Elokuiset 2019

Heippa! Tein haalean haamu-plussan eilen ja tänään, mutta sen verran se kuitenkin näkyi että olen aikas varma että raskaana olen :) puoli vuotta yritystä takana. Tosin olenniik alussa että la varmaan joko 31.8. tai 1.9. Haluaisin silti liittyä ryhmään. Laitan siis pyyntöä :)
 
@induktioäiti mulla on kanssa tarkoitus osallistua, mutta mietin, että saako sieltä kaikki jotenkin pelottavia uutisia. Vai voiko sieltä saada uutisia tyylin, että kaikki näyttäisi olevan näiden osalta kunnossa.
Paljonko sulla on nyt viikkoja?
Täällä on nyt 6+1 :)

Kyllä sieltä tosiaan suurin osa saa vain hyviä uutisia, ja on senkin kannalta hyvät, että kohdun kasvu ei aina kerro totuutta esim vauvan koosta, niin tuolla sitten seurataan sitäkin :) ja toisaalta jos jokin on vialla, niin osaa sitten valmistautua siihen.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiialiina83
Heippa!

Täällä tehty testi maanantaina ja oikein vahva plussa tuli... Maltoin odottaa viikon siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa :D

Nyt on ihan järkyttävä väsymys päällä ja kuvotus meinaa olla aamuisin ja iltaisin kaverina. B6 vitamiinit käytössä jos niistä olisi jotain apua ja sea band rannekkeet ranteissa.. Toivon todellakin, että nämä toimisi tällä kertaa...
 
Onnea kaikille uusillekin :love:
Olen nyt kotiin menossa varhaisultrasta, joka siirty huomiselta tälle päivää, siellä näkyi pikkiriikkinen 5 mm ötökkä jolla läpytteli sydän!
(Kallista lystiä muuten, 185 e täällä Tampereella, mutta toisaalta tää onnentunne on aika huikee, varsinkin sen oireettomuuden tuoman epävarmuuden jälkeen)
 
Täällä myös varhaisultra harkinnassa. Varsinkin, jos pian ei ala pahoinvointi. Esikoisesta oksensin yli puolivälin, joten ihmettelen suuresti mikäli tästä en. Tai sitten tuolla ei olekaan ketään.

Alkushokin jälkeen tässä alkaa jo tottua ajatukseen toisesta, vaikka hurjasti myös mietityttää ja pelottaa miten kaikki menee ja kuinka jaksan. Esikoinen on vilkas tapaus ja uhmakohtaukset aikamoisia. Ikäeroa tulis n.2v 5kk.
 
@induktioäiti meillä näkyis olevan samat viikot ja päivät! Oletettavasti laskettu aikakin 13.8.? Ovulaation induktiolla tämäkin saanut alkunsa jos tulkitsen sun nimimerkin oikein? :D
Ihanaa mennä jonkun kanssa samoissa! :) Ja joo, oi:lla saanut alkunsa, parin vuoden jälkeen vihdoin tärppäsi.

Täällä on aamulla se varhaisultra, en tiedä miten tässä pitäisi saada nukuttua!
 
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
Moikka! Alkuviikosta plussannut haamun ja siitä se sitten on joka päivä vahvistunut, eli kai tässä sitten raskaana ollaan :love: Viikkoja olis nyt sit kasassa hurjat 4+5 ja omien laskujen mukaan la olis sitten mahdollisesti 24.8. :) Lueskelin ketjua jo vähän alku ja loppu päästä, yritän pikkuhiljaa päästä perille teidän jutuista kunhan aina kerkee lueskelemaan!

FB ryhmästä olisin myös kiinnostunut, onkohan sinne vielä tilaa? :geek:

Pikaisesti taustoja: 26-v äiti Pirkanmaalta, esikoinen nyt 1v ja 1,5 kk, ikäeroa olisi siis tulossa noin 1v ja 10 kk. Esikoista yritettiin noin puolitoista vuotta, joten tämä nopea plussa oli iloinen yllätys, kun pieni ikäero toiveissa :love: Toivottavasti kaikki menee hyvin! Ihan hassua näin aikaisin, mut mulla on ihan tyttö olo :rolleyes::D
 
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
Täällä ilmoittautuu 7+1, eli LA 8.8 ❤
Ikää löytyy 36v ja esikoinen täyttää jo 10v helmikuussa.
Olen järjettömän onnellinen ja niin vaikea pitää tätä onnen hehkutusta piilossa.
Ajattelin aina että saisin toisen pienellä ikäerolla, mutta kohtalo puuttunut asiaan ja ei vaan tahtonut huonoon avioliittoon toista. Nyt elämä paremmin kuin hyvin.

Onko muilla ongelmia nukkumisen kanssa. Sikäli olen väsynyt koko ajan, en jaksa valvoa ja katsoa enää miehen kainalossa telkkaria muutoin kuin kuorsaamalla ja kuolaamalla, mutta kun kello lyö 03-04 niin alkaa valvominen.
Sitten töissä taas silmät ristissä kun uni tulisi klo 8
 
Elisa82 täällä ihan sama ongelma! Päivisin nukahtelen vain koko ajan, mutta sitten herään neljältä, enkä saa enää unta, vaikka väsyttää hirveästi. Tänäänkin sitten luovutin ja nousin ennen viittä, vaikka herätys olisi ollut seitsemältä.
 
Aah, ihanaa, kohtalotovereita.
Alkaa ärsyttämään vaan pikkasen. Töissä pitäis jaksaa mutta jaksamista ei ole muuhun kuin sohvalla torkkumiseen

Ai niin. Jessus sentään että rinnat paisuu. En enää pysy kärryillä kuinka monta kuppia isommat liivit jo. Tässä eräänä aamuna imuroin yöpaitasilleen, niin märät läntit vaan tissien kohdalla.
Enpä ole ajatellut että näin ajoissa saa alkaa ostamaan jo suojuksia.
Onneks ei tarvii töihin mennä oon kotona pienimmän kanssa mut huh kun iltapäivisin hyvä et silmät pysyy auki
Kyllä me päikkärit nukutaan mut nyt se unen laatu ei oo ollu niin hyvä ja tuntuu et ei ois nukku u ollenkaan
 
Mulla myös yöheräilyä on ilmaantunut, mitä ei oo aiemmin ollut, toki kolmivuorotyö tarjoaa tähän oman osuutensa. Just tollee tunnin kans keskellä yötä saa pyöriä, melko rasittavaa.
Joku kyseli täällä sikiöseuloista, niin me osallistutaan kyllä kaikkeen tarjottuun.

Facebook-ryhmään olisin kiinnostunut ilmottautumaan, mutta mielummin tammikuun puolella jos silloin mahtuu vielä.
@induktioäiti pidän peukkuja!
Meidän induktiotaival kesti vuoden mutta siihen mahtui vain kolme hoitokertaa muun elämän vuoksi, eli tavallaan helpolla päästiin (kun lapsettomuushoidoista puhutaan), vaikka helpolta matka ei tuntunutkaan :D
 
Täällä varhaisultrassa kaikki hyvin, sydän sykki niin kovaa, että lääkäri sai sen jo kuulumaan! <3 Näkyi myös toinen hedelmöittynyt, jonka kehitys oli lakannut aikaisin, ja se selittää ainakin voimakkaat oireet. Jotenkin tuli surullinen olo siitä, että siellä olisikin kuulunut olla kaksi, vaikka eihän se tietenkään ollut vielä paljon muuta kuin hedelmöittynyt munasolu. Vauvalta se silti tuntuu... Mutta onneksi tämä toinen oli kasvanut ja voi hyvin :love:
 
hsh
Ihanaa kun monella on ollut positiivisia varhaisultrakokemuksia! :) Täälä ei vieläkään ainakaan toistaiseksi oo tullut aika varattua.

Aamujen ällötys vahvistunut viimeisen viikon vaikka suht hyvin kurissa pysynytkin, eilen tosin joutui nieleskelemään lähes koko päivän ja illalla vaihtui närästykseen. :sick: Tänä aamuna tuli yökkiä ylöskin asti. Valkopippuria nappasin aamuvitamiinien kanssa ja tuntunut auttavan, vatsataudin ehkäisyynhän sitä suositellaan. Kuitenkin hankala uskoa että vatsataudista olisi kyse, kun etova olo vahvistunut päivä päivältä. Mene ja tiedä. :cautious:

hsh 5+6
 
Täällä ilmoittautuu 7+1, eli LA 8.8 ❤
Ikää löytyy 36v ja esikoinen täyttää jo 10v helmikuussa.
Olen järjettömän onnellinen ja niin vaikea pitää tätä onnen hehkutusta piilossa.
Ajattelin aina että saisin toisen pienellä ikäerolla, mutta kohtalo puuttunut asiaan ja ei vaan tahtonut huonoon avioliittoon toista. Nyt elämä paremmin kuin hyvin.

Onko muilla ongelmia nukkumisen kanssa. Sikäli olen väsynyt koko ajan, en jaksa valvoa ja katsoa enää miehen kainalossa telkkaria muutoin kuin kuorsaamalla ja kuolaamalla, mutta kun kello lyö 03-04 niin alkaa valvominen.
Sitten töissä taas silmät ristissä kun uni tulisi klo 8
Minä oon kans ihmetelly tätä valvomista ja väsymystä. Illalla nukahtaa hyvin mutta jossain vaiheessa yötä alkaa pyöriminen. Alussa oli vielä pahoja painajaisiakin. Onneksi ne on nyt jo hävinneet.
@Elisa82 meillä aika lailla sama tilanne, minä 37v, miehen poika 10v. Edelliseen liittoon en halunnut lapsia, nyt enemmän kuin tervetulleita. Nyt la 23.8. laskureiden mukaan.
Tää on kyllä hyvä että on tällainen tukiryhmä, yllättävän paljon sitä miettii asioita ihan koko ajan päässä vaikka yrittää ottaa rennosti.
 
Heippa kaikille!
Mahtuisko tänne vielä - ite plussannu muutama päivä sitten, ja laskettu aika vasta elokuun lopussa.
Neuvola-aikaa ja mahdollista varhaisultraa aattelin varailla vasta vuodenvaihteen jälkeen, ja vasta sitten uskaltautuisin liittymään Facebook-ryhmään, jos siellä joku tosiaan on kyydissä.
 
Täällä tänään varhaisultrassa käyty, kyllä sieltä vain syke löytyi ja joku matkassa tulee. Viikot heittää noin viikolla menkoista laskettuun (mikä oli ihan odotettavissa koska epäsäännölliset menkat) eli tällä hetkellä mennään 6+4 ja laskettu aika näillä näkymin 12.8.

Kyllä nyt kestää tän kaiken pahoinvoinnin paremmin kun näki pienen toukan :)
 
Mulla ei vielä oo mitään oireita ja se kyllä hämmentää! Tänään 5+3, joten ehkä vasta ens viikolla alkaa enemmän. Oon tosin nyt jo alkanut napsia rennietä ehkäisemään närästystä, joka ainakin viimeks ryöpsähti pahasti päälle ja pahensi sitä oksentelua.

Iski myös pieni epätoivo tänään, kun tajusin että ihan totta meidän joulupöydässä on aika vähän tähän hetkeen sopivia ruokia. Tilasin vielä (viikko ennen plussaa) ison kylmäsavulohen...
 
Mulla ei vielä oo mitään oireita ja se kyllä hämmentää! Tänään 5+3, joten ehkä vasta ens viikolla alkaa enemmän. Oon tosin nyt jo alkanut napsia rennietä ehkäisemään närästystä, joka ainakin viimeks ryöpsähti pahasti päälle ja pahensi sitä oksentelua.

Iski myös pieni epätoivo tänään, kun tajusin että ihan totta meidän joulupöydässä on aika vähän tähän hetkeen sopivia ruokia. Tilasin vielä (viikko ennen plussaa) ison kylmäsavulohen...
Mä oon käsittänyt että sais syödä kylmäsavulohta jos ei oo vakuumipakattu.
Mun isä tekee itte graavilohta ja mä niin himoitsen sitä ja kun on tuoreesta kaladta ilman vakuumia niin aattelin kyllä maistaa ehkä jos uskoltaa
 

Yhteistyössä