(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

n11na: hauska tuo laite, oon joskus moisen olemassaolosta kuullut. ja kurjaa se sun saama kohtelu. höh!

Julkiraskaana ei vielä olla, ku mies ei oo saanut ilmoitettua isovanhemmilleen. Mun mielestä on reilua, että sais kuulla suoraan meiltä eikä serkun kummin kaiman kautta. Aika moni kyllä jo tietää "hyshys" ja ei tätä möykkyä oikein enää piiloteta. Varmaan nyt viikonlopun aikana tullaan kaapista ulos. Ajattelin laittaa FB:iin kuvan kuopuksesta "Minusta tulee isosisko"-paita päällä. Muiden kuvien joukkoon vaan. Huomaa ken huomaa. Ja sit ehkä joskus liittyä siihen FB-ryhmään, niin tuleepahan julki lopuillekin kavereille siellä.. (mulla siis noi liittymiset näkyy kavereille) :D

Me9jaBonus: laitoin yksityisviestin
 
Joo, täällä olen jo ainakin minä julkiraskaana :LOL: Nyt laitoin jo naamakirjaankin profiilitietoihin la:n ja sieltä saa sitten bongailla se ken tykkää.

Hooh, onpas mukava olla kun ei koske ylävatsaan/ruokatorveen. Eilen illalla tuntui masussa kunnon potkuttelut ja nyt aamulla kun otin töissä kaakaota niin pieni muljahdus taas. Aika jännä kun jo nyt tuntuu, en vielä jotenkaan osaa odottaa tai vahdata niitä potkuja yhtään..

Tänään on lepposa päivä töissä ja ajattelin nyt pitkästä aikaa kaivella noi mun dippatyökamat esiin ja alan kirjoittelemaan sitä. Toukokuun lopussa työn on oltava valmis. Sit pari roikkuvaa tenttiä pitäis tehdä vielä joskus, saa nähdä millon jaksan ne sit tehdä :x Tyhmiä opintoja jotka ei edes todistukseen tule, mutta on pakollisia. Hmpfh, siks on jääny tekemättä ne.

Jees, mä mietin tässä kokoajan että mitä sitä "isona" haluis oikein tehdä? Mulla on nyt siis ihan kiva työ mutta jotenkin haluisin tehdä enemmän käsilläni jotain. Konkreettisempaa tms.. Palkkaus ei tietysti olis niin hyvä semmosissa hommissa, mutta elämänsisältö/laatu vois parantua. No, onhan tässä aikaa miettiä vielä, ens syksynä pistän sitten varmaan töpinäksi kotona ollessa ja mietin että mitä tekis. Kun vielä jotenkin voisi yhdistää työssäkäynnin ja lasten kotonaolemisen, niin se olis vasta huippua se. No, pitää katsella.

Nyt mä alan kahlaaman kappaletta strategy,tactics and operations ja pistän tohisemaan ton teoriaosuuden kanssa. =)

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille :hug:

runttis ja sytkylä 16+0 (poks!) (ja nla 15+3)
 
Vauva potkiskelee jo aika kivasti masussa :) Ihunaa :heart:
Julkiraskaana ollaan täälä oltu jo kauan ku en malta pitää suutani kiinni :D
Nyt mie lähen kaupungille ettimään isompia housuja,mammahousut ei vielä oikein istu,liian isot.

Hyvää viikonloppua kaikille jos ei tuu kirjoteltua!! :)

sirri81 ja masuasukki 17+3
 
:wave:
mitähän oikeen pitäny kommentoida ku ei taas muista.. autoon jättämisestä -ei oo ongelma jos oikeesti nopee käynti mut yleensä muksut yhdessä ja isompi jo kohta 8v ja osaa kyl tulla ulos tai rauhotella pikkuveljee -tosin käyntiin en jättäis autoo ikinä,tai avaimia edes paikoilleen. ja suosin kans todellakin tätä rennompaa äiti linjaa, mun ajatusmaailma perustuu pitkälti siihen et opi sit kantapään kautta ku et kuitenkaan muuten usko :D oikeestaan puutun lähinnä tilanteisiin jotka on joko vaarallisia, epäreiluja tai ihan älyttömiä..

ja julkiraskaana juu ollaan, ei onnistuis enää salailu ellei johonki roskapussiin pukeutuis, sen verran selvä maha jo on -ja selkee 'poikamaha', vaikka en tiedä onko noissa nyt mitään perää ni kyllä mulla ainaki tytön aikaa maha enemmänki 'levis' ja sit poitsun aikaan oli sellanen et takaapäin ei tienny et on raskaana, ja sama nyt.

mutta tällasii torinoita tällä kertaa, tää tahtois päikkäreille mut toi 2v termiitti ei oo oikei samaa mieltä..
 
Heips kaikki! Kuulun tänne elokuisiin mutta oon kirjotellu enimmäkseen syyskuisissa ku tuntuu et vauva menee kuitenki lasketun yli mahassa :D ni sithän se syntys vasta syyskuussa.Aivan huimalle tuntu nyt lukea nuita teidän juttuja että potkut tuntuu jo :D Ihanaa pian se on sitten mullakin eessä.Toisesta tunsin jotain jo rv14 mutta en oo nyt osannu niitä ootella vielä pitkään aikaan.Mukavaa odotusaikaa kaikille.Käyn välillä täälläkin lukemassa ja kirjottelemssa kun väsyykseltäni jaksan ja tottakai toivoisin että vauva syntyisi jo joskus elokuun lopulla =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre 13+3
 
Mikähän mun miestä vaivaa kun koitin kysellä et tuonko kaljaa tai siideriä kaupasta huomista ajatellen, mennään siis isolla porukalla kaveritapaamiseen (lapset, miehet mukaan) ja miehet varmaan saunoo ja ottaa vähän kaljaakin. Meitä raskaanolevia ja imettäviä on useampi mukana niin ei haittaa, mut mies sano ettei tarvii mitään. :D :D se vissiin odottaa mukana kun ei halua mitään ottaa, vedän rastin seinään kyllä nyt :LOL:
 
Runttis meillä kanssa mies ei juurikaan juo mun odotusaikoina,ihan silloin tällöin sauna oluen.Kun muuten tykätään vaikka viikonloppusin katsoa leffaa ja juoda pari lasia viiniä(lasten nukahdettua) ja yhdessä saunassa kyllä ne saunaoluset :D Mut nyt tosiaan ihan minimissä miehenkin juomiset....
 
Neuvolassa käyty ja Vaasasta kotiuduttu!!!
Neuvolassa vauvan sydänäänet kuului hyvin 150 molemmin puolin. Kovasti vauva potkiskeli doppleria. Pissa puhdas, RR (=verenpaine) vähän koholla ja hemoglobiini laskussa (viimeksi oli 137, nyt 120) mut vielä ei rauta lisää kuulemma tarvita. Painoa tullu nyt pari kiloo yhteensä lisää. Ihana oli kuulla taas se jumputus. Kohdun korkein kohta nyt navan kohdalla ja siitä ne sydänäänetki kuului. Nyt vaan ootteleen sitte sitä rakenneultraa joka on parin viikon päästä. (menis jo äkkiä aika sinne asti) Nyt nauttimaan hyvällä mielellä viikon lomasta perheen kanssa!!!
Ainiin piti vielä tohon miehen juomiseen sanoo, et meilläkään mies ei pahemmin ota alkoholia odotuksen aikana ja muutenki ihan täysin odotuksessa mukana. Ei me kyl muutenkaan kauheasti oteta, sillon tällöin.
Nyt meen hetkeks sohvalle lepään ku mies ja tyttö on neidin muskarissa, väsyttää tuo reissaaminen.
Hyvää viikonloppua jokaiselle!!

Jonetta ja Peukku 18+0
 
Jos sit hetkisen kattelis telkkua ennenkuin lähtee unten maille. Huomenna tarvii siivota ja leipoa esikoisen synttäreille, jotka siis pidetään sunnuntaina.

Kaipa sitä julkkisraskaana jo ollaan, tosin luulen silti ettei läheskään kaikki tutut ja sukulaiset vielä tiedä, mut eiköhän asia valkene kaikille pikku hiljaa. Varsinkin ku tää mun maha on alkanut näyttää pikkasen erilaiselta kuin ennen..

Maijamehi ja Toukka rv 17+5
 
argh! Miten ne voi ryssiä tolleen?!?!
no, kaiken kaikkiaan ihan "kiva", ei tartte sit maha kuralla jännittää sunnuntaina ja mennä töihin silmät ristissä :/
tulin vaan merkkaa pinoa.. ei mulla muuta, mut tää halvatun flunssa sais nyt luvan lähtee. 2viikkoa ollu räkätauti, luulin jo et menee ohi mut ei mennykkää.. :headwall:
 
Juu ihan hyvä, että ei tullut matsia katsottua, kun väsy vei voiton. :kieh:
Tää on oikeesti ihan kamalaa, kun ei miehen kanssa jakseta enää yli kymmeneen valvoa ollenkaan. :ashamed: Ja usein on jo ysiltäkin ihan valmis petiin. :snotty: Välillä pelottaa, että kuinka väsy sitä sitten on, kun on vauva vielä tässä. No mut jos toi kevään tulokin vähän piristäis. =)

Täällä ois poksumispäivä

Katjuska ja sintti 16+0 :heart:
 
Huomenta.. en ole täällä jaksanut kirjotella, rankka viikko takana :( Mummo sairastu vakavasti ihan yhtäkkiä, ei koskaan vielä ole sairastellut ja ilman lääkityksiäkin ollu. Mutta tästä ei tule enää selviään...

Oli kyllä ihan naurettavaa kiekon peluuta eilen kun ensimmäisen erän jaksoin katsoa.. Toivottavasti pronssiotteluun saavat koottua itsensä..

Maaliskuukin kohta vaihtuu ja neuvola reilun parin viikon päästä.. :heart:
 
Niin mullekkin yllätti flunssa taas..... TOSI KIVAA.. eilen kävi kipeää kun kävi suihkussa, oli iho niin arkana vaikkei kuumettakaan ollu.. Pakko kuiten aamupuuron jälkeen lähtä tytön kans ulos kun -5 näyttää mittarissa ja lunta vähän satelee.
 
Ei olla täällä julkiraskaana, mitä sitten tarkoittaakin. En aio edes sen kummemmin "ilmoittaa" sukulaisille tai tutuille. Näkevät sitten ne, keiden kanssa tekemisissä muutenkin. Ja töissä on muutama,jotka eivät ole mitään sanoneet vaikka mahasta ei voi enää erehtyä... Pian saa kuitenkin jo äitiyslomapaperit neuvolasta ja sen jälkeen varmaan täytyy tarkka lomanaloitusaika ilmoittaa muillekin ku pomoille.

Lapset meillä on tienneet jo kauan :) Olotila melkoisen mukava, arpia ei uusia taida mullekaan masuun mahtua, mutta onhan noissa reisissä vielä vähän tilaa niillekin.... :LOL:

Kääkkis ja lapanen 18+4
 
Hei pitkästä aikaa kaikille!

Edellinen päivitys oli muutaman viikon takaa kun olin sairaalassa pahoinvoinnin vuoksi, silloin tais olla 15 viikko menossa. Se reissu kesti 5 päivää, ja 14 litran tiputuksen jälkeen olo oli paljon parempi. Nyt vasta tajuaa kuinka huonossa kunnossa olinkaan ennen sinne menoa. Ja oli kyllä helpottavaa vaan maata ja olla hoivattavana ja ruokaa ja juomaa tarjottiin kokoajan ja oksennuksetkin siivottiin puolesta :)
Ei ollut kukaan lapsi eikä nelijalkainen eikä muukaan esittämässä vaatimuksia.
No, pahoinvointi on hiipinyt takaisin mutta oksentelu on vähentynyt. Ruoka ja neste pysyy siis sisällä ja painokin oli ekan kerran kääntynyt nousuun. Vielä on lähtöpainoon matkaa 4,5 kiloa.

Täälläkin perheessä sairastettu norovirus aika rajusti, ja itsellä flunssa päällä. Saisi sairastaminen kohta riittää! Noin muuten olo on kohtuullinen. Liikkeitä tuntuu harvakseltaan, kotidopplerin hankin minäkin ja sillä välillä lasten kanssa kuunnellut sykkeitä. Joka kerta on n.140 ollut syke. Ja kuuluu navan sivulla tai hivenen alapuolella.
Maha on vähän jo kasvanut mutta omissa housuissa mahtuu vielä, vaikkakin vähän kiristää. Ulkopuoliset voi nippa nappa huomata jos tarkkaan katsoo. Kaikki tosin jo taitaakin tietää :)

Mitenkäs muut kanssaodottajat, aiotteko aloittaa äippäloman 30 vrk ennen vai varhennettuna? Mua houkutaisi kovati aloitella jo juhannukselta, ei huvita töissäolo yhtään. Tosin sairaslomalla oon ollukki koko alkuvuoden. Kesälomat ajattelin pitää toukokuussa.

Mukavan pyöreää vointia kaikille!

Tirliina 16+6?
 

Yhteistyössä