***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Viherpikkurillille kovasti voimia tuon taudin kaatamiseen :hug: Tylsää kun loppumetreillä tuollainenkin vielä iskee. :(

Toivottavasti chevanne ja giraffe nyt pian pääsis tositoimiin :whistle: Ja voishan sitä itekin vaikka lähtee, jos päästettäis :kieh:

äitivaan tsemppiä sinne vai mahtaakohan palkinto jo olla sylissä :heart: ihanaa kun siellä alkoi vihdoin jotain tapahtua. =)

Vielä kun kaikki muutkin yliaikaiset pääsis palkinnon hakuun :hug:

Täällä tosiaan eilen tyhjennettiin mahaa huolella, mutta siihenpä sitten jäi. Muutama surkea mahankiristys ja kunnon supistuksista tietoakaan. eli eiköhän sitä neuvolaan käy tänään tie iltapäivästä. :kieh:

Katjuska ja sintti 39+4 :heart:
 
Huomenia

Täällä hieman huonoa oloa ilmassa. Tai sitten se on nälkä. Ota tuosta selvää. Nyt vatsaa kiristää jo vähäinenkin liikunta. Ja eilen koski lonkaa ja selkää illasta ihan kiitettävästi. Näinköhän ennakoi lähtemistä kohta puoleen.

Jännittää vaan onko varmasti hyvä aika ainakaan vielä lähteä. Kun ennen oli tuo viikko 38 rajana. Ja 3 kg kotiutumiselle nopeasti. Ja mie en taho jäädä sairaalaan venymään |O.

Molemmat edelliset on olleet himpun alta 3 kg. Joten tuskin tääkään kovin iso on. Neidin kanssa kyllä päästiin seuraavana päivänä kotia. Toivon mukaan herran kanssakin päästään.

Ja kyllä herra on ainakin laskeutunut. Kun sen verran on tyhjää tuossa rinnan alla. Mutta katsellaan :)

Moona ja herra 37+3
 
Mä alan olla NIIN kyllästyny! Puol kuus heräsin ja sain kauheen itku kohtauksen... en vaan jaksa enää :ashamed: Ei irtoo limatulppa, kolme ässää ei aiheuta supistuksia. Missään ei tunnu mitään (paitsi liikkeet) minkään jälkeen. ...Olen lähes varma, että ei tää ilman käynnistystä tuu... Täällä ne lähettää 41+3 (mulla maanantai) synnärille yliaika kontrolliin, neuvolan täti sano mulle kun käynnistämisestä kysyin ni että ei välttämättä käynnistä silloin kun mulla on kaikki arvot kohdallaan, jos ei vauvalle sitten tule joku hätä... JES! No mulla alkaa olla hätä... ensi synnyttäjä ja uskon, että poika ei enää ole mikään pikkuinen...

n11na ja Urho 40+5
 
epplu , mäkin googlasin sektio videon nyt sitten netistä , mutta en kyllä pystynyt sitä katsomaan !!! :x juu eihän tää sektio oo todellakaan mikään pieni operaatio , joten pitäisi muistaa kerätä voimia ja levätä , välillä vaan unohtuu itseltäkin ... on kuitenkin pitkä aika koittaa olla "tekemättä mitään" , mutta sit kun tekeekin enemmän , niin huomaa tehneensä ja toipuminen pitkittyy :headwall: :'(
toivottavasti sinäkin toipuisit pian ja ilman isompia tulehduksia ! toi teipin käyttö vaan ihmetyttää ????
omaa oloa .. onneksi tuntuu että tästä sisäisestä verenvuodosta selvitään ilman uutta lääkäri reissua , huoh , onneksi , mutta arka on ja koskiessa kipeä , mutta ei enään ihan niin arka ! särkylääkkeitä käytän säännöllisesti edelleen !!! ja aamut on vaikeimpia päästä sängystä ylös!

neitim
 
Pyh, viitisen tuntia supisteli sen kahdeksan minuutin välein.. Käytiin varmuuden vuoks näytilläkin kun mies on lähdös työreissuun ens yöks.. Et jos pahalt näyttää ni ois sit voinu jättää menemättä.. Kyllä niit supistuksia sinne käyrille piirty, mut sais tiuhempaakin tulla ja alapään tilanne oli sama kuin viime torstai eli ei noi kipeet supistukset viime yön aikana oo juur mitää aikaseks saanu. Elikkäs kotiin pääsin viel oottelemaan ja kahtotaan nyt tapahtuuko mitään vai ei. Joku psyykkinen juttu kenties mut kotimatkal ei enää tullu ku pieniä supistuksia. Tosin voipi olla et oli toi liikkuminen mikä siihen vaikutti..
Noo, mies pääs nyt reissuu sit.. Pääsee se sielt onneks tarvittaes sairaalaan sit tulemaan ja mä haen pikkusiskon mulle kaveriks, se pystyy mut sit kyyditsee sairaalaan jos täytyy uudestaa lähtee.
Mut kahtellaa nyt.. Nyt on kyl niin seis olo kun ei tosiaan juurikaan oo tullu nukuttua..
 
n11na,ihan samat fiilikset täällä myös.....viime yönä tuli sitten nukuttua jopa 4 h.Ei sillä,että ois supistellu tai mitään........Ei täällä mitään tapahdu!Oon niin kyllästynyt ja väsynyt tähän olotilaan(en ihan heti osaa ajatella,että olotilaa tulee ikävä myöhemmin :LOL: ).Nyt kun pikkuneidit vihdoin heräsivät,olisin valmis jo päikkäreille.Olo on kuin humalaisella.Eikä vasta kun kolmas yliaikapäivä......tiedän,että turha tässä on hötkyillä ja vo mennä vielä mun tuurilla se kaksikin viikkoa,mutta kun aikaisemmatkin tullu jo tähän mennessä.Kaipa tämäkin täytyi kokea :headwall: .Niinkuin jo aikaisemmin sanoin,kyllä odottavan aika on joskus niiiiiin pitkä.......pahoittelut tästä valituksesta.Täällä kun kuitenkin monia,joilla enemmän jo ylipäiviä :ashamed: .
No,jospa tämä päivä tästä vielä iloksi muuttuu.

Tsemppiä ja aurinkoa tähän päivään vielä masunsa kanssa pötkötteleville ja ihania vauvantuoksuisia hetkiä nyyttinsä jo saaneille :wave:
 
Toivottavasti viherpikkurilli saat selätettyä taudin. Varmasti todella ikävää sairastaa tässä vaiheessa, kun muutekin on jännät paikat ja kova koitos edessä.

Kaikille yliaikaisille myös kovasti tsemppiä. Meidän kakkonen syntyi rv 42+2 kahden päivän käynnistelyn jälkeen, joten tiedän kuinka tuskastuttavaa yliajalla odottaminen voi tosiaan olla. Silloin pääsin kontrollikäynnille äitipolille vasta tasan viikolla 42 ja silloinkin olis lääkäri laittanut vielä kotiin (!!!), kun paikat ei olleet yhtään valmiina ja kaikki näytti vauvan suhteen hyvältä. Sanoin kuitenkin, että en nää mitenkään mahdollisena sitä, että lähtisin vielä kotiin odottelemaan ja menettämään järkeni ja sain sitten jäädä. ;)

Aamulla käytiin saattelemassa meidän esikoisen ekalle luokalle ja tunnin päästä pitäis olla jo vastassa koulupäivän päättyessä. Miten tää aika voikin mennä näin nopeesti - vastahan tuo äidin kullannuppu oli ihan pienenpieni nyytti sylissä ja nyt jo koululainen??

pikku3nen 37+4
 
Heips, äiti vaan on varmasti nyt tositoimissa :hug: Hieno homma jos ja kun ei tarvinnu käynnistelyillä mennä.

Pikkumököllä sitä vasta reipas vauhti ollukin, todellakin käväsit tekemässä vauvan :heart: Onnea!

Mä varmasti kuulun sitten siihen kastiin, joka aikanaan makaa sairaalassa 3 vrk tuskissa ja mitään ei tapahdu... tai jotain. Eilen ja tänään tämä vauva ollut tosi hiljanen, ihan satunnaisia liikkeitä vaan tullu - tässähän jo huolestuu. Just otin suklaata et josko sais tuohon vauvaan vähän liikettä... ne napanuora-asiat vaan aina pyörii mulla mielessä, kun tytölläkin oli vaikka kuin monin kerroin se ympärillään.

Yön nukuin taas aika huonosti, mutta itsekkäästi vetäsin tuossa aamulla vielä unet, kun mies lähti töihin ja vei tytön hoitoon. Nyt onkin parempi olo jotenkin, eiköhän tämä tästä.
Nyt suihkuun, kahvin keittoon ja tänään olis vuorossa vessan siivous, meinaan nakata käyttämättömät purnukat yms syrjään ja järjestelen sen uusiksi. Iltapäivästä sit taasen kaupan kautta tyttöä hakemaan hoidosta.


Niin ja viherpikkurillille voimia todella paljon :hug: Mä vihaan peijasta, siellä ei mikään toimi ja aina saa jotenkin... tylyä palvelua. Toivottavasti saat tulehdukset ja kuumeet yms pois, mutta mä luulen, että jos vauvalle tulis joku hätä, niin kyllä ne sut leikkais siltikin - ja sit voisit varmasti ottaa kovemman lääkityksenkin. Mutta antibioottejahan määrätään toisinaan synnytyksen ajaksi suojaamaan myös vauvaa ja esim. rintatulehduksessa niitä syödään kans, eli uskoisin, että niitä voi ihan rauhallisin mielin ottaa. Toivottavasti paranet ja "pääset" synnyttämään normaalisti, ja kaikki menee hyvin. Ja kyllähän kaikki menee hyvin =)

Nyt suihkuun jne..
=) runttis ja sytkylä :hug:
 
Mukava neuvolakäynti takana!

Vauva laskeutunut eikä saanu päätäkään enää heilutettua kovin paljon :) jipii, kun viimeks laskeutu vasta synnytyksessä. Oon mä jotain tuollaisia merkkejäkin hoksannu ku niin vihloo välillä kohdunsuulle eli siellä jossakin se pää pyörii. Verenpaineetki oli kuin urheilijalla ja Hb oli noussu, vaikken sitä rautaa olekkaan enää syöny. Pissassa oli vähän leukkarit koholla ja huomenna pitää viedä aamusta pissinäyte terkkarille niin varmistaa sen. Ärsyttää rampata kun tuokin johtu varmasti vaan siitä, kun käsisuihkussa ei ollu ollenkaan paineita ja yritäppä sit semmosella pestä!

Mentiin sitten kauppaan ja otin hörpyn tytön pillimehusta niin eiköhän tää masukas siitä innostunut! Jäi puolet ostoksista tekemättä kun niin juoli ja vihlo alapäätä, köyryssä piti välillä olla.. Sit panikoin jos se lapsivesi nyt ois siihen lattialle posahtanu :LOL: Mut ei onneksi!

Perjantaina sit vielä äippäpolille ja toivon kovasti että alakerrassa ois jotain edistystä tapahtunu :heart: oisko tänä viikonloppuna mun vuoro???? :D

Tsempit kaikille!
 
Limatulppa pöllähti tänään ulos. Tai ainakin ensimmäinen osa siitä :whistle:

Taitaa tulla jännä viikko vielä eteen. Eka synnytys lähti käyntiin 2pv limatulpan jälkeen, eli mielenkiinnolla odotan meneeko samalla tavalla vai ei. Sais nyt malttaa olla siel mahassa sinne tiistaihin asti, niin ei tarttis päivystyksessä leikata :kieh:

Muuten oisin kyl ihan valmis, mut kai se kivempi ois sinne suunniteltuun sektioon mennä ku kiireellä lähtee. Vaihtaako joku, jolla ei vielä mitään muutosta oo??? :wave: :wave: :wave:

jenni+osmo 38+1
 
jennik tsempit! Toivottavasti pikkunen pysyis tiistaihin asti masussa...

Täällä ollaan välillä kaksin kerroin, lantio ihan tulessa! :eek: en tiiä johtuuko nyt supistuksesta vai siitä kun pirpana pyörittää päätä.. molempia siis yhtäaikaa...
 
Eilen ollaan kotiuduttu sairaalasta. Olipas paljon tekstiä tullut :)

Tässäpä meidän synnytystarinaa:

Mulle oli sovittu käynnistys tapahtuvaksi ma 9.8. Lauantaina 7.8 menin kuitenkin kontrollikäyrään kuten oli sovittu. Käyrä oli hyvä mutta minun Rr oli edelleen noussut ja prot. oli kahdella plussalla. Niinpä lääkäri päätti että käynnistetään jo sille päivälle.

Jäin sisään sairaalaan ja soitin miehelle ja pyysin keräämään mulle tavaroita mukaan. Mullahan oli siis edelleen ne sairaalakassit pakkaamatta vaikka olin jo ainakin viikon sitä suunnitellut :whistle:
Lauantaina ehdin saada kaksi cytotec tabletin murusta ja mitään vaikutusta ne eivät tehneet. Käynnistystä oli tarkoitus jatkaa aamulla ja mies lähti kotiin. Klo 23.50 tunsin vatsassa kovan naksahduksen, kuin jokin nivel ois naksahtanu pois paikoltaan ja sitten alkoi TULVA. Soitin miehelle että tuleppas takaisin :D

10 minuuttia vesien menon jälkeen alkoivat jo säännölliset supistukset :eek: Puolessa tunnissa ne olivat jo todella kipeitä ja minut vietiin sängyllä synnytyssaliin. Supistukset alkoivat tulemaan jo janana juurikaan ilman lepotaukoja. Sitten sain tuon ihanan spiinaalipuudutuksen, jes =) Edelleen supistuksia tunsin mutta ne eivät olleet kivuliaita. Vauveli edelleen killui jossain korkeuksissa ja minut nostettiin istuvampaan asentoon että vauva laskeutusi, paikat alkoivat jo olemaan auki.

Silloin keittosuolan rinnalle laitettiin myös oksitossinitippa että vauvan asettuminen tapahtusi nopeampaa. Melko pian pääsinkin ponnistamaan. Mitään kovaa ponnistamisen tarvetta en edes tuntenut, mutta tässä vaiheessa suppareihin oli kuitenkin tullut taas jo sen verran terävyyttä että tiesin milloin on pukattava. 8 minuuttia ja täydellinen neiti oli maailmassa. Itku tuli ja tuntui että siitä ei tule loppua oli niin liikutuksissani. Kyllähän tuo liikutus näkyi myös isin kasvoilla.
Jälkeisiä piti jonkin aikaa odotella, mutta siinä vaiheessa oli jo aika niin hämärtynyt kun oma pieni tuhisi rinnalla :heart:

Kaikenkaikkiaan synnytyksen kesto säännöllisistä supistuksista jälkeisten ulostuloon oli 2h 30 min. Nopeasti tuli siis neiti maailmaan. Synnytys oli helppo ja kivuista kärsin melko vähän aikaa vaikka ne todella voimakkaita olivatkin. Tämä on hyvä jättää viimeiseksi synnytykseksi edellisen "kauhu"kokemuksen jälkeen.

:heart: Meidän perhe on nyt koossa :heart:
-Fiina-neiti 3 vuorokautta, isosisko 3v 10kk , isoveli 6v , äiti & isi
 
Heii!!

Pikaisesti tiedottelen täältä Kuopion suunnalta, että maanantaina 9.8 klo. 17.22 meille syntyi tyttö 3430g!

Äiti ja tyttö voivat hyvin ja huomenna lupailivat kotiin pääsystä!

Mijas ja Emilia 2vrk
 


prinsessa unilla kotona riippukehdossa, aiva ihana ostos ja kätevä esikoisen kanssa :heart:

halit ja onnittelut kaikille tasapuolisesti :hug: en ole pysynyt enää perässänne :ashamed:

huisi ja pikkuinen prinsessa (meni mun tyttöolo oikein ) :D 6 vrk :heart:
 
polilla käynti ja kontrolleja pukkaa :(

Virtauksessa jotain kohoamaa....eli seurataan nyt ettei istukka ala sanoo sopimusta irti :'(
Painoarvioo käsikopelolla tällä hetkellä 3-3,2kg, ultralla 3,4kg.
sormelle auki, kanavaa 3cm jäljellä.

Vitsi pelottaa nyt nuo virtaukset...lääkäri kyl meinas että kaikki näyttää oikein hyvältä...vauva liikkuu hyvin ja sykkeet on hyvät.
Perjantaina uudestaa sinne sitte. Ottivat verikokeitakin.

vauvis ja poju 38+2 :heart:
 
Täällä supistelut jatkunut yön/aamun jäljiltä. Nyt tullut tasaisesti 10 minuutin välein tunnin aikana. Siis toivossa hyvä elää, meinas terkkakin että kyllä aika varmaan saa lähtiä synnyttään. Mulla paino tippunu 2 päiväs 1,3kg sano, että ennen synnytystä paino voi tipahtaa yht`äkkiä. Nyt vaan toivon, että jatkuu säännöllisenä ja vois vaikka ruveta kipeytyyn kunnolla. (saa lannetta jo jopa vetkutella ja puhista, mutta ei silti niin kipiä silti.) Jossain vaihees sitten kehtaas mennä näytille. :D Turhaan en viittisi mennä.

Vauvahaaveita toivottavasti perjantaina myös kaikki kunnossa. :hug:

Meirän reipas ekaluokkalainen jo sai aapisen ja äiti jopa toisella yrittämällä kontaktimuovit päälle. :LOL: Oli ollut kuulemma mukavaa. :heart:
Niinhän siinä sitten kävi, että se poijan kaveri josta avauduin oli ollut jo meirän ovien takana tunti siiitä,kun koulu oli loppu. Mies oli vaan tuumannu, ettei nyt sovi tulla jos laitokselle pitää lähtiä ja poijat menee mumman luo hoitoon. Saas nähä onko joka päivä ovien takana.
Kiitos muuten asiaa kommentoineille!

Kiitos munkin puolesta synnytys kertomuksista aivan ihania. :heart:

Huisi (?) oli laittanut ihanan kuvan.

Mielenkiinnolla myös orotan pitääkö oma tyttö olo paikkaansa vai tuleeko kolmas riiviö. :heart:

Elli Ja Öttis 39+3
 
Onnittelut vauvan saaneille :heart:
Millään en muista ketkä kaikki ovat pienokaisen saaneet :ashamed:

Täällä neiti nukkuu ja syö=) Muutaman kerran ollut vähän pidempään hereillä ja ihmetellyt maailman menoa.

Maijamehi ja neiti 7vrk
 
Onnea Mijas :flower: :heart:

Ihanainen vauva Huisi!
Mua niin harmittaa kun en löydä mun riippumattoa, tai siis vauvan.. Teen kohta uuden, kun tykkäsin kans kovin siitä ensisänkynä

RD oli tehnyt kivan vaipan. Ompelun iloa ja toimivaa konetta
 

Yhteistyössä