(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Voimia Martalle! :hug:

Mä aion jäädä äitiyslomalle varhennettuna eli aika tarkalleen 2kk ennen laskettua aikaa. Oikeastaan odotan jo tooosi kovasti sitä aikaa.. toivottavasti pystyy työskentelemään mahdollisimman lähelle äitiyslomaa, vielä ainakin näyttää ihan hyvälle.
 
Kovasti jaksamisia Martta78. Voin vaan kuvitella miten kamala tilanne on ollut :'(

Minä jään kesälomalle ennen mammalomaa, eli tuossa toukokuun lopussa. Enään ois 12 viikkoa töitä, ja koska meen seuraavan kerran vasta 11.3 töihin, niin sitten ois enään 10 viikkoa töitä jälellä :)

Marlin ja papu 17+5
 
JUHUU 18+0 POKSPOKS :heart:

Tänään vapaa-aamu töistä, ihanaa nukkua pitkään, love it! Eilen vietettiin kiva perhepäivä töiden jälkeen ja käytiin Oulun Eedenissä polskimassa ja sen jälkeen syötiin hyvin kaupungilla.

Lähetin myöskin FB:ssa pyynnön :wave:

Mää en jaksa tuota lumentuloa..joka paikka täynnä tuota valkosta painajaista. Liika on liikaa..menee iäisyys enneku tuo sulaa ja tulee kesä, nyyyyyh..Ei voi mittään, taas lähdettävä kolan kanssa heilumaan pihalle..eikä oo mikään pikkunen piha :kieh:

Minä onneton oon saanu nyt vaunukuumeen :x ja en aikonu hankkia uusia vaan pukella uutta tulokasta noilla vuoden 2000 mallin brioilla jotka on oikeesti tosi hyvät, mutta onhan ne jääny kehityksen jalkoihin ulkonäöllisesti :LOL: Mies ei varmaan suostu ajatukseen että hommattais uudet..tai ihan uusia en ajatellu vaan hyvät käytetyt pari vuotta vanhat Emmaljungat B) Kattoo nyt..

Juups, lumihommat kutsuu, gotta go!

jonnuli ja hipsu 18+0
 
Täälläki on kaks päivää tullu lunta, heti ku lauhtu nii lunta vaan tulee!!! :kieh: :kieh: |O

Mä alotan varmaan kans aikasemmin äitiysloman, ku teen keikkaa nyt töissä...oon virallisesti hoitovapaalla...
varmaan kesäkuun alusta jään, ja käyn töissä tuuraamassa jos tulee sairastapauksia yms... :D
Virallisestihan se alkais mulla siinä heinäkuun puolessa välissä....

vauvis 14+6 ja huomenaa poksuu!!! :heart:
 
mä jään äippikselle heinäkuun alussa, toukokuun oon kesälomalla -jos nyt menee läpi noi lomatoiveet. mä oon asennoitunu täysin siihen et päivääkään aiemmin en jää saikulle ja voi luoja et ottaa lujille jos vaan on pakko jäädä -kummassakaan aiemmassa ei oo ollu ongelmia jaksamisen kaa mut kaikki raskaudethan on erilaisia..
 
Matilda84
Laivalta kotiuduttu.laivareissu meni ihan jees. Mukavaa oli.
Reilu viikko ja sitten vasta neuvola,mä en jaksa odottaa en sitten millään.
Mä jään toukokuun lopussa kesälomalle, oon kesäkuun kesiksellä ja siihen perään äippäloma. 3kk duunia vielä :p

Matilda & MarjoPirjo rv17+2
 
Martta: Voimia suruunne! :'( :hug:

Korjaus vielä tuosta äippäloma-asiasta. Eli en minäkään ihan muuten vaan haluaisi sairaslomalle jäädä ennen äitiyslomaa, asennoitunut olen olemaan loppuun asti, jos vointi sallii. Ajattelin vaan sitä, että jos jotain tulisi, niin sit sille pystyisi jäämään. Kun käy töissä ja on mahdollisuus palkkaan, niin en turhaa viiti aloittaa ä-lomaa aiemmin, kun se sit lyhenisi toisesta päästä. Tän hetken suunnitelmissa on, että jos en pysty hirmu pitkään kotona rahallisesti olemaan, niin ainakin sen kesän 2011 ajattelin vielä olla..:)

Tuntuu hassulta suunnitella tällaisia...Tulee ihan sellainen olo, että kohtalo järkkää toisin, jos liian tarkkaan suunnittelee...Mutta kai se pitää ihmisellä unelmia olla.. :heart: :D
 
Täällä ollaan hengissä jotenkuten, viimesimmästä kirjottelusta taitaa olla jo pari viikkoa.
Me ollaan sairasteltu koko perheen voimin oikein urakalla.
Pojalla todettiin rs-virus ja korvatulehdus. Lisäksi on ollu (ja hieman edelleenkin) ripulia. Poika myös oksenteli aika paljon muutaman päivän. parina päivänä tuli ulos melkein kaikki mitä söi. Oksentelu johtui vissiin siitä, että viruksen takia oli kova yskä, joka sitten sai aikaan oksennusrefleksin.
Itellä sairastelu alko räkätautina. Sitten mukaan astui vatsatauti ripuleineen ja oksenteluineen. Vatsatautia ei onneks kestäny ku n. 24h, mut sekin tuntui jo siltä, että kuolema tulee. Räkätauti onkin sitten vaan jatkunu ja jatkunu, ja lopulta eilen lääkäri suostu antaa mulle antibioottikuurin, kun poskiontelontulehdushan tästä kehkeytyi. Kävin tiistaina jo ekan kerran lääkärissä ja sanoin lääkärille, että oliskohan poskiontelontulehdus, kun sinne se tuppaa mulla aina mennä. Ei kuitenkaan sillon vielä suostunu mulle sitä lääkekuuria kirjottamaan. Kehotti vaan käyttämään nenäkannua.
No mutta ehkä tää olo nyt parin päivän sisällä lopulta rupee helpottamaan.
Niin ja mieskin tosiaan on flunssasta ja pienestä ripulista kärsiny, mut se vaan sitkeenä sissinä ja työnarkomaanina yksityisyrittäjänä on töissä ollu ihan normaalisti.

Täällä ei olla vielä aivan julkiraskaana. Osa sukulaisista ja kavereista tietää, mut ei ihan kaikki. En oo viittiny ihan julkisesti vielä toitottaa (vaikka kauheesti mieli tekis kyllä), kun ei olla vieläkään saatu lopullisia tuloksia sieltä kromosomitesteistä.
Maanantaina kävin Naistenklinikan sikiötutkimusyksikössä toisessa ultrassa ja siinä ei vauvan selkärangassa näkyny mitään epänormaalia. Ottivan labrassa kuitenkin vielä jonkun verikokeen ihan varmuuden vuoksi ja kromosomitestin tuloksetkin tulevat luultavasti vihdoin ensi viikolla. Mut siis tällä hetkellä kaikki näyttää ihan normaalilta. =)

Mulla on muuten istukka kohdun etuseinämässä, joten liikeitä en tunne kunnolla varmaan ihan hetkeen. :( Muutaman kerran on viissin tuntunu pieni muksahdus jossain kyljen seutuvilla.

Esikoinen täyttää huomenna 1vee ja lauantaina olis sitten juhlat tulossa. Siihen mennessä toivottavasti ne tuloksetkin on sit tullu, niin hyvillä mielin voi tulla "kaapista ulos". :D
Vaikka kyllä se mun mahakin varmaan mut jo paljastaa...
Sit "kaapista ulostulon" jälkeen mäkin liityn mukaan myös fb-ryhmään.

Parin viikon aikana oli tullu niin hirveesti tekstiä, etten nyt enää muista mistä kaikesta oli ollu puhetta, joten en sen kummemmin nyt kommentoi.

Martalle kuitenkin todella paljon voimia suuressa surussa :hug: :hug: :hug:

Hendu ja toukka 16+0 POKS! (nyt en oo kyllä ihan varma noista viikoista, jotenkin on menny laskuissa ihan sekasin)
 
ÄIPPÄLOMASTA oli puhe. mä oon hoitovapaalla joten ä-lomalle siirtyminen ei tuu merkkaamaan juuri muuta kun että tilille ropisee kuun lopussa vähän enemmän rahaa kun viimeisen 1½v aikana ;) kotona meinasin olla syksyyn 2012 saakka eli pari vuotta. 1v ikäistä en pysty hoitoon laittamaan vaikka itse menisin mielelläni aikaisemmin töihin.

MASU ei ole täällä vielä kasvanu eikä toivon mukaan vielä kasva moneen viikkoon nettä saadaan pidettyä salassa vielä vähän aikaa. eikä mua toi raskausmaha muutenkaan mitenkää houkuta. tulee vaan läski olo :( mammavaatteita oon kuitenkin hankinnut nyt jonkun verran. jotain pitää vielä kesäks saada mutta katotaan.

crosstrainerilla aloin tänään treenaamaan jos treeniais vähän joka päivä ettei kasvais nyt ihan mahdottoman isoksi ;) kiloja ed raskauskissa tullu 13 mutta nyt alkupaino todella paljon enemmän kun ed kerroilla... :(

mukavaa maaliskuun alkua kaikille :)

korvapuusti 15+2
 
Martta78 Kamalaa :'( Paljon, paljon voimia koko perheelle.


Täälläkin on surua... Mummo nukkui pois eilen kaikkien läheisten läsnäollessa. Suru ja ikävä on kauhea :'( Mistä näitä kyyneliä riittää... Ruokakaan ei tahdo maistuvan, vaikka koko aijan yritän syödä jotain pientä vauvan takia...
 
Täällä muuten kanssa siirrytään hoitovapaalta äippälomalle.
Mun piti palata töihin hoitovapaalta pääsiäisen jälkeen, mutta kun tulinkin uudelleen raskaaksi, niin päätin jatkaa hoitovapaata uuden äippäloman alkuun asti.
Meillä kun pitäis olla vähintään 6kk välissä töissä, et työnantaja maksais 3kk täyttä palkkaa äippälomalla. Ja mulla toi ei olis ehtiny tulla täyteen, niin aattelin olla mieluummin kotona ku töissä huhkimassa ison mahan kanssa. Mulla kun vielä on aika fyysinen työ, paljon nostelua ym.
 
mites nykyään lasketaan äippäraha, kun jää sairaslomalta äippälomalle?
yritin Kelan sivuilta lukea mut en löytänyt.
viimeksi jäin siis vuonna 2001 ja silloin olin yrittäjä. muistelisin että aikalailla samat ne oli, sairauspvraha ja äippäraha. ehkä sairauspvraha vähän enemmän.. tai vaikea nyt sanoa. :LOL: :saint:

mutta siis eikös sairasupvraha voida myös laskea viimeisten tulojen mukaan, jos ne on sen 20% enemmän kuin viime verotuksessa?
mä en siis ole missään vakityössä, joten työantaja ei maksa mitään mistään muusta kuin työstä. ja huhtikuuhun mennessä olen ehtinyt sit olla samalla työantajalla 5kk, jonka sisällä oli 3vkoa työttömänä. sen ymmärsin, että nuo työttömyysjaksot ei haittaa, ne vain ehkä laskee sitä keskiarvo vuosipalkkaa.

no, sama se mitä sieltä tulee sitä rahaa... kun vaan sais elävät ja terveet vauvat!! :heart: :heart:
 
Copper voimia sinne myös kovasti ja osanotto :hug: :hug:

Täällä ei tulot vissiin paljon heilahda minnekään, kun hoitovapaalta siirryn äippälomalle minimirahalla. Sit oiskin laskenut, jos oisin vielä saanut kuntalisää molemmista pojista, mutta nyt saan vaan toisesta enää kun tuo isompi täytti sen 3 vuotta.

Katjuska ja sintti 16+1 :heart:
 

Yhteistyössä