Elokuiset 2019

Miten olette pärjänneet pelkojen kanssa? Ja mitä kaikkia vitamiineja syötte? Itsellä tuntuu olevan hirmuiset pelot, koska edellinen jouduttiin keskeyttämään. Vaikka se oli hirmu huonoa tuuria ja vain 4-5 suomessa se diagnosoidaan vuodessa. Silti pelottaa meneekö kaikki hyvin, eikä oikein osaa nauttia niin paljon plussasta!
Itse pelkäsin ihan kamalasti ekan kohdalla, kun en tiennyt sopiiko miehen kanssa geenit yhteen edes. Lisäksi luin ihan hirmuna kaikesta ja työskentelin kehitysvammaisten lasten kanssa, tieto lisäsi vain tuskaa. Nyt on jotenkin levollisempi olo koska tietää mitä odottaa ja yksi terve lapsi alla.

Syön Möllerin raskausvitamiineja(ne joissa kalaöljyt ja epat) sekä foolihappoa ja magnesiumia ja aloin välttämättä toksoplasmatuotteita.

Itse käytin viime raskauden miltei vain leggareita ja kumilenksuhousuja sekä pitkiä toppeja. Napin saa ponnarilla jatkettua jos housut ahdistaa.
 
Itse käytin viime raskauden miltei vain leggareita ja kumilenksuhousuja sekä pitkiä toppeja. Napin saa ponnarilla jatkettua jos housut ahdistaa.
Vois hankkia vaikka sellaisen tuubin, et tuuli ei tuiverra pöksyihin sisälle ja laittaa kumpparilla. Kiitos ideasta! :)

Normivaatteilla oon aiemmat raskaudet menny pl jotkut farkut, mut ulkohousuja ei viitsis millään uusia ja niitä tarttee joka päivä. Tää elämä on nyt näköjään paristä sentistä kiinni :D
 
Mulla on ihan hirveet allergia oireet. Tänään sain lääkäriltä avamys reseptin, mutta pelottaa aloittaa se. Vaikka lääkäri sanoi, että siitä ei ole haittaa vauvalle.
Vitamiineista mulla on käytössä omega valmiste, vahva foolihappo, kalkki +D.
Tänään ollut kohtauksittain huonoa oloa. Mä en ole vielä varannut mitään aikoja. Jotenkin pelottaa aktivoitua. En halua, että mikään menee pieleen. Ihan kuin se liittyisi ajan varaamiseen :D
Mulla ei ole ajatusta sukupuolesta. Molemmat tervetulleita. Miehelle poika olisi kiva juttu. Hänellä ennestään tyttö.
 
Onko kenelläkään ollut mitään fiilistä kumpi olisi? Tai toiveita? Itsellä oli ensimmäisen kanssa heti varma tunne kun plussasin, että hän on tyttö. Ja tyttö tuli.
Poikaolo. Olokin on erilainen kuin tyttöjä odottaessa. Kumpikin on tervetullut, mutta olisi kiva kokea molempien sukupuolten äitiys :love:

Jatkokysymys: selvitättekö sukupuolen etukäteen?

Tytöistä ei selvitetty, koska isänsä ei halunnut. Nyt oli heti selvää, että kysytään ultrassa kumpi mahdollisesti tulossa. Hauska kokea kumpikin vaihtoehto :)
 
Mulla on ihan hirveet allergia oireet. Tänään sain lääkäriltä avamys reseptin, mutta pelottaa aloittaa se. Vaikka lääkäri sanoi, että siitä ei ole haittaa vauvalle.
Muistaakseni olen tuota käyttänyt raskausaikana. Toki mielellään kaikkea ylimääräistä välttää nyt, mut eikös tuo ole paikallishoitolääke? :)
Ne harvoin taitaa istukan kautta vauvaan yltää. Jos sun olo tuolla helpottuu, niin se taitaa olla aika tärkeä juttu myös :love:
 
Heippa kaikki, tänne tulisi vielä yksi lisää. Laskurin mukaan olisi nyt 5+3 mittarissa, ajoittuisi laskurin mukaan 02.08. Sen verran kerron taustoja, että olen aikoinaan täällä kaksplussassa kuumeillut tuloksetta ja on mieskin jo siinä välissä vaihtunut. Tällä hetkellä olen 24-vuotias ja kymmenisen vuotta ollut eri kumppaneita ja aktiivinen seksielämä, ilman ehkäisyä koska jossain vaiheessa huomasin, että eipä meikäläisellä tärppääkkään koskaan. Tämän hetkisen kumppanin kanssa tuli 2 vuotta täyteen ja ilman ehkäisyä menty, koska en ole tosiaan elämäni aikana koskaan plussannut, vaikka välillä oli aika kova vauvakuumekin kun täällä palstalla olin about 5 vuotta sitten. Suurimmalla osalla existäni on lapsia jo ja nykyisellä myös vanhasta suhteesta, eli vika siis täytyy olla minussa, enkä ole koskaan mennyt asiaa tutkituttamaan minnekkään vaan asennoitunut siihen, että en varmaan tule saamaan koskaan lapsia. Viime menkat oli 26.10. ja välillä on kierto pahimillaan venynyt 5 päivää ja aikoinaan ajattelinkin plussaa, mutta niin ne menkat sieltä aina tulivat. Nyt on sitten 11 päivää menkat myöhässä ja muutamana päivänä tullut pientä tuhrua ja ekana päivänä jo laitoin tamppoonin, mutta suureksi hämmästyksekseni se oli täysin puhtaan valkoinen kun otin sen pois ja mulla kyllä on aina todella runsaat menkat heti kun antavat merkin itsestään. Mutta en siitä sitten vieläkään hetkahtanut, ajattelin, että kyllä ne sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin.. nyt sitten tosiaan kun päiviä tuli täyteen 10 ostin huvikseni testin ja päiväsaikaan about tunnin pissan pidätyksestä tein testin ja samantien pärähti viiva näyttöön. Toisen testin jätän huomis aamulle vielä varmistukseksi. Mutta täällä ollaan aika shokissa ja ei saa oikein sanoja suusta mitä ajatella, koska tosiaan olin valmistautunut siihen, että en varmaan tule koskaan äidiksi. Ja pakko oli tänne tulla purkamaan ajatuksia, helpottaa vähän kun saa puhua itsensä tyhjäksi koska tämä tieto vei yöunetkin. Oireita ollut nyt todella arat rinnat, jatkuva pissahätä varsinkin öisin, vaikken ole juonut edes paljoa, runsas valkovuoto ja olen ollut myös todella kiukkuinen, mikä on häirinnyt jopa itseäni koska en ole tavallisesti semmoinen. Lopetin myös tupakoinnin sattumalta viikko sitten, tiedä sitten oliko jonkinlainen "äidinvaisto" sekin? mutta tosiaan aikoinaan täällä kun kuumeilin, löysin ties mitä raskausoireita itsestäni ja nyt kun nakki napsahti omalle kohdalle, niin eipä oikein osannut aavistaakkaan mitään. Oli mukamas aina rinnat arat jne. Nyt kun on oikeesti raskaana, niin ne on kyllä aivan erilailla kipeät. Mutta huomenna tosiaan apteekkiin vielä ostamaan kaikki tarvittavat vitamiinit, kun on kaikista hektisin aika käsillä nyt :) mutta onneksi syön aina monipuolisesti ja terveellisesti, ettei pitäisi olla hengenhätää. Facebook ryhmästä olisin myös kiinnostunut, mutta varmaan sitten kun on kaikki täysin varmaa ja kunnossa. :)
 
Avamys on tosiaan turvallinen, oon sitä käyttäny imettäessä ja raskausaikana itsekin (y)
odottelen kuumeisesti postia äitiysultrasta että saa tietää päivän koska kurkataan onko kyydissä oikeasti tyyppi:geek:
 
Äh. Olisin tehnyt testin tänään vaan varmistaakseeni, että varmasti eilen oli viiva :whistle: no tein kaksi. Molemmat viallisia, ei tullut kontrolliviivaa:mad: pari tuntia pitäis vielä pidätellä ja tehdä se mikä tuolla kaapissa vielä on,mutta ei ole luottoa siihenkään. Tänään kaupasta kasa uusia testejä..:whistle::whistle:

Vitamiinit pitäis käydä ostaa itsellekkin.

Pitäiskö tehdä joku sellainen esittely tyyliin monesko lapsi,missä synnyttää, ikä?
 
Moi kaikki! Täältä liittyisi mukaan elokuisiin yksi viime viikolla plussannut. Viikot on mulla vähän hämärän peitossa, koska kierto on epäsäännöllinen ja viimeisimmät menkat olivat tosi lyhyet ja niukat. Viikkonäytöllinen digitesti näytti 3+, mutta siitäkään on vaikea päätellä mitään, koska tuo oli ensimmäinen tekemäni viikkonäytöllinen testi. Uumoilisin lasketun ajan sijoittuvan kuitenkin jonnekin elokuun alkupuolelle. Meillä odotellaan nyt toista lasta. Esikoisen vauva-aikana oli melko yksinäinen olo, koska en silloin kirjoitellut missään eikä vertaistukea juuri ollut, joten nyt ajattelin toimia toisin ja jo raskausaikana yrittää löytää juttukavereita. :) Mielelläni liittyisin myös fb-ryhmään, kunhan tästä vähän eteenpäin päästään.

Mulla ei ole vielä juurikaan oireita nälkää ja ajoittaisia vatsan tuntemuksia lukuun ottamatta. Fiilis on siksi vähän epätodellinen, mutta toiveikas ja pistää hymyilyttämään. :love:
 

Yhteistyössä