Elokuiset 2019

Mä oon käsittänyt että sais syödä kylmäsavulohta jos ei oo vakuumipakattu.
Mun isä tekee itte graavilohta ja mä niin himoitsen sitä ja kun on tuoreesta kaladta ilman vakuumia niin aattelin kyllä maistaa ehkä jos uskoltaa
Jossain ohjeistuksessa sitten taas sanotaan, että itse tehtyäkään ei saa syödä, mutta minun mielestäni jokainen kyllä saa itse päättää, miten haluaa tehdä, kunhan ei juo eikä polta :LOL:
 
Mä oon käsittänyt että sais syödä kylmäsavulohta jos ei oo vakuumipakattu.
Mun isä tekee itte graavilohta ja mä niin himoitsen sitä ja kun on tuoreesta kaladta ilman vakuumia niin aattelin kyllä maistaa ehkä jos uskoltaa
Joo, me ei saada tällä kertaa niin tuoretta kylmäsavua, että uskaltaisin ottaa. Ois pitänyt tilata toiselta toimittajalta. Viime raskaudessa söin joulun alla ihan tuoreena kyllä, tosin silloin olin jo kolmannella kolmanneksella.
 
Kuvotus vaan pahenee! Viikkoja jotain 6+ nyt. Ärsyttää kun olotila lamaannuttaa monta kertaa päivässä eikä kykene tehdä mitä haluais/pitäis! Mies salaa vaan hymyilee kun viimeeksi manasin et ei enää ikinä tätä oloa. No ei näköjään :D Voi olla et ikäkin (37v) jo antaa oman lisänsä. Kuopus on 1v 5kk eli hänen kanssaan pitäis kyetä tehdä kaikkea. Onneks isommat lapset auttaa kun ehtivät. Esikoinen täyttää kuukauden päästä jo 15v :)
 
hsh
Kuvotus vaan pahenee! Viikkoja jotain 6+ nyt. Ärsyttää kun olotila lamaannuttaa monta kertaa päivässä eikä kykene tehdä mitä haluais/pitäis! Mies salaa vaan hymyilee kun viimeeksi manasin et ei enää ikinä tätä oloa. No ei näköjään :D Voi olla et ikäkin (37v) jo antaa oman lisänsä. Kuopus on 1v 5kk eli hänen kanssaan pitäis kyetä tehdä kaikkea. Onneks isommat lapset auttaa kun ehtivät. Esikoinen täyttää kuukauden päästä jo 15v :)
Ootko koittanut jos B6 auttaisi..? Itse kävin eilen apteekista hakemassa kun etova olo ei jätä rauhaan, täälä ei onneksi ihan noin pahana kuitenkaan kun miltä siellä kuulostaa :unsure: muutamana aamuna pikainen pöntön moikkaus, muuten on pysynyt onneksi kaikki sisällä vaikka ällöttääkin pitkin päivää.

hsh 6+1
 
Tännekin tuo paha olo rantautunut. Aamuisin, pari tuntia heräämisestä alkaa kauhea olo, ja täytyy käydä oksentamassa muutaman kerran. Heikko olo jatkuu lähes koko päivän. Töissä tämä voi olla hieman hankalaa! Täytyy huomenna kokeilla, että heti herätessä söisi kunnon aamupalan. Minulla ei vaan ole yhtään nälkä, niin tuntuu vaikealta syödä paria suolakeksiä enempää. Ehkä joku smoothie voisi mennä heti aamusta alas? Kävin eilen ostamassa suolakeksejä, rennietä ja hedelmiä, B6-vitamiinia otan multivita raskaus-tabletin myötä aamupäivisin. Katsotaan mikä auttaa parhaiten :) Tuntuu silti hyvältä, että tätä aamupahoinvointia on - mielellään tämän pienen takia kestää. Tuntuu raskaus myös todellisemmalta, kun on kunnolla oireita :)

pandanen 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: hsh
Täällä nyt 5+6 ja pahoinvointia on.... Mulla menee B6 vitsmiinia 200mg päivässä sekä närästyslääkkeet ja lisäksi jo postafen pahoinvointiin. Mulla kolme hg raskautta takana ja gyne veti jo viime keväänä nuo närästyslääkkeet mulle käyttöön, että saatiin hapot valmiiksi alas ja tuon postafenin käski aloittaa heti myös jos pahoinvointi tulee. Tsemppiä kaikille joilla oloja...
 
hsh
Täällä nyt 5+6 ja pahoinvointia on.... Mulla menee B6 vitsmiinia 200mg päivässä sekä närästyslääkkeet ja lisäksi jo postafen pahoinvointiin. Mulla kolme hg raskautta takana ja gyne veti jo viime keväänä nuo närästyslääkkeet mulle käyttöön, että saatiin hapot valmiiksi alas ja tuon postafenin käski aloittaa heti myös jos pahoinvointi tulee. Tsemppiä kaikille joilla oloja...
Tuota oon kovasti miettinyt tässä parin päivän aikana, että minkä verran sitä B6:sta kannattaa ottaa. Itsellänikin 200mg tabletteja, nyt ottanut vasta puolikkaan molempina iltoina kun sen aloitin, mutta ilmeisesti myös kokonaisen voisi?

Rauhallista joulua kaikille tääläkin päässä, toivotaan että eväät pysyy alhaalla ja mieli korkealla (y):whistle:

hsh 6+2
 
Hei! Liityn joukkoon mukaan :) tein tänä aamuna positiivisen raskaustestin. LA 26.8. Toinen lapsi. Viime kesänä sattui niin, että menkat olivat jostain syystä myöhässä ja pieni ihmetys oli silloin ilmoilla miehen kanssa. Ei oltu vielä yritetty toista lasta, mutta oli molemmilla tiedossa, että toinen halutaan. Kun menkat sitten kuitenkin alkoivat, niin vähän jopa kerkesin pettyä. Siitä sitten sovimme, että nyt toinen saisi tulla. Meni taas se neljä kuukautta, niin kuin ensimmäisenkin kanssa, ennen kuin tärppäsi. :rolleyes:
 
Toivottavasti fb-ryhmään pääsee vielä tammi-helmikuussa, kun np-ultra on ohi.

Onko muut nähneet kummallisia unia? Mulla on alkanut unet taas aivan villeiks, ihan ihmeellisiä juttuja ja herätessä muistaa selkeästi. Varsinkin päikkäreillä nähdyt unet.

Tänää aamulla oli vähän semmonen etova olo. Koitan nyt muistaa, etten joisi vettä isoja määriä kerralla tyhjään vatsaan ja söis hitaasti pureskellen aamupalan. Jos auttais. Kauheen vaikeaa kylläkin kun on tottunut juomaan puoli litraa vettä heti aamusta.

Ihanaa joulua kaikille!
 
Miten nää ekat viikot voi kestää nääääääiiiin piiittkääään? 1.12. Tein ekan plussan joten oon ollut raskaana jo vuoden, ainakin siltä se tuntuu...
Aamupahoinvointia ei täällä ole, olo on aamuisin mitä paras, mutta pitkin-päivää-etominen alkaakin sitten sängystä nousun jälkeen. Mitään ruokia ei tekis mieli syödä, mutta murhaan-jonkun-ihan-just -nälkä iskee noin 5 kertaa päivässä.
Tänään on 7+0 vasta. Jostain englanninkielisiltä palstoilta lueskelin, että koska eka kolmannes kestää jostain syystä äärimmäisen pitkään, niin kannattaa aktiivisesti yrittää unohtaa olevansa raskaana, kun sen vielä voi. Ei kannata tuijottaa Preglife ja Raskaus+ sovelluksia kymmeniä kertoja päivässä tai googletella asiaan liittyviä aina tilaisuude tullen... :whistle:
Näin joulun aikaan kaikkien ihanien kala- juusto- ja viiniherkkujen ollessa tarjolla se unohtaminen on vaan jotenkin super-extra-vaikeeta:cautious:
P.s. jollain tän ryhmän ekoilla sivuilla oli ohje fb-ryhmään liittymisestä, ja se oli että piti lisätä kaveriksi joku tyyppi ensin joka lisää sitten ryhmään, vai miten se menikään...? Itse tutkin asiaa vasta tammikuun jälkeen sitten paremmin.
 
  • Tykkää
Reactions: pandanen
Vau819, ihan sama tunne täällä. Aika ei ole koskaan mennyt näin hitaasti! Tosiaan varmasti auttaisi se, kun menisi nyt hirveällä kiireellä ja tekisi paljon asioita, eikä lueskelisi palstoja ja sovelluksia aamusta iltaan :D Töissä olen alkanut olla todella onnellinen palavereista. Pitkistä sellaisista. Niissä aika menee nopeasti, eikä ehdi kertaakaan ajatella raskautta :ROFLMAO:
 
Mäki toivoisin, että FB-ryhmään pääsis mukaan vielä ekan ultran jälkeen, ku ei sitä ennen oikein uskalla. Joulun takia nyt piti kuitenkin jo kertoa lähimmille.

Kovin on "raskaaton" olo, tosin niin oli ekassakin raskaudessa, niin se nyt ei kerro mitään. Varsinkin joulu meni täysin oireettomasti, vai johtuko se vaan siitä, että ympärillä oli niin paljon kaikkea muuta ajateltavaa...Alkuvaiheessa kyllä jo hetken tuntu, että ois pientä kuvotusta päivittäin, mutten oo enää ihan varma, oisko liittynyt vaan sitten olleeseen oksennustautiin.

Iteki jätin nyt varmuuden vuoks kylmäsavut ym. syömättä. Tosin oon puolihuomaamatta syöny vähän muita kiellettyjä aineksia, niinku salmiakkia ja punajuurta.
 
@Kerttttu joo, samoin tulee tarkastettua vessapaperit tarkkaan ja tissikipu monta kertaa päivässä. Kävin ite kyllä varhaisultrassa vielä yksityisellä, vaikka pääsen lapsettomuusklinikan kautta nyt viikon päästä. Oli se hiukan paniikkia rauhoittavaa kun sattui syke silloin viikko sitten näkymään :) nyt 7+1, ekassa ultrassa oli 6+2, tulevassa 8+1 :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttttu
Mäki varmaan meen varhaisultraan, vaikkei sekään mitään takaa, mut tietäis ainaki siinä vaiheessa, onko siellä oikeesti ketään. Tota viikkonäytöllistä testiäki mietin, kun edellisen tein siinä niin rajoilla, että tuli se "2-3 viikkoa", ja nyt pitäs jo varmasti olla se 3+...
 

Yhteistyössä