***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Tirliina, mun kaverilla oli synnytyksen jälkeen jalat vielä mahtavammassa kunnossa kuin ennen, siis meni ihan kuution muotoisiksi, ja kesti muutaman viikon ennenkuin laski.

Rebeska, no nyt se ainakin on menoa, ja varmaan se oli sitä itteensä kyllä jo aamustakin!!
Tsemppiä!

Tää jatkaa nyt valokuvien perkaamista, nyt nuo kuvat on jo teema- ja aikajärjestyksessä, pian albumeihin ja sit joku kaunis päivä vielä tekstejä niihin (jos jaksaa, en aina ole kirjotellu mitään, kunhan kuvat on vaan laitettuina...)

Hyvää yötä ja palaillaanhan taas mammuskaiset :hug:
 
Rebeska: Onnea matkaan!!! Mäki haluun.. :)

Sipsunenkin on varmaan päässyt jo tositoimiin. Jee!

Jonnuli ja äitivaan: Vieläkin täällä kärvistellään ja odotellaan. Eikä mitään alkavia oireita. Voi kun päästäis jo vauvan hakuun!!

Runttis: Ihana, että jaksat laittaa valokuvia. Munkin pitäis, niitä on niin paljon kivempi katsella albumista kuin koneelta. :)

Täällä ollut tänään jotenkin tosi alakuloinen ja itkuinen päivä. Mies yrittää keksiä jotain tekemistä ja ajanvietettä, mutta tuntuu, ettei mikään tunnu kivalta, kun koko ajan yrittää tunnustella omaa oloaan ja sitä, että vauvalla kaikki varmasti kunnossa.
Toivottavasti huominen sujuisi vähän paremmalla mielellä, vaikka onkin luvattu toooosi kuumaa..

ansuli ja kullanmuru 40+6

 
onnea matkaan Rebeska!

kiitos ihanista synnytyskertomuksista :heart: mukava lukea niitä odotellessa omaa =)

tänään oli huono olo ja nukuin että makoilin koko päivän. yöksi sitten olo helpotti. en tiedä mikä oikein iski, yökin ja oli niin veto pois että.
tässä katselen Kaunaa puolella silmää ja välillä pitää laittaa ääni pois ettei liraha housuun :LOL:

mies lähti juhlimaan synttäreitä, lupasi yrittää pysyä aisoissa, mutta saapa nähä....mulla ei ole kyllä yhtään sellainen olo et synnyttäisin tänä yönä, joten en henno kieltääkään toista juhlimasta. alkaa tuntua ettei se tule sieltä laskettuna aikanakaan :headwall:
masussa juilii menkkamaisesti parhaillaan, käytiin illalla saunassa.ja tuon Kaunan vahtaaminen ei ainakaan rentouta yhtään :LOL:

:wave: Sinimarja ja Ipana 38+2 :heart:
 
Huomenta!
Sunnuntaiaamu ja yli tunti jo hereillä :/
Niihän siinä sit kävi et rippijuhliin joutuu lähtee.. voi motivaatio!!! en vaan jaksa sitä kyselyy siitä koska on laskettuaika ja sit ku kertoo et meni jo ni voivotteluu siitä et kyl se sit tulee ku on valmis ja plaah plaah plaah -ihan ku en tietäis. Ja ehkä maailman typerin kysymys "etkö vielä oo synnyttäny?!" no juu, synnytin -etkö nää! Viel ois 4h aikaa lähtee synnärille, jos rupeis keksii jostain :LOL:
Oireita ei oo kyl mitään et tuskin ihmeitä tapahtuu.

pikkumökö + elmo ja ihmispaljous ahdistus :D
 
Joo kyllä Rebeska on varmaan päässyt matkaan.. Onnea..

NYT MÄ VÄHÄN PURKAUDUN..

oon yrittänyt kieltää itseltäni minkään kateuden.. :ashamed: mutta nyt mä tunnen nykyään kateutta jos jollakin supistelee enteilevästi tai liruttaa lapsivettä.. :| ANTEEKSI!

Mutta mutta.. mä niin rakastan tätä raskaana oloa ja masua.. mutta tuo vauvan koko kyllä mietityttää ja pelottaa OIKESTI sisaret..
meillähän esikoinen oli 4kg ja kakkonen 4,6kg ja tämäkin vauva tuntuu kyllä isolta .
Huomenna olisi se synn.tapa arvio mutta aiemminkin on arviot heittäneet 500-700g kun pojilla on ollut pitkät selät niin sitä ei voi lukea ultraasta. ja siihen ne lääkärit on pedanneet sitä ettei käynnistetä ja eivät ole uskoneet varsinkin kakkosen kohdalla että ultra ei näytä totta..

MUISTAAKO/TIETÄÄKÖ JOKU MIKSI THERESIALLA alettiin käynnistämään??

Joo jos sitä vaikka menis puuroo keittämään..

Sinimarjalle tsemppiä juhliin.. =) miekin sanoin miehelle että se sais käyvä kylällä kaupassa kun menee liian kauan siellä kun kaikki kyselee vieläkö.. mitenkä pitkään.. miten jaksat helteillä.. hyväähän kaikki tarkoittaa mutta kun eivät ole ainoita.

Suppis 38+1
 
Onpas taas tullut paljon vauvoja, ihanaa ja onnea kaikille :heart:

Maijamehillä totisesti oli nopea synnytys, onneksi jäi hyvä mieli. Mulla esikoisen syntymä oli myös nopea 3,5 tuntia, mutten voi sanoa siitä jääneen kovin kivaa muistoa. Toivottavasti tällä kertaa saisin onnistuneemman kokemuksen =)

Ja neitim ja huisi, niin suloisia, ihania vauvoja :heart:

On kyllä mukava lukea synntyskertomuksia, saa itsekin tuntumaa siihen, että toivottavasti kohta olis mun vuoro, vaikkakin viikkoja on kasassa aika "vähän".

Mä kävin synnytystapa-arviossa ja mulle lupailtiin käynnistystä 40+1, jos sitä ennen ei ole lähtenyt tulemaan. Siellä ulkosuu oli sormelle auki, pehmentynyt ja kanavaa jäljellä 2cm. Esikoisen kanssa ei ollut tapahtunut mitään ja syntyikin vasta 42+1. Toivottavasti tämä tulisi nyt aiemmin.

Täällä on nyt monella jännät paikat. Toivottavasti saatte nyyttinne pian kainaloon (jo ihan säidenkin takia) =)

Vointeja ja tsemppiä kaikille :wave:

kreta 36+6
 
JA vielä Suppis76, eikö suostu käynnistämään? Mun mielestä sun huoli siitä koosta on jo riittävä syy käynnistää. Mulla meinaan suostutaan käynnistämään juuri sen kokopelon takia. Ja sulla todella on ollutkin kookkaat vauvat! Toivottavasti saat hyvän mielen siellä tapaamisessa. Purkaudu ihmeessä siellä :hug:
 
Huomenta täältä suunnalta :wave:

Onkin taas porukkaa päässyt nyytin hakuun :heart:

Täällä ollut kans sellaista pientä alakuloa ilmassa siitä, että ei oikeen oo merkkiäkään siitä, että tää synnytys tästä ois käynnistymässä...huoh :ashamed: Tätä päivää itse veikkasin, että syntyis, kun en koskaan tätä pidempää ole masussa vauvaa kantanut, mutta taitaa sintti nyt tehdä sitten poikkeuksen. :kieh:
ei oo supisteluja tai mittään.... kirkasta limaa tulee välillä, mutta eipä taida se mistään edistymisestä paljoa kertoa.

Kiitos taas noista synnytyskertomuksista :heart: niitä on niin ihana lueskella =)

Tsemppiä kaikille mahakkaille ja etenkin yliajalla porskuttaville :hug: nolottaa välillä omat narinat, kun vielä olla ees lasketussa ajassa :ashamed:

katjuska ja sintti 39+1 :heart:
 
Huomenta mammat!!

Täällä tänään POKS 40+0,eikä mitään tapahdu........ :headwall:
Supisteluja on ollut välillä lupaavastikin,mutta ei niin ei......ja tää kuumuus :eek:

Kiva lukea erilaisia synnytyskertomuksia,kiitos!
Ja onnittelut taas jo vauvansa saaneille :flower: :flower: :flower: .Sipsunen tais lähteä jo?Tänään olen päättänyt mennä perässä :LOL: .Meillä sama synnäri.....

Kivaa ja lämmintä sunnutaita kaikille ja tsemppiä loppumetreille!

Nate ja toivottavasti pian ulostautuva masun asukas
 
En oo kyllä vielä lähtenyt :DD
Mä päätin et odotan kotona niin kauan että alkaa kunnon supparit! Koko yön tullu muutaman minuutin välein KIPEITÄ supistuksia, eli nyt jo ainakin 9h..
Nää ei kuitenkaan vielä oo mitään järkyttäviä tai 'lamaannuttavia' niinku on sanottu et ne on, eli taitaa olla vielä sitä latenssivaihetta? :D eli siis pehmentää ja poistaa kanavaa..
Mutta kyl nyt alkaa jo pikkuhiljaa olla sellanen olo et pian lähen tyksin suuntaan, en vaan halua kykkiä siellä sitte mitään ylimäärästä 12h minkä vois olla kotona.
En tiedä oonko hullu tai mitä, mut kaikissa paikoissa sanotaan et on kotona niin kauan kuin itestä siltä tuntuu, niin kai tä on ihan ok vielä :)

Kyl sen kai on pakko olla nyt menoa!

Kiitos kaikille tuesta :flower:

Rebeska ja vauva 41+0

 
Onnea kaikille jolla on lähtö lähellä. :hug:

Mie oon varmaankin niiden viimeisten joukossa täällä =). No ei tässä vielä kiirus olekkaan. Turvotusta löytyy joka aamu sormista ja jaloista. Ei mitään älytöntä. Mutta edelleen inhoittaa kun sormen niveliä jomottelee siinä turvotuksen ohessa.

Jaahas ja sitten poksuttaisiin 37+0 :D
 
Jos jollain on ylimääräisä supistuksia, otan mielelläni vastaan :) Olisi kivaa lähteä Rebeskan perässä Tyksiin. Onnea matkaan Rebeska ja muutkin lähtökuopissa olevat.

Alan pakkailla piknic -eväitä koriin. Turha jäädä kotiin odottamaan, kun mitään ei tunnu tapahtuvan yrityksistä huolimatta, nyyh!

Mymmeli 40+2
 
Hip hei :wave:

Mikä pettymysten aamu taas...kolmelta heräsin siihen, kun supisti =)
Ja niitähän alkoi tulla selkäkivun kanssa 7 minuutin välein, olin kuulkaas jo hetken onnellinen, että ehkä mun vuoro on sittenkin vielä tulossa. Kolme tuntia niitä ihmettelin ja liikuskelin kotosalla, kuuden aikaan alkoikin sitten hiipumaan ja ajattelin että kömmin sänkyyn takas, että kyllä se kipu ajaa sieltä ylös. No paskanmarjat, mähän olinkin nukahtanu sinne :headwall: Nyt on taas näitä kivuttomia, ei selkäkipeetä ei mitään.
Toivo meni tältäkin päivältä. Miehellä loppuu tänään kesäloma ja huomisesta oon taas tuon 2 veen kanssa kaksin kotona, hmmm....kovin mielenkiintoisia hetkiä tulossa.
Oon nukkunu ehkä seittemän tuntia koko viikolla, ja väsymys on mun pahin vastustaja, pinnaa riittää sen alta kaks minuuttia kun on piru irti. Olipa asia mikä tahansa.

Minäkin olen kateellinen, kun toiset pääsee synnyttämään ja kaikenlaiset merkit mitä teillä on ilmassa, mä en luota enää mihinkään merkkeihin. Ajattelinkin yöllä, että varmaan en älyä lähteä sairaalaankaan, kun ootan vaan koko ajan seuraavaa kovempaa supistusta ja kovempaa kipua. No, mutta eihän mun tarviikkaan kun perjantaina käynnistys niin sielläpä olen valmiina kun alkaa tapahtua :LOL:

Kateellinen olen myös siitä, että saatte käynnistyksiä nuin helposti (joo tiedetään, että luonnollinen käynnistyminen parempi, mutta edellisen synnytyksen kokemuksella ei oo kauheampaa muutenkaan), minäkin ottaisin käynnistyksen ihan mielelläni...ja varsinkin jo näillä viikoilla. Meillä ei ees puhuta asiasta ja jos ilmaisen huoleni vauvan koosta, niin mulle on vaan naureskeltu että noh, jospa se ei ois yhtä iso kun viimeks ja eihän tuo näytä isolta ja plaaplaaplaa....että äidin huolet otetaan huomioon, joopa joo. Ei myöskään tuskaisuudella tai viikkojen nukkumattomuudella oo merkitystä täällä päin.
Juu ja ens pe.han mulla on tosiaan vasta siis yliaikakontrolli, mutta kotiinhan mä en sieltä enää lähe vaikka mikä ois. Itse asiassa, mä taidan huomenna kuitenkin alkaa soitella kaikki paikat läpi, jos sitä vois vähän aikaistaa...mutta kysymys kuuluukin, että mihin mä soitan???
On kyllä niin paska aika tämä kesä, kun meidän oma neuvolanlääkäri on lomalla ja ei ole sijaista, edellisen raskauden lopulla otti joka viikko ihan omasta aloitteestaan käynnille, että katotaan muuten vaan...nyt ei ole mitään tietoa mistään. Ja kuten joku muu sanoi, synnärille tunnin ajomatka, joten ei sinne huvikseen kehtaa ajella. Toki oon ajatellu, että tänään voisin käydä, sitten vaikka huvikseen että sais jotain tietoa, alkaa pääkoppa levitä pikkuhiljaa...jos joku vois hieman "ronklata" tuota alapuolta, että onko siellä mitään elämää :LOL:

No joo, oli vaan tarkotus huomenet toivotella mutta valitukseksi taas meni, tsori :whistle:

äv 41+2
 
Rebeska onnea matkaan. :)

Onnea vauvan saanneille! :heart: :flower: Onnitellaan varmuuden vuoksi, kun en muista oonko jo kaikkia onnitellut. Dementtia iskennyt oikeen kunnolla. :whistle:

Mulla supisteli eileen aika kivasti koko päivän ja iltaa myöten tuli tasaasempia ja kipiämpiä. Mutta perkuleet meni loppuun saunan ja kuuman suihkun jälkeen. (anteeksi manaus.) Sai ruveta jo puuskuttaakin. Mies tuos tuumas, että ne on nyt se viikonmaratooni supistelu mikä viimmeksikin. :kieh: Onneksi perjantaina se käynnistys jos sitä, ennen mitään itellään tapahdu. Pakko nimittäin näitten kipeitten supistusten on jotain tuolla alapääs tehdä.

Nyt rasittaa sitten tuo kaikkien arvojen mittaus, vaikka tietää että vauvan parhaaksi on. Ja kuinka neuvolas taas paineista paasataan vaikka täällä kotona olleet ihan ok. Siellä kuitenkin koholla.

Mulla kans tuli oikia valitus teksti. Ja sitten lähenee sen esikoosen keskiviikkoinen koulunalkukin. Mutta sille ei voi mitään jos silloin laitoksella ollaan.

Kaikille :hug: ja voimia olotilojensa kanssa. Ei mua yhtään ihmetytä vaikka oliskin kateellinen, kun toiset pääsee toimiin. Ja se on tervettä myöntää se. :saint:
Mua ei vielä oo niin karehdittuttanu, mutta jos tää tilanne jatkuu tälläisenä niin sitten varmaan rupiaa. :D

Mutta ootte te vaan niin ihania! :heart:

Elli Ja Öttis 39+0 Saas nähä oliko viimmeinen poksuminen. Toistaalta haikee olo, mutta silti niin kärsimätön. :D
 
REBESKALLE tsemppiä tulevaan, ihanaa :)

täällä VALVOTAAN nyt 5. vrk:tta. väsy on kauhea mutta kun sänkyyn meen niin uni ei tule. aamuun saakka maan hereillä... ei jaksais nyt, tarvii voimia loppuraskauteen!!

ja tämä kuumuus, huh...

ÄITIVAAN täälläkään ei käynnistä vasta rv 42+ jos SYYTÄ! ei vaan siitä syystä siis. aikaisemmin vaan jos jokin vaarallinen tilanne tai muuta. esim suuren koon vuoksi ei käynnistetä. kaverin sisko synnytti 5,7kg ja toinen kaver 5,6kg.. eli turha toivo täälläkin päin.

korvapuusti 38+2
 
Ähh... tää mamma on mennyt sekaisin! Raskaushormonit ryöpsähtivät aamulla maximiiin :ashamed: koko aamun itkustanut ties mistä asiasta! Tosi ärsyttävää kun koko ajan pitää pillittää ja olis kohta synttäreille meno... kiva lähtee ihmisten ilmoille silmät turvonneina :headwall:
 
Tsemppiä teille jotka vielä kärvistelette :hug:

Meillä on eka yö kotona takana, neiti oli yöllä hetken aikaa hereillä, mutta nukkui sitten noin kolmesta noin puol kasiin asti ilman heräämisiä :heart: Sai sitten äippäkin nukkua kunnolla, kun sairaalassa ei oikeen saanut kunnolla nukuttua.

Maijamehi ja neiti 4pvä
 
Suppis76
Ihan ku mun näppikseltä, huomista kokoarviota myöten. Mulla oli esikoinen "vain" 3630g, mutta kakkonen olikin sit 4530g. Ultrattiin kiloa pienemmäksi samana päivänä kun synty (41+0). Lääkäri ei ois ees antanut mulle nyt kokoarvioaikaa, piti ite kinuta. Niin että tuskin täälläkään ruvetaan käynnistään tai mitään kun asenne on että "no annetaan nyt kerta äiti niin haluaa...". Mulla ei siis synnytyksissä oo ollut mitään ongelmia, ovat mahtuneet tulemaan, mutta mietityttää että mitä jos tää onkin vaikka sit yli 5kg, mahtuuko silti? Mun äitillä on molemmat pojat olleet 5200g. Syntyneet ilman ongelmia alakautta...

Mutta täällä tänään virallisesti 39+0 poks, (omaa kiertoa ois 39+3)

Sande & kolmas toukka
 
Kaikille vauvan saaneille suuret ONNEN toivotukset :flower: ja loppumetreillä olijoille paljon voimia ja kärsivällisyyttä! Ja nää helteet sais kyl jo hellittää ni vois muutaman pallomahaisen olo helpottua..

Täällä poika on jo kohta 2 viikkoa vanha, ensi tiistaina tarkalleen ottaen. Aika menee ihan lentämällä vaikka ennen synnytystä se mateli?? Poika on rauhallinen tapaus, toistaiseksi. Pintä kitinää jos vatsaa väätää ja suuri huuto jos kova nälkä mut muuten tyytyväinen.
Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja paino on jo hurjasti noussut, viime ke neuvolatäti käynnillä ja punnitus: Syt.paino oli 3920g, kotiin lähtöpv. paino 3770g ja ke 3950g eli maito riittää hyvin.

Isoveli 1v 8kk on ottanut pikkuveikan mukavasti vastaan. On saanut jo muutaman kerran "pidelläkin" vauvaa sylissä. Osaa myös käydä koppasemassa tätä jos suuttuu äidille tai isälle, näin saa takuuvarmasti huomion. Mutta siis paremmin on alku mennyt mitä pelkäsin.

Rela tipat aloitin eilen pikkumiehelle josko ne estäisi suurempia vatsan väänteitä?

hiipi ja nuori mies nimetön!
 

Yhteistyössä