~Elokuiset 2020~

@merin meidän naapurilla on itseasiassa toi Prius + ja on tykännyt kovasti (y) se mun kaverin auto on Kia Carens (muistinkohan oikein) ja joo ei se takatila mikään valtava oo kuten sanoitkin että tän kokoluokan autoissa se on suunnilleen noin, mutta ainakin isompi ja tilavamman tuntuinen sisältä kuin meidän Ford.
Sillon ekalla kerralla mentiin autolla sinne Bulevardille silleen että mies tiputti mut auton kyydistä ja kävi pikkusen kanssa sillä aikaa kahvilassa. Toinen kerta kun oli niin menin julkisilla kun ajatus oli että parkkipaikkoja on rajallisesti, en tosin yhtään katsonut että oisko siinä sitten tilaa ollut:D Toi matka on kyllä hassu kun aiemmin käyty Jorvissa ja meillä on siihen kävelymatka.

@Evananna huh, onneksi saitte lopulta hyviä uutisia:love: kyllä on varmaan ollut piinaavaa odotella verikokeen tulosta! Ai tekin saitte veikkauksen sukupuolesta jo nt-ultrassa, mielenkiintoista :)

Meillä päätti kuopus tänään herätä 4.40:confused: valvoin pari tuntia siinä hänen kanssa ja sitten mies nousi ja minä lähdin vielä sänkyyn ja nukuin ehkä 1,5 tuntia (y) tuo lapsi vaan alkaa olla jo aika tööt, saa nähdä miten tää aamupäivä sujuu. No menee sitten aiemmin tarvittaessa päikkäreille...

KeepGoing 13+0
 
Joskohan minä tulisin tänne jonon jatkoksi. Tää ois nyt sit meille 9 lapsi jos vaan elävänä hänet tänne saadaan. Yks varhainen keskenmeno ja yksi myöhäinen keskenmeno takana.
Lasten ikähaarukka on 18v-9kk. Mun omia on noista on 5kpl ja miehen 2kpl joista nuorimmainen asuu meillä ja sit yksi yhteinen. Eli ollaan uusio perhe.
Tää raskaus oli vähä niinkuin yllätysraskaus. Ehkäisy petti. Samoin oli ton myöhäisen keskenmenneen kanssa. Silloin minä olin jonossa sterilisaatioon niin pikkunen päätti tulla. No sit jäi syli tyhjäksi niin annettiin lupa tulla vielä yhelle. No nyt mies on sit jonossa. Tosin tän raskauden myötä sai sit sen ajan aikastettua ettei enää vahinkoja satu (pahimmassa tapauksessa olisi aika vasta tullut tän syntymän jälkeen).
Tän raskauden aikana ei oo oikein oireita ollut. Mikä nyt huolta aiheutti tonne nt-ultraan asti. Siellä kaikki oli hyvin. Vaikka ikääkin on jo 40 ja kohta 41.
Lapsille kerrottiin ton ultran jälkeen, koska toiseksi nuorin rupesi katsomaan noita kuvia ja siitä seuraava tuli et ai onko sulla taas vauva mahassa. Kaikki muut ottivat asian hyvin, mutta toiseksi vanhin. Oli et eiks vauvojen tulon pitänyt olla jo loppu ja ettekö te osaa käyttää ehkäsyä.
Neljäs sano vaan et onkin kattonut mun mahaa ja kun se ei oo enää sellanen plääplää. Tarkoitti pelkästään läskin näkönen.
Meidän vanhemmille kerrottiin sit samalla. Mun äiti sano et on jo jonkin aikaa tienny ja sen mie jo aavistin. Iskä sit oli et mikäs sit siinnä. Miehen äiti kysy et onko ihan tarkoituksella tehty. Ja et oishan noi jo lapset riittäneet. No oishan ne, mut aborttia en vahingon takia rupee tekemään ja voisi olla myös kova paikka myös siinnä tapauksessakin jos saisi tietää et jokin olisi vialla tällä.
No ihan tiesin kyllä noi reaktiot.

Autoista ollut täällä puhetta meillä on honda fr-v 6paikkanen ja nyt sit miettinyt et oiskohan jo isomman auton paikka. Vaikka 2 isommalla onkin jo asunnot muualla. Tosin vanhin on nyt enempi kotona, kun on oppisopimuksella töissä täällä. Toiseksi vanhin muutti nyt tänkuun alusta opiskelupaikka kunnalle, kun ei noi linja-autojen aikataulut osu hyvin yhteen, mutta kesäksi tulee kotiin, kun on kesätöitä täällä. Kolmas asuu viikot sit asuntolassa ja viikonloput ja lomat on kotona.

Tulipas pitkä sepustus

Rv on nyt 13+1 ja la 21.8
 
  • Tykkää
Reactions: merin ja KeepGoing
Tervetuloa mukaan @Miiuli7!
Toi kysely on mun mielestä tosi mautonta, että oliko ihan tarkoituksella tehty(n) mä kun odotin viidettä ja raskaus alkoi näkyä niin yks naapuri huusi pihalla että et kai sä vaan odota vauvaa?! Vastasin että kyllä odotan niin jatkoi kovaan ääneen kailottaen että oliko vahinko o_O Siis niin asiatonta! Lapsiluku on kyllä jokaisen perheen oma asia, mä oon aina inhonnut sitäkin kun jotkut puolitutut saattaa yhtäkkiä heittää että meinaatteko vielä hankkia lisää :alien:
 
@Miiuli7 ja @KeepGoing, huhhuh mitä kommentteja! Että ihmiset kehtaavatkin.

Kiitos Kia-vinkistä, kiinnostava vaihtoehto kyllä. Mies on parhaillaan koeajamassa yhtä Prius plussaa appiukon ja lasten serkun kanssa. Itse kävin koeajamassa nuo eilen ostetut maalle lähtevät vaunut, kun piti kuopus nukuttaa päikkäreille. :) Ilmakumirenkaat eivät olleet ihan täynnä, joten työntötuntuma oli yllättävän raskas noihin tavallisiin, ei-ilmakumirenkaisiin tottuneelle. Täytyy pumpata jossain kohti. Muuten kaikki toimi kuten pitää. Kankaat olivat jotenkin paksummat ja vähän eri logiikalla muotoillut kuin omissa vaunuissa, joten tuntui ahtaammalta saada täydessä talvitällingissä oleva lapsi sinne.
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Hei,

Mitä elokuisten uuteen viikkoon kuuluu? Mä odotan torstain neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua. Mitään liikkeitä ei tunnu. Vatsa on ihan hiljaa. En ole kohtuakaan bongannut. Nyt toivon kovasti, että kaikki vaikuttaa hyvältä neuvolassa.

Tänään rv 14+6
 
Käytiin viime viikolla nt-ultrassa, siellä oli kaikki hyvin, laskettukin pysyi ennallaan.
Vatsan päältä ultrattiin ja kaveri pomppas heti ruudulle, tuntu jotenkin hassulta että siellä oikeesti jotain on, kun oireet on ollu tosi vähäisiä. :love:
Pieniä ostoksia oon jo tehnyt, mut jotenkin vaikee ostella vielä vaatteita tms. kun ei tiedä kumpi on tulossa. En haluais ostella pelkkää valkosta yms neutraalia :D Sit tälläi ensimmäisen kohdalla vaikee ajatella että mitä kaikkee oikeesti tarvii, onneks elokuuhun on vielä aikaa :whistle:
 
Huhhuh! Meillä alkoi tänään muutto ja onpahan tullut rehkittyä. Oon myös juonut ihan liikaa kahvia ja kokista ja päivä mennyt hyvin vähällä ruoalla, joka suurimmaksi osaksi koostui pizzasta. Meillä ei ihan hirveästi ole muuttoapua tarjolla, joten aika paljon saa kahdestaan miehen kanssa puuhata ja enhän mä malttanut olla kantamatta laatikoita yläkertaan. Nyt tuntuu selässä ja mahassa. Huomenna pakko ottaa vähän iisimmin.
 
Mä odottelen huomista ultraa. Huomenna siis varmaan enempi kuulumisia. Ja oon taas flunssassa. Lapset on kipeenä, niin itelläki iski flunssa. Se olis kolmas alkuvuodelle. o_O Mut niinhän se taitaa olla, että raskausaikana varsinki alussa sairastaa helpommin.
 
Täällä viikko alkanut vähän samoissa tunnelmissa kuin @Helema, joskin paljon pienemmässä mittakaavassa. Olemme laittaneet kolmen makkarin sisustuksen uusiksi, tai oikeastaan kaksi on jotenkin järjestyksessä, kolmas ihan kesken.

Kakkonen innostui lopulta muuttamaan, kun hän on pelannut sellaista tietokonepeliä, jossa sisustetaan huoneita, ja ehdotin, että hän sisustaisikin ihan oikeasti uuden huoneen itselleen. Erityisen innoissaan hän oli siitä, kun sai tulla Eurokankaaseen valitsemaan uuden päiväpeittokankaan itselleen. Sitä peittoa olenkin sitten väkertänyt koko päivän muun perheen kantaessa huonekaluja ym. tavaroita. Itse en uskalla mitään painavaa nostella, tuntuu niin huonolta. Halusin ehdottomasti tehdä sellaisen vetoketjullisen päiväpeiton, jotta petaus onnistuu helposti ja siististi. Huomenna pitää tehdä vielä toinen samanlainen päiväpeitto esikoiselle (eri kangas tosin), hän sai myös uuden sängyn tässä uudelleenjärjestelyssä.

Autokaupat sovittiin tänään. Ei tarvinnutkaan lopulta lähteä merta edemmäksi kalaan, kun täältä kotimaasta löytyi vielä paremmin tarpeisiimme sopiva yksilö. Toyota prius plus siitä nyt sitten tuli. Mies hakee auton keskiviikkona. Tavallaan tuntuu aikaiselta, mutta hän halusi nyt asian pois päiväjärjestyksestä, ja tuo kyseinen yksilö vaikuttaa olevan juuri sopiva meille eikä toista yhtä sopivaa varustetasoltaan ole näkynyt missään.

Tsemppiä kaikille neuvolan / ultran odottajille! Ja liikkeiden odottajille. Täällä tuntuu nyt jo päivittäin. Sisarukset kyselevät, milloin alkaisi tuntua heillekin asti...

merin 16+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
Mä odottelen huomista ultraa. Huomenna siis varmaan enempi kuulumisia. Ja oon taas flunssassa. Lapset on kipeenä, niin itelläki iski flunssa. Se olis kolmas alkuvuodelle. o_O Mut niinhän se taitaa olla, että raskausaikana varsinki alussa sairastaa helpommin.
Voi ei, tsemppiä!!! Tulee niin mieleen meidän kakkosen odotusaika: olin koko ajan (tai no, tarkemmin sanottuna neljä kuukautta) hirveässä flunssassa, joka oireili poskiontelontulehdus-keuhkoputkentulehduskierteenä. Lisäksi oksensin jatkuvasti vielä viikolle 20 asti. Työterveyslääkäri ei uskonut, miten kipeä olen, vaikka siellä tuli juostua, kunnes lopulta vastahakoisesti otatto crp:n. Sen jälkeen muuttui ääni kellossa.
 
Ohhoh, kyllä vaatii vähän sulattelua tämä uusi palstailme! Oli aika hankala myös löytää tämä meidän ketju. Mutta muuten näyttää toimivan kirjoittaminen paljon sujuvammin kuin ennen, näin puhelimen kautta.

Kiva kuulla @Marhis ultrakuulumisa. Onnea @lyrae huomiseen ultraan ja @Helema muuttorutistukseen!

Me ollaan käyty katsomassa yhtä taloa, ja eilen asunnonvälittäjä kävi tsekkaamassa meidän kodin. Vauvalle ostettiin ensimmäiseksi hankinnaksi pikkuruiset tumput ja kirpparilta kylpytuki ammeeseen
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing ja merin
Mitenkäs tämä uusi palstailme toimii? Ainakin hymiöt näyttää paremmilta, mutta äskeinen viesti katosi, kun yritin päästä takaisin kirjoittamaan hymiön lisäämisen jälkeen. Jahas, nyt pääsin takaisin, mutta hymiö katosi. Ja seuraavakin näköjään.

Täällä nimikriisi... En keksi yhtään tytönnimeä, josta tykkäisin ja joka sopisi edellisiin JA jolla olisi joku asiallinen merkitys. Edellisten lasten nimet kaikki tarkoittavat jotain, niin en haluaisi tämän lapsen kokevan huonommuutta siinä kohden.
 
Joo, meillä oli ultra eilen. Kaikki hyvin, mitä nyt oli vähän vauhdikas ja ei ensin meinattu saada mittoja otettua. Vastasikin sitten viikkoja 13+4 ja laskettu aika siirtyi 21.8.

Ekat äitiysvaatteet ostettu! On kyllä mukavampaa olla oikeasti sopivissa housuissa. :D Ja pahoinvointi on mukavasti hellittänyt, mitä nyt illalla on huonompi ja närästää kovasti vielä. Mut vähäistä alkuun verrattuna.

(Noi typerät hymiöt katoaa kirjoituksen jälkeen... Onkohan vaan puhelimen ongelma? Muoks. näemmä : D yhteen kirjoitettuna kuitenki näkyy hymiönä. Mystistä.)

lyrae 13+5
 
Palaan siis paikalle, kun tilanne rauhoittuu. Aikamoinen homma vielä jäljellä. Yöllä heräsin kamalaan vatsakipuun eli pitäis varmaan ottaa vähän iisimmin. Ei vissiin tee hyvää kantaa tavaroita ja ravata portaita.
 
Kääk on kyllä järkky tää uus ilme täällä. Mut eiköhän siihen totu niinku kaikkeen aina

Mulla 16+6 tänään ja iltapäivällä on ultra! Se on kontrolliultra ja katotaan että kaikki verisuonet on ihan ok jotka kuljettaa verta istukkaan. Yksi niistä näytti kuulemma hieman ahtaalta nt-ultrassa, niin selviää varmaan tänään sitten pitääkö aloittaa aspiriinin ottaminen vai ei. Toivottavasti vauva näyttää sukuelimet kun nub-teorian mukaan pitäisi poika olla tulossa.

Me ollaan ihan hukassa nimen kanssa ja ollaan mietitty päämme puhki. Nimen on oltava sellainen että se toimii suomeksi, englanniksi ja espanjaksi. Yllättävän hankalaa! Etenkin kun mies tykkää nimistä tyyliin David (lausutaan enempi daviid kuin suomalaisittain daavid), Eduardo ja mitähän muita oli.. Tähän mennessä ainoat mistä kumpikin tykkää on Dante ja Daniel... että saas nyt nähä sitten.Tuo Dante alkaa kyllä kuulostamaan kokoajan paremmalta :) Tytölle olisikin jo nimi valmiina, jos vaikka tulisi toinen lapsi vielä ja olisi tyttö.

Oon niin iloinen kun oon jaksanut tehdä mammajoogaa ja pilatesta muutamana päivänä. Eihän se mitään hikiliikuntaa ole, mutta auttaa pitämään lihakset elastisena. Ihan kauheat niskajumit ja päänsäryt tulee kun lopettaa liikkumisen. Haaveilen jo ajasta kun vauva on syntynyt ja lääkäri antaa luvan palata painitreenien pariin. Tarkoitus olisi ottaa vauva mukaan nukkumaan tataminreunalle kun äiti painii :D
 
Oon kans huomannu että ponnistelut ja vääntämiset alkaa äkkiä repiin vattaan. Salilla oon suosiolla tiputtanu painot puoleen ja töissä haen suosiolla isompia työkaluja ettei tartte käyttää niin paljon voimaa :D
 
Olipa hankala löytää tämä uusi palsta. Haku toimintoa käytin, kun en muuten löytänyt. Ja kännykällä näpytteleminen tökkii kuten ennenkin...

@Helema Tsemppiä muuttoon!

@lyrae Onnea ultrassa! Ihanaa :)

Mulla on myös tällä viikolla alkanut olla enemmän tuntemuksia mahassa. Liekö virtsatietulehdus palannut, kun välillä nipistää ja jomottaa alavatsaa. Kylkiluiden alla tuntuva kiristys on varmaan vatsan kasvusta johtuvaa...
 
@SwanDeSol, miten meni ultrassa? Meillä myös vielä tuo pulma nimien kanssa myös, että pitää toimia useammalla kielellä. On yksi nimi, josta voisin tykätä, mutta yhdellä kielistä siitä tulisi ihan kauhean kuuloinen.

Missä asennossa te muut nukutte? Itse en ole pitkään aikaan, siis moneen viikkoon pustynyt nukkumaan kuin vasemmalla kyljellä. Selällä ja oikealla kyljellä tulee nopeasti huono olo. Välillä jo vasenta lonkkaa jomottanut moinen yksipuolisuus.
 
Ultrassa kaikki hyvin! :love: Poika on todellakin tulossa, nähtiin selkeä pippeli ;D Kuukauden päästä on sitten rakenneultra sekä yksityisellä että julkisella. Mutta näillä viikoilla näytti jo oikein hyvältä kaikki! Nyt jos lakkaisi vaikka pelkäämästä sitä keskenmenoa ja koittaisi vain nauttia tästä raskaudesta. Toisaalta tää eka puolisko on menny aika nopeaa! Toisaalta hitaasti kun miettii mikä zombie tuli oltua ekat 3kk.. :D
 
Hurraa, viime yönä löytyi vihdoin yksi tytönnimi, josta molemmat tykkäisivät. Sanoin miehelle, että "olen lukenut varmaan kaikki maailman nimilistat läpi, enkä löydä mitään sopivaa, paitsi nimen X, josta sinä et tykännyt. Itse tykkäisin oikeastaan vielä enemmän sen kansainvälisestä muodosta X1" (yksi kirjain vähemmän keskellä, muuttaa ääntämystä vähän). Yllättäen hän sanoi, että no mutta sehän voisikin olla sopiva. Tuntuu helpottavalta, että edes joku vaihtoehto on nyt näkyvissä. Jos siihen päädytään, täytyy vissiin pyytää nimilautakunnalta lausuntoa, koska nimeä on Suomessa alle viidellä naisella.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
Meillä on myös vaikeuksia nimien löytämisessä. Aika monet nimet, joista tykkään, on jo "varattuja". Yksi tytön nimi on löytynyt, joka voisi olla kummankin mieleen. Itse tykkäsin siitä kovasti.

Poikien nimiä on ollut vaikeampi keksiä. Pari melko hyvää on pyörinyt meidän puheissa, mutta yhtään suosikkia ei ole vielä muodostunut.

Ollaan suunniteltu, että halutaan tietää sukupuoli sitten rakenneultrassa muutenkin, mutta antaa myös lisäaikaa nimen päättämiseen.

Tuleeko teille mieleen kivoja kolme- tai useampitavuista nimiä?
 

Yhteistyössä