(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Tirliinalle voimahalit :hug: :hug: Ja muillekkin, jotka potevat vielä pahoinvointia... On se ikävää että näinkin pitkälle kestää :/

Vauvahaaveita, tsemppiä sokerirasitukseen! Mullakin se on edessä kun BMI oli sen 26... Ja viime raskaudessakin paino nousi niin paljon osittain myös turvotuksen vuoksi, että tehtiin silloinkin sokerirasitustesti.

Neitim Tuon kalenterin mukaan sintin pitäisi olla poika :heart: Poika olisi kyllä kiva, mutta niinhän se ois tyttöki :) Pojalle meillä ois ehkä nimi valmiina.. toisaalta tytöllekki mietittiin vaihtoehtoja ennen synnytystä, niin valittiin kuitenkin ihan eri nimi.. Sen nimen tietää vasta sitten, kun näkee keneltä se vauva näyttää :D Ainakin meidän kohdalla meni näin..

Niinjoo! Ja tuon kalenterin mukaan meidän neidin pitäisi olla poika :D
 
Ainakin tällai ku mietein nyt niin esikoisesta piti paikkansa. Nyt tämän mukaan olis tyttö tulossa, esikoinen on siis poika.
Sinäänsä ihan kiva ku toisaalta tyttöä toivon, ku mulla on poika ja miehellä on poika. Mut ei sillä sukupuolella niin väliä oo, olkoon sit tyttö tai poika niin toivottu ja rakas lapsi tää on.:heart:

Tiriliinalle jaksamisia.

Itsellä yrittää flunssa iskeä, toivotaan vaan et saisin pidettyä loitolla.

Maijamehi ja Toukka rv 15+5 (ihan varma en oo, mut ihan niinkuin illalla olisin jotain pientä liikettä tuntenut, taitaa silti olla mielikuvituksen tuotetta)
 
Huomenta! Täällä vapaapäivää koulusta vietetään, tosin opiskeluun liittyviä tehtäviä pitäis tehä.. Mäki katoin ton kiinalaisen kalenterin mukaan ja sen mukaan meille pitäis tulla toinen tyttö :) ehkä mulla onki tyttöfiilis enemmän!

Tirliinalle :hug:

En tahtois jaksaa oottaa, neuvolaan vielä 2 viikkoo (26.2) ja ultraan reilu 4 viikkoo.. (15.3)
Millon teillä muilla olikaan rakenneultrat??
Täällä kuulemma nykyään harvoin enää sanotaan kumpi tulossa rakenneultrassa, en tiiä sitte syytä.. toivottavasti meille kerrottais!

Meillä täällä mies ja tytär flunssassa, itse oon vielä säästyny mut nenä on kyl mullaki tosi kuiva ja verta tulee mullaki joka aamu niistäessä. Onkohan siihen jotai lääkettä.

-Jonetta ja Peukku 16+0 poksuu

*muoks* katoinpas väärin eli poikaahan tässä tuon kiinalaisen mukaan odotettais..
 
JenniK tsemppiä kovasti :hug: Ihanan positiivisesti osaatte ajatella =)

Tirliinalle voimia sinne tiputukseen :hug: Toivottavasti alkais tuo huonovointisuus helpottaa.

Kalenterista Poikien kohdalla pitää ainakin paikkaansa ja ehkä tytönkin, kun la siirtyi silloin paljon eteenpäin, niin hedelmöittyminenkin on sitten tapahtunut myöhemmin kuin alussa ajateltiin. Nyt lupailis tyttöä ja kyllä se mulle passais näiden kahden pojan jälkeen vaikka poika ois sillä tapaa helpompi, kun vaatetta ainakin löytyis rutkasti. Molemmat vaihtoehdot ihan yhtä rakkaita kyllä. :heart:

Huonovointisuus vaihtelevalla menestyksellä mennään. Välillä hyviä päiviä ja sitte taas huonompia.

Uusille tervetuloa =) ja onnitteluja hyvistä kuulumisista :heart:

Itsellä meni sokerirasitus ihan hyvin ja en narahtanut ja veriseulantuloksetkin olivat ok. Ensi viikolla lääkärineuvola ja papa otettais muuten, mutta mulla on alle vuos siitä kun se viimeks otettiin, niin nyt ei sit oteta. Toivon vaan, että ne sydänäänet saatais jo seuraavalla kerralla paremmin kuuluviin.

Nyt taas vaipanvaihtohommiin :kieh: :wave:

Katjuska ja sintti 13+6 :heart:
 
Mulla on rakenneultra 24.3. (21+3, muistaakseni), seuraava neuvola onkin sit ens maanantaina. Ultra päivänä pitäis olla vissiinkin toi diabeteshoitajalle samalla aika, niin ja sit sieltä soitetaan ens kuun alussa ja kysellään sokeriarvoja.

Maijamehi ja Toukka 15+5
 
no jos nyt ehtisi/ jaksais jotain naputella...

Kissoista niin meillä löytyy kotoota 1 kollikissa ja jo ed raskaudessa tuli asiasta puhe neuvolatädin kera ja suositus olisi ettei niitä hiekkoja vaihtaisi tai jos vaihtaa niin hanskat kädessä... Joten meillä mies putsaa kissanhiekkalaatikon nyt raskauden ajan. :)

kiinalaisen kalenterin mukaan olisi tyttö tulossa, hmmm =) pitää kahtoo sit ultran jälkeen (joka 18.3) että pitikö paikkaansa. Jos siis vaavi suostuu esittelee sukupuoltaan :D

Kovasti on immeisillä sokerirasituksia tehty, kahtellaan koska minun vuoro eiköhän se lähete seuraavalla neuvolakerralla naputeta joten NAM ihanaa litkua odotellessa... Olin ed raskaudessa mukana semmottisees tutkimuksessa joka tutki liikunnan/ruokavalion vaikutusta lihavilla niin mahdolliseen raskausajan diabetekseen joten nuita rasituksia on tullutkin käytyä tässä parinvuoden sisällä 5kpl!

raskausarpia, ed raskaudessa en rasvannut lainkaan (paitsi siis ihan normi rasvaus sillo ku muisti ja jaksoi) niin eipä kyllä arpiakaan tullu... Tokihan mulla on niitä tuosta nuoruuden ajoista jo. Mutta uusilta vältyin. Taitaa olla venyvä nahka :LOL:
Joillekkin niitä tulee rasvasi tai ei, geneettinen ominaisuus tuo nahan kestäminen ja venyminen!

jenniK Mahtava asenne, pidä tuo!!! :hug:

tirliina toivottavasti olo helpottaa!

ON: Masu on esillä, ei voi enää sanoa muuta, joskin on semmoinen tasainen pöyreys ku kohtu työntää läskit ylämasuun :LOL:

päk töiden pariin :wave:
 
Huomenia, ihanaa on perjantai!!!
Jennik:lla ihana asenne, tuommosta vaan lisää mullekin =) Toivotaan että olet vain joutunut laskennallisen härön uhriksi =) :hug:
Tirliina, huih, enpä ajatellut että voisi noinkin käydä! Siis että osastolla joutuu tässä vaiheessa olemaan.. jaksamista sinne, minä olen niin huono sairaalassaolija että oksat pois. Varmaan koittaisin karata letkuineni päivineni sieltä, jotenkin kammoan sairaalassa makaamista, kun en ole siellä paljoa joutunut olemaan. Tiitu,pitääpä tutustua niihin vaunuihin mitä laitoit, tosin ne emmaljungat kyllä mua kiinnostaa... no, katsotaan, kesään ja elokuuhun on vielä aikaa.

Jaaha, mulla alkais taas palaveria loppupäiväksi ja koko viikonloppu onkin kaikenmoista menoa täys, eli hyvät viikonloput kaikille =)

runttis ja sytkylä 14+0 (poks) ja nla mukaan 13+3
:heart:
 
katsoin tuota kalenteria ja sen mukaan meille olis sit tulos poika! sopis hyvin tänne akkavaltaa :LOL: no mut tärkeintä on et lapsi on terve! sukupuolella ei niin väliä kumpi on. mut katotaan meneekö oikein :D saapahan sit naureskella.-lolu 15+2
 
Jennik tsempit täältäkin! Ihana asenne tosiaan teillä, hienoa! :)

Tirliina, toivottavasti olo alkaisi helpottua! Kovasti on sinulla paino tippunut.

Raskausarvet, luulin niiltä viimeksi säästyväni, mutta ihan parin viimeisen viikon aikana niitä tuli kun maha laskeutui. Maha ei kuitenkaan niin järkyttävä ole, mutta nuo rinnat :x Maito nousi ja repi ihon...

Kalenterin mukaan tyttö olisi tulossa :) Esikoinen on poika ja kalenteri oli siinä oikeassa. Saas nähdä miten käy :)

Sain eilen veriseulan tulokset ja vastaus oli "normaali, ei aihetta jatkotutkimuksiin" :heart: Olisi kiva jos siinä olisi lukenut myös se riskiluku, mutta tuokin vastaus kelpaa paremmin kuin hyvin!
Tänään laitan äidilleni ultrakuvan postiin joten maanantaina saa sitten tietää. Sitten kait tämän salaisuuden vois paljastaa jo muillekin, tähän mennessä ei ole juuri kukaan tietänyt.

Mites muuten te jotka imetitte vielä plussatessa, vieläkö maito maistuu pienelle? Meillä poika on vähentänyt nyt tosi rajusti tissittelyä. Kerran vuorokaudessa on vailla. Ensin vähän tuntui kummalta, mutta on tämä ehkä vähän helpotuskin nyt. Itse kun vierottautui niin ei tarvitse miettiä, että miten vierottaa. Tarkoitus olikin vuosi imettää ja tarkkana poikana esikoinen onkin nyt heti vähentänyt kun ikää on 1vuosi ja 4pv :D

MiljaK ja salaisuus (vielä hetken) 13+5

 
mitähän täällä oli taas keskusteltu ku lukemassa kyllä käyn monta kertaa päivässä mut kirjottelemaan en oo 'ehtiny' ni sit unohtaa mitä piti kommentoida..

aika jännä toi kalenteri..ekaa ei ees näy tossa kalenterissa ku olin alaikänen ku sen sain :D sit toka ois pitäny olla tyttö -oli poika. tää kolmas sentäs täsmää :D

mulle ei oo kukaan ees papasta puhunu mitään- otettu viimeks -07 et vois ehkä olla syytäkin mut ehkä sit synnytyksen jälkeen joskus..

täällä kans yks nopee eläjä :D me alettii seurustella huhtikuussa -09, kihloihin mentiin heinäkuussa -09 ja lokakuun lopulla jätin pillerit pois... meillä sinänsä mielenkiintoinen tilanne et ollaan seurusteltu huhtikuun puolivälistä mut asuttu 'yhdessä' maaliskuun alusta, ja 'sählätty' yhdessä vuoden vaihteesta.. jolloin molemmat viel 'onnellisesti' edellisissä parisuhteissa, mä erosin helmikuun alussa ja toi toinen huhtikuun alussa.... et viime vuos oli pientä draamaa :LOL:

tällä hetkellä asutaan kerrostalo kolmiossa mut hinku ois kova muuttaa pois täältä päin suomee, 'kotiin' :heart: ja muutenkin asunto ois kiva vaihtaa sellaseks jossa oma piha.. mut ehkä sit syksyllä jos saa työkuviot selväks, ei toi paikkakunnan vaihdos ilman työpaikkaa oo kaikkein fiksuin ratkasu... haaveita haaveita :heart:

pikkumökö+ pullasuti 15+2. (2vuotiaalta kysyin et mikäs vauvalle ois hyvä nimi ni pullasuti... )
 
Sokerirasitus takana...sekin on muuttunut näköjään, enään ei oteta sormenpäästä muutaku paasto, loput otetaan taipeesta verikokeena :/

Mulla ainaki paasto oli ihan normaali...olikohan 5.6.
Jospa TH ei soittele maanantaina, nii tietää että arvot OK.

kalenterin mukaan poika tulis
:D
saas nähä kuin käy!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumökö:
pikkumökö+ pullasuti 15+2. (2vuotiaalta kysyin et mikäs vauvalle ois hyvä nimi ni pullasuti... )
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :heart:

Kalenterista en minäkään näe esikoista ja nää kaks seuraavaa on mielenkiintosia, kun molemmista ovikset on olleet kuun vaihteessa. Jos ollut paikallaan ja napannut silloin/vähän jälkeen, niin kakkonen on mitä piti. Jos ollut edellisenä päivänä, pieleen meni.. ;)
Tää kolmonen näyttäis oviksen mukaan tyttöä, mutta jos menee sen parikin päivää yli, niin sit olis poika tulossa. Toivotaan, että oon jämpti tyttö.. :D

Tirliinalle kovasti jaksamisia!! :hug:

Raskausarpia on tullut pari hassua molemmista

Kävin aamulla uimassa, sit vähän porepenkissä poikittain kupluttelemassa ja lopuks vielä kelluttelin hiljasemmassa nurkassa. Oisin niin voinut nukahtaa het sen jälkeen. Mutta olipa ihanaa!!

Månsku ja (edelleen nimetön)kyytiläinen 12+6
 
Niin unohdinkin kommentoida tuohon nopeaan toimintaan ja asuntojuttuun

Eli meillä kans nopiaa ollut tää meno 2006 alusta alettiin yhessä oleen. Toukokuussa 2006 kihloihin ja kesäkuussa testi näytti plussaa, poika syntyi helmikuussa 2007. Sitte naimisiin maaliskuussa 2007 ja joulukuussa 2007 näytti testi taas plussaa ja poika syntyi syyskuussa 2008. Tässä välissä ostettiin asunto ja muutettiin siihen ja nyt sit taas ollaan pieniin päin. :whistle:
Niille jotka on ihmetelly, niin oon sanonu ettei tän ikäsellä oo aikaa enää monen vuoden seurusteluihin. :kieh: :LOL:
Tytön minä sainkin ihan nuorena ja sitä suhdetta kesti sellaiset 10 v. silloin vaan ei ollut valmis lisää lapsia hankkimaan, niin nyt pittää kiirettä. :D

Asunto meillä on 4h+k+s (100,5 on neliöitä) rivaripääty kahdessa kerroksessa. hyvin olan tässä viihdytty. oon aikaisemmin kokeillut omakotitaloasumista ja ne pihahommat ei mua niin innostanut, niin siks päätettiin kokeilla rivarielämää. Tiedä sitte josko minustakin jossus viel joku viherpeukalo tulis. :whistle:

Juu ja taas siihen samaan hommaan kuin viimekskin... mitenhän sitä ees osaa olla sitte ku talossa ei oo enää ketään keneltä pitää vaippaa vaihtaa :eek: :snotty: :D
 
vauvahaavieta mäkin kävin rasitustestissä,ja terkkari justiinsa tos ilmoitteli et tunnin arvo oli jotain 10.4 jos oikein muistan :whistle: eli ensvkolla otetaan katotaan terkkarilla aamupalan jälkeen oleva sokeri.mut ei kai mul mitään akuuttia pitäis olla. diettiä noudattaa :eek: muut arvot oli ok. voimia sullekkin :wave:
 
Mulla otettiin kaikki sokeriarvot taipeesta. Mäkin silloin muistelin et sormenpäästä otettais, mut samapa tuo nyt sitten. Eks paastoarvo pitäis olla alle 5.5.. tai ainakin mulla on nyt ku joudun noita sokereita mittailemaan. Omat sokeriarvot mulla oli 0 h 5.1 1h 10.4 ja 2h 8.7. Raja-arvot nyt ku mittailen on, ennen aamusti ennen syömistä alle 5.5 ja tunnin kuluttua ateriasta alle 7.8

 
Tällaista infoa nuista sokeriarvoista!

Tuloksien tulee olla asetettujen raja-arvojen alapuolella 5.1(0h) 10.0(1h) 8.7(2h). Mikäli yksi arvo on korkeampi, riittää hoidoksi ruokavaliohoito ja paastosokerin kontrollointi myöhemmin. Kahden tai kolmen arvon ollessa koholla, lähetetään äiti äitiyspoliklinikalle vuorokausiseurantaan ja lääkehoidon tarpeen arviointiin.
Löyty Vantaan kaupungin sivuilta...
 
Musta tuntuu et noista raja-arvoista on vähän montaa versiota.. mut en oo ihan varma, ku mulla ei oo merkitty mikä noista oli koholla.
Lähetteen äippäpolille sain sekä siellä sit lääkäri tutki ja diabeteshoitaja katso ruokapäiväkirjaa. Mun mielestä ihan kiva juttu. Kerran kuukaudessa sieltä vissiin soitellaan jollei mitään ihmeempää noissa arvoissa tapahdu.
Mittarin sain aika pian sen lääkärineuvolan jälkeen, ku kävin diabeteshoitajalla.
Muistaakseni mulla oli vain yks arvo koholla, eli se tunnin arvo josta syystä mulla ei ainakaan riitä se että seurataan paastoarvoa. Ohjeeksi sain sen ruokavalion ja sokereita pitää mitata 4 kertaa päivässä 3-4 kertaa viikossa.
Automaattisesti mulle tehdään nyt sit vauvan kokoarvio äippäpolilla rv 38, ja vauvaa seurataan sit heti syntymän jälkeen (olikohan se nyt niin että 2 tuntia vauvan syntymän jälkeen otetaan kantapäästä sokeriarvot)
 
sokereista .. ainakin satakunnassa toi eka arvo on hieman nostettu alle 5.5 (vai 5.3) pitäis olla , aiempi toi liian paljon positiivisia , siis toi 5.1 . Mulla oli 5.6 ja tarkkailuun jäin , omatoimista mittailua ja diabetes hoitajalla käyty jo !

Kalenterista .. se mukaan olisi poika tulossa ! Ollaan kaverin kanssa saatu yhtä monta lasta ja samoina vuosina (paitsi viimeisimmät , meidän syntyi joulukuussa ja hänen tammikuussa :) ) mutta nyt taas odotellaan samaan aikaan ja hänellä varmistettiin tuo sukupuoli ja poika tulossa ... että jos nyt tuleekin tyttö meille niin menee pasmat vallan sekaisin :LOL:
Mutta muuten siis ihan sam kumpi tulee , kunhan on terve ja tytölle meillä kaikki vaatteet yms. Pitääkin tehdä vaihtareita jos jollain tuleekin tyttö "pojan sijasta" ja vaatteet pojalle valmiina ja meillä käy päin vastoin ! :D

neitim
 

Yhteistyössä