***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Uusille vauvaantuneille onnea ! :flower: Itse täällä vielä aika kuluu odotellessa ja taloa rakennellessa, tai no työnjohtajana enimmäkseen siellä häärin enää ;)

Nyt vissiin iski vaihdevuodet :D Järkyttävä hiotus, siis hiki ihan valuu tuulettimesta huolimatta. Lisäksi rinnoista heruu jtn maidon esiastetta, siis sellaista suht kirkasta nestettä ihan noronaan.. Onko muilla ollut tällaista?? Onneksi saa täällä kotona pyöriä puolalasti eritteineen :D Hyi että kuulostaa taas hyvältä tää kirjoitus, sori... :ashamed:

Jaaha, pitääpä lähtee katsomaan onko rakennuksella terassit ja autotallinpohja valettu :)

nokikana ja Vihtori 38+2

muoks Ai niin, unohtui lisätä piristystä päivään kaikille odottajille ja äityleille: http://www.youtube.com/watch?v=vWWNp9wHodw
 
Suppis76: Kysyi se multakin että miltä tuntuu että odotellaan luonnollista käynnistymistä. Minä siihen että ei kai mua muuten pelota kuin se että synnytys menee hyvin. Jotain se vaan siihen että vauvan vointia kyllä seurataan synnytyksessä ja siihen puututaan jos tulee ongelmia...

Mitä homeopaattisia valmisteita oot käyttänyt? Voikohan tuota vauvan laskeutumista ite edesauttaa jotenkin, tietääkö kukaan??
 
Onnea vauvan saanneille! :heart: :flower:

Mmiilia kiva, kuulla sun kokemusta tuosta ballongin käytöstä. Mulla nimittäin itellä perjantaina sama eressä, jos ei ite ala tuleen. Mulle kans aivan uus juttu ikinä ennen kuullu, ennenkuin lääkäri siitä jutteli.

Eileen illalla päässy ollenkaan koneelle, kun ukosti niin raakasti. Mutta ilmaa ei paljoa viilentänyt täälläkään. :/

Aamulla neuvolassa kaikki ok, paineetkin jopa alempana kun viimmeksi käydessä.

:hug: kaikille tasapuolisesti.

Mä oon kans joka päivä käyny 2 lenkillä, joku :hug: ½ kilometriä, mutta mulle nyt juuri sopiva. Nytkin pitääs mennä, kun ruoka ensin vähä laskeutuis.

Täällä kans vauva ollut tosi rauhallinen, mielenkiinnolla orotan, että ennakoiko tulevaa. Supisteluja tänään taas ihan kiitettävästi ja kipeitä, kun eileen ei oikiastaan mitään tahtunut.

Nyt meillä on komia uus eteinen. Laitettiin puolipaneelit ja maalattiin yläosa ja laminaatti lattiaan.

Mulla kans hiki valuu vaikka mitään ei teekkään. :headwall:

Elli Ja Öttis 39+1
 
Täällä huiskuttelee yks vähän jälkijunassa tänne liittynyt :D
Kaksplussas oon jo jonkun aikaa kerenny pyöriskelee mut nyt vasta huomasin tämän...:ashamed:
LA ois 23 päivä ja poikaa kovasti lupailtiin rakenneultrassa :heart:
Aattelin ihan terpat tulla vaan sanomaan :wave:

Michella & Möllykkä rv 38+0 :heart:
 
jonzzku ja annukka75 tervetuloa :flower:

Onnittelut UpsyDaisy tytöstä, epplu pojasta(ja onneksi kaikki nyt hyvin vaikka rankan kuulonen synnytys ja jouduit hätäseen sektioonkin)theresia tytöstä, wallay tytöstä :heart: :heart:

Älyttömästi tulee kokoajan vauvoja =)

jonnuli voi itku :'( tosi ikävään saumaan tuli teille mahatauti.Kovasti jaksuja sinne potilaan hoitamiseen ja toivotaan kovasti ettet itse sairastu ja tyttökin paranis nopeesti ja pääsis alottamaan koulun.Nuo sairaudet on tupla inhottavia kun ne tulee sillon ku synnytys on käsillä ja nyt vielä tuo koulunalkukin.Muistitko nyt ilmottaa tyttöä kerhoon?Mää oon ilmottanu meidän neidin siihen tiistain ryhmään joten ois tosi kiva kun oisivat samassa ryhmässä.Onkohan sulla sama sijainen neuvolassa ku mulla(varmaan on)ku ei se kyllä muhunkaan luottamusta herättänyt,mut onneksi viimekerralla oli lääkärikäynti samalla ni kyselin sieltä sit kaikkee ja tutkiki kunnolla.Painoarviota anto 2500-2900g nyt mutta sanoi et ultra niin huono et voi kyllä mennä ihan mönkään nuo arviot.Tällä viikolla neuvola tolle sijaiselle ja on kyllä sellanen olo et on varmaan ihan yhtä tyhjän kans se käynti.

Tuosta sairastelusta.Meillä mää olin ekaa odottaessa niin kovassa kuumeessa (muutama päivä ennen laskettua) ja yskässä/kurkkukivussa ettei voinu muuta ku nyyhkiä aina yskiessä kun kävi niin kipeetä ja olo oli ihan voimaton kuumeesta.Sitä vaan toivo et vauva ei vielä syntyskään,mut sehän kuitenki synty laskettuna päivänä jolloin olin jo vähän parempana.Sit meillä on lapset sairastaneet just ennen nuorimmaisemme laskettua aikaa ja kyllä pelotti et kerkeekö ne parantua.Ois ollu niin surkeeta jos muutenki ikävä sairaalassa ja sit eivät ois ollenkaan päässeet katsomaan :'(

mmiilia Toivottavasti käynnistely tuottaa pian tulosta ja saat oman pikku nyytin rinnallesi :heart: Paljon voimia tulevaan koitokseen!

Mun eilisestä kävelylenkistä seurausta- illan tosi kipeät jalat,aamulla älytön väsymys joka ei meinaa helpottaa vieläkään ja rakkula jalassa vaik mulla oli hyvät juoksulenkkarit jalassa :eek:

No kävellä meinaan tänäänkin mutta ehkä vähän lyhyemmän lenkin ku aamulla ei passaa olla näin väsy että pääsee viemään tytön ekaluokalle :heart: Reppu pakattu ja eiti oottaa innoissaan huomista.Vähän on jännittäny ettei tuu kipeeksi ku pojalla alkoi eilen nuha,mutta ainakin vielä muut terveenä eikä oo kuumetta yms.

Nyt pyykkihommiin jos ne sais joskus hallintaan =)

Ja isot voimahalit kaikille yliaikapäivistä "kärsiville" :hug: :hug:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 36+6 (huomenna jo 37!! vaik vasta tuntu et 30viikkoakaan ei tuu ikinä täyteen :D )
 
Kiitos haleista, ne lämmittää..karsea tilanne kyllä, mutta pakkohan tästäkin on eteenpäin mennä. Nyt toivotaan ettei toinen koululainen sairastu ja pääsevät huomenna aloittaan koulun. Potilas ei oo oksentanu aamun jälkeen, kuumeinen on hiukan ja väsynyt, nukkui pari tuntia tuossa. Ja toivon ettei mun tartte lähtee vielä tänä yönä/huomen aamuna synnyttään jotta saan tyttäret huomenna koulutielle. Päivällä sit voin jo lähteä:D

Rakkaudesta äiti, hieno homma, meillä on sitte nuo pikkutytöt samassa ryhmässä =)
Mulla on ihan samat ajatukset, tuosta kun sairastuu..yöllä tuli ihan paniikki kun ajattelin että nyt tauti kiertää kaikki eivätkä pääse sairaalaan meitä kattomaan, se ois ihan katastrofi ku kaikilla on niin kova ikävä :'( Vaikka ihan turha etukäteen olis murehtia, mutta minä vaan oon tämmönen stressaaja. Nyt on kädet kyynerpäitä myöten ristissä ettei tulis muihin tauti..vaan taitaa olla toivoton toive..on kuulemma kovasti tällä paikkakunnalla liikkeellä taas mahatautia :x Ja jääkaappi kohta täynnä gefilus-juttuja ja rela-tippoja kunhan ukkeli kotiutuu ja tuo tullessaan.

Tervetuloa uusille :flower: ja Suuret Onnittelut kaikille vauvan saaneille!! :heart:

Minusta tuntuu että kaikilla on käynnistykset ja vauvanhakureissut edessä ja minä en jakaannu ikinä..saas nähdä mitä neuvolassa huomenna sanotaan.. :snotty:

Nyt laittaan isukille ruokaa..on tämä vaan ihana palsta kun voi murheet purkaa ja virtuaalitukea täältä, kiitos teille, mieli on pikkasen aurinkoisempi nyt :heart:

jonnuli ja hertta edelleen 41+1 |O
 
Wallay onnitteluja sinne pikkuisesta :heart: :flower:

Ja ne keiden perheessä meinaa taudit iskee päälle, niin pidetään kaikki peukkuja, että menisivät nopiaan ohi ja ei tarttuis muihin enää. :hug:

uusiakin oli taas, joten tervetuloa vaan mukaan. =)

Mä koetin hakee supistuksia kirppiskierrokselta ja muuten kaupungilta, niin en saanu muuta kuin kipeen selän ja kipeet pakarat :kieh: kauheesti hiki valui kun viipotin mennä ja mahaa kiristi välillä, mutta mittään muuta ei tosiaan aikaseks saanut. :headwall:

neuvolatäti palas tänään lomilta ja soitin ja kysyin niistä mahakivuista, niin siinä yhessä sitte mietittiin, että vauvan pää se vaan taitaa silloin just ku jalat lähtee alta, niin painaa tohon alas hermoon ja siitä sitte johtuu.
keskiviikkona olis taas neuvola ja hän meinas, että nähdäänköhän silloin, niin siihen sitte tuli sanottuu, että varmasti nähdään ja vielä kolmen viikonkin päästä. :whistle: :ashamed: onneks hän oli sentään optimistisempi tänkin asian kanssa ja sanoi, että tuskin kuitenkaan. B)
 
AnQ
Wallaylle suuret onnittelut :flower: :heart:

Ja tervetuloa uusille! Uusia tulee sitä mukaa kuin porukkaa poksuu :D

Täällä pisti aiemmin tosi ikävästi ja oudosti alamahaan, tosin oli vähän sellanen olo, että voi olla ihan hyvin vaan joku eksynyt pieru :xmas: Meni kuitenkin ohi, ja tässä taas vaan.. no, hengaillaan.

Muoks! Vannomaan en mene, mut veikkaisin bonganneeni limatulppaa - pönttöön tipahti kuitenkin epämääräinen, peukalon pään kokoinen rusehtavanpunainen limaklöntti. IIIIH! Nyt sit tekis mieli ravata vessassa koko ajan - miehelle kyllä sanoin, et voidaan synnyttää tänään tai kolmen viikon päästä, eli ei stressiä :D
 
Lääkärissä käyty ja paikat niin kiinni kuin olla ja voi :headwall: :headwall:
Supistukset ei oo saanu mitään aikaiseksi...ja näin ollen ei lähetä käynnistelee ennen perjantaita. Voi paska.

Mulle on toitotettu koko raskausajan, että tällä kertaa ootan pientä vauvaa ja ei tuu esikoisen kokoinen (4215g)...eikä minun huolta oo kuunneltu yhtään. Noh, painoarvio tänään 4.5 kg että revitään sitten siitä seuraava ressin aihe :LOL:

Vauva voi kuitenkin erittäin hyvin ja istukka toimii täydellisesti, ei kalkin häivääkään.
Sen puoleen ei oo hätää, kun toisella on asiat siellä ihan mallikkaasti.

Että eipä tässä sitten muuta, kun ootellaan ja ootellaan ja ootellaan ja toivotaan, että lähtis itekseen käyntiin...

äv 41+3
 
onnittelut vauvaantuneille ! :heart: :flower:

äitipoli käyty tänään ja Hei! Mä sain eräpäivän :attn: :attn: :attn: :D :D :D

ensviikon keskiviikkona 18.8. (rv:lla 39+5) poksutaan joko kalvojen puhkaisulla tai cytoteceillä.... paikat on pehmeet, auki kolmelle sormelle, mutta kanavaa on jäljellä pari-kolme senttiä edelleen. lekuri sai kutiteltua vaavia päästä sisätutkimuksen yhteydessä :D se oli sitä mieltä että saatan jakaantua ennen eräpäivääkin :eek:
käyrillä kaikki ok, suppareitakin piirtyi.
mä olin kyl :eek: ku lääkäri sanoi et sovitaans käynnistyspäivästä samalla. noh ei päästetä yliajalle kun mulla on sitä verenpainetta ollu loppuraskaudesta kuulemma. mua jännittää, ens viikolla meillä on vauva :D

painoarvio oli nyt 3,6kg mut lekuri meinas et voi olla pienempikin. siro vaavi tulossa, toisin kuin isoveikkansa, joka oli yli 4kg pötkylä. synnytys oli pitkä ja kivulias. nyt varmaan kaikki sujuu nopeemmin ja helpommin ku paikatkin on valmiimmat.

jei, täytyy ruveta miettimään mitä mulla on vielä tekemättä tai ostamatta... :)

Sinimarja ja Ipana 38+3 :heart:
 
mies lähti tänään töihin 2 kk loman jälkeen eli nyt pitäisi yksin jaksaa hoitaa tyttöjä & taloutta päivisin. mahan kanssa. huh. mutta eihän se helpommaksi ainakaan muutu kun vauva syntyy niin reippaasti harjoittelemaan vaan...

jouduin ottamaan LUUMUT käyttöön jo nyt raskauden lopussa koska vatsa alkaa olemaan sen verran vaikea toimitettava että noita syötävä. tosin hyviähän ne on niin mikäs siinä.

kävin just postista hakee ISON H&M paketin. eniten vaatteita esikoiselle joka kasvaa huimaa vauhtia. ja mulle, jonka vaatekaappi menee uuteen uskoon kilojen myötä. vauvan jälkeen tarkoitus laihtua 20kg mutta sen aikanakin oltava jotain päällepantavaa.

huomenna neuvolaan...

korvapuusti 38+3
 
on niin kurjaa ku lapsi sairastaa ja mitään ei voi tehdä vaik toivois et vois ottaa itelle noi kivut ja säryt :'( kuumetta edelleen päälle 39 ja tippuu tasan sen ajaks ku panadol vaikuttaa. Antibiootit sai keuhkokuumeeseeen.
Mut hyvin saa suppailuja aikaseks ku kantelee tollasta 15kg lämpöpatteria, ja muutenki ku on niin hiton kuuma, toivottavasti huomenna jo paranemaan päin!

Mä muuten oon ruennu miettii tätä mun laskettuaikahommaaki ku mulle sanottii ensin et laskettuaika ois 12.8 (yksityinen lääkäri), sit kunnallisessa (kätilöiden tekemät ultrat) se pidettiin kuitenki 6.8 joka menkkojen mukaan laskettu. ja kunnallisissa ultrissa muksun koko ollu jopa hiukan viikkoja isompi kunnes sit vaihtu paikkakunta ja sairaala ja sit yhtä'äkkiä tiputtiinki alle käyrien ja muksu vastaa - 1-2 viikkoa...et mitähän jos toi eka laskettuaika onkin ollu se "oikee".. ei kyl mihinkään mitään väliä mut mietinpä taas tällasiiki asioita :)

nyt saunaan ja sit kattoo 8milea..

pikkumökö 40+3
 
Heissan :D ja poksista poks 39+0.. TOOIVOTTAVASTI viimeinen viikko alkoi :)

Jaahans, ketähän kaikkia täällä sai nyt onnitella (lunttaa lapusta :D ): ONNEA UpsyDaisy, theresia ja wallay!!!

epplulla rankka synnytys takana, huh huh... Luojan kiitos että kaikki loppu hyvin! Pikaista toipumista :hug:

Kiva että vieläkin uusia mammoja liittyy tähän mammojen iloiseen joukkoon, tervetuloa jonzzku, annukka75 ja michella :flower:

Suppis ja sinimarja saaneet ERÄPÄIVÄN, jes!! :heart: Jospa pienokaiset nyt yllättävät ja tulisivat jo aiemmin, kun eräpäivällä pelotellaan :) Sinimarja: täälläki lääkäri kutitteli vauvan päätä viime äippäpolin kontrollissa :)

Nokikanalle kiitokset päivän piristyksestä :LOL:

Jonnuli tsemppiä :hug: täälläki tytöllä vähän maha löysällä... nyt jännätään et pitääkö yölläkin käydä kakkapesulla ja miten etenee. Ei ole vielä ainakaan mahakipua valittanu ja hyvin on syöny.

äitivaan miksei ne jo ala käynnistämään??? sua kyllä nyt kunnolla piinataan tässä odotuksessa :hug: toivotaan että ultrassa olisi käynyt niinkuin mulla esikoista odottaessa.. painoarvio oli silloin 4,2 kg ja tyttö oli syntyessään 3,7 kg :)

Huhuh... Sain tänään siivousvimman. Vein matot ulos, imuroin ja luutusin.. mutta sitten sippas ja alaselkä älyn kipee, samoiten pohkeet ja tuo lonkka ja nivunen :kieh: toivottavasti edes jotain hyödytti tuo riehuminen, kivasti ainaki maha supisteli, ei tosin kipeästi.

Eipä tänne muuta, sitä samaa ja eteenpäin porskutettaan.. keskiviikkona neuvolaan ja perjantaina äippäpolille. Jotenki ois sellanen kutina et kohta syntyy, mutta tiiä häntä :LOL:
 
nokikana Juu! :wave: Täällä yks jonka rinnat vuotaneet taas varmaan jostain puolivälistä raskautta... Varsinkin, kun täällä hiostavassa kämpässä välillä iltaisin istuu ilman liivejä, valuu maito pitkin mahaa. Sama oli esikoisen kohdalla ja kastelin lakanat maidosta jo puolivälistä alkaen. Ja se on ärsyttävää minun mielestä. :kieh:

Uusille tervetuloa!!!! :)

Ja onnittelut taas kaikille jo palkintonsa lunastaneille! ;)

Mä täällä juon vattuteetä ja ajattelin vielä käydä kävelyllä, kunhan isäntä saapuu kotiin. Eilen illallakin sitten jaksoin vielä käydä reippaalla kävelyllä, jee!!! B) Lievää supistelua ja polttelua ollut tänään, mutta ei sen kummempia. Niin ja alapäätä jotenkin pakottaa vähän erilailla kuin tähän asti...

Mahataudista Meillähän myös esikoinen oksensi viikko sitten koko yön ja aamupäivän aika tiheästi, sitten nousi vielä illaksi kuume. Kuitenkaan minä tai mieheni ei sitä tautia saatu ollenkaan. Elikkäs toivoita muillekin mahatautiperheille, että ehkä äidit säästyis siltä. :hug:

Unohdinkohan vielä jotain...... hmmm....

Niin juu! :attn: Ainakin pitänyt monta kertaa kiittää kaikkia synnytystarinoista!!! Niitä on mielenkiintoista lueskella, kun omaa odottaa. Saa vähän näkemystä siitä, mitä se voi olla (muutakin kuin se, mitä ite kokenut). Ja kiva, että myös niitä positiivisiä synnytyskokemuksia on mukana, vaikkakin paljon myös kaikenlaista monille sattunut. :/ No mutta se auttaa kuitenkin pitämään mielessä myös sen, ettei mikään ole itsestään selvää ja kannattaa kuunnella omaa kroppaansa. Ja olla tyytyväinen kaikkeen,mikä hiukankin menee hyvin (tai edes normaalisti ;) ).

Tiinuz ja vaavi 37+1
 
toivossa on hyvä elää :D

tänään saunaan ja sit vois kokeilla vielä muutaman muun ässän :D
virtaa olis kun nukuin niin myöhäiset päikyt :LOL:

supistelee koko ajan, muttei ole pahoja nähnykään, enemmänkin äsyttää :kieh:
tulee tosi tasaisesti 2-5min välein... saa nähdä, mun kivun siedolla mennäänkö näillä vai tuleeko kotiin :D
 
Copper Ei käynnistellä siksi, kun paikat niin epäkypsät ja se tableteilla käynnistys on kuulema niiin raju. Ootellaan perjantaihin, että ois ees pikkusen auennu, että vois käynnistää kalvojen puhkaisulla.

Eka synnytys oli kyllä jo niin raju kaikessa kauheudessaan, joten uskaltaisin jopa väittää, että selviäisin käynnistyksestäkin ihan yhtä hyvin...

On se kumma juttu, että toisilla paikat aukee jo ennen aikojaan ja toisilla ei sitten millään :headwall:

Ai niin, lääkäri kirjoitti unilääkereseptin mulle, kun valitin (itkuksihan se meni), etten oo nukkunu viikkokausiin. Lykkäsi lapun kouraan ja sanoi, että nuku perjantaihin asti ja kerää voimia =) mä täällä nyt arvon, että otanko vaiko enkö ota...kyllä mua nukuttaa ilmankin, mutta se on se vessahätä suurin haitta, kun tunnin välein täytyy nousta. Sit mä kuitenkin kusen housuuni, kun nukun niin sikeesti hah :LOL:

Onnea vauvan saaneet :heart:

Tsemppiä muille kärvistelijöille :hug: kyllä ne päivät tästä vähenee!!
(hyvähän se täältä on huudella :LOL: )

Öitä :wave:

äv 41+3
 
Nyt en ehdi lukea teidän juttuja, kun on vähän muita kiireitä. Nimittäin meille syntyi lauantaiaamuna 7.8. pikkuinen tyttövauva, painoi 3365 ja pituutta 48cm. Ihan täydellinen vauva, niin kaunis ja ihana! :heart: :heart: :heart: Me päästiin jo tänään kotiin, vauva voi hyvin, imee rintaa tosi taitavasti ja ahkerasti. Synnytys meni kohtuullisen nopeasti yht 8h kesti ekasta supistuksesta tytön syntymään, ponnistusvaihekin ohi 12minuutissa. Hassu pikkuvauva kun kova parku kuului jo, vaikka oli vasta pää ulkona! :D :heart: :heart:

Tulen myöhemmin lueskelemaan teidän tarinoita, nyt pitää mennä haistelemaan vauvaa! :D

Ituhippi ja rakas pieni tytär, joka syntyi rv 40+3
 

Yhteistyössä