellä äpolilla, eli katsellaan sitten tuonnempana mitä siellä sanotaan. Kotiin tulen kuitenkin vartomaan :headwall:
 
Mie oon käyny tänää kaupassa, mentii mökille, imuroin ja imuroin kanin häkinkin. Ja olen toisen hihan saanu paidassa ommeltua paikoilleen.. Kohta pitäis toinen ommella myös ja sit sivusaumat.

Huomenna kai sitä on sitten lähdettävä kohti KYS:iä. Tosin, onhan tässä vielä tunteja aikaa supistusten lähtevän käyntiin oikein kunnolla.

Mutta täytyy sanoa, etten olisi uskonut tämän raskauden menevän näin pitkälle.
 
Huoh, puol kymmenenhän mun vasta pitääkin siellä olla... supisteluja on tullut ihan mukavasti tänä iltana, ihan oikeasti semmosia että tuntuu ja sit semmosia että ei tunnu. Jospa ne olis valmistellu sit vähän lähemmäs ipanan tuloa. Ja maha valahti tänään alas, roikkuu suunnilleen polvissa :LOL:
Mutta huomenna sit näkee taas tilanteen.. passitetaanko kotiin odottamaan vai mitä.

Nyt mä vahtaan vielä lihapullat uunista valmiiksi ja sit käyn pötkölleen, ootan jos sitäkin aika kovasti, että pystysin omassa sängyssä nukkumaan.. monta kuukautta jo sohvalla nukkunu, kun se on ainoa kovempi paikka missä voi edes kuvitella saavansa unta.

Öitä naiset ja tsempitykset kaikille + erityistsempit huomisille muille kontrolloitaville =) :heart:
 
Öinen lisäys: lapsivedet hulahti äsken vessanpönttöön ja vaaleanpunaista vettä valuksii lisää. Menen aamusta synnärille, jos ei ala kovemmin supistelemaan, ei ole kovin kummosia suppareita vieläkään.
Pitäkäähän peukkuja :popcorn:

runttis ja sytkylä 41+6
 
nyt jänskättää! :) koko eilisen päivän supisteli sillee harvakseltaa ,mutta iltaa kohden ehkä vähän säännöllisemmin..nyt sitte tulee 10 min välein mutta ihan siedettävää on vois tulla kovempaa :D
uni ei kyl millään tuu närästää niin paljon ja jännittää niin paljo! =)

peukut myös runttipullalle! =)

-jensspa ja vaavi 42+0
 
Jensspa, täällä vettä tulee lisää ja vähän vertakin tuli, ja jumalattomia supistuksia tulee max 10 min välein. Jösses miten kovaa voikin koskea :vampire: Kohta mennään, sain jo luvan lähteä synnärille, mutta huokailen tässä ja kiroan 10 min välein tätä oloa....
 
Oi että, runttis on jo varmaan matkalla, mutta lähtihän se sieltä itsekseen. Onnea ja voimia matkaan :heart:

jensspa Kyllä sinunkin olosi kuulostaa siltä että tänään se on varmaan menoa :)

Tsempit kaikille ya-kontrolliin menijöille!! :heart::flower:

Mä heränny jo viiden aikaan. Kävin heittämäs miehen töihin et saan auton. Tarttee käydä ystävä hakemas meille kun jatketaan tänään tallin pesua. Saatais urakka tehtyä nyt parin päivän sisällä. Alkaa olla yöstä jo sen verran viilee et pitäs nuo starttaavat ravurit saada lepäämään karsinoihin.

Peppi ja Hertta 39+6 :)
 
Hienoa, että runttis pääsi vihdoin tositoimiin ja vielä ilman avustuksia! =)

Toivotaan, et jensspan supparit vahvistuu myös ja pääset säkin lähtemään laitokselle. Vielä kerran onnea matkaan myös kaikille käynnistykseen/kontrolliin meneville. Toivotaan, et kaikki sujuu hyvin ja saatte pian nähdä masuasukin!

Itsellä supisteli illalla n. 10 min välein, mutta ei kipeästi. Yö meni aikalailla valvoessa, kun suppareita tuli epäsäännöllisen säännöllisesti - jokunen välillä kovempaa, mutta suurin osa kuitenkin aika kivuttomasti. Aamuyöstä taukosi ja sain nukuttuakin. Nyt on vaan selkä pirun kipeä. Katsotaan, mitä päivä tuo tullessaan. Ihanaa päästä sanomaan, että viimeistään ens viikolla meidän vauva syntyy!

p3 40+3
 
Oi runttis,hienoa,sulla se oliki sit menoa ihan itekseen. Mä itkua väännän ku jänskättää äpolille meno,kuitenki laittavat vielä mut kotiin,vaikka en yhtään enää jaksais!!!:headwall: Miks tää ei voi syntyä??Viime yö meni ihan harakoille,ku niin masentaa ja jännittää..Jensspalla tais olla menoa kans..

Mulle kans peukkuja,kiitos..Hepetius rv 41+6
 
Meille syntyi tänään maanantaina 30.8.2010 klo 2.41 pieni prinsessa Nanna. Painoa 3410 g. Ihana, musta tukka :heart:. Synnytys oli helpoin ja nopein. Klo 21 jälkeen alkoi supistuksia tulemaan 10 min välein. Klo 22 jälkeen oli sellaisia 5-7 minuutin välein. Isäntä oli, että joko hän soittaa tädilleen että voisiko hän tulla tyttöjä katsomaan siksi aikaa ku vie mut kysiin. Mie olin etten halua taas liian aikaisin mennä.

Tätiä ei saatu kii, joten piti 3 unelmasta lasta herättää.. mutta täti onneksi soitti ennen ku kerättiin lähteä. Mies haki tädin meille ja päästiin lähtemään klo 23.30 suunnilleen. Eka ajettiin tankin kautta ja silloin tuntui että lähdettiin ihan liian aikaisin koska tuntui siltä että supistukset loppuivat. Mutta alkoivatkin tulee 3-4 min välein ja silloin olin, että kerätäänköhän me kyssiin. Noh, kysissä oltiin klo 00.30 ilmoittautumassa sisälle.

Klo 1 meni vedet ja olin 5 cm auki. Sitten siirryttiin saliin. Sanoin haluavani kaikki mahdolliset kivunlievitykset. Supistukset oli erittäin kivuliaita mutta ihmeen hiljainen olin.

Ensimmäisenä halusin kohdunsuun puudutteen jonka sain klo 1.15 ja olin 6 cm auki. Mutta tällä kertaa siitä ei ollut apua, vaan halusin spinaalin. Ei mennyt kauaa kun sen sain. Siihen asti kokeilin myös ilokaasua, mutta musta se on ihan hyodytön.

Spinaalin auttaa ja vie kaiken kivun pois. Jossain vaiheessa kätilö tutkii taas kohdunsuun tilanteen ja ilmoittaa että oon täysin auki ja hetken päästä alkaa tuntua pientä ponnistamisen tarvetta.

Imukupilla vähän autettiin. Ponnistusvaihe kesti minuutin. Ja ei repeämiä.

Nanna on hyvin rauhallinen ja itsenikin pitäisi malttaa nukkua.
 
joo täällä mä viellä oon :D välil tulee iha 5 min välein mut sit taas 10 min välein.. eikä ne tunnu kestävän kauaa, eikä oikee satukkaa vähän "tunnahtaa"..en oo nukkunu silmän räpäystäkää ja klo 14 olis se ya-kontrolli jos sinne menis tai aikasemmin kävis kattoo et onko tapahtunu mitää ja vois pyytää vauhdittaa tätä hommaa ku aika väsyks vetää..
 
Huomenta!
En ole täällä ehtinyt käydä paljoakaan vauvan syntymän jälkeen, välillä oon käyny lueskeleen mut kirjottamaan en oo ehtiny enkä jaksanu. Kerronpa nyt pikasesti kuulumisia. poika on tänään jo 4 viikkoa vanha. Painaa yli 5kg, tosi iso poika ja nyt jo käytössä 62-68 vaatteet. Tuttelia syö pullosta eli en imetä. Meitä on myös vaivanut nyt reilun viikon flunssa. Molemmat tenavat ihan tukossa.. pitää vaan toivoo ettei tuo pojan olo pahenis ja kuume nousis ku muuten joutuu niin herkästi osastolle. [/B]Meillä oli eilen ristiäiset ja poikamme sai nimekseen Viljami Onni Jonatan
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä niille joilla vauva vielä viihtyy masussa.
Mulle tuli muuten sitten taas se synnytyksen jälkeinen masennus, johon oon nyt onneks saanut apua ja olo alkaa tässä pikkuhiljaa helpottamaan!

Jonetta ja Viljami 4 viikkoa
 
Paljon onnea Red dragon :heart:

Peppi78
Tiinuz
Runttipulla
pikku3nen
vauvahaaveita
Mennis
Hepetius
Marsa22
jensspa
giraffe
Rakkaudesta äiti
kreta

jahas, nyt lähden hakeen ystävän ja sit siivoamaan tallia :) Selkä on eilisestäkin kipeä, mutta tulee hyvä mieli kun tulee puhdasta jälkeä. Ja nyt tätä on vielä helppo tehdä kun Hertta on mahanahkojen sisällä :) vaikka maha onki tiellä :D
 

Yhteistyössä