** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Pilvilinna74 täällä ensikertalainen tippui penkiltä kun luki että imetystä KAKSI vuotta!!! :D apua, oon lukenut et jos kaksosia ei saa imetettyä samaan aikaan niin vuorokaudesta menee kahdeksan tuntia pelkkään imettämiseen ja jos sitä jatkuis kaks vuotta :) apua. pakko kyl myöntää et en tiedä keskiverto aikaa lapsen imetykseen mutta muistaakseni äitini imetti pikkuveljeäni yksi vuotiaaksi asti..
 
Hei! Täällä olisi taas uusi odottelija joukkoon. Tänään oli nt-ultra, joten nyt vasta uskallan kirjoitella tänne, taustalla kyllä olen lukenut teidän juttuja. On ollu vaan niin epäileväinen olo, onko tää sittenkään totta kun n. vuosi tätä on yritetty. Ensimmäinen lapsi tulossa, joten kaikki uutta ja ihmeellistä. LA on 7.8 ja KAKSissa pitäsisi pullauttaa ulos. Niin ja ikää on 33v =)
 
syysmyrsky, joo todellakin 2 vuotta ja olisin jatkanut ilman sitä inhottavaa virusta : / Taaperolle oli kova paikka kun tissiä ei enää saanutkaan vaikka kuinka halus :| ...Olihan siinä tietty myöskin ne nolot puolensa tuossa puhuvaisen imettämisessä...muistan aina naama punaisena kaupassa kun poika alkoi kaivamaan puseroa ja kovaan ääneen ilmoitti haluavansa tissiä :ashamed: ...eihän siinä sitten muu auttanut kun etsiä sopiva paikka ja asettua niin että puolet pojasta oli mun sylissä ja jalat sitten isännän...kun tuota kokoa jo tissuttelijalla oli ;) ...ja muistan juu että laskeskelin parhaina päivinä istuvani sohvan nurkassa maitoa antamassa puolen tunnin välein...kyllä siinä meinas jo makuu haavoja pyllyyn tulla :LOL:

Miuskilla toooooosi söötti vauvamasu :heart:

Kertomisesta, meillä lähin suku tietää....huomenna ultran jälkeen jos kaikki hyvin ajattelin sitten ultrakuvan kera julkaista totuuden muille tutuille :)

Tervetuloa Pygmi joukkoon mahtavaan ja ihanaa masun kasvatusta :flower:

 
Hei! Minut voi poistaa listalta. Pikkuvauvelin kehitys oli pysähtynyt(viikolle6) ja nyt olis 11 viikko menossa.Lääkäri ultrasi ja sykettä ei löytynyt ja kehitys pysähtynyt. Surua ja kyyneleitä on. Huomenna lääkkeelliseen tyhjennykseen :(
 
johnu Tsemppiä, toivotaan että vuoto olisi vaaratonta! Ja hyvö merkki kun ei ole kipuiluja.

Toiveilija Voimia! :heart:

Syysmyrsky Älä välitä, kuulostaa tyhmältä mutta ole vain iloinen että saat lapsia! Itekkin asun pienellä paikkakunnalla, oikeessa käpykylässä ja täällä kaikki muut tietää mun asiat paremmin ku minä ite. Heti ku baarissa ei näy nii alkaa juoruilu, eikä se mua sinänsä haittaa, oon ilonen että saadaan vauva. Mutta voi luoja niitä juttuja miten ne leviää ku rutto ja muuttuu asian ydinkin matkan varrella. Ja arvaas, täällä ei tarvii kun neuvolaan lompsia nii on jo muutama silmäpari ikkunassa.. kas kun ei lehessä oo vielä lukenu. :D mutta koita jaksaa! :heart:

Meilläkin on sitäpaitsi lemmikkejä.. kolme :eek: ja ne on kyllä semmosia jääräpäitä että muutamalta on tullut kommenttia tyyliin.. "mitenhän noi tulee ees pärjäämään ku ei eläimet oo kurissa" ... johtuen mun vilkkaasta koirasta joka on tällä hetkellä 11kk :D että jospa me yritetään vielä jatkaa koulutusta ahkerammin ja siitä sais ihan käyttökelposen kaverin :D
 
Viimeksi muokattu:
toiveilija jaksamista :hug: :hug:

Kiva pömppis Miuskilla taidan sitten viikon päästä kun ultrassa käyty niin laittaa oman pömppiksen, se nyt turvotuksen väistyttyä puskee tohon eteen :) aika hassua ku kova maha, eikä laihistamalla lähde :D
 
Pahoitteluni sulle Toiveilija ja parempaa onnea jos ja kun yritätte uudelleen :hug:

Hyppy, just tänä aamuna luin Metron kolumnia jossa kolumnisti kirjoitti siitä, kuinka ihanaa on kun koiranpentu täyttää 2 vuotta ja on ns. aikuinen. Eli sen mielestä koiranpennut oli ihan hirveitä, ja todisti tätä mm. sillä suurella määrällä n 7-8 kk ikäisiä koiranpentuja joita myydään ja annetaan pois jo kolmanteen kotiin. Oma koiransa oli kai just täyttänyt 2 v... eli 11 kk koiranpentu on vielä pentu, ja käyttäytyy niinkuin pentu vaikka sitä kuinka olisi yrittänyt kasvattaa.

Nyt en osaa sanoa kuinka usein/paljon Pilvilinna imetti (kuulostaa kyllä siltä että paljon), mutta Syysmyrsky, mulla ainakin väheni se imettäminen töihin palaamisen jälkeen (n 8kk iässä) kahteen kertaan päivässä: aamulla ennen töihinlähtöä ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Eihän siitä kai siinä vaiheessa enää kauheasti ravitsemuksellista iloa ollut, mutta toisaalta molemmat ovat olleet terveitä, ei korvatulehduksia, ja olihan se läheisyyskin kivaa. Eli ekat puoli vuotta varmaan voi sulla mennäkin tuo 8 tuntia päivässä, mutta kunhan ne alkavat syödä kiinteitä niin homma helpottuu. Sitä paitsi sekä äiti, että lapsi/lapset oppii hommaan, ja jos hyvin käy niin se sujuu sitten kuin tanssi (mitä ei siis meidän kuopuksen kanssa tapahtunut). Musta oli ainakin kiva kun lapsi oppi istumaan niin sen voi laitta polvelle istumaan, ottaa itse mukavan asennon ja tissi suuhun. Mutta en tosiaan ole ikinä imettänyt lasta, joka osasi jo puhua... :D

Onnea Pilvilinnalle ultraan! Mullakin on nt ultra huomenna.
 
Siobhan, kylllä niitä vuorokausi imetys kertoja ihan kiitettävästi tuli kun pojalla ei koko kahden vuoden aikana ollut sellaista oikein kunnon ja varsinaista imetys rytmiä vaan pyrin tarjoamaan tissiä aina kun hän sitä vaati....ja aikapaljon vaikutti myös tuohon pitkäaikaiseen imetykseen se ettei pojalla ole ikinä ollut tuttia...eli paljon tissi toimitti myös lohdutuksen virkaa =)

En mä silti kokenut missään vaiheessa että imetys olisi ollut työllistävää tai että jotenkin muuten olisi vienty suurimman osan päivästä...siihenkin tottui ja siitä tuli osa arkea ja päivää hyvässä mielessä =) Säästyttiin tuteilta, pulloilta, ei siis ollut sitten niin paljon vieroitettavaa =)

Jokainen äiti imettää tävallaan ja haluamansa/kykenemänsä ajan....ei kai ole mitään määritettä minkä mukaan pitäisi mennä eikä imetys tai imettämättömyys tee kenestäkään yhtään huonompaa äitiä :heart: Stressata sen asian kanssa ei kannata....vauvat on niiiiiin pieniä vain vähän aikaa nauttikaamme siitä siis ja helpottakaamme jokainen elämää kykenemällämme tavalla :flower:



...ai niin Onnea Siobhan myös huomiseen ultraan :heart:
 
imetyksestä vielä että mun ystäväpiirissä moni imettää pari vuotiaaksi :) muutama on jotka imettää vielä 3-4 vuotiastakin :) samoin tandemina,eli kun taloon tulee vauva,myös isompi saa jatkaa rinnalla...minusta se on ihanaa ja lapsentahtista ja niin luonnollista :)
 
Hyppy kiitos myötätunnosta! ja muillekkin! :) tää on helpottanut huomattavasti mun oloani. :heart: ja tosiaan meillä on havannankoira 7kk ja kultainennoutaja 15kk. sisälle ne on mun lussukkatussukat, käyttäytyy ku ihmisenmieli.... mutta auta armias kun ulko-ovi avautuu ja ollaan pihalla niin ne on niinku mitäki VILLIPETOJA!!! ne ei kuule ei näe ja mä näytän varmaan masentuneemmalta niiden kanssa ulkona ku miltä nyt kuulostan :D nyt lähinnä kyllä naurattaa. mutta siis kultanennoutaja vetäis perässään vaikka kokonaista kylää, ihan järkyttävä mut pienempi sentään uskoo kun kerran korottaan ääntään. haitta puolena on se että jos ne laittaa kulkemaan hihnassa nätisti niin ne ei tee asioitaan. tästäkin asiasta tarvisin kyllä terapiaa. :)
pilvilinna ja Siobhan Onnea ultriin!:heart:
 
Syysmyrsky Tuokin on niiiiin tuttua.. meiänkin koira niiin ihana sisällä (välillä ;) ) olla lösöttää, no varottaa haukuillaan jos pihalla kävelee joku eli aika usein :kieh: mutta auta armias kun meen ulos nii korvat häviää ja kaikki muutkin vetää kun viimestä päivää ja räkyttää muille koirille.. no, minä menen pää punasena perässä enkä nauti enään lenkkeilystä, tuntuu olevan pakkopullaa kun hävettää niin suunnattomasti kun omistaja ei saa kuriin koiraansa. Tulee aivan ihania katseita ohikulkijoilta ym.. minä jään totaalisesti kakkoseksi lenkityksellä, koira vie.. ja olisi hemmetin mukavaa että koira osais kävellä nätisti hihnassa sitten kun tulevaisuudessa voisin lähteä vaunujen ja koiran kanssa ulos.. mutta reeniä reeniä se vaan kaipaa..

Siobhan kiitos :D tuo pelasti jo vähän päivääni etten oo ainut jonka koira on vielä niiin vauva melkein vuoden iässä :D
 
toiveilija87 :hug: johnu:hug:

Tuosta imetyksestä, kannattaa hankkia etukäteen mahdollisimman paljon tietoa. Netistä kuitenkin paljon tietoa löytyy. Imetysasennoista, vauvan asennosta ja imuotteesta.Kyllähän sairaalassakin pitäisi imetysohjausta olla, mutta ainakin vuonna 2004 kun meillä tuo eka syntyi, ei juuri kyllä ohjattu. Ongelmia olikin heti alusta asti. Imetys sattui ihan hirmuisesti, eikä se mennyt vain niin että tissi suuhun ja syömään.
Myös pojalle jouduttiin antamaan lisämaitoa kun paino ei noussut.
Sitten vasta myöhemmin selvisi että lapsella oli ollut tosi kireä kielijänne, joka osaltaan myös vaikeutti imetystä.
Kolme kertaa on nyt isompana kilijänne leikattu kun on ärrää opetellut. Yhteensä imetin n 5kk osittain ekaa lasta.
Toka osasi imea heti aika hyvin, häntä imetin 7kk. Kun alkoi saada muuta ruokaa ei enää tissi kunnolla kelvannut hirveää huutoa ja taistelua. Kolmatta imetin reilu 9kk, se olikin oikea tissivauva. Tuti eikä tutipullo edes kelvannut. Hänkin sitten vierotti itse itsensä, ei vaan enää halunnut. Käänsi pään pois ja itki kun yritti rinnalle, sitä taistelua oli reilun kuukauden. Pumpulla en ole koskaan saanut maitoa 50mi enempää ulos.
 
Hyppy meen toinen koira se 15kk ja kyl niin nuoruuden innolla painetaan pihalla et järki tosiaa lähtee :D tosiaan just äsken mietin sitä et miten lähden koirien ja lasten kanssa kävelylle kerrostalon ylimmästä kerroksesta (ei hissiä "JEE"). ei siitä tuu yhtään mitään. ja ps vihaan myös käydä ulkona koirien kanssa varsinkin noutajan kanssa. kun luisun vaan sen perässä ja yritän rääkyä sille.. joku koirakouluttaja olis ihan jees mut se tästä vielä puuttuiski et haukkuis mut ne ei kyl hauku onneks.. meen alakerrassa asuu ihana kääpiösnautseri joku säksättää 24/7. :| kivasti kuuluu meen asuntoon!
 
Heippa! Mä kärsin täällä ihan tajuttomasta päänsärystä... Mitään lääkettä en ole uskaltanut ottaa, mutta kohta kai pakko. : / Onneksi mies lähti viemään tuota 3 vuotiasta muskariin. Mä en olisi voinut.
Koirista:Voi kuinka tutun kuuloista keskustelua! :LOL: Itsellä myös juuri vuoden täyttänyt pentu. Se on kyllä ollut alusta asti ihan ihme tapaus, siis niin kiltti kun olla ja voi. Mutta nyt on selvää uhmaikää ilmassa ja lenkillä pitää tehdä ihme tempauksia, haukkua muille ja olla "korvaton". Mutta tämä kuuluu onneksi ikään ja kun täyttää 2, niin varmasti taas kultainen itsensä. Eli teillä kellä oli 15 kk pentu, niin niillähän on nyt uhmaikä. Eli nyt vaan säännöt selväksi eikä saa antaa periksi, niin kohta helpottaa. Tämä mun pentu on mun 7 koira, joten aika varmasti voin noin luvata. Siis 7 mitä mulla on ollut, nyt vain kaksi koiraa. Kolmas haaveissa parin vuoden päästä.
Toiveilija:Voi ei! :'( Otan osaa suruusi!:hug:
Johnu:toivottavasti vuoto on vaaratonta! :hug:
Imetyksestä: esikoista imetin isojen alkuvaikeuksien jälkeen 7kk. Toisen kohdalla jo raskausaikana hain imetyksestä paljon tietoa ja se auttoi! Heti lähti imetys hyvin käyntiin ja 6kk täysimetin ja siitä vielä vuoden ikään kiinteiden ohella, kunnes tuo neiti puri molemmat nännit halki!:mad: Sitten lopetin kun ei neitikään enää ilmeisesti halunnut. Mieluusti olisin imettänyt vielä pidempään ja toivon tällä kertaa vähintään vuoden imetystä, tykkään touhusta ja sopii mulle. En jaksa noitten pullojen kanssa sohlata, laiska kun olen! ;)
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille ja onnea niille joilla se vielä edessä!
päänsärky pahenee, joten palaan sängynpohjalle!
Neamma ja masukki 13+6 :heart:
 
Neamma, mulla on vähän samat fiilikset pulloista :D Ja on niin helppo lähteä uloskin kun tietää että sapuskat on mukana jos sattuu tulemaan nälkä. En sitten tiedä lähdinkö vähän soitellen sotaan kuopuksen kanssa ja luulin jo osaavani imetyksen esikon jäljiltä kun se takkusi niin. Maitokaan ei kyllä sillä kertaa tuntunut riittävän, eli saimme aloittaa kiinteiden antamisen jo reilun 4 kk iässä, joskin luulen että maitoa olisi kyllä tullut enemmän jos neiti olisi ollut ahkerampi imemään. Purikin mua muutaman kerran taisi olla 9kk:n iässä ja meinasin monta kertaa antaa periksi :( Mutta tosiaan vuoden jaksoin. Toivottavasti tällä kertaa menisi paremmin, täytyy kertailla vähän enemmän noita ohjeita tällä kertaa!
 
Turvakaukaloista: Meillä oli esikoisen aikaan Britaxin turvakaukalo, meni todella pitkään ! Varmaan 9-10kk ikään saakka, ja tälle tulevallekkin halluan ehdottomasti Britaxin kaukalon! Noista telakkamalleista, joihin kaukalon saa vain iskeä kiinni olen kuullut aika paljon huonoa, ( Brion kaukalosta puhun nyt ) jäävät esim. todella nopeaa pieneksi, eli lyhyt käyttö ikä ! Tiedän varmaan viis tai kuus joilla on tua Brion kaukalo ja kaikki valittaneet samaa ! Moni joutunut jo puolen vuoden päästä ostamaan uutta istuinta..

Imettämisestä: Esikkoa imetin 8kk. Maitoa tuli todella hyvin, ja olis tullut vielä tuonkin jälkeen, mutta kun yöt meni siihen että roikutaan tissillä niin en jaksanut sitä.. Rintakumia käytin sairaalassa olon ajan vain, kun otti niin kipee imettäminen aluksi. Itse en kyllä pystyis kuvittelemaan yli 1-vuotiasta enään rinnalle, vaikka maitoa tulisi..

toiveilija-87 Jaksuja ! :hug:

Kertomisesta: Edelleen ei olla vielä kerrottu kenellekkään, paitsi mun siskolle ja yhdelle parhaalle kaverille.. :) Ens viikon ultran jälkeen jos kaikki on hyvin kerrotaan sit vanhemmille ja muille sisaruksille. Ei varmaan jokaselle vastaan tulijalle erikseen sanota, saavat sit ajan kanssa huomata tai kuulla muualta! :D
 
meil oli gracon telakka ja se menis edelleen jos vaan poika olis viihtyny siinä :D

pullojen kans sohlaamisen itekki koen hankalaksi ja ko liikutaan paljon kaupungilla, kylässä ja muutenki reissutaan niin ikävä olis pulloja ja korvikkeita raahata mukana...ei olis mun homma =) pitemmillä automatkoillaki vaan auto sivuun ja tissi suuhun jos hermo meinas mennä ;) hankala olis ollu pullon lämmitys paikkaa ettimään jne...
 
Täysimetin esikoista 6kk ja osittaisimetin tasan vuoden. Mut viimesen kuukauden vaan pari kertaa päivässä. Olin päättäny et vuotta kauempaa en imetä ja vierotus menikin tosi hyvin. Ei kertaakaan kaivannu tissille lopettamisen jälkeen :) Neiti on syöny pullosta äidinmaitoa varmaan tasan 5 kertaa, kun hänellä oli rs-virus ja oli niin tukossa ettei pystyny rintaa imemään. Eli voisin sanoa että tosi hyvin meni imetys. Alussa oli ongelmaa kun tytsy nukahti viiden sekunnin jälkeen rinnalle kun oli kipeä, mutta kunhan parani niin hyvin meni :) Paljon yli 1-vuotiasta en minäkään voi kuvitella imettäväni, mutta kukin tavallaan :) Joku imettää 2viikkoa joku 3 vuotta, joku ei ollenkaan ja ihan yhtä hyviä äitejä ollaan, eikö niin :)

toiveilijalle isot :hug: ja paljon tsemppiä!

Turvakaukalosta on ollu puhetta. Just ostin kirppiksellä kaukalon, hienon näköinen ja muutenkin näppärä, mut ei telakallinen kun meillä ei ole omaa autoa vaan veljeni kanssa n. puoliksi käytössä, niin vöillä kiinnitettävä on kätevämpi. Välillä kyllä rasittaa sitoa noita vöitä, varsinkin esikon istuimeen, kun on aika hankala kiinnitettävä, eikä mies osaa sitä tehdä eikä jaksa opetella.

Me ollaan jo kerrottu kaikille tästä raskaudesta. Äitini reaktio oli: "siinä sulle sitten hommaa riittää, kai aiot muuten jatkaa opiskeluita samalla?" Voi päivää...pakkoko sitä on äitiyslomalla opiskella jos ei halua!? Ja kaiken lisäksi ehkäpä mulla on aikaa kun oon vasta 22. Opiskelut on äidilleni kaikki kaikessa ja se rasittaa mua yli kaiken. Muuten on ollu ihan kivaa vastaanottoa uutiselle. Paitsi että appivanhemmille ei kerrota ollenkaan kun on niin sairasta porukkaa... varmaan mies jossain välissä vanhemmilleen kertoo, mut ei kyllä tuu vauvaa näkemään. Ei ole esikoistakaan nähny vielä, vaikka on jo 1v3kk.

hemari 13+4
 
mammy, mulla oli poika ja tutuilla huomattavasti matalammalla sykkeellä samoin. En usko että sykkeestä voi päätellä mitään, ainakin mä edelleen toivon tyttöä :)

syysmyrsky, inhottavaa käyttäytymistä :( Meidän uutiset on otettu ihan hyvin vastaan. Utelu tietysti ärsyttää, ja esimerkiksi laskettua aikaa en ala edes kuuluttamaan missään.

hyppy & syysmyrsky, meillä myös uhmaava koira ja toinen tulossa. Pentuvaraus siis tehty ennen vauvavarausta. Hulinaa tulee, mutta ainakin ehditään opetella sisäsiistiksi ja treenata perusjuttuja ennen vauvan tulemista.

Synnytys oli elämäni hirvein kokemus. Ekat 30 tuntia voisin vielä kitua uudestaan, mutta ne vikat 6 oli jotain aivan hirveetä. Mietin sitä sitten tässä raskaudessa vasta vähän lähempänä. Sektiota suositeltiin viime kerran kauhujen takia, mutta kyllä mä edelleen mielummin alakautta yritän. Se paranemisprosessi oli niin nopea :)

Rintakumi saatiin sairaalassa avuksi, ja iso apu siitä olikin. Kotona selvittiin kipeillä tisseillä, mutta ei onneksi montaa päivää ne tuskat kestäneet. Sen jälkeen imetys onnistuikin helposti, toivottavasti nytkin. Oon niin laiska, että oikein itkettää ajatus maidon lämmittämisestä yöllä :D Tosin esikoinen nukkuin pikkuvauvasta saakka yöt, että toivotaan samaa kakkoselle niin ei haittaa sitten imetyksen loppuessakaan.
 
Moi!
Fetaa olen syönyt, jos se on tehty pastöroidusta maidosta. Samaa olen noudattanut kaikissa maitotuotteissa.
Tottis: Eipä kuulosta kyllä kovinkaan reilulta tuo peloittelu vaikka tottahan sen luulisi olevan, ei kai yksikään keskenmeno voi olla sattumaa... ? :/
Vau! Onnittelut Kirppiina liikkeiden tuntemisesta! Jotku muutkin oli jo tunteneet perhosen siiveniskuja, taitaa olla melko ihanaa! Itellä ei varmaan mitään toivoa ennen ku on puoliväli käsillä. Tänään ultrassa 12-viikkoinen kaveri oikein ponnisti vauhtia kohdunseinämästä, eikä mulla ollu mitään tietoa semmosesta, jos en olis nähny. :D
majj ja mammy: Juuri nt-ultrassa terkka sanoi että normaali syke olisi 140-180 alkuvaiheessa. Meän vaavin syke oli 164 ja lauantaina doppler antoi luvun 167. Nyt on rv 11+6. Kuulin kaverilta että korkea syke tarkoittaisi tyttöä. Hih!
Onnea kristiina- ihanista ultrakuulumisista! Itsellänikin on vatsakipuja, jotka aiheuttavat epäuskoa raskauden jatkumiseen, mutta onneksi turhaan. <3

Tosin ystäväni sanoi, että "jos ne luulee, että sä et käy täysillä kun vaan meet hymyillen ja luottavaisena eteenpäin vaikka mitä tapahtuu.."
Raitis, niin se varmaan on! :D :D Mahtava se teidän neidin kommentti sänkyleikeistä! Kerrassaan herttaista!

johnu: Toivotaan parasta! :hug:

Syysmyrsky: Meidän lapsettomuus oli monen siis tutun ja puolitutunkin tiedossa, joten raskausuutinen on myös kiertänyt nopeasti ja moni on ollut todella onnellinen puolestamme. Toki moni joka ei osannut olla neuvomatta lapsettomuusaikana on saanut sanoa että "No niin, nyt kun te ette enää yrittäneet niin johan se tärppäsi... Lässynlääläpätiläpätilää!" Tsemppiä, pienessä kylässä moni tietää asiasi paremmin kuin sinä itse. :D Ja hei, onnea kaksosraskaudesta! Olen itse kaksonen, ja olen siitä todella kiitollinen. :)
Tervetuloa mukaan Pygmi!
Tsemppiä ja mielenrauhaa Pilvilinnalle huomiseen ultraan! Hyvin se menee!
Voi ei toiveilija-87! :hug: :'(
Neamma ja muutkin joilla on päänsärkyä: Muistakaa että aikuisille (yli 50 kg) riittävä annos parasetamolia (esim. Panadol) on 1 gramma eli 2 kappaletta 500 mg:n tablettia. Ja parasetamoli on ainoa raskauden aikana suositeltava särkylääke. Tarkoitan siis että kun särkee, hoitakaa särky pois tehokkaasti, niin että lääke varmasti auttaa. Olen entiseltä ammatiltani farmaseutti. :)
Siviilisäätyä ja ammattia oli kyselty, olemme naimisissa (8/08), yhdessä on oltu jo kohta 6 vuotta. Töissä olen helpdeskissä (tietyn ohjelmiston).
Kiitos kaikille ihanista masukuvista! Hauskaa tietää etten ole ainoa möhömaha tässä vaiheessa! :D :D

ON: Nt-ultra takana. Isonokkainen ja vilkas kaveri on nähty. Vauva vastasi viikkoja 12+1, nyt rv 11+6. Lasketuksi ajaksi vahvistettiin 10.8. Välillä vauva otti ihan jaloilla vauhtia ja ponnisti itsensä ihan suoraksi ja välillä taas käänsi meille selän. Peukkukin taisi käydä suussa. <3 Niskaturvotus 1,4 mm eli täysin normaali. Kaikki muukin näytti olevan juuri niinkuin pitää. :) Voi ihanuus! Nyt voin lopettaa Schnappyn ja oliko se Vimmun onneksi valittamasta vain peloistani ja jopa alkaa nauttimaan! Taidan tänään kuulostella niitä liikkeitäkin, vaikka onhan se vielä vähän turhan optimistista.. :D

-Mandalay + Nokka rv 11+6

 
Olipa ikäviä uutisia toiveilija87lla ja johnulla Voimia!! :hug: Ja uusille tervetuloa! :wave:

Sitten vasta myöhemmin selvisi että lapsella oli ollut tosi kireä kielijänne, joka osaltaan myös vaikeutti imetystä.
Kolme kertaa on nyt isompana kilijänne leikattu kun on ärrää opetellut.
Karvatonkoira mitä kautta olette päässeet kielijänteen leikkaukseen? Meillä nuoremmalla selkeästi haittaa ärrän oppimista lyhyt kielijänne ja asian suhteen täytyisi nyt aktivoitua.

Täällä paha olo on jatkunut pienen poissaolojakson jälkeen. Väsymys on järjetöntä ja työmotivaatio on nollassa. Kerroin esimiehelle eilen kehityskeskustelussa raskaudestani, hänen suhtautuminen oli ihailtavaa. Onnitteli moneen kertaan ja vannotti, että haen sairaslomaa jos yhtään siltä tuntuu. Työketutus tosin ei taida olla saikun peruste, mutta muuten voisin jäädä pois vaikka heti. :p

Muutenkin raskaudesta kertominen on saanut aikaan lähinnä aitoja ilahtuneita kommentteja, mutta toisen lapsen kummin kommentti oli ikävä. Mitä siitä, jolleivat he halua montaa lasta, mutta se järjetön päivittely menetetystä elämästä kyllä kiukutti. Nämä on niitä arvokysymyksiä, joihin ei oikeita vastauksia ole, mutta itse en lähtisi arvostelemaan toisten valintoja noin kärkkäästi. :mad: Niin ja joo, sellaista ärtyneisyyttä, väärinymmärryksiä ja kiukuttelua on havaittavissa täällä, että saatan ylireagoida esim. noiden kommenttien suhteen. Mies onneksi jo tietää mistä on kyse, eikä paljon hetkahda vaikka kiukkuisin mitättömistä asioista.
 
Lemongrass Saatiin olisko ollut 5 vuotis neuvolasta lähete puheterapeutille, joka katsoi ja sanoi, että ehdottomasti liian kireä. Ärrään ei tule taipumaan ilman leikkausta. Leikkausaika saatiin pian paikalliselle hammaslääkärille. Pieni puudutus ja naks, ei tarvinnu tikkijä eikä mitään. Sen päivän oli hieman kipeä. Mutta oli vieläkin niin kireä, että sit vielä kaksi leikkausta oli sen jälkeen. Ja niissä väleissä aina puheterapiaa. Nyt täyttää poju just 7 vuotta ja alkaa aika hyvin jo onistua r.
 
Voimia heille jotka kohtasivat huonoja uutisia:hug:

Imetystä harrastin esikon kanssa 4kk,kuopuksen kanssa 8kk. Ja tuo siis täysimetystä.

Mulla on huomenna ultra:x Pelottaa,jännittää...en varmaan nuku koko yönä :(

Mittumaari 12+6
 
Toiveilijalle voimia:hug:

Kertomisesta, minun vanhemmat ei ollu aluksi kovinkaan innoissaan kun kerroin raskaudesta, heidän mielestään elämäntilanteeni ei ole sopiva toiselle lapselle:confused: Tuntuu että ottivat asian paremmin vastaan kun rupesin odottamaan esikoista ja silloin olin vaan 16-vuotias, niin tuntuu jotenkin omituiselta :D Onneks nyt ovat jo alkujärkytyksestä toipuneet ja odottavat innolla pientä. Muut ovat kyllä onnitelleet heti:)

Moni oli jo liikkeitä tuntenut, ihanaa:) itse niitä vielä odotellessa..

Pilvilinnalle ja Mittumaarialle tsemppiä ultraan:)
 

Yhteistyössä