***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Onnea taas jakautuneille! :flower:

Neuvolassa käväsin. Kaikki niinkuin ennenkin paitsi nyt oli pää kiinnittynyt ja sf-mitta tipahtanut sentillä ollen nyt siis 33 cm. Alakertaa ei ronklattu eli ei tietoa mitä sillä saralla on tapahtunut vai onko mitään. Ens viikolle varailtiin aika, toivottavasti ei tarttis sitä käyttää.

-mennis ja aukusti 38+5-
 
AnQ
Miljas, paaaaljon onnea :flower: :heart:

Ja vauvikselle tsempit, onneksi seuraavat asiaa! :heart:

Täällä oli tänään neuvola ja sain ilouutisia, käytäntö on muuttunut ja täällä pääsee kontrolliin viikolla 41+1/2 - esikoisesta ei vastaavaa ollut! Loistavaa, suuntaan katseeni siihen päivään lasketun ajan sijasta :D Muuten neuvolassa kaikki oikein mallikkaasti, masu kasvaa keskikäyrällä ja painokin oli edellisekerran hurjasta noususta tullut alaspäin päälle kilolla. Kuuden päivän päästä sit uudelleen, sanoin kyllä terkalle että ehditään nähdä vielä MONTA kertaa ;)

Ja kiitos kaikille ketkä on laittanut synnytyskertomuksia, niitä on tosi ihana lukea - osassa on vauhtia ja vaarallisia tilanteita enemmin kuin toisissa, onneksi kaikki kuitenkin on päätynyt hyvin :flower:

AnQ + tyyppi 39+0 POKS :heart:
 
Mijas, onnea vauvasta!

Tänne ei ihmeitä, pitäis vissiin lähteä nyt käymään pikasesti kaupassa ennenkuin haen tyttösen hoidosta. Pieniä puisia henkareita tarviin lisää, joku on ollut mekko-ostoksilla liian ahkerana viime aikoina.... :whistle: Ja jos ne ainu-pupusetkin muistas/löytäs samalla reissulla. Ja Neitim, menen postin kautta :D

Palaillaan, täällä pientä elämää masussa tuntuu, mutta miten paljon tässä vaiheessa pitäisi vielä liikkua - vai pitäiskö mun soitella äpolille ja kysyä sieltä? 10 liikettä tuntiin on kyllä ihan utopiaa.... Jees ja ripuli vaan jatkuu, kuivuukohan tässä ihan kasaan...

runttis ja sytkylä 39+1
 
Onnea uusille vauvautuneille :flower: :heart: :flower:

viherpikkurilli .. voi kuulostaa tosi ikävälle tuo sinun tulehdus :hug:

hups.. siivottiin aamusta poikiin kanssa 3h taloa kun roppuutteli vettä niin mukavasti ja käytiin sitten ruokkimassa vaan kanaset ulkona.. eipä tunnu siivous urakka miltään :eek:

nyt lähdetään päikkyjen jälkeen käymään pirtin kehräämön tehtaanmyymälässä se on tossa parin kymmenen kilsan päässä ajelulla kun rupesi himottamaan hakea jotain uusia lankoja..
sieltä saa näin syksyllä hurjan edullisesti II laatua ostettua.

Suppis 38+4
 
Voi vitsit! :headwall: :headwall: :headwall:

Siis aamulla tuli limatulppaa ja nyt on se kuuluisa olo :eek: Varmaan vaan kuvittelen kaiken, mut nyt jännittää oikeesti! Maha kipee ja haaroissa sellenen painava tunne :eek: Pari supistusta ollu, ja alaselkää jomottaa...

Ekaa kertaa pakkaan äitiyskortin mukaan kun lähden ulos hiekkalaatikkoa pidemmälle, mut sehän varmistaa sen et mitään ei lähde tapahtuu tän reissun aikana :whistle:
 
JenniK voi kun mullakin olis tuollaista...Nimittäin ne kauan jatkuneet supparit teki lopettamis päätöksen hetki sitten eikä mitään oireita sen jälkeen. :kieh: :headwall: Innolla orottaa, että kipeytys kunnolla niin vois lähtiä eres näytille, mutta sitten tekee tuon. :kieh:
Olin äsken lenkilläkin niin sain itteni niin kumoon, että polvessa haava ja uusimmat äitiyshousut polvesta rikki. Että sekin vielä. :kieh: Mulla on v... käyrä tosi alhaalla. :ashamed: Huomisen,kun jaksais niin eiköhän sitten perjantaina luulis jotain eres tapahtuvan, kun se äitipoli käynti näistä paineita. Kotona onneksi olleet ihan hyviä ja pissa aina puhdasta. :)

Onnea uusille vauvan saaneille! :heart: :flower:

 
NLAssa eilen kaikki hyvin. sf sama kun viimeksi, eli 34. terkkari meinasi etä n. 3500g nyt. on hieman huolissaan että en jaksa ponnistaa niin isoa vauvaa eli haluaa mun suostuvan sectioon jos sitä mainitaan, mä kun en sectioon haluaisi. mutta voi olla että siinä vaiheessa mieli muuttunu. kaikki muukin hyvin eli seuraava nla viikon päästä. niin, hb oli pudonnu 120.een joten syön rautaa nyt loppuajan, kunhan vaan muistaisi...

omassa voinnissa ei uutta. pari yötä nukuttu onneksi taas mutta tänään kyllä ollu niin väsy olo joka tapauksessa. oon tottunu että mies kotona auttamassa lasten kanssa mutta nyt kun joutuu kaiken tekee itse niin huomaahan sen voimissa. illalla ei enää jaksa kyllä lenkille mennä kuten aikaisemmin... hatunnosto kaikille joitten mies poissa kotoo vielä enemmän kun mun!

nyt lukemaan teidän viestejä...

korvapuusti 38+5
 
Kännyllä pikaseen. Salamasynnytäjä ilmoittautuu. Meille syntyi ihana mininainen tänään klo 12.55. Sairaalaan tultiin muka näytille klo 11 ja rytinäksi meni,ilman kivunlievitystä ja dramaattisia hetkiä. Kaikki kuitenki hyvin,ponnistus alle minuutin huh. Kamala synnytys mutta upea lahja,rakkauspaketin mitat 2818g ja 49cm. Maailman onnellisin äippä ja hertta 3h
 
Onnea Jonnuli! Hyvä et ees joku meist pääs tositoimiin! :D

Jotenki oli niin tyhmä käydä siel TYKS:sis aamul näytil ku tiesin itekin et ei se ainakaa heti just oo tulossa.. Vaikka oli kyl jo aika mojovia supistuksia. Mut kun se mies oli reissuun lähdös ni varmuuden vuoks halusin käydä. Tosi mukava kätilö siellä kyllä oli. :) Tosin ois voinu pissan ja paineet siel jo kattoo ku sit jouduin viel koton menee neuvolas käymää ku oli aika sinne taas tänää. :D Huomen sit labraa ja pe äippäpolil tarkistuksee taas..

Mä nyt toivon et vauva ei päätä ens yön tulla ku ollaan siskon kans kahdestaa. Haluisin sen miehen kuitenkin paikan päälle. :D

Mut eipä täs pahemmi oo päiväl enää supistelu. Noit menkkakipumaisia vihlasuja on paljonki ja välil vatta tuntuu kovettuvan vauvan liikkeistä, mut ei mitään kunnon supistuksia ollenkaan..

Väsy on kyl kova kun ei moneen aikaan oo muutenkaa saanu kunnol nukutuks ja viime yön sit vaan ihan muutaman tunnin ja siinäki välis monta kertaa vessas käyty..

rv 37+2
 
Voi Onnea Jonnuli pikkuprinsessasta :heart:
Päättihän se vihdoin syntyä =) Todella rytinällä kyllä syntyi ja tosi pikkuinen neiti vaikka nuin paljon meni yli.Mulla ois nuilla viikoilla varmaan 5kiloinen ;)

Nyt en kerkee muita juttuja vielä lukee ku oma olo on aivan "hullu" ;) Nimittäin jo eilen oli iha outo olo.Aamulla takki meni kii mut illalla jotain oli tapahtunut ja takki ei mahtunutkaan kiinni.Maha tuntu muutenki tosi hankalalle ja samoin tänään se on tuntunu hankalalle ja isommalle.Pelotti et vauva kääntyny mut neuvolantäti meinas ettei oo ku päivällä siellä kävin,mutta sanoi että vauva tuntuu kuitenkin olevan aika ylhäällä vielä.Minä siihen ihmeissäni et lääkäri sano sen viimeviikolla olevan ihan alhaalla.No se on ehkä sit noussut sieltä :headwall: Jos mulla siksi hankala olo onkin.No mutta nyt kuitenkin monta tuntia maha kovettunut..siis supistelee ainaki mun mielestä.Ja enään en tiiä et onko nää harjotussuppareita vai ei(ku mulla ei oo niitä aijemmissa raskauksissa näin tullut)mutta luulisin kyllä et on.En kyllä jaksa tälläsiä jos nuita alkaa nyt jatkuvasti tulla ja sit menee viel yliajalle.Ei vitsit taas maha kovettu ja selässä asti tuntuu.Sit kokoajan pissahädän tunne ja oonki rampannu veskissä vähän väliä ku luulen aina et nuo supparit johtuu pissahädästä.Ku yöllä mulla pissahätä aiheuttaakin kipeitäki suppareita.Kaveri pyysi kävelylle ja haluan kyllä lähtä mut niin hankala olo et en tiiä pystyykö ja sit miettii et entä jos tää alkaakin nyt syntyyn.Sitä tietty haluankin mut koti nyt niin räjähtäny et ois kiva saada se eka kuntoon.No niitä harjotus suppareita nää kyllä varmaan on ja kai näiden kans on pärjättävä,mutta ne joilla näitä on ollu niin kuuluuko niiden tulla vähän väliä pitkin päivää?????? :attn:

Koitan illemmalla lukee kaikki jutut ja kommentoin sit

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja korvapuusti:
ihanaa JONNULI! sä kun jo luulit ettei ikinä synny ;) ja vautsi miten lyhyt synnytys! ja ihana pieni vauva :) onnittelut!!

korvapuusti 38+5 joka yrittää ihailla me&I uusia vaatteita mutta sivut tökkii...
minä yritin ihailla kans mutta aika heikolla menestyksellä ku kestää niin kauan et näyttää seuraavan vaatteen.
 
rakkaudesta äiti, mulla on tuommosii supistuksii ollu sen 2kk, paikat ainakin auennut jollei muuten...

oon sit tänää siivonnu, imuroin, tyhjänny lattiat leluista, luutannu, pyyhiny pölyt, kukkii jakanu mullannu, vaatteita viikannu ja pessy.... imuroi jopa sisävaraston :eek: :ashamed:

muutama supistus siis kipeempi.. jos vaik keksis viel jotain... vaikka kukkapenkkejä or smthing :whistle:

koko ajan kyl supistelee, mut oo mitn kovin kipeitä... tie sit... katsotaan.. täytyisköhän näytil käydä huomenna ku ollaan poris kuitenki :p

energiapiikkinen giraffe ja jasu 37+1
 
Onnea valtavasti Mijas ja Jonnuli :heart: :flower:

Ja vauvikselle toivotaan, että kaikki ois hyvin ja hyvä kun tarkkailevat tilannetta. :hug:

taas monella merkkejä siihen suuntaan, että vois lähtö vaikka tullakin :whistle: itse toivoisin, että lähtis joko tuleen nyt tai sitte vasta sunnuntaina. tai siis torstai ja perjantaikin on ihan ok, mutta just toi lauantai, kun on laskettuaika, niin on ongelmia lastenhoidon suhteen. tietty silloin just syntyy sitte :kieh: Tai no osa lauantaistakin varmaan viel onnistuu, että saadaan lapsille hoitaja, mutta sitte on hoitajaksi lupautuneilla menoa se ilta ja yö.
No jos tuo silloin päättää syntyä, niin sitte vaan pittää ilman isäntää pärjätä. Siinä ei vissiin selittelyt auta, että jos vielä huomiseen oottasit. :LOL:

neuvolassa käyty ja kaikki muut arvot kohdillaan paitsi paino :whistle: sellainen +1575 viikossa. :snotty: :ashamed:
Joku sano tossa aiemmin, että paino voi laskee just ennen synnytystä paljonkin, niin mun terkka sano taas, että voi just nousta paljonkin ennen synnytystä. Sano myös, että verenpaine kans yleensä nousee, mutta mun kohdalla ei ainakaan aiemmin oo niin käynyt, kun korteista tarkistin.
Vähän sintti mua pelästytti, kun ei meinannu sydänääniä heti löytyy :eek: no mut onneks löytyi ihan hyvät äänet kuitenkin, kun löydettiin vaan oikee kohta. =)

liikkeistä ollut kans juttua, niin tosi vähän tää sintti enää liikkuu ja välillä meinaa huoli iskee, kun ei saa toiseen liikettä millään. että en mäkään kyllä 10 liikettä tunnissa tunne.

nyt supistelee koko ajan kivasti, mutta en ihan osaa sanoo, että päästäänkö näillä mihinkään. viiltelyjä kans taas tuntunut tuolla alhaalla ja vessassa saa juosta. tulis nyt jokin selkee merkki, että tää tästä käyntiin lähtis.

Ihania kuvia oli pikkuisista taas laitettu :heart:
 
Hirmu levoton olo koko päivän! Oli neuvola, ja samaa kaavaa noudatti kuin 5 aiempaa kertaa. Ei mitään uutta! Yritin kysellä raskausmyrkytyksestä, koska olen kiinnostunut asiasta, mutta th ei osannut kertoa mitään! Keskustelu tätä tasoa:

minä: mistä se proteiini siinä virtsassa johtuu? Mikä sen niin kuin aiheuttaa?
th: no se voi tarkoittaa raskausmyrkytystä.
minä: niin, joo, mutta mistä se johtuu? mitä siinä niin kuin fysiologisesti tapahtuu?
th: no se on vaan raskausmyrkytys. toivottavasti en nyt pelotellut sinua mitenkään.

hohhoi. niin paljon helpompaa googlettaa nuo asiat. ja mitä siinä on pelottavaa, jos tuntee kehonsa ja faktat? silloinhan sitä voi reagoida oireisiin ajoissa.

tää lähtee nyt pyöräilemään. purkamaan energioita.
 
kiitti kaikille tsempeistä :heart: :heart:

Täällä on kyl kipuillu nii paljon kokoajan sen ronkkimisen jälkee....alaselkä ja alakerta ihan jomotuksessa ja viiltelyssä kokoajan... |O |O |O auuauauau......

Mietin tossa just että meinaavatkohan käynnistää..ku lääkäri sano, että annetaan aika viel ens viikolle jos ei oo ehtiny syntyy...

Jos istukka näyttää perjantaina huononemisen merkkejä nii pääsenköhän vauvan hakuun v-loppuna? :whistle: :whistle:
 
nyt toimii jotenni noi me & I sivustot..
ei mun mielestä vauvalle mitään super kivaa edellisessä mallistossa oli paremmin :/ ois sittenni pitänyt siittä tilata..
kaivuri paidat pojat laittoi tilaukseen :D konemiehiä kun ovat :LOL:

Jonnulille onnea.. nopeestippa pukkasit vauvan maailmaan :flower:

Niinpä.. syntyneistä vauvoista on ihania kuvia :heart:
Ja synnytyskertomuksia on tosi mukava lukea, niitä lisää aina kun vaan jaksaa kirjoittaa.

oih.. mies on ollut aamusta 5 hommissa.. tätä se on koko syksy lokakuun loppuun saakka.
meillä ajetaan tota kalaa lammikoista istutuksiin näin syksyllä.
ja totta puhuen mua hiukka jännittää ja pelottaa että jos se on kuten tänään kainuuseen viemässä kuormaa niin sieltä menee VÄHINTÄÄN 4h ennenkuin pääseen takaisiin.. :/
ni ni.. nyt mä toivon että vauva vois syntyä ens yönä tai viikonloppuna kun pe on taas kuorma kainuuseen :LOL:

ni että meillä ei pidetä isyyslomia ennenkuin joskus marraskuussa... siksi se kodinhoitaja tulee meille vauvan synnyttyä lokakuun loppuun

Voi juma että väsyttääääää |O
 
Onnea vauvan saaneille :flower: :heart:

Meillä mies pitää isyysloman vasta joulukuussa, kun silloin on töissä hiljaisempaa. Nyt siis oon nyytin ja ton eka luokkalaisen kanssa kotona. Onneks mulla asuu sukulaisia tässä lähellä niin saan heiltä sitten apua kun tarvii käydä kaupassa tai jotain, kun mies tosiaan ajaa sitä rekkaa niin ei välttämättä viikolla ole lainkaan kotona.

Maijamehi ja pikku prinsessa 7vrk
 
Voiko lapsiveden lirahtelu jäädä huomaamatta? Mulla pikkuhousut ihan märkinä mut en mä oo huomannu et mitään sen kummemmin ois lirahdellu. Ihan sellast vaan et välil ois pikkasen valkovuotoa tullu. Mut ei mul yleensä ihan noin märiks pikkuhousut pelkäst valkovuodosta tuu. :D Noo, laitoin vessapaperia housuihin ja katon et milt näyttää.... mut millasia kokemuksia teillä kokeneemmilla on?
 

Yhteistyössä