Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Iltaa...
Täällä ei ole vuoto uudelleen alkanut, koko ajan pelkään että alkaa. Kipuja ei myöskään ole. Tein tänään r-testin, ja siihen tuli se raskausviiva paljon ennen kuin se kontrolliviiva. Eli hormoneja on vielä virtsassa. Soitin tänään neuvolaan ja juteltiin asiasta terkan kanssa. Sanoi että pääsen kunnan puolesta ultraan ensi viikolla, ei tarvitse mennä yksityiselle. Ihan kiva juttu. Se yksityinen maksoi kuitenkin 89e... Ihan hirveästi sitä ultraa odotan ja pelkään... Eli taustalla edelleen olen kun ei muutoksia olossa ja epävarmuus jatkuu...
Neamma (ja masukki 6vk, jos on hengissä)
 
Heippa kaikille!!!! =)

Neamma :hug: Paljon voimia odotteluun!!! odottavan aika tahtoo näissä tilanteissa olla vähän turhan pitkä :/ Toivottavasti kaikki kääntyisi vielä parhain päin!!!

Uusille tervetuloa! :flower: Kiva kun joukomme vain kasvaa!!!!!

Täällä aamukahvi maistuu edelleen (maistui koko esikon odotusajan). Ja onneksi maistuu muuten en varmaa selviäisi työpäivää (tai edes töihin :LOL: )Mutta muuten on alkanut sellaista vistotusta olla pitkin päivää, ja varsinkin aamuisin ja iltaisin kun pitäisi jotain syödä. Oon muuten ollut maailman huonoin aamupalan syöjä, mutta nyt sitten vielä pakolla on jotain otettava, koska tiedän että muuten paha olo äityisi töissä ihan mahottomaksi. Pöntön kanssa ei oo onneksi tarvinnut vielä lähempää tuttavuutta tehdä =) Mahaa on tänää juilinu niinkuin olisi menkat tulossa, mutta kaiketi se ei sitä ole ;) Tissit on kasvanut, mutta eipä juuri muuten oo kipeät (ehkä ihan ihan vähän kun niitä säännöllisesti kokeileen ;) )Mieskin jo kehui että onpa ne kasvanut :LOL:

Sain eilen varattua myös ekan neuvola ajan, joka olisi 28.12. eli noin 9- vkolla. Silloin kuulemma pääsemme vähän ultralla kurkkimaan asukkia, siihen asti pitäsi malttaa odottaa :heart: Tehdäänkö teille muille varhaisultria neuvoloissa?

Oletteko milloin meinanneet töissä kertoa raskaudesta? Itse olen hankalassa tilanteessa kun työni on melko raskasta ja asiakkaani hyvin monenlaisia. Teen hyvin läheistä (fyysistä) työtä heidän kanssaan. Tänään olin altaall yhden vaikeavammaisen asiakkaan kanssa ja hän on uinnista aina niin innoissaan että riehuu ja potkii jaloilla, huitoo käsillä ihan mihin sattuu. Minun tehtävä on yrittää pitää kaveri veden pinnalla. Tänää sitten huomasin että pelkäsin kokoajan että hän vähingossa potkaisee mahaan tms. Riski on tosi iso ja osumia tulee lähes aina mutta pääsiassa käsiin ja jalkoihin yms.... Tiedän etä jos kertoisin raskaudesta minun ei tarvisi altaalle hänen kanssa mennä, mutta tuntuu aika vaikealle vielä kertoakkaan kun kaikki vasta niiiiiiin alussa, toisaalta taas en halua riskeerata mitään..... :( Toinen ongelma on kun teen paljon kotikäyntejä, ja osa asiakkaista tupakoi sisällä. Vahingoittaako tai onko tupakanhaju haitaksi sikiölle jos minun läsnä ollessa ei polteta? Haju kuitenkin tarttuu aina vaatteisiin?

Erityistä väsymystä ei vielä ole ollut (mitä nyt aina väsyttää herätä töihin, oli raskaana tai ei ), mustaakseni esikoiseltakin se iski vasta lähempänä kymppi viikkoa.

Mukavaa illan jatkoa, lähen kattoon 24- päätösjakson boxilta :)

-Viola 4+6
 
Mies ei ole ollenkaan mukana tässä ja hän on sitä mieltä, että abortti on ainoa vaihtoehto, joten se tekee odotuksesta vielä rankempaa, muuttuukohan hänen ajatuksensa? Oppiiko hän rakastamaan vauvaa?
Meillä on vähän sama tilanne, vaikka vauva ei olekaan vahinko. Eikä mies vaadi aborttia, mutta eipä hän tästä myöskään iloitse. Eli mietin ihan samoja juttuja, eli tuleeko tästä ihan joku lapsipuoli hänelle.

Mulla on ollut tänään harvinaisen pirteä päivä :) Lieneekö viime yön hyvät yöunet auttaneet. Illalla jaksoin jopa mennä joogaan :O teki kyllä tosi hyvää!

Neammalle pitelen peukkuja että se pikkuisella olisi kuitenkin paljon tarrasukkia mukanansa.

Ja tervetuloa vielä uusille!
 
Viimeksi muokattu:
Olipas täällä jo paljon elokuisia!!! Ja vielä tulee lisää. Pienellä varovaisuudella kuitenkin. Tein tänään plussatestin (apteekin oma) ja siihen näyttöön tuli ne viivat vain puoliksi. Viivat oli selvät ja tulivat melko heti molemmat, mutta tosin oudosti vain puoliksi siihen "näyttöön". Eli en osaa nyt vielä oikein iloita täysillä, jos vaikka testi olikin rikki.

Mutta vähän taustaa. Neljäs olisi tulollaan, jos vain pysyy matkassa. Vuosi ollaan tätä nelosta nyt toivottu ja yritetty. Vähän jo toivon menettäneenäkin välillä. Raskausviikkoja olisi kasassa nyt hurjat 5+1 ja LA on 4.8.

johnu
 
Heissan. :wave:

Ekana Neammalle voimia ja jaksamista odotteluun, täälläkin on peukut ja varpaat pystyssä,että kaikki olisikin teillä hyvin. :hug:

Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :flower:

Tosta miesten suhtautumisesta niin täällä mies on varmaan enemmän innoissaan tästä kuin minä.. :snotty: Miehellä oli jo pitkään kova vauvakuume, mutta mä vähän jarruttelin, koska oon alottanu opiskelut vasta tänä syksynä. Mutta tulin siihen tulokseen, että nyt se pikkukakkonen olisi järkevintä kuitenkin tehdä, koska mun opiskelut kestävät ainakin sen viisi vuotta. Pystyn kuitenkin jatkamaan melko hyvin opiskelua myös äitiyslomallakin.

Mukiin menevä 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Neammalle täältäkin paljon jaksuja, kamalaa tuollainen odottelu... :hug:

Ja tietenkin tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussista! Jos tätä vauhtia uusia ilmoittautuu meille tuleekin tänne kunnon jättiporukka!! :)

Täällä ei enää tänä aamuna maistunutkaan aamukahvi. Vähän tätä jo odottelinkin, esikoisen odotusaikana oli sama homma. Erityisempää pahoinvointia ei kuitenkaan vieläkään ole ilmaantunut, ihan hyvä tosin näin! Samoin tissit on edelleen kivuttomat ja ihan normaalin kokoiset, mieheni harmiksi..:LOL:

Soitin eilen neuvolaan, sain ajan vasta 20.12. Sain sen käsityksen että olisi halunnut antaa ajan vasta välipäiville, mutta onneksi terkka on silloin lomalla. Tuolooin 20. päivä on siis viikkoja kasassa 7+4, eli kai se on ihan normaali aika, ei näitä enää muista..:)

Miehen suhtautumisesta, meillä mies on myös erittäin innoissaan, välillä tuntuu että enemmän kuin minä..:D Mulla taitaa olla Mukiin menevän kanssa vähän sama tilanne, opinnot vasta alussa (nyt toinen vuosi yliopistolla menossa), että vähän hirvittää taas jäädä vuodeksi äitiyslomalle.. Mutta toisaalta vaakakupissa painoi myös toive pienehköstä ikäerosta, niin kyllä tämä oli paras ratkaisu..:)
Mies myös keksi tulevalle pikkuiselle työnimen, hän on nyt sitten Titiuu..:heart: Muilla vielä työnimiä käytössä?

Kuuttis ja Titiuu, 5+1
 
Meillä on nyt työnimenä Nuutti =) Oli edellisessä raskaudessakin, kunnes vaihtui sitten rakenneultran jälkeen rinsessaksi.

Mä en tosiaan varaa ihan vielä neuvola-aikaa. Käytiin eilen kattomassa sitä taloa ja jos nyt kaikki menee hyvin ni tehdään ens torstaina vuokrasoppari ja muutetaan sinne sitten vuoden vaihteessa. Ja toki sitten varaan neuvolan uuteen kuntaan, menen sinne sitten vasta tammikuussa. Mutta ei mulla oo kiirettä =)
Jos kaikki nyt menee talon kanssa hyvin niin vaihtuu sitten synnytyssairaalakin... Mutta ens torstaina siitä sitten enemmän.

Mulla on aamusin tosi kuvottava olo, ei yhtään kivaa. Aamukahvi ei maistu ollenkaan ja muutenkin tökkii koko aamu. Hammassärky on kamala edelleen, paikkaamista jatketaan vasta ens torstai aamuna, ei kiva ollenkaan. Kyllä nyt onneksi on yöt pystyny panadolin kanssa nukkumaan, mutta ei oo kiva vetää niitäkään joka päivä täyttä annosta. Pelottaa pikkusen puolesta...

Mutta nyt rupee tytsy olemaan todella loppu, kun meni eilen niin myöhään että oltiin kotona ja pääs nukkumaan. Ja tottakai aamulla ponkas ylös normaaliin aikaan. Ni ruokaa toiselle suuhun ja päikkäreille ja tämä mamma menee siivoomaan tallin.

Saara09 + Nuuttiasukki 5+0 poks poks
 
Meillä ei vielä yhteistä työnimeä tälle masukille ole, mutta itse omassa mielessäni kutsun tätä Öttiäiseksi. Neuvolaan varaan ajan vasta sitten varhaisultran jälkeen eli se ultrahan meillä on 13.12. eli ei onneksi enää hirmu pitkään tarvitse odotella! :) Vaikkakin nää päivät tuntuu matelevan eteenpäin...

Mies otti silloin elokuussa tuulimuna-raskauden yllättävänkin raskaasti (kuten minäkin) ja nyt ei kuulemma uskalla edes ajatella vauvaa ennen sitä ultraa. Tosin tänään juteltiin mahdollisesta toisen koiran hankinnasta, niin hän tuumasi, että eiköhän 9 kk:n päästä meillä ole ihan tarpeeksi hommaa yhdessäkin vauvassa. :heart:

Mutta tänään poksutaan eli 5+0! =) Nyt on ollutkin entistä etovampi olo ja oli hilkulla, ettei tarvinnut työmatkalla pysäyttää autoa ja käydä ojanpenkalla oksentamassa. Mutta sain kuin sainkin nieleskeltyä ja pidettyä aamukahvit sisällä!

Mukavaa viikonlopun aloitusta kaikille!

Blanco + Öttiäinen 5+0
 
Heippa!
Mulla tulee yksi kaveri tänään yöksi kahden lapsensa kans, muuten ihan kiva mut itse pyysi itsensä :xmas: En olis millään nyt jaksanu, ku väsyttääkin ihan hirmusesti. Olis ihana päästä illalla heti nukkumaan ku saa omat lapsetkin.
Hällä oli varmaan tarkotuksena et muutama saunasiideri otetaan, saa ottaa ite ihan rauhassa. Mähän en voi ottaa. Ainut vaan että mun on pakko sit ketoo sille tästä raskaudesta...

karvatonkoira ja " Eikka" rv 5+3
 
Heips vaan tännekin kaikille,

Tuli mieleen ku joku kirjoitteli tuosta väsymyksestä niin oon niin sairaan väsynyt ettei meinää täällä töissä pystyssä pysyä|O
Työkaveri oli jo alkanut epäilemään ja pakkohan sille oli kertoa kun en viitsinyt alkaa mitään tarinaa keksimäänkään. Pomolle pitää vissiin kertoa siinä vaiheessa kun ens kesän lomia aletaan suunnnittelemaan.
Mut joo,ekan kanssa ei ollut tälläistä tajutonta väsymystä jo tässä vaiheessa, joten ihmettelen että miten voin olla näin väsynyt! Esikoinen ei ole ollut kotona viikkoon. On lomalla isovanhemipien luona ja vaan tässä odottelen mitä ens viikko tulee olemaan ku on kotona taas normi meininki=)Jebou lol

Karo 5+2
 
Neamma onneksi pääset ultraan neuvolan kautta. Onhan viikko kyllä hirveen pitkä aika odottaa mutta onneksi vuodot on loppunut!:hug:

Kuuttis meidän kunnassa ainakin on silleen että eka neuvola on viikolla 8-10. Mä taidan viimeksi käydä kun viikkoja oli 9 ja nyt taitaa olla 8+5 kun mun aika on 22.12.

Miehen suhtautuminen. No mä en oikein itsekään tahdo muistaa että olen raskaana. Tuntuu että päässä pyörii niin paljon samaan aikaan. Ainakin viime raskaudessa mun mies oli ihan innoissaan ja varmaan nytkin kunhan viikot vähän kuluu ja mulle itsellekin alkaa muistua mieleen että raskaana ollaan.

Mullakin on alkanut olemaan pahoinvointia ja viimeksi sitä ei ollut. Toivottavasti ei oksentamaan joudu.

Niin ja tervetuloa johnu!:)

Päksäkkä 6+0:heart:
 
Tervetuloa Karo, Raitis ja johnu!

Neamma paljon tsemppiä sulle odotteluun! Ja toivotaan kovasti et kaikki olis ok. Kuitenkin jos ei mitään kipuja ole ollut niin eikös ole hyvä merkki?

Mm ja Kuuttis täällä myös yksi jolla opinnot alussa. Pari vuotta ehdin yliopistolla olemaan ennen ku esikoinen synty, mutta mulla olis alanvaihto edessä, eli kuitenkin alotan alusta sitten joskus. Meinasin hakea keväällä uudestaan opiskelemaan, mutta saa nyt sitten nähdä haenko. Voi olla et jos jaksan lukea niin haen ja jos pääsenkin sisään niin oon sit vaan poissaolevana vuoden tai sitten koitan tehdä opistoja äitiyslomalla. Kattoo nyt sitten miten tää tästä sumpliutuu :)

Meille mies ei muista koko raskautta. Ensin oli hetken innoissaan, mut nyt ei enää oo mitään sanonu. Esikoisesta muistan että sillon oli tosi intsinä koko raskausajan ja haki mulle kaupasta mitä halusin ja muttenkin meillä meni sillon tosi hyvin. Se oli ihanaa aikaa...Nyt esikoisen vauvavuosi on verottanu meidän suhdetta ja aika takkuinen on. Eli ei sen puoleen ihmekään ettei olla niin läheisiä kuin esikoisen odotusaikana. Harmittaa.

Karvatonkoira voi ei! Tommoset itse itsensä kutsujat on välillä niiiin rasittavia! Tai siis vaikka olisi mukavaa porukkaa niin just se että ei tajua että emäntä voi olla tosi väsyny. Tommosessa tilanteessa mä usein sanon että meillä ei sitten oo mitään tarjottavaa :D Niin tietääpä sitten etukäteen etten rupea gourmet- aterioita vääntämään ;)

).( huono olo jatkuu. Ja huimauskohtauksia. Muuten tosi normi olo. Eikä toi huono olokaan ole lamaannuttavaa, ällöttää vaan. Ei tarvii sen enempää vielä tutustua pönttöön :) Nälkä on järkyttävä! Nyt on vähän jo kylmyys hävinnyt.

hemari ja mölli 5+5
 
No niin, piina vaan jatkuu!! Soitin neuvolaan ja ylläripylläri, ei sitä mun hcg vastausta ollut tullutkaan vielä :kieh: Ja koska tänään on perjantai, niin siirtyy maanantaille ja koska maanantai on itsenäisyyspäivä, niin saan vastauksen vasta TIISTAINA! Kivaa piinailla koko pitkä vkloppu :headwall:

Voi kun niin kovasti toivon, että pieni pysyisi matkassa mukana. Tuli jo pelkästään miehen puolesta paha mieli, kun näin siitä, kuinka paha mieli silläkin on tilanteesta, jos vauvaa ei saada syliin tälläkään kertaa. Jos niistä kahdesta keskenmenosta on jotain hyötyä ollu, niin ainakin miehen vauvakuumetta ne on kasvattanu. Ekan raskauden aikana mies oli vähän epäröivä ja peloissaan, tokan km:n jälkeen oli tosi pettynyt ja halusi heti yrittää uudestaan ja nyt tosi hyvillään uudesta mahdollisuudesta :heart:

Onko täälä jo kaikilla muilla pahoinvointia, paitsi mulla? Tuntuu, että jokaiselle se hiipii, paitsi tänne. Hullua toivoa itselleen pahaa oloa :D

Neuvolaa en vielä varannut. Tai siis soittelinhan mä sinne tuon hcg:n tiimoilta, mutta th sanoi, ettei vielä varata ekaa neuvola-aikaa, ennenkun oon käyny varhaisultrassa. Itsekin olen samaa mieltä, etten halua varata sitä ennen ultraa. Varhaisultra olis varattuna yksityiseltä 14.12. jollon viikkoja ois tasan 7+0. Pomolle kertomisesta oli puhetta, niin itse ajattelin kertoa aikaisintaan np-ultran jälkeen.

Sanmar + pikkupapu 5+3
 
Sanmar: ymmärrän kuinka piinallista on odotella tiistaihin asti! Itse saan tietää onko mahassa vielä elämää vasta ensi viikon lopulla ja tuntuu että pää räjähtää. Toivon kovasti sulle hyviä uutisia! Koitahan jaksella tiistaihin vaikka tuskaista onkin! :hug:
kiitos teille kaikille ihanista kannustusviesteistä! :heart: Tää on kamalaa odotella lopullista "tuomiota". Tänään tuli tosi huono olo ja oksennus kun koitin syödä aamulla leipää! Olin niiin onnellinen tuosta! Sehän on aika hyvä merkki vai mitä? Vai voikohan kuollutkin sikiö aiheuttaa raskausoireita?
Neamma (masukki 6+1, jos on matkassa)
 
Sanmar82 voi harmi, ettei tulokset vielä tulleet! Mutta luotetaan, että saat tiistaina hyviä uutisia! :hug:

Neamma - raskausoireiden jatkuminen ei varmasti ainakaan tiedä huonoa, sillä jos ne loppuisi kuin seinään, niin voisi olla enemmän huolestuttavampaa. Tosin sikiöhän ei niitä oireita aiheuta, sillä minullakin oli tuulimunaraskaudessa kaikenlaiset raskausoireet lääkkeelliseen tyhjennykseen rv 9+3 asti, vaikkei siis sikiötä koskaan ollutkaan olemassa. En kuitenkaan halua nyt millään lailla tuottaa lisää pelkoja ja huolestumista, vaan toivoa on niin kauan kunnes ultrassa toisin todistetaan - eikä todisteta, sillä uskotaan ja luotetaan, että pikkuinen vielä kyydissä olisi! :heart:

Blanco + Öttiäinen 5+0
 
Heips kaikille!

Tervetuloa kaikille uusille
!! :flower:

Täällä on niin mielettömästi kirjotuksia! Aina kun yritän ehtiä ees nopeesti käydä lukemassa niin tuntuu etten pysy jutuissa yhtään mukana!! :D

Neammalle ja Sanmarille paljon jaksuja jaksaa odottaa epätietoisuudessa..

Manzun maha on aika mahtava!!!

Meillä mies ei vielä tässä vaiheessa hihku raskautta mitenkään, mutta ymmärrän kyllä sen kun ei ole nämä viime raskaudet onnistuneet niin ei halua vielä nostaa toiveita kattoon! Sama vika vähän itellä, kunhan nyt edes alusta päästäisiin eteenpäin.. Ja tiedän, että vasta rakenneultran jälkeen saatan vähän huokaista helpotuksesta. Mulle kun noi ultrat on todellakin rakenteiden tarkistamista ja suuren suurta pelkoa siitä että taas sanotaan ettei kaikki olekaan hyvin..

Täällä on pahaa oloa... :x Eilen ja tänään oksensin jo kerran.. Tai niin huono olo on ollut ettei mitenkään päin ole voinut olla, joten vessaan ja sormi on kerennyt kurkun päätä hipasta niin ryöpyllä on kaikki tullut ulos!! Ihanaa!! (Siis ei tosiaankaan oikeesti ihanaa..) Mut jospa tää tarkottas et raskaus olis normaali... Turvotusta on edelleen paaaaaljon ja nyt muutama ilta sitten huomasin että nännin alueetkin on vihdoinkin jo arat!! :D Ja kahvikin on alkanu tökkimään, vaikka sitä vielä vähän juonkin.. Pissalla saa käydä viimeistään aamuyöllä.. Sairas on ihmismieli kun toivoo että olis mahdollisimman tukala olo!!! :ashamed:
Kerroin tänään muutamalle työkaverille, kun olo oli niin huono aamulla että pyörin vain töissä ympyrää... Ihanasti olivat onnesta soikeina.. Meillä on pieni ja läheinen tiimi, joka on kyllä elänyt näitä mun raskauksia mukana niin hyvässä kuin pahassakin, monet itkut on yhdessä itketty ym. joten oli kyllä aika luonnollista kertoa... :)
Mä opiskelen tällä hetkellä työn ohessa ylempää AMK-tutkintoa, ja mun pitäis valmistua keväällä.. Saa nähdä miten käy, paljon olis hommaa ja iso opinnäytetyö lähes tekemättä!! Ei oo nimittäin mikään helppo nakki työn ohessa ja 3,5 v kotona vaatimassa huomiota ja miehellekin pitäis jäädä aikaa.. No, itepähän olen soppani keittänyt.. :D

Onkos kellään muuten doppleria? Aiotteko hankkia? Mulla on vakavasti harkinnassa, jos vaan raskaus etenee...

Niin ja ikää mulla on 31v.

Tiitu ja kyytiläinen 5+0
 
Tervetuloa uusille Elokuisille! :flower:

Neamma täältäkin :hug: ja peukut on pystyssä sulle, toivotaan että vuoto oli harmitonta, ja kaikki olisi ja menisi loppuun saakka hyvin :) Mutta nyt kyllä näyttääkin jo valoisammalta!

Meillä suhtautuminen tähän raskauteen molemmilla, sekä miehellä että minulla on vielä tässä vaiheessa hyvin neutraali..(Paitsi mun pääni sisällä :D) Vaikka asiasta ollaan super onnellisia ja iloisia, ei siitä uskalleta vielä kunnolla ääneen iloita jos jotai tapahtuukin! Mutta näin km:n jälkeen ennusteenhan pitäisi olla parempi että kaikki menisi hyvin?

Mun sekoo kohta pääni tähän pohtimiseen ja raskauden ajatteluun :D Se on ihan kokoaikaista ja niiiin piinaavaa. Näin kotona ollessa ehtii pohtimaan ja kelaamaan asioita liian paljon!

Kuuttis, Mukiin menevä ja Hemari täällä kans opiskelut aika alussa! Mua ei kyllä yhtään se hirvitä, onhan tässä koko elämä aikaa opiskella :D Enemmän hirvittää jos tarvitsisi jo taas jatkaa opiskelua!;) Alanvaihtoa olen kyllä kans harkinnut vakavasti, sitten kun se opiskelu tulee taas ajankohtaiseksi(toivottavasti ei nyt taas ihan hetkeen!). Halutaan miehen kanssa tehdä lapset "nuorina" ja pieni ikäero on myös ollut toiveena. Olen opiskelujen ohella käynyt alan töissä ennen esikoista ja kovasti ne yrittäis mua sinne takasin saada, mutta mä olen vakaasti päättänyt olla kotona tytsyn kanssa, ko en malttais häntä hoitoonkaan vielä pistää ja vaikkei se ylimääränen rahakaan olisi pahitteksi.. Ja nuo kelan-tuet ei näin opiskelija-äideille ole mitään päätä huimaavia..

Miten se palkka vaikuttikaan tukiin? Oliko se jotenkin että viimeisen puolen vuoden ajan ennen äitiyslomaa tienattu vaikutti siihen? Ja oliko siihen joku raja että tarvitsisi olla tietty määrä tienattu? Valaiskaa joku viisaampi :ashamed: Mä olen noista kelan asioista aina niin pihalla! :D


-Fanny- ja vaavi 5+2

Jei, tänään tuli veronpalautukset(=joululahjarahat) :D
 
Meillä on sellainen doppleri, ja hyvä on ollutkin esikoisen odotusaikana oli kyllä käytössä ahkerasti! En voi muuta kuin suosittella kaikille, sillä saa niin mukavasti mielenrauhan itselleen kun saa äänet kuuluville; varsinkin ennen kun alkaa liikkeitä tuntemaan =) Ja onhan se muutenkin niin ihanaa sellasta pientä tykytystä kuunnella ja mieskin saa lisää jotain konkreettista odotukseen :)
 
Meillä mies suhtautu raskausuutiseen jo rutiinilla...neljäs kerta kuitenkin :flower: Eli ei erikoisemmin innoissaan muttei vastaankaan laittanut...niin tyypillistä miestä että ;) No onneksi minä sitten oon onneni kukkuloilla miehenkin puolesta :D

Täällä ei olotilassa suurempia muutoksia...pahoinvointi on ja pysyy edelleen aamusta aina myöhäiseen iltaan saakka...oikeastaan vain makuu asennossa saa olla rauhassa siltä :rolleyes:
Ja nälkä siis mistä sitä riittää :O voisin ihan oikeesti huonosta olosta huolimatta syödä melkein koko ajan...eilenkin illalla vielä 11 aikaan oli pakko juustopastaa alkaa vääntämään :eek:
Edelleenkään makeat ei niinkään maistu.
Ensi tiistaina olis yksityisellä iltapäivällä ultraus jotta pääsee kurkistelemaan masuun :heart: ...sitä tässä jännitellessä....tulispa jo tiistai :D

Mutta kaikille oikein talvisen kaunista ja ihanaa alkanutta viikonloppua kasvavien masujen kera :heart:

Pilvilinna ja Murunen 5+0 poks :heart:
 
Onpas tämä vilkas ketju! :) Ei tosiaan meinaa mukana pysyä!

Mä kävin eilen veritestissä ja tulos oli 199. Ei siis kovin korkea eli ainakaan kahden alkion kiinnittymiseen en usko mutta menee tuo onneksi just rajoihin. Harmi kun on nämä pyhät. Olis niin kiva mennä huomenna verikokeeseen ja katsoa miten tulos muuttuu. Mietin vielä, että menisinkö tiistaina... Pelottaa vähän jos se onkin jämähtänyt tai jopa laskenut. Jospa vaan odottaisi ekaan ultraan asti.

Täällä ei ole pahoinvointia mutta mitään makeaa ei tee mieli ja voileipäkurkkuja kuluu. Myös aiemmin kertomani "lyijykynäoire" on tyystin hävinnyt. Se vähän huolestuttaa.

Meillä mies on ihan innoissaan raskaudesta. Tietty kun näitä hoitoja on tahkottu tänä vuonna jo ihan liikaa.

Raitis ja Pete&Pate rv 4+4 (Muutan tuota nimeämiskäytäntöä sitten ultran jälkeen jos on tarvis. Nuo on vielä alkioiden työnimet.)
 
Heippa kaikille :wave:
Ilmottautuisin myös mukaan ketjuun. Täällä näyttääkin olevan jo hirmuinen määrä porukkaa ja vielä on varmaan paljon tulijoita.

Plussasin itseasiassa jo viikko sitten kaupan halpistestillä ja sen jälkeen on viiva vielä vahvistunut. En vaan uskaltanut mukaan vielä tulla kun niin varhain sen testin tein. Aika epätodellinen olo edelleen, niin monta negaa tullut tässä haaveilun aikana tehtyä.
Kyllä tää on niin jännittävää aikaa, varsinkin sinne ekaan ultraan asti. Sitten voi jo vähän huokaista helpotuksesta. Nyt vaan toivon, että kaikki menis hyvin ja elokuussa saisin nyytin syliin. Laskettu aika olis laskurin mukaan 10.8
Mä en ole vielä soittanut neuvolaan- Viimeks tais olla rv 9+ ku menin ekalle käynnille. Sillon terkka sanoi, että suurin keskenmenoriski on ohi ja siks ne antaa ensikäyntiaikoja vasta niille viikoille.
Kauheasti oireita ei ole vielä ollut. Pissahätä, janontunne iltaisin ja jotkut hajut tekee pahaa. Sit on väli pientä nippailua mahassa ja toinen tissi on kipeä (outoa et vaan toinen) lisäksi tänään oon ollu tosi uupunut ja pinna kireellä kiukutellut. Se ei ole kivaa, toivottavasti oli muuten vaan huono päivä eikä raskaudesta johtuvaa sekoilua. Esikoisen odotusaika oli varmaan mun läheisille (erityisesti miehelle) rankkaa ku kärsin tosi voimakkaista mielialanvaihteluista ja olin ihan sekopää koko raskausajan. Ihme et mies suostui tähän vielä toisenkin kerran :LOL:

lyyli rv 4+2
 
Raitis, pitelen peukkuja että ainakin toinen siellä vielä sinnittelee!

Me oltiin tänään tyttöjen kanssa esikon parhaalla kaverilla pipareita leipomassa. Ja pakkohan mun oli maistaa piparitaikinaa :p Ja nyt on ollut huono olo koko illan. Melkein meinasin jo laittaa sormet kurkkuun, mutta ajattelin sitten sinnitellä vielä hetken. Nyt ehkä on vähän paranemassa olo. Mutta kaduttaa, mitä jos siinä olikin jotain tappobakteereita jotka aiheuttaa keskenmenon tms? :(

Jos olis käynyt niin hyvin etten saanut kuitenkaan mitään pöpöä siitä piparkakkutaikinasta niin täytyy todeta, että tällainen pahoinvointi on mulle kyllä uutta. Ekaa odottaessa taisin olla niin pahoinvoiva, että laatta lensi, kaksi kertaa, ja nekin keskiraskauden aikana. Tokaa odottaessa en kertaakaan. Ja nyt sitten jo nyt?!?
Terveisin Siobhan + "Olga" (joka on mun ihan oma työnimi, mies ei siitä tiedä mitään kun ei asiasta välitä) 5+4
 
Täällä yksi elomasunen ilmoittautuis mukaan, tosin vielä hieman varpasillaan ollaan ! =)

Toinen lapsi tulossa, laskureiden mukaan 15.8 olis laskettu aika ja synnärinä VKS !

Oireita ei ole yhtään mitään, mutta osaan odotella niitä saapuvaksi kylläkin. Elokuussa koin lääkkeellisen tyhjennyksen kun huomattiin rv 9 ettei sykettä enään löytynyt.. En osaa hirveästi pelätä vaikka kesällä kävikin noin.. : /

Torstaina sain jo ekan haamulaisen ja tänään oli jo suht vahva plussa vaikkanyt taitaa olla vasta rv 3+5. Varmaan huomenna ja maanantaina testailen vielä uudestaan! :) Aika epätodellinen olo edelleen on, mutta jospa se tästä ! :)

muille kertomisesta: Varmaan sinne np-ultraan joka on rv 12 odotellaan ( ellei maha kasva :D ), mutta yhdelle kaverille varmaan kerron aikasemmin ! :) jos siis tämä kyytiäinen pysyy matkassa..

Majj & 3+5 (?)
 
Viimeksi muokattu:
Tässä alkaa ilo pikkuhiljaa vahvistua. Että enköhän minä sitten sitä nelkkua odota. Ihan hassulta tuntuu olla näin onnellinen jo neljännestä lapsesta. Lähes yhtä onnea kuin ekan kanssa :heart:

Olin eilen pikkujouluissa ja sain aika hienosti hoidettua illan, kun alkuperäsen kuskin lapsi sairastu, niin otin hienosti lennossa sen paikan. :) Ei tarvinnut raskaudesta vielä kertoa. Tänään vielä toiset pikkujoulut, mutta näissä on porukka niin paljon läheisempää, että paljastus ei ole niinkään harmitus. Olisi silti ihan mukava odottaa edes sinne ekaan neuvolaan, että näkee onko tuolla masussa sykkivä sydän.

oireista: oikeastaan ei niinkään okseta, paitsi nuorimman (tammikuussa 3v) pyllyn pyyhkiminen. Jotkin hajut tuntuu vaan voimistuneen. Edellisessä raskaudessa oksensin täydet 9 kuukautta!!! :x Sitten semmoinen hauska oire on taas ilmaantunut etten voi pitää korkeakauluksisia paitoja/kaulahuiveja, ne aloittaa ihan mahdottoman yökkäämisrefleksin. Väsymyskään ei kovin hirmuista ole, eilen torkahdin päivällä 20 minuutiksi. Itkuherkkä olen, entistä enemmän, riittää kun sataa kauniita lumihiutaleita, niin johan tätä mammaa viedään. :LOL: Kaikki tiukat housut ahdistaa hurjasti (nyt jo?) En kyllä helkkarissa viikolla 6 laita äitiyshousuja jalkaan... ;)

Nyt perehdyn tähän ketjuun, kun on tullut niin hurjasti tekstiä tänne. Kivaa kun meitä on näin paljon!!

johnu 5+2 ja "nelkku"
 
Tervetuloa uusille :wave: ja etenkin majj mukava nähdä sinut täällä pinossa, kun mehän pudottiin maaliskuisista melkein samoihin aikoihin. Siellä en hirmu ahkeraan kirjoitellut, kun oli jotenkin koko ajan sellainen outo tunne, ettei kaikki ole hyvin ja niinhän siinä sitten kävikin. Jännä tämä äidin vaisto.

Ja tunnustan - tulipa tehtyä eilen vielä yksi raskaustesti ja viivat oli vähintäänkin samanvahvuiset ellei se testiviiva jopa vähän kontrollia vahvempikin. Joten jospa nyt lopettaisi tämän testailun ja katselisi miten homma etenee. :ashamed: Toisaalta minulle on vielä tulossa Clearbluelta hyvityksenä toimimattomasta testistä yksi digitaalinen viikkonäytöllinen testi, joten pakkohan se on vielä sitten tehdä, kunhan postissa saapuu! :p

Kertomisesta sen verran, että miehen kanssa ajateltiin pitää tämä salassa lähimmiltäkin sinne reilun viikon päästä olevaan ultraan, mutta pakko oli kertoa omille vanhemmille, kun ollaan samassa työpaikassa töissä ja viimeistään tämän illan firman pikkujouluissa olisivat asian laidan arvanneet. Ja he ovat varmasti myös tukena, jos pahimmat pelot käyvät toteen. Niin, ja siskolle oli pakko kertoa myös, kun ollaan niin läheisiä. Miehen vanhemmat ei vielä tiedä, mutta heille kerrotaan sitten ultrakuulumiset. Ja lapsille, 6- ja 9-vuotiaat, kerrotaan sitten vasta np-ultran jälkeen, kun on luultavasti jo enemmän vauvan näköinen kuvakin näytettävänä. =)

:hug: kaikille epävarmuudessa oleville!


Blanco + Öttiäinen 5+1


 

Yhteistyössä