Elokuiset 2019

Täällä tänään 5+2 saatu digiin se todella toivottu 3+, ja liuskatestin testiviiva oli vihdoin kontrolliviivaa vahvempi :love: Nyt loppui himotestaajan testailut tähän, kun ei testit enempää kerro :rolleyes: Eivätkä kuitenkaan kerro siitä, onko pikkuinen matkassa ja oikeassa paikassa vaiko ei.

Aamuisin väsyttää todella paljon, kestää kauan herätä. Töissä jaksaa mukavasti, ja sitten matkalla kotiin alkaa väsymys, joka kestää seuraavaan aamuun asti. Yöt nukkuu sikeämmin kuin koskaan! Se on positiivista.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
hsh
@Tiu3 täällä myös toinen joka ei ole menossa yksityiselle varhaisultraan. Miehen kanssa päätettiin, että jos liikaa alkaa ahdistaa niin varaan ajan. Mutta tosiasiahan on se, että vaikka siellä syke löytyisikin ja olisi oikeassa paikassa, niin keskenmenon riski pysyy silti yhtä suurena sinne 12 viikolle asti. :confused: Eli en tiedä helpottaisko loppupeleissä ollenkaan, murehtiminen kuitenkin pysynyt suht hyvin kurissa ainakin tähän asti. :whistle: Mutta ymmärrän kyllä miksi monet sinne varhaisultraan silti haluavat, itsekin kuitenkin sitä harkinnut muutamaankin otteeseen näinkin pienessä ajassa.

Oireita edelleen ajoittainen jomottelu, aamuisin alkanut pieni pahoinvointi, rinnat aristaa, naama kukkii jonkun verran kun ennen ei oikeastaan ollenkaan. Tänään tuli itku kun ei löytynyt sopivia ulkohousuja. :LOL: Nopeasti meni kyllä ohikin. :whistle: odottavan aika on edelleen pitkä..

hsh 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei!

Täällä ilmestyi tikkuun kaksi viivaa tänään aamulla ja omien laskujen mukaan la olisi elokuun loppupuolella, jos kaikki sujuu hyvin. Tänään jotakuinkin 4+6 tjmv.

Facebook-ryhmä kiinnostaa kovasti, mutten uskalla vielä liittyä. Esikoisen (-17) fb-ryhmä on muodostunut erittäin tärkeäksi vertaistueksi. :love:

- sitkujoskus
 
  • Tykkää
Reactions: hsh
@Tiu3 täällä myös toinen joka ei ole menossa yksityiselle varhaisultraan. Miehen kanssa päätettiin, että jos liikaa alkaa ahdistaa niin varaan ajan. Mutta tosiasiahan on se, että vaikka siellä syke löytyisikin ja olisi oikeassa paikassa, niin keskenmenon riski pysyy silti yhtä suurena sinne 12 viikolle asti. :confused: Eli en tiedä helpottaisko loppupeleissä ollenkaan, murehtiminen kuitenkin pysynyt suht hyvin kurissa ainakin tähän asti. :whistle: Mutta ymmärrän kyllä miksi monet sinne varhaisultraan silti haluavat, itsekin kuitenkin sitä harkinnut muutamaankin otteeseen näinkin pienessä ajassa.

Oireita edelleen ajoittainen jomottelu, aamuisin alkanut pieni pahoinvointi, rinnat aristaa, naama kukkii jonkun verran kun ennen ei oikeastaan ollenkaan. Tänään tuli itku kun ei löytynyt sopivia ulkohousuja. :LOL: Nopeasti meni kyllä ohikin. :whistle: odottavan aika on edelleen pitkä..

hsh 5+1
Itseasiassa keskenmenon riski putoaa kolmeen prosenttiin jos viikolla 7 löytyy vahva syke, vaikkei se lupakaan mitään mutta itse haluan nähdä jo silloin että onko elämää

Täällä huomenn siis luvassa tuo varhaisultra, jännittää .

Siltsu 6+4
 
hsh
:whistle:
Itseasiassa keskenmenon riski putoaa kolmeen prosenttiin jos viikolla 7 löytyy vahva syke, vaikkei se lupakaan mitään mutta itse haluan nähdä jo silloin että onko elämää

Täällä huomenn siis luvassa tuo varhaisultra, jännittää .

Siltsu 6+4
Tämä olikin mulle ihan uutta tietoa (y) pitääpä vissiin alkaa harkitsemaan uudestaan sitä varhaisultraa itsekin.. :whistle:

hsh 5+2
 
Moikka,
Mä kävin tänään varhaisultrassa ja yksi pieni vauvan alku löytyi. Sydän löi napakasti ja pienet käsien alutkin näkyi. Mun viikot vahvistui 7+6 ja tästä olin hiukan yllättynyt. Laskettu aika olisi siis 30.7, mutta saanhan mä jäädä teijän kanssa elokuisiin.
 
@Tiialiina83 vautsi! Onnea pienestä! Mitäs viikkoja alkuun itse laskitkaan, luen puhelimella, niin hankala selailla taaksepäin. Ja eikai sitä nyt pois heitetä, saattaahan se silti mennä yliaikaan, ja vaikka syntyisikin aiemmin, olis hankala kahteen ryhmään liittyä.
 
Onko jollain tietoa pieneneekö keskenmenon riski myös riskiryhmäläisillä (esim pcos) mikäli varhaisultrassa näkyy syke? Perjantaina on ultra, sillon ois kasassa 6+3, tänään 5+6. Tissikipu on pahentunu reilusti tässä parin päivän aikana, mutta muita oireita ei juurikaan oo. Etoo kyllä helposti, mutta sen yli pystyy helposti ajattelemaan. Aamulla ei oo mikään kiire aamupalalle, ei tee heikkoakaan olla muutama tunti töissäkin ennen aamupalaa!
 
@vau819 mulle sanoi kätilö/neuvolan täti, että jos pcos:ta kärsivä saa raskauden alkuun, niin sillä ei ole merkitystä raskauden jatkon kannalta. Eli sen ei pitäisi vaikuttaa suuntaan tai toiseen.

Täällä on oireita, mutta mieli vieläkin niin sekasin, etten meinaa tajuta koko asiaa. Viikoista ei ole varmuutta, koska kierto on pitkä ja epäsäännöllinen. Voi heittää melkein viikolla mun viikot. Mutta n. 6 +- pari päivää on aika "hyvä" arvio :geek:
 
Ihania uutisia Siltsu!

Täällä tänään 6+0 ja perjantaina olisi ultra. Jännittää ihan hirveästi!

Oireina pahoinvointi ja kamala väsymys. Ei ole ollut mitään vuotoja tai mitään, mutta pelottaa hirveästi kohdunulkoinen tai tuulimuna..

Digi näytti tänään 3+ ja päätin, että se sai nyt olla viimeinen testi.
 
@SS84 okei, se kuulostais mukavalta duodecim-lehden artikkelin mukaan pcos:n ja siihen liittyvään insuliiniresistenssiin liittyy eri tutkimusten mukaan joku 39-78% keskenmenoriski. Ei välttämättä ollut prosentilleen just noin (n) Mutta ei ole yksioikoista, lapsettomuuslääkäri sillon hoitojen aloitteluvaiheessa että riski on normaalia suurempi, mutta kun en tiedä mistä se tarkalleen johtuu. Elättelen toiveita että perjantaina varhaisultran jälkeen olisin viisaampi! Jos siinä näkyy syke niin kyselen että voiko se olla hyvä merkki myös pcos:n tapauksessa.

Joulupöytä sukulaisten luona hiukan jännittää, kun vannoutunut kylmäsavulohen ystävä ei sitä syökään. :whistle:
 
Hei! Liityn uutena keskusteluun. Mulla olis tänään 7+0 eli la 7.8, jos se ei muutu. Onkin laittanu fb-ryhmästä viestiä jo useampi päivä sitten. Pääseekö sinne enää mukaan? Se tuntuu itselle luonnollisemmalta keskusteluympäristöltä kuin nämä palstat. :)
 
Hei, liityn myös mukaan keskusteluun. Ehkä uskaltaudun tammikuussa FB-ryhmään vaikka nyt jo kovasti kiinnostaa. Tarvitsen seuraa tähän epävarmuuteen ettei pää hajoa. Kuvittelen taas saaneeni km kun viime yö meni pyöriessä ja kroppa kävi jotenkin ylikierroksilla. Mutta pahoinvointi edelleen läsnä eikä vuotoa toistaiseksi joten ehkä sintti on vielä pysymässä sisällä. Edellinen meni kesken hyvin alkuvaiheessa marraskuussa (kemialliseksi sitä kai kutsutaan..?) ja ilo oli huomata että näin nopeasti nappasi uudelleen. Nyt pitäisi vaan rauhottua omassa päässä... ensimmäinen olisi siis tuloillaan.
 
Viimeksi muokattu:
@Tiialiina83 , mä kanssa oon esikoisen kanssa osallistunu sikiöseulontaan (niihin tavallisiin) rv12 ja rv20. Ei mulle ainakaan oo sieltä mitään pahaa tullut vastaan, rv20 näkyi että istukka oli lähellä kohdunsuuta ja sen vuoksi kävin uudestaan vielä rv24, jolloin todettiin että kaikki hyvin ja voi synnyttää alakautta.
Ja ainakin vauvavakuutukseen oli mun mielestä vaatimuksenakin, että seulontoihin on osallistunut. Suurin osa sieltä mun mielestä saa uutisen, että kaikki hyvin ja vauva kunnossa.
Ja @eeee19 sinne faseen vaan, jos juttukaveria kaipaat :) Toki sitä juttuseuraa täältäkin löytyy!
 
  • Tykkää
Reactions: eeee19

Yhteistyössä