** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Ok, eli aika samalla tavalla kanssa, eli taustalla pitää olla lukio/amis, mut täällä voi sit tosiaan suoraan hakea ihan joko saikkariks, terkkariks tai kätilöks.. Ja terkkareista ja kätilöistä tulee tosiaan automaattisesti myös saikkareita :) Saatiinpa selvyys tähänkin asiaan :D
 
Tulin poksumaan. :LOL: Mulle ei taaskaan mitään uutta, käytiin perhevalmennuksessa kuuntelemassa jumppaohjeita. Hassua, millanen porukka siellä oli, mulla vähiten viikkoja ja sit yhellä oli LA kahen viikon päästä..! Olisin kuvitellu, et ne olis ees jotenki laittanu samaan porukkaan suunnilleen samassa vaiheessa olevia.. Iik, NT-ultra kahen viikon päästä..! Jännittääääääää.......

u & Kallo 10+0
 
Esikoisen neuvolassa tänään käyty, ja odotuspuolen terkkari kuunteli masu-asukin sydänäänet, hetken etsinnän jälkeen sieltä ne kuului :heart: 160 näytti laite, joten kovaa viuhtoi :heart: Vihdoin on luottavampi olo, terkkarikin totes; "kyllä sä raskaana olet" :) Nyt sitten odotetaan innolla maanantain ultraan, jotta näkis pikkasen :heart: Oon tänään niin onnellinen :heart:
Piti isännällekkin kotona kertoa, että kyllä meille vaan toinen toukka on tulossa :heart: Naureskeli mulle, että oon mä kyllä hupsu kun en usko tikkuja :D

Miikulainen, Tirppa 8kk ja Tirlittantoukka rv 10+1/11+2 :heart:
 
Olipas tekstiä tullu hurjasti :)

Kivoja ultrakuvia ootte laittanu!

Mistäs täällä nyt onkaan puhuttu...

Sivilisääty naimisissa 2,5 vuotta :) Ja ennen sitä oltiin yhdessä puoltoista vuotta. Pakko myöntää, että vaikeaa on meidän avioliittoaika ollu, mutta tässä sitä nyt ollaan vaan. Saa nähdä syntyykö tää kakkonen hääpäivänä :) Esikoinen synty 40+3, et jos tää syntyy kans siinä vähän yli la:n, niin on tosi todennäköistä että syntyy 3v hääpäivänä.

Ammattia ei vielä ole, opiskelija olin ennen kuin jäin äippälomalle ja nyt oon kotona ollu esikoisen kanssa.

Rattaista on ollu puhetta ja tuplat/sisarusrattaat meille tulee kun ikeroa tulee 1v10kk, mutta en vielä jaksa yhtään miettiä koko juttua.

Äh, pitää mennä, esikoinen hermoilee jo.

hemari 12+5
 
Ultrassa oli kaikki hyvin,sydän sykki iltatähdellä.La vain muutui iltatähden mitan mukaan viikkoja nyt 8+1 <3 ei voitu viel tehä niskapoimu tutkimusta siitä ku on niin peeni vielä.lääkäri ihmetteliki et miten niin aikasin on ultra ajan mulle antanut,samaa ihmettelin minäki,mut sainpas kaupan päälle mielen rauhan et vaavilla on kaikki hyvin :) 3.2 mennä uudestaan ultraan,kyllä mulle vaan passaa :)

maitsu83+iltatähti 8+1
 


maami & masuasukki 12+1
Voi miten hurjan isolta näyttääkään hän ja viikkoja ei kuitenkaan huimasti enempää ole kuin mulla. Tuntuu hassulta, että kolmisen viikkoa ja meilläkin oltaisiin tätä kokoluokkaa.... se selittää varmaan hurjan maitotuotehimon(mulla normisti maidoton ruokavalio, kun hylakin aiheuttaa oireita ja lakton...joo, no mä en halua maksaa niin paljoa enemmän, kun saan omia jopa edullisemmin maidottomana ;) )... pakko saada jugua ja juustoa.... ja paljon! Ja ilman oireita :D
 
Mä oon ammatiltani lähihoitaja.. Rattaita mietin kauheesti et miten niitten kanssa tekis.. Mut päädyin nyt siihen et jos on tyttö ni ei osteta uusia, mut jos on poika ni ostetaa, koska ei voi poikaa tunkee pinkkiin koppaan! :D Meil on Brio happyt.

Yhessä ollaan oltu 8 ja puol vuotta, kihloissa 4. :)
 
Tulin poksumaan minäkin pitkästä aikaa :) Kauheasti ei mitään uutta. Nyt on pahoinvointi alkanut taas paheneen, kun luulin jo et helpottuu. Oksentaa oon meinannut, mutta mitään ei onneksi ole tullut ylös. Väsyttää myös enemmän. Lisäks niska-hartiaseutu on alkanut jumittaan ja nähtävästi osa lihaksista meinaa tulehtua :( Onneksi kylmä helpottaa. Päätteen vieressä istumista ja neulomista pitäis välttää. Jälkimmäinen tuottaa mulle enemmän tuskaa, siis kun ei pysty neuloon :(

Siviilisääty avoliitossa ja kihloissa ollaan. Yhdessä ollaan oltu pian kuusi vuotta :heart:

Niin ja ens viikolla on taas neuvola :) Sitten saan tietoon ultra-ajankin :)

Ihanaa odotusta kaikille edelleen! :heart:

Hopeful86 9+0 :heart:
 
Moikka kaikille!

Ammatti : Itse olen opetusalalla. Naisvaltainen ala, joten kunhan raskausuutisen kerron niin varmasti riittää kokemusten jakajia :D Kesäloma alkaa sopivasti; äitiysloman alkuun menee vielä reilu kuukausi eikä maha ole vielä ihan valtava joten jotain pystyy ja jaksaa loman alkuunkin vielä touhuta.

Isompien lasten hoidosta : Meillä kaksi vanhinta osa-aikahoidossa, nuorimmaisen hoito ollaan saatu sumplittua, kiitos miehen työvuorojen, ettei ole hänelle vielä tarvinnut hoitopaikkaa hakea. Syksyllä vanhin aloittaa eskarin, siitä seuraava jatkaa hoidossa ja toiseksi nuorin jää edelleen kotiin, minun ja vauvan kanssa. Miestä kovasti houkuttaisi käyttää osa vanhempainvapaasta, joskus kevättalvella, eikä se ihan mahdoton ajatus minustakaan ole. En ole varsinaista kotiäiti-tyyppiä, vaan kaipaan jotain omaakin arjen pyörityksen keskellä. Työpäivät ovat minulla niin lyhyitä (max. klo 14 asti), että hyvin olen pystynyt yhdistämään perheen ja työn.

Rattaista : Kahdella vanhimalla lapsella on ikäeroa 1v 7kk ja heillä meillä oli käytössä I'coon tuplarattaat. Niissä vanhempi lapsi istui edessä, vauva sitten kopassa takana. Kun vauva kasvoi, kopan tilalle tuli samanlainen ratasistuin kuin edessä. Tykättiin tosi paljon, kätevät olivat.
Nyt ikäeroa tulee aika tarkkaan 2 vuotta ekä varmaan osteta tuplia. Edelliselle ostettiin tuliterät vaunut joten ei oikein raskikaan niitä ihan hukkaan heittää. Manducan hankkimista olen harkinnut. Jos vaikka ollaan koko porukka samaan aikaan liikkeellä niin taapero saa istua Brion Pony-rattaissa ja vauva sitten repussa.

Yhdessäolosta : Tänä vuonna tulee 8 vuotta tapaamisesta, 7 vuotta ollaan oltu naimisissa.

Mitä parhainta odotusaikaa kaikille, täällä jännityksestä kipristellen odotellaan ultraa..

Hopsula 10+2
 
pikku87, meilläkin on pinkit Brio Happyt :) Mulla vaan ei oo sitä vaunukoppaa ollenkaan....nyt siis hakusissa sellainen, niitä on vaan vaikea löytää enää siihen vanhempaa runkoon kun myyntikin lopetettu jo aikaa sit :| hmm....täytyy vaan tarkkailla huutonettiä ahkerasti jos joku myis ruskean tai hiekan värisen kopan...sopis sit sekä tytölle että pojalle :D

 
En ole taas hetkeen jaksanut kirjotella, ollut muka niin paljon muuta tekemistä, minkä seurauksena iltasin väsyttää kamalasti, eilenkin menin sänkyyn klo. 20:30 !! :D

Siviilisääty: Kihloissa ollaan oltu 2½vuotta ja yhdessä n. 5 vuotta.. :)

Vaunuista: Mä oon kans jo alkanut miettimään minkälaiset vaunut tälle tulevalle ostetaan. Esikoisen omat myytiin viime kesänä pois ! Joten jos jollain on kokemusta hyvistä vaunuista saa vinkata! :) Kaksostenrattaita ei osteta sillä ikäeroa tulee n. 3v2kk.

Miuski: Otatko multa tuan poikaolon pois? Se on meinaan vaihtunut tyttöoloksi mutta annetaan sen olla vielä tyhjänä, ennenkun olen aivan varma kumpi olo on ! :D

Ammatista: Parturi-kampaaja olen.. :)

Ainiin, ihania ultrakuvia olitte laittaneet ! Voi kun viikot menis nopeaa ja itsekkin pääsisi ! :)

majj & 10+3 :heart:
 
Hurjasti tullut tekstiä!!!

Raitis: Meilläkin taitaa olla ne Teutonia Mistral S:t, mutta muutaman vuoden vanha malli. Niissä ne pumpattavat renkaat ;) Ollaan oltu kyllä ihan tosi tyytyväisiä, ovat olleet kestävät, käytännölliset ja tosi hyvät alustalla kuin alustalla!!! Siksi siis muakin nuo team cosmot himottaisi, ainut vain kun ne saisi niillä ilmakumirenkailla... Oletko törmännyt muun merkkisiin, samanmallisiin rattaisiin? Haluaisin itsekkin juuri tuollaiset vierekkäin istuttavat, joista voi erikseen säätää toisen ylös, toisen alas. Lisäksi haluisin että niissä olisi käännettävä istuin suunta, joko sitten niin että molemmat kääntyy kerralla, koska toivosin että menisivät sitten myöhemminkin kun kuopuskin jo viihtyy kasvot menosuuntaan :) Ja alussa oltava vauvan ehdottomasti kasvot työntäjää päin! Meillä esikoinen nyt 1v 10kk. mutta vaikka kävelisikin pian itse tai kulkisi pulkassa niin toiveissa on joskus sitten se kolmonenkin niin toivoisin että tuplat kävisivät sittenkin!

*muoks, esikoinen kyllä kävelee, mutta siis vaikka pian kävelisi pidemmätkin matkat itse..... :D

Häistä vielä sen verran etten olisi itsekkään aluksi halunnut naimisiin raskaana ollessa, mutta sitten kun viime vuoden häät siirtyi kun emme saaneet vielä tarpeeksi säästettyä niin alkoi vauvakuume painaa päälle, emme halunneet kovin pitkää ikäeroa 1. ja 2.:n välillä. Lopulta mietin että toisaalta on ihan sama mennä naimisiin raskaanakin, kunhan en ole ihan valaan kokoinen vielä :LOL: Hääpukuja on yhtälailla ihania raskaana olevillekkin, onhan morsiammiakin eri painoisia. Ja alkoholia juomme mieheni kanssa niin harvoin muutenkin, että meille oli luonnolista että häät ovat joka tapauksessa alkoholittomat!!!! Hauskaa osataan pitää ilmankin :) Niimpä vauva sai luvan tulla kun hää päivään oli noin 20-25 viikkoa, ja hänhän päätti tulla heti :heart: Kovasti haluan saman sukunimen kuin muillakin perheen jäsenillä ja mulla ehdoton ehto oli että ennenkuin kakkonen syntyy haluan mennä naimisiin :) Ikinä en enää halua joutua isyyttä todistamaan niin surkuhupaisaa se oli :LOL:

Ihania ultrakuvia :heart: Olisipa omakin ultra pian!!!!! (maanantaina) :D Meillä muuten kunnalla on maksusitoumus Terveystalon kanssa, eli kaikki ultrat ovat yksityisellä. Oisko OYS:ssa jo liian tunkua että jakavat palveluita muualle?

Nyt kattomaan satuhäitä (jossa tuntuu olevan hyvin erikoinen hääpari :O )

Viola 12+0
 
Viimeksi muokattu:
Siviilisäätyä unohdin tietty kommentoida viimeksi, eli meillä on 6. hääpäivä 2.4. (joku taisi olla silloin menossa naimisiin, onnea vaan, hyvän päivän valkkasitte ;) ) Yhdessä on oltu melkein 9 vuotta. Ihana mies, vaikka välillä riitaa tuleekin... :p

en popsi mitään multivitamiinejä, ainoastaan kalciumtabletteja joissa on myös d-vitamiinia mukana, foolihappoa ja omega-3 kapseleita (ne auttoi viime syksynä, ennen raskautumista, väsymykseen, mutta teho tuntuu kyllä hävinneen...)

Pilvilinna, mä luulen että tuo Ergo baby carrier oli se, jota olen monella äidillä nähnyt! Eli tarviikin tsekata se kun tullaan Hesassa käymään helmikuun puolenvälin jälkeen. Netin mukaan Ruotsissa on tosi harvoja jälleenmyyjiä ja Tukholman seudun kauppoja ei edes löydy... Meillä on tosiaan ollut sekä Baby björn, jossa on just jonkun mainitsema ongelma ergonomian kanssa, eli vauvan istuinosa on liian kapea, sekä kantoliina, jota en itse oppinut oikein koskaan käyttämään kun se on siis oikeasti niin hankala. Eli josko nyt löytäisi jotain sopivaa, vikalle lapselle =) Molemmat tytöt viihtyivät kyllä hyvin Baby björnissä niin kauan kuin siinä voi kantaa, mikä taisi lopahtaa jo tuolla 9 kk iän paikkeilla...

(.) Mua väsyttää taas aivan sairaasti! Jouluna oli niin ihanaa kun oli levännyt olo, mutta töiden alkamisen jälkeen on ollut jostain syystä nukkumisvaikeuksia. Siihen kun yhdistää esikoisen kohtuu monena yönä tulevat painajaiset ja tän raskauden niin oon ollut koko päivän töissä ihan silmät ristissä |O
 
Tuulis Taitaa olla sitten viisi-kuusi erivaihtoehtoa missä asutaan, kun tämä muutos terveyspalveluissa johtuu ilmeisesti nämä viisi-kuusi eri kuntaa ovat yhdistäneet terveyspalvelut yhden nimen alle. :) Milloinkas sulla oli la.? Päästäänkö yhtäaikaa OYS:n? :) Mulla 4.8., mutta luultavasti taas uusivan hepatogestoosin vuoksi, epäilen vauvan syntyvän jo heinäkuun puolella!
 
nyt on pakko purkaa pois suoranaista ketutusta näin aamutuimaan että pystyy töitä tekemään.
tori.fi kattelin vaunuja ja löysinki sieltä lupaavan kuuloiset emmaljungan tuplavaunut joista laitoin s-postia ja kysyin kuvia. kuvia luvattiin mutta ei kuulunut,seuraavana päivänä tämä kyseinen nainen kirjoitti että vaunuilla on kiire vaikka minä lupasin maksaa varausmaksuakin ja hakea pois heti kun täältä porin läheltä helsinkiin kykenisin koska olen yrittäjä niin hakeminen ei onnistu tällä siunaamalla. kuvia en saanut ja jostain hän oli saanut käsityksen että menisin hakemaan vaunut huhtikuussa. sanoin hänelle sitten vaan että ensi kuussa on ultra 21.pvä ja ollaankin satakunnasta ja olen itse yrittäjä että hakeminenka ei sekunnissa onnistuisi. ehkä annetaan koko asian olla jos on näinkin vaikeaa.
ensin hän kertoi ettei vaunuista ole kyselty ja heti kun kerroin ettei päästäisi heti hakemaan niitä niin ostajia olikin jo suunnilleen jonoksi oven takana.

huoh kylläpäs helpotti. :D
 
Toi on syysmysrsky niin tota!

Mä intouduin kaivamaan kakkosen ajalta odotuskuvia...olenko vähän hölmö...joo...

Ihan pakko jakaa nää pari teitinkin kanssa ja toivon, että joku muukin intoutuisi tähän etten kuulosta ja näytä ihan hömpältä :LOL:katso liitettä 12006katso liitettä 12007

Pienempi massu on kuvattu 20.6.07 ja poju syntyi 26.8.07 ja se revennyt versio on 2 päivää ennen synnytystä ja mun tuskainen olo vähän loistaa.... ja 154cm varrella maha näyttää tyhmältä :ashamed:
 
Moikka kaikki!

Pitkän ketjun olette jo väsänneet ja kesti jonkun aikaa, että pääsin viimeiselle sivulle ja vihdoin kommentoimaan :)

Itsellä pahoinvointi alkaa helpottaa, tosin nälkä tulee aina kahden tunnin välein ja iskee todella voimakkaana, sellaisena että ruokaa mulle nyt heti :D Ja sitten kun on syönyt, tulee järjetön turvotus.. Kai se tästä tasaantuu.. Paino on muutaman kilon jo noussut, mikä ei kovin mieltä ylentävää ole, kun sitä ennestäänkin pari kiloa liikaa on.. Mies tosin ei onneksi välitä, odottaa innolla että maha kasvaa..

Yhdessäolosta Ollaan lähes neljä vuotta yhdessä oltu vaihtelevalla menestyksellä.. Kihloissakin oltiin vuoden verran, mutta sitten erottiin kun tilanne kävi mahdottomaksi.. Eli aikalailla vuoristorataa suhde on mennyt, mutta kun kumpikaan ei kuitenkaan pysty ilman toista olemaan, niin minkäs teet :) Lapsi oli ilkeästi sanottuna vahinko ja järkytyin asiasta kovasti, mutta mies oli plussasta ihan innoissaan ja parin päivän miettimisen jälkeen itsekin aloin jo hymy huulilla pienokaista ajatella ja nyt en millään malttaisi odottaa että hänet tapaan :) Minulla piti olla vaikeuksia saada lapsia, joten senkin puolesta hieno juttu, että tärppäsi.

Np-ultra olisi ensi viikon keskiviikkona, jolloin vihdoin selviää oikea LA, kun menkkoja ei ole taas kesäkuun jälkeen ollut ja nykyinen LA on varhaisultran perusteella tehty arvio.

MINUT VOISI LISÄTÄ LISTALLE, ELI ESIKOISTA ODOTETAAN, LA 12.8. JA SYNNÄRINÄ TYKS
 
Huomenta! Olipas hirmuisen kiva tulla lueskelemaan kun moni toivottelee pikaista paranemista :) Kyllä täällä yhtä pidetään :heart: kiitos! Kohta kuuntelen josko se tillikka haluaisi kuulua, en oo uskaltanu sen jälkeen ku ei kuulunu :| Mutta tosiaan iski vatsatauti mut ei taida niin hirveen kauhee olla, mulla normaalisti vatsatauti tarkoittaa vessassa asumista, vatsaan vaan koskee ja pari kertaa halaillu pönttöö. Kyllä tää tästä kun kotona möhnöttää..En jaksais millään odottaa sitä niskaturvotus ultraa, että nään tillikan taasen.
Ja sitten kysymys onko teitä huipannu? millä viikoilla suurinpiirtein? Mulla kun loppu se pahin pahoinvointi ja väsymyskin meni ohi niin tilalle tuli huippaus, kauheelta tuntu kun alkuviikosta ajelin töihin ja tuntu et taju lähtee, ja muutenkin huippaillu aika paljon. Mietin voisko olla vatsataudista mut kyllä se tuli ennen tätä. Ja wuhuu,jipii,jipii huomenna tasan rv 11 :) :cool:
 

Yhteistyössä