*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Syystonttu, mulla oli ihan sama aikomus isänpäiväkortin suhteen! :D Mutta tosiaan, käsiin pitäis olla jotain muuta tavaraa joten ehkä menee liian vaikeeksi. Isänpäivälahja onkin sitten vaikeempi keksiä...

Meillä taas lyhythihaiset bodyt on käytössä yöpukuina, koska poika on sellainen "kuumakalle" että hikoilee kokopuvussa. Nukkuu siis mun vieressä, joten senkin puolesta on lämpimämpi kuin pinniksessä. Pitkähihaisia paitoja taas en ole jaksanut paljon käyttää eli ne on mennyt hukkaan, paitsi ihan vastasyntyneenä kietaisupaidat, joita kyllä tuli käytettyä. Vaunut ja kaukalo on ollut kovassa käytössä, samoin leikkimatto on ihan must. Poju tykkää jutella leikkikaaren leluille =) Toi Lansinoh-idea käsiin on kokeilemisenarvoinen, meillä niitä on peräti 2 tuubia..

jaa nyt mentävä, poika heräilee.. Tsemppiä kaikille!
 
Pitkästä aikaa jos kirjoittaisin..
Lukemassa oon kyllä käynt melkeinpä päivittäin mutta kirjottelu on jääny...

Rytmistä meillä heräillään siinä 10-11 aikaan. Päikkäreille 14.00-16.30 ja myöhemmin illalla vielä toiset lyhyemmät päikkärit (n.19.00-20.00). Nukkumaan mennään 23.00.
Aamulla herätään kuuden aikaan syömään ja sitte nukutaan vielä se 4 tuntia ainakin.

Turhakkeista ja tarpeellisista meillä on kyllä sitteri todella tarpeellinen, viihtyy siinä hyvin. :) Turhakkeita ei juurikaan ole, rasvoja ei kyllä tuu käytettyä kun pojalla niin hyvä iho.

Soseista mä ajattelin antaa ensimmäisen kerran vähän kun Veetu on n. 3½kk.

Vaatteista oli noista lyhythihasista bodeista puhetta, meillä on niitä n. 5 kpl? ja on kyllä ollut käytössä :p Öisin on ainakin todetty hyviksi jos on kuuma, en viitsi poikaa kuitenkaa paistaa tuolla peiton alla :D

Menkat onko kuinka monella jo alannut? Kauan synnytyksestä?
Mulla alkoi tänään.. huoh.. ei kyllä kiinnostaisi niin yhtää! Nyt synnytyksestä se 2kk 1vk..

Neuvola kuulumisia
paino: 5685g (synt. 3730g)
pituus: 58,2cm (synt. 53cm)
Pää: 38cm (synt. 36cm)

Kehuivat ihoa että on hyvän näköinen ja todella pehmeä, harvalla lapsella on näin hyvä :)

Saatiin myös rotarokote, hyvin meni alas kun annettiin suun kautta. Jälkeen päin ei tullut muuta kuin kerran löysemmät kakat.. Muuta ei huomattu. Onneksi!

Tyttönen ja Veetu 2kk
 
Sadepäivän Ilolle jaksamista :hug: Täällä ollut koko tää viikko ihan karsee ja vielä se helvetin rotarokote,jonka tehostetta ei meidän poika kyllä saa!!!Vaikka kuinka olis hyvä siihen tautiin,niin meillä yhtä huutoa illat torstain jälkeen,johon ei auta ees kantaminen..pakko mennä mun välil kantamaan
 
Lari nukahti 10 min. sitten.Huomenna aion soittaa neuvolaan ja pyytää luvan saada antaa parasetamolia pojan kipuiluun.Ja se sijainen joka siel nyt on saa kaivaa sen luvan siltä lääkäriltä vaikka takapuolestas :kieh: Kyllä tämä ilta oli jo semmonen koitos kaikille kolmelle,et oksat pois :headwall: Se myös edelleen on epäselvää,vaikuttaako mun maidoton dieetti Larin kipuiluun tai sen vähenemiseen,koska nyt samaan aikaan vaivaa selvästikin tuo prkeleen rotarokotteen vaikutus... :eek: Eli emme osaa mitään siitäkään suuntaan tai toiseen.On vain odotettava.Jossain törmäsin juttuun,jossa puhuttiin viikon kestävästä kipuilusta rokotteen jälkeen..hoh,hoh..meillä vielä reilu puoli viikkoa jäljellä.
Meidän poika ei ole menossa vuoden iässä päiväkotiin eikä meillä ole sukulaisissa pieniä lapsia tällä hetkellä,joilta tauti voisi tarttua,joten me ei kyllä anneta niitä jatkoannoksia enää :kieh: Sanokoon neuvolassa mitä sanoo,mutta meidän poika on kärsinyt jo tarpeeksi mahdollisista allergioistaan eli kyllä häntä kiusataan nyt enää ihan sillon ku on aivan pakko.Me joudutaan odottamaan vielä melkein kuukausi ennenkuin päästään allergia testeihin ja sen jälkeen vasta sit tiedetään mitä jatkossa oikein on odotetavissa.

Toivon nyt että täällä palstalla myös ymmärretään tämä suhtautuminen paljon "kiitosta" saaneeseen rotarokotteeseen.Täytyy itse elää semmosen lapsen kanssa jolle ne sivuvaiktukset tulevat oikein kybällä ennenku voi tuomita..
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Tuli taas äsken sellanen vuoden-äiti -olo.. Minttu karjui ihan suoraa huutoa about tunnin ennen kun nukahti ja sit kun tyttö hiljeni niin koira aloitti ulinan.... :headwall:
hehehhe.. anteeks ku nauran,en pahalla... :D
 
Maria :hug: tosi kurjaa! mä en ainakaan tuomitse kenenkään tekemiä päätöksiä. Jokainen on paras äiti omalle lapselleen ja tietää mikä on hyväksi!

Me oltiin miehen kanssa tänään viettämässä ns. laatuaikaa, eli oltiin leffassa ja syömässä. Huollettiin vähän tätä meidän hankalaa suhdetta. Nyt on kyllä menny paremmin. Leo oli mummilla n. 4h ja tais tehä kaikille hyvää! :)
 
maria-s : Meillä oli pojan kanssa melkein jatkuvaa huutoa ekat 3kk. Yöt kyllä nukkui läpeensä, mutta päivät huusi, ja mä siellä yritin pitää hermoni kasassa kaksistaan pienen huutopussin kanssa. Joku mulle sanoi (varmaan tuo mun mummi) että kolmen kuukauden jälkeen alkaa helpottamaan... En uskonut, mutta niinhän se sitten meni, pikkuhiljaa poika huusi päivä päivältä vaivojaan vähemmän. Ja lopulta tuosta sukeutuikin oikein ilonen ja pirteä pikku poika, jolla on kuitenkin siis semi-laktoositon ruokavalio nykyään (maito on siis laktoositonta, muuten saa kyllä mm. normi jäätelöä tms.).
Ton sun kiukun rokotetta kohtaan ymmärrän, koska Taavin kanssa oltiin rokotetutkimuksessa jossa tutkittiin meningokokki-b rokotetta, ja viimeisimpien käyntien jälkeen oli kovin kipeä, viimeisimmän käynnin jälkeen toinen jalka oli niin kipeä ettei pystynyt sille kunnolla edes varaamaan :/ Päätin ettei meille enää mitään ylimääräisiä kidutuksia.
Kuitenkin, mun kaverin muksulle tuli rota, melkein kolme vuotias poika joka meni siniseksi ja veltoksi ja kiidätettiin sairaalaan. Siksi taas rota on mulle tärkeää saada typyllekin.. Meillä ei tosin oo oikein mitään kummempia oireitakaan tullut siitä.



 
Niin piti vielä kommentoida Syyspäivän Ilolle kun tuli keskeytys... Eli mulla kans oli hirveet hormonihuurut ja väsymys ensiviikkoina vaikka yöt sai nukuttua hyvin. En olis varmaan tajunnut syödä moneen päivään ellei muut olis siitä pitänyt huolta. Mutta tuo imetysasia: uskonpa että siihen ei omalla stressaamisellaan voi hirveesti hallaa saada aikaan, että ei kannata itteään syyttää. Meilläkin todennäköisesti kipu johtui ihan anatomisista syistä, kun vauvan pää oli niin pikkuinen; jotain kertoo se, että nänninpiha oli samankokoinen kuin vauvan kasvot leuasta kulmakarvoihin :LOL: Ja muutenkin, imetysasioista kerrotaan ja neuvotaan mielestäni ihan liian vähän sekä ennen että jälkeen synnytyksen. Näin ainakin meilläpäin :kieh: Kyllä mä myös alussa stressasin maidon riittävyyttä ihan hulluna, kun poika oli jatkuvasti rinnalla. toivottavasti mahdollisen tokan lapsen kohdalla tosiaan sekä kipu että hämmennys olis vähäisempää... Ja Neydan, tosi hienoa että olet jaksanut jatkaa osittaisimetystä! Vanha fraasi, mutta ihan normaaleja lapsia on korvikkeillakin kasvatettu :)

Rotarokote ei meillä onneks aiheuttanut mitään, mut voimia maria-s, en voi ees kuvitella miten ahdistava tilanne teillä on. Ajattele niin, että suurin osa vauvoista sen kuitenkin ottaa, eli virusta on vähemmän liikkeellä sairastuttamaan teidän vauvaa :hug: Joten vaikkei tehostetta ottaiskaan, on suoja kuitenkin nykyään parempi kuin muutamia vuosia sitten!


 
Jaksamisia kovasti maria-s teijän Larille ja teille! Se on kamalaa, kun se kantelu, hyssyttely mikään ei itkuun auta.

Sadepäivän ilo ja muut asiaa pohtineet! Ymmärrän hyvin sun tuntemukset, se hormoonimylläkkä on kyllä uskomaton. Tosin nyt toisen kohalla oli ihan erilaista! =) Älä murehdi liikaa menneitä, elät nyt tätä hetkeä. Varmasti olet kullakin hetkellä parhaalla mahdollisella tavalla toiminut. Meillä esikoinen ku oli niin itkuinen niin mä jälkeen päin ajattelin sen vaikka mistä johtuvan ja ajattelin juuri niin, että ois pitänyt tehdä niin ja näin, eikä niin...Mutta mitäpä siitä, ihan normaali ja ihana pikkutyttö on tullut. :heart:

Mukava oli lukea, kun Aniit on saanut parisuhteelle aikaa ja Rimprenssa oli kavereitten kanssa rentoutunut.

Me lähetään nyt kyläileen, kun meijän isompi neiti ei enää joka päivä nuku päiväunia. Nukkuuko Unikuu teijän Teo? (Nekö on lähes saman ikäisiä...) =) Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Voi vitja mikä yö meilläkin. Minttu nukkui 22-6.45 ja 7-11 ja klo 12 laitoin pihalle vaunuihin ja nukahti sinne heti :)

Maria-s Kovasti voimia sinne itkuisen pojan kanssa. Meille tuli muutaman päivän vatsan väänteet tuosta rotasta joten toivotaaan että teilläkin alkais jo mennä ohi. :hug:

unikuu thänks, tää on meille nykyään hyvin yleistä että koira aloittaa siitä mihin vauva lopettaa. Meillä oli ennen maailman helpoin koira, mutta kyllä tuo vauvan tulo on selvästi pistänyt koiran pään ihan pyörälle ja valitettavasti koira oireilee mahansa kautta :x

Mä menin sit myymään meidän vaunut ja nyt kärrytellään mun siskon lasten vanhoilla vaunuilla.. Tekis mieli tilata uudet saksasta, mutta ei mulla ole aikaa odotella montaa kuukautta eikä oo nyt niin paljon rahaa et vois ostaa uudet kaupasta.. Eli käyttettynä ajattelin ostaa, kun vaan löytyis sopivat..
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu -81:
Me lähetään nyt kyläileen, kun meijän isompi neiti ei enää joka päivä nuku päiväunia. Nukkuuko Unikuu teijän Teo? (Nekö on lähes saman ikäisiä...) =) Mukavaa viikkoa kaikille!

joo,nukkuu jos ollaan oltu aamupäivällä ulkona kunnolla sen pari tuntia ja syö 12 aikaan lounaan. niin vetää hyvin sikeitä 1½ tuntia.
jos yhtään liukuu ulkonaolo tai lounas niin just varmaan ei saa nukkumaan. mut sitten syödäänkin iltapala aikaisemmin ja poikaa laitetaan nukkumaan jo ennen 8.

Sadepäivän ilo Mä menin sit myymään meidän vaunut ja nyt kärrytellään mun siskon lasten vanhoilla vaunuilla.. Tekis mieli tilata uudet saksasta, mutta ei mulla ole aikaa odotella montaa kuukautta eikä oo nyt niin paljon rahaa et vois ostaa uudet kaupasta.. Eli käyttettynä ajattelin ostaa, kun vaan löytyis sopivat..
millasia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Sadepäivän ilo Mä menin sit myymään meidän vaunut ja nyt kärrytellään mun siskon lasten vanhoilla vaunuilla.. Tekis mieli tilata uudet saksasta, mutta ei mulla ole aikaa odotella montaa kuukautta eikä oo nyt niin paljon rahaa et vois ostaa uudet kaupasta.. Eli käyttettynä ajattelin ostaa, kun vaan löytyis sopivat..
millasia?
Teutonia funeja ollaan kateltu kun meillä on tosi pieni hissi..
 
Älyttömän nopeasti neuvolakuulumiset: 7,4kg ja 64,5cm. Että en enää ihmettele miksei 62cm vaatteet sovi päälle... :D
Joo, täti ihasteli jalkojen michelin-poimuja ja niitä riittää meidän "pienellä"! =) :heart:

Nyt nopeesti kahville kun molemmat likat päikyillä!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Teutonia funeja ollaan kateltu kun meillä on tosi pieni hissi..

Meillä pienet Gracon systeemit, kun niin mini hissi. Mut hissi meneekin remonttiin tammi-maaliskuuksi :eek: Onneks se on just silloin, kun mies jää kotiin :whistle:
Mitkä gracot teillä on? Mellä on gracon kaukalo ja ajateltiin ensin et ostetaan matkarattaat johon se menee, mut käytiin kaupassa kattelemassa vaunuja niin toi kaukalo menee adapterillä niihin funeihin.

Tosi ikävä juttu toi hissi remppa. Missä kerroksessa te asutte? Saako vaunut jättää alas vai pitääkö ne kantaa ylös? Meilläkin toi hissi on aika vanha joten saa nähdä tuleeko meille remontti jossain vaiheessa. Me asutaan 3. kerroksessa ja meidän 20 kg koira ei suostu kävellä noita kierreportaita joten toivottavasti ei tuu meidän aikana :)
 
Piritta88, kuulostaa hyvältä parturoinnit! Tääkin haaveilee kampaajalla käymisestä. Ihan kauhee juurikasvu ja hapsulatvat :/ Ehkä joskus =) Mä ostin sormivärit Sinooperilta, mutta varmaan löytyy myös Tiimarista tms. Ja papille tarjottiin kahvit kun kävi keskustelemassa, koska sattumoisin oli vieraita käymässä just ennen pappia niin samoilla lämpimäisillä mentiin...
 
unikuu108
meil on funit ja ne on niin saamarin hyvät vaunut. ei meillä ole ollutkaan muita (paitsi italiaan ostin 20e rämämatkikset,en viitsinyt ottaa ruumaan rikkoontumaan) ja ovat olleet kestävät. nyt jo toisella lapsella.meil on seisomalauta niissä.
 
Treelo hienot mitat teidän neidillä! :heart:

Vaatteista turhakkeita meillä on ollut ainoastaan pari HM:n potkaria. Edes 62cm koosta ei meidän poitsulle ole mahtunut jalat sukkaosaan koko aikana. Synnärilläkin ne nauro että onpas pojalla iso jalka.
Meilläkin sitterin lisäksi vaunut on olleet tosi tärkeät. Täälläkään ei päiväunia nukuta muualla kuin vaunuissa.

maria-s toivottavast teillä on jo helpottanut. :hug: Meilläkin tuli siitä rokotteesta vatsaväänteitä ja huutoa mutta ei tainnut olla niin pahoja kuin teillä. Ne kesti kuitenkin tosi pitkään.

Kiinteistä meille sanoi perhevalmennuksessa terkka, että kannattaa alkaa maistattamaan tossa 4 kuukauden iässä. Sanoi että vauva hyväksyy silloin helpommin sen kuin vasta myöhemmin. Tämä oli varmaan hänen mielipide.

Päksäkkä ja Matias :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
meil on funit ja ne on niin saamarin hyvät vaunut. ei meillä ole ollutkaan muita (paitsi italiaan ostin 20e rämämatkikset,en viitsinyt ottaa ruumaan rikkoontumaan) ja ovat olleet kestävät. nyt jo toisella lapsella.meil on seisomalauta niissä.
Hei kiva kuulla, että ovat hyvät vaunut. Meillä noi funit on nyt ykkös vaihtoehtona, mut nyt kateltiin vähän noita uusia cosmojakin jotka on muutaman sentin leveämmät... En tiedä uskaltaisko tuolta saksasta tilata kun yhdessä putiikissa lupaavat 3-6 päivän toimitusajan vai pitäiskö ostaa funit huutonetistä..

 
Otetaan se rokotteen täydennysannokset kumminki Sain luvan antaa tarvittaessa kipuun Panadol 60 mg suppona,ei enää suun kautta mitään ylimäärästä tolle pojalle..Oli kiva neuvolantäti,joku toinen ku oma on lomalla.Neuvoi mua muutenkin noissa allergia-asioissa,on iteki kuulema semmonen.Sain hyviä vinkkejä mitä vältellä nyt ku vielä imetän.Haukkui rela-tipat kans ihan P:ksi,ku eivät hänenkään mielestään tehoa mihinkään,oma täti suositteli kyllä Relaa.Meillä Lari onki saanu Probiootti babya 6 vkosesta asti.
Kiitos tsempityksestä kaikille :heart:

Meillä ollu niin rauhallinen ilta ku kotiuduttiin kaupungilta,naapurit varmaan kiittää.. :LOL:
Poika istui jopa sitterissä killittelemässä meitä nappisilmillään ku laitettiin siihen siks aikaa et saatiin syötyä.Muutenhan hän viihtyy sylissä tai lattialla.

Mun sisko sanos mul aamul puhelimes et onpa Laril kova ääni ja sen äännähdys oli vaan semmonen pieni vaatimus isille!Tietäisipä miten kova se voikaan olla :LOL:
Mä oon ruvennu sanomaan Laria äitin pikku kapiaiseks.. :D Sanoin,et "sulle voi löytyä ura tuolla armeijan palveluksessa" :LOL:

Katsotaan oisko vaivat helpottaneet meillä.Ei siis tarvittu meillä Panadol -suppoa tänä iltana ollenkaan!Hyvä vaan ku mä harmittelin jo sitäki,et pojal pitää antaa lääkkei.. :kieh:

Hyvää ytöä kaikille! =)

Maria-s ja Lari 11 vkoa tasan (2,5 kk) ja kyl hymyä piisaa
 

Yhteistyössä