***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Nyt vielä onnea neitikat (jos en ole muistanu aiemmin onnitella), murske, upsydaisy ja epplu. Kyllä näissä synnytyksissä on dramatiikkaa, miten mä ikinä osaan lähteä oikeaan aikaan, etten synnytä jonnekin tien poskeen????? Tai jos taas on se napanuora kiertyneenää.... välillä pelottaa ihan simona, ei tekis mieli ajatella yhtään koko asiaa, hypätä vaan siihen kun vauva on saatu ulos ja ollaan kotona!

No, jossain vaiheessa se tulee meidänkin vuoro, mutta odotellaan vielä.
Tänne rantautu kunnon ukkosmyräkkä ja sade, mahtavaa B) Sytyttelin kynttilöitäkin, jos sattus sähköt poikkasemaan....

NYT sitä kotoista jalkahoitoa harrastamaan :wave:
 
Heipps! Vieläkös mukaan uskaltautuu...?

Tosin voipi olla (hyvällä tuurilla) etten kerkiä synnytystä ennnen paljon kirjoitella:D Olen 23- vuotias ja esikoista odottelen, viikkoja 39+3, eli la 12.8 ja synnytys sairaalana tulee olemaan K-SKS. Ja poika olis tuloilla! Olen pitkään lueskellut tätä palstaa ja itkenyt ja nauranut ääneen teidän tarinoille, alkoi olla jo niin tirkistelijä olo :ashamed: :LOL:

Miesystäväni on reissuhommissa työkseen ja ollaan viimeisen kuukauden aikana nähty kerran, eilen taas lähti 350km päähän, ja ihan yksin vieraassa kaupungissa viimeisillään raskaana (muutettiin alku kesästä). Niinpä tämä ryhmä on ollut hirmu tärkeä vaikken ole mukana varsinaisesti ollutkaan :heart:

Mulla on parina iltana supistellut vähäsen, sellaista menkkasärkyä, ja tänään kuudesta asti tullut epäsäännöllisesti pikkusupistuksia. Ja justiin ku päätin rohkaistua ja kirjoittaa tänne niin juilas oikein mukavasti, hyvä keino käynnistellä :LOL: Nyt vaan pohdin että millonka ne on sitten niitä kunnon supistuksia, kun ei näitä oikein kipeiksi vielä voi sanoa...?!?! Eikä miestäkään kehtais turhaan hälyttää sieltä asti tänne.. Mutta no jospa sen sitten huomaa!

Jotta semmottii!

Ja oikein paljon onnea kaikille pikkuisen käärön jo saaneille :flower: sekä hurjasti voimia sitä kääröä vielä odottaville :heart:

En ole ikinä kirjoitellut keskustelu palstoille, joten saas nähä onnistuuko :LOL:

Jonzzku+Pyllerö
 
Theresialle onnea potrasta tytöstä :heart: :heart:
Nyt on käpälät pistetty kuosiin, laitoin sukat vielä jalkaan jotta rasvat imeytys oikein huolella. Pitää nyt tehokuurata noi jalat, ihan hirveessä kunnossa. Samalla kun huljuttelin jalkakylvyssä jalkoja, kokeilin sitä mineraalihoitoakin - onpa hurjan pehmee nahka nyt ihossakin. Näihin tunnelmiin, hyvää yötä - iltapalan kautta pötkölleen =)

Ja Jonzzku, tervetuloa mukaan =)
 
Iltaa!

Rakkaudesta äiti, kiva juttu, että se oot sinä :D Meillä on paljon yhteistä! Ilmoitatko muutes teidän tytön kerhoon nyt syksyllä? Huomennahan se ilmoittautuminen on, ois kiva kun pääsisivät samaan ryhmään..ajattelin että tiistaille taas kysyn kun se on tuttu päivä, eikä tartte koko viikko odottaa että neiti pääsee kerhoon, ois het alkuviikosta. Minä muuten ihmettelen samaa ettei tämä nappula paina ollenkaan tuonne alakertaan..vaikka kuin lenkkeilee ja muuta. Edellisessä synnytyksessäkin supparit tuntu ihan karseesti persiiseen..

Onnea vauvoista taas, ihanan monta taas syntynyt!!!! :heart: :heart: Kaikille muille paitsi mulle :ashamed:

Jos alkas leffaa katsoon niin vaihtus ajatukset, öitä mammaset! :heart:

 
Ensinnäkin, hirmuiset onnittelut vauvoista Murske, UpsyDaisy ja Epplu !! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: Toivottavasti en ohittanut ketään!

Omia kuulumisia: mä sitten soittelin synnärille sillon lauantaina aamupäivällä ja käskettiin lähteä näytille (raskausmyrkytysoireiden ja huonontuneen olon takia). Menin heti käyrille, vauvalla kaikki ok. Verenpaine oli edelleen entistä kohonneempi, alapaine oli jo 105, en muista yläpainetta. Virtsassa saman verran proteiinia kuin perjantaina neuvolassa. Päätä särki jne. Lääkärille pääsin sit pian, oli aivan IHANA lääkäri, kerrankin! Otti niin tosissaan, tutki vauvan ultralla erittäin hyvin ja alko puhumaan sitten käynnistelymenetelmistä. Eli mua kun ei voi nyt samalla tavalla käynnitellä kuin viimeks, eli ei cytoteceilla, koska ne voi aiheuttaa niin rajuja supisteluja et vaarana vois olla sektioarven repeeminen. Lääkäri siis halus etten enää lähde kotiin, vaan vei mun synnytysosaston tarkkailuhuoneeseen. Olin siellä yhden yön, sydänkäyrää otettiin tosi tiuhaan yms. Sit eilen aamupäivällä joku toinen lääkäri tuli ja teki sisätutkimuksen, ja se jo sanoi että tehdään niin että meen vielä hetkeksi kotiin ja sovitaan joku käynnistyspäivä, mä olin ihan :eek: Ja pyysin että eikös sen käynnistelyn voisi hoitaa nyt "samalla reissulla" että en haluis kyllä enää tässä välissä kotiin. Sit lääkäri sanoi samantien, että laitetaan nitrot kohdunsuulle, se siis kypsyttelee kohdunsuuta. Ja sit huomenna (eli tänään!) ruvetaan käynnistelemään jollain uudelle menetelmällä, nimeltään pallonki. Mun käsittääkseni se ei siis ole mikään lääkkeellinen systeemi, vaan joku "letkun päässä oleva pieni vesipallura" joka laitetaan tonne jonnekki kohdunsuun sisälle, ja vauva työntää sitä pikkuhiljaa alaspäin, ja sit kun se pallo on tullu takas ulos, niin kohdunsuu on auki 3cm, ja sit puhkastaan kalvot. Näin mä siis käsitin, en oo 100varma :D Niistä nitroista tuli ihan järkyttävät päänsäryt, olin koko eilisen päivän ihan pihalla kaikesta myöhään iltaan saakka, kun päänsärky oli niin kamalaa että olis tehnyt mieli kuolla.. Päivän aikana sain 2 panadolia ja 3 panacodia eikä helpottanut! Onneks sain unenpäästä kiinni, ja tossa 4 aikaan ku heräsin niin pahin särky oli poissa. (Tosin nyt särkee yhtä hammasta ihan sikana!!! ARGH...Pitääkö tässä vielä käydä hammaslääkärissäki, vai pyytää niin tujua puudutusta etten tunne koko naamaa..)
Nyt vaan odottelen, että aamupäivän aikana lääkäri tulee, ja toivon todella et ne nitrot on tehny muutaki ku sen hirveen pääkivun, eli että ois toi kohdunsuu alkanu kypsymään. Mies ja poika ku eilen kävivät täällä, niin toivat mulle tän läppärin ja mokkulan tänne, ei tuu niin tylsää :whistle:

Sori kamalan pitkä romaani, vaikkei mitään tähdellistä oo edes vielä tapahtunut. Toivon kovasti, että pikkunen tulis alakautta ja että kaikki menis muutenkin hyvin... :heart:

Nyt perehdyn paremmin teidän teksteihin joita en vielä lukenut.

Jaksuja ja haleja kaikille! :hug:

mmiilia ja hubbis-typy POKS 39+0
 
^Tsemppiä mmilialle, toivotaan että lääke on kypsyttänyt paikkoja!

Omaa napaa: Mä täällä valvon kuumeisen tytön kans ja ootan että tk aukeis niin vois soittaa aikaa... Tänään ois myös se kokoarvio äippäpolilla, jänskättää!

Sandeliini & kolmas toukka 39+1
 
Onnea vauvansa hakeneille. Ihanaa, että olette saaneet pikkuiset syliinne!

mmiilialle: jaksuja ja tsemppiä, toivottavasti kaikki menee tänään mukavasti ja joutuisasti :)

Jonzzku: tervetuloa mukaan. Itsekkin olen laiska kirjoittelija ja välillä menee pitkä aika, kun en ehdi lukea tekstejä. Silti tää pino on super tärkeä.

Ja sit valivali: Minulla on neuvola aamupäivällä, sen jälkeen ajattelin lähteä lohdutusshoppailemaan ainakin Ikeaan ja johonkin lastentarvikeliikkeeseen. Eilen illalla tuhersin jo itkua, kun vauva ei viikonlopun yrityksistä huolimatta syntynyt. Keskellä viikkoa on vaikea saada kaikki käytännönjärjestelyt toimimaan. Kai noi asiat (lähinnä esikon hoito ja miehen ehtiminen synnytykseen) jotenkin lutviutuu, musta on nyt tullut tällainen etukäteen murehtia :( Vauva liikkuu paljon ja kaikki on sen puolesta hyvin, parin tunnin sisään myös kuulen sydänäänet :)

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Mymmeli 40+3
 
AnQ
mmiilialle paljon tsemppiä käynnistelyyn :flower: :flower: :heart:

Jonzzku, tervetuloa :flower:

Theresialle suurensuuret onnittelut :heart: :flower:

Eipä muuta, tylsää. Pitää varmaan lähtee tänään asiolle, plääh...

AnQ + tyyppi 38+5
 
Murske: Onnea Oikein Paljon! :flower: :heart:

UpsyDaisy: Oikein Paljon Onnea! :flower: :heart:

epplu: Huh, sinulla on ollut tapahtumarikas synnytys myös. Lämpimät Onnittelut Prinssin johdosta! :flower: :heart:

Jonzzku: Tervetuloa mukaan! :flower:

Theresia: Onnea, Onnea, Oikein Paljon Onnea! :flower: :heart:

mmliia: Tsemppiä! :hug:

--

Itselle ei mitään uutta.. Eilen en jaksanu vaippoja ommella, ku oli niin helv hiostava ilma. Sain vaan kaavat piirrettyä ja vaippakaavan leikattua kankaista.. Tänään jos leikkelis imuosan ja tukiosan, ni sitten rupeis ohjeita lukemaan, että osaako vaippoja edes tehdäkään.

Sitten pitäisi etsiä kaikki villikset, että minne mä ne oon laittanu :D.

RD & Pörriäinen 38+5 :heart:
 
:kieh: :kieh: :kieh: kirjoittelin tossa aamuyöllä ummet ja lammet kännykällä, kun ei uni tullut silmään vessareissun jälkeen, niin arvatkaa vaan sekosko tuo puhelin just ennen kuin ehdin sen lähettää |O :headwall: :headwall:

No jos nyt jotain ainakin sitte uusiks...

Valtavasti onnitteluja Murske, upsydaisy ja theresia :heart: :flower: Ja onnea muille kans, jos oon jonkun unohtanut.

Kiitos taas synnytyskertomuksista ja onneksi ne hurjimmatkin kertomukset on lopulta päättyneet hyvin :hug: :heart: Jotenkin välillä tullut olo, että aika paljon tähän pinoon osunut niitä synnytyksiä, jotka ei oo mennyt ihan niin kuin on aateltu. :| Mutta onneks tosiaan loppu hyvin :heart:

Mmiilialle tsemppiä sinne kovasti ja toivottavasti ois paikat kypsyneet =)

Jonzzkulle tervetuloa mukaan vielä loppumetreille :D

Sitte kysymys... Onko teillä muilla sellaista viiltävää kipua alamahalla? kun mulla välillä viiltää niin, että jalat lähtee alta ja en muista edellisistä raskauksista tällaista ollenkaan. se kipu on kyllä jotain aivan järkkyä ja joka päivä sitä nyt ollut ja etenkin iltaisin.

Muuten tänne ei mittään uutta :|

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille :hug: ja voimia vauva-arkeen jo pikkuisensa syliin saaneille. :heart:

Katjuska ja sintti 39+2 :heart:
 
Onnea taas kaikille!! tuntuu et viikonloppusin tulee ihan rytinällä vauvoja :heart: Joskohan mä sit ens viikonloppuna...
Mä en taho et tää käynnistetään, jotenkin kammoon koko ajatusta -mua ei häiritse vaik menis kuukauden yli kuhan tulee luonnollisesti... en tiä mistä tääkin ajatus on mun päähän tullu :D
Täällä on kans pieni kuume potilas, kuumetta yli 39, ja valittaa niskaa ja kurkkua, ja äsken yökkäs -lääkäriaika saatiin yhen jälkeen ku on sitä aivokalvontulehdusta liikkeellä ja oireet vois viitata siihen :( Toivottavasti ihan vaan jotain flunssaa!

pikkumökö + elmo
 
theresia onnea!!! :heart: :flower:
Jonzzku tervetuloa vaan :wave: :wave: :flower:
mmiilia tsemppiä täältäki! :flower: :wave:

Täällä poksuu! Keskiviikkona olis sitte se poliaika :D jännittää jo nyt :p

vauvis ja poju 38+0

Ja tulipa taas nukuttua niiiin huonosti!!! |O |O eikä se myrsky auttanu yhtää asiaa :headwall:
 
Hip hei ja uus viikko aluillaan taas ja meikäläinen nautiskelee koko rahan eestä raskaudesta :wave:

Ei oo ollu viime aikojen kirjoitukset kovin positiivisia, mutta nyt on ainakin jotain positiivista, nimittäin tällä viikolla minä saan vauvan syliini :heart:

Luojan kiitos on jo elokuu ja ihmiset palaa lomilta, soitin neuvolaan ja sain ajan lääkärille tälle päivää, että katsoo tilanteen ja vauvan kokoa jne.
Eilen soittelin synnärille, että voinko mennä käymään....tunsinpa itseni oikein tyhmäksi, kun koitin siinä selittää että miksi haluan, no eihän mulla mitään syytä ollu. Ei supistele, oisin vaan halunnu tietää, että onko kaikki hyvin ja onko mitään tapahtunu. Käskivät vaan kiltisti ootella kotona niitä supistuksia :LOL: :LOL:

Ehkä tässä taas hetken jaksaa, kun pääsen kuitenkin käymään lääkärillä tässä välillä.
Täytyy vaan koittaa nauttia esikoisen kanssa viimeisistä hetkistä keskenään :heart:
Kohta tuosta mun vauvasta tulee jo reipas isoveli :heart:

Hieman paremmilla fiiliksillä äitivaan 41+3
 
Äitivaan ihanan positiivista ajattelua :D itse kans tässä miettinyt, että kun pääsis ees näytille käymään jollain keinoin, että tietäis onko tuolla masussa kaikki kohdillaan, kun noita kipujakin on ja, että onko tuolla alakerrassa minkäänlaisia merkkejä, että ois jotain tapahtumassa. :kieh: vauvan kokoakin ois ihan kiva tietää :whistle:
Mutta eipä ne taida muakaan tuonne huolia, vaikka kuinka soittais ja anelis. :ashamed:
 
Huomenia!

Onpa outoa, kun mies vei tytön nyt hoitoon (on nyt sit tän kuun loppuun saakka hoidossa), ja mä täällä kotona käkin et mitäs nyt? Tai no ohjelmaa on vaikka millä mitalla, mutta on niin oudon hiljasta...
Mmilialle tsempit käynnistykseen, toivottavasti ei mene montaa päivää siinä, että vauva tulee ulos.

Mulla on joskus niitä viiltäviä kipuja, mutta ei ne jalkoja alta vie, vähän polvia notkauttaa :D Kai se pää painaa tuolla tms..??
Nyt ei oikein ajatus kulje, taidan mennä suihkuun, kun aamulla laittelin tytön hoitokamoja yms niin en ole sinnekään ehtiny. Mitään ihmeellistä tänne ei siis kuulu, aamulla piti ihan doppleri kaivella kun tuntu, että tämä vauva ei liikkunu mihinkään. No, heti kun laitoin dopplerin niin alko mylläämään, eli olisko ollu vaan unissaan vielä tai jotain... torstaina on neuvola, tokkopa tuollakaan mitään ihmeitä sitten on. Meille sopis, että synnytys lähtis kulkemaan näin arkena ja mielellään virka-aikana, kun tyttö on hoidossa - ehtis sitten hoitajakin paikalle ja mies pääsis suoraan mukaan... no, yöllähän se lähtö tulee kuitenkin ja ekaks mä meen sit itekseen. Pitää vaan toivoa, ettei olis mikään 30 min puserrus vaan menis muutama tunti, niin kerkeis ukkokin mukaan.
Mutta nyt touhuksimaan, suihkuun, pyykkiä silittämään jne...

runttis ja sytkylä 38+6
 
mmiilia nitroja ja vesipalloja...kuulostaa...erilaiselta :D tsemppiä ja vauhtia matkaan :flower:

viiltävät kivut: mulla kans tulee välillä, ne ei kuitenkaan oo ihan niitä sukkapuikkosähköiskuja. Mun tekis aina sillon mieli pitää alapäästä kii.. :LOL: :LOL: vähän niinku tulppana kivulle.
Sit mulla tulee välillä sellasia sisäreiden sisuksen kovetusoloja. Ihan niinku se kivettyis ja yrittäis loitota.. kaikenmoista... :LOL:

Huomenna on mun veikkauspäivä syntymälle, mutta eipä tässä oo mitään merkkejä moisesta, joskaan ei kiirettäkään B)

M & I 38+2
 
Täällä on nyt mieli ihan maassa..kamala yö takana. Keskimmäinen alkoi oksentaan yhden aikaan yöllä ja sitä jatkuu edelleen, vartin välein raukka oksentaa ja ripuloi. Ei tämä voi olla mahdollista että nyt just iskee oksennustauti tähän torppaan, viimeks oli hiihtolomalla ja yleensä vain puolentoista vuoden välein koko helvetin tauti! :'( Kamalaa..koulut alkamassa ja minä tässä tilassa..saan varmaan itekin tämän taudin ja miten sitä sitten synnytetään..takuulla käynnistyy synnytys jos noin rajuna tulee ku tytölle :( Yö meni itkiessä ja surkutellessa tätä ajankohtaa ja potilasta hoivaillessa. Supistelikin ihan kunnolla kun joutu edes takas sängystä nouseen ja tyhjentään oksu astiaa, ajattelin että nyt vielä synnyttään niin hyvin menee! Noh, kaiken pitäs olla mahdollista kun mulla on niin hiton huono tuuri joka asiassa..Kovin on matalapainetta nyt ja ihan surkea mieli :'( Anteeks valitus...

Huolestuttaa vauvankin tilanne..täällä on tuo neuvolatoiminta nyt ihan pebasta, mulle ei oo missään vaiheessa tehty edes mtn painoarviota tästä vauvasta..nuori mieslääkäri sanoi viimesessä lääkärineuvolassa että ei hän osaa tällä ultralla tehdä mitään painoarvioita..osas kuitenkin kattoo että vauva oli menny raivotarjontaan. Huomenna neuvola ja siellä edelleen sijainen joka ei edes sydänääniä viimeksi saanu kuulumaan, eikä verenpainetta mitattua..Pakko selviytyä nyt tästä päivästä näine mustine ajatuksineen..mulla on vaan se tapa/vika että stressaan kaikki etukäteen ja pahimman kautta..joten saakai tässä suossa rämpiä nyt.

Parempaa päivää teille muille!!!

Jonnuli ja hertta 41+1
 

Yhteistyössä