** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

IHANIA massuja!!! :heart: Kiitos, kun otitte osaa mun hömppikseen ;)

Siobhan, Miikulainen Heh, no lophdullista kuulla, että jonkun mielestä mun maha on ollut maha :D

Eveliina: Päivittäjä ensi kuulle edelleen hakusessa!

(.) : Olen todella kipeä eli päivittäminen jää tältä erää ja koettakaa jaksaa odotella päivä taikka pari rakkaat siskot! Nyt makoilemaan takaisin....
 
Lauantaita!:wave:

Tervetuloa uusille. :wave: Kiva että meitä on iso joukko.

Monella on ollut np-ultra tällä viikolla. Onnea hyvistä kuulumisista. Ihanaa että tulee iloisia uutisia!:heart:

Tuosta kommentoinnista päätin minäkin tulla raapustamaan. Mä olen myös huomannut saman että monesti jutut ohitetaan helposti. Mutta niinkuin olette kirjoittaneet johtuu varmaan tosi isosta porukasta sekä siitä että tekstiä tulee niin paljon. Mä haluisin mielelläni vaikka joka päivä kirjoitella mutta harmi vaan ettei se ole mahdollista. Mulla on päivässä aikaa olla koneella just tän hetken kun poika nukkuu. Siinä ajassa pitäisi tehdä paljon muutakin ja nyt tää muuttokin on edessä. Pojan ollessa hereillä ei juurikaan koneella olla. Musta on tylsää sitä koko ajan kieltää tähän koskemasta kun itse kuitenkin tässä olisin. Mutta olen myös huomannut että vaikka kommentoisin ei niitä juurikaan huomioida joten siksikin yleensä kommentoin vain yleisiin juttuihin jota jää helpoiten mieleen. Ja semmoisiin asioihin joista en teidä en halua kommentoida koska kyseessä on kuitenkin raskaus ja jos jollain on vaikka kipuja niin suosittelisin kysymään omalta terkalta ennemmin. Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitäni.

Sivilisääty kihloissa ollaan miehen kanssa oltu noin 7,5 vuotta ja yhdessä reilut kahdeksan vuotta. Asumaan muutettiin tosi nopeesti yhteen. Naimisiin olisi kiva mennä jossain vaiheessa ja mulle riittäisi ihan maistraatissa.

Ammattini on myyjä. Olen isossa päivittäistavaraliikkeessä töissä. Ennen äitiyslomaa valmistuin esimieheksi mutta niitä hommia en ole vielä tehnyt. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla.

Vaunuina meillä on Dorjan Novell Sportit joista olen tykännnyt paljon. Ne on tosi tilavat ja kevyet työntää varmaankin osittain ilmakumipyörien ansiosta. Ostettiin kesällä Emmaljungan Scooter rattaat kun ne on kätsymmät kuljettaa autossa ja mahtuu meille sisällekin paremmin. Poika kun ei ole pitkään aikaan nukkunut ulkona ja kyllä niissä pystyy nukuttamaankin. Mä en ole vielä varma että ostetaanko tuplat. En ole vielä edes ajatellut asiaa.

Raitis hui mikä neuvolakäynti. Onneksi kaikki oli hyvin. Kiva että pääsit pkkuista kurkkaamaan.

maami kävin nopee kurkkaamassa sun sivuja. Olipas ihanat. Täytyy paremmalla ajalla tutustua enemmän.

Nyt mun on taas pakko jatkaa muuttohommia. Otettiin 6 neliön varasto johon vietiin eilen tavaraa. Nyt meillä kaikuu kun on niin tyhjää. Jatketaan vielä tänään niin ei jää ensi perjantaille niin paljon hommaa.

Päksäkkä 13+1:heart:
 
Olipas Miuski kiva idea pistää mahakuvia edellisistä raskauksista :) Raskausmaha on niin kaunis, että kyllä niitä kelpaa katsella :) Tässä mun masukuva 40+0



Tohon kommentointi-asiaan, tietysti on ihanaa kun muut kommentoi omia juttuja, mutta meitä on kamalan paljon täällä, ja mulla ainakin puolet asioista unohtuu, kun tekstiä tulee niin kamalsti... :ashamed: Munkin kysymykset on välillä täysin sivuutettu, mutta sitten vaan huhuilen uudestaan :) Ajatuksien vaihto on kyllä todella mukavaa teidän kanssa!

Jahas, ruoka palaa uunissa --->

hemari 13+0 POKS POKS :)
 
Jahas, takaisin hetkeksi :)

migreeniä oli jollain, vimmulla ja hopsulla ainakin vai? Mulla myös on todettu migreeni joskus kauan kauan sitten, mutta nyt ei ole pitkään aikaan vaivannu. Esikoisen odotusaikana ei ollut kertaakaan migreeniä :) Eli en pelkää että nytkään tulisi.

Raitiksella oli tosiaan ollu pelottava neuvolareissu, hui! Tota itsekin pelkään kun maanantaina käyn neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet mielenrauhan vuoksi. Mulla kun tuli yöllä se kova kipu kerran ja sen jälkeen on kerran tullu päivällä. En nyt mitenkään ihan kamalasti pelkää että kaikki ei olekaan hyvin, mutta ihanaa on päästä tarkistamaan :)

).( Ei uutta. Pahoinvointi vähän taas lisääntynyt :headwall: luulin jo että helppais, eikö sen jo näillä viikoilla pitäis! Mutta ei, eilen taas oikeen kunnon oksut, hyi että...

Miuskille vielä voimia kipuiluun :hug:

hemari
 
Ihania massuja ootte muutkin laittaneet :)

Kommentointi samaa mieltä olen monen kanssa, että meitä on kovin paljon tässä pinossa joten tekstiä tulee paljon, ja kunhan aikaa hieman kuluu, oppii muistamaan ja tuntemaan nimimerkit paremmin niin tulee varmasti kommentoitua muitten juttuja enemmän.

Raitapaitainen oho mikä käynti o_O Mutta onneksi kaikki oli hyvin!

Kuplintaa mullakin mahassa, ja osa tuntuu kyllä ihan samoilta kuin esikoisen potkut aikanaan o_O Mun ystävä joka on mua 3vkoa pidemmällä, niin sano että hän kyllä tuntee liikkeet jo, että on ihan varma niistä. Mutta mä en vielä varmaks sanois omalla kohallani, vaikka samoilta tuntuukin, kun viikkoja silleen vähän verrattuna siihen millon ne pitäs alkaa tuntua?

Omaa napaaTänään mennääkin anoppilaan, saas nähä mahtaako isäntä paljastaa vielä tätä uutista, kun multa kyseli että pitäskö kertoa jo tänään (vaikka maanantaina on vasta ultra, jonka jälkeen on sovittu että kerrotaan sukulaisille), niin sanoin isännälle että hän saa kertoa jos niin haluaa, minä en paljasta :whistle: Onhan nuo sydänäänet kuunneltu, että sinänsä on varma olo, että kyllä siellä toukka on vaan :heart:

Miikulainen, Tirppa 8kk ja Tirlittantoukka rv 10+3/11+4 :heart:
 
Miikkulainen mäkin välillä mukamas tunnen jo vauvan potkuja, mutta en millään voi uskoa sitä, että vielä tässä vaiheessa. Parin viikon päästä jo ehkä voisin uskoa, mutta kyllä tuntuisi oudolta jos nyt jo tuntisin... Mut en tiiä, kaipa se mahdollista voi olla :)
 
Raitapaitainen Juu tuttuja noi uhmikset.. meillä ehkä jopa ollu nyt helpompi kausi niitten kohtausten suhteen.. *kopkop* :kieh:

Mäki voisin laittaa kohta masukuvaa esikon odotuksesta.... On noi masut vaan aina niiiiiin ihania!! :heart:
 
pikku olispa ihanaa tuntea liikkeet noin aikaisin :) Mä muistaakseni tunsin esikosta rv 19, jolloin tajusin että olin jo pari viikkoa tuntenu :D En vaan ollu osannu arvata niitä vauvan liikkeiksi. Mut toivottavasti nyt sitten tuntisin vähän aikasemmin :) Ne on niin kivoja ne pikku potkut :)
 
hemari tuolta masusta varmaan tuli tosi pieni vauva? :) mulla oli tollanen varmaan rv 20 :D ihan kamalaa tällä puolentoista metrin varrella kantaa joka kerta vaan isompaa mahaa...mullahan toi jo oikein roikkuu niinku kuvasta näkee...tuntu et tarviin kottikärryä sen kantamiseen:| mutta on se vaan sen arvoista :heart:

Mie tunsin toisessa raskaudess rv13 jälkeen vasta tälläistä kuplintaa ja sillon ne oli kyl liikkeitä,mut eihän mulla ole viel 11 viikkoakaan joten eikähä siel kupli joku muu :D esikoisesta tuntin vasta rv18 jälkeen...
 
Hemarilla: Tosiaan siro masu viikkoihin nähden ! :)

Muilla myös ihania masuja! :)


Siinä omaa mahaa rv 32+4 ! :) Tosta vielä yhdeksän viikkoa ennenkun neiti syntyi! :)

Tänne tulee todella paljon tekstiä, ja nopeasti koitin käydä kaikki läpi.. :)

Paineen tunne tuolla ihan alhaalla mulla on lähinnä aamusin sellasta paineen tunnetta joka lähtee päivän mittaan pois ! :)

Liikkeistä: Esikoisen aikaan tajusin myös joskus rv 18-19 että ne oudut jutut olikin niitä ihania liikkeitä joita jo odotellaan tänne päin ! :)

).( Ei ihmeempiä, olo on oikeastaan ihan hyvä kunhan aamusta syön aamupalan niin ei ole mitään oireita. Rinnat ovat kasvaneet kyllä jonkun verran, ja mä en tykkää yhtään ! :D Muutenkin tuntuu että aika juoksee ja viikot menee nopeaa ! Tulis vaan se ultra päivä ;) ( 2.2)

majj & 10+5 :heart:
 
Mukavaa talvipäivää kaikille!

Täällä on niin ihania masukuvia, että ei malttais millään oottaa saavansa itsekkin pian kunnon pallon. =) Oli kyllä ihan pakko jo ostaa kahdet äitiyshousut, kun omat farkut ei enää tunnu hyvältä ja ne yhdet ainoat housut jotka tuntuu on välillä pakko pestä :LOL:.

Nyt on sitten kerrottu mun vanhemmille. Oltiin sukujuhlissa jossa oli pieniä lapsia ja pois tullessa äiti motkotti koko matkan kuinka oli huonosti kasvattettuja lapsia..näytin sitten ultakuvaa että "toivottavasti tästä ei tule samanlainen"..reaktio oli juuri niinkuin arvasin eli itkuthan siinä väännettiin ja myönsivät että kyllä tätä on odotettukkin. Miehen vanhemmat on eronneet aikoja sitten ja ollaan tosi vähän tekemisissä kummankaan osapuolen kanssa, heille kerrotaan sitten joskus.

Yhdessäoloa on takana kohta 12 vuotta, josta 10 asuttu saman katon alla. Naimisiin mennään varmaan joskus maistraatissa, en oikein ole mikään kirkkohäähössöttäjä, eikä hääbudjettikkaan ole suuren suuri. Toistaiseksi on ihan hyvä olla näin.

Työskentelen asiakaspalvelutehtävissä, eli toimistohommia. Tradenomi.

Vaunut pitää hankkia kun ensimmäinen tulossa, käytettyjäkin olen harkinnut. Haaveilen kyllä sellaisesta kompleksista, jossa sen kopan saa samalla autoon ikäänkuin "telakkaan", eli toimii samalla turvakaukalona ja siitä vaan sitten kätevästi nostetaan vaunujen runkoon kiinni. Mistä lie moinen tullut päähäni, olen ehkä nähnyt unta.. :p..varsinkin kun viimeaikoina unet on muutenkin olleet todella sekavia.

Muuten olo on ihan jees, varsinkin nyt kun on saanut uutiset kerrottua. Vatsasta vääntää ja kääntää välillä kovaakin, mutta yritän nyt olla huolestumatta, kun kerran ultrasta nähty ja kuultu että joku siellä on. Lääkärineuvola onkin sitten 1.2 että jos sinne asti vaan nauttisi olostaan. :)

Siiruska 12+5
 
Hei väliin tällainen kyssäri eli onko teillä kellään kokemusta siitä kotidopplerista? Mä hairahduin ja tilasin sen ku serkkuni vuosi sitten niin sitä kehui, ensin olin sitä mieltä et mähän en sellaisia tilaile, hulluksi tekee vaan mut oikeasti tuntuu nyt siltä et niin tekee tämä epätietoisuuskin hulluksi! Viimeks ku menin np ultraan niin sikiö oli tosiaan kuollut ja nyt ku pitää vielä yli 2 vk odottaa kyseistä ultraa niin ei tämä helppoa tunnu olevan vaikka kuinka olen viikko sitten nähnyt pikkuisen elossa. Laite ei ollut mielestäni kuitenkaan mikään kallis ku 50 eur toim.kuluineen ja vk 12 lähtien pitäs vissii sydänäänet keskimäärin kuulua eli siis ensi viikolla minun tapauksessa...
 
Ihania masukuvia!

Pikku: Mä en kans saa sun kuvaa näkyviin. Otitko sen "pieni kuva"-vaihtoehdon?

Mä olen aika henkeen ja vereen noiden travel-systemeiden vastustaja, siis tuo mistä Siiruska puhuit. Ehkä se on kätevä esim. Lyhyellä kauppareissulla, mutta pidemmän päälle se ei ole lapselle hyvä. Suositeltu maksimiaika kaukalossa on 2h kerrallaan. Tutkimusten mukaan kaukaloasento ei ole hyväksi lapsen hapetukselle, vaan pallean toiminta tuossa asennossa on heikompaa. Kaukaloahan ei saisi käyttää esim. sitterin korvikkeena juuri tuosta syystä. Ja jos ajattelee, että lähtee jonnekin ostoskeskukseen, niin matkoineen se 2h on aika lyhyt aika. Siksi itse suosin normaaleja hyviä vaunuja missä lapsi saa maata hyvällä alustalla.
Toinen mikä vaunuasioissa saa mun karvat pystyyn, on vastasyntynyt matkarattaissa! :headwall:
Vaikka kuinka laittaa selkänojan alas ja makuupussia alle, niin ei se korvaa hyvää vaunujen patjaa. Monissa matkarattaissahan on kielto, että ei sovellu alle 6kk lapsille.

Ugh. Vaunufriikki on kertonut mielipiteensä. ;)
 
minulla on doppleri ja käytin sitä jo edellisessä raskaudessa,,,ensimmäisen kerran sain nyt äänet kuulumaan rv10+0...mutta kaikilla ei tosiaan kuulu viel rv13:kaan...et ei kannata hätääntyä jos ei kuulu,kohtu voi olla alempana/syvemmällä,vauva sellaisessa asennossa ettei kuulu tms :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:
Mun viikot tuntuu matelevan, ekaan neuvolaan vielä melkein 2 viikkoa ja siellä ultrataan. On kyllä niin jotenkin epätodellinen olo. Jatkuvasti tulee mietittyä, mitä jos masussa ei olekaan mitään. Pömppis on kyllä selvästi kasvanut, mutta en tiedä. Pitää ottaa kuvaa ja verata rv 7+0 kuvaan. VOi menis nyt aika ja sais hyviä uutisia. Mua kyllä oikeastaan pelottaa. :O

Katsoin vanhoja keskusteluita edellisestä odotuksesta ja siellä kirjoitin rv 12+, että kysyin np ultraajalta, onko mahdollista että tuntemani kuplinnat vatsassa voisi olla jo liikkeitä ja se kätilö ainakin on kommentoinut, että voi tuntea. Ensimmäiset kunnon potkut tunsin toisesta jo rv14+. Ekasta tunsin ekan kunnon potkun tai nyrkin käteen rv17 ja äitee kun ei meinannut uskoa niin sanoin, sille, että tule nyt kokeilemaan ja niin sai tuleva mummukin monoa. Mulla oli vielä istukka edessä. Ei siis vaimentanut potkuja, ilmeisesti potki sivuille.

ihania masuja teillä ollut :heart:. Pitääpä kaivaa edellisen masukuva tuolta kuvatiedostoista...
Muistaakseni aika lailla rv35 täynnä tässä kuvassa
 
Vaunuista, esikoisella oli Emmalungan Duo Edget, kaukalona Recaro ja matkarattaina Peg Perego Pliko P3. Ei oikein silloin tajuttu että kannattavinta (sujuvinta) ois ottaa just yhteensopivat systeemit, niin vaunut kun ostettiin eka, ne oli nuo Duo edget, jotka vaikutti kaupassa parhaimmilta. Mies halusi sitten ehdottomasti Recaron kaukalon, joten se piti ostaa. Sitten vasta vauvan synnyttyä tajuttiin että kauppa-jne reissujen kannalta ehdottomasti kannattas olla kaukalo+matkikset yhteensopivina, ettei tartte aina irrotella lasta vöistä vaan voi siirtää koko kaukalon autosta suoraan rattaisiin. Siksi piti etsiä semmoiset, joihin tuo Recaro kävi, ja ainoat jotka sillon löydettiin joihin Recaro sopi, oli Peg Peregot. Noilla sit mentiin. Emmaljungat oli musta muuten hyvät, mutta aika isot, eikä niillä vois ajatella menevänsä esim kaupungille ollenkaan. Meillä ne olikin vain nukkumis-ja kotonaulkoiluvaunuina. No, nyt Emmaljungat ja kaukalo on myyty ja niiden hankinta on taas edessä....Nyt vaunuiks valitsen jotkut pehmeällä kantokopalla (viimeks oli kovalla) jotkin pienemmät (kun nukkumisvaunuina kuljetetaan mummoloihin jne, ja emmikset vei aika paljon tilaa autosta) kuin nuo Duo edget, ja matkiksiksi on mietitty just noita Phil&Tedsejä, joka tap sellasia tuplia, joissa ne istuimet on "päällekkäin", ei vierekkäin ettei vie koko kulkuväylää kun esim kaupungilla kuljetaan. Ei vaan taida olla kaukaloa, joka niihin sopis......

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, enkä oo kyllä odottanutkaan. Esikoiselta tunsin tasan 18+0.

Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä kohta 11 v, kihloissa oltiin 4 v ja viime kesänä mentiin naimisiin.

( . ) Phv on helpottanut, onneksi. Tilalle on tullut vain ehkä vielä kamalampi vaiva, nimittäin nyt tasan 2 vkoa kestänyt flunssa! Pää täynnä räkää, välillä meinaan tukehtua. Nyt, kiitos nenäsuihkeen, hieman helpottaa ja nenä valuu koko ajan. Nenän pielet jo aivan rohtuneet ja haavoilla kaikesta niistämisestä. Alun kuume onneksi helpottanut, mutta muuten tää tuntuu vaan jatkuvan ja jatkuvan......:mad:

Kuka valittelikaan migreeniä? Sehän on niin, että ekalla kolmanneksella ei suositella tulehduskipulääkkeitä, kuten ibuprofeiinia eli Buranaa, koska ei tiedetä aiheuttaako esim epämuodostumia. Viimeisellä kolmanneksella ei suositella, koska lähellä syntymää käytettynä voi estää synnytyksen jälkeen sikiön ductus arteriosuksen sulkeutumisen. Mutta toisella kolmanneksella keskiraskaudessa sitä voi käyttää, jos esim parasetamoli ei riitä. Tämä ohje on moneen kertaan tarkistettu gynekologin konsultaatiossa. Mutta jokainen toki tekee tyylillään. Jos epäilyttää, ei mua tartte uskoa :)

Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille!:wave:

Kirppiina ja Manteli 12+4
 
Ihana masukuva Leolla! Taidat olla jostain Pohjanmaalta, koska minäkin sanon "Äitee". ;)

Oli pakko tulla kertomaan teille.. Tänään aamuyöllä synnyttänyt ystäväni on jo kotiutunut 9h ikäisen suloisen tyttärensä kanssa!! :heart:

Mä niin haluaisin tuollaisen synnytyksen, kun viimeksi olin 3päivää ennen synnytystä ja sitten lapsen kans vielä 8päivää.. Vaan taitaa jäädä haaveeksi kun sokerit heittää ja varmaan viä se toksemiakin tulee. .
 
Raitis: Juu lakeuksilla asustellaan. =D Oikeastaan kunnon murre on tarttunu mieheltä, ite kotoisin tuosta naapuripaikkakunnalta, jonka murre on sekoitus montaa eri aluetta. Asutteko jossain täälä päin vai ookko kotoisin?
 
Iltaa!
Täällä juhlittiin tänään tuon kuopuksen 3-vuotis synttärijuhlia.... :heart: Ihanat juhlat olikin! Mutta kyllä nyt väsyttää!!!! Olin koko eilisen iltaan asti töissä, sitten leivoin yömyöhään tarjoilut ja vielä tänä aamulla pari tuntia töissä, sitten juhlat ja huomenna taas päiväksi töihin. |O joka paikkaa kolottaa ja maha kramppaa... Onneksi maanantaiksi pyysin vapaapäivän kun on neuvola itsellä ja tuolla kolmevuotiaalla.
Ihania vauvamasuja teillä! Voi että!!! Mä en osaa omaani laittaa... :(
Liikkeistä:Mä olen pari päivää tuntenut "jotain" tuolla mahassa, ja ihan liikkeiltä ne tuntuu. Tuosta nuorimmaisesta tunsin rv 14. En ihan vielä allekirjoita, että nämä liikkeitä ovat, mutta vahvasti niin luulen. :heart:
Dopplerista joku kyseli... Mulla on. Välillä ihan hyvä hankinta, mutta taas yhtenä iltana en löytänyt sykettä ja meinasin seota huolesta. :( Mutta sitten taas aamulla kuului. Ihan aluksi, viikolla 9+ jotain ne löysin ihan häpykarvoituksen rajalta rakon ollessa täynnä. Vinkki. Nyt kuuluu jo selvästi ylempää. Mutta kyllä se oli ihanaa kuulla ne, varsinkin ennen sitä nt-ultraa, kovin rauhoitti.
äh, en taas muista mitä muuta piti kommentoida-.... :ashamed:
Nyt kömmin sänkyyn. |O
Neamma ja masukki 13+ jotain... en muista!:headwall: Liian väsy. :D
 

Yhteistyössä