***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Rakkaudesta äiti: Kolme nla-käyntiä takaperin, mun hemoglobiini oli 131, siitä seuraava käynti ja hemoglobiini: 115 (kolmessa viikossa laskenut) ja viime viikon perjantaina, kun kävin, niin hemoglobiini olikin jo 122. Ja en ole ostanut rautatabletteja. Olen lisännyt vain marjojen ja salaatin syöntiä.

huisi: Oikein Paljon Onnea! :flower: :heart:
 
Neitim- pikaista paranemista sinulle.

Peppi- jännä kun hertta kahnuttaa siellä masussa vaan "vinossa"

Onnea kaikille vauvan saaneille! Ainakin Jonetta ja Huisi

Mie ostin tuota nestemmäistä rautalääkettä jo valmiiks että otan kuurin kun oon synnyttänyt kun sen jälkeen ne laskee ainakin.. nyt oli eilen 137.. :eek: ei oo laskenut oikeestaan ollenkaan koko raskaudessa alle 130.. mikä on aika outoa..

Mulla ois maanantaina se synnytystapa arvio .. ja jänskättää kyllä miten käy kun olen sitä käynnistystä ruinannut ..
 
Tuli nukuttua tunti ja syötyä kunnolla ja nyt on taas hieman enemmän virtaa ... kunhan muutaman tunnin päästä saa ottaa taas särkylääkkeet niin olo on yöksi ihan ok .

Tuli lämmin ja ihana olo sanoistanne :heart:
Tää lista on ollut kyllä jo pitkään niin ihanan lämmin ja mukava paikka ...
Toi p.. puhuminen ja haukkuminen on ollut kyllä aika raukkamaista , olkoon kuka vaan !!!
Sitähän varten tää lista on että voi purkaa tuntojaan ja saada vertaistukea ja myötätuntoa !
Ja juuri ne jotka ovat ahkerammin kirjoitelleet ovat tulleet paremmin "tutuiksi" ja on ollut niín helppoa purkaa tuntojaan !

Onnea huisille ja toivottavasti saat pian vauvan rinnallesi niin ettei häntä siitä pois viedä !

Vielä kääröään odotteleville haleja ja voimia :hug:

Omat tuntemukset muutamia päiviä ennen lähtöä synnärille ..
Pari päivää oli siis jo suppareita
maha meni päivää ennen sekaisin ja useasti sai juosta vessassa
Olin 2 päivää todella kiukkuinen ja ärtynyt ... kaikki asiat arsytti ja kuikutti , eikä jaksanut oikein mitään !
Kun vihdoin yöllä alkoi nuo lähtösupparit niin tulivat tosiaan koko aika 2-4 min välein , muutaman kerran 5 min välein ... viimeiset 4½ tuntia vain 2 min välein ...
Ennen kun lähdimme kotoa niin supistukset kovenivat ja pitenivät ja vessassa huomasin että tuli pyyhkiessä hieman tuhrua..limatulppaa en missään vaiheessa huomannut !

neitim (hieman voimistuneena .. kummasti noista lämpimistä sanoista saa voimia !!! :heart: :hug: :flower: )
 
täällä ei uutta. voinnissa kaikki ennallaan.

nyt lukemaan pinoa ja jatkan sen jälkeen...

korvapuusti 37+6

ps. sen verran että kävin nla lääkärin luona tänään saamassa lupalapun vauvan tuberkuloosirokotuksen takia ja se myönnettiin, jee!
 
Voi kauhia tätä vointia, hellettä taas pukkaa ja heti on huono olo :S Tänään koulussa supisteli aika lahjakkaasti ja nyt illallaki on jonku verran supistellu, toivottavasti pääsis kohta jo synnyttää :D
Syyskuisiinki oli ensimmäinen vauva syntyny, ku kävin kyttää :D :)

k-ati ja vaavi 36+2 :heart:
 
Täältä kans lämmin kiitos Neitim, että jaksat pinoa päivitellä. :heart: =)

Huisille valtavasti onnea :heart: :flower: pikkuinen siellä varmasti hyvässä hoidossa :heart:

Tuli käytyy kaupungilla ja huomasin, että eipä sitä paljoo enää jaksa tuolla lyllertää, kun alkoi heikottamaan ja sitte tuli tunne, että syntyykö tää kohta tähän, kun niin kovin painoi taas tuonne alas. ja AAARRGH ne muiden säälivät katseet :kieh: Ja joidenkin kauhistelevat katseet, kun tajuavat, että noin monta muksua ja kaksi niistä vielä aika pieniäkin ja sen lisäks tossa tilassakin vielä. :eek: :kieh: :LOL:

oon taas pitkin päivää lueskellut juttuja ja nyt en muista mihin kaikkeen piti kommentoida, joten :hug: annan kaikille tarvitseville.
 
Moikka! 2 päivää meni, että sain luettua tän koko ketjun! Mutta oli kiva lukea.

Ilmoittaudun mukaan elokuun odottajien runsaaseen joukkoon!

LA 23.8
sairaala:KYS
tyttöä veikkasivat rakenneultrassa

Viikkoja siis 37+3. Olo hyvin malttamaton. Ensin la oli jo 27.7, mutta heti ekassa ultrassa siirrettiin lähes kuukausi eteenpäin, että on tässä jo odoteltu. 2 viikkoa sitten oli neuvolalääkäri ja kohdunsuu pehmentynyt ja lyhentynyt puoleen. Ulkosuu 1,5 cm, mut sisäsuu kiinni.

Menkkamaisia kipuja ollut muutaman viikon, ja toissa yönä tuntuivat jo supistuksilta, mutta eipä sen kummempaa. Nyt on alkanut väsyttää aikalailla, ja ehkä myös vauva rauhoittunut hieman. Odotan kovasti, että saan lähteä synnyttämään. Mikään muu ei oikein nyt kiinnosta. Kaikki on ihan valmiina vauvaa varten. Monta viikkoa olin tarmoa täynnä ja sain kaikki hommat ja siivoukset tehtyä. Pyykkikorikin on tyhjä.

Äsken iski hirveä kakkutaikinahimo, kun luin tuon kakkuohjeen. Tein sitten taikinaa ja popsin hyvällä ruokahalulla. :D Nyt närästää. :/

Paljon onnea uusille elämänaluille ja tsemppiä muille tuskailijoille!
 
Huisille onnittelut :heart:

rakkaudesta äiti mulla hb ollut jo pitkään 100 tuntumassa, mutta terkka sanoi että syö rautaa 38 viikkoon asti, voi kuulemma aiheuttaa vauvan kellastumista.. en ole nyt syönyt sitten rautaa enkä tiiä missä se hb huitelee... Ja onhan se kellastuminenkin helposti hoidettavissa.

Tervetulemast kr83!!

Tää pirpana potkii nyt mammaa sillä tavalla et ääneen pitää voivotella kun niin sattuu alas! Oiskohan tuo jo malttamaton pääsemään ulos :) Tänään pakkasin vauvalle kotiutumisvaatteet turvaistuimeen odottamaan.

 
Onnea vauvan saaneille!! :flower:

Omat aivot on tällä hetkellä ihan puuroa. Mulla on sahaavaa kuumetta ja yskää. Ihan pöhkö olo. Nyt ei olis kiva lähteä synnyttämään, ku tuntuu, että kävely keittiöön ja takas sohvalle on maratoni. Mä kävin viime viikolla katsomassa mun keuhkokuumeista mummoa sairaalassa, mihin olisin kyllä joka tapauksessa mennyt. Sairaanhoitajat siellä sanoivat, että voipi olla mummon menoa nyt. Mummolla ollut pitkään paha Parkinsonin tauti aj on kotona ihan vuodepotilaana mun Vaarin hoidossa. Mummo on jo paremmassa kunnossa onneksi, mutta mua vähän epäilyttää, että tarttuiko se keuhkokuume nyt silti. Desinfion kyllä kädet, kun lähdettiin enkä juuri koskenut muualle, kuin mummon hiuksiin.. No huomenna lääkärille, jos ei ala mennä parempaan suuntaan.

Saatiin eilen kuitenkin vietettyä meidän 4 ja 2 vuotisten yhteissynttärit puistokavereille. Oli helppo homma kuskata vaan pöytä ja helpot pustoon sopivat tarjottavat puistoon - ei tarvinnut siivota kotona ennen eikä jälkeen. Suosittelen! Ja lapsilla oli koko ajan tekemistä.

Mua vähän ressaa ajatus, että jos nyt joutuis lähteä synnyttämään ja synnytyksestä tulis katastrofi kuumeen takia ja koti jäis ihan hirveeseen kuntoon, kun ei toi mies parka oo mikään huushollari.. Mulla on joku pakkomielle siitä, että kun johonkin lähden, niin kodin pitää olla siisti. Koti tulee varmaan olemaan mun sairaalassaoloajan aikamoinen kaaos miehen ja lapsosten jäljiltä, mutta silti :D

Viher + tiitiäinen (neljän tunnin päästä ) POKS 38
 
Alkuperäinen kirjoittaja kr83:
Moikka! 2 päivää meni, että sain luettua tän koko ketjun! Mutta oli kiva lukea.
Ilmoittaudun mukaan elokuun odottajien runsaaseen joukkoon!
:D
tervetuloa vaan :wave:

Huisille huisin paljon onnea :heart: :heart: :flower:

Neitim
saa myös multa kiitoskukkasen :flower:

Tänään iski sellanen outo tyyni olo, että "saa tulla". Ei täällä oo valmiimpaa ku eilen tai muutakaan, mutta..
Maha luistaa ihmeen hyvin ja alakertaa vihloo säteillen asennosta riippumatta :eek: Ehkä tää on osin myös taipumista välttämättömän edessä..? :D
Mä kun oon toitottanut ja tuuminut, ettei mun vielä tarvis (jos ollenkaan) vaihtaa tätä tilaa mahan ulkopuoliseen vauvaan..
Ehkä ajatustyö on nyt tehty ja oon "valmis (äidiks)" :LOL: :LOL:


hömpsönpössö (tai tyhmä, miten vaan ;) ) Månsku ja pikku-Iivari 37+5
 
Päivällä kirjoitin, mutta ei antanut lähettää. :kieh:

Huomenna olis sitten äitipolille aamusta aika,näitten paineitten ja turvotusten takia. Neuvolassa mitattuna alapaine 98 ja yläpaine aika normaali. Toisella mittauksella oli sitten alapaine "vain" 94. Saas nähä mitä sanovat siellä.

Neitim iso kiitos munkin puolesta! :flower:

Kenelläs oli synttärit? Onnea valtavasti! :flower:

Tervetuloa Kr83!

Ja onnea valtavasti vauvan saaneille! :heart: :flower:

Tänään olis vuorossa eteisen maalausta, kun poijat saa nukkuun ja laminaatin laittoa. Uusitaan ennen vauvan tuloa. Kissa piruvie nimittäin meiltä raapinut seinistä lasikuitutapetit hajalle. :kieh: Nyt laitetaan sitten puolipaneelit jos auttaas asiaa. Kissa herralle ei nimittäin oo kelvannut raapimispuu ikinä.

Kaikille taas isot :hug: !

Täällä supisteluja tullut enemmän ja vähemmän. Onneksi huomenna on tuo äitipoli niin näkee onko ollut apuja alapäässä. :D

Kauniita unia kaikille!

Ja kiitos tuota RR hommaa kommentoineille. On se vaan niin ihana, kun täältä saa apua. :)

Huomista jännittävä Elli Ja Öttis 38+4
 
Iltoja! Pikaisesti ilmoitan puhelimella, että meille syntyi tänään klo 11.45 poikavauva. Mitat 3790g ja 51cm. Aamulla kävin äitipolilla ja juteltiin käynnistyksestä.. Varattiin sali ja kalvot puhkaistiin klo 10.50, ja 55min myöhemmin poju oli ulkona muutaman kipeähkön supistuksen voimin. Tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin ja onnittelut kaikille vauvan jo saaneille!
 

Yhteistyössä