ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Onnittelut kaikille uusille ja tervetuloa :heart: :heart:

Belle70 Oletkin meitä harvoja ketkä on hyvinkäälle tulossa. Meitä ei tainnut vielä kovin montaa ollakaan.

Tänään ollut aika okseli olo.. Jäi sapuskatkin lautaselle kun rupes muutaman haarukallisen jälkeen ällöttää :x Vichyä vois vaan juoda, ja sitä meneekin ihan kivasti.. Tosiaankin jokainen raskaus on erilainen.. Ei kahdessa edellisessä tämmöistä ollut.. Väsyttääkin ihan kamalasti, vois vajota johonkin "kooman" kaltaiseen tilaan muutamaksi kuukaudeksi.. Muttamutta kyllähän nuo kaksi lapsosta pitää hereillä ja toimeliaana vaikkei jaksaiskaan.

Joku kyseli sokerirasitukseen joutumisen kriteerejä. Tämmöisiä on ainakin:

Jos edellisessä raskaudessa oli raskausajandiabetes, rasitustarve harkitaan alkuraskauden käyntien yhteydessä.

Sokerirasitus tehdään odottajille, joilla on jokin seuraavista: ylipainoa, ikää yli 40 vuotta, aiemmin syntynyt lapsi painanut yli 4,5 kg, virtsan sokeri positiivinen aamuvirtsasta tai jos sikiö on kookas raskauden kestoon nähden.

Ja jostain luin että nyt harkitaan kaikkien raskaana olevien sokerirasitusta vaikka mitään varsinaista syytä ei oliskaan..
 
Täälläkin ilmoittelee leijonanpenun odottaja(ihana nimi meijän kuulle :) ) LA ois kai 14.8 eli viikkoja ois 5+5? tarkemmin saan tietää kaikesta sit 12.1. 09 kun on terkka-aika. oon 23v (täytän 24 helmikuussa). toista lasta odotan. ensimmäinen on tasan 2v. tällä hetkellä. tulis noin 2v. ja 9kk ikäeroa. Onko muilla tollasta ikäeroa tulossa? Oon lueskellu melkein koko pinon läpi mut oon aika huono kirjottelemaan joten yleisesti: hengessä ollaan mukana kaikkien jutuissa!
T:suski ja masuasukki
 
niinkun Minerva81 sanoi niin olet yksi meistä harvoista..onko meitä nyt sit yhteensä 4 jopa jotka on hyvinkäälle menossa :) Tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen..me ollaankin sit aikas peräkkäin jos sulla 5.8 ja mulla on 6.8...

Mulla ollu tänään jopa yllättävän hyvä olo..ehkä hieman pelottava..aamulla ei ollut öllö-oloa ja duunitkin oon saanu hoidettua ilman kauheita vessassa ramppauksia ja muita "häiriöitä". Ainoo et päätä kivistää aivan tajuttomasti..ja sit viel tarjouduin tuuraa mun kaveria et se pääsee aikasemin himaan ni oon lähettinä tän loppupäivän....no onneks enää 1 kierros ja sit junalle (auto huollossa, muuten autolla).
 
Moikka kaikki!

Ilmoittautuisin teidän iloisten elokuisten joukkoon. Olen 25-vuotias ja odotamme toista lasta. Kättärin haikaranpesään olisi tarkoitus elokuussa suunnata. Laskettu aika osuu jonnekin 11-22.8. Epäilen vahvasti itse tuota 22.8, koska kierto venyi omasta mielestäni pitkäksi ja ovis oli vasta kp 25. Mutta ultra sen vahvistakoon.

Meillä on 10,5kk ikäinen poika ennestään eli ikäeroa tulee 1v6kk. Taitaa olla ikamoista hulinaa sitten meidän taloudessa. Mun piti aloittaa syyskuussa kätilöopinnot, mutta ne nyt saavat taas lykkääntyä vuodella eteenpäin. Ehtiihän sitä myöhemminkin =)

Vielä ei ole mitään oireita. Edellisessä raskaudessa rinnat oli tosi kipeet, mutta nyt ei yhtikäs mitään. Menen pojan kanssa neuvolaan ens tiistaina ja puhun silloin neuvolatädille myös raskaudestani.
 
Taas tullut paljon uusia, tervetuloa ja onnittelut. :flower:
Itse tulin pikaisesti vaan kertomaan ultra kuulumiset... Siellä se pieni oli, vastasi viikkoja ja sydämen syke näkyi heti todella vahvasti :heart:
Myöhemmin lisää, nyt ruuan laittoon :)
 
Heippa pitkästä aikaa !
Kivasti tullut uusia taas mukaan :) Täällä oireet vaihtelee koko ajan mut nyt kun väsymys vähän hellittänyt, niin pahoinvointi nostanut päätään... :x aamupäivät joutuu aikalailla nielemään ettei joudu oksulle. Aamusin kun ei pysty mitään syömään, max yhen hedelmän.

Meillä ikäeroksi tulee 1v9kk. Varmasti aluksi rankkaa mut eiköhän se suju? Onneksi esikoinen nukkuu jo yönsä hyvin.

Raskaudesta haluisin kertoa vanhemmille ym. vasta 12 viikon jälkeen mut saa nähä kuinka jouluna pystyy pitään salassa. Tunnetusti glögit ja viinit maistuu niin saattaa jokunen ihmetellä...nyt kun ei pysty selittämään mitään 'oon kuskina' juttuja kun ei ole tarvetta autolla mihinkään mennä.

Ensimmäinen ultra on 13.1. ja sitä jännitän ihan hulluna...siihen asti seuraan keskusteluja takavasemmalta ja jos kaikki hyvin, jutustelen ahkerammin =) aikasempien keskenmenojen takia olen peruspessimisti tämänkin raskauden suhteen, ei voi mitään :ashamed:

Hyvää vointia kaikille toivottaa Tipi ja masu 7+2
 
Aika vähän tämä alkuraskaus vaikuttaa elämään (paitsi henkisesti =) ). Välillä melkein unohtaa koko asian.

Oireita on niin vähän, että jos ei raskaudestaan tietäisi, niihin ei varmaan kiinnittäisi edes huomiota. Hajut etoo, paleltaa ja posket hehkuu punaisina. Rinnat on ollu kipeet ja turvonneet alusta lähtien. Ruokahalu on vähän kadonnut, mutta varsinaista pahoinvointia ei oo vielä ollut. Vessassa vaan saa rampata, ku on jatkuvasti pissahätä.

Vessassa ramppaamista lukuunottamatta tätä vois kyllä luulla flunssaksi. =)
 
Tervetuloa uusille! JA ISOT ONNITTELUT!
Onpa mukava kun on muitakin kenellä edellinen on "pikkanen".. tinu meil on kuukauden nuorempi neiti.. :D sama mietityttää, et miten pärjätään, ku tuo on niin oppinu äiti/isä on vain minua varten + saa olla huomion keskipisteenä!
 
Tänään oli sitten vihdoin se malttamattomasti odotettu varhaisultra. Alkio löytyi ja pienen sydän siellä ponnekkaasti pamppaili, mutta...

Koko ei vastannut lainkaan viikkoja. Nyt pitäisi olla 7+1, mutta mittaa oli vain 4,2 mm, joka vastaa 6+1. Meillähän tuon alkion iän määritys on helppoa, kun tiedetään tarkasti hedelmöittymisajankohta. Lääkärin mukaan syy saattoi olla endo-taustani, josta johtui kuvan epätarkkuus ja ehkä tästä syystä aiheutui mittausvirhe. Niinpä hän määräsi meille seuraavan ultran parin viikon päähän perjantaille 2.1. Sitten selviää missä mennään eli jännitys jatkuu.

Ei uskalla siis ihan vielä riemuita, toisaalta on helpottunut olo, että sydämenlyönnit löytyi ja kyydissä on oikeasti joku, mutta toisaalta taas huoli siitä, että kaikki ei ole kunnossa painaa mieltä.

Tikru + pikkutikru 7+1
 
Kuulumisia ultrasta jotka on kyllä hieman ristiriitaisia. Pienokainen siellä on ja sydänkin sykki hienosti la siirty 5.8 joka on kyllä aika myöhäinen mielestäni mutta aivan mahdollista kuitenkin kun mulla on aina kierto heitellyt. Ja sitten se mutta:
Kohdussa oli jotain vuotoa :eek: Ulos astihan ei kyllä ole vuotanut mutta siellä näkyi kohdun reunassa sellainen kuunsirpin näköinen vaalea kohta. Se voi sieltä hyvinkin hävitä ja pääsemme säikähdyksellä mutta aina on se toinen puoli se voi kasvaa se vuoto ja alkaa irrottaa istukkaa :/ Ainakin toistaiseksi kohhdunkaula oli siisti, kiinteä ja tiukasti kiinni.

Mutta itse ajattelin, että jos ei tule kovia yllättäviä kipuja tai vuotoa koitan ajatella, että kaikki on hyvin. Pääsen tarkistukseen 30. päivä joulukuuta ja kun on tuo joulukin välissä niin luulisi ajan menevän nopeasti.

Mutta sitten kysymys, onko kellään ollut samanlaista tilannetta? Miten on käynyt?

Nyt ei jaksa muuta, oli pitkä päivä kaupungissa mutta kaikki joululahjat ja muistamiset on nyt toimitettu, kyllä sitä tulikin käveltyä ja raahattua kasseja

Unicco ja taimi 7+2
 
Pikaiseen tulin katsomaan mitä tänne kuuluu...

Kateellisena täällä lueskelen kun on käyty ultrissa... Mun pitäis vielä reilu kolme viikkoa odottaa niin selvitellään millä viikolla raskaus menee, nyt kun ei lasketusta-ajasta ole kuin aavistus....

Joitakin oli myös kelle tulee pienellä ikäerolla lapset.. Meidän tytölle ja tulokkaalle tulee ikäeroa n.1v4kk riippuen siitä mihin laskettuaika osuu... Vielä ei neiti edes nuku öitään, kaksi kertaa herää syömään.. Noh, eiköhän jo sitten loppukesästä nuku yönsä hyvin.. Toivottavasti...

Nyt laittamaan muksut iltapalalle ja untenmaille...
 
).( Kävin eilen neuvolassa ja minullehan sattui aika iäkäs neuvolatäti ja meillä ei oikein tämän neuvolatätin kanssa kemiat kohdanneet. Ensiksi jouduin selittämään ainakin puolituntia että miten tämä on saanut alkunsa ja eikä meinannut vielä sittenkään ymmärtää. Ihmeellistä.... ku luulin tosissaan että kyllä nyt neuvolan tätin pitäisi olla edes pikkuisen kärryillä että mitä tarkoittaa koeputkihedelmöitys mutta ei :eek: Ja sitten ku se alkoi laskemaan laskettua aikaa niin se tupisi koko ajan ettei hän nyt osaa laskea tätä tämän hedelmöityspäivän mukaan koska aina ennenkin on laskettu viimeisten kuukautisten mukaan :eek: no sitten se otti neuvolan oman laskurin ja laski sillä ja sai sitten lasketuksi ajaksi 3.8 joka ei täsmännyt oysin lasketun ajan kanssa ja sitäkin se pähkäili vaikka kuinka kauan. Mulla meinasi lähteä järki sen tätin kanssa. Pahoinvointia ei enää ole joka päivä vaan saattaa olla jopa 2 päivää väliä ja ehdinkin jo säikähtää että onko peli jo menetetty mutta kait tämä on ihan normaalia että välillä oireet saattaa kadota ja tulla taas uudestaan.

Anteeksi nyt tämä oma napaisuus :(
 
Irmeli09
Pojan äiti: Kyselit onko kenellekään tulossa ikäeroksi 2v 9kk. Täällä on sellainen tapaus :wave: . Pikkukakkonen täytti tuossa marraskuun lopussa 2v joten tuo ikäero on aika tarkkaan juuri 2v 9kk. Lisäksi meillä esikko 5v. Oli muuten tänään esikon 5v kaverisynttärit. Veto on siis aika vähissä kun on monta tuntia yrittänyt viihdyttää lapsilaumaa. Huh huh! Hyvällä tiimihengellä miehen kanssa vedetty onnistu kyllä ihan hyvin :D .

Onneksi olkoon muuten kaikille joilla pieni sydän pamppaillut ultrassa. Toivottavasti Tikrun pikkutikru saa vielä vähän lisää kokoa ja Uniccon kohtuvuoto häviäisi ennen seuraavaa ultraa. Täällä peukut pystyssä :heart: .

Tervetuloa myös kaikille uusille :wave: .
 
oli ihana kuulla ultra kuulumisia, ihmeellistä päästä ultraan sit joku päivä, eka aikakin kun on vasta tammikuun tokal viikol :| ei malta oottaa... Kiva kuulla et sullakin irmeli09 on samanikänen lapsi! meijän poika on syntyny 27.11.06. Täällä ei oo vieläkään pahoinvointia, en sitä kyl haluukkaan sen edellisen kokemuksen perusteella, voihan se olla ettei tuu olleskaa ut heti jos alkaa kuvottaa ni käyn ostaa ne rannekkeet ja jotai tablettei..

Tavotteena ois tän raskauden aikan opettaa toi poika kuivaks. Osaa kyl käydä pytyl mut ei osaayhtään hädästä kertoa, pitäs vaan ite olla ahkera ja käyttää pissalla useesti, onneks on kesä välis ni ehkä se sit kesäl oppii. Nukkuminen ton pojan kans on ongelma ku ei nuku ku meijän välis ja kirkkaat valot päällä :kieh:
mut takas siihe raskautee... en voinu olla kertomatta tänään uutisesta mun kaverille. mut kumpienkaan vanhemmille tai sukulaisille ei olla kerrottu.
nyt lähen tästä lukemaan muita odotus juttuja..
suski ja mahaasuki
 
unicco mulla oli edellisessä raskaudessa tuo sama tilanne mut hiukka pidemmillä viikoilla.. ja se vuoti ruskeahkona vuotona pihalle, mitä säikähdin hurjasti.. :ashamed: toivotaa et sullakin ihan harmiton.. mulal meinaa toisessa (edellsiessä raskaudessa) oli tuo sama homma ja se päättyi km.. ultrassa nähtii 8+3 elävä sikiö ja tuo vuoto ja rv11 ultrassa sikiö olikin menehtynyt.. :( tosin mulla syy siihen kuulemma oli joku tukos koska sikiöstä ei mitää vikaa löydetty.. se vuoti kans pihalle se "vaalea kohta" mut sikiö jäi kohtuun ja jouduin kaavintaan..

toivotaa et se on harmitonta.. oikesti,oon kyllä kuullu monilla noita "vaaleitakohtia" ja ne on ollu harmittomia... :hug:

itellä ei kummia uutisia ole, vätystää rinnat arat siinä kaik... tuntuu juurikin lähinnä sille ettei raskaana olsikaa etes.. :/ mut sama oli kyl tuosta esikosta aluks oli jotai pieniä oireita ja ne hävis sit.. tiiä noista..

nyt suihkuu ja unille... :wave:
 
Moi taas kaikille!

Kävin tänään ultrassa tarkistuttamassa vuodon syyn ja niin kuin aiemmin jo arvelinkin, meidän pieni leijonapentumme ei jaksanut loppuun saakka :'( :'( :'( mä olisin niin kovasti halunnut tämän pikkuisen.

Mutta onnellista raskaus aikaa teille muille ja pikkuleijonille
-Hanne-
 
Tervetuloa uudet! Päivitin teidät listaan. :flower:

Hurja väsy. Nyt ei jaksa kirjoitella ihmeitä. Hurja kuvotusilta meneillään, mutta ei vieläkään tule oksoa. Melkein tekis mieli yrittää puklata, kun tämä mahan juiliminen on niin kurjaa.

Onnea kaikille ultrassa käyneille! Tsemppiä tuhruilijoilla ja pahoinvoiville! :heart:

Mandy ja nappula 7+4
 
H-a-n-n-e Voi ei, otan osaa :hug:

Täälläki ollut aikamoista alavatsan juilimista kokopäivän. Oon huomannut, ettei mulle enää maistu karkki, suklaa tms. Mikä ei sinällään ole kyllä huono asia.

outiko 7+2
 
Hanne jaksamisia koko perheelle.:hug:

harmi että joillakin oli myös huonoja uutisia ultrassa. mutta keskitytäänhän nyt niihin iloisiin uutisiin, kun ne on niin paljon mukavempia ja murehditaan sitten kun on sen aika :) jookosta :hug:


On: huono olo.... ihan hirveen huono olo. :x
 
Kirjotin pitkät pätkät ja niin ne häipyi jonnekkin... :kieh:

H-a-n-n-elle :hug:

tikru ja Unicco, teille myös :hug: ja onnittelut ultrakuulumisista. Toivotaan että molempien murheet kuulumisissa vaihtuvat iloksi.

surppi ja M86 onnitteluja ultrakuulumisista! :flower:

Ja kaikki uudet tervetuloa! :wave:

nasulle oli osunut "mukava" neuvolantäti, joskus se on tollasta vääntöä koko raskauden ajan, mun kaverilla oli kans täti joka ei tiennyt oikein mistään mitään. Omani on vain todella hankala tapaus, tietää kyllä paljon, mutta on hieman piikikäs välillä ja kemiat ei oikein kohtaa. Mutta muistin esikoisen ajoista tämän, joten nyt ehkä osaa suhtautua.

Eilinen meni huilatessa, kauheita vihlontoja alavatsalla, kohtu siellä venyy ja paukkuu... Harmittaa vain, kun tuntuu että tämä raskaus vie kaikki voimat ja esikoisen kanssa ei jaksa touhuta tarpeeksi. Mutta onneksi vähän pidemmälle kun pääsee, olokin kohenee! :D

Viikonloppuja kaikille! :wave:

Treelo 8+5
 

Yhteistyössä