Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Fanny kerro miten tuon ihkun laskurin saa laitettua itelleen näkyviin? Onkohan raskaus niin pehmentänyt päätä, ettei ite tajua?! :)
Omaa napaa: tänään meinasin oksentaa töissä, kun vastasin puhelimeen. Että oli kamalaa. Paha olo vellaa sellasissa parin kolmen tunnin sykleissä, ja tissit on oikein tosissaan kipeinä. Ihanaa ja ihan kamalaa!
Vointeja hurjasti kaikille, ja tervetuloa uusille!
 
Tirlittan1968 me asustetaan tässä karakallion suunnalla :)

Hankinnoista no vaatteita meillä on kilokaupalla, etenkin jos tyttö tulee niin ei tartteta. Toinen pinnasänky ostetaan ja varmaan vaunut joudutaan hommaamaan. Meillä on Brion reilu 7v vanhat yhdistelmät käytössä 7kk neitosella, oon meinannu joko jtn kaksosvaunuja tai sitten sisaristuin jutskaa. Myös seisomalauta on käyny mielessä, mut se ei viel ihan alussa käy kun esikoinen silloin vasta 1v3kk, ja haluisin et olis paikka hänellekkin vaunuissa jossa nukkua jos väsy iskee. Turvakaukalo meiltä jää neidiltä kohta pieneks joten se jääpi tätä pikkuista odottelemaan.

Tein sitten aamullakin sen toisen apteekin oman raskaustestin ja samantien kun oli pissiny tikkuun nii alko ilmestyy 2 viivaa. Joten ei epäilystäkään, joten nyt vaan toivotaan että pikkunen kestää mukana. Kauhea menettämisen pelko takaraivossa, mutta niin oli alkuraskaudessa esikoisenkin kanssa, rakenneultran jälkeen rauhotuin ja olin varma että selviää loppuunasti. Ehkä nytkin niin :)

Neuvolaan soitin tänään ja eka käynti tämän raskauden osalta ois 28.päivä. Voi ei, taas joutuu joka kuukaus alkaa ramppaan neuvolas, just kun meillä esikoisen osalta alko harventuu käynnit :D

Vitamiinit mä oon syöny edellisessä raskaudessa ja yritysaikana tän pikkukakkosen kanssa raskausmultitabseja ja jatkan niitten syömistä. Viime raskaudessa en syöny mtn lisärautaa tohon enään päälle, kun hemppari pysy loppuunasti 100 paikkeilla ja mulla on muutenkin alhanen. Mun vatsa ei kestä minkäänlaista rautavalmistetta, noi vitskut missä on rautaa mukana on sopivia. Sekä join jtn terveysjuomaa, oisko ollu vitalin joku Female, missä on rautaa lisättynä. Se nosti mun arvoja hivusen. Sitä en oo vaan enään monessakaan kaupassa nähny hyllyllä.

Tänään on vähän nippaillut alavatsaa ja yskiessä vihlasee. Näin muistelen että oli ykkösenkin alkuraskaudessa. Pahoinvointia ei edelleenkään, ja ei oo tullu huonoa oloa vaikka en aamusin juuri koskaan syö mitään. Esikoisen odotuksessa jouduin opettelemaan loppuraskaudessa syömään aamusin, ettei taju lähtenyt töissä. Mutta se jalo taito on taas päässy unohtumaan :p

Mutta nyt salkkareita tuijottaa ( oon ihan koukussa siihen sarjaan :D ) :wave:

Miikulainen, Tirppa-neiti 7kk ja Tirlittantoukka rv5+jtn? :heart:
 
Saaea09: Mun mielestä on hauska kans kuulua ekojen, taino puoleen väliin kuukautta, esikosesta oli kans 29.5 laskettu aika ja silloinkin meni 11 päivää yli, ja siinä pinossa ekojen vauvat saattoi olla yli 6 viikkoakin vanhoja ennenkun oma syntyi ! :)

Kuinka muuten teille joilla ennestään jo lapsia, millä viikoilla ovat syntyneet? Meillä esikoinen syntyi rv 41+4, vaikka jäin rv 32 saikuille ettei syntyis etuajassa :whistle:

Joku ( en nyt muista enää nimimerkkiä) kirjoitti että kohdunulkoisessa raskaudessa ei yleensä ole oireita, ja mulla ei oo myöskään mitään oireita muutakun turvottaa ja menkkoja ei näy, nii tuli sit kans vähä sellanen fiilis että mitähän tuola masussa tapahtuu.. : /

Tänään yks tuttava sit kysyi suoraan, oonko raskaana, kuulenma oon sen näkönen, mutta vastasin kieltävästi.. Kun ei olla vielä omille vanhemmillekkaan/sisaruksille kerrottu en halunnut sit tuollaselle "puoli tutulle" kertoa heti ekana. Saahan hän sen sit myöhemminkin tietää :)

majj & 4+4 :heart:
 
tervetuloa kaikille uusille :)

raitapaitainen paljon onnea hienoista uutisista!

taas saa mietiskellä viikonlopun yli.. toissapäivänä(keskiviikkona) tein apteekin testin johon tuli viiva joka näky hyvin mut ei ollu vahva väri, torstaina tein digin jossa sanottiin raskaana 1-2 vko. tänään kävin neuvolassa jossa myös tehtiin testi niin viiva oli yhtä haalee ku keskiviikon testissä joten nyt si stressaan et onko siel oikeesti joku kasvamassa vai häh? terkkakin sano et tule ens viikolla uudestaan niin nähään vahvistuuko se. mut eikös viivan ois pitäny vahvistua jo keskiviikosta perjantaihin..

täällä alkaa oireet nostaa päätään, aivan hirveä äklötys koko päivän onneks saan jotenki kurissa sen pidettyä ku syön vähän ja koko ajan :kieh: aikaisemmissa raskauksissa (2) on ollut alusta pitkälle yli puolivälin kestäny pahoinvointi. onko muilla liitoskipuja? mulla on niin hirveet liitoskivut et huh.. edellisestä oli kans alussa tosi kovat kivut et kaippa ne tässäkin si sitkeesti koitetaan kestää. vatsan toimnta täällä kärsitään järkyttävästä ummetuksesta, millä te ootte hoitanu? aika jännä kuitenki ku molemmissa raskauksissa mulla ollu maha löysällä ja nyt päinvastoin.. kai se si tyttö on ku aikasemmat oli poikia.. :D

kertomisista niin me ei o kerrot kellekään muulle paitsi mun hyvä ystävä tietää ja ei kerrotakaan ennen ku on "pakko".

meillä lapset syntyny muistaakseni: esikoinen käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia ja synty 40+2 ja kuopus synty normaalisti 39+6

hankinnoista meillä on kaikki tallella edellisiltä lapsilta vaunut,rattaat, hoitopöytä, sänky yms... jos vauva onkin tyttö niin sit joudutaan koko vaatekerrasto uusiin mut muuten ei tartte si hommata mitää.. äitiyspakkauksesta en osaa sanoo riippuu vähän mitä se sisältää.. vaihtuukos se sisältö tän hetkisestä ennenku vauvat pois määrä syntyä??

kohdunulkoinenmulla tutkittiin viime raskaudessa kohdunulkoisen mahdollisuutta kovien vatsakipujen vuoksi. et kuulemma aika yleinen oire toi kova vatsakipu ja varsinkin jos se pahenee et kipu ei koko ajan ole samanlaista..

eiköhän tässä ollu romaania tarpeeks. :rolleyes:

anooj ja pähkinä 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa kaikille :)

Edellisten lasten syntymisestä ollut puhetta. Meillä syntyneet viikoilla 38+6 ja 38+1. Eli oletan tämänkin syntyvän viikko-pari etuajassa.

Kertominen. Mun oli PAKKO möläyttää mun parhaalle ystävälle,jonka kyllä tiedän pitävän suunsa kiinni:D Anopille yms. kerrotaan vasta kun ollaan varmistuttu että mahassa on todellakin joku.

ON: Tänään aamulla meinasi ystäväni yrjö tulla kylään:x Onneksi ei kuitenkaan tullut perille asti. Iltapäivällä väsymys oli taas kamalaa.. Illasta kävin hevostelemassa ulkoilmassa ja piristyin kummasti :) Mietin vaan hevoselle vaihtoehtoisia liikuntamuotoja kevään-kesän välille kun en tahtoisi että sen kunto kokonaan laskee : /

Mittumaaria ja Lahja 5+5
 
edellisten lasten syntymä Esikoinen synty rv 39+1. Synnytys oli pitkä (reilu 50tuntia lapsivesien menosta siihen että istukka irtosi) ja mutkia täynnä, mutta todella hyvä kokemus jäi ja olin jo kuukauden päästä valmis kokemaan sen uudelleen koska vain :LOL:

Äitiyspakkaus Ei oteta, eikä otettu esikoisen kanssa. Niin paljon saatiin vaatteita niin uusia kuin käytettyjä, ettei katsottu sitä tärkeäksi meille. Ostimme sitten sillä rahalla pinnasängyn, ja niin varmaan tehään nytkin.

Jännityksellä ootan sitä ekaa ultraa, että saatas tarkka LA, esikoisen LA oli 18.5, syntyi 12.5. Elokuussa olis sitten monta hyvää päivää syntyä, ellei sitten tuo esikoisen 12.päivä tule myös tokallekkin maagisena lukuna. Myös isännän ja mun eka hääpäiväkin olis elokuussa 13.pvä ( Sillon ei sovi syntyä :kieh: hankkikoot oman päivän ;) ). Esikoinen kastettiin 14.8... Ja laskelmien mukaan La sijottus 9.-17.8 tienoolle.

Kertominen Oon kertonut parille ystävälle myös tänään ja eilen illalla. Isännän porukat varmaan kuulevat viimostaan ultran jälkeen. Esikoisesta kerrottiin kans ekan ultran (rv8+6) jälkeen, mentiin kahville ja läymäytettiin anopille ultrakuva pienestä pavusta :D Meillä mummi saa varmaan kuulla jouluna, koska arvaa jo siitä etten ahmi kalanmätiä smetanan kera niinkun tapana :D Ja omalle isälle kans harkitsen joulunpyhinä kertomisen..

Sisarrusvaunuvinkkejä? Kaipaisin vähän vinkkejä tohon vaunuasiaan teiltä jolla kans pieniä ikäeroja lasten kanssa. Millaisia ratkaisuja teillä on, vaunumerkkejä, kokemuksia?

Miikulainen, Tirppa-neiti 7kk ja Tirlittantoukka rv5+jtn?
 
Heipsis!
Pari päivää ollut poissa ja täällä on vaikka kuinka paljon luettavaa! Tervetuloa uusille!

Edellisten lasten syntymästä: esikoinen syntyi rv 41+0 ja toinen rv 40+4, muistaakseni. Eli oletan tämän kolmannenkin menevän vajaan viikon yli ajan.

Ostoksista: meillä on siis kaksi tyttöä. Mutta mä vihaan vaaleanpunaisia vauvan vaatteita, eli niitä meillä ei vanhastaan ole. Samoin vihaan vaaleansinistä pojille, en tajua, miksi vauva täytyy alusta asti vääntää muottiin. Eli tuli kumpi tahansa niin vaateita riittää. Pinnasänkykin on tallella, ja rattaat. Me ostettiin sisarusvaunut kun esikko oli 1v 9 kk kakkosen syntyessä ja laiska kävelemään. Niistä meni kuitenkin viime talven, ja yli 15 kg painaneen neidin jäljiltä jarrut rikki. Nyt tulee melkein 3 v ikäeroa kakkoseen, että vähän luulen, että sitä jarrua ei laiteta kuntoon, kakkonen kun on niin hyvä ja kova jo kävelemään.

Kertomisesta: miehen lisäksi asiasta tietää yksi kollega koska suunnittelin hänen kanssaan projektia mahdollisesti ensi- tai sitä seuraavalle vuodelle, ja tuntui epäreilulta olla kertomatta että en todellakaan voi tehdä projektin parissa töitä ensi syksynä ja talvena. Mun vanhemmille ja veljelle ja sen vaimolle on kai pakko kertoa jouluna, muuten ne arvaa kuitenkin itse kun en voi alkoholia juoda ja väsyttää ja kuvottaa niin sairaasti, muuten olisin odottanut np ultran jälkeen. Appivanhemmille kerrotaan varmaan sen jälkeen, kun ei ole "pakkoa" kertoa sitä ennen kun emme heitä kuitenkaan nyt joulun aikana tapaa.

Tää väsymys ja kuvotus ottaa tosi pahasti voimille. Esikoinen täytti tänään 4 v ja koko synttärijuhlien ja joulun valmistelu tuntuu ihan ylivoimaiselle. En jaksa edes joulukortteja kirjoittaa...
Siobhan + "Olga" 6+4
 
Tirlittan1968
Minäkään en äitiyspakkausta aio ottaa, on varasto täynnä vaatteita ja varusteita.
Maaliskuussa kun raskauduin kerroin heti kaikille uutiset ja varasin samantien neuvolan ja ultra-ajan. Neuvolaan ehdin mutta sitten meni kesken viikolla 10. Nyt päätin että en varaile mitään aikoja ennen helmikuun puoltaväliä ja jos sitten vielä olen raskaana niin pikkuhiljaa alan lähipiirille kertomaan. Oli todella ikävä sitten soittaa ja kaikille kertoa keskenmenosta. Enkä yhtään tykkää kun ihmiset ja ystävät pahoittelivat ja kyselivät kuinka jaksan ym. Keskenmeno oli minulle ensimmäinen ja siitä kyllä jäi pelko persuuksiin.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Mites Tirlittan, jos aiot soitella neuvola-aikaa vasta rv 10 paikkeilla (ymmärrän syysi), niin aiotko osallistua seerumiseulaan? Sen aikahan on alkaen rv9 ja oliko se 11+6 mennessä pitää käydä. Toisaalta kyllähän tuossa ehtii vielä sinnekin jos haluaa.

Meillä on tarkoitus käydä sekä seula, että nt-ultra ja rakenneultra. Lisäksi vielä yksityiselle 4D:hen.

Äitiyspakkausta ei oteta kun ei sieltä käyttöön tulisi kuin makuupussi ja kynsisakset. Ja esikoiselta ne on vielä tallessa. Ja vaikka tulisi kaksikin vauvaa kerralla, niin en siltikään ottaisi vaan ottaisin sen 420e rahana.

Vaunuista.. Meillä tyttö on lasketun ajan aikaan 2v9kk ja aion ostaa tuplavaunut. En halua joutua siihen kamalaan tilanteeseen, että minä nostan vaunuja bussiin ja tyttö on jossain ties missä kun bussi lähtee. Ja ei meillä tyttö ainakaan vielä jaksa/halua kävellä kovin pitkiä matkoja. Seisomalautaa monet suosittelee mutta a) musta ne on epäkäytännöllisiä b) esikoinen voi vielä nukkuakin jos tarve c) Uhmakohtauksen sattuessa, hän ei seiso siinä kiltisti kotiin asti.. ;)

En muista vastasinko tähän jo mutta meillä tyttö syntyi 38+6 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi ja sitä aikaistettiin melkein viikolla raskausmyrkytyksen vuoksi.

Aika hassua mutta mä en ole yhtään väsynyt! En saa edes yöllä nukuttua kunnolla.. Toista se oli puolitoista viikkoa sitten ja esikoisen odotusajan alussa.

Laskeskelin tuossa yöllä, että mä olen jäänyt kotiin syyskuun alussa -08 ja jos nyt syntyy lapsi elokuussa, niin olen poissa työelämästä ainakin syyskuun alkuun 2014. Hups.. Kuus vuotta!! :)
No, onneksi työt ei karkaa ja tuskin hoitoala kovin paljon ehtii tässä välissä muuttuakaan. Ja jos muuttuu, niin sitten opiskellaan lisää.

Raitis rv 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on sitten kunnolla pahanolon tuntoja ollut tänä aamuna :x mutta en valita.

Vaunuista en ole ajatellutkaan asiaa vielä. Tosin meidän tämän hetkinen kuopus on silloin 2v3kk ja luulen ettei tarvita tuplarattaita.
Äitiyspakkauksen otan =) kaikille lapsille on otettu.
Raskaudesta kertomisesta pari ulkopuolista tietää. Muille en kerrokaan pitkään aikaan.

Edellisten lasten syntymisistä eka tullut pari viikkoa etuajassa muut menneet reilusti la ajan yli. Joten oletan, että nytkin yli menee :)
Liitoskipuja on ollut jo muutamia vihlasuja varsinkin ylös noustessa.

Tähtönen ja IHME rv 5+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Siobhan Mä taas rakastan kaikkea punasta ja vaaleanpunasta =) Katon nyt tyttöä joka viipottaa tuolla lattialla, niin vaaleenpunanen paita, punaset housut ja vaalenpuna-oranssiraidalliset sukkahousut on päällä. Meitä on niin moneen ja makuja on niin erillaisia. En tiedä pukisinko poikavauvan niin vaaleensiniseen, tykkään sitten kuitenkin paljon vihreestä, joten paljon sais varmaan olla vihreissä =) Mulla on ittellänikin vaaleenpunaisia vaatteita, joten ollaan tytsyn kanssa samiksia =)

Tytsy synty rv 39+6, jos vaikka tää toinen sitten samaan aikaan haluais syntyä, niin todella tyytyväinen olisin. Ei tarvinnu "kärsiä" yliajasta, mutta ei yhtään liian aikasinkaan syntyny, vaan täysin valmiina pakettina =)

Äitiyspakkausta tuskin otetaan, oon jo suunnitellu että ostettais tytsylle sillä rahalla oma sänky, ni saa sitten uusi tulokas pinniksen käyttöön. Mutta mieli saattaa vielä vaikka muuttua.

Kyllä se km pelko on kokoajan perseessä. Ei kauheesti mitään halua suunnitella tulevaa, mutta sitten kuitenkin suunnittelee ja sen jälkeen miettii että ei voi suunnittella vielä. Noh saas nähdä.

Olin ihan varma eilen että kuolen pahaanoloon. Oksetti koko päivän ja iltaa kohden vaan paheni. Aina kun söin ni aina vaan paheni olo. Mutta oli kuitenkin pakko syödä. Lähdettiin käymään kaupassa kun mies tuli töistä kotiin, niin taas sai ottaa muovikassin autoon mukaan, todella kamalaa. Onneks ei kuitenkaan ykä matkalla tullu, mutta pakko varautua.

Tyttö on edelleen kipeä, onneks viime yönä vähän edes autto, kun nasolinia laitettiin nenuun. Mutta silti heräs pari kertaa kun räkä menee nieluun ja rupee yskittämään. Koko aamun on taas olla itkun tuhrunen =( Toivottavasti ei kestä räkätauti kauan, mutta saattaahan se kestää parikin viikkoa =(

Saara09 + Nuuttiasukki 6+1 (seittemäs viikko jo menossa, hui! Pari viikkoa on menny tosi nopee)
 
Pahoinvointia vihdoinkin, kun ei oo ollu aikasemmin ja kahdesta edellisestä yrjöilin ihan kivasti. Mulla on se paha puoli, etten oo voinu olla kertomatta raskaudesta kavereille, vanhemmille ja töissäkin aika monelle, joten toivottavasti tämä kaveri pysyy matkassa.

Eka lapsi syntyi rv 39+5 ja toka rv 41, et eiköhän tääkin mee yli..

Mäkin oon miettinyt, et ostanko seisomalaudan vai tuplarattaat. Jäbä on vauvan syntyessä 2,5 v. ja kävelee kyl reippaasti, mut ei aina siihen suuntaan kuin äiti haluaa :)

Teelikki ja murunen 5+5
 
oireista... Mua pelottaa kun ei oo oireita niin kun teillä. Ainut, että rinnat kipeät. Vatsakivut outoja... Sattuu usein vaan oikealle puolelle. Oisko kohdun ulkopuolinen. Raskaustestikin oli edelleen haalea. Ekan testin tein jo 3+4 ja sit 4+3 oli ehkä haaleampi viiva. Oon menossa ultraan 6+0.

Mä oon kertonut vasta 2 kaverille koska oon varma, että tässä käy vielä huonosti...

Mulla eka syntyi 39+4, toka 40+3 ja kolmas 39+4.
 
Täällä ei edelleenkään mitään oireita. Rinnatkaan ei arista enää niinkuin vielä vähän aikaa sitten, vaikka niitä puristelisi kuinka. :|. Ei okseta, eikä ällötä ja ruoka maistuu niinkuin ennenkin. Olo on ihan liian normaali, ja nyt siis menossa viikot 6+4. Olenkohan mie nähnyt unta siitä positiivisestä raskaustestistä.. :confused:. Kai se on vaan varattava aika sinne ultraan kun niin vahvasti tuntuu ettei kaikki ole hyvin...
 
Lumista lauantaita kaikille ja TERVETULOA UUSILLE :flower:

Minä odottelen edelleen jouluviikolle varaamaani ultraa ja tuloksia tuomiosta vai onnesta :| Toivon että pikkuinen sieltä piilostaan ilmaantuisi ja saisin jatkaa odotusta hyvillä mielin :)

Nyt en siis oikein tiedä vielä mitä ajatella....oireita on ei mitenkään tosi voimakkaita mutta kuitenkin niin että raskaana ollaan =) ...tuntuu vaan niin hölmöltä ajatella raskautta kun masu voi myös olla tyhjäkin :'(

Täällä aika moni tuntuu nyt tuskailevan sen ajatuksen kanssa että onkohan masussa kaikki hyvin....raastavaa aikaa tämä alkuraskaus :headwall:

Mulla edelleen tosi huono olo aamusta iltapäivään ja usein vielä illallakin heikottaa ja kovin moni ruoka ei mene alas...makeetakaan ei tee juuri mieli...hedelmiä kylläkin :p
Vitamiineista otan raskaus lady vitaa ja foolihappoja sekä omega-3 vielä erikseen.
Hiukset lähtee ihan tuppoina päästä...oon paljon kuullu juttuja ettei liity raskauteen mutta mulla on edellisissä odotuksissa ollu ihan sama juttu...ihan pelottaa käydä suihkussa kun tuppo tolkulla irtoaa hiuksia pestessä :ashamed: ja huulipielet on vitamiineista ja hedelmistä huolimatta koko ajan auki :|

Vatsan seudulla ei suurempia tuntemuksia...en oo paljon kyllä mitään kasvua huomannut jos ei turvotusta lasketa muttei kai vielä tarvi masun suuri ollakkaan näillä viikoilla 6+1 ;)
Onkos teillä muilla ollu ns. repäisy kipuja eli onko jotain tuntemuksia kun nousette sängystä tai äkkiä ylös tai jotain??? Mulla ei oo ollu mitään ja mietinkin että kuuluisko olla :rolleyes:

 
Hei kaikille! Ja tervetuloa uudet :)

Anteeksi, päivitys on jäänyt, enkä nytkään ehdi lisäillä uusia listoille, mutta maanantaina yritän lisätä. Oon nimittäin vanhemmillani nyt tän viikonlopun enkä oikeen pääse koneelle kunnolla missään välissä. Pakko oli tulla tänne "hoitoon" kun mies on työmatkoilla. En vaan päjää yksinäni kun ravaan vessassa vähän väliä. Jouduin siis kertomaan nyt sitten vanhemmille ja siskolle. Äidiltä arvasin et kommentti oli "jahas, siinä sulla riittää duunia. Nyt ne opiskelut taas siirtyy." Voi että osaa ottaa aivoon tollanen asenne... Hänelle opinnot on kaikki kaikessa. Itse aikoo just väitellä tohtoriksi.

Eipä tässä muuta nyt ehdi, täytyy juosta tytsyn perään. Nyt jo alan pelätä huomen aamua miten selviän siitä pahoinvoinnista ilman miestä... Kun ei mun vanhemmat nyt sentään niin avuliaita oo että viitsis nousta kuudelta kun tytsy herää.

hemari ja nasu (työnimi vaihtunu :) ) 6+6
 
Miukumauku. Mulla ei myös oikein kunnon oireita ole ja tottakai oon sitten ihan pelko perseessä :(

Eli omassa navassa vain kamala turvotus ollut tänään,ei muuta oiretta. Pelottaa että menee kesken tai onko tuolla mahassa edes ketään :/ Tai johtuuko siitä että viikkoja olisi sitten oletettua vähemmän? Argh. Ota tästä sitten selvää. Huoli kuitenkin painaa kovasti ja neuvolassa ensi viikolla tämän huolen kyllä tuon esille :( Mulla siis kuopuksen neuvola-aika silloin.

Lumikki+Lahja 5+5
 
Esikoisen 4-v synttärijuhlat oli tänään. Yksi vieras perui pari tuntia ennen juhlan alkua oksennustaudin takia, ja toinen oksensi kotiin päästyään. Kumpikin meidän tarhasta. Eli taitaa olla aikas todennäköistä että tässäkin huushollissa oksennustauti pikapuolin iskee... toivottavasti vaan ei muhun itseen, se olis ihan hirveää tän raskauspahoinvoinnin lisäksi. Tähän mennessä kun ei ole sentään tarvinnut oksentaa : /

Hemarille tsemppiä äidin kanssa, tiedän omasta kokemuksesta että ne voi olla rasittavia, joskaan meillä ei ole tuota ongelmaa (kun ehdin itse tohtoroida jo ennen lasten hankkimista...) Mutta ajattele, että ne on sentään kilttejä kun pitää susta huolen :)
 
Kaikille jotka on huolissaan vähistä raskausoireista, niin useinhan pahin pahoinvointi jne tulee rv 7-12, koska silloin raskaushormooni on korkeimmillaan. Ja mun kaveri, joka on nyt ihan loppusuoralla, ei kärsiny mistään raskausoireista. Mä sitä kuuntelin ja ihmettelin että kuinka joku voi päästä niin helpolla. Eilen hällä oli la ja ihan terve vauva siellä masussa mukana on. Että eihän meille kaikille tule niin hirmusia raskausoireita. Ite toivois samaa, mutta pahoinvointi on jo kamalaa, varsinkin iltaisin. Eilen iltatallin teko oli kamalaa, vähän väliä piti pysähtyä ja vetää henkeä että oksu tule. Edellisessa raskauden pahoinvointi loppu vasta siellä rv 16, toivon ettei tässä ihan sinne saakka kestäis. Huomenna on saman verran viikkoja kuin edellisessä raskaudessa rupesin tosissani oksentamaan. Vähän pelottaa, mutta toivottavasti ei tässä kävis niin.

Miehen isä on tulossa kohta käymään, täällä on ihan kaaos kun on jo osa tavaroista pakattu muuttoa varten ja mäki näytän ihan harakanperseeltä, kun en oo saanu tänä aamuna mitään aikaseksi, enkä varmaan saakkaan. Aamutallintekokin oli tänään tuskaa, tuntuu että pitäs kahden hepan takia saada joku tallityöntekijä :D

Saara09 + Nuuttiasukki 6+2
 
Minäkin jo eilen "säikähdin", kun ei ollutkaan oikeastaan koko päivänä huono olo. Että nytkö se menee kesken, kun raskausoireet hellitti..?! Mutta tänä aamuna palattiin sitten ruotuun ja heti sängystä noustua piti saada jotain suuhun, ettei oksu lennä. Ja rinnat oli herätessä ihan älyttömän kipeät ja heti oli laitettava rintaliivit, kun hölskyessään tuntuivat tosi inhottavilta. Ja valkovuotoa lorahtelee sen verran, että on pakko pitää pikkuhousunsuojaa koko ajan. : /

Huomenna olisi sitten ultra. Jännittää ja pelottaa ihan hirveästi, että löytyykö sieltä mitään. Nenäliinoja on otettava matkaan, sillä tulen itkemään joka tapauksessa oli sitten uutiset hyviä tai huonoja. Tulen huomenna sitten kertomaan kuulumiset.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille! =)

Blanco + Öttiäinen 6+2


 
Blanco tuu sit heti kertoo näkykö syke jne ultrassa. Ite oon menossa ultraan 6+0 ja pelkään että onko se liian aikaista. En kyllä pysty odottaa myöhempään. Oon ihan vauhkona tän oireettomuuden takia. Mä en enää ees muista, että missä vaiheessa aiemmissa raskauksissa alkoi pahoinvoinnit. Nyt on vaan jotenkin paha aavistus... Outo olo.

MiukuMauku ja mato 4+5
 
Heips, voisin liittyä mukaan, kun pari tuttuakin täällä näkyy olevan :wave:

Eli kolmatta odottelen, viikkoja nyt kasassa 5+4 eli ei vielä kauheasti ja kauhean epävarma olokin on, kun on noita alkuraskauden km alla aika monta. Jouluviikolle varasin ajan ar-ultraan, joten sittenpä näkee onko yksiö vuokrattu vai ei.

Oireita ei kauheasti ole, mut jotain pientä kumminkin, ja kun tuhruja ei ole näkynyt kovista menkkajomotuksista huolimatta, niin toivon kaiken kumminkin olevan ok.

Etusivulle tietoja, eli siis ikää on 37 v ja kolmas lapsi ja la 10.8.2011 ja synnäri K-PKS.

Edellisten lasten syntymät: esikoinen syntyi vasta 41+2, juniori 40+1, joten seuraava saiski jo tulla ennen la ;)

Neuvolaan en muuten ole ottanu vielä yhteyttä. Ajattelin soittaa sinne vasta ar-ultran jälkeen niin mä tein molempien edellisten lastenki kans.

Oireita ei juuri liiemmin ole. Iltaisin tuntuu rinnat aristavan sivulta, vatsassa on painon tunne, varsinkin kumartuessa huomaa niin kuin olisi vatsa jotenkin tiellä. Paleltaa. Aloin plussaamisen jälkeen juoda maitoa (alkoi vaan tehdä mieli, yleensä en siis maitoa juo). Suolainen ja rasvainen ruoka ei maistu, makeat ja etenkin kylmät ja raikkaat kylläkin (varsinaista etovaa oloa ei kyl ole). Välillä kovia menkkamaisia jomotuksia. Ehkä aavistuksen on hajuaisti herkistynyt.

Mut nuo oireet on kumminkin kaikki aika lieviä, joten en ole vielä täysin vakuuttunut, että masussa joku olisi, no reilun viikon päästä se selviää.

Koralli+Mini

 
Viimeksi muokattu:
Ihana tehoton sunnuntai :heart: Tämmösiä niiden pitäis olla. Lötköilyä ja hyvää ruokaa!

edellisistä raskauksista: eka synty 41+4, käynnistettynä, toka 41+4 käynnistettynä ja kolmas 40+0 KOLMEN VIIKON käynnistely-yritysten jälkeen. Se oli karmeaa!!!

Taidan soittaa huomenna sinne neuvolaan. Saan edes jonkunlaisen rauhan. Aavistus siitä, että masussa ei ole mitään, vaan kasvaa. Ärsyttävää!! Näen jo unia, että multa poistetaan ruumiinosia ja hampaat irtoaa. Ihan älytöntä.

Niin ja sitten hoksasin, että kuukautiskierron pituus vaikuttaa siihen laskettuun aikaan! Kolme mukulaa enkä tuota muistanu :LOL: Mun kierron epäsäännöllisyyden takia LA voi olla niinkin myöhään kuin 10.8 eikä 4.8 :O, mutta ELOKUU kuitenkin. Pysykööt nyt tuossa 4.8 toistaiseksi ja sitten ultrassa saavat päättää mikä on oikea eräpäivä.

Olikos se niin, että viikolla 8 näkyy sydämen syke? (siis 7+jotain)

johnu
 
:wave: Heippa uusille, tervetuloo.

Meillä toinen räkätauti putkeen lapsilla, yöt valvotaan, yskitään ja pienin myös oksentaa koko ajan ku limaa tulee ulos. Viime yönä ei menny ku kerran peti pyykkiin...alkas jo riittää!!!

Mulla on suussa koko ajan semmonen " paskan " maku, ihan ku olis jonkun rotan syöny. Varmaan pitäis juoda enempi, vois olla vaikka vähän nestevajausta. Odotusaikana pitäis muuten juoda vielä normaalia enempi.

Edellisten lasten syntymät Eka syntyi rv 40+1, toka 40+1 ja kolmas käynnistettynä 39+2.
Synnytykset olleet pitkiä, 26h, 13h ja 10½ h, mut viimenen eteni lopussa niin nopeasti, että hyvä kun ehti osastolta saliin, mitään puudutteita ei ehditty antaa.
Toisaalta toivosin et tää nelkku olis hieman nopeampi, mut toisaalta meiltä on melkein 100km sairaalaan matkaa, eli toivoa saa ettei tule liian kiire : /
 

Yhteistyössä