Elokuiset 2019

Jotta asiat ei menis liian helposti niin täällä tuli aamulla päivystykseen meno sydän oireiden ja hengen ahdistuksen takia. Lopulliseksi diagnoosi tuli sit keuhkokuume ja pitkä antibioottikuuri.

Ja tokihan tämä kaikki vaati ensin ambulanssin tulon töihin kun työkaverit huolestu mun heikosta hapesta..

Sellainen viikon alotus täällä :)
 
Eep
Moikka!

Mahtuisiko fb ryhmään vielä? :) Omien laskelmien mukaan nyt 6+3 ja ke olisi varhaisultra. Toinen lapsi, esikoinen tulee tässä kuussa puolitoista vuotta. Kiva ois päästä ryhmään, esikoisen aikaan vauvaryhmä oli korvaamaton ja on edelleen ❤
 
@Hilma29 ohoh! Tsemppiä kovasti ! ❤Nyt vaan paranemisia, keuhkokuumeesta pitää rauhassa toipua, ettei pitkity. Sanoivatko mitään, pysyykö pieni matkassa lääkekuurin vuoksi?



Muoks. Pakko muokata, kun ei tarkoitus ollut kuulostaa tylyltä!
Eivät sen osalta ottaneet kantaa, mutta halusivat olla varmoja että varmasti on keuhkokuume ennen kuin antibiootteja määräävät. Kokeiden suhteen sairaalassa kyllä huomioitiin raskaus.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiialiina83
Sama täällä, varsinkin kun on noita niukkoja vuotoja vähän väliä ollut, vaikka ei mitään hälyyttävää ole, mutta kuitenkin pelottaa, koska sitten pudotaan korkealta ja kovaa. :( Ultrassa toivottavasti selviää vuotojen syy ja onko pienokainen oikeessa paikassa ja löytyykö syke. Sen jälkeen pystyn olemaan rauhallisin mielin. :) ilmoittelen sitten miten kävi :)
 
@Hilma29 tsemppiä ja paranemista.
Uusille tervetuloa!
Me mun miehen kanssa täällä jo kovaa vauhtia jaetaan vanhempain vapaita :whistle: mun mies on niin ihanasti mukana, että laittaisi mut jo synnäriltä suoraan töihin :D

Mä oon lähes oireeton, mitä nyt pientä väsymystä ja unettomuutta. Toivottavasti mun matkalainen on tiukasti mukana
 
Mulla on huoli, kun olen lähes oireeton. Rintojen arkuus rauhoittunut, ällöttävä olo hävinnyt. Alavatsalla ei ole kipuja. Mieliala ei visko. Väsymyskin on tasoittunut.
Ainoastaan suussa vielä hiukan paha maku jatkuvasti. Vessassa käyn ehkä vähän tiheämmin, mutta en mitenkään merkittävän useasti.
Onko kellään muulla näin oireeton alkuraskaus? Viikkoja 6+2.
 
@Tiialiina83 no mulla vähä sama juttu! Pahpinvointia ei oo, sunnuntaina viimeks, kun jäi ruokaiut vähä hunningolle. Alavatsa on ainut, mitä iltaisin nukkumaanmennessä kivistää oikein olantakaa. Muuten mitään ei oo, mitä ei normaalistikaan olisi. Varhaisultra naistenpolilla on 31.12 ja sinne asti nyt pitää vaan malttaa, sanoivat, että kun oireet voimistuu voi neuvolanki varata..

Huoh. No jaa, tänään aamulla kyllä tuli itku ku katsoin videoa nalleista jota sairaalaan lahjotetaan. Normaalisti näissä asioissa oon kyllä ku kivi..

Jahapa 4+5
 
hsh
Täällä myös viikonloppuna plussannut liittyy seuraan, itseni tuntien saattaa olla että yhtäkkiä ei enää kuulukkaan, mutta kokeillaan nyt josko pysyisi keskustelussa mukana. :)

Itse olen 29 ja mies 33, miehellä ennestään 10v tyttö. Pillereitä söin lähes 15 vuotta joista viimeinen vuosi minipillereitä. Syyskuussa lopetin ja kaksi 23pvn kiertoa ehti olla ennen kolmannen kierron tärppiä :D Maca-jauhetta vetelin aamupuuron kanssa suht säännöllisesti ja miehellekin sitä aloin tärppikierrossa syöttää. :D

Yli viikko ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää alkoi nännit aristaa ihan hulluna, ja se pikkuhiljaa levisi myös muualle rintoihin, varsinkin alapuolelle kun oli päivän ollut rintsikat päällä. Tästä rohkaistuneena testasin jo kp23 eli toissa sunnuntaina , tuli kuitenkin vielä nega. Maltoin odottaa viime lauantaihin seuraavaa testiä ja silloin olikin jo kierto venynyt 23 -> 29, ja kaksi viivaahan sieltä tuli. ❤ Sunnuntaina vielä testasin viikkonäytöllä johon pärähti 2-3. Eilen maanantaina soitin neuvolaan ja 11.1. ensimmäinen käynti. Laskettu aika näillä näkymin 17.8. :) Yksityiselle varhaisultraan en tällä tietoa ole menossa, hinnat sen verran suolaiset että yritetään pärjätä ilman kun en koe välttämättömäksi.

Oireita rintojen aristus ja turvotus edelleen, plus alavatsatuntemukset (nipistelu, pieni paineentunne, kiristys). Välillä ärsyttää ja itkettää, väsykin on päivisin älytön mutta saattaa itselläni johtua myös vuodenajasta.

Vähän hämmentää, jännittää ja pelottaakin voiko olla, että näin helposti onnistuisi. Mutta meidän papu on kyllä enemmän kuin toivottu. ❤
FB-ryhmään voisin myös liittyä kunhan se 12 viikkoa tulee täyteen, siihen asti ei muuta kun odotellaan..

hsh 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: Siltsu
Täällä olisi myös vielä yksi mukaan liityvä!:) Olen 27-vuotias ja mies 31. Ensimmäinen lapsi olisi meille tulossa. Me ollaan jo kaks vuotta yrittetty raskautta mutta nyt vasta tärppäsi ekasta pakastetun alkion siirrossa. Siksi oon vielä aika varovaisin mielin, koska näissä lapsettomuushoidoissa on korkeampi keskenmenoriski. :unsure: Launantain sain ekan plussan ikinä raskaustestiin ja tänään clearbluen digi näytti 2-3 viikkoa:love:

Vähän on pientä kuvotusta ollut muutamana aamuna jos ei tarpeeksi nopeasti ole tullut aamupalaa syötyä. Lisäksi pientä juilintaa alavatsassa ja rinnat vähän arat. Kaikista selkein oire on kuitenkin ollut se, että ei ole ollut yhtään "menkkamainen" olo!:ROFLMAO:

En oo vielä ihan varma että mitkä nää mun raskausviikot oikeen on kun jos laskee vaan edellisistä kuukautisista niin viikkoja ois 4+0 ja laksettu aika ois 20.8 mutta koska muhun siirrettiin kuiteskin neljäpäiväinen alkio niin se sotkee sit näitä laskuja.:LOL: Klinikalla sanottiin siirron yhteydessä että laskettu aika ois sitten 17.8, joka taas sit tarkottais et viikkoja ois takana 4+3, mutta eiköhän tämäkin sit selviä myöhemmin. Klinikalle kuitenkin pääsen jo viikolla 7 varhaisultraan kun se kuuluu näihin lapsettomuushoitoihin.

Sosh 4+3?
 
  • Tykkää
Reactions: hsh ja Apustaja
Minne te olette noita varhaisultria varanneet? Ei viitsisi jokaiselle yksityiselle lääkäriasemalle erikseen soittaa, eikä lähes missään nettisivuilla lue hintoja. Mikäköhän olisi hinta-laatusuhteeltaan paras? :)
 
Minne te olette noita varhaisultria varanneet? Ei viitsisi jokaiselle yksityiselle lääkäriasemalle erikseen soittaa, eikä lähes missään nettisivuilla lue hintoja. Mikäköhän olisi hinta-laatusuhteeltaan paras? :)
Meillä ensi viikolla varhaisultra perhe artessa Helsingissä, heillä myös toimipiste Lahdessa. Kätilön tekemä ultra, ja hintaa tällä 79€(toimistokulujen kanssa). Tutkiessa hintoja niin heillä edullisin ja nettiä tutkiessa olivat hyvää palautetta saaneet. Ensi viikon jälkeen osaan tästä sanoa paremmin :)

6+3
 
  • Tykkää
Reactions: pandanen
Tänne tuli suru-uutiset tänään ultrassa.. meidän pienokainen ei ole päässyt munanjohtimesta kauemas valitettavasti, eli kohdunulkoinen raskaus.. se selittikin vuodot. Ei tätä tunnetta toivoisi pahalle vihamiehellekkään, koko päivä mennyt itkiessä ja itseinhossa aikaisemmasta lapsettomuudesta kärsineenä. Mutta lääkäri sanoi, että pieni mahdollisuus olisi pelastaa alkio, sen pystyisi siirtämään munanjohtimesta kohtuun JOS hcg on alle 3000, mutta jos yli, niin siinä tapauksessa ei. Tämä on täysin uusi tieto minulle, onko kenelläkään tietoa kyseisestä asiasta, sillä netistä en äkkiseltään mitään löytänyt. Eli meillä olisi vielä pieni toivon kipinä. Verikokeet otettiin lähtiessä ja tulokset selviää huomenna aamulla. Epätietoisuudessa raskasta olla ja olisi kiva tietää jos jollain sattuu olla jotain tietoa asiasta, eli kuinka suurella todennäköisyydellä raskaus saadaan pelastettua? Ja siis mulla oli viimeiset menkat 26.10. ja itse kuvittelin siitä ajasta saakka olevani raskaana, mutta selvisi, että ovulaationi ei ollut tuon jälkeen 2 viikkoa myöhemmin, vain kuukauden myöhemmin, eli seuraavien menkkojen alkamisajankohtana. Eli alkion koko vastasi 3 viikkoa. Ehkä tämä onkin joku merkki siitä, että saadaan sittenkin mahdollisuus ja pidettyä tämä raskaus. Koska jos viikkoka olisi 6+5 niinkuin alunperin arvelin, siinä tapauksessa olisi heti passitettu kohdun ulkoisen leikkaukseen. Eli ehkä meillä on vielä pieni toivonkipinä, mutta epätietoisuus ja suru on todella suuri :cry::cry:
 
hsh
Tänne tuli suru-uutiset tänään ultrassa.. meidän pienokainen ei ole päässyt munanjohtimesta kauemas valitettavasti, eli kohdunulkoinen raskaus.. se selittikin vuodot. Ei tätä tunnetta toivoisi pahalle vihamiehellekkään, koko päivä mennyt itkiessä ja itseinhossa aikaisemmasta lapsettomuudesta kärsineenä. Mutta lääkäri sanoi, että pieni mahdollisuus olisi pelastaa alkio, sen pystyisi siirtämään munanjohtimesta kohtuun JOS hcg on alle 3000, mutta jos yli, niin siinä tapauksessa ei. Tämä on täysin uusi tietoy minulle, onko kenelläkään tietoa kyseisestä asiasta, sillä netistä en äkkiseltään mitään löytänyt. Eli meillä olisi vielä pieni toivon kipinä. Verikokeet otettiin lähtiessä ja tulokset selviää huomenna aamulla. Epätietoisuudessa raskasta olla ja olisi kiva tietää jos jollain sattuu olla jotain tietoa asiasta, eli kuinka suurella todennäköisyydellä raskaus saadaan pelastettua? Ja siis mulla oli viimeiset menkat 26.10. ja itse kuvittelin siitä ajasta saakka olevani raskaana, mutta selvisi, että ovulaationi ei ollut tuon jälkeen 2 viikkoa myöhemmin, vain kuukauden myöhemmin, eli seuraavien menkkojen alkamisajankohtana. Eli alkion koko vastasi 3 viikkoa. Ehkä tämä onkin joku merkki siitä, että saadaan sittenkin mahdollisuus ja pidettyä tämä raskaus. Koska jos viikkoka olisi 6+5 niinkuin alunperin arvelin, siinä tapauksessa olisi heti passitettu kohdun ulkoisen leikkaukseen. Eli ehkä meillä on vielä pieni toivonkipinä, mutta epätietoisuus ja suru on todella suuri :cry::cry:
 
hsh
Ohhoh, nyt painelin omiani ennen aikojaan. Mutta todella isot pahoittelut ja voimia Tanya94, voin vaan kuvitella kuinka vaikea olla :(
Itse en oo koskaan kuullut tuollaisesta toimenpiteestä, mutta mahtavaa jos olisi vielä mahdollista. Jaksamista sinne, ja toivotaan todellakin että vielä onnistuisi!
 

Yhteistyössä