***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Moikka,

On jäänyt tänne ilmoittamatta tyttären syntymä! Kirjoittelin 22.8. että oltiin lähdössä sairaalaan näytille vedenmenon vuoksi, ja sille reissulle sitten jäätiinkin. Pieni neiti näki päivänvalon maanantaina 23.8. klo 16:13. Mitat 3320 g ja 50 cm. Vauva on ihana ja voi hyvin!

Synnytyskertomusta en viitsi kaikkine yksityiskohtineen edes kirjoittaa, oon vieläkin ihan järkyttynyt. Prosessi kesti kaiken kaikkiaan toista vuorokautta, osan ajasta jouduin olemaan ilman mitään kipulääkkeitä vaikka olisin niitä tarvinnut, ja lopputulemana sain vielä aivan järkyttävät repeämät myös sisäpuolelle välilihavahinkojen lisäksi. Synnytyksen jälkeen mut jouduttiin paikkaamaan leikkaussalissa monen tunnin operaatiossa. Toipuminen on kuitenkin lähtenyt hyvin käyntiin, eli eiköhän tästä vielä selvitä. Tämän jälkeen vaan ei sitten alatiesynnytys ole mulle enää mahdollinen, mikä sinällään on ihan helpottavaa, jos tässä vielä joskus vaikka lapsentekoon ryhdytään.

Onnittelut kaikille muillekin vauvansa saaneille ja tsemppiä teille vielä odottaville viimeisiin hetkiin!

mamacita74 + Lili 11 pv
 
hellou :)

täällä kirjoittelee onnellinen pienen nyytin äiti:heart:
eli tyttö syntyi 1.9 klo 17.05 panoa tytöllä oli 3640g ja pituutta 49cm, tänään kotiuduttiin ja hyvin voidaan.

kirjoittelen tarinaa sitten kun tyttö nukkuu ja olen päivitellyt muualle :)

giraffe ja jasu
 
Heips, meille syntyi poika 31.8. klo 17:34 hätäsektiolla. Pojalla mittaa 3595g ja 51cm. Synnytys meni käynnistyksen kautta spinaalipuudutevaiheeseen, kunnes tuli hätäsektion paikka. nyt kaikki ok, kotona ollaan ja ihmetellään. Palaillaan, onkohan täällä vielä kasassa olevia? Ja onnea vauvautuneille, tää on ainakin ihan romuna vielä koko koitoksesta....
 
Siis eikö täällä tosiaan enää oo ketään muita mahakkaita...? :ashamed: Vai eikö kukaan vaan jaksa enää kirjoitella mitään? Meikäläistä ainakin meinaa alkaa tää tilanne jo masentamaan ja vaikea löytää kovin paljoa positiivista sanottavaa. Kaikki vaan hokee, että nauti nyt vielä siitä, kun saat nukkua ja syödä rauhassa yms. Mutta kun sitä on saanut tehdä jo viikkotolkulla, niin kyllä mä paljon mieluummin heräilisin öisin vauvan itkuihin ja syöttöihin (kun sitä nytkin tulee taatusti herättyä yön aikana yhtä monta kertaa vessareissujen, kyljen kääntöjen, kolostusten, supistusten ym. takia!) ja söisin mieluusti itsekin kiireessä vähän vähemmän, kun nyt ei tuu paljon muuta tehtyäkään ajan kuluttamiseksi. Ja miten ois kiva päästä vihdoin näkemään vauva ja näyttämään hänet myös isosiskoille, jotka meinaa olla jo maansa myyneitä, kun päivät vaan kuluu eikä vauvaa näy. No, keskiviikkoon ei oo enää pitkä aika, tiedetään, mutta olis ollut musta kohtuullista, että kaikkia kolmea lasta ei olis tarvinut odotella aivan tappiin asti.

Kaikesta valituksesta huolimatta mukavaa viikonloppua niin mammoille kuin vauvoille.

-pikku3nen 41+1
 
Heipat, meidän poika syntyi 1.9.2010 rv 40+2 käynnistyksellä klo 13.50 mitoilla 3526g ja 53cm.

Ja sitä synnytyssaagaa....

Nopeasti kaikki kävi, 2 tuntia meni.

Ensinnäkin, olin ihan kauhusta kankeana alusta loppuun.

Lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot, laittoi pojalle pinnin päähän n. klo 11.45 ja siitä alkoi saman tein säännölliset supistukset. Mun piti maata, jotta pää laskeutuu. Sitten, kun pää oli laskeutunut supistukset olikin jo aika mainiot. Kätilö tarjoili mulle ilokaasua, mutten meinannut suostua ottamaan. No sitä sitten aloin imemään, kun supistukset vahvistui. Sanoinkin kätilölle, että nyt nää jo kyllä tuntuu ja se ehdotti, josko alettais sitä epiduraalia laitella, jotta ehdittäis. Noh, minähän emmin... ajattelin, ettei satu vielä niin paljoa. Lopulta maanittelujen jälkeen suostuin. 13.30 laitettiin epiduraali ja saman tein, kun anestesialääkäri sanoi, että nyt on katetri paikallaan, alkoi mua ponnistuttaan. Lääkäri siihen tokaisi, että valitettavasti tässä menee ainakin se 15min ennen kuin alkaa edes jotenkin vaikuttaa... Ja mua vaan alkoi ponnistuttaa yhä enemmän ja enemmän.

Kätilö sanoi, että nyt läähätä, jotta saadaan jotain hyötyä siitä epiduraalista. Minä imen ilokaasua ja läähätän, vispaan jalkoja ja karjun, että nyt se tulee! Sitten, kaksi supistusta pystyin olemaan ja sanoin, että nyt se kyllä tulee ja sitten kutsuttiinkin avustava kätilö paikalla ja siitä 10min poika syntyi klo 13.50. Se oli kyllä taivas, kun sai alkaa ponnistaa! Kipukin väheni heti huomattavasti.

Vauvan pää tuli ihan kivasti, napanuora oli tosin kaulan ympärillä ja laski sydänäänet, muttei niin pahasti kuin esikoisen kanssa. Hartiat ja vartalo oli kans aika tiukkaan, mutta tuli kuitenkin ihan kivasti. 9 tikkiä sain, muuten ei mitään pahaa jälkeä.

Eli, taisin sitten synnyttää tän kuopukseni lähes luomuna.. ilokaasun avulla. Mulla alkoi se tutina kintuissa siinä kohtaa, kun mua tikattiin :)

No, mutta hyvä mieli jäi tällä kertaa. Pää oli jo tässä vaiheessa 35.2cm, joten oli oikeasti hyvä, että käynnistettiin.

Semmoinen saaga :)

kreta ja poika 3vrk
 
Viimeksi muokattu:
jos mäkin jotain tarinaa kehittäisin kun tuo yksi tuossa pössöttää:heart:

eli, mullahan oli 1.9 äp aika, kontrolli käynti sen kääntämisen takia, ja yhden aikaa piti olla terapia samoissa tiloissa. olin tutkimukseen mennessä 3cm auki ja kanavaa oli 1cm jäljellä ja mieli oli aika maassa. sovittiin siinä sitten että kokeiltais käynnistämistä ja et lääkäri kävis sitten salissa katsomassa.. no kävin suihkussa ja mies lykkäämässä kolikoita lisää ruutuun. pääsin saliin asti kun alkoi tiputtaa, totesin vain et tippuu jotain, hoitaja meinasi että olisi pissaa, no ei kyl varmaan ole kun tiputtaa nyt enemmän, tutkittiin et joo on lapsivettä, silloin alkoi tulemaan jo ihan norona, laitettiin vauvalle pinni päähänkin siinä samalla sitten. synnytys lasketaan alkaneeksi 12.50 kun ollaan saliin päästy, ei ehditty käynnistää, 10min päästä lähti tulemaan säännöllisiä supistuksia, mutta minun kipukynnys vielä kesti ne, jossain vaiheessa alkoi tihenemään ja oli pakko kokeilla jo keinustuoliakin (kammoksun niissä istumista) se auttoi n. puolisen tuntia, sitten aloin ähkiin supistusten välissä että paina sitä hemm. kelloa tarvii jotain puudutetta, ei pystynyt liikkumaan mihinkään eikä puhumaan, kipu oli kova.

ilokaasua otin piikkikammoisena, niiden supistusten aikana en olis kestänyt sitä että joku olisi vielä piikittänytkin:O

ilokaasulla mentiin ja 16.30 taidettiin antaa kohdunkaulan puudute, 16.55 alkoi ponnistuttaan johon kului se 10min kun tyttö oli maailmassa, mies sanoi että tässä vaiheessa häneltä meinasi mennä jalat alta kun toinen rääkäisi ensimmäisen kerran=)
jälkeisten kanssa meni 14min, oli jotain ongelmaa saada ulos, sain jonkin piikin että lähtisi tulemaan, mutta eipä se sieltä ilman avustusta tullut, se olikin yllätys jo että neidillä oli siellä 2 istukkaa. :D

repeämiltä säästyttiin, taas. ainoa miinus että epäilivät että olisi kohtutulehdus iskemässä, mutta kotiuttivat silti kovan antibiootti annoksen jälkeen..
saas nähdä mitä tulee.

maito alkoi eilen nousta niin kohinalla että hankkii olla kipeät ja kovat...
no aina oppii uutta tämän kertainen maitomääräkin on jotain järisyttävää edellisiin verrattuna.

giraffe ja jasu
 
moimoi! :wave:

meidän pikku ihanuus syntyi 1.9, painoa pojulla oli 3610g ja 52 cm pitkä :heart:
tänää kotiuduttiin ja ollaan niin onnesta sekaisin kun vaan voi olla :heart: (vähän kyl pientä hormoni mylläkkää)

-Jensspa ja vaavi 3vrk :heart:
 
TÄÄLLÄ OLLAAN pikku3nen :wave:
Ei vaan oo jaksanu käydä kirjotteleen mitään ja nyt ahistaa kahta kauheammin kun tuntuu et kaikki muut jo synnyttäneet ku tuota synnyttäneiden listaa luin.Onko täällä vielä muita kasassa olevia kuin me kaksi??
Ahistaa siis vaan tää oma tila,mutta erittäin onnellien olen muiden puolesta jotka ovat vauvansa saaneet!

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart: :heart: Teitä näytti olevan monta ja synnytyskertomuksiakin oli mutta lueskelen huomenna kun nyt niin kovasti väsyttää.

Vonti on täällä ihan hyvä,mutta mieli ei :( Mulle kans kaikki sanoo että kohta se syntyy ja nauti vielä raskaudesta ym mutta kun ei jaksa ja huolettaa vauvan vähenneet liikkeetkin ja sit ei sa nukuttua kun paniikkia pukkaa et onko vauva nyt varmasti kunnolla liikkunut vai pitääkö lähtee johonki näytille:(
Tosi masis olo!
Supistuksia tulee päivittäin mut ei kipeitä.Ehkä kuitenki vähän vaativampia kiristelyjä kuin aijemmin.Mitään vuotoja ei tuu joten oon senkin suhteen menettänyt toivoni et sitä limatulppaa yhä alkas tulla.Joskushan se synnytys käynnistyy tai käynnistetään mutta kun enään ei jaksa odottaa.

Tulipas valitusta mutta mieli nyt on vaan tosi herkillä.Kauppa reissullakin sain vastailla kolmen ihmisen kyselyihin että eikö vauva oo vieläkään syntynyt...nyyh ei oo ja en tiiä millon syntyy.

Nauttikaa te synnyttäneet pienistä kääröistänne :heart: ja jospa me synnyttämättömätkin pian saamme niistä nauttia=) Jaksuja muillekkin viime päivien kanssa kamppaileville!! :hug:

Ja jos tää palsta kovin hiljaseks menee niin kaippa tonne syyskuisiin vois juttelemaan mennä..Tuntuu vaan haikeelle kun kaikki "tutut" juttukkumppanit melkeen jo lähteny täältä synnyttäneisiin.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami:heart: (jota koko perhe ja puoli kylää odottaa jo tosi kovasti) 40+4
 
Hip hei!! :wave:

Minäkin olen vielä yhtenä kappaleena. Kyllä, edelleen! :) Pääsin välillä kotilomalle, koska ei alettukaan käynnistää vielä.... Huomenna illaksi takaisin. Saa ny nähdä koska oikeen päästään asiaan. Mä en OIKEESTI varmaan ikinä synnytä.

Eli onko meitä viel kolme, jotka ei oo synnyttäneet??

Mulla on paineet pysyneet nyt samana eikä mitään hälyttävää uutta, niin sain kotona tulla välillä käymään ja odottelen, josko ite käynnistyis synnytys. Viime yönäkin kyllä tuli taas verensekaista limaista vuotoa ja kovasti repi alavatsaa, mutta eipä vaan vieläkään näy vauvaa. Tänään taas kovaa repimistä alhaalla ja joitain yksittäisiä supistuksia, mutta ei se niillä kyllä synny.... :/ Josko sit alkuviikosta olis kuitenkin se vaavi sylissä... Ehkä ma aamuna alkaa käynnistellä....

Täytyy muuten sanoa, että kyllä huomaa erittäin hyvin vauvan liikkumisesta, että on lapsivesi kovasti vähentynyt. On niin teräviä ja kipeitä jokainen liike. nyt vaavi jostain syystä alkanut liikkuakin siis enempi taas. Viime yönä mietin sairaalassa, että eikö oikeesti ollenkaan pysää, kun möyri ja möyri aina vaan ja kipeetä ihan tekee jokainen liike. josko vaikka viimein yrittäis tunkea itseään alaspäin...? Vaik en kyllä enää usko että itsellään laskeutuis, kun ei vielä oo pää lantiossa.

No, mutta eipä tässä muuta tällä kertaa. Kyllä me viimeisetkin kai joskus synnytetään. :)
Tsemppiä muille!!!! Mun tarvis varmaan yrittää nukkua nyt kotona, kun sairaalassa se onnistuu aika huonosti.... :/

Tiinuz ja vaavi 41+0
Eli niin juu... POKS!
 
Uusi aamu alkoi yhä vauva mahassa.Vähän paremmalla tuulella ja mielellä oon kuin viimeyönä,mutta en kovin.Alkaa olla jo niin väsynyt tähän odotukseen ja jotenkin on sellanen olo väliin etten enään ookkaan valmis synnyttämään: / Ois vaan syntyny sillon ku olin valmis :headwall:
No onneksi väliin tuntuu et ois valmis vaik mihin supistus kipuihin kun tän vaan sais mahasta ulos.
Mulle ei oo onneksi alkanut tulla suuremmin kyselyitä et joko vauva syntynyt.Yks päivä iskä soitti ja musta se oli ihan kivaakin kun kyseli vointia.Mummun (jonka kans ollaan tosi läheisiä) soittoa ootan kovasti kun ois ihanaa kertoo sillekkin kuulumisia.Tuntuu vaan ettei viiti ite kellekkään soittaa ku sit heti luullaan et oon synnyttäny.Just niin kävi ku mies soitti mun iskälle eilen eikä saanu sitä heti kii,ni pian iskä soitti jostain tunturin päältä ja kerto et ois ollu niin mahtava paikka vastaanottaa uutisia vauvasta :LOL: No ei tullu uutisia vielä mutta toivottavasti pian! En kestä ajatusta et tää ois mahassa vielä ens viikon jälkeenkin :'(

Kiitos synnytyskertomuksista Niitä on kiva lukea vaik ne välillä saakin turhan liikuttuneeksi,mutta on jännä miettiä kuin itellä kaikki menee.Toivottavasti suht koht hyvin niinku muutkin synnytykset.Luotan kyllä että sairaalassa saa tosi hyvää hoitoa joten sen takia ei juurikaan pelota.
Vaikka tiedän kyllä että jalat alkaa täristä kun jotain varmaa merkkiä synnytyksen käynnistymisestä tulee;)

Nyt lähen "juoksuttaan" itteeni ympäri kyliä koiran kans :whistle: Alkaa vaan olla jo aika tuskaa tuo kävely ku supistuksia tulee ja sillon vauva painaa persauksiin asti ja tuntuu aina et pitäs pysähtyä.Sitten tulee niitä ihme vihlaisuja lonkkiin kesken kävelyn

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 40+6

niin ja kiva että meitä olikin täällä ainakin vielä kolme....vaikkei se meistä varmaan muuten kiva oo kuin siks ettei oo ihan yksin ;) Mut niinku sanoin ja pelkäsin et mää oon tän palstan viiminen niin niin siinä uhkaavasti alkaa näyttää käyvän.pikku3nen varmaan synnyttää ennemmin kun viikkojakin jo nuin paljon ja tiinuz kuulostaa varmaan saavan vauvan ihan just :) )On muuten orpo olo kun muut odottajat ei oo enään jakamassa näitä tuskaisia päiviä :ashamed:
 
Kylläpä helpotti kuulla, etten oo sentään ihan ainut kasassa oleva! Siitäkin huolimatta toivon, että itseni lisäksi myös tiinuz ja rakkaudesta äiti pääsee mahdollisimman pian tositoimiin. Voishan sitä myös siirtyä keskustelemaan tonne syyskuistenkin puolelle, mutta kun siellä on niin vierasta porukkaa, niin tuntuu vähän oudolta. Koitetaan siis jaksaa vielä nää viimeiset tuskaiset päivät, ei niitä kuitenkaan enää niin mahdottoman montaa voi olla jäljellä!

Mullahan on tilanne se, että keskiviikkona käynnistetään, jos ja kun tää pikkuinen ei ennen sitä ala itsestään tulemaan. K-sks:ssä mennään yliaikaiskontrolliin nykyään viikolla 41+5 ja lääkäri lupas viimesimmällä äitipolikäynnillä, että eivät käännytä mua sitten enää kotiin, kun paikatkin on jo sen verran valmiit. Eli kolme yötä enää... Jotenkin ne on vaan kestettävä järjissään.

Vauva liikkuu edelleen aika paljon, vaikka liikkeet onkin nyt vähän erilaisia kuin vielä ennen pään kiinnittymistä. Sen puoleen on siis ihanaa, kun ei tarvitse liikkeiden vähyydestä huolehtia. Olo alkaa kuitenkin olla aika norsumainen ja liikkuminenkin melko työlästä. Vaikka mahaa saattaakin vielä tulla ikävä, niin on se varmasti aika luksusta päästä sitten jossain vaiheessa liikkumaan ihan normaalisti. =)

Mutta nyt vaatii pienempi neiti lukemaan kirjaa, joten onn se mentävä.

-pikku3nen 41+2
 
Viimeksi muokattu:
Prinsessa syntyi 30.8.2010 klo 21.46. Mitoin 3025g ja 47cm.Tässä lyhyt synnytyskertomus, varoituksena vaan ettei ole kovin ruusiunen..

Eli maanantaina menin käynnistykseen, kalvot puhkaistiin ja sain oksitosiinin vauhdittamaan, epiduraalin kerkesin myös saamaan, mutta kun paikat oli auennu 6cm, vauvan happiarvot laski joten jouduttiin kiireelliseen sectioon, jossa kohtu repesi, menetin 3,5l verta. Saatiin kuitenkin tyrehtymään ja siireettiin herämöön jossa kohtu ei supistunutkaan vaan jouduin kohdun huuhteluun. vasta tiistai iltana pääsin vauvan luo ja osastolle. Surullisin uutisin on kuitenkin se että hyvin mahdollista on ettei mun kroppa enää kestä raskauksia. Onnellinen olen kuitenkin näistä kahdesta ihanasta Prinsessasta jotka ovat meille suotu.
Vauva voi hyvin ja tänään on päästy kotiin, huomenna poistattamaan tikit.
Onnea vauvautuneille ja voimia masun kanssa vielä oleville odotukseen :heart:

Onnellinen Marsa ja Nyytti 6vrk
 
Viimeksi muokattu:
Suuresti onnea kaikille vauvan saaneille!!:heart:

Ja hirmuisesti jaksamista vielä teille jotka odotatte!! Muistan kyllä mitä ne oli ne 10 ylimeno päivää, huoh! Minäkään en viittiny kellekkään enää edes silloin soittaa ku raukat luuli että vauvauutisia soittelen|O Mut sieltä se maijamyöhänen sit viimein yllättäen lähti tulemaan!

Marsa, voi kamala mitä sulle on käyny! Mut onneksi kaikki hyvin kummallakin!! :hug:

Meidän vauva-arki sujuu ihanasti! Vauva on erittäin tyytyväinen ja rauhallinen lapsi, nukkuu ja syö. Yötkin mennään yhdellä, korkeintaan kahdella syötöllä.. Aamuyöstä vaan tykkäis alkaa jutusteleen mutta äitee ei oikein siihen ryhdy. Hymyjä satelee jo kaikille ja kovasti yrittää ääneen jutella, ihana tapaus!

Jonnuli ja hertta 25vrk:heart:
 
marsa22 ja vauvahaaveita Onnea pikkuisista :heart:
marsa22 onneksi kaikki nyt hyvin vaikka nuin kurja kokemus :hug:

Täällä aamut alkaa yhä masentuneempana kun mitään ei tapahdu.Ja palstan viimeseks jääminen tuntuu ihan kamalalle kun kaikki hiljenee ja itellä on vielä ties kuinka monta päivää odotusta edessä :( pikku3nenkin viimestään huomenna lähtee sairaalaan vauvan hakuun?? ja sitten mää oon täällä ihan yksinäisenä.Tiinuz varmaan jo vauvan saanut?

Nyyh nyyh..ulos jo sieltä mahasta pikkuinen :kieh:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart:40+6
 
rakkaudesta äiti :hug:
mitenhän peppi...??!!
Voittehan loput tulla jo tonne synnyttäneisiin, ei sillä niin väliä vaik vielä vauva masussa -hengessä mukana kuitenki :) ja kyllä mä ainaki luen myös tätä odotusketjuu päivittäin, ni samahan se ois lukee teiän mietintöjä tuolta samasta ketjusta (jos vaikka konekin jumittais vähempi ku ei ois aina sataa välilehtee auki..).....

pikkumökö
 

Yhteistyössä