ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

En mä haluakaan tehdä sitä vauvalle ostetun tavaran listaa. Laskeskelin jo noin suurinpiirtein ja pääsin yli 1000e.. Ja kaikki äitiysvaatteet jne vielä tietenkin on mennyt raskausaikana. Ja poliklinikka-käyntien hinnat jnejnejne.. Vakuutus.. :eek: :eek: :eek:
 
outikolle Paljon onnea pikku pojasta :flower: Mäkin muistelin, että oli ultrassa arvioitu suurempaa painoarviota. Niin ne arviot vaan heittää näköjään... Tuli mieleen, että meidänkin esikoinen arvioitiin päivää ennen syntymää painavan n. 3600g ultran mukaan, ja painoa olikin 4060g!
Olikohan muuten Outikon poika ensimmäinen ELOKUINEN LEIJONANPENTU? Vai saikohan joku muukin viime yönä tai tänä aamuna vauvan jo?:)

Mulla on tänään ollut joku ihmeen masennuspäivä :( Tuntuu ettei mikään huvita ja kyllästyttää tän pötsin kans kulkeminen, kun se on koko ajan edessä... Pitäis siivotakin, mutta kun joka paikkaa kolottaa kun keräilee leluja yms sotkuja lattioilta |O Äsken sain jonkun ihmeen itkukohtauksenkin, mutta onneks itku taisi kuitenkin vähän helpottaa oloa:ashamed:

Mustakin tuntuu, että tää palsta on vähän hiljentynyt viime aikoina. Moni on saanut vauvankin jo.. Vilmav2n kuulumisia olis ainakin kiva kuulla, eikös hän lähti jo aika monta päivää sitten synnärille?...

Vauvan hoito on mulla ainakin lähtenyt jotenkin ihan luonnostaan käyntiin, kun esikoisen sain. Mulla oli kyllä vähän ennestäänkin jo kokemusta vauvojen hoidosta, joten siitä oli apua tietysti. Joskus mä soittelin äitiltä jotain neuvoja, ja sit tietysti netistäkin löyty hyviä hoitovinkkejä. Mutta pääasiassa taitaa se oma äidinvaisto neuvoa, mitä tulee tehdä =)

Äh, pitäsköhän nyt yrittää koota energiaa sitä siivousta varten :headwall: Selkää jomottaa jo ainakin, jos vaikka sais sit vähän supistuksiakin taas tulemaan ;)

RangaTanga 37+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaavitar:
Iinaz toi lista-ajatus kuulostaa hyvältä.. Jos siis ajattelit sen niin, että jokainenko miettii omalle kohdalleen, vai yleisesti? Kato kun ei enää mee tajuntaan. :LOL:
Joo, eli paljonko kunkin vauva on tullu maksamaan max. 1 vuotiaaksi asti (<80cm), ei siis yleisesti. Meillähän on helppo listata ihan vaikka yksittäin kaikki, kun ei olla hommattu juuri mitään (mtn ei olla saatukaan), mutta voihan sitä könttänäkin laskeskella. Muistelen joskus lukeneeni jostain, että lapsen ensimmäinen vuosi maksaa alkuhankintoineen keskimäärin 3000?. Laskekaa ja yllättykää.. Meillä ei kyllä päästä tohon summaan vaikka lisättäis viikon sairaalamaksut ALKUhankintoihin (mitä nyt vauva tarttee/mitä on halunnut vauvalleen hommata ) lisäks ;)
 
Outikolle paljon onnea pienestä pojasta :heart:

Mertsulle jaksu haleja.. :hug: Onko sun mies muuttunut viime aikoina vai onko toi teidän tilanne jatkunut pidemmän aikaa? Onko hän sellanen et hänen kanssaan voi asioista puhua? Ois varmasti ihan hyvä puhua asiat kunnolla läpi ennen vauvan syntymää, ettei tarviis sen pienen kanssa enää lisä stressiä miehestä ottaa..

Iinaz Me ollaan saatu sänky, vaunut(kantokassin ostin), pussillinen tuttipulloja, vaatteita yms.. ja silti musta tuntuu et rahaa on mennyt ihan kauheesti noihin kaikkiin "pikku juttuihinkin" ja tuntuu et joku imetyskin on niin väline-laji kun kaupat on pullollaan liivisuojaa, maidonkerääjää, rintapumppua, rintakumia jne ja ainakin näin esikoisen odottajan pää on kyllä mennyt ihan pyörälle jossain prisman vauvatarvike osastolla .. :D Puhumattakaan kun kävin lastentarvikkeessa.. Se oli ihan kauheeta.. Myyjät myi minkä kerkes ja tarjolla oli vaikka mitä ja mä ainakin unohdin ovella samatien et mitä tulinkaan ostamaan..

Tänne ei mitään uutta.. Koiralla on paska jumissa ja se käy välillä tossa vieressä tuhnauttelemasa ihan järkyttäviä hajupommeja ja sit häipyy.. :x Me haettiin eilen siskolta kastemekko jossa on tahra olkapäässä edllisen käyttäjän jäljiltä ja sitä oon nyt yrittänyt liottaa.. Mekolla ikää sellanen 60 vuotta et en tiedä millä ihmeellä mä sen uskallan pestä jos ei pelkkä liotus ja sappisaippua riitä...Tylsyyttä täälläkin ilmassa.. Vois tietty käyttää ajan hyödyks tekemällä noita rästi kouluhommia..

Sadepäivän ilo ja Minttu 37+4
 
Onnea outiko! Poikako se olikin, miä tyttöä veikkailin :) Kunhan joudat niin tuu kertomaan miten meni.

Täällä ei uutta auringon alla. Tänään oon ollut jaloilla koko päivän ja kävellyt aika paljon. Ihmeen hyvin vielä jaksaa. Vadelmanlehtiteetä olen nyt vetänyt viikon. Jos nyt pitäis veikata, niin veikkaisin, että synnytän ensi viikonloppuna...

Vauvan hinta -listasta.. tällä hetkellä se olisi meillä noin 100-150 euroa. Ei ainakaanyhtään enempää. Niin paljon ollaan saatu (meillä on mm. kahdet vaunut ja alle 80 cm vaatteita vaikka kolmelle vauvalle!) ja olen maksanut kavereille vähän. Uutena vain talkki, kylpyöljy, harson kiinnitys näpsyjä 2 kpl ja kapaloliina.

OnSiisKevät ja beibe 38+5
 
Hirmusesti onnea taas kaikille nyytin saaneille =) :flower: :heart:
Täällä näköjään tapahtuu nyt joka pvä. jotakin :D Kivaa!!

Itsellä ei ns. kummempaa... Yöt kyllä menee ihan pyöriessä, niin ottaa noihin lonkkiin :/ Aamulla sit simät ristissä. Suppareita jonkinverran ja tissit vuotaa edelleen. Tänään ahkeroinut urakalla. Marjoja kerännyt puskista ja haravoinut orapihjala-aidan leikkuusälää pihalta. Huomenna keitän sit mehua :p
Osin kanssa niin valmis niin valmis lähtemään jo synnäämään! Muuta ajattelekkaan.....

Huomenna ois meidän 6v. hääpäivä :heart: Mitään erikoista ei tehdä. Ei ole lapsenvahtia eikä kyllä rahakaan tehdä mitääm erikoista. No, jos sitä illemmalla köhnäis tos sohvalla tavallista enemmän ja katsois piiiitkästä aikaa vaik häävideon =)

Nyt syömään iltapalaa, hirvee näläkä :p

hellu ja walma 37+3
 
En olekkaan paljoa sitten alkuraskauden kirjoitellut tänne, olen toisinaan kyllä lueskellut teidän muiden kuulumisia.
Meille syntyi 22.7. suunnitellulla sektiolla (rv37+0)kaksoset. Pojan mitat 51cm ja 3500g. Tyttö 47cm ja 2420g.
Onnea kaikille jo synnyttäneille ja tsemppiä pian tositoimiin pääseville!!
 
Iltaa!

Hirmuisesti onnea surppi vauvoista! :heart:

Voi mulla ei ole vielä aika käynyt pitkäksi. Joka päiväinen imurointi ja kaikki muu siivous saa mulla ajan kulumaan. Tänäänkin innostuin keittiötä hinkuttamaan. Itseasiassa mietittiin miehen kanssa just tänään että ei kai oikeen vielä edes kunnolla olla sisäistetty että meille tulee vauva. No kaikki ajallaan.. =)

Mertsulle hirmuisesti voimia. :hug: Sulla on varmasti tarpeeksi rankkaa ilman riitelyäkin. Voi että miehet ei ymmärrä mitään.

Mäkin mietin että Vilman kuulumiset olisi kiva lukea.

Päksäkkä 38+4 :heart:
 
Onnittelut vauvaantuneille!!! :flower: :heart:

Outikon synnäritarinaa odottelen myös innolla!

Missäköhän muuten Kikka mahtaa olla, onkohan tullut lähtö kun ei ole tainnut käydä kirjoittelemassa?

Tänne ei mitään uutta, tylsyys vaivaa...koiralla on ilmeisesti alkanut karvanlähtöaika ja sekös pännii! Oon muutenki ollu kauhee siivousfriikki viime aikoina saatika että nyt noita karvoja pyörii nurkissa ja imuroida tarttis vieläkin useemmin :headwall: Ja tuntuu että vaikka kuinka siivois niin täällä ei silti oo tarpeeks puhdasta...taidan olla ihan valmis tapaus...

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen ja vauvaantuneille jaksuja alkumetreille! :hug:

Jeppis & Pikku-papu 39+0
 
Paljon onnea Surpille :heart:

Söinpäs tuossa kupillisen mansikoita, kun kävin äsken poimimassa, ei raaskinu laittaa kaikkia pakkaseen. Oon kyllä muutenkin jo ihan ähky, kun kävin alkuillasta kaverin kans syömässä. Mummo tuli siksi aikaa kattomaan poikaa, mies lähti iltapäivällä ekaks urheilemaan ja sitten kaverin 30 synttäreille. Kotiutuu huomenna.

Kävin tänään aamulla siellä äippäpolilla ja vierähtihän siellä taas jokunen tunti. Mutta paremmat fiilikset on nyt, mitä eilisen käynnin jälkeen. Tänään tehtiin siis se ulkokäännös. Ei käyny ees kipeetä. Tuntuhan se inhottavalle, mutta ei lainkaan kivuliasta. Mistä kyllä yllätyin. No, taas tutkittiin rakenteita. Lääkäri oli kuulemma eilen löytäny vauvan jostakin aivolohkosta jotain normaalista poikkeavaa, ja halusi tutkia asiaa tänään tarkemmin, kun vauvan pää on nyt tuolla alhaalla. Tutki myös selkärangan, siinä ei ollut mitään normaalista poikkeavaa. Mutta joku aivolohko oli hieman erinäköinen kuin normaalisti. Sanoi kyllä ettei löytäny mitään mitä tämä voisi aiheuttaa. Ja lisäsi vielä, että ero normaaliin on niin pieni. Kaikkihan me olemme erinäköisiä. Niinpä. Tämä lääkäri on kyllä mahtava, jotenkin oon luottavaisin mielin. Huoli tietysti kova pienestä, kunhan vain olisi terve. Tämä lääkäri sanoi muistavansa minut viime kesältä, koska synnytykseni oli niin rankka, sanoi että toinen on yleensä helpompi. Toivottavasti. Tänään saatiin painoarvioksi 2500g. Meinasi laittaa vielä lähetteen Ouluun, mutta sanoi sitten että ei ne lääkärit siellä sen enempää voi tehdä, kun kohta on laskettuaikakin. Kirjoitti papereihin, että heti synnytyksen jälkeen lastenlääkäri tutkii aivot uudelleen. Niin ja vielä tästä lääkäristä, sanoi, että siirtyy kohta toiseen sairaalaan töihin, ei ymmärtääkseni ole siellä enää LA:n aikoihin. niin mutta kuitenkin pyysi puhelinnumeron ja aikoi soittaa minulle syksyllä ja kysyä kuinka vauva voi. Tuntui, että tälle lääkärille potilas on todella tärkeä :) Ens viikolla on vielä kontrollikäynti, katotaan onko vauva pysyny raivotarjonnassa.

Mertsulle jaksuhaleja täältäkin :hug:

Illusialle kiitokset uudesta pinosta :)

Nyt sohvalle loikoilemaan ja sitten sänkyyn täyttelemään ristikkoa :)

Helmiir ja Kerttu 37+3
 
Outiko ja Surppi ONNEA!!!
Meillä on vauvatavaroihin mennyt about 350e. Siihen sisältyy hoitopöydät, vaunut, vaatteet, kestovaipat, äitiysvaatteet ja kaikki muukin sälä. Ei oo saatu juuri mitään, mutta ostettu käytettynä.
 
Vauvan tavaroihin..
Vaunut: n. 320? (uudet yhdistelmät)
Hoitopöytä: 15? (käytettynä )
Hoitoalusta: 20? (uusi)
Tutteja: n. 10? (4 kpl, uusia)
Tuttipulloihin tutit: n 6? (6kpl, uusia)
Vaatteisiin: n. 150? ? (ihan arvioltaan vain.. :D)
Vaippapaketti: 5?
Pinnasängyn patja: 30? (uusi)
Vauvakirja: 12?
Turvakaukalo: 39? (uusi)

Ja mitähän muuta on tullut ostettua.. Mutta tästä nopeesti laskettuna niin arviolta on mennyt se: 600? ainakin.. Kylläpäs kuullostaa isolta summalta :D Mutta kaikki tulee varmasti tarpeeseenkin :)
Aika paljon ollaan uutena ostettu kaikkee, vaatteitakin ollaan saatu paljon.. Samoin kuin saatiin pinnasänky. =)
 
Onnea kaikille jotka ovat jo nyytin saaneet kainaloon ! :flower:

Itse olen ollut laiska kirjoittelemaan palstalle, joka päivä on kyllä tullut käytyä lukemassa juttuja mutta sitten jotenkin kirjoittaminen aina jäänyt... Niin paljon ois aina asiaa ja kommentoitavaa ettei tiedä mistä aloittaa - ja sitten jääkin kokonaan aloittamatta :eek:

Tuntuu kokoajan että vauvan tuloonhan on vielä niiiiin kauan, mutta sitten hoksaa että eihän tässä välttämättä enää ole kun muutamia viikkoja... 34+0 oli äitipolilla käynti jossa kokoarvio oli silloin 2,5-2,6 kg, ensi viikon keskiviikkona eli kun viikkoja on 38+0 on uusi käynti jossa koko katsotaan ja synnytystapa-arvio tehdään. Sen takia katsovat useammin kun olen mittaillut noita verensokereita, kun yksi arvo silloin sokerirasituksessa oli raja-arvo. Ei ole onneksi suuremmin ollut häikkää noissa sokruissa, pari kertaa paastoarvo rajalla / hiukan yli (semmoisina aamuina jos on tosi aikasin pitänyt nousta...). Mut jänskättää toi vauvan koko kun tuollon viime ultrassa sano et hieman keskikokoa suurempi, saas nähä mikä arvio nyt keskiviikkona sit tulee! Lääkäri viimeks sanoi että jos vaikuttaa isolta ei anneta mennä yliaikaiseksi vaan sitten käynnistellään.

Mä kun jäin äitiyslomalle niin tuntu että laiskistui kotihommien suhteen eka vähän! Vaikka oli päivät aikaa niin siivoamisen yms aloittaminen oli vaikeeta. Onko muilla ollut tämmöistä ? :D Mut nyt onneks on alkanut tulla takaisin into touhuilla kotonakin, ehkä se oli alkuun ku jäi töistä pois niin piti saada nauttia joutenolosta. Nyt alkas onneks kotona olemaan kaikki pikkuhiljaa valmiina vauvaa varten. Huomenna pesen viimeiset vauvan vaatteet, värillisiä yks satsi ja vaaleita yks satsi. Sit sairaalakassiakin varmaan pitäs alkaa suunnittelee ja pakkailee...

Mä en ehkä uskalla ruveta laskee noita paljon on menny tarvikkeisiin yms rahaa :LOL: Meillä on mennyt tosi paljon nimittäin, kun suvussa ei oo ku yhes perhees pieniä lapsia ja heillä itselläkin nyt pieni vauva niin mistään ei ole sinänsä saatu tavaraa vaan kaikki on hankittu.

Kiitos kaikille jotka on synnytyskertomuksia jaksaneet jo kirjoitella, minusta niitä on tosi kiva lukea ! Toivottavasti lisää tulee myös niitä tänne meidän muiden vielä odottelijoiden luettavaksi... :)

Mutta nyt pitänee lähteä pitkälleen lueskelemaan ja untenmaille, kateellisena teidän muiden supistuksista ja limoista, täällä ei vielä mitään merkkejä tulevasta synnytyksestä! Silloin tällöin harkkasupistuksia tai mitä liekkään, maha menee kovaksi, mutta siinäpä nekin... Joka yö edelleenkin nukun n. 10 tunnin yöunet yhden pissareissun voimin.

Dheal ja nyytti 37+3
 
surppi Onnea kaksosista :flower: :heart:

Tää alkaa kyllä olla jännää aikaa kun koko ajan alkaa tulla vauvauutisia, ihanaa :heart: :)

Sadepäivän ilo Meillä on ollu tätä tosi pitkään, paheni toi miehen homma sen jälkeen kun poika syntyi, eli viime vuoden alkupuolella. Me ollaan yritetty keskustella tositosi monta kertaa ja minä enempi vakavissani ja minä pystyn keskustelemaan mutta mies ei. Hän pakenee oikeestaan näitä asioita... Ja siksi mulla ei taas hermo kestä sitä, ettei voi kertoo mitä ylipäätään haluaa jne.. Vaan kun kerkeen hermostua ni sit vielä vähempi kuuntelee ja sit karkaa johonki ja lapset jää tuosta nuin vaan mulle hoidettavaksi. En oo saanu taas levätäkään herran aikoihin, saati että oisin saanu omaa aikaa sen verran et oisin käyny vaikka siellä kävelemässä. Minusta oiski hyvä, että ei ois tämmöstä kun tää uus tulokas syntyy. Vaan minä ite päätin nyt sit niin, että kun tää on syntyny niin katon tilannetta uudestaan, jos miehen käytös ei ole muuttunu ja mä saan yksin hoitaa kolme lasta ja kodin niin sit se on ihan sama miehen lähtee litomaan, ku se on ihan sama onko se täällä vai ei, jos mä saan kerta tehä edelleenki kaiken yksin. Mutta jos ei nyt siis saada puhuttua ennen tämän syntymää niin sit katotaan tilannetta uudelleen kun tää on syntyny. Minä niin haluaisin että mies olis mun ja lasten kanssa niinku isän kuuluu olla eikä menis edelleenki niinku lystää. Tuntuu vaan et tahti kiihtyy.. sitähän pitäs asettua aloilleen kun lapsia tulee ja kerta iteki on näitä lapsia halunnu mun kanssa. Miks sitten jättää mulle kaikki? Ja ku miehen puolelta kaikki luulee et mies on oikeinki niinku isän kuuluu olla ja tekee kotitöitä ym.. Mutta eivätpä he tiedä totuutta.

Voevoe ku tää beibi tykkää nyt mellestää masussa, taidan mennä pissalle ennenku tulee housuun, niin kovin työntää päätään :eek: :D

mertsu 37+1
 
Oih, ihanaa että on taas tullut vauvauutisia :heart: Eli ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE!!

Luin aika pikaisesti sivut, tulee niin paljon tekstiä ettei aina ehdi/jaksa kunnolla lukea :ashamed:

Tänne ei mitään uutta, kovasti odotan että alkaisi jo jotain tapahtumaan, mutta ei niin ei...unissa kylläkin olen jo montakin kertaa synnyttänyt =)

Elokuuvauva09 ja masukki 38+2
 
Onnittelut surpille kaksosista! :heart:

Hankinnoista tulee aika iso summa... pelkästään turvakaukalo jalustoineen + hoitopöytä maksoi yli 550 euroa... (ja vaunuihin menee vielä saman verran...) Ja aikalailla kaikki ollaan uutena hankittu. Vaatteita oon saanu/saan siskolta. No, toiveissa on että saataisiin vielä lisää lapsia ja sittenhän nuo nyt hankitut tulee uusiokäyttöön... Halusin että hankitaan kerralla kunnolliset, niin ei tarvi sitten myöhemmin ostaa toisia.... ?

Nyt tuo listan päivittely käy jo helpommin, kun sai sen ensin valmiiksi! Käytin siihen ehkä vähän "liikaakin" aikaa kun en oo sitten muuta saanutkaan tehtyä. (keittiön kaapit ja vaatehuone odottaa edelleen siivousta...) :LOL:

Odottelen täällä miestä kotiin ja ajattelin aikani kuluksi vielä vähän silittää vauvanvaatteita. :D Eihä tuo kellokaan vielä paljon oo... :D

Liitän tähän vielä ne masukuvat sivulta ja edestä, jotta saatte arvata kumpi tulee... :p
Otin kuvat tänään aamulla ja sivukuvassa näkyy mukavasti vielä "lakananjäljet". :LOL:
Edestä otetussa kuvassa ei oikein meinannut käsi riittää kun maha tulee niin pitkälle. Sen takia kuvakulmakin on aika järkyttävä (puhumattakaan leikkausarvista masussani...).





Illusia & Emppu 38+2
 
unikuu108
meillä ei kyllä nyt tän kakkosen kohdalla paljoa tullut maksamaan.
vaippakankaita olen joitain ostanut.. ja vaippoja
vähän vaatteita.
kallein on varmaan ollut meandin puuvillapeitto
joitain glamourmomin imetystoppeja ja carriwellin liivejä..
mut jos ottaa huomioon että esikoiselle pitää ostaa seisomalauta jonka ajattelin jostain käytettynä löytää..
eli ei kovin paljoa.

taas joku vastasi mun madonnan keikkalippu-ilmoon. en mä jaksa lähtee sinne.. toivottavasti tää ostaja ei tyri.
 
Huomentahuomenta !!
Täällä on taas herätty jo viiden aikaan ja päätin sitten nousta kun puli tuntia sängyssä makasin ja koitin vielä nukkua, mutta ei niin ei.

Täällä siis edelleen yhdessä koossa ollaan..
Eilen kyllä taas aika lupaavasti supisteli kun oltiin miehen kanssa kaupungilla ( käytiin etsimässä miehelle hautajaisvaatteita, syömässä ja leffassa )
Mies jo oli ihan varma että täytyy sairaalaan lähteä kun minä vaan puhisin ja purin hampaita yhteen kun sattui niin paljon.
Mutta ei se raukka oikein tajua että niitä supistuksia pitäisi tulla se pari tuntia säännöllisesti ennenkun voidaan sairaalaan lähteä, oli jo suunnilleen ambulanssia soittamassa ensimmäisten supistusten kohdalla :D

No mutta jotain hyötyä siitäkin että niitä supistuksia tuli, taisi mieskin vihdoin tajuta että vauva voi syntyä koska vaan, ja jopa sopi kaverinsa kanssa että viedään tänään meidän avain heille että käyttävät sitten koiraa ulkona kun ollaan synnyttämässä ( ja siis tätä olen miehen pyytänyt tekemään jo ainakin 2 viikkoa )

Mä niin toivoin että supistukset olisivat jatkuneet yöllä, ja olisi voitu lähteä jo sairaalaan, mutta ei sitten mitään.
Miehen äitikin jo ennusti että vauva syntyy ensi ( siis viime ) yönä, mutta saa nyt nähdä.
Tänään ajattelin kuitenkin vihdoinjaviimein pakata sairaalakassin valmiiksi ja katsoa ne vauvan kotiintulovaatteet ( sitäkin olen tässä tehnyt jo muutaman viikon ) .
Eipä tarvitse sitten enää alkaa pakkailemaan kun oikeasti tulee lähtö.
 
Huomenet minunkin puolestani!

Heräsin tuossa tunti sitten aivan törkeään selkäkipuun, menkkamaista todellakin, mut viel musta kipeämpää. No siin sit kärvistelin aikani ja nousin, saa edes ukko nukkua. :LOL: Söin kun aattelin et vois vatsakipu johtua siitä. Hiukan tais ruoka helpottaakin oloa, selkäkipu tallella.

Äsken kävin kuumassa suihkussa, ajatuksella josko tuo selkäkipukin tuosta helpottais. Äsken kyllä luin et tuo kaikki selkäkipu ja alamahakipu on voinnut olla supistus. Minusta kyllä minun mahani ei mennyt kokonaan kovaksi missään vaiheessa. Osaako joku sanoa oliko se vai kuvittelenko taas kaiken?

Jotain on ilmassa koska minua ei yleensä ottaen saa kirveelläkään ylös neljän tunnin yöunien jälkeen ja nyt ei edes tee tiukkaa. Eipä edes väsytä. :whistle:

Josko sekoissa unissa olleen linnun lause, se on meno nyt, pitäis vaikka paikkansa? Toivon sitä todella. Täti viel eilen sano, et tullaan sit huomenna katsoo miltä se Väinö oikeasti näyttää. No joo, ei tällä menolla tänään mut ehkä jo alkuviikosta. :LOL:

Anteeksi suuresti omanapaisuuteni :(

Suuret onnittelut kaikille vauvautuneille, enpä ole pysynyt pitkään aikaan perässä heissä :)

Ouska ja Väinö rv 38+4
 
Voisiko joku kertoa mulle jos tietää että mistä niitä supistuksia saisi tilattua ??
Ajattelin tossa äsken suihkussa ollessani että tänään olisi kyllä hyvä päivä synnyttää, tai ainakin lähteä synnyttämään ( mun tuurilla kun olen siellä sitten vähintään sen 20 tuntia )
Eli jos joku voisi vaikka lähettää mulle niitä supistuksia niin olisin tosi kiitollinen :D

Mitenniin kärsimätön kikka 38+4
 
Huomenta kaikille!

Täällä taas hyvin nukuttu yö takana. Jotain pientä jomotusta eilinen siivoilu sai aikaan mutta oli taas tosi pientä ja sain nukuttua.
Haettiin eilen mun vanhemmille säilytyksessä olleet vaunut meille ja mies piti mulle niistä esittelyä. Mä sain hyvät naurut. Oltiin varmaan hyvännäköisiä kun ajeltiin niillä tossa meidän pihalla. =)
Laitoin eilen mun lenkkikaverille viestiä että lähteekö tänään aamusta lenkille. Ei olla pitkään aikaan käyty yhdessä. Se laittoi että kunto on vaan tällä hetkellä huono. No oli pakko vastata sille että ei mua haittaa kun en mäkään taida elämäni kunnossa tän mahan kanssa olla.
Mula tosiaan ei ole aika kerennyt käymään pitkäksi. Olen koittanut lueskella kirjoja kun olen ajatellut että tuskin sitten vauvan kanssa hirveästi kerkeää. No sinä lukemisen keskellä tulee mieleen että joku paikka pitää nyt ehdottomasti siivota. Sitten mä olen alkanut hommiin ja sitten huomaan että kohtahan se mieskin tulee töistä kotiin. Pakastimeenkaan en ole vielä mitään leiponut vaan kaikki mitä olen tehnyt on myös syöty, joten taitaa olla sekin edessä.
Hankintojen hintoja en edes uskalla alkaa miettimään kun me ollaan kaikki hankittu uusina. Suvussa ei kellään ole antaa ja kavereilla ei juuri lapsia ole. Mutta niin mekin on ajateltu että on sitten valmiina jo jos toinen tulee. Jos ei niin sitten laitetaan eteenpäin.
Onko kukaan muu miettinyt vielä ehkäisyä synnytyksen jälkeen. Eilen mietin vaan et vitsi melkein kolmeen vuoteen ei ole tarvinnut mitään käyttää. Mä en varmaan mitään hormonaalista nyt halua joten kai se on kortsujen kanssa pelattava. Ihan perään meille ei kuitenkaan taideta alkaa toista yrittämään.

Päksäkkä 38+5 :heart:
 

Yhteistyössä