***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Hendu, Nate, Copper ja Chevanne PALJON ONNEA SYNTYNEISTÄ VAUVOISTA :flower: :heart: :flower:

Ja RD hienoja on vaipat. mä olen myös hullaantunut mutten en enää esikoisen jälkeen ole ommellut itse. :ashamed: olen ostanut uutena tälle tulevalle muutaman AIO:n ja entisestään on jäljella taskuvaippoja niitä olen tykännyt käyttää..
Sitten tuolta Nalle vaippojen tekijältä olen ostanut ja vaihtanut vaippoja lukemattoman määrän..

MUUTEN MINÄ VOISIN MYYDÄ LÄHES KÄYTTÄMÄTTÖMÄNÄ SELLASIA BUMBYn tai jotain villakuoria .. meillä vauvat on olleet niin pulleita ettei niitä ole voinut käyttäää..
ovat muuten ihan huippuja muuten ja sisuksiakin jotain voisin löytää mukaan.

Ääh.. mun pääkipu jatkuu soitan polille het aamusta :| Tosi inhottavaa kun jos ei oo panadolia ottanut 5hn sisään niin aina on jomo otsassa..
Osaisitteko arvata mistä tämä voisi johtua
mulla ei siis verenpainetta, eikä pissassa mitään hälyttävää, mutta turvotusta on tullut runsaasti viim 2vko ja välillä valojuovia silmissä..

Suppis 39+2
 
Huomenia!
Täällä surkeasti nukuttu yö takana, tunnin välein heräsin kun koski vatsaan tai vauva punkes itteänsä ilmeisesti oikoseksi niin, että tuntu kylkiluut katkeavan ja alapää repeävän. Nyt silmät ristissä ihmettelen täällä... aamukahvia juon, mutta taidan kääntyä vielä kyljelleen...

Huomenna olis sitten se la, vaan eipä tämä ole tosiaankaan tulossa vielä.
Marlinille tsempit pähkäilyssä asian kanssa, toivottavasti saat asiaan selvyyden :hug:
N11nalla jännä päivä, toivottavasti menee nopsaan "läpi", että ei monta päivää kulu siihen käynnistelyyn.
Jokohan Elli pääs tositoimiin?

Nyt hesarin silmäily, kahvit nassuun ja luultavasti takasin nukkumaan... ZZZZ.....

runttis ja sytkylä 39+6
 
tääl on suht huonosti nukuttu yö takana, keranki niin päin... ukkuun menin 12 jälkeen ja heräsin 1 jälkeen oksettavan huonoon oloon, pakko nousta ylös, siinä sit 2 tuntii vaihdoin sänkyy, join vettä ja ravasin vessas... loppujen lopuks nukahdin toiseen huoneeseen.

isäntä sano kun tuli herättää et hän meinas sydärin saada ku en ollu vieres nukkumas enkä lastenhuonees saati olkkaris ja auto kuitenki pihas :D

yöllä vähän supistelikin mut meni taas ohi.. tänään täytyisi lähteä poriin ajamaan puolen tunnin sisään... nyt kulkee autos valmiina sairaalakassi ja neuvolakortti :D

kerranki valmistautunu :LOL:

onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille
:flower:
minä kärvistelen tääl edelleenkin, kohdunsuu auennut viimekäynnistä ja kaulaa hävinnyt, saas nähdä koska tulee..

giraffe ja jasu 37+6
 
Täällä kanssa todella huonosti nukuttu yö. Närästi ja oli huono olo koko yön.

No nyt on meidän pieni neiti viety esikouluun ensimäistä päivää. Taitaa äitiä jännittää enemmän kuin neitiä jännitti. Ei malttaisi millään odottaa miten päivä meni.

Tänään taas suunnitelmissa lähteä liikenteeseen kunhan neiti pääsee kotia. Puijolle olisi tarkoitus vissiin mennä. Joten mukavaa taapertamista ylämäkeen olisi tiedossa. Jos vaikka availisi paikkoja :).

Harkat senkun lisääntyy. Masun vetää iltaisin kovaksi jo pelkkä asennon vaihto. Ja alakertaa eilen vihloi mukavasti ensimäistä kertaa vaikka vain makoilin sängyllä. Ja pehvassa tuntui paineen tuntua kanssa. Saapi nähdä tuleeko lähtö kohta :). Vai ollaanko täällä vielä viikolla 42 :LOL:
 
40+0 POKS =) Äitipolilta kotiuduttu. Ei alettu käynnistään kun vauvalla kaikki hyvin, eikä pitäis niin isoksi kasvaa ettei mahtuis tulemaan. Käyrällekkin piirtyi hyvin supistuksia. Pää oli nyt kiinnittynyt ja kohdunsuu auki 1cm =) Sentään jotain edistystä. Seuraavaksi sitten yliaikaiskontrolli rv41+5, mutta lääkäri oli sitä mieltä että niin pitkälle ei tarvitse odottaa vaan vauva syntyy ennen sitä.

Onnea taas vauvansa saaneille! :flower:
Niinalle: Tsemppiä tälle päivälle!

jonna ja pikkuveli 40+0
 
tin: Kiitos!

Suppis: Kiitos! Katsotaan, miten mulla kestoilu lähtee käyntiin. Mukavampi on ommella sisävaippoja kuin noita AIO-vaippoja. Mutta jospa nuo tämän hetkiset vaipat riittäisi jonkin verran.. Mitkä vaipat voi kuivausrummussa kuivattaa? Kaikki muut paitsi aio:t?

Eivät taida nuo vaipat tuolla pihalla kuivua, ku ei hirveän lämmintä olla. Tuulee kyllä ihan kivasti ja aurinko paistaa, että taidan antaa vain ulkona niiden olla.

Nyt on villikset pesussa ja sen jälkeen lanoliinitus. Eli vaipat alkaisi olla valmiina odottamassa käyttäjää.. Tai kokeilijaa :D. Muistin, että pari vaippaa taitaa olla jossain, mutta olkoot.

Tänään pitäisi varmaan myös pestä tutit + pullot valmiiksi. Milloinkohan sitä sais sairaalakassin pakattua valmiiksi.. Mutta, kun ei tunnu yhtään siltä, että tää ois täältä tulossa ihan vielä. Isäntä joka ilta on kysynyt: "Joko oot pakannut?" Enhän mä Milkankaan kohdalla ollut kassia pakannu kokonaan, ku lähdin sairaalaan :whistle:

Viime yönä Milka heräili parin tunnin välein ja itsellä herätys klo 7.00, että vanhimmat viedä päiväkotiin klo 8.00. Hitsit, että väsyttää.

Itse tässä vain pähkäilen ja pähkäilen tuon imetyksen kanssa.. Yrittää vai eikö yrittää.. Nouseeko maito.. vai eikö nouse. Luulen, että, kun leikkaus on takana, ni tuskin nousee ainakaan kunnolla. Ja jos vaikka nousisikin, ni tuskin tulee onnistumaan yhtään sen paremmin mitä Emman & Suvi-Tuulin kohdalla aikoinaan. Mutta se erilaisuun on nyt, kun Milkan aikaan ei edes maitoa tullut puristettaessa, mutta nyt on tullut.

Aivan mahtavalta kuulostaa, kun teillä kaikilla, jotka olette imettämisestä kirjoittaneet, että imetys on sujunut ja maitoa riittää hyvin ja jopa yli oman tarpeen.

Mitä tulisi ottaa minun huomioon, jos aion yrittää imettämistä? Mitä tulisi muistaa, että maitoa alkaisi tulemaan ja se riittäisi? Kysymykset, kuin olisin ensikertalainen, mutta siltä minusta tuntuu.

Mutta nyt jatkamaan. Jos lähtisin pullot ja tutit etsimään.

RD & Pörriäinen 39+5 :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :heart:
N11nalle voimia synnytykseen :hug:

Pikaiseen vaan kurkistamassa täällä =)
Vauva pulskistuu kovaa vauhtia,kohta vain muisto rimppakintuista :heart:
Palsta ja te rakkaat kanssa odottajat olitte odotusaikana kultaakin kalliimmat,mutta nyt ei aika riitä enää 100% palstailuun :saint:
suuret kiitokset yhteisestä 9kk matkasta kaikille :flower:

Voikaa kaikki hyvin ja nauttikaa pienistä ihmeistänne ja viime hetkistä sen ihanan masukummunkin kanssa :hug:

Me10 ja ritari 2 viikkoa 4 päivää :heart:
 
Onnittelut kaikille muillekin vauvan saaneille! :heart: Unohdin eilen laittaa meidän neidin mitat, oli syntyessään täsmälleen samanpainonen kuin esikoinen, 3740g ja 51cm. Tuossa se taas tissitteli mutta nukahti taas kesken kaiken :heart:

RD mua neuvoivat tosi hyvin laitoksella imetykseen, kattoivat oikean otteen ja antoivat käytännön vinkkejä.. Sanoin ettei esikoisen kans imetys oikein lähtenyt sujumaan. Eräs kätilö sanoi että tärkeintä on yöimetykset, joten itsekin olen imettäny nyt öisin niin paljon kuin vain jaksan.. Lapsentahtisesti mennään ja nyt näyttää maitoki nousevan pikku hiljaa, suupielissä valkosta syönnin jälkeen ja röyhtäysyjäki pääsee :)
 
RD Pitääpäs pyytää anoppia tuomaan lehti mukanaan.

Lääkärille soitettu ja nyt paljon parempi mieli. Sain hyvät perusteet sektioon ja vastaukset mieltä vaivanneisiin asioihin :) Sektio on sitten huomen aamuna kaheksalta. Saas nähä miten sitä saa nukuttua ku pitää tänään jo mennä osastolle, ja se on vielä se synnyttäneiden osasto. Vähän nyt vaan hirvittää että kuinka iso neiti sieltä on tulossa :whistle:

Täytynee lähtä mummopöksy ostoksille :LOL:

Marlin ja Justiina 41+6
 
Mpv
Onnittelut taasen kaikille nyyttinsä jo saaneille :flower: , ja tsemppiä hakumatkalle lähteville. Hurjia synnytyksiä joillain takana, mitäköhän sitä itsellä on edessä..

Täällä tuo varsinainen ADHD ikiliikkuja on selkeästi rauhoittunut. Eilen oli huomattavasti normaalia vaisumpi, ja tänä aamuna jo hetken mietin saisinko tästä nyt syyn käväistä äippäpolilla (enemmän kuin mielelläni käväisisin siellä tilanteen tarkistamassa jossain vaiheessa, kun muuten olen pelkän terkkarin ylimalkaisten tarkastusten varassa pahimmillaan melkein 6 viikkoa..). No, eikös tuo kaveri sitten päättänyt kuitenkin aktivoitua, eikä sinne polille nyt oikein kehtaa lähteä heiluvan mahan kanssa selittämään liikkeiden vähyyttä :LOL:.
Mua niin ottaa päähän, kun pitää vaan tyytyä odottamaan miten suureksi tuo vauveli ehtii kasvaa, kun mitään ei tehdä ennen sitä 41+5 yliaikaiskontrollia. Toivottavasti vauva nyt sitten kuitenkin päättäisi omatoimisesti tulla ulos ennen kuin on ihan jätti!
 
Huooh, nyt heräsin ja puolet päivästä onkin menny. Pää ihan tukossa, mutta kaipa sitä on vaan nyt nukuttava sillon kun nukuttaa, aikataulusta riippumatta. Taidan keitellä kahvit ja alottaa uusiks tämän päivän, ja jos eka rupeis sit tota meidän työhuonetta järkkäämään siten, että vois maalipurnukan avata. Teen minkä jaksan, ja sit kun en jaksa niin lopetan.

Onko mulla sellasta, että vauva tunkee sekä jaloilla että päällä tuolta johonkin? Musta tuntuu välillä,että jalat tulee ruokatorven läpi ja pää tuolta alhaalta läpi... on vissiin tilaa niin vähän, mutta tuntuu aika kurjalle. Ääh, nyt kahvinkeittoon.

RD, siitä imetyksestä, sairaaloissa on joissakin paikoissa myös erillinen neuvonta, jossa opetetaan. Ensimmäisten tuntien osalta se nahkakosketus ja siinä rinnalla pitäminen, vaikkei maito olis noussukaan vielä, on tärkeetä - näin mulle viimeks opastettiin. Ja jos rintakumeja joudut käyttämään, niin niitä sit ei kannata pitkään käyttää, vaikuttaa maidontuloon. Ja mulla nikolain alkoton olut autto myös maidontuloon ja sitä join sit myöhemminkin jos tuntu, että alkais vähän ehtymään,toimi mulla. Plus suklaata söin reippaasti, ja muutenkin ruokaa aika paljon, että tulee sitä maitoa sit. Laihdutuksesta en ees haaveillu imetyksen aikana, mulla paino tipahtikin laitokselta lähdön jälkeen vasta kun imetys oli ohitte, eli n. 8 kk kuluttua tytön syntymästä.

Nyt kahveeta, ei parane vanua tässä koneella koko päivää....
 
Kysymys jo synnyttäneille: Onko kellään tullut lähtö ns. puun takaa, että ei oo ollut minkäänlaisia merkkejä (limatulppaa, kipeitä suppareita päiviä ennen...yms) ennen kuin itse synnytyksessä vasta? Kun mie mulla on molemmilla kerroilla ollut aikasemmin vaikka mitä oiretta, ja nyt ei vielä mitään. Niin voiko se lähtö tulla sit kuitenkin yhtäkkiä?

Neuvolassa käyty, kaikki ok. Perjantaina uudelleen. Sit varaillaan jo yliaikaiskontrolli, on täällä kuulemma viikolla 41+5 :|

-Sande & kolmas toukka 40+1
 
Sandeliini, mulla on kaikki synnytykset käynnistyneet ilmaan minkäänlaista ennakko-oiretta. Nyt tässä toki osasin aavistella kun mahataudissa kärvistelin että takuulla se ripulointi käynnistää synnytyksen ja niinhän se teki. Mutta koskaan en oo bongaillu mtn limatulppia tms. Ihan yhtäkkiä vaan supparit alkaneet ja heti menoksi! Tsemppiä, kyllä se pian sieltä ulos tulee!!
 
NeitiKat: Mielelläni jatkaisin keskustelua vauvapuolella :)

Onnea Copper :flower:

Täällä todella huonosti nukuttu yö takana. Pikkuisella ollut kamalia vatsavaivoja joihin nyt haetaan ratkaisua. Maito nousi lopulta rintoihin, mutta ei tunninkaan imetyksen jälkeen riitä saamaan vauvaa kylläiseksi. Korviketta joudutaan antamaan aina imetyksen päälle. Nyt sitten vaihdetaan korvike ja pullot toisiin, jos siitä olisi apua. Raukan vatsa turpoaa ihan tynnyriksi ja parku on sen mukainen :'( Onneksi huomenna on neuvola ja painokontrolli, jossa jatketaan tämän selvittelyä. Nyt on olleet puhelin linjat kuumana Jorviin ja neuvolaan.

Sipsunen & "Nalle" 8vrk :heart:
 
Sande, mulla esikoisesta tuli viikkoa ennempää limatulpaa, mut ei mitään muuta oiretta ollut. supistukset alkoi illalla ja yöllä lähdettiin sairaalaan. Tästä pikku neidistä en limatulpaa pongannut eikä ollut kuin muutama ennakoiva supistus (mut ei siis kipeitä olleet ne supistukset ), yöllähän mulla alko ne supistukset pikku hiljaa ja päätettiin että lähdetään näytille aamuyöllä n. klo 6.. jolloin sit kyllä jäätiinkin sairaalaan ja neiti syntyi 8.30

Tsemppiä kaikille loppusuoralla oleville :hug:

Maijamehi ja pikku neiti 12 pvä
 

Yhteistyössä