Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**



la.............ikä..........monesko lapsi.....synnäri

29.7
Päksäkkä...........27v.................2.............HYS
Manzu...............26v.................3.............VKS

31.7
hemari...............22v.................2............NKL
-Fanny-.............21v................2.............SatKS


1.8
Siobhan42.........36v.................3.............Ruotsi
Airatar..............32v.................3.............TAYS

2.8
karvatonkoira......32v.................4............KYS
luminainen84......26v.................1............TYKS
Siiruska..............32v.................1.............KOKS

3.8
Kuuttis...............24v.................2.............TYKS
Pilvilinna74........36v..................4..............K-HKS

4.8
Dinana...............?.......................2..............?
johnu................30v....................4.............SeKS
pupu82..............?.......................1............?
Tiitu79x.............31v....................3.............KOKS

5.8
Saara09.............27v.................2..............TYKS
maami86...........24v..................3..............PHKS
karo75..............35v..................2..............NKL
Elzu..................28v..................3..............K-SKS

6.8
Vimmu..............26v..................1.............?

7.8
Viola-85............?.....................2..............OYS

8.8
Raitapaitainen.....30v.................2,3..........TAYS
Minttumaaria......23v.................3.............MKS
pörrykkä.............?....................2.............KYS
teelikki...............37v.................3.............?

9.8
Pieni Tähtönen...31v..................5..............?

10.8
Memiinah...........?.....................2.............TAYS
lyyli*.................26v..................2.............TYKS
Koralli73............37v..................3.............K-PKS

11.8
Edle..................?......................?...............?
Mandalay..........27v...................1...............OYS
minä ja kolme....?......................3................?

12.8
neljäskö............28v..................4..............NKL
Hyppy...............19v..................1..............PKKS
Blanco...............35v..................3.............MKS
taiska87............23v...................?.............K-PKS

13.8
Kamilla..............36v.................2..............SeKS

14.8
Hopsula.............34v..................4.............TYKS

15.8
majj..................?.....................2..............VKS
MiukuMauku.......30v.................4...............PKSSK
miu-89..............?.....................2...............K-SKS

16.8
Nannie..............21v...................1..............KOKS
miimii10............?.......................?..............?

17.8
Miikulainen89.....21v..................2.............NKL
mammy............29v...................3............PKKS
Hilloviili.............?......................3............KOS

18.8
ulleli83..............27v...................1.............NKL/KOS
Millukka.............31v...................6.............HYS

19.8
E......................33v....................2............TAYS
Okaasan............33v...................4............KÄT
Tuuulis..............24v...................3............OYS
Soulmama.........37v...................1............K-SKS

20.8
MillaMami.........22v....................2............K-HKS
eveliina84.........26v....................2............LKS
Bump78............32v...................2.............Englanti
Pujaja...............?......................3.............?
Joosu................26v...................2.............KOKS
Marienna...........30v...................1.............?

22.8
Schnappy79.......31v..................2.............KOKS

23.8
Tirlittan1968.....?......................2.............JS
toiveilija-87.......23v..................2.............?
Miuski00...........29v..................3.............TYKS

24.8
Totinen torvensoittaja...31v.......2.............PKSSK
maitsu83...........27v.................3.............OAS

26.8
ellemaya............?....................1.............?
hopeful86...........24v................1.............?

27.8
Ruusulainen......25v..................2.............SAS
leppäkerttu-77...33v.................2.............K-HKS

28.8
Huikkis..............27v..................2............K-SKS

29.8
vauva-10..........31v...................2............VAS/TYKS

30.8
Kamiraro...........22v..................3............JS

31.8
Leo81................?.....................3............SeKS
heinäneito..........28v.................1............?
hillatar...............30v.................2............EKKS
Äidiksi 2011........26v.................1............?

1.9
Sandemar..........?.....................3............?

taustalla:
Neamma
kristiina...........23v....................2............KOS
Masunkasvattaja.......................1
innoM
jeeni


Suru-uutisia kohdanneet :hug:

punkku
kultakimpale2
Sanmar82
Springrose
anooj
Mukiin menevä


JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SÖS = Södersjukhuset, Tukholma
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Jee! Kiitokset hemarille joulukuun pinosta! :D Hauska tuo elokuiset elohiiret! :D Nyt vain lisää odottavia masuja joukkoon! :D :heart:

Mulla vain masu kasvaa.. ihan järjetöntä! Tässä rupeaa jo miettimään olisiko monikkoraskaus tai olisinko jo pitemmällä kuin rv 5+5.



Huoh, olen jo saanut kaivaa kaapsita äitiyshousut, kun ei tavalliset housut enää mee kiinni.. :ashamed: Tämä tulee kyllä esille sukulaisille aika pian.. kun ei tuota peitä millään.. noh, onneksi asutaa eri paikkakunnalla, niin jospa pääsis edes joulukuun puoleen väliin ilman paljastusta. :D
 
Kivaa uus pino =)
Manzu Aikas kiva turvotus. Mulla kans ihan hirmuisesti, tuntuu että kaikki housut ahdistaa. Mä kun aattelin äitiyshousut tarvis ottaa käyttöön joskus helmi-maaliskuulla. Mut mä joudun varmaan ottaan käyttöön lähiaikoina :whistle:

Mua väsyttää ihan hirmusesti, aamulla kun herää tuntuu et unet jää ihan kesken. Onneks nuo pienemmät nukkuu päikkärit samaan aikaan niin saa itekkin nukuttua.
 
Jessus, kun pitää ravata vessassa koko ajan.. kirvelee pissatessa.. piru vie, taas virtsatientulehdus.. kuopusta odottaessa alkutaipaleella mulla oli useasti. :( eilen alkoi ja vein näytteen labraan.. antibioottia eivät antaneet, sanoivat, että soita huomenna tuloksia..noh, mä oon sit litkiny sitruunavettä eilisen illan ja tänään en sit enää oo, kun ei ollut oireita..

mutta juuri mun tuuria, kuopus sai järjettömän raivokohtauksen juuri labran puhelinaikaan, niin jäi multa tuo soitto.. nyt sitten jälleen rupesi vaivaamaan.. ei tykkää.. :( olisivat nyt suoraan vaan kirjoittaneet sen reseptin, kun raskaana oleva joutuu miltei aina syömään kuurin.

Nyt ottaa päähän..
 
Heippa, vaihdoin nimeni.. joten olen siis entinen tiitu87:D
Tiedot vois laittaa eli 23v, toinen lapsi tulossa ja kättärillä synnytän näillänäkymin. :)

Vointi on ihan ok, maha on turvonnut ja painon tunne kohdulla on aikalailla ollut nyt kaks päivää.
Järkyttävä väsymys on myös saapunut joten tuon pikkuneidin kanssa oleminen on aika raskasta välillä mutta kyllä se tästä. :)Huono olo on välillä mutta ei paljon.
Kovin odotan että alkuviikot menee ja np ultra olis ohi.. km pelko on kova kun sen olemme ennen esikoista kokeneet ja siitä tuli komplikaatioita ja siksi neiti syntyiki sitten sektiolla.
Ikäeroa tulee lapsille se n.1,5v.
 
Kiitos uudesta pinosta Hemarille :)

Ohhoh, kyllä onkin turvotusta Manzu tai mitä lie onkaan ;) Tuntuis kyllä hassulta että vauvamasu jo nyt alkais näkymään, mulle kyllä kelpais sekin jo!

Mulla on kans tosi kova väsymys, johtunee kai osaksi raskaudesta, osaksi tosta vipeltäjästä joka heräilee edelleen öisin jatkuvasti ja saa ajoittain kamalia raivokohtauksia.. :( En tiedä mikä siihenkin sit auttais, vai onkohan ihan normaalia tossa iässä.. Niin ja osittain saa syyttää ihan itseäänkin; sitten kun saisin nukkua, niin kovasti keksin muuta tekemistä, päiväuniaikakin menee niiiin nopeesti kotitöitä tehdessä tai tässä koneella istuskellessa :ashamed: Mä en oo koko neidin olemassaolon aikana saanu nukkua ainuttamaan kokonaista yötä! Tää on ollu aikamoista venymistä ja valvomista ja pienen pieniä uni-pätkiä ja sit kenties valvomisesta johtuvaa unettomuutta..(Vaikkakin ihanaa ja palkitsevaa olla lapsen kanssa kotona!) Isä ei ole kertaakaan herännyt/hoitanut vauvaa yöllä, vaikka kuinka sitä potkisi ja yrittäis herätellä ja enkä mä ole koskaan malttanut mun pientä vauvaa kenellekkään hoitoonkaan antaa.. Pattitilanne :D Mitenkä teillä muilla on ollut?

Memiinah: Vastaako sun viikot ja la? Laskurin mukaan jos la olis 10.8 pitäis viikkoja olla 4+0 eli viikko 5 alkais tänään? Pisti vaan silmään =)

:attn: Mä söin tänään maksalaatikkoa! (ihan osana ruokaa, en mitään hirmuisen suurta annosta..) ja ny kaduttaa ja pirusti!! En kai mä nyt muistanut ettei maksaruokia sais syödä..! Mitäpä jos se vaikuttaa nyt jotenkin?? Sanokaa nyt ettei :'(

-Fanny- 5+0
 
Kiitos hemari pinosta!:)

Manzu komea on kyllä sun turvotus! Montakohan siellä on?!?

Fanny ei siitä maksalaatikon syömisestä varmaan mitään haittaa ole. Nehän on vaan suosituksia!

Ikäeroa meillä tulee aikalailla 2 vuotta, kun esikoinen on syntynyt 19.8.2009

Päksäkkä 5+5:heart:
 
Iltaa
Täällä alkoi eilen verinen vuoto... :'( Tänään kävin yksityisellä ultrassa. Sikiöpussi oli vielä kohdussa, mutta ei ollut varma oliko siellä sikiötä. Viikon päästä uudelleen. Eli tämä taitaa mennä kesken.. :'(
Poistun taustalle... Ilmoittelen miten kävi, mutta en usko että raskaus tästä jatkuu, vaikka vuoto toistaiseksi loppuikin.
Neamma:'(
 
No nyt ilmoittaudun tähän ketjuun!

Eli viimesistä menkoista ei ole tarkkaa mielikuvaa milloin olisivat alkaneet, ehkä 28-29.10. Oli hieman kiireistä aikaa ja vaikka yleensä jää mieleen ja merkkaan kalenteriin niin nyt oli jäänyt tekemättä (tietysti). Viime viikolla tein positiivisen testin ja laskurin mukaan la olisi 05.08.2011 (jos menkat siis alkoi arvioituna päivänä). Synnytyssairaala tulee olemaan PHKS. Tosin tein plussan jo viime viikolla eli viikkoja olisi silloin ollut 3+.. näkyykö vielä silloin plussana testit??

Taustoista hieman; Olen 24-vuotias 2 lapsen äiti. Ensimmäisen (pojan) sain 11/05 ja toisen (tytön) 09/07. Nyt tulisi sitten lähes 4 vuotta ikäeroa. 2010 toukokuussa sain keskenmenon (kohdunulkoinen raskaus) viikoilla 7+. Tosin raskauden alussa oli "valemenkat" joten en pitkään ehtinyt tietää edes olevani raskaana. Harmitti kovasti kuitenkin. Aikaisemmat raskaudet on menneet hyvin ja RAKASTAN raskaana olemista!! :) Pahoinvointia ei ole pahemmin kummassakaan ollut, kahden käden sormilla laskettavissa on illat jolloin on pahoin voitu kummassakin raskaudessa.

-maami + papu (laskurin mukaan 4+5 mutta kovin olen epävarma tuosta luvusta)
 
Heipä hei :heart:
Minäkin uutena rantautuisin tähän pinoon :D Minulla myös la olisi laskurin mukaan: 05.08.2011 ja viimeiset menkat mulla 27.10. Plussan tein viime perjantaina. Digi testin mukaan viime lauantaina viikkoja 1-2 hedelmöityksestä siis ja tänään vielä varmistus testillä 2-3, eli hyvin kohoavat hormoonit tuon mukaan :D
Minulla takana yksi keskenmeno viikolla 12 jokunen vuosi sitten, joten en oikein uskalla kauhean luottavainen olla :ashamed:

Perhe tilanne se että minun ja mieheni lisäksi meillä on kaksi poikaa jo toisella kymmenellä ja pieni 2v vanha prinsessa...nyt siis neljättä odotellaan saapuvaksi ensi elokuussa :heart: ...niin ja ikää minulla 36 ja synnytys sairaalana olis: K-HKS.

(.) Olo on kyllä ainakin tällä hetkellä niiiiin raskautunut :heart: IHANAA...en vaan saa pois mielestäni hetkeksikään tätä taivaallista olotilaa :heart:
Mutta joo on mulla siis oireitakin vaikka muille jakaa...aamusta iltaan saakka on huono olo, vessanpöntöllä ei oo tarvinnu halailemassa käydä kuitenkaan kun vaan muistaa koko ajan napsia jotain pientä =) Makeaa ei tee yhtään mieli...paitsi kookos suklaata ;) sitä voisin syödä kilo tolkulla :p Tissit on todella arat koskit niihin tai et ja kylmä on ihan hirveää niille : /
Väsy on 24h vuorokaudessa vaikkei silti unta saa ja yöllä unet on tosi pätkittäisiä. Ruumiinlämpö on koko ajan 37 astetta jonka vuoksi yöt menee siis näppärästi siirrellessä peittoa sivuun ja päälle kun on vuoronperään kylmä ja kuuma |O Turvotusta on sen verta ettei mitkään housut enää mee jalkaan...tai menee mutta ahdistaa ja hetken päästä on sit tosi inhottava olla :(
Mut kaikki lienee kuuluu asiaan ja en valita...ajattelen kuitenkin oireiden olevan merkki raskauden jatkumisesta :heart:

Pilvilinna 4+5 :heart:

 
Viimeksi muokattu:
Neamma pahoittellut ja suuren suuri virtuaali halaus sinulle :hug: ...viikko on ihan mahdottoman pitkä aika odottaa tuollaista tietoa :| suoraan sanottuna kidutusta :'(
Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki vielä kääntyisi hyvin päin ja vauvelilla olisi kaikki ok :heart:
 
Manzun on kyllä paha peitellä raskautta :D Oiskohan kolmoset tulossa ;) Ja paranemisia sulle, vti on kyllä kai aika yleinen alkuraskauden vaiva.

Fanny: Enpä usko että toi maksalaatikko nyt haittaa. Saahan maksamakkaraakin syödän jonkin verran, ja kaiken lisäksi ihan näin alussa ei taida oikeen mikään vaikuttaa vielä, kun ei ole yhteistä verenkiertoa. Korjatkaa jos oon väärässä :)

Neamma voi EI! Toivottavasti olis vaan vaaratonta vuotoa :( Halit sulle :hug:

Tervetuloa maami ja pilvilinna :)

Pilvilinna hauska lukea et on "taivaallinen olotila" ja sit luetella kaikki ne vaivat :D Noinhan se just menee:)

).( Bussissa tänään niin järkyttävän huono olo että... Ihan lähellä oli ettei laatta lentäny. Kylmä on niin koko ajan ja tänään muutenkin ollu aika kuvottava olo vähän väliä. Mutta pienillä oireilla mennään. Tein tänään viimeisen ovistestin pois kaapista ja tuli niin vahva testiviiva että ei melkeen jääny väriä kontrolliviivaan :D Mähän siis testasin tän raskauden ensin ovistestillä ennen ku ostin r-testin.
Huomenna meen pikkujouluihin, joissa tiedän että ei alkoholia ole, niin ei tarvii selitellä :) Mutta menen sinne autokyydillä, ja mitenköhän selitän sen kun tulee niin huono olo...

hemari ja mölli 5+3
 
Ai niin ja Fanny, meilläkään mies ei ole ikinä hoitanut yöheräämisiä. No, hän kyllä muutenkin hoitaa tytsyä tosi vähän. Aamulla onneksi nousee tytön kanssa että saan vielä hetken nukkua. Ainuttakaan kunnon pitusta ehjää yötä en ole minäkään nukkunut yli vuoteen. Viime viikonloppuna olisi ollut mahdillisuus kun oltiin mun vanhemmilla yötä ja tyttö nukku ilta kasista aamu kasiin putkeen heräämättä!! Mut mun äiti oli jättäny herätyksen vahingossa kuudeksi ja tottakai siihen heräsin :mad::stick:
 
Suurkiitokset hemarille pinosta! On meitä jo tänne kertynyt aikas joukko :O

Neammalle iso :hug: Toivotaan parasta ultraan...

Manzu, sun mahas on joo aikamoinen. Toivotaan että turvotus siitä laskee.

Uusille tervetuloa!

Karvatonkoira, kultakimpale ja muut, ihana kuulla etten ole ainoa jota väsyttää siis aivan sairaasti. Onneksi aamut ovat kohtuu helppoja, meillä kun tytöt yleensä nukkuvat läpi yön häiriköimättä. Viime yö oli tietty poikkeus sääntöön kun nuoremmalla oli ilmeisti painajaisia, onneksi isä meni lohduttamaan, itse en onnistunut vääntäytymään ylös sängystä. Meillä on tuo mies kyllä hoitanut tosi paljon noita yöheräämisiä, varsinkin nuoremman syntymän jälkeen kun esikko nukkui tosi huonosti. Isä piti huolta, äiti imetti vauvaa...

Mulla on tullut uuskin "oire", joka vähän huolestuttaa. Ovulaatiosta alkaen mulla on aina välillä särkenyt oikean munasarjan kohdalta, enkä ole pahemmin asiasta välittänyt. Mutta tänään on alkanut särkeä vasemmalta : / Ei siihen niin paljoa satu, ettäkö siellä olisi kohdun ulkopuolinen puhkaissut mitään munatorvea, mutta silti vähän mietityttää.

Ja sitten tietty kuvottaa :x Ja kun miestä ei tää kolmas raskaus kauheasti kiinnosta (se ei ollut mitenkään erityisen innostunut hankkimaan vielä yhtä), ja kun kavereillekaan ei ihan vielä viitsisi kertoa, niin ei ole oikein ketään jolle valittaa. Eli tulen tänne purkamaan... onneksi vessanpöntölle ei ole ollut sen laatuista tarvetta kuitenkaan (vielä), eikä toivottavasti tulekaan. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut mitenkään kauhean pahaa pahoinvointia.
 
Heissulivei,
liittyisin joukon jatkeeksi... Täällä pamahti minun täydelliseksi yllätykseksi positiivinen tulos raskaustestiin ja järkytys oli melkoinen. Ultrassa käyty ja lääkäri varovasti epäili tuulimunaa, mutta se vielä tarkistetaan ensi viikolla.
Mutta kun vielä raskaana ollaan, sitä jotenkin kaipasi juttuseuraa. Kuopuksen ajoilta täällä seikkailin... eli ihan kevääseen saakka, minulla kun on 2010 keväällä syntynyt pikkuinen ja siksi tää raskaus tuntuu aivan kamalalta... toisaalta välillä tuntee sellaisen ilonpilkahduksen, mutta toisaalta pelottaa ihan hirveästi, miten sitä TAAS jaksaa, etenkin kun tämän kuopuksen piti olla viimeinen.
Mies ei ole ollenkaan mukana tässä ja hän on sitä mieltä, että abortti on ainoa vaihtoehto, joten se tekee odotuksesta vielä rankempaa, muuttuukohan hänen ajatuksensa? Oppiiko hän rakastamaan vauvaa?

Täällä siis odotellaan jo NELJÄTTÄ, huih! En ikinä kuvitellut tuollaista laumaa itselleni... tänään kun huusin -hyi minua- keskimmäiselle kun se teki taas jotain, mitä ei pitänyt tehdä niin lapsi totes "itsehän sinä minut oot hankkinu, et syytä vain itseäs" niin, mitä tuohonkin sanoa :D laskettuaika olis sitten 1.8. jos ihan oikein osaan laskea, eli rv olis nyt sitten 5+2 ja synnytyssairaala KHKS.

Olo on ollut ihan hyvä. Valitettavasti raskausajan ehdottomasti hirvein vaiva, eli lyhytpinnaisuus on todella hyvin esille :( hermot katkeaa pienimmästäkin vastoinkäymisestä ja olen kuin pyörremyrsky. Väsymys on myös aika kova, kuopus heräilee öisin 2h välein, joskus useamminkin :( kroppakin on aika kovilla, kun imetän eikä sitä oo tarkoitustakaan lopettaa. Pahoinvointia ei vielä oo ollut ja turvotustakaan ei juurikaan, päinvastoin, vihdoinkin on paino alkanut hieman putoamaan (jee!!!) ja tänään masu näytti suht litteältä.

Tuo painonnousu onkin yksi mun pahimpia pelkojani :( kolmannesta lapsesta on liki kaikki kilot jäljellä ja lähtöpainoakin oli aika reippaasti :( olenkin aatellut, että yrittäisin olla lihomatta kiloakaan koko raskausaikana, mut taitaa olla aika mahdotonta. Olen miettinyt, että kuinkahan monta kilokaloria pitää päivässä syödä että vauva kasvaa, pystyn imettämään, jaksan itse, mutta silti liikakiloja ei tulisi.

Huh, mikä romaani... :) jaksoikohan kukaan ees lukea loppuun asti :D

Saruniku
 
Kiitos uudesta pinosta.
Väsymys on ollu koko päivän ihan järkyttävä, olis tehny mieli vaan nukkua, mutta eihän se onnistu kun tytsy häärää lattialla. Joten pakko oli pitää vaan silmiä auki. No nyt kun vois mennä nukkumaan (tai ois voinu mennä jo kauan) ni eipähän väsytäkkään. Tosi kiva. Kyllä mä kuitenkin tänä kirjotuksen jälkeen kömmin sänkyyn. Hirmusti on elokuisia jo.. Tosi paljon enemmän kun siinä pinossa missä kirjottelin esikoista odotellessa.

Mulla ei oo turvotusta edellenkään, tai ei ainakaan huomattavaa... Tissit ei oo edelleenkään kipeät, paitsi kun tytsy huitaisi päivällä ni kyllä sattu. Toisaalta tää mun just paikattu hammas on todella kipeä edelleen, että en edes huomaisi varmaan jos tissit olis kipeet.

Sanmar Arvot saattaa tosiaan olla toisilla matalat. Itsellä oli just tommonen arvo kun kesken meni, seuraavalla viikolla oli tosiaan vielä matalampi sitten. Mutta olen kuullut jonkun joskus kertovat että on arvot ollu 1-2 vaikka viikkoja on ollu jo 4. Ja vauva on syntyny, joten me kaikki ollaan erillaisia.

Neamma Viikko on hirmu pitkä aika, muistan ite kun piti odottaa aina viikko ja viikko. Mutta toivottavasti oli vaan jotain ohimenevää, kun vuodotkin on loppunu! :heart: :hug:

Saara09 + Nuuttiasukki 4+5
 
Neamma - kovasti jaksamista! :hug: Epävarmuus tilanteesta ja tuollainen viikon odotus on todella stressaavaa, tiedän kokemuksesta, kun elokuussa odottelin kaksi viikkoa tuulimunaraskauden varmistumista. Ja miten se toivo vauvasta kuitenkin taustalla pysyi koko ajan, vaikka yritti itselle takoa päähän, ettei siellä kohdussa mitään ole. Mutta toivotaan, että sinun tapauksessasi pikkuinen olisi tarrasukillaan kiinnittynyt masupesään sen verran tiukasti, että sitten ultrassa pikkusydän sykkisi! :heart:

Täälläkin väsymys ja turvotus ovat saapuneet seuraksi ja koko ajan sellainen "krapulainen" etova olo päällä. Tosin onneksi ei ole tarvinnut pönttöä vielä halailla. Ekassa loppuun asti menneessä raskaudessa ei raskausaikana ollut oikeastaan mitään vaivoja, mutta synnytys olikin sitten kaikkea muuta kuin helppo: kesti noin 21 tuntia ja ponnistusvaihe oli 1,5 tuntia ja viimein imukupin avustuksella neiti suostui tänne syntymään. Toinen raskaus olikin sitten täysin vastakohta edelliselle eli kaikki vaivat löytyivät: pahoinvointia rv:lle 16 asti, raskausdiabetes, korkea verenpaine, ennenaikaiset supistukset noin rv 19+ alkaen, migreeni, ummetus, kauheat liitoskivut jne. Viimeiset kaksi kk olin sairaalassa vuodelevossa noin viikon kerrallaan ja sitten taas kotona vähän aikaa ja lääkärin kontrollista aina takaisin sairaalaan. Se oli aika rankkaa, kun esikoinen oli reilu 2-vuotias ja häntä olisi pitänyt jaksaa ja pystyä hoitamaan siinä sivussa. Synnytys menikin sitten tuon kakkosen kohdalta vauhdikkaasti eli kesti 1 t 45 min, eikä siinä rytäkässä edes kivunlievityksiä ehditty antamaan. Ja terve poika sieltä tuli. Joten nyt vähän jänskättää, mitä tässä raskaudessa ja synnytyksessä on odotettavissa, jos tästä nyt onnellisesti raskaus jatkuu! :confused:

Ja se on myös totta, että tämä raskaus on mielessä koko ajan, eikä oikein mikään muu meinaa kiinnostaa. Vaikka miehen kanssa oli puhetta, että ei edes ajatella vauva-asioita ennen kuin ultrassa jotain näkyy. Helpommin sanottu kuin tehty. ;)

Blanco + Öttiäinen 4+6
 
Kiitos hemari uudesta pinosta :) Tuo nimi on kyllä niin hyvä :LOL:

Ja taas kaikille uusille tervetuloa!!

Ruumiinlämpö on koko ajan 37 astetta jonka vuoksi yöt menee siis näppärästi siirrellessä peittoa sivuun ja päälle kun on vuoronperään kylmä ja kuuma |O
Pilvilinna 4+5 :heart:
Tuo kuulostaa Pilvilinna kovin tutulta! taitaa kuulua tosiaan "taudin kuvaan" :D Mulla on illalla aina ihan hullun kylmä ja kuitenkin yöllä hikoilen kun pieni sika! Aamulla taas ihmettelin, kun yöpaita oli ihan kostea, kun oli taas "vähän" tullut hikoiltua yöllä.

Blanco kiitos tuosta hcg taulukosta! Kyllähän se oma arvo periaatteessa mahtuisi siihen, mutta silti pelottaa, että tietääkö se silti mitään hyvää, että arvo on niin matala...

oireista täälä on lähinnä iltaisin väsy ja mieletön vilu. Tissit on arat jos niihin osuu tai niitä "tökkii" (pitäähän niitä tökkiä vähän väliä, että tietää onko oireet vielä tallella :LOL:) Mitään huonoa oloa ei vielä ole. Suorastaan toivon, että se saapuisi tänne, niin olisi varmempi olo!

Neamma iso :hug: Odottaminen tollaisessa tilanteessa on niin piinaavaa. Siitä on omakohtaista kokemusta. Joten kovasti jaksuja! Kuulostaa kuitenkin lupaavalta, että vuoto loppui. Ja jos vuoto oli vaan kirkasta verta ilman hyytymiä, niin toivoa on vielä ja paljon!

Sain eilen ruinattua neuvolasta lähetteen uuteen hcg verikokeeseen ja kävin siinä aamulla. Huomenna on sitten tuomiopäivä sen suhteen, että kuulee onko arvo lähtenyt nousuun vai laskuun. Mä niin toivon sormet ja varpaat ristissä, että arvo ois lähteny nousuun! Toivon todella, että kyse on vaan siitä, mitä Saara09 sanoi, että hormonitasot vaan voi olla eri ihmisillä erilaisia. Oliko sulla Saara09 sillon viikon aikana kipuja/vuotoa kun ootit sitä verikokeen tulosta, jossa arvo oli sitten laskenut?

Sanmar + pikkupapu 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar Mulla oli tosiaan kipuja koko raskauden keston ajan. Alamahaan särki niin pirusti koko sen parisen viikkoa. Ja tosiaan arvot laski koko ajan. Kolme kertaa viikon välein kerettiin ottamaan (jos ihan oikein muistan) arvot.
Jos se huomenna näyttää olevan noussut, niin ei ole kyllä huolta ainakaan nyt =) Jännä että siinä kestää aina, ite kävin aina Jorvissa ja tuloksen sai tietää vielä siellä ollessaan. Vuodot alko vasta sinä päivänä kun alkio tuli pois.

Eipä juur tee mieli aamukahvia. Puol kuppia join eilen ja samoin tänään. Tosin eipä oo tunnetta että tarttiskaan. Normaalisti tulee pää tosi kipeeksi jos ei juo kahvia ja nyt ei mitään. Samoin oli viime raskaudessakin =)

Aamulla kun herättiin ni toisella koirista oli menny pakki ihan sekasin, oli oksentanu ja ripuloinu minne sattuu. Ei paljon naurattanu. Siinä sitten siivottiin miehen kanssa ja mulla oli koko ajan oksennus ihan kurkussa.

Mutta nyt siivoomaan talli (2 heppaa on pihassa) ja sitten odottelen innolla että ukko tulee kotiin töistä, että päästään kattomaan taloesittelyä... Jos vaikka pääsis muuttamaan vähän isompaan taloon.

Saara09 + Nuuttiasukki 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Tänne on nyt sitten se pahoinvointi rantautunut :x Esikoisesta voin pahoin viikolle 16 asti, toivottavasti nyt selviäisin vähän helpommalla... Muuten eka odotus oli helppo. Maha oli pieni, ei turvotusta, ei kipuja, ei mitään. Ja synnytyskin kesti vaan 7h josta ponnistus oli 19min.

Neamma toivotaan todella et olis vaaratonta vuotoa. Mulla vuosi esikoisesta 2 kertaa ja kunnolla vuosikin, et ihan varma olin et kesken menee. Mut ei ollu kipuja, ja kaikki menikin hyvin.

Tervetuloa Saruniku :) Toivottavasti saatte selkeyttä tilanteeseen mahd pian!
 
Tervetuloa uusille!:)

Neamma pidetään peukkuja että vuoto olisi ollut vaaratonta ja kaikki on hyvin!:hug:

Saruniku onpas ikävä tilanne!:hug:

Miehen osallistumisesta sen verran että mun mies ei ole koskaan noussut pojan kanssa yöllä. Nyt mä olenkin sitten lipsunut sen verran että poika nukkuu yöt meidän välissä kun ei suostu siirtymään omaan sänkyynsä. Se on vaan ollut niin helppoa ottaa viereen ja jatkaa nukkumista. Harmittaa vaan kun kolmekuisesta poika nukkui omassa sängyssä täydet unet. Mun mies kerkee muutenkin aika vähän osallistumaan kun tulee monesti töistä vasta seitsemän aikaan. Vapaapäivisin hän nukkuukin sit yhteentoista. On vissiin neljä kertaa noussu pojan kanssa. Mutta mä oon jotenkin tottunut siihen ja meen aikaisin iltaisin nukkumaan yleensä.

Väsymys on täälläkin sen verran vaivana että mullakin meinaa pinna palaa herkästi. Pitäis vaan malttaa nukkua pojan kanssa päikkärit mut on niin ihanaa kun on omaa aikaa hetki ja saa rauhassa istuu koneella ja siivoilla. Koneella istuminen pojan kanssa ei oikein onnistu.

Päksäkkä 5+6:heart:
 
Mahtuuko pinoon? :)

Minä tulen tuolta lapsettomuuspuolen pinosta ja tämä tuntuisi oikein sopivalta jatkopinolta.
Meillä on ennestään yksi ivf- eli koeputkilapsi . Neiti on syntynyt 10/08. Ja nyt sitten eilen plussasin toista kertaa elämässäni! Nämä kaksi alkiota mitkä kohtuuni sain pari viikkoa sitten ovat 5. koeputkihoidosta. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin nämä ovat nyt icsi-alkioita. Työnimiltään Puuha-Pete ja Postimies-Pate. ;)

Ikää on 30v (mies 32) ja synnytyssairaalana on Tays. Laskettu aika 8.8.2011.

Mulla alkoi toissa päivänä tuttu oire eli ihan kuin joku pyörittäisi lyijykynää virtsaputkessa. Tätä oli myös esikoisen raskausaikana. Silloin raskausaika oli IHANAA!! Ei sitten niin mitään vaivoja (tuo lyijykynä virtsaputkessa tuntemus ei ole paha) ja oikeastaan vasta rv 36+ aloin tuntea oloni sellaiseksi, että olen raskaana. Raskausmyrkytys tuli sitten seuraavalla viikolla ja tyttö syntyi perätilan vuoksi suunnitellulla sektiolla rv38+6. Sektio oli oikein hyvä kokemus. Mutta ei minulla ole mitään alatiesynnytystäkään vastaan. Niin, siis pahoinvointia ei ollut nimeksikään. Jäiköhän kerran voileivän syöminen kesken ja siinä se.

Sain viime raskaudessakin kaksi alkiota ja aloin odottaa kaksosia. Toinen kuitenkin menehtyi jo noin 7+ viikon paikkeilla. Mitään ei koskaan ulos tullut ja toinen sikiköpussi näkyi vielä myöhemmissäkin ultrissa toisen yläpuolella. Nyt sain siis myös kaksi alkiota ja ekassa ultrassa 17.12 selviää montako kaveria on kyydissä. Toivottavasti edes yksi!! Kaksikin kelpaa, vaikka siinä on aina riskinsä.

Yritän kaivaa teidän edellisen pinonne esiin ja perehtyä siihen.

Raitis rv 4+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä