** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Argentinos, otan osaa. :hug: Todella surullista...

Mulla on kaverilla doppler ja se tuossa vinkkas, että mä voin lainata sitä. Taidan tänään soittaa... :)

Mahan täyttymisestä mulla on sama juttu. Vetäisin eilen lautasellisen makkarakeittoa ja sämpylän ja tuntu et tuli kauhee ähky! :O

Liikkumisesta, kävin eilen salilla. Vatsalihaksia tehdessäni pisteli vähän alavatsaan, joten jätin sitten ne tekemättä. Viikonloppuna yritän päästä Zumbaamaan.

nti kuulostaa aika kalliilta noi hinnat. Minusta täällä on kans ollut ultra tuossa 80 kympin tienoolla.

toiveilija toivotaan todella, että pikkuinen jatkaa kasvamista.

Ihanaa kun mies on ihan täpinöissään vauvasta. Tulee hänessäkin ihan uusia piirteitä esiin. :heart: Ja aletaan tässä häitäkin suunnittelemaan. :heart:
 
Argentinos :hug: Ikävä homma.

Mulla oli tänään se nt ultra :heart: siellä meidän pien heitteli voltteja ja hyppi kovasti. Niskaturvotus oli 1.3mm eli täysin normaali. Riskiluku downiin veriseulan kanssa oli 1:4200 eli hyvin pieni.
Pituutta oli pää-perämitta 63mm eli vastasi raskausviikkoja 12+5, menkkojen mukaanhan mulla olis nyt rv 12+1. Oli siis 4 päivää isompi, mutta laskettuaika ei muutu koska heittoa pitää olla vähintään 5 vrk menkoista. Loppuaikana vaan vaikuttaa jos jostain syystä pitäisi synnytystä käynnistellä, niin sit voidaan katsoa että on 4pv isompi.

Kyllä pelotti mennä sinne, varsinkin kun ei saaneet maanantaina kuulumaan sitä sykettä dolpperilla.

Nii ja mulla ultrattiin mahan päältä kun sanoin lääkärille että kohtu on todella voimakkaasti eteenpäin kallellaan, että alakautta ei näy mitään. Ensin otti kaikki mitat mahan päältä ja sit halus kuitenkin vielä vilkaista alakautta kun ihan uskonu mun sanaa. Sit vaan ihmeissään totes, että ei täältä alakautta näy kyllä yhtään mitään, et oikeessa olit.
 
nti., aika kalliilta kuulostaa! Mä maksoin 9. viikolla Helsingin femedassa 102 euroa (josta ei saanut kela-korvausta), ja lääkäri oli hyvä ja huolellinen, ja antoi mukaan 3 kuvaakin. Soittelin sitä ennen muutamaankin eri paikkaan, ja hinnat tuntuvat vaihtelevan tosi paljon. Femedassa pyysin suoraan edullisinta lääkäriä, joissakin muissa paikoissa eivät suostuneet antamaan aikaa hinnan perusteella. Eli kannattaa ihmeessä soitella moneen paikkaan!
 
Moikka kaikille!

Täällä on taas ÄLYTTÖMÄSTI tullu kirjotuksia!! :)

Ensin, pahoittelut huonoja uutisia kokeneille ja voimia niille, jotka elää epävarmuudessa. :hug:

Ja Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!! :D

Liikkumisesta, sitä vois alkaa taas jo harkitsemaan, jaksaa jo kävellä pari-kolme kilsaa "kuolematta" matkalle!!

(.) Täällä oli eilen np-ultra ja kaikki tällä hetkellä niin hyvin kun tällä hetkellä voi olla. Pieni oli päivän pienempi ku LA. Niskaturvotus oli 1.1mm. Veriseulat tulee sitte viimeistään kahen viikon päästä. Pieni nukkui ensin mutta sitten sai vauhtia ja liikkeet merkittiinkin ++! Oli kyllä hassu nähdä pieni 4D:nä, oli vielä ihan katkiksen näkönen! ;) "Tavallisella" kuvalla näytti enemmän vauvalta. Mulla on kuulemma voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu (ei ihme että masu pömpöttää!!) ja alakautta ei meinattu saada kaikkia rakenteita näkyviin. Mahan päältä lääkäri sitten sai paremmin selvää! :O Eli sama ku Karvattomalla koiralla! Mulla on nyt kontrolliultra rv 16+5 edellisten raskauksien ongelmien takia, rakenneultra aikaa Helsinkiin ei ole vielä tullut. Neuvola on nyt seuraava etappi, joka on 2.2. Nyt ei muuta kun massua kasvattelemaan ja liikkeitä odottelemaan! <3

Tiitu ja tippiäinen 11+6
 
Tänne tulee tekstiä niin kovaa vauhtia ettei perässä pysy... ;)

Argentinos:
Kovasti jaksamista surullisessa tilanteessa. Muista kuitenkin ettet ole itse voinut aiheuttaa keskenmenoa.

Siobhan kyseli niistä kantorepuista eli tosiaan se Manduca on yksi vaihtoehto ja monet tykkää Patabum-repusta. Meillä oli Manduca ihan lyhyen ajan ja huomattiin, että minä en ole kantajatyyppiä ja tyttö ei ole kannettavaa tyyppiä. Uudessa Vauva-lehdessä oli jonku kolmannenkin nimi mut en nyt just löydä sitä lehteä mistään.

Mulla on kans tuo liikuntapuoli NIIN olematonta.. Tämän päivän liikuntasaldo: 1,5h lumitöitä, lumihevosen teko, lapsen kanssa hänen tahtiinsa kävelyä noin 300m, pari tuntia Hoplopissa.. Että siinäpä se päivä on vierähtänyt. Painoa onkin nyt salakavalasti tullut 600g. Eikä ole normiheittelyä koska ei laske..... No, jos nyt tässä raskaudessa ei tulis kuitenkaan ihan sitä reilua kahtakymmentä kiloa niinkuin esikoisesta.. Kun sitä painoa kuitenkin jäi se 10kg viime raskaudesta. Imetin 13kk ja grammaakaan ei lähtenyt, tuli syötyä liian hyvin.

Meille tuli lasku viime viikon ultrasta. Silloin viikot 10+2, mikä on Kelalle tärkeä tieto, koska eivät ilman "syytä" maksa korvausta 3/4D-ultrista, kun taas alkuraskauden ultrista maksavat. No mut siis meillä hinta ennen Kelakorvausta 204e!! :O
Saa nyt kattoa tuleeko se muutama kymppi Kelalta takaisinpäin.

Meillä oli esikoisen raskausaikana kolme ylimääräistä ultraa yksityisellä puolella kun päästiin mukaan erään gynen väitöskirjatutkimukseen, jossa tutkittiin sikiön sydämen toimintaa (plus miljoona ultraa julkisella puolella kun oli RR-lääke, toksemia, perätila jne..) . Ne ultrat oli nt, väliultra ja rakenneultra, ja silti sai nt:n ja rakenteen myös julkisella puolella. Mutta siis tämä gyne kertoi nt-ultrassa, että "no en mä nyt teidän seiniä tule uudelleen maalamaan jos ne vaaleanpunaiseksi vedätte, mutta kyllä tämä tyttö on.." Ja niin sanottiin joka ultrassa ja prinsessahan tuo meidän Mimmi on. :heart:

Lastenhoidoista puhuitte.. Mä olen hyvin avoin muiden hoitomuodoille ja valinnoille, jokainen tekee ratkaisut omista lähtökohdistaan ja perheen parasta ajatellen.
Meillä on ihan selvää, että lapset hoidetaan kotona niin kauan kuin on mahdollista tai järkevää. Eilen oli mitäs nyt-puolella keskustelua, että jonkun lapsen pk:ssa pitää juoda ensin lasi maitoa ennenkuin saa vettä ja tälle ap:n lapselle ei maito maistunut lainkaan.. Luin sitä ääneen ja mies oli aivan kauhuissaan vielä illallakin, että meidän lapset ei mene koskaan hoitoon, että eihän tuollaista voi missään tapauksessa hyväksyä. Toki yksittäistapaus mutta kurja silti.
Meille myös tärkeää se, että lapsella on rauha työskennellä, ei jatkuvaa meteliä ympärillä, saa huomiota ja häntä kuunnellaan. Nuo asiat ei aina ryhmässä toteudu.

Harrastuksia ja kavereita meillä kyllä tytön kanssa piisaa yleensä ihan hyvin, vaikka nyt huomaan, että sellaiset vauva-ajan tutut kenen kanssa on kyläilty ja kahviteltu alkavat olla vähissä kun moni menee töihin. Onneksi jokunen on lähdössä toiselle kierrokselle samaan aikaan ja muskari on ja pysyy. :)
Enemmänkin käytäis kerhoissa mutta ne sopii tosi huonosti meidän aikatauluihin kun Mimmi herää aamuisin 10-10.30 maissa ja monet kerhot alkaa kymmeneltä. Ja eipä sitä eilen illalla tullut yhtäkään ihmistä vastaan, kun lähdettiin ulkoilemaan 20.30.. ;)
Me ollaan Mimmin kanssa matkusteltu jonkun verran ja tänään just varasin Tukhoman matkan ens kuun alkuun, niin on taas jotain kivaa odotettavaa. Tämä on Mimmille neljäs Tukholman matka, lisäksi ollan käyty Tallinassa, Isin työmatkan ohessa Lontoossa, Koko perheen voimin Turkissa ja Mummun kanssa Liettuassa. Neiti nauttii matkustelusta silminnähden.

Siobhan muuten, asuitkos sä ihan Tukholmassa? Onko siellä kirppareita jossain kohtuu helpossa paikassa keskustassa? Ei ole tullut ikinä käytyä Ruotsalaisella kirpparilla.

Mä täällä yhä pohdin mitkä vaunut meille tulee tuplavaunuiksi... Huoh.. Liian vähän vaihtoehtoja, tuntuu, että pitää valita se vähiten huono vaihtoehto ja sekin on huono. :(

Aion muuten lääkärineuvolassa kieltäytyä sisätutkimuksesta. Ei mulla mitään sitä itse tutkimusta vastaan ole mutta mä en kestä niitä neuvolalääkäreitä. Ihan oikeesti, mä otin viime raskaudessa sitä lääkäripoikaa kädestä kiinni ja ohjasin sen sisään kun ei se ressukka itse sinne löytänyt.. Kyllä mua tutkia saa mut perusperiaate on nykyään, että vain gynet. Yks terkkakaveri kertoi, että niillä oli kouluaikana joku kertonut, että sen neuvolalääkäri oli tehnyt "sisätutkimusen" katsomalla emättimeen taskulampulla... Siis koskematta sitä ihmistä..:D
Lienee oikeasti aika legendaa mutta silti mä en nyt aio suostua niihin.

Nt-ultra ens tiistaina! Onneksi. Alkaa taas olla sellainen olo, että voiko kaikki olla hyvin kun ei tunnu miltään ja mahan kasvukin on loppu. Lieneekö psykologista.. Tarvii varmaan sitä kotidoppleria miettiä.

Heh.. Karvaton koira: Mä oon varmaan ennenkin kysynyt tätä mutta olikos sulla karvaton koira? Meiltä kun sellainen löytyy. :)

Sit tuli vielä sellainen mieleen, että mitä te olette ammatiltanne/teette työksenne? Kenenkään ei ole tietenkään pakko kertoa! Olen huomannut, että pari ystävääni, jotka ovat lääkäreitä, eivät koskaan kerro ammattiaan, koska monen ihmisen suhtautuminen muuttuu sen jälkeen tai saa alkaa diagnosoida puolituttuja.

Mä olen sairaanhoitaja, leikkuripuolen sellainen. 90-luvun lopussa valmistuin ensin lähihoitajaksi ja tein ensihoitopuolen hommia kunnes menin takaisin koulunpenkille. Viimeiset kesätyöni tein sektiosalin instrumenttihoitajana sinä kesänä kun olin raskaana. Kuutisen viikkoa sen jälkeen kun jäin sieltä pois, niin pääsinkin sinne potilaaksi..


Raitis ja Rakkaus rv 11+2
 
Viimeksi muokattu:
17pvä kävin neuvolassa la on silloin 23.8 mutta viikot olin laskenu väärin eli nyt on 9+1 rv :heart: Huomenna eka ultraannnn ihanaaa,ei millään jaksas odottaa!!!! :p :heart: eipäs tässä muuta,älytön väsy on ollut pävittäin! |O
 
mie olen lähihoitaja ja töissä olen ollut päiväkodissa vuosia...nyt en tosin yli kahteen vuoteen,eikä tällä hetkellä ole ikävä töihin...olen nauttinu täysilllä kotona olosta,,,ehdinhän poikien välissä olla 5 vuotta töissä :)
 
Raitis meillä oli melkein karvatonkoira :D Semmonen normi sekarotuinen. Sillä oli aika paksu turkki paksulla alusvillalla ja sit ajateltiin yks kevät hieman keventää sen oloa. Ajettiin siis karvat pois, oli siinä pieni untuvainen kerros vielä jäljellä. Koira tykkäs niin kovasti uudesta olotilastaan et ajettiin sit aina keväisin karvat pois...siitä tuli joskus mieleen tuo karvatonkoira.
Mut hauskannäköisiä ovat ne " oikeat " koirat.
 
mitä vitamiineja te muuten syötte?ite mietin et tarviiskohan D vitamiinia ottaa enemmän,kun normaalit 10mikrog/vrk kun neuvola sano että ainakin 4 kertaa liian pienet nää nykyiset suositukset vaikka niitä nostettiinkin.. B vitamiinia otan ja raskausvitamiinia myös.
 
jeeni
nti täälläkin alkuraskaudenultra 150-200e. Jätin väliin, ei ole nyt tuollaisia rahoja. Sanoivat, että Kela korvauksen jälkeen jää yleensä se 150e maksettavaksi. ja terveystalo/mehiläinen tässäkin kyseessä. Jos rupeaa tuntumaan siltä, ettei kaikki ole kunnossa niin soitto neuvolaan tai äitipolille, eiköhän ultra sitten järjesty julkiseltakin. Itse olisin halunnut ultraan, että olisi tuntunut todellisemmalta, ensimmäinen kuitenkin kyseessä. Mutta nyt on oireet jo sen mukaiset, että taitaa siellä joku kyydissä olla :) Monta viikkoa meni oireetta ja ehkä siitä pitää vaan olla tyytyväinen.

mammyajattelin kysyä itse ihan samaan :D Syön LadyVitan mamaaa, mutta sitä pitäis ottaa se 3 tablettia päivässä. Oon kuullu, että multitabs mamaa (tms.) riittäis 1 tbl, mutta en oo löytäny sitä mistään.
 
Onnea hyviä uutisia saaneille :flower:

:hug: Argentinos

Just joo. Kirjoitin pitkän pätkän tekstiä mutta se katos :O enkä enää edes kaikkea muista mitä kirjoitin.

Maanantai alkaa kivasti, hammaslääkärillä |O hampaassa on yksi iso reikä, ja hammas on juurihoidettu aikoinaan enkä ole tuntenut siinä mitään kipua yms, koska juuret ovat kuolleet... niinpä reikä on saanut siinä kasvaa rauhassa siitä tietämättäni : /
Nyt aika matelee.. kumpa olisi jo keskiviikko ja pääsisin lääkäri neuvolaan. Jospa, kuulisin ENSIMMÄISTÄ KERTAA pikkuisen sydämen sykkeen dopplerilla :heart:
Omaakin doppleria olen harkinnut mutta en taida sitä ostaa..

Tuplarattaat menin sittenkin ostamaan (JEP, NYT JO!!!) vaikka muka en aikonut ostaa niitä :D sain Emmaljungan twin city crossit niin halvalla (käytetyt) etten voinut olla ostamatta. Ovat tosi hyvässä kunnossa.
Lastenhoito olen kaikki lapset hoitanut kotona. Nyt olen hoitovapaalla kunnes nelonen täyttäisi3v, mutta nyt saan tietty jatkoa kotona olemiseen kun vitonen syntyy. Ihanaa olla kotona :eek:
Vitamiinit syön raskaus multivitaa ja yhden kalsium tabletin kaveriksi. Syön niin vähän maitotuotteita, että jostain on kalsiumia saatava. Olen itse syönyt D-vitamiinia usean kuukauden ajan 15mikrog/vrk. (multivitassa on 10 mikrog ja kalsiumissa on lisäksi 5 mikrog D- vitamiinia)

Mulle tullut eilen pahaolo takaisin. Tein kanakastiketta tänään ja aivan kauhea olo tuli siitä hajusta. Söin sitä kuitenkin mutta ei se syöminen niin ällöä ollut mutta se haju.

Tähtönen ja Tiukuliina rv 11+1
 
Viimeksi muokattu:
höh olisin halunnut lisätät itseni tuohon ekaan kirjoitukseen,tuohon listaan. ei onnistunut. ehkä oon hieman tyhmä :( eli meillä laskettu aika vaihtu 2.8->2.9 varhaisultrassa. esikoista odotellaan tuplana pelonsekaisin tuntein. viiden viikon päästä nähdään onko kummatkin kehittynyt tasaisesti. pelko raastaa kokoajan :/
Ja tosiaan olen 21vuotias nuori nainen satakunnasta, naimisissa puoli vuotta ja vuoden yritys palkittiin näin :) toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Huh, hei mikä väsymys täällä tänää päällänsä |O Oli niin kiiire alkupäivä töissä, etten ehtinyt syömään kuin vasta 14 maissa, joten oisko sen vuoksi sitten ilta kostautunut super väsynä... Ammateista oli puhetta... Itte olen ammatiltani fysioterapeutti :wave: Työ on melko fyysistä ja jokapäivälle tulee työn puolesta hyötyliikuuntaa! Muuten käyn 1krt/vko zumbassa, joka osoittautu yllättävän mukavaksi ja luulisin että tekee selälle tosi hyvää käydä vaikka koko raskauden ajan! oon kyllä ihan älytön puujalaka, joten taitoa ei ole, mutta eipäse haittaa kun osaa ittelleen nauraa :LOL: Lisäksi käyn säännöllisen epäsäännöllisesti hiihtämässä, kävelyllä, salilla ym.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!!! :flower: Mulla ultra ensi maanantaina, vähän alkunut jännittää jo!!!! :) Toivotaan että siellä masussa kaikki hyvin, huomenna tulee 12vkoa täyteen jolloin se "isoin" keskenmenon riski alkaa olla ohi, joten voi taas varovaisesti huokasta!!!!

Tuplarattaista oli täällä puhe. Itsekkin olen niitä miettinyt ja mua kiinnostaisi ne teutonian Team Cosmot, mutta maksavat melko hunajaa... Häätyy vähän tutkiskella vaihtoehtoja(onhan tässä vielä aikaa)... Me lenkkeillään paljon metsäteillä ym, joten ilmakumirenkaan on ihan ehdoton ominaisuus, ja niitä ei käsittääkseni noihin teutonioihin saa...

ON: Täällä ollut hirveä hää humu nyt käynnissä, meillä on häät 2.4. :heart: Kävin lauantaina ostamassa hääpuvun ja katselemassa sormuksia. Hääpuku on aivan ihana ja todellinen löytö hintansa puolesta. Sormusvaihtoehdoista en osannut päättää joten varasin kaksi erillaista :) Nyt mulla ollut hirveä "terveen elämän buumi", jotta olisi mahdollsimman hoikkana möhömahaa lukunottamatta :) Yritän syödä terveellisesti ja herkut on pannassa yhtä herkkupäivää lukuunottamatta. Millaisia sivilisäätyjä täällä muilla on? Oletteko miehenne kanssa tuteneet pitkään? Meillä takana 5-vuotta yhteiseloa ja nyt siis toinen lapsi tuloillaan.

Nyt taijan alkaa poksilta katseleen greyn anatomiaa!!! Tsemppiä kaikille tuleviin ultriin, toivotaan että kukaan ei enää joudu huonoja uutisia kuulemaan!!!!!!

-Viola ja papunen 11+6
 
Täältä saa ihanasti kannustusta ja tukea! Kiitos kaikille! :heart:

Olen siis yksityisyrittäjä, lapset hoidan tässä ohessa kotona. Yrityksen perustin juuri sen takia kun en halunnut viedä lapsia hoitoon mutta pakko oli saada jotain tuloja jostain kun kodinhoitotuki loppui. Kaikkein kätevintä tämä ei tietystikään ole ja monesti menee yötyöksi. Nyt kuitenkin laitoin hoitopaikka-hakemusta menemään kunnalle ensi syksystä lähtien 4-vuotiaalle (puolipäivä) ja isoveli (6v) aloittaakin jo eskarin. Ovat sitten osan päivästä hoidossa ja minä kotona hoidan vauvaa sen aikaa ja teen työni jos vauva antaa. Sitten onkin enemmän aikaa lapsille kun tulevat kotiin eikä välttämättä tarvii tehdä niin pitkiä päiviä.

Päksäkkä kyseli millä alalla olen. Ompelen sisustuskäsitöitä enimmäkseen sisustuskaupoille mutta myös enenevässä määrin yksityisille. Blogini on sydänmaami. Siellä on esillä osa tuotteistani.

Nyt lähdenkin sitten tästä työn ääreen kun sain lapset sänkyihin.
 
Niin ja Tiitu KIITOS vinkistä enkelinkosketussivustolle. Minkä vuoksi teillä jouduttu raskaus keskeyttämään niin "myöhäisessä" vaiheessa (ei ole pakko vastata, jos tuntuu)? Aivan kamalaa tuollainen ja tuntuu niin julmalta ja niin väärältä, etenkin vielä kun tämä samaimen ystävä joutui kokemaan kohtukuoleman parivuotta sitten rv 36+... : / Onneksi heillä kuitenkin on myös terveitä lapsia!!!!
 
Huonoja uutisia kohdanneille :hug: ja kovasti jaksamista!

Ammatti, olen lähihoitaja ammatiltani, dementiaosastoilla pääosin työskennellyt (Määräaikaisia sopimuksia, keikkailua). Toisena työnä olen myös kaupan myyjä, josta olenkin äitiysvapaalla. Hoitoalalta en ehtinyt vakinaista virkaa edes hakea, ennenkuin sain tietää odottavani esikoistani. Tämän kakkosen jälkeen onkin sitten tarkoitus työllistyä hoitoalalla ja ehkä lähteä vielä jatkamaan opintoja.

Neuvola huomenna on esikoisen 8kk lääkärineuvola, jossa aion vaatia että samalla kertaa yrittävät kuunnella masuasukin sydänäänet, en saa mielenrauhaa ilman mtn konkreettista todistetta. Maanantain ultraan tuntuu olevan vielä ikuisuus!

Lastenhoidosta mä hoitaisin mielelläni lapsia kotona (vaikka myös kannatan sitä että isäkin voisi olla hoitovapaalla) niin pitkään kuin mahdollista, mutta meillä rahatilanne ei anna periksi kauhean kauaa kitkutella kotihoitotuella. Nyt sinnitellään tää puolvuotta, että jään tästä kakkosesta äippälomalle, jollon summa taas suurenee. Ja tarkotus ois palata töihin tai mennä opiskelemaan&keikkatyöhön elokuussa 2012, eli kun tämä kakkonen olisi n.1v ja esikoinen olisi sillon 2v3kk. Ja aion kakkosen synnyttyä laittaa esikoista välillä mummuille hoitoon, jotta saan olla myös vauvan kanssa kaksin, samoin toistepäin että esikoinenkin saa äidin kanssa aikaa.

Vitamiinit Multitabsin raskausvitamiinit käytössä.

Siviilisääty naimisissa isännän kanssa oltu viime elokuusta (mentiin päivää ennen esikoisen ristiäisiä), joten vähän jännätään mahtaako kakkonen syntyä meidän hääpäivänä :heart: Yhteistä matkaa kertyy tänä vuonna 3v.

Miikulainen, Tirppa 8kk ja Tirlittantoukka rv 10+0/11+1 *osapoks* :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips, palaan kehiin "yleisön pyynnöstä" ;) Liikunnasta:Urheilen paljon ja aktiivisesti olen urheillut ja kilpaillut koko ikäni, mm parin vuoden takainen suomen mestaruus kamppailulajissa. Tällä hetkellä treenaan omaksi ilokseni 5 kertaa viikosssa hiihtäen juosten ja salilla käyden. Mutta se ei takaa painon alhaalla pysymistä raskausaikana, valitettavasti mulla on näin.

LastenhoidostaMeillä esikoinen ollut ihanalla perhepäivähoitajalla 11 kk iästä ja itse työelämässä heti äitiysloman jälkeen ja samoin aion palata kyllä pikku kakkosen jälkeenkin, tosin silloin on kesäloma jatkeena ja 1-vuotiaana menee hoitoon. Olen opetusalalla ja työpäivä loppuu aina viimeistään klo 15 ja lomiahan niitä on 14 viikkoa vuodessa. Todennäköisesti esikoinen jää kotiin ku pikkukakkonen syntyy, tai sit on pari päivää hoidossa. En ole todellakaan virikkeéllinen ja lallattava ja rallattava kerhoissa juokseva äiti vaan ehkä liiankin itsenäinen yksilö. Mutta en koe siitä huonoa omaa tuntoa, kaikki olemme erilaisia.

Mulla oli tänään vasta eka neuvola ja laski hieman eri tavalla viikot menkoista. Pitäis olla 9+5, mutta tuntuu että en varmaan ole raskaana ku olotila on yhtä hyvä ollu kokoajan, poislukien väsymystä. Saan eka selvyyden raskaudesta sitten plussatestin vasta 2-3 viikon päästä ultrassa. Eli onnea niille, jotka ovat jo todisteita tulevasta elämänalusta nähneet :flower:ja toisaalta pahoittelut pettymyksiä kokeneille. :'(

terkuin schnappy
 
Suurkiitokset kaikille kantoreppuasiaa kommentoineille! Täytyy yrittää Tampereella katsastaa tuota Manducan vehjettä kun kauppa näkyi olevan oikein helposti saavutettavalla paikalla :D

Raitis, asun Tukholman naapurikunnassa. Enkä valitettavasti ole kirppari-ihmisiä : / Eli en osaa neuvoa muuta kuin nämä suurimmat "ketjut", eli Myrorna (Pelastusarmeijan kirppis, joita löytyy sieltä täältä kaupungilta, mutten kyllä näin suoralta kädeltä muista mistä päin Tukholman keskustaa), ja Stadsmissionen (eli siis kaupunkilähetyksen).

Ammatiltani olen kansantaloustieteiden tutkija, eli kuten olen tainnut joskus jo todeta niin istun tietokoneen ääressä päivät. Ymmärrän kyllä oikein hyvin tuota lääkäreiden haluttomuutta olla kertomatta ammattiaan, vaikken ole eläessäni tainnut "yksityisesti" olla missään tekemisissä muuta kuin yhden lääkärin kanssa. Tämän henkilön tapasin avoimessa esikoulussa kuopuksen ollessa vauva, ja juu, oli kyse sitten melkein mistä vaivasta tahansa niin häneltä kyseltiin "apua" ja mielipiteitä. Välillä vähän hävetti melkein :p
 
Viola: Mulla on samat Teutonian Team Cosmot mietinnässä. Meillä on nyt Teutonian Mistral S:t eli nuo Cosmot on täysin samat, mutta tuplaversiona. Olen ollut näihin vaunuihin NIIN tyytyväinen, että päädyin jo Cosmoihin, kun kuulin kaksosista. Nyt kuitenkin kun yksi on tulossa niin mietityttää, että miten esikoinen viihtyy niissä kun ei voi olla kasvot menosuuntaan..? Onneksi nyt kuitenkin saa esikoiselle istumapaikan!

Mulla on ehdoton ei, että en halua vauvan kulkevan naama menosuuntaan. Toisaalta, vaunukoppa-aika on niin lyhyt, että eiköhän esikoisen kanssa pärjätä yks talvi kasvot Äitiinkin päin. Ja tuleehan siinä enempi juteltua lapsen kanssa mikä on ehdottomasti hyvä. Mimmi on niin rauhallinen tapaus, että uskon kyllä hänen antavan vauvan olla rauhassa, vaikka ei mitään väliseiniä olekaan.

No sitten on vielä se, että meillä esikoinen ei oikeastaan tarvi tuota vaunupaikkaa kuin ekan talven, joten ehkä meillä menis ihan vaikka vanhempi versio Teutonian Team Alu S4, joita on Huutonet väärällään.
Mulle tärkeetä on, että tilaa on paljon vaunukopassa, mikä sulkee pois esim. Easywalker Duot. Niissä oli ihan onnettoman pieni se kova koppa. Ja se mistä sinä et pidä, mutta mulle taas tärkeetä eli mä haluan ehdottomasti renkaat, joita ei tarvi täyttää. :)

Miten te muut, joilla on tuplavaunujen tarve eri-ikäisille lapsille, millaisia olette ajatelleet?

Ja tietty vähän perusteluja, että saa taas itsekin näkökulmaa, että mihin kaikkeen sitä kannattaakaan kiinnittää huomiota.

Siviilisäädystä..
Yhdeksättä vuotta yhdessä ja kuudetta hääpäivää vietetään kesäkuussa. Miten se aika onkin kulunut näin nopeasti!!

Kiitos Siobhan! Nuokin auttaa jo hieman. Jos näkee kyltin, niin tietää poiketa sisään. :)

Miuski: Korjaatko mulle ekalle sivulle, että tulossa on vain lapsi nro 2 ja mulla ei oikeestaan ole enää mitään sukupuolioloa.
 
Viimeksi muokattu:
Raitapaitainen mä tossa tein varsinaisen löydön, tohon sisarrusvaunu/rattaiden ongelmaan. Icandy, hinta on kyllä KAMALA (kalliimmat kuin teutonit). Icandy Pear; iCandy Pear, infopyyntö Punavuoren peikko-myymälästä nuo äkkäsin, ja myyjä esitteli niitä, ihastuin totaalisesti! Myymälässä väittivät, että vain he maahantuovat näitä Englannista, mutta sitten netistä löysin Muksutallin ja Ozbabyn jotka myös myyvät näitä. Sopii siis eri ikäisille sisarruksille tai kaksosille. Siihen kunnon pakettiin kuuluu 2 vaunukoppaa ja 2 ratasistuinta ja nuihin saa adapterit Maxi-Cosin kaukaloille. Ja nuista saa vaunut/rattaat myös yhdelle vauvalle/lapselle muunnetuksi. Toimitusaika oli jtn 8vkoa keskimäärin. Jos ei huutonetistä tärppää huokeampaan hintaan muita joita ollaan katottu, niin nuo taitavat meille lähteä. Olivat sopivan kokoisetkin, eikä mitkää jumbot :) Ja nuissa ei tartte renkaita pumppailla. Ja punavuoren peikosta saa ostettua myös erilaisina versioina, mutta kun laskin niin tuo kunnon paketti tulee loppupeleissä halvemmaksi kuin että ostaisi vaunut ratasmallina ja siihen ostais yhen vaunukopan (ainakin tuolla punavuorenpeikossa).
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alko eilen jotain pientä vuotoa. Ei onneks ole mitään kirkasta, vaan punertavan ruskeaa ja määrä on onneks aika pientä. Ei ole kipuja. Mutta silti huolettaa. :(
Toivon todella että vauvalla on kaikki hyvin ja syntyy terveenä sitten elokuussa. <3

DarkRed 9+0 (9+2)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoitteluni suru-uutisia kohdanneille...voimia ja lämpöinen halaus!

maami86 Täällä toinen yksityisyrittäjä :) Koitan kovastia pohtia että kuinka kauan pystyn olemaan "äippälomalla", koska täällähän en äitiyspäivärahaa saa, eikä muutenkaan tunneta sellaisia hienouksia kuin lapsituki ym. Pelottaa, että voin pitää taukoa vain muutaman kk, mutta toivottavasti alkuvuosi olisi niin kiireinen, että vaikka hiukan pidempääkin voisi olla lomalla... tietysti nyt vain huonovointisuuden lomassa ei varsinaisesti tee mieli huhkia ekstraa... :D

Ultran hinnoista voin kertoa vertailuksi, että täällä yksityisellä ultraus on aina 100 euroa (siis missä itse käyn). Lääkärin konsultaatio, kuvat ultrasta, video (kumma kyllä) itselle sekä muut oheishärpäkkeet ovat kaikki tuohon samaan hintaan. Ja mikä on kiva juttu, sille lääkärille saa soitella päivystykseen milloin vain, jos joku huolestuttaa. Se naureskelee aina mulle kun olen kuulemma tosi hermostunut, en sitten tiedä onko nää espanjattaret sellasia viilipyttyjä vai olenko oikeasti jotenkin hermona siellä... mutta vielä sellainen sivuhuomautus, että täällä on tapana monilla naisilla käydä ultrassa (siis yksityisellä) joka kuukausi! itselle tuo tuntuu hurjalta tahdilta.

Mun kyllä on alkuraskaus menny ei ihan kaikkien kaavojen mukaan, lähinnä siis omalta osaltani. Olen syönyt antibioottikuurin alkuun (en vielä tiennyt..), ollut oksennustaudissa heti perään, syönyt tietysti ilmakuivattua kinkkua kaupan tiskiltä, pehmeitä juustoja, puolikypsää lihaa, kaikkea epäilyttävää ja epähygieenistä ja raakaa, kunnes sain tietää olevani raskaana. Ja sain siis tämän tiedon vasta 7 viikolla :D Kävin myöskin lautailemassa (treenasin hyppyjä kisamielessä, eli melkoisia kaatumisiakin oli raskauden alkuvaiheessa, kun en tiennyt varoa...) - hiukan hirvittää kun nyt mietin, mutta toivon että kaikki on masussa edelleen kunnossa...erillaiset ohjeet ruokien suhteen Espanja vs. Suomi myöskin mietityttää, täällä esim. fetaa ja mozzarellaa saisi syödä, mutta itselle tuntuu hiukan epäilyttävältä. No, koitan olla liikoja stressaamatta ja nautiskella tästä kasvavasta mahasta (miten se voikin olla jo noin iso...) ;)
 

Yhteistyössä