*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Kimalle,onnea Nannalle kauniista nimestä :heart:
Annitannille samaa täsä ihmettelin miehelle just,et Larilla taas syömisvälit tihentyny:ennen eka syönti siinä 01-02 maissa vast.Nyt ollut kohta viikon jo klo 23 ku ite meen nukkuun eka tissittely.Joo joku kasvupyrähdys varmaan.

Niin täälläkin muuten syödään tissiä öisin sit 2 tunnin välein edelleen...huoh.No tänä aamuna mies antoi mun nukkua ja heräs Larin kanssa puol 7 juttelemaan ja ihmettelemään noita jumppakaaren leluja...Mä nousin vast klo 10 tänään.Olipa ylellistä!Tissillä poika vaan kävi pari kertaa,mä vaan nukahdin aina uudestaan..

Meilläkin nukkuessa tai puoliunessa sängyssä ja vaunuissakin pää heiluu ihan hirveästi puolelta toiselle.Oon ihmetelly,et mitä tommonen on.Ja meilläkin tukka on kulunut tuolta takaraivosta..Siellä samanlainen "lovi" ku isillä
:D :D Pojalla on hiukset tosiaan ohentuneet sivuilta myöskin.Alta kasvaa semmosta vaaleaa hiusta sit ton lähes mustan kutrin tilalle =)

Ai niin Kimalle toi sun kakkus kuulosti ihanalle!Voitko laittaa tänne jotain ainesuhteita siitä täytteestä?On aina kiva kuulla semmosista täytekakuista joihin ei oo tarvinu paljon sokeria laittaa.Siks mä niitä oon vieroksunuki koko tän astisen ikäni...

Meillä ollut muutenkin taas entisenlaista vaivaa täällä nyt perjantaista asti.Poika on ollut itkuisempi eikä suostu tissille ku ihan unenpöpperössä päiväsaikaan ja iltaisin.Täytyy keksiä kaikkia huijauskonsteja siihen..paikanvaihto,yms.
Me ei annettu sitä bataattimössöäkään tänään ollenkaan maistaa ku ajateltiin kattoo auttaaks välipäivä siihen jotain..Mut ei toi itkuisuuden lisääntyminen kyllä voi kiinteiden kokeilusta johtua ku niitä on menny jo vähäsen se 2 vkoa.Mietin vaan et vielä melkein 2 vkoa siihen allergiatestiin aikaa ennenku päästään.
Mitähän siitä sit tulee,3 kk pojalta yrittää käsivarteen tehdä prick-testiä.. :kieh:
Me oltiin reilu vko sit yhes tutkimus -käynnillä.Ja siellä otettiin eka verikoe Larin kyynärtaipeesta:kiinni piti isin lisäksi myös lääkäri ja kyl ne kovemmat itkut tuli siit ku piti paikallaa olla,vähemmän siit pistosta.. :kieh: Äiti seisoi takavasemmalla ku niin paljo hirvitti pojan puolesta :'(

Poika on ruvennu viihtymään sitterissä jo hiukan paremmin:siinä on istutettu ku annetaan maistaa niitä soseita.Ja hyvin toimii massu aina.Varmaan on vellit pöksyissä,ku sitteristä pois ottaa.
Meilläkään Lari ei enää viihdy makuulla sylissä ku tisulla ollessa.Muuten pönkää jo istumaan niin paljon.Eilen ihan nätisti jo istui isin sylissä.Selkä suorana oiken. :D

Sikaa täälläki pelätään ja käsiä pestään ahkerasti..mä oon aina muutenkin semmonen aivastelija ja niiskuttelija ni aina saa olla käsiä pesemässä sen jälkeen sit :kieh: mä en koske muutenkaan Lariin ku tullaan kotia jostain ennenku oon pessy kädet vaik kui pal huutais kopassaan..
Kaupunkireissuja varten meil on desinfiointiainepullo vaunuissa.Se on vaan sillo käytös ku eioo vettä ja saippuaa..Sen verran piti taudin pelossa antaa markkinavoimille periks.. :LOL:

Vaatetuksesta sen verran et meilläki on se vihreä-valkoraitanen jostain aikasemmasta äp:sta kotosin oleva vanupuku.Mut sitä ei oo käytetty enää syyskuun jälkeen..Meilläki vaunukopassa äp:n makuupussi pohjana,jalassa bodyn päällä farkut (aika paksut),pitkät sukat,villasukat ja tänään oli fleece-takki ja sit se toppapuku.Käsissä oli nyt karvarukkaset,ku yks päivä fleecevanttuiden alta löytyi pienet ja pirun kylmät sormet,huh :kieh: Eli nyt oli sit paksumpaa käsisä.
Tää on kait aika ikuinen aihe tää pukeutuminen,et onks liikaa vai ei?Mä puen sillä ajatuksella,et hän makaa kummiski paikoillaan siellä kopassaan,me kävellään isin kansa ja kehitetään sitä lämpöä lihaksiin liikkuessamme.Paikalla ollessa tulee kylmä helposti.

Nyt viettämään laatuaikaa isin ja pojan kans

Maria s ja Lari ti 3 kk
 
Kiitoksia kaikille onnittelijoille!

Karjalanpaistikakku: Mä en ihan hirveesti osaa sanoa siitä että miten se on tehty, siihen tulee karjalanpaistia (ihan siis uunissa tehty k-paisti, sipulia, lihat, pippuria, suolaa..). Se on silleen karkeesti soseutettu, Sitten siinä on leipänä vaaleeta ja tummaa vuokaleipää, varmaankin jotain tuorejuustoa pitämässä täytettä kasassa ja kakun päälle levitetty maksamakkaraa tai pateeta... Kostutettu kakku on todennäkösesti sillä karjalanpaistiliemellä. Oon mä joskus tädin kanssa sellasta kakkua varmaan väsännytkin mutta en silleen kunnolla muista.. :/

Se Mango-banaanirahkakakku.. Ostin kaupasta sellaset valmiit kakkupohjat (siinä paketissa kolme niitä kerroksia). 500g rahkaa ja litran kermaa. Täytteeseen meni sellanen n. 1/2 kermasta, 2/3 rahkasta, kaksi pilttiä ja kaksi muussattua banaania. Päälliseen meni yksi mangopiltti, 1/3 rahkaa ja ehkä 1/4 kermaa ja puolisen desiä (?) sokeria. Kostutin laktoosittomalla maidolla.

Sain vielä tänään soiton mummoltani jolla "vähän" syömisvaikeuksia ollut aivoinfarktin jälkeen, että piti kakusta ihan kauheesti (vaikka muuten on tosi vaikea saada mitään kurkusta alas). Se oli syönyt jo meillä pari palaa kakkua ja mun äiti sille pakkasi vielä mukaan sitä, sanoi että enää on pikku pala jäljellä kun oli niin hyvää. Vitsi mä olin otettu, tuli ihan törkeen hyvä mieli :)

Annitanni: Mulla ei oo mitään havaintoa tytön yöllisten syömisten välistä :D Ekalla syötöllä otan tytön tohon viereen ja sitten yöllä kun haluaa ruokaa niin mönkii mun kainaloon, työnnän tissin suuhun ja se syö. Mutta kaksi-kolme kertaa yössä syö. Nukkumaan menee yleensä joskus klo. 20-21 ja aamulla noustaan ylös klo. kuuden aikoihin..

Noniin, tässäpä taas vähän höpötyksiä..

Kimalle, dude 1v3kk ja pikkumissi 2,5kk.
 
Annitanni Meillä kans täysimetys päällä ja poika täyttää ens viikolla 3kk. Päivisin syöttövälit 2-3 tuntia ja öisin yleensä 4h. Joskus jos on tankannut illalla enemmän, voi nukkua jopa 6-7h mut niitä tapauksia on ollu vaan muutama. Mua ei hirveesti noi yösyötöt enää rassaa, menee kuitenkin reippaasti ja poika nukahtaa hyvin (mut huolimatta siitä että imetys sujuu, oon ajatellu aloittaa kiinteiden maistelun....) Ja tietty tärkeintä että itse saan hyvin unen päästä kiinni ku käyn toisessa huoneessa syöttämässä koska meillä poika nukkuu omassa huoneessaan. On nukkunut nyt kahden viikon ajan. Syynä huonouninen aviomies. Jännitin hirveesti sitä ensin että kuulenko kun poika herää syöttöön mutta huone on aivan meidän makkarin vieressä joten hyvin kuuluu. On kuitenkin helpottanut omaakin nukkumista kun en herää enää niin helposti öisiin ähinöihin. Usein onkin jo käynyt niin että olen luullut pojan olevan nälkäinen ja mennyt pinniksen luo mutta sitten kokeillut vain kääntää kylkeä tai tassuttanut hetken ja poika onkin nukahtanut.

Meilläkin hiusrajassa tapahtuu :) eli takaraivossa pieni kulunut kohta ja uutta hiusta pukkaa hyvin. Niskassa oleva syntymäletti on paikoillaan edelleen. Se on niin hassu kun on muuta tukkaa niin paljon tummempi ja pidempi!

Mä oon kans huomannut että poika ei viihdy enää sylissä selällään ja kovin haluais istua sylissä. Näkee tietty siitä paremmin. Kantoliinaa kokeilin pitkästä aikaa perjantaina mut poika sai hirveet kilarit. Saa nähdä tuleeko sitä enää käytettyä. Alussa käytin jos poika oli levoton tai en saanut nukkumaan muualle.

Niin kun täällä kirjoiteltiin niistä hyvistä hankinnoista... tuli viikonloppuna mieleen että yks parhaimmista hankinnoista on kyl ollu hyvät imetysliivit! Ja lisäksi liivinsuojat kun pukkaa maito tulee läpi paidoistakin... :/

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Moikka kaikille!

Huh kun ei millään meinaa keretä kirjoittamaan, lukemassa koitan keretä käymään päivittäin. Matiaksella on nimittäin sellainen vaihe menossa että hän nukkuu ainoastaan päivisin liikkuvissa vaunuissa. Joskus saattaa jäädä hetkeksi pihalle lenkin jälkeen ja sit on pakko yrittää syödä. Toivottavasti tämä on ohimenevää, koska pari kertaa päivässä kun käy kävelyllä kolmekin tuntia päivässä joka päivä niin alkaa välillä tuntumaan hieman rankalta. No välillä olen saanut nukahtamaan puoleksi tunniksi sisällekin.

Meillä on alkanut illatkin menemään ihan päin honkia. Välillä Matias suostuu nukkumaan vasta joskus yhdentoista aikaan ja sit kun se aamulla herää aina silloin kun mäkin niin mulle ei jää yhtään aikaa olla itsekseni. Ainoastaan illalla suihkussa. Viime yö meni kyllä ihan loistavasti. Muutaman nukutuksen jälkeen nukahti puolkymmenen jälkeen heräsi ennen yhtätoista mutta sain hyssyteltyä tutin kanssa. Seuraavan kerran heräsi vähän ennen puolta neljää! Ihanaa! =) Sit työtin ja nostin takaisin omaan sänkyyn. Heräsi taas itkemään viiden jälkeen ja laitoin tutin suuhun ja nukkui kuuteen asti. Sit otin viereen syömään ja herättiin vähän ennen kahdeksaa.
Mä olen huomannut että kun Matias nukkuu omassa sängyssä niin me nukutaan kummatkin paremmin. Kun se nukkuu mun vieressä niin se syö vähän väliä kun maito tuoksuu nenään koko ajan. Matias alkaa tökkimään mua tissiin jos en huomaa antaa tissiä. Tästä oli sitten itseasiassa kirjoitettu Vauva-kirjassakin. Mä vaan välillä tahdon nukahtaa samantien kun alkaa yöllä syömään.

Matias ei vieläkään käänny eikä hirveesti ole edes jaksanut yrittää enää mutta nyt on tullut vaihe jolloin kaikkea pitää kokeilla ja helistin tarttuu välillä käteen jos sitä tarjoaa. Sitten sitä yritetäänkin laittaa suuhun. Matias imee hirveästi nyrkkejä. Tuttia ei edelleenkään juuri suostu syömään. Kiljuminenkin on nytkiva juttu. Korvat meinaa hajota! =)

Vatsavaivat tuntuu välillä helpottaneen muta eilinen ilta oli taas ihan hirveä. En tiedä itkikö vatsaansa vai väsymystä vai kumpaakin mutta Cuplatonin antaminen ainakin nyt lopetettiin kun kakka on sellaista mössöä ja tulee paljon harvemmin kuin ennen. Normaalisti tulee monta kertaa päivässä nyt kerran joskus saattaa olla reilu vuorokausikin välissä. Jos jatkuu tälleen niin täytyy varmaan kokeilla toista korviketta Nannin tilalla. Me kun annetaan illalla se 1dl.

Meilläkin Matias hankaa heiluttaa päätään edestakaisin ja takaraivoon on kulunut kalju kohta. Nukutetaan edelleen kyljellään vuorotellen toisella mutta kääntyy aina itsekseen selälleen. Yleensä kutenkin kääntää pään sivulle. Vaunuissa nukkuu selälleen mutta sielläkin yritän kääntää vähän niin ettei olisi ihan takaraivollaan.

Nannalle onnittelut nimestä. Kaunis nimi. Samoin kun en ole kerennyt Jaminaa onnitella! Jokohan kaikki on muuten saanut nimen?

Tervetuloa mukaan munkin puolesta pikkuiita ja lönö!

Hellulle tsemppiä! Toivottavasti teillä pian helpottaa!

Mun piti viime viikolla saada se pneumokokkirokoteresepti mutta ei ole terkka soitellut. Täytyy tänään soittaa perään että onko se muistanut pyytää sen. Meillä kun on lääkäri neuvolassa keskiviikkoisin ja meillä on torstaina neuvola jolloin se pitäisi antaa. Matias saa torstaina kolme rokotetta. Huh huh!

Hauskaa uutta viikkoa kaikille! =)

Päksäkkä ja Matias 2kk 4vko :heart:
 
no moi kaikille pitkästä aikaa. en oo kerinny kirjoittaa vaikka lukemassa käyn. Meillä alisahyvin rauhallinen. NUKKUU vain omassa sängyssä ja päivällä vauniussa . yöt nukutaan jo kokonaan. klo 20-21 lähetään yöunille ja heräillään siinä 06. maissa. sitten syödän ja vielä nukutaan hetken jos siltä tuntuu.))
3kk neuvolassa paino 5520 ja 52,5 cm
KYSYMYS: ootteko miettineet milloin toinen vauva ois kiva saada ja onko muilla jo sellainen olo että jo nyt ois kiva hakea se toinen)))
 
Heippa taas!

Eilen palattiin akhden viikon roadtripiltä. Onpa ihanaa olla kotona! Oli kyllä mukavaa olla isovanhempienkin luona, kun Justiina sai siellä niin paljon huomiota ja sylejä riitti. Rytmi meillä meni vähän sekaisin ton reissun aikana. Matkustettiin autolla etelästä pohjoiseen, joten siinä ei paljon rytmitelty unia. Toivottavasti rytmi palautuu täällä kotona tutuissa ympyröissä pikku hiljaa takaisin.

Kauheesti oli lukemista kahen viikon ajalta, mut jotakin yritän kommentoida. Ensiksi onittelut jaminalle ja Nannalle ihanista nimistä! Ja uudet tervetuloa mukaan!

Yösyötöistä: Justiina herää 2-3 kertaa yössä, joten pitkistä unista täällä äiti vain saa haaveilla. Tohon yöheräilyyn oon jo niin tottunut, että ei se tunnu enää niin pahalta kuin ihan eka viikkoina. Kiva juttu noissa öissä on se, et Justiina syö ittensä tosi nopeesti täyteen. Max 15 min menee koko touhuun ja tyttö on taas unilla omassa sängyssä.

Kääntymisestä: mahalta selälleen kippaa aina silloin tällöin ja on tehnyt tätä jo useamman viikon. Selältä mahalleen ei vielä edes yritä.
Viime viikolla alkoi tarttumaan lelukaaren leluihin. Tänään aamupäivällä nukkui omassa pinniksessä ja piti yhdestä pinnasta nyrkillä kiinni :) Ihan seurata, kun toinen kehittyy :heart:

Toinen vauva: Ei oo ihan heti tulossa..mä en jaksa olla raskaana ihan vähään aikaan. Kaipaan liikuntaa ja muutenkin olemista "normaalissa" kropassa. Ja toiseks haluan, että Justiina on ainakin 2-3 vuotias enneku pikkusisarus tulee. Tää mielipidehän voi muuttua, mut nyt just tuntuu tältä.

Rmprenssa ja Justiina 2 kk 3vkoa
 
toinen vauva sais mun puolesta tulla, vaikka heti jos parisuhde olis kunnossa. Haluisin olla pitkään kotona lasten kanssa, mutta nyt ei ole mahdollista mikään näistä haaveista. :(

Leo on nukkunu sängyssään varmaan kaks tuntia jo. jipiii, tää on harvinaista herkkua!
 
Päksäkkä :hug: :hug: :heart: Kaikki sympatiat ja empatiat sinne
Tiedän hyvin,minkä kanssa elät.Täälläki alkanu iltahuudot uudestaan,vaikka kohta 3 vkoa olen ollut maidottomalla... :kieh: No jatkan sitä dieettiä kummiski.
Päksäkkä tuutko kertoon tänne sit onks sun painos lähteny tippuun tolla 3 tunnin päiväkävelyillä. :D Täällä tänään todettiin kaameat lukemat vaa´assa.. 5 kg tullu lisää siihen mitä synnärille oli jääny..Ja noi housut jotka ostin tosa alkusyksyst ei mahu kohta pääl enää.Napit paukkuu seinään :LOL: Uudet adidaksen vaelluskengätki jotka tänään ostin noille meidän kävelylenkeille oli kokoa 41 ja 1/3!! :kieh: Mun normikengännro on 39 :kieh:
neuvolassa oltiin tänään!Larilla nyt siis 3 kk neuvolasa painoa 6400 g ja pituutta 63 cm.Huoh.Taas se painokäyrä on laskenu lissää :kieh: Nyt oli enää 150 g vkoa kohti painoa,ku viimeks oli sentään 180 g.Kyl mun täytyy sille alkaa pottua antaan ihan selvästi.
Muuten sai kehuja sosiaalisesta aktiivisuudesta ja siitä,et tarttuu helistimeen ja yrittää viedä suuhun.Lisäksi toi Lari jo "istuu" melkein.
loppuuks mun maito,ku toi poika ei saa painoa ton enempää?Alussa meni painon puolesta ihan yläkäyrillä...nyt on vaan laskeva :eek:
Sai Lari sit sen ekan rokotuksenkin!Kattellaan nyt ilta niitä oireita..Panadolia saa sit antaa kuulemma..Ärtyisyyttä voi tulla,lievää lämmönnousua ja se piikkipaikka voi olla kipeä ja siinä voi tuntua patti joitakin päiviä..

Tossa se äitin kultapoika nukkuu nyt kopassaan..Ihme ettei herää jo syömään..tisseihin nousi jo tosa puoltuntii sit maitoki ku niin alko kivistään niitä :D Mul on paita taas ruvennu olemaan laikuilla tosta edestä välillä..Liivinsuojia menee kyllä.Niin ja nyt taas noita pirun rättejä..Aamul oli tullu verta pöksyihin ja just oli menkat vko sit...Johtuukohan noista minipillereistä sit taas tääki..Just ku aloin haaveilemaan ekasta petipuuhastelusta miehen kanssa synnytyksen jälkeen nyt ku Lari huomen täyttää sen 3 kk :LOL: Et jos ois nyt sit jo uskaltanu sitäki koittaa :LOL:

Maria-s ja hoikahko Lari pian 3 kk
 
Juku kun ei aina muista mitä kaikkea pitäis kommentoida. Nukahtaminen on meilläkin taas hankalaa. Sen sijaan nukutaan iltakymmenestä aamukymmeneen yhdellä syötöllä. Tai no kahdella, onhan tossa välissä se unisyöttö, mut en laske sitä kun syötän mennessäni itse nukkumaan--> ei tarvii herätä kun kerran yössä. Ja poika nukkuu yleensä omassa sängyssä, pitkät päikkärit ulkona. Kuinka monet unet teillä nukutaan? Meillä aamupäiväpäikkärit noin 1,5h, sit iltapäivällä pitkät päikät 3h ja illalla nokoset 1/2-1h.

Oliko päksäkkä kun puhui nyrkin imemisestä? Meillä menee nyt onnellisesti peukalo suuhun nyrkin sijasta ja sitä imetäänkin sit antaumuksella. Tutti ei kelpaa millään ja hirvee huuto syntyy kun sitä yritetään tarjoilla. Isänsä yritti eilen koko Talentin ajan vaihtaa peukkua tuttiin siinä onnistumatta. Voitte uskoo, että muutama yritys puoleentoista tuntiin mahtuu :) Tissi kyllä kelpais peukun sijasta, mut himpun hankala on illalla pinnasänkyyn ahtautua pojan tutiksi :LOL:

Vielä jotain piti kysyä, mutta en muista nyt.... Palaan siis varmaan pian.
 
unikuu108
maria-s. sinuna lisäisin ennemmin maidon juontia kuin potun syöntiä.perunassahan ei ole käytännössä kuin hiilareita ja maidossa ihan kaikki mitä tuon ikäinen tarvii. voittehan jatkaa maistelua mutta tuputa tissiä enemmän.sillä se paino nousee.ei sillä lisälusikallisella perunaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
Muuten sai kehuja sosiaalisesta aktiivisuudesta ja siitä,et tarttuu helistimeen ja yrittää viedä suuhun.Lisäksi toi Lari jo "istuu" melkein.
Joko sä uskallat istuttaa? Mä oon ymmärtänyt ettei alle puolivuotiaita sais...
Mäkin oikein huudan miehelle jos se laittaa vauvaa istumaan. Vissiin on äitin opetus tarttunu mieleen :)
 
Unikuu Mä haluisinki antaa Larille tissiä enempi.Itse asiassa mä oon jo viikon verran yrittänyt sitä enempi tuputtaaki,mut ei vaan syö iltaisin millään vaan parin imasun jälkeen sylkee pois ja alkaa hylkiä rintaa.Saa siis raivarin.Itkee ja potkii sylissä.Jos on just heränny päikyiltä,silloin saan huijattua syömään,mut jos kunnolla hereillä,saa raivarin.Olen miettiny et mikä voi olla kyseessä ku ei suostu syömään?Onko siinä mun maidossa tosiaan jotakin joka aiheuttaa jotain vaivaa niin paljon,ilmaa tai allergiaa,ym.Ei ymmärrä.
No puolentoista viikon päästä ollaan viisaampia.
Oikeassa oot Unikuu siinä kyllä et se potttu on pelkkää hiilaria,mut jos ei muuten onnistu,tuntuu minust siltä et jostain on energiaa saatava.

Paniikki on täällä syntynyt näemmä siitä,ku sanoin et Lari istuu.No se on sitä istumaan pönkäämistä.Ei suostu sylissä kunnolla enää olemaan missään vauva-asennossa :kieh: Vauvaa saa istuttaa sillon ku se itse haluaa..

Neydan,mistä oot kuullu,et ei sais istua,jos itse haluaa??

Täällä syödään enää.Käsiä tutkitaan nykyään muutenkin paljon ja hartaasti oikein ajan kanssa..

Maria-s ja Lari 3 kk tasan :heart:
 
Istuttamisesta: Niille joita huolettaa Larin "istuminen", voin kertoa että kysyin terkkarilta kun poika oli suunnilleen samanikäinen että mitä ihmettä mun pitäis tehä kun vauva haluaa vaan istumaan koko ajan eikä oo muuten tyytyväinen kuin "istumassa". Terkkari katsoi mua jotenkin sellasella ilmeellä että "vitsi sä oot hellyyttävä" ja selitti että esim. missään kovalla alustalla ym. istuminen ei ole siis suositeltavaa mutta sylissä saa istuttaa niin paljon kuin lapsi haluaa, koska se aikuisen vartalo tukee "pehmeästi" sitä vauvan kroppaa ja paine ei silloin kohdistu pelkästään selkärankaan tms.

Meillä myös "istutaan" kovasti jo tytön kanssa. Ei suostu muulla lailla viihtymään..

Kimalle, poju 1v3kk ja typy 2,5kk
 
Joku kyseli toisesta lapsesta .
Mulla on nyt sellainen tilanne että mietityttää olisiko se pikkukakkonen nyt sitten jo tulossa.
Syön kyllä pillereita ( cerazette ) mutta olen kyllä aiemminkin kuullut että ihmiset ovat minipillerien aikana tulleet raskaaksi.

Noi pillerithän voi sekoittaa kiertoa, mutta jos kierto olisi samanlainen kun ennen kun tulin raskaaksi niin maaanantai aamuna olisi pitänyt menkat alkaa.
Lisäksi mulla on ihan samanlaisia oireita kun silloin kun aloin meidän neitiä odottaa ( äkilliset pahoinvointikohtaukset, tietyt juomat oksettavat ( vesi, kahvi ) illalla olen TODELLA väsynyt ja eilenkin nukahdin sohvalle miehen olkapäätä vasten yms.... )

Menkat mulla oli viimeksi silloin kun neiti oli tasan 9 viikkoa, ja siis maanantaina tuli 13 viikkoa täyteen.

Suunnitelmissa oli se toinen tehdä aikaisintaan sitten kun lopetan imetyksen, ja siis täysimetystä haluaisin jatkaa 6 kk asti.

Seksiä ollaan kyllä harrastettu melko usein ja muuta ei ( tietenkään ) ole käytetty kun niitä pillereitä.
Suunnittelin että jos ei mitään tapahdu niin käyn huomenna apteekissa ostamassa testin ja teen sitten to-aamuna kun mies on töissä ( viimeksi testailin kun mies oli koulussa ja sitten ihan paniikissa kävelin käppää ympäri ja mietin että miten kerron )
 
Tervehdys :wave:

Meillä on parin viikon Viron reissu takana ja pitkästä aikaa ehdin tännekin sivuille taas.
Reissu meni oikein hyvin, vauva oli hyväntuulinen suurimman osan ajasta ja automatkatkin lähinnä nukkui. Huomattiin vain, että tyttö on alkanut jo vierastamaan, mumman sylissä tuli heti kovat huudot.

Tänä aamuna käytiin 3 kk neuvolassa. Mitat oli 6640g ja 62cm.
Tuli myös kaksi rokotetta, se rotan tehoste ja joku toinen.
Neuvolatäti antoi jo niitä kiinteiden ruokien ohjeitakin mukaan, mutta en mä niitä ole ihan vielä ajatellut aloittaa. Varmaan joskus 4 kk iästä eteenpäin, kuten edellistenkin lasten kanssa oon tehnyt.

Meilläkin jo tyttö "istuu" sylissä. Itse hän on alannut nostamaan itseään istuvampaan asentoon, eikä meinaa ihan vauva-asennoissa enää viihtyäkään. Mä olen kyllä sylissä istuttanut noita isompiakin lapsia vauva-aikana. Mutta esim. syöttötuoliin olen laittanut vasta sitten, kun ovat itse oppineet nousemaan lattiallakin istuma-asentoon.

Nyt lähden laittamaan jotain syötävää. Yritän vähän paremmin lukea teidän kirjoitukset läpi, kun olisi taas aikaa. Olis tuossa pöydällä vielä parin viikon postitkin lukematta..

RangaTanga + prinsessa 3kk :heart:
 
Oon lueskellut teijän juttuja jo viime talvesta, mutta nyt vasta "uskaltauduin" kirjottamaan :)
Eli meille syntyi suloinen tyttövauva 31.08.2009 klo 10.27. Mitat oli 50.5cm ja 3880g, pää 36.

2kk neuvolassa käytiin pari viikkoa sitten ja tyttö kasvanut hirveästi! Painoa oli jo 6390g ja pituuttakin 58.5cm. Pituudessa mennään keskikäyrällä ja painossa +2käyrän yläpuolella :LOL:
Mä haluaisin kyllä toisen lapsen mahd. äkkiä. Ettei tarvis mennä töihin.. :D Ei vaa, kyllä se ois helpompaa et menis samalla vaipparumballa. Ainaki kuvittelisin.
Meijän typy se on oikee kunnon unikeko, päivisin vetelee 4-5tunnin päikkyjä ja yöllä nukkuu 6-9tuntia putkeen :LOL: Hereillä ollessaanki vaan hymyilee ja juttelee. En olis ikinä uskonu tän olevan näin helppoa!

Nemi- & Typy 11vkoa
 
Tervetuloa Nemi! :flower: Meidänkin tyttö on tosi hyväntuulinen tyyppi. Päikkärit nukkuu 3-4 tuntia ja yöunilla herää pari kolme kertaa syömään. Joskus yöunille nukahtaminen on neidille vaikeaa, mutta hyvin nukkuu yöt kun nukahtaa. Tänään aamulla kun heräs, niin kiljas merkiksi, että hereillä ollaan ja kun menin kattomaan niin naureskeli siellä meidän sängyssä. :D

Oon eilisen raivannut huushollia. Mä en ymmärrä kun kaappeihin kertyy kaikkee roinaa. Tytön huonetta pitäis sisutaa, mutta alta täytyy raahata muutama isompi huonekalu pois. Onneks anoppi ottaa tai jos ei ota kaikkia niin vien Fidaan. Rakastuin Ikean nojatuoliin http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S49849280 ja haluan sen tytön huoneeseen. Siinä on ihana sit lukee kirjoja. Tykkää jo nyt katsella kuvia ja mikä hauskinta jopa pelkkää tekstiä. Monena iltana nukahtanut mun viereen, kun luen kirjaa.

Nyt meen laittaa vielä muutaman sipulin maahan. Ostin alelaarista 50 senttiä pussi ihania, erikoisia tulppaaneja ja narsisseja. :flower: vielä ehtii kun tuli plussaa ja maa ei jäässä. :)
 
Meilläkin istutaan sylissä kun ei enää tykkää olla vauva asennossa :)

Luminella ihana tuoli! Meilläkin on tytön huoneessa nojatuoli jossa sitten luetaan satuja ja imetetään kun neiti joskus muuttaa omaan huoneeseen.

Millon ootte ajatellu että vois lapsen siirtää omaan huoneeseen? Meijän tyttö nukkuu yönsä hyvin, mutta ite heräilen sen ähinöihin ja pyörimisiin. En kuitenkaa vielä raaskis siirtää ku hän on vasta 2.5kk.

Pitäis mennä laittaa pyykkei ja harvoimaa pihaa nyt ku lumet suli, mut koko ajan keksin jotain "parempaa" tekemistä. :LOL:
Oon aika laiskanpuoleinen kotihommien suhteen ja ukkoo ärsyttää töiden jälkee tulla siivoomaa. Ymmärrän kyllä häntä, voisin yrittää parantaa tapani =)
 
nemi Tervetuloa mukaan! Meillä siirrettiin poika omaan huoneeseen jo pari viikkoa sitten, 2,5kk:n ikäisenä kun öiset ähinät vei mieheltä ja multa yöunet. Pojan huone on ihan meidän makkarin vieressä joten herään hyvin sitten niihin ähinöihin joihin tarvis ;)
 
Aniit, näin kaverilla tuon tuolin ja kehui myös että siinä tosi hyvä imettää. Siksi tulikin kiire raivata kamaa pois uuden tieltä. Haluun sen heti. :D

Nemi, mä oon ajatellut siirtää tytön oman huoneeseen ehkä joskus vuoden ikäisenä tai sit kun itsestä hyvältä tuntuu. Ei ole nukkunut vielä omassa sängyssäänkään. Musta on ollut ihana, kun toinen möhisee ja nukkuu mun vieressä. Mutta mulla onkin niin hyvät unenlahjat, että saan nukuttua. Ja tyttökin möhisee vaan silloin, kun ruoka-aika lähestyy. :)
 
Syystonttu meilläkin tytön huone ois ihan meijän huoneen vieressä, eli ehkä sitä vois kokeilla. Mua vaa pelottaa et mitä jos en heräiskää jos toiselle tulis joku hätä.. Täytyypi keskustella miehen kans. Luulen kyl et myös neiti nukkuis paremmin omas huonees ku aina se kuitenki herää siihen ku me tullaa nukkumaa ja jos viel luen sängyssä jotain.. Vaikeita juttuja :)

Luminella Mä en oo ollenkaa uskaltanu pitää vieres nukkumassa ku ollaa kumpiki miehen kans aika levottomia ja hyöritää ja pyöritää :D
 
Mietin Nemi ihan samoja juttuja ja päätinkin että sit jos poika sairastuu tms. niin sit otetaan pinnis siksi aikaa meidän makkariin. Itse koin tärkeäänä asianä sen et poika osas jo siirtää päätään sivuille ja vaikka puklaus tulis katseen ollessa ylöspäin, osaa hän jo reagoida siihen. Mut sä varmaan valvot eka pari yötä kun vauva on siirretty omaan huoneeseen mut sitte totut kuulemaan ne oikeat kutsut ;)

Ja vielä... me alettiin kaikki nukkuu paremmin ku laitettiin poika omaan huoneeseen. Pojalla hurisee seinän takana sähkökaappi, lie syynä ;) Mä tykkään ottaa päikkäreitä pojan kanssa samassa sängyssä mutta öistä ei tullu niin mitään koska mies on kova potkimaan ja mä vaan valvoin ja ihmettelin pienokasta... :saint:
 

Yhteistyössä