*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Aniit :D :D
Noi on ihania noi jokaisen omat jutut vauvan kans..Mä aina pussaan Laria otsalle ja sanon:"pusi,pusi" ja useimmiten sanon "puti,puti"..Sitä naurattaa se ku hän tunnistaa ne sanat jo..Hänellä roikkuu semmonen pehmokalamobile hoitopöydän päällä ja ne on semmosia mulkosilmäisiä kaloja joilla iso pyöreä suu.Niitä hän tykkää katella aina ja mä usein "pussaan" sitä kalaa kans ja sanon "puti,puti" ja sit perään Laria otsalle ja toistan sen puti,puti,ni se naurattaa kovastikin.On kiva leikki hänestä =)

Mulla alko menkat (!) viime torstaina ja soitin jo tonne ehkäisyneuvolaankin eilen ku vuoto on niin pirun runsasta,viides päivä jo eikä loppua näy..Nyt lisäksi alkoi tuntumaan viime yönä aika kova alavatsakipu tossa vasemmalla puolella.Otin siihen ekaks gramman parasetamolia,ei auttanu,no otin nyt Tramalia,katotaan auttaaks se!Mun täytyy soittaa varmaan sille omalle gynelle tänään ja kysellä siltä pitäiskö sen kattoa mua ultralla peräti.Mulle tuli siitä ed. kesken menneestä raskaudesta kysta tonne vas.munasarjaan..Epäilyttää oisko sama vaiva kyseessä.Kipu on aikas kovaa,en voi nukkua,siks oon tähän aikaan hereillä.Täytyy vaan odottaa et joku paikka aukeaa mist voi kysyy apua tähän vaivaan.Ja hämää tää ku kipu tuntuu vaan vasemmalla puolella.. :kieh: :eek: Tulee vaan mieleen joku munasarjajuttu.Raskaana en voi olla,ku yhdyntää ei vieläkään oo harrastettu :( mun haluttomuuden ja mahd.pelkojen takia.
Onko teistä jollain kokemusta tämmösestä kivusta? On tosi inhottavaa.Mulla noi menkkakivut tuntu sillon aikanaan aina keskellä alavatsaa ja ekoina vuotopäivinä,ei tällai eikä täsä vaihees.Tää on semmost viiltävää ja aaltomaist kipuilua.

T:maria-s ja vaivat,jotka vaihtavat isäntää :kieh:
 
Huomenet! Täällä ollaan taas päästy perusrytmiin pojan kanssa :/ eli perusongelmat ovat taas jatkuneet päiväunien kanssa eli ei meinaa malttaa nukkua ku liikkeessä. Myös masua on taas vääntänyt. Oiskohan siitä vyöhyketerapiasta ollut sitten viikoksi apua... No, saatiin kotihoito-ohjeita joita terapeutti kehoitti käyttämään tarvittaessa joten täytyy kokeilla tehdä vauvahierontaa tänään. Päivän opetus on siis: älä sano ääneen että susta tuntuu että vauvan kanssa menee hyvin koska se muuttuu siitä hetkestä ihan varmasti :LOL:

Mua on ottanu tänä aamuna siis ihan yleisesti päähän, eikä syynä oo poika, mies tai mikään muu erityinen... Tiedättekö, sellainen perusv***s ;) Aloitin ehkäisypillerit (Cerazette) ja mietin että voisikohan se olla syynä? On meinaan aikaisempaa kokemusta kun pillerit on saanu mut melkeen kiipee seinillä (tai silloisen poikaystävän! :eek: ) Ennen raskaaksituloa käytin Yasmin-pilsuja ja niistä ei tuntunu tulevan mulle niin voimakkaita oireita. Sehän on tietty yksilöllistä.

Tehtiin eilen muuten isänpäiväkortit niin että sormivärillä maalasin pojan jalanpohjan ja sit painoin pahville siitä kuvan. Poika vaan kipristi varpaitansa joten eihän se alkuun näyttäny jalkapohjalta :D No, meillä auttoi kun jalkapohjaan puhalsi kevyesti niin se avautu ;) Sit seuraavaks vaan miettii millaisen kakun vääntäis. Mä kun en oo mikään leipoja... Ajattelin jotain juustokakkutyyppistä (mango tm. hedelmäinen). Eli kaikki helpot ja hedelmäiset juustokakkuohjeet ovat tervetulleita!

Syystonttu ja pikkuleijona 2,5kk
 
Mun mielestä tonne 10023 nroon voi soittaa millon vaan..

Oli pakko tulla kertomaan kun noilla on jo niin ihana suhde noilla mun pienillä.. Taavi vois roikkua koko päivän siskon kehdon vieressä jos vaan saisi, koko ajan kutittelemassa ja paijailemassa siskoa.. Eilen oli ku isompikin poika kun jutteli ruokailun jälkeen mun äidille jotain omia höpötyksiään niin samalla sitten niinku "siinä sivussa" paijaili mun sylissä olevaa tyttöä tukasta.. Kädessä oli vielä ruokailun jäljiltä rasvaa ja porkkanaa, ja ne kaikkihan oli sitten tietty vauvan päässä :D En vaan voinut kieltää kun oli niin söpö kun siskoa hoiti. Äkkiähän se tukka on pesty kun ei sitä tukaakaan juuri ole :D

Yritti myös antaa siskolle keitettyä porkkanaa, jonka oli poiminut lattialta.. Onneks mä just kerkesin väliin ja sain selitettyä ettei sisko syö vielä muuta kuin äidin tissistä maitoa.

Tutin taavi on myös oppinut laittamaan siskon suuhun, tosin tätä toimenpidettä täytyy aina seurata, kun poika meinaa aina välissä maistella itse sitä siskon tuttia :LOL: Mä en voinut mitään, kun eilen alko niin hillittömästi naurattaa kun toi poika oli kerennyt jossain sekunnissa ryöstää siskon tutin, ja tuo pörrönen vaalea tukka pystyssä imee vaaleanpunaista, pientä tuttia... Yritin kieltää, ja kertoa että ei saa viedä tuttia, mutta mä en vaan pystynyt pitää pokkaa... Toi poika kun on vielä semmonen pikkuäijä, iso ja roteva, niin ei oo mitään hassumpaa kuin se siskon tutti suussa.

Taas meen, jospa sais vähän nukahdettua..

Kimalle, Dude 1v2kk ja pikkumissi 2kk
 
Meillä 3kk mitat olivat 62cm/5630g, eli pitkää ja hoikkaa poikaa.. :heart:

vaatteista mahtuu edelleen monet 56cm ja 62 on sopivia, käytössä on mm. reiman 56cm toppahaalari, josta saa pussin tai lahkeet, kohta alkaa se pituudesta käydä lyhyeksi, tai kun syliin ottaa, niin pussi aukeaa.. ja jalat sätkii ilmaa..:D

tuntuu, että maha alkanut rauhoittumaan nyt kun 3kk täyttyy, mutta edelleen iltaraivareita välillä. Öisin syödään yleensä kaksi kertaa ja sitten heti aamusta tietysti. Oltiin neuvolassa ja siellä alettiin puhumaan, että perunaa saa sitten antaa nelikuisena..kääk, ei mun vauvalle:):) voi että, miettikää miten nopeaa nää kasvaa, kun jo kohta perunaa syövät. mä kyllä yritän täysimettää mahd.pitkään, kun kerta maito riittää, kasvu on riittävää (vaikka onkin pieni) ja se on kuiteski parasta ravintoa. Niin ja meillä mennään luottaen täysimetyksen ehkäisyyn..:D:D eilen just sanoin miehelle, että aattele jos oon tietämättäni jotain 9vko raskaana..:D:D ei paljon naurata. miten muilla, onko ehkäisyä täysimetyksen rinnalla? mutta ei meille mikään katastrofi olis, jos tulis uus vauva, tai helppo sanoa..:D mutta on niin hurjaa katsella, että miten nopeaan vauva kasvaa:) ja kyllä tässä varmaan tehdään kaikki lapset nyt putkeen, kaksi tai kolme, ei tiedetä vielä..:D

 
Ihan nopeasti tulin kirjoittamaan kun neidin vaippa pitäisi vaihtaa ja ruokaakin se tarvitsee kohta nyt kelpaa vielä omat sormet.

Meillä piti tänään tulla käymään ne sossut ja mieskin otta aamun vapaaksi töistä, mutta eivät sitten tulleetkaan..
Ja nyt kyllä ärsyttää.
Ihan turhaan herättiin aikaisin aamulla, ja mies nyt ilmeisesti menetti tältä päivältä osan palkasta kun olikin turhaan pois töistä.
V*ttu että ärsyttää kun eivät edes mitään ilmoittaneet...

Mutta nyt täytyy taas mennä.
 
Nyt ehtii taas kirjoittaa vähän enemmän kun neiti tuolla sängyssään juttelee soivalle ja pyörivälle härvelille ( en tiedä mikä se on nimeltään ) .
Se o kyllä kanssa aivan korvaamaton esine kun näin päivällä monesti vien vaan neidin sänkyynsä ja laitan ton soimaan niin jonkinaikaa ensin juttelee niille eläimelle päänsä yläpuolella ja sitten jossain kohtaa nukahtaa.

Ärsyttää kyllä edelleen ne sossut, ja varsinkin siitä syystä kun mies mulle alkoi kiukkuamaan kun menettää osan palkasta, vaikka eihen se nyt mun vika ole etteivät tulleet, ja kaikenlisäksi kun kyse oli MUN jälkihuoltotuunnitelman tarkastuksesta niin miehen ei edes olisi tarvinnut olla kotona, mutta kun itse välttämättä halusi olla.
Hyväähän se vaan tarkoitti kun halusi jäädä kotiin mua puolustamaan ( mä kun en oikein pärjää niiden sossujen kanssa ) mutta huutamiseksi se taas meni kun alkoi mulle selittämään kuninka se on kuulema mun ihan oma vika kun en kaikkia päätöksiä niiltä vaadi paperilla ja kuulemma ihan oma valintani se on kun olen heittosäkkinä jos olen niin tyhmä että uskon mitä ne mulle suullisesti lupaavat.
Mutta ei mulla oikeasti riitä voimavarat siihen että alan niiden sossujen kanssa taistelemaan enää yhtään mistää kun kuitenkin yli puolet elämästäni olen sitä tehnyt, je kun kuitenkin tiedän että puolenvuoden päästä pääsen eroon koko tästä jälkihuollosta, niin en kyllä todellakaan koe järkeväksi enää kulutta voimiani niiden kanssa taisteluun kun ihan tarpeeksi joudun itkemään ja taistelemaan ton miehenkin kanssa niin ei kiitos enää yhtään lisää p*skaa niskaan mistään.

 
Piti vielä jotain kommentoida, mutta olen nyt jotenkin niin tunteessa niistä sossuista ja siitä miehestä että ei oikein ajatus taas kulje.
Mutta jospa vaikka nyt söisi kun tämä aamu on taas menty pelkän kahvin voimalla.
 
Kikalle iso halaus! :hug:

Mullakin on sellainen yleisv*****s päällä! EI kyllä johdu pillereistä kun en niitä syö. Mut eipä olla mekään seksiä harrasteltu! Mua ärsyttää kun mun mies ei pidä lomaa. Se on ollut viikon Matiaksen syntymän jälkeen mun kanssa kotona, yksi viikko kun meni sairaalassa. Mutta se on kyllä muuten niin paljon kuin vain kerkiää pojan kanssa että ei pitäisi valittaa. Sit mua ärsyttää ihan suunnattomasti että kun äsken tulin vaunuilemasta kotiin niin vaunuista oli puhjennut rengas. Ei juuri haittaa työntämistä mutta kuitenkin!!! Ja niin edelleen... =)
Niin ja eniten mua ärsyttää että mä liikun aika paljon ja yritän syödä terveellisesti niin mun paino ei ole kolmeen viikkoon taas tippunut mihinkään. Makeen syöntiä oon rajoittanut tosi paljon mut muuten mun on pakko syödä aika paljon että jaksan. Pitäisi varmaan kokeilla kohta sitä seksiä jos se auttaisi tähän ärsytykseen! ;)

Me ollaan nyt illalla annettu eka vähän korviketta, noin 1dl, ja sen päälle tissiä ja nyt ei ainakaan ole herännyt heti tunnin tai kehden päästä. Yksi yö oli reilu viisi tuntia eka pätkä ja sen jälkeen on mennyt ekaksi reilu kolme tuntia. Mä en oikein tiedä kuinka monta kertaa Matias syö yöllä kun mä nukahdan heti kun alan syöttämään ja tuntuu välillä olevan noi yöt hämärän peitossa. En tiedä onko tolla korvikkeen antamisella mitään vaikutusta parempiin uniin mutta siltä nyt ainakin tuntuu.

Päksäkkä ja Matias :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kikka89:
Nyt ehtii taas kirjoittaa vähän enemmän kun neiti tuolla sängyssään juttelee soivalle ja pyörivälle härvelille ( en tiedä mikä se on nimeltään ) .
Se o kyllä kanssa aivan korvaamaton esine kun näin päivällä monesti vien vaan neidin sänkyynsä ja laitan ton soimaan niin jonkinaikaa ensin juttelee niille eläimelle päänsä yläpuolella ja sitten jossain kohtaa nukahtaa.
Kyllä on vauvat erilaisia!! Meidän pojan nukahtaminen ei onnistu millään, jos sillä on paljon virikkeitä näkösällä. Meidän makkarin seinälle on maalattu sellanen iso musta tribaalilohikäärme, jota Joa aamuisin katselee ja sille puhelee. Nukuttaminen kuitenkin pitää tehdä siitä poispäin, kun ei malta olla tuijottelematta/nauramatta sille :)


 
maria-s, varmaan olis järkevää käydä ultrassa jos kerran tiedät että munasarjassa on kysta ollut. Tietty jos on kauan aikaa niin voihan se olla jo hävinnyt, vai onko sitä seurattu? Tsemppiä, toivottavasti olet jo gynellä näyttäytymässä...

Kikka89, aika reilu meininki sielläpäin..! Ja vielä oma mies hyökkää päälle päätteeks kimppuun :/ Ootko ajatellu että sun miehellä vois olla masennusta? Sen perusteella mitä olet hänestä kertonut, hän on aika ärtynyt koko ajan. Se voi olla yks oire masennuksesta... Vai onks hän aina ollut samanlainen, muuten vaan vaikea luonne? Olipa niin tai näin, toivottavasti tilanne hellittää. Jokaisella pitäs olla joku joka tukee pikkuvauva-arjessa, ko se ei ole ihan helppoo kuten kaikki on varmaan huomanneet...

Niin ja kestov***tus voi todellakin johtua Cerazettesta, mulla tuli viime vuonna just samanlaista ja lisäksi saatoin pillittää pari tuntia putkeen ihan vaan maailman pahuuden takia, vaikka omat asiat oli täysin hyvin :LOL: Nyt en aio kyllä pillereihin koskee ihan vähään aikaan, vaikka olishan se helpompaa kuin kumien kanssa näpräys... Mulla ei ole vielä ollut menkkoja *koputtaa puuta*. Jälkivuotoa oli 5-6 viikkoa ja viikon tauon jälkeen vuoti pari päivää. Ilmeisesti ne ei kuitenkaan olleet menkat koska nyt ei mitään vuotoja ole ollut.

Annitannilla on tosi pitkä ja hoikka poika! Meillä oli 2,5 kk neuvolassa samaa painoluokkaa mut nelisen cm lyhyempi :D Meidänkin aluksi niin hoikasta pojasta on tullut kunnon pyöreäposkinen palleroinen... Noh eiköhän se siitä venähdä pituuttakin jossain vaiheessa kun isänsä on 180 cm, vaikka välillä huolettaa just pojan kohdalla ettei vaan jäis pieneks tapiks. Tietty eihän toi pituus vielä tässä vaiheessa niin merkkaa mutta kuitenkin, äitinä sitä huolehtii jatkuvasti kaikkea typerää :headwall:

Meidän poika on alkanut kakkia joka päivä nyt perjantaista saakka, mikä on tosi outoa, koska ennen saattoi olla viikonkin taukoja... Lieneekö vaikutusta sillä, että aloin lauantaina hieromaan jalkoja ja vatsaa (ilmeisesti aika lailla samat ohjeet kun vyöhyketerapiassa...) ja poika ei ehkä enää örise ja murise niin paljoa, varmastikin ollut mahanpuruista johtuvaa sekin.

Kimalle84, ihana poika :flower: Just tuon ikästen edesottamuksia on huippu seurailla :D

Nyt tekemään niitä isänpäiväkortteja, kiitti vinkistä Syystonttu miten saada varpaaks suoriksi, täytyy kokeilla kunhan ukkeli herää. Nyt siis teen vaan korttipohjat ja koristeet...

Layla + Pikkuhaisuli 2,5 kk
 
Layla mies on kyllä ollut oikeastaan aina tollanen.
Ja äsken kun laiton hänelle tkstiviestin jonka jälkeen sitten soitti mulle ( jos olisin itse soittanut en olisi saanut kerrottua miltä tuntuu vaan olisi taas mennyt riitelyksi ) niin mies mulle selitti että suuttui kun koki että mua kohdellaan väärin ( no shit ?? ) ja siksi suuttui, mutta kohdisti kyllä vihansa vähän väärään paikkaan.

Meillä mies on siis tosi tempperamenttinen ( kuin myös ) ja suuttuu todella helposti.
Meissä on vaan se suuri ero että mä en halua alkaa huutamaan koska tiedän ettei se asioita mitenkään paranna jos vaan pahoittaa toisen mielen huutamalla, kun taas mies alkaa helpostii huutaa eikä ilmeisesti itsekään aina tiedosta huutavansa.

Lisäksi tilannetta mutkistaa vielä entisestään se että meillä on molemmilla aika värikäs menneisyys, erilainen kylläkin, mutta molemmilla on ollut omat hankalat aikansa.
Esim. mun lapsuus ja miehen päihdetausta.
Eli siis molemmilla on ollut vaikeaa, mä olen oppinut omasta menneisyydestäni sen että joskus on vaan hyvä antaa olla eikä riidellä turhasta, kun taas miehellä se menee niin päin että minkäänlaista epäoikeudenmukaisuutta ei pidä sietää vaan pitää laittaa ihmiset vastuuseen.
Itse en vaan aina koe sitä järkeväksi, varsinkin jos nyt ei mistään ihan kamalan tärkeästä asiasta ole kyse, ja jos pääsen helpommalla ja säästän voimiani jos annan asian olla.
 
Annitannilla on kyllä tosiaan pitkä ja hoikka vauveli.. Meidän tytöllä on 4cm vähemmän pituutta ja 700g enemmän painoa :whistle: Treelon tytöllä myös mahtavat mitat :D Paljon kyllä vaihtelee vauvojen koot vielä tässä vaiheessa vaikka melkein saman ikäisiä ovat :)

"Kiva" kuulla ettei kaikki muutkaan ole vielä peittoja heilutelleet.. :snotty: Mä en tiedä kummassa päässä mulla on pahemmat ongelmat, mutta mä en vaan pysty.. Menkatkin alkoi viime yönä taas vuoden tauon jälkeen.. Pillerit pitäis apteekista hakea kun vaan muistais, saas nähdä millaset itkupotkuraivarit ne mulle aiheuttaa..

Mukava kuulla että maria-s:lläkin elämä jo hiukan hymyilee Larin masukipujen osalta, toivottavasti saat omiin kipuihisi jotain apua eikä ois mitään sen kummempaa hämminkiä sielä...

Meillä taas ihan rauhallinen aamu.. Minttu nukku 22-06 söi ja jatkoi unia 9 asti.. Ihanaa nukkua vähän pidempään aamuisin, mutta pitäis varmaan jossain vaiheessa koettaa kääntää tuota rytmiä niin et menis nukkumaan aikasemmin illalla ja heräis sitten vähän aikasemmin. aikaset aamut on mulle ihan tuskaa, mut ois kiva rueta käymään vaikka kerhossa jossain vaiheessa, mutta eihän me ikinä ehditä mihinkään kun nukutaan niin pitkään.. Uimapuku ostoksillekkin pitäis mennä kun päästiin vauva-uintiin, joka alkaa jo muutaman viikon päästä :D

Sadepäivän ilo ja Minttu (viikkoja on jo niin paljon etten enää pysy laskuissa mukana :D)
 
Terve taas kaikille!

Meidän pieni mies oli eilen 2 kk neuvolassa ja kaveri on kasvanut kyllä ihan kunnolla. Missä on äidin pieni (3395g/50cm) vauva, joka sairaalasta kotiin tuotiin? Nyt on pituutta 61 cm ja painia 6200g. Ihan solakka tuo kaveri on, raajat on pitkät, samoin selkä, joten ennustivat siitä tulevan isälle lentopallokaveri :) Isänsä onkin melkein 190 ja minunkin suvussa on pitkiä ihmisiä, joten ei kai lapsikaan voi ihan tyngäksi jäädä. Hauska seurata näiden pienten kasvua. Ystäväni vauva (muutaman päivän vanhempi) oli syntyessään kilon painavampi ja saman pituinen kuin meidän lapsi, mutta nytpä onkin jäänyt sitten pari senttiä lyhyemmäksi ja puoli kiloa kevyemmäksi.

Meidän rytmi on yhä vaan aamu-uninen ja illan virkku. Nukkumaan päästään nykyisin 23.30 ja syömään herätään noin 6-6.30. Ihanaa, kun saa nukkua!!! Jatketaan unia sitten vielä noin klo 9.00-10.00 saakka ja klo 11.00 poika ottaa puolen tunnin - tunnin unet. Sitten taas klo 13 nukkuu parin, joskus jopa kolmen tunnin päiväunet. (Paitsi eilen, kun valvoi melkein koko päivän, mitä nyt jokusen kerran nukkui vartin, max puoli tuntia. ) Alkuillasta nukkuu vielä kerran tai kaksi lyhyet unet ja loppu illan jaksaa valvoa ja tankata.

Meilläkään ei vielä olla sekstailtu. Olin viikko sitten toisen kerran jälkitarkastuksessa ja nyt on lopulta tikit parantuneet ja vuoto loppunut. Joten ehkä tässä lähiaikoina voisi sitäkin puuhaa taas ajatella - ehkä ;)

Mun pitäisi päästä ostoksille, kun lapsella ei kohta ole enää sopivia vaatteita. Monet 62 senttiset alkaa olla lyhyitä kestovaippojen kanssa ja kun noi lapset kädet on niiiin pitkät, että hihatkin on lyhyitä.

Nyt kuuluu kutsuhuuto...

Terkuin Vuokko
 
Kikka :hug: Annitannin ja vuokon poitsut on tosi pitkiä heppuja Päksäkkä Mäkin oon valitellu täällä tota painonnousuu ku kans yritetään syödä tosi terveellisesti,mut silti tullu lisää jo painoa 2-3 kg!Eikä millään h"""tillä lähe pois vaikka eilenki mulla askelia yli 14000!Ja kävelyä meillä päivässä semmoset 2 tuntia vähintään.Ei se pelkkä liikunta vaan sit tunnu riittävän,pitäis varmaan kaikki makeat jättää viikoks pois,ni sit vois näkyä vaakassa.Mun on kans pakko syödä,ku oon alkanu pelkäämään et mun maito ehtyy.Enkä jaksaiskaan jos en söis tän vertaa.

Mulla on kans kestov###tus päällä.Siitä asti ollu ku aloitin noi cerazettet mut en voi jättää niitä,ku mies ei tykkää kumien kans räpeltää enkä mä sit taas luota mihkää keskeytettyyn..ja lisää lapsia ei tuu :kieh: Muuten kyllä,mut sais ikää olla mulla -10 v.
Mies parka,mä huudan ja pärrään täällä,poika on itkuinen ku masu vaivaa,ei oo helppoo hänelläkään.

Eikä meillä kyllä vielä(kään) olla heiluteltu peittoja,ku mulla kohta viikon kestäny menkat :(

Aniit mikä se Bumbo on?Tyhmänä kysyn...Ei kai oo turhaa,jos siltä tuntuu et Leo tarvii semmosen.

Odotan kevättä ja pyöräilykelejä..Meidän pojalle ostetaan oma kärry kevääks..Isin pyörään semmonen polkupyörän peräkärry sit,missä Lari saa istuskella kyydissä :LOL: Hoituu kauppareissut kätsysti,ku niin pientä ei vielä viitsi istuttaa pyörän taakse istumaan semmoseen istuimeen.Heiluis siellä vaan ees taas ku sammuu sinne taakse kummiski..
No onhan tää hemmetin aikasta unelmoida keväästä,ku talvi edessä :kieh: Mut mä en pidä kylmästä yhtään :kieh: Joulu on ainoa,mitä mä fanitan =)

 
Heippa!

Ne jolla kantoliina oli turhakkeissa niin haluisko joku myydä meille omansa kohtuu hintaan. Meillä tarvittas meinaan kakkosliinaa, kun nytkin liina jäi mummolaan ristiäisten jälkeen. Ollaan ihan orpoja ilman sitä.

Meillä ehdottomia on vaunut, niihin tyttö nukahtaa heti. Sitteri on myös kiva ei pärjättäs ilman, pienempänä nukahti siihenkin. Kestovaipat on myös ykkösiä en ole edes harkinnut kerttiksiä.

Turhakkeita on rintakumit, 50cm bobyt. Liikaa vaatteita kirppikseltä ja erityisen turhia on ollu sellaset valkosen sävyset bobyt. Niitä tuli ostettua alussa kun aattelin et menee tytölle tai pojalle, mutta en oo käyttänyt mulla tulee niistä yökkärit mieleen. Ja meijän tyttö näyttää kalpealle niissä. Turhia on myös potkuhousut, en ole paljon pitänyt puolipotkarit on kivemmat. On paljon kätevämpi vaihtaa vaippaa kun on vaan body ja puolipotkarit. Seuraavalle en ota äitiyspakkausta olin siihen pettynyt.

Niille joilla oli hoikkia lapsia niin kuin meilläkin ei ees viittä kiloa 2kk neuvolassa. Meille ainakin terkkari on sanonut et jos kasvaa sillä omalla käyrällään niin on ok. Siis tärkeintä on et kasvaa ei se et onko pullakka vai ei.

Joku kyseli menkoista. Mulla kuukautiset alko 30.9 ja synnytys oli 19.8. 19.10 tuli päivän tuhrua ja nyt ei ole vielä alkanut lokakuun menkat. Hyvä niin olisin mielelläni ilman.
 
Päksäkkä kiva kuulla että jonkun muunkin lapsella on isot jalat! =) Meillä on nimittäin esikoisella ollut syntyessään tooosi isot jalat, nyt kun laittaa noi jalkakortit vierekkäin niin eroa on ihan älyttömästi! :D

Muuten nää mun neidit on aika samankokoisia, vaiks tää kakkonen tuntu ihan kirpulta alkuun, on nyt puol senttiä siskoaan pidempi, siis siitä ajasta kun sisko oli 3kk... ;)
Ja tuntuu et likka on tosi pullea vrt. siskonsa, mut ei sillä nyt ole ku 300g enempi painoa, esikoinen oli aina sellainen hoikka, tää on "pullea" ( esikoinen 3kk 64cm ja 7.1kg, kakkonen 3kk 64.5cm ja 7.4kg ).

Mansikkatee mulla olis ( pikkuruun tms ) trikooliina, mut epäilen kannattaako alkaa postittelee, kun noi postikulut on sitä luokaa. Tuntuu et huutiksestakaan ei viitti mitään ostaa, kun postareineen saa maksaa sit jo uuden hintaa, ellei nyt jotain vaatepakettia satu voittamaan.

Aniit mä olen kuulut Bumbon suhteen paljon puolesta ja yhtäpaljon vastaan kommentteja, itse taidan kallistua siihen et on turha, mutta taitaa olla tapauskohtaista! :)

Niin, meillähän 3kk neuvola oli, rota- ja tavanrokote saatiin, ei mitään reaktioita, siis jälkeen tai pistettäessä. Kaikki oli ihan ok likalla, leuan väpätystä seuraillaan, luultavasti kuitenkin ihan normaalia kun useimmiten riisuttaessa/pukiessa väpättää :|

Ja meillä ei ole koko- tai puolipotkareita pidetty kummallakaan, esikoiselle niitä tuli hankittua mut ne sit jäi, ei vaan ole meijän juttu. :/

Yksi muuten, mitä ilman mä en pärjäis päivääkään vauvan kanssa on vauvaöljy! Loistavaa tavaraa :D

Nyt täytyy mennä isomman kanssa leikkimään :wave:
 
Toi bumbohan olis kätevä vauvauinnissa suihkutiloissa. :) Meidän neiti pääs vauvauintiin ja se alkaa marraskuun lopussa. Jeee!! :wave:

Terveisiä Kinnulasta. Oltiin miehen mummolassa muutama päivä ja eilen tultiin. Olipa mukavaa.

Lueskelin teidän juttuja, mutta kommentointi unohtui jo puolessa välissä. Monta sivua tullut taas tekstiä. :D
 
Kikka, eli siis persoonallisuuden piirre kysymyksessä miehelläsi. Sinänsä harmi, koska sitä ei niin helposti muutetakaan :( Meillä parisuhteessa kumpikin on myös aika temperamenttisia ja räiskähdellään varsinkin jos on väsy tai nälkä, mutta ei mitään hirveetä huutokuoroo aloiteta vaan lähinnä saattaa tavarat saada hieman ponnekkaammin kyytiä... Huutamisesta ole tosiaankaan mitään hyötyä niinkuin itsekin olet sen tajunnut. Ja nopeasti molemmat lepytään, eikä jäädä kaivelemaan vanhoja. Eihän siinä mitään jos välillä suutahtelee, kunhan tajuaa olla purkamatta turhia asioita kumppaniin, ja siinä sun miehelläs olis oppimista :hug: Toivottavasti aika hioo terävimmät särmät... En haluaisi neuvoa kun en sinua tai miestäsi tunne muutakun sen mitä olet kertonut, mutta itse ainakin miettisin jopa yksin elämistä mieluummin kuin kuuntelisin miehen huutoa joka välissä... Voimia!

Mites kestovaippailijat, sattuuko teillä usein "ohivuotoja"? Meillä ollut nyt Pampersit käytössä ja prkl kun saattaa parin tunnin välein tirauttaa pissat jostain sivusta, yleensä vielä selän korkeudelta :kieh: Yöllä hiton turhauttavaa!! Ajattelin josko noi kestikset olis vähän pitävämpiä...?

Niin ja painosta, mulla sama että paino ei meinaa enää pudota. Synnytyksen jälkeen se ei ole tän alemmas mennytkään, mutta tasasesti on laskenut. Nyt tietty ristiäisistä ja muista kesteistä jääneitä herkkuja ollut kämppä pullollaan niin eipä sinänsä ihmekään. Hitsit kun osais vastustaa kiusauksia ja jättää herkut syömättä! Siks en yleensä osta kotiin herkkuja normitilanteessa, nyt niitä ollu pakko hommata :/ No onneks kuitenkin on lähes puolet raskauskiloista (kaikkiaan tuli n. 12 kg) poissa, mut haluis päästä jo normimittoihin kun suurin osa entisistä vaatteista ei mahdu päälle eikä kauppoihinkaan meinaa ehtiä shoppailemaan ton vauvan kanssa. Ja kohta joulu ja uudet herkut... Damn. Ei sillä että joulu on muuten ihanaa aikaa :D

Jaahas taas poika kutsuu...

Layla ja poju duhassa :snotty:
 
Moiks!

On kyllä ihanaa kun pojun kanssa on niin helppoa (koputtaa puuta). Viime viikot on menny pääosin yhellä syötöllä ja ite ei oo enää päivällä väsynyt. :) Taas oon kko aamun ihaillun tota poitsua ku on kuin nukke kihartuvine hiuksineen. :heart:

Me saadaa huomenna rota-rokote ja toivottavasti tää ihana elo ei lopu siihen.Meillä ois tarkotus lähtee viikonlopuksi miehen vanhemmille, jos rokotteesta ei tuu mitään sen kummempaa. Meidän poitsu on varmaa ainakin 6,5kg, saa nähä..

PäksäkköMun mies on kanssa ollu lomalla meidän kanssa vaan 3päivää sen jälkee kun Lukas synty. Toki jotain vapaita viikonlopuja on ollu, mutta ei muita. Ymmärrän et rahaa on tultava mut ÄRSYTTÄÄ!!Nyt mä ootanki ku kuuta nousevaa sen joululomaa (2vkoa).

Jatkuu vaunulenkin jälkeen.. :)

aurora+Lukas
 
Minäkin tutustuin Googlettamalla tuohon Bumboon ja tällainen keskustelupätkä löytyy näiltä sivuilta: http://kaksplus.fi/keskustelu/t384007 Vaikuttaa kyllä tooosi epäilyttävältä näin pienellä vauvalla tuo laite, ihan sama mitä mainostekstissä sanotaan! Jokainen tosin taplaa tavallaan, itse ajattelisin näin siihen asti kunnes löydän luotettavan fysioterapeutin tai lastenlääkärin tms lausunnon tuon härvelin puolesta.

 
Hauskaa kun ihmisillä ihan eri turhakkeet. Mä olisin kaikille suositellut 50cm bodyja ym. vaatteita, kun ittelläni ei ollu ja piti vauva ylisuuriin pukea :) Riippunee kyllä vauvan koostakin.
Cerazette teki mulle ärsyttävän pitkän vuodon ja seksihaluttomuutta. Lopetin kuukauden jälkeen, vaikka tiedän et olis pitäny olla sinnikkäämpi. Tuli myös semmonen olo, että kun meillä on seksiä about kerran viikossa, niin kyllä kertyy panolle hintaa :LOL: :LOL: (Sorry kielenkäyttö!)

Mulla on hormonikierukkaresepti ja ajattelin sen käydä asennuttamassa jahka saan aikaiseksi. Onko jollain kokemusta siitä? Joiltakin lopettaa vuodon kokonaan, toisilla lisää tiputtelua. Eniten kuitenkin pelottaa jos tulee jotain mielialanmuutoksia tms. Maksaa vissiin 150e, joten ei viitsis turhaan laittaa.

Kikka me ollaan miehen kanssa molemmat varsin temperamenttisia ja tollaset toisen sättimisjutut silloin kun joku ärsyttää kuulostaa varsin tutuilta. On tosi hienoa, että jaksat olla lähtemättä riitelemään! Mä oon tehny hirmu työn, että oon itteeni oppinu jonkun verran hillitsemään, mutta vielä nykyisinkin joudun varmaan viikottain sanomisiani mieheltä anteeksi pyytelemään! Mun kiukkusanomisista ei ainakaan kannata välittää (ja mies ei enää välitäkään, itteeni vaan harmittaa), eli mitä vähemmän otat ittees noista miehen möykkäämisistä, sen helpompi. Mun isä on sellanen "möykkäri", eikä äiti sen sanomisista juurikaan välitä, antaa möykätä ja jatkaa neulomista :) Harmi tietysti jos sen tyylin opettaa lapsilleen, kuten mun isä on tehnyt. Sitä minä itseni kehittämisellä yritän kaikin keinoin välttää!
 

Yhteistyössä