ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Neuvolakuulumisia
Mulla kun nyt vaihtui neuvola, kun muutettiin, niin pakko sanoa, että sijainen joka tänään oli neuvolassa oli kyllä paras neuvola täti jonka olen koko raskauden aika tavannut, ikävä kyllä ei ole mulla enää tän jälkeen kun oli vaan sijaisena.
Tämä kyseli kaikkea "järkevää" kun aikaisemmin on vaan huokailtu ja hymisty ja kyselty monta kertaa kuinka voit...
Tässä tilasto tietoja :D

Rv: 29+3
Painonmuutos/viikko 1556g
Turvotus: ++
Pissa: puhdas (onneksi seitä proteiinia ei enää ole ollut.. )
Sf-mitta: 31
Tarjonta: RT (Vihdoin joku osasi sanoa kuinka päin PikkuTyyppi tuolla majailee! Ja oli jo laskeutunutkin aika alas...)
Syke: 150+
Liikkeet: ++

Musta oli mukavaa kuulla että nyt on kääntynyt oikein päin, kun on koko ajan ollut nurin päin tai poikittain. Ja kummaa oli se, että aikasemmin olen mennyt sf-mitassa ihan omilla käyrillä, niin nyt olin päässyt yläkäyrälle. Eli mitta oli laskenut... Viimeks oli 33cm noin viikko sitten, ja nyt 31cm. Tietty riippuu mittaajasta mutta täti oli sitä mieltä, että muuttunut mitta johtuu siitä että vauva on kääntynyt eri asentoon. No, mulla on se äippäpoli ens viikolla niin siellä ne sitten ainakin osaa kertoa että onhan kaikki hyvin. :)

Niin ja sain minäkin sen sairaalan esitietolomakkeen mukaani. Ja olin huolissani siitä, kun emme halua että meidän lasta kastetaan, niin kai sille joku nimi kuitenkin annetaan jos jotain kävisi, eli jos syntyy aikaisemmin esim. niin kai hän on joku muu kuin pelkkä poika sukunimi? Ja neuvola täti sanoi että kun kirjoitamme ne nimi ehdotukset niin kai ne pätee vaikka ei hätä kastetta annettaisikaan. :) On se hankalaa välillä, ja välillä mietin minne mun aivot on kadonnut nyt raskaus aikana, kun tuollaisia pitää kysellä.. :) Eihän se kaste ole mikään ehto nimen saannille :D

Niin ja nyt sitten on alkanut esimaitoakin tihkumaan, tänään laitoin ihan varmuudeksi liivin suojat ettei ole länttiä paidassa, vaikka ei sitä kyllä vielä tule kuin tippa tai kaksi... Mites muilla? Joko teillä maitoa tihkuu?

Niin ja tervetuloa uusille!
Mams Nyt vaan sitä lepoa... :hug:
Kikka89 välillätuntuu että kaikissa virastoissa on niin pirun hankalaa, kuinka se voi olla niin vaikeaa tehdä päätöksiä ja viedä asiat eteenpäin, joutuu kuukausi kaupalla välillä odottelemaan.. Mutta onneksi teillä saatiin vihdoin sitten asioihin vauhtia :)
 
Labrassa käyty... Ai,että nuo näytteidenotot ovat sitten ällöttävää puuhaa :$ en meinaa millään tottua, vaikka jo toinen raskaus menossa, silti kaikki alapää-tutkimukset ovat kamalia!!!
Citilda: maitoa ei vielä tihku, esikoisen kohdalla oli ensimmäinen merkki synnytyksestä :) kun bongasin ensimmäisen kerran, että rinnoista vuotaa maitoa, niin muutama tunti senjälkeen alkoivat supistukset!
sit :attn: montako 50-56cm vaattetta varaatte pikkuisillenne? Nolona tunnustan, etten muista esikoisen ajalta mitn... :ashamed: Kuitenkin ultran mukaan poika tulossa ja
olen laittanut pois tytön vaaleanpunaisia vauvan vaatteet. Nyt sit pähkäilen, kuinka paljon niitä pitäis varata!
Hilla+ pikku-muru
 
citilda mulla tihkunut tuota esimaitoa jo alusta asti. Nyt sitä tulee valuen jos rintsikat pois ottaa... :( Kiva että oli hyvä neukkutäti.

hilla-80 meillä ei ollu yhtää 50 cm vaatteit aluks ollenkaa,mutta nyt kun mennää edelleenki alakäyrällä niin se varmaan hukkuis noihi 56 senttisii niin muutama 50cm:ki ostettu. :)
 
Täälläkin on esimaitoa tullut jo kuukauden verran. Varsinkin aina seksiä harrastaessa rupee oikeen kunnolla valumaan. Lakanat on sitten ihan märkänä maidosta :D

Hilla-80:

montako 50-56cm vaattetta varaatte pikkuisillenne?
Minäkään en ole juuri yhtään noin pientä hankkinut. Kuulemani mukaan ne jää useimmiten niin vähälle käytölle, että oikeestaan rahan haaskausta. On mulla ehkä pari-kolme noin pientä, mutta suurin osa vaatteista mitä ollaan hankittu alkaa koosta 62cm.

Oletteko missä vaiheessa ajatelleet hankkia vauvalle rasvat, sinkkivoiteet, pesuaineet, vaipat yms. ? Mä en oo vielä, ehkä sitten muutaman viikon päästä. Ammettakaan en ole vielä ehtinyt hankkia..mutta noi on onneks niin nopeita hankittavia että hyvin kerkee..

outiko 32+0
 
Ei mulla ainakaan oo vielä mitään merkkiäkään esimaidosta. En kyllä oo sitä odottanutkaan. :)

Perjantaina on nyt sitte aika sinne äitipolille. Vähän kyllä jänskättää että mitä siellä sanotaan. Enää en kyllä millään menis töihin kun oon aina ihan loppu jo töissä ollessakin. Saati sitten töitten jälkeen.

Mandy taitaa joo tossa kehdossa olla aika hyvät jalakset. :D tuskin tulee kehtoa hirveesti käytettyä mutta aattelin että kokeilen ainaki. Tuo ei oo meidän sukukalleus vaan oon saanu sen ihan muuta kautta perinnöks. En tiedä ollenkaan että onko siinä ikinä ylipäätään ketään nukutettu, mutta kyllä varmaan silloin joskus muinoin. :) nyt siinä on pari vuotta "nukkunu" vaan pehmolelut. :)

edelleen metsästelen niitä yhdistelmiä. Enkä oo aatellu ostaa rasvoja ja muita ku vasta joskus elokuussa. Heinäkuussa aattelin että vois tuoda pinniksen tänne. Mut kassotaan rauhassa. :)

aniit ja taneli 28+5

ps. miten te muut muistatte mistä kaikesta täällä on ollu puhetta. Mä en muista millään... ja kirjotukset on sit sen mukasia. :)
 
Kikka, no tulihan niihin liikettä! hienoa!

Outiko, kiitos infosta! Ja noista tarvikkeista. Rasvat sun muut puuttuu meiltäkin ja amme myös. Kestovaipat on, mutta haen pikkupaketin kertiksiä varalle kyllä. Ja tuttipullo puuttuu myös ja kai sitä vois toisen tutinkin ostaa. Onhan tässä kaikkea pientä ostamatta, mutta ne ehtii, jos vaikka tässä ryhdistäytyisi jä kävisi ostamassa :D

Citilda, mukavat neuvolakuulumiset!

Vaatteista, ihan pari 50 senttistä on ja sit joitain 56 senttisiä, mutta suurin osa on 62 senttisiä :)

Ja maitobaarin hanat ovat auenneet täälläkin, tosin vain toisesta tissistä :LOL:
 
Hei! Olen 32 v esikoistaan odotteleva Pohjois-Suomesta. Laskettu aika on 2.8.2009 ja sairaalana L-PKS. Ahkerasti olen sivuja lukenut etenkin alkuraskaudessa, mutta vihdoin ja viimein sain ilmoittauduttua mukaan. Raskausaika on mennyt hurjan nopeasti ja viimeiset kaksi kuukautta menee jo kovaa kyytiä. Matkan varrelle mahtuu monenlaista ongelmaa, että enää ei oikeastaan mikään hätkähdytä. Kirjoitan tähän lyhyesti minun raskaustarinani.

Raskaus lähti alkuun koeputkihedelmöityksellä, alkuraskaus meni suht helposti, mitä nyt yhden yön jouduin olemaan sairaalassa komplikaation vuoksi, joka johtui tuosta toimenpiteestä. 20 rsv:lta alkaen olen kärsinyt oikean puoleisesta vihlovasta kylkikivusta, jota istuminen pahentaa. Työni on kokonaan istumatyötä , joten olen joutunut jäämään sairauslomalle kuukausi sitten kylkikivun ja suppareiden vuoksi. Nyt olen kesälomalla.

Vointi tällä hetkellä loistava. Kylkivaivakin on vähän hellittänyt ja supistelut myös.Koiran kanssa jaksaa tehdä päivittäin pitkiäkin lenkkejä. Vauva on pitänyt masussa viimeiset pari viikkoa sellaista rallia, että nukkumistakin välillä häiritsee. Hb on ollut koko ajan matalahko, eikä nouse millään. Eilen neuvolassa 110. Pikku hiljaa pitäisi alkaa laittaa vauvan tavaroita valmiiksi. Ainoastaan vaunut ja hoitopöytä on valmiina. No eiköhän tässä vielä ehditä. En kirjoita tällä erää enempää, että jaksatte lukea. Tässähän oikein innostuu kun pääsee vauhtiin. Hyviä vointeja kaikille ja voisiko Mandy lisätä vielä minutkin listaan, kiitos.

bettina1 31+3 rsv
 
Tervetuloa uudet leijonaemot! :wave:

Esimaitoa tuli pari tippaa yöpaitaan joskus raskauden puolen välin jälkeen, mutta nyt ei oo enää tullut. Vaikka tuntui että mun rintoja alkoi vihloa, kun pidin sylissä siskon vastasyntynyttä poikaa, joka valitti nälkäänsä... :D

Ostin jo eilen sinkkivoidetta, "vauvavoidetta" ja kosteuspyyhkeitä. Turvakaukalon ostaminen innosti tekemään muitakin hankintoja. Rahatilanteen vuoksi tosin vain tällaisia pieniä. Pesuaineita on jo ennestään. Ostin joskus kummityttöä varten kun oli meillä pari yötä kylässä. Ja pottakin on jo vessassa kummityttöä varten ostettuna. Oma vauva ei sitä vielä hetkeen tarvitse. :D

Kolme kestovaippaa olen myös hankkinut. Kaverilta saan sitten käytettyjä kun jäävät heidän kuopukselleen pieneksi. Pesupähkinät kuulostaisivat käteviltä, mutta onko niillä oikeasti jotain tekemistä pähkinöiden kanssa?? Olen nimittäin allerginen pähkinöille...

Vauva muljahtelee, potkii ja oikein "ponkii" mahassa. Vatsakin heiluu ihan selvästi. Tilaa sillä ainakin tuntuu vielä olevan. Makasin eilen selälläni ja mies kokeili alavatsalla tuntuvaa vauvaa. Tuntui epämukava muljahdus ja vauva "katosi" miehen käden alta. Se oli siirtynyt kokonaan navan yläpuolelle! :D

Illusia ja Emppu 29+5
 
Neuvolatäti suositteli 50-56 cm vaatteiden ostamista, koska äitiyspakkauksen vaatteet ovat 62-74(?) cm kokoisia. Ovat kuulemma tosi isoja aluksi, joten kannattaa ostaa pienempiä. Mulla noita 56cm vaatteita on 6 bodya ja kolmet housut. Ostin myös yhden 50cm yöhaalarin, kun oli tarjouksessa. Lisäksi saan siskon lasten vanhat, joissa on paljon myös itse ostamiani vaatteita...

Illusia & Emppu 29+5
 
Heh, katon tota kätilöt sarjaa ja kyynelet valuu.. hih, voi näitä hormooneja. Toi yks äiti oli niin väsyneen olonen mut jakso silti hienosti synnyttää. Se isä vaa itki onnesta ku vauva synty. :heart:
Meillä onkin kaikki tavarat nyt ostettu, paitsi ku hoitoalusta hoitopöydälle. Pitäs alkaa muutaman vkon päästä varmaan pesemään vauvan vaatteita ja lakanat jne..

Meelaie & Papu 31+5
 
Minäkin katoin tuon Kätilöt ja itku tuli :) Tuo mies tuossa lopussa oli niin hellyttävä ja ihana, kun liikuttui niin isosti..

Mulla maha oikeen muuttaa muotoaan kun vauva liikkuu :D selvästi aina erottaa missä on pylly jne. Varsinkin nyt kun tietää että on raivotarjonnassa niin osaa paremmin katsoakin..

MTV3 faktalta tulee tänään "Synnytyssairaala". Pakko sekin katsoa.
Alkaa klo 20.55 eli ihan kohta :)
 
Täällä on alkanut nyt selkäkivut ihan tosissaan vaivaamaan.
Tuntuu että mitenkään ei pysty istumaan ilman että selkä kipeytyisi.
Lisäksi olen huomannut että selän lihakset, niska ja hartiat ovat tosi pahasti jumissa.
Yleensä jos olen stressaantunut tai jotenkin hermostunut niin jännitän kauheasti hartioita ja niskaa minkä jälkeen menevät pahasti jumiin, mutta nyt en kyllä ole huomannut olevani mitenkään erityisen stressaantunut..

Mutta nyt täytyy mennä suihkuun jos tuo jännityskin tuolta vähän laukeaisi kun alkaa olemaan siinä kunnossa niska jo että kohta ei enää pää käänny.
Mieskin lähti juuri saunomaan entisen työporukkansa kanssa, niin olen illan yksin kotona..
Tiedossa siis vähintään puolen tunnin suihku kun saa ihan rauhassa olla...
 
Ihan vaan kaikille tiedoksi että minen oo tehnyt vielä mitään liikkeitä vauvan kotiutumista ajatellen! :LOL: Että ei täällä vielä mitään mattimyöhäisiä ole...

Ajattelin nyt, kun olo on vielä kuitenkin ihan energinen ja hyvä, hukata ihanat kesäpäivät ihan vain nautiskellen ja mahdollisesti vähän reissaillessakin, ja sen "viimeisen kuukauden" sitten järjestellä kotia vauvantuloa varten. Sain kassillisen pikkuruisia tytön vaatteita veljen perheeltä, ovat kyllä kovin suloisia. Kuitenkin takaraivossa on se ajatus että vielähän on se mahdollisuus että täti onkin setä, ja silläkin on ollut hirveä kynnys ostaa mitään vauvanvaatteita. Ehtiihän sitä sitten jälkeenkinpäin, mies voi vaikka kipaista ostamassa jotain kun totuus valkenee... :whistle:

Kuunneltiin eilen miehen kanssa parvekkeelta kun jossain täällä kerrostalossa itki ihan selvästi pieni vastasyntynyt ja sanoinkin että "huh, ajatteles, kohta meillä on taas tuota".
Mies siihen että "mitenhän sä jaksat sitten taas ne yösyötöt?". Toinen, kaikkea sekin miettii :LOL: Kun itse tosiaan olen vielä niin kiinni sekä fyysisesti että henkisestikin tuossa meidän esikoisessa että en ole tosiaankaan juuri ajatustakaan tuollaisille asioille suonut! No vastasin nyt kuitenkin että hormooneilla, hormooneilla... :)

Pitää kysyä neuvolasta seuraavaa, meinaan, tuntuu että miulla olisi jotenkin vähän lapsivettä?! :eek: Siis lähinnä kun vauvan työntelyt ja kääntelyt tuntuu ihan livelähetyksenä suoraan iholla, tältä muistan tuntuneen kun minulta oli mennyt vedet Leevin odotuksessa. En nyt sinäällään ole huolissani, mutta pitänee tuosta neuvolassa kysyä että onhan sitä ihan normaalisti, kun mahakin on tosiaan aika pieni...

Huomenna Leevin synttärit 1vee, tehdään perheen kesken jotain kivaa ja lauantaina juhlat :heart:

kielletty & pikkuinen 30+3 & suloinen leevi-taaperoinen :heart:
 
kielletty onnea pikkuisellenne! ekat synttärit on niin hellyyttäviä :)

outiko: olen kanssa kerännyt listaa kaikista pikkutarvikkeista, mitä täytyy muistaa...
esim.tuttipulloja, tutti, sinkkivoide, puhdistuspyyhkeitä, muutama uusi harso, varalle äidinmaidonkorviketta, vaippoja, vanupuikkoja ym ym Niin ja tietty itselle imetysliivit, liivinsuojia,rintakumeja ja extrapehmeitä terveyssiteitä ;)
esikoisen syntyessä kotoa löytyi vain ohuita ja "kovia" siteitä joten laitoin miehen kauppaan hakemaan pehmeämpiä ja isompia. Ukko oli joutunut kyselemään myyjältä neuvoa,
että mitkähän näistä olisi kaikista pehmeimpiä :LOL: :LOL: :LOL:

tyttönen90: onnea urakkaan tehdä itse kastemekko!! itse olen aivan ulkona kaikesta käsitöihin liittyvästä, en edes muista kuinka kudotaan :D

Jaahans, kohta lähdetään esikoisen ja miehen kanssa uimahalliin uiskentelemaan! Se on aivan ihana liikuntamuoto kun voi tuntea itsensä kevyeksi ja ketteräksi =)

Hilla+muru 28+4
 
Täällä oli eilen neuvola.. Ja huonoilla uutisilla takaisin.. :'
Kaikki muu kunossa paitsi vauva on pää ylöspäin ja sf-mitta sen takia tosi korkea 34. Kaks viikkoa sitten oli 28,5. Eilen siten olin ihan masentunut. Paijasin masua ja pyysin vauvani kääntymään. Toivon mukaan se kääntyy.


Muuten kaikki hyvin.
TERVETULOA UUSILLE

Leeville onnittelut.

Anna ja masukki 32+6
 
Huomenta!

Mä nukuinkin tänään tosi pitkään kun tuntui eilen taas olo niin väsyneeltä. No nyt taas helpotti. =)

Tervetuloa mukaan kaikki uudet kirjoittelijat!

kielletty onnea Leeville! :flower:

Anna333 toivottavasti vauva kääntyisi pian!

Päksäkkä 30+2 :heart:
 
Huomenta!

Onnittelut kielletyn Leeville!!

Tervetuloa uusille! Kiva kun joukko vielä kasvaa!

Mulle neuvolassa kirjoitti että vauva on rt, mutta kyllä se aika poikittain on.. En jaksa vielä hermostua asiasta. Esikoinen käännettiin rv 38 ja hyvin onnistu, saa nähdä miten tämän kanssa käy..

Tutteja, tuttipulloja ym. pikkuhankintoja en aio etukäteen tehdä. Esikoinen ei esim. suostunut tuttia suuhunsa laittamaan ja luulen että anoppi kuitenkin kaikenlaista ostaa. Vauvan pesin yleensä pelkällä vedellä tai sitten käytin ihan Sebamedia mitä meillä on muutenkin. Perusvoiteitakin löytyy, erikoisvoiteita ym. ostetaan sitten jos tarvii. Siteet itelle nyt on semmonen, mitä vois etukäteen ostaa, ettei miehelle tuu ongelmia :D Aattelin että kun sairaalassa kuitenkin muutama päivä menee, mies ehtii sinä aikana ostaa esim.vaippoja.

Onko kukaan vielä liittynyt mihinkään "kerhoihin", libero, piltti tms. ? mä en oo vielä uskaltanu, mutta edellisen kanssa kyllä liityin (en kyllä vielä raskausaikana).

misu75 rv 31+3
 

Yhteistyössä