*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Syystonttu Kyllä varmaan tässä lähiaikoina nyt sitä sit kokeillaan. Eihän se hirveen raskasta sit ole sitä pinnasänkyä siirtää takasin meijän makkarii jos tarvii :LOL: Ja tyttö osaa kyllä kääntää pään sivuille jo hyvin. Ehkä kuitenki nukkuu vielä tän kuun loppuu meijän huoneessa. Kiitos rohkasusta! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piritta88:
mäkin haluisin kovasti lähteä viron reissulle, kenkiä ostelemaan. mites teillä meni vauvan kanssa laivamatka RangaTanga?? vai menittekö laivalla edes?
Joo, laivalla mentiin. Me varattiin hytti molemmille matkoille, niin sai siellä rauhassa syöttää vauvaa ja nukkua päiväunia jne...
Laivassa on ihan helppo olla lasten kanssa, kun saa liikkua. Autossa tai lentokoneessa on paljon hankalampaa matkustaa, kun on ahdasta eikä pääse kunnolla liikkumaan.
Me käytiin muutaman kerran Tallinnassa ostoksilla. Silloin on helppo tehdä ostoksia, kun vauva nukkuu. Ja onhan niitä vauvanhoitohuoneita, niin pääsee vaipanvaihdoille tai syötöille välillä.
Mä olin yllättynyt, kuinka hyvin pärjättiin kolmen pienen kanssa reissussa:)

Meillä on neiti nukkunut tosi pitkiä päiväunia tänään. En tiedä tekikö ne aamuiset rokotteet noin uniseksi... Taisi nousta myös vähän lämpöäkin, en ole mitannut, mutta oli jotenkin niin lämpimän tuntuinen äsken.

Nemi- Tervetuloa joukkoomme :flower: =)
 
Ilmottaudutaan mukaan! Olin jo tuolla odotuspuolella mukana. Tänne en ole saanut aikaisemmin aikaseksi kirjoitella. Eli minulle syntyi poika 27.8 3622g, 49 cm ja pipo 34,5cm. Kaikki on mennyt hyvin (paitsi imetys joka tyssäsi ihan alkumetreillä :ashamed: ). Poika on tosi rauhallinen ja kasvanut hienosti. Painoa oli 3kk neuvolassa 6,2 kg ja pituuttakin jo 62 cm.

Täällä sairastetaan koko perheen voimin sikainfluenssaa. Käytiin sunnuntaina lastenklinikalla kun Emilin kuume nousi niin korkeaksi ja hän nukkui vain koko ajan. Siinne kun päästiin niin kuume oli tietenkin hävinnyt ja poika hymyili hoitajille ja oli aktiivinen. :kieh: Kovasti vakuuteltiin että oli hän kotona kuumeinen. Ottivat verikokeet kuitenkin, joista sitten paljastui että hänellä oli virus. Saatiin tamiflu-kuuri ja päästiin kotiin koska muita oireita kun kuumetta ei ole ollut.
 
maria-s yritin tossa aiemmassa jo viitatakin, että äidin opetukset istuttamisesta on tiukasti mielessä. Se on ollu kova paasaamaan aiheesta, etenkin pikkusiskojen vauva-aikaan. Ei siis todellakaan mitään asiantuntijatietoa :LOL: Olipa hyvä, että tuli keskusteluaistuttamisen turvallisuudesta, niin ei tarvii miehen enää salaa minulta vauvaa istuttaa ;)

Mynta paranemista pienelle ja tietenkin koko perheelle!

Sisutamisesta ja vauvan nukkumisesta omassa huoneessa: Siirretään vauva kun saadaan lastenhuone valmiiksi, joka tapauksessa ennen mun tiiviimmän opiskelun alkua, eli viisikuisena viimeistään. Onko jollain jotain sisustussivuja tiedossa, josta vois kattoo vinkkejä? Metsä/viidakkoteemaa olis suunnitelmissa..



 
Niin ja argh. Kyllä on piinaavaa, vaikka mielenkiintoista tää opiskelu! Kaikki, mitä kasvatuksesta puhutaan täytyy nykyään peilata omien mahdollisten metodien kautta! Ja tieto lisää tuskaa, eli en voi olla miettimättä mitä kaikkea voisin tehdä väärin ja mahdollisesti pilata lapseni tulevaisuuden. Tiiän, että on tää on älytöntä! Tää äitys on välillä niiiiiiin pelottavaa mut silti ihaninta! (Tänään siis puhuttu itsesäätelytaidoista ja vanhempien merkityksestä niiden kehittymisessä..)

Niin ja tervetuloa kaikki uudet!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Niin ja argh. Kyllä on piinaavaa, vaikka mielenkiintoista tää opiskelu! Kaikki, mitä kasvatuksesta puhutaan täytyy nykyään peilata omien mahdollisten metodien kautta! Ja tieto lisää tuskaa, eli en voi olla miettimättä mitä kaikkea voisin tehdä väärin ja mahdollisesti pilata lapseni tulevaisuuden. Tiiän, että on tää on älytöntä! Tää äitys on välillä niiiiiiin pelottavaa mut silti ihaninta! (Tänään siis puhuttu itsesäätelytaidoista ja vanhempien merkityksestä niiden kehittymisessä..)
Voi vitja.. mä oon miettinyt ihan samaa... Mulla on koko ajan sellanen vähän syyllinen olo ja huono omatunto ja paljon mietin et teenkö oikein ja mitä voisin tehdä paremmin... Just luin Sinkkosen kirjaa jossa se kirjoitti että lapselle paras äiti lapselle on epätäydellinen mutta rakastava ja aina parhaansa tekevä :) Yritin miehellekkin selittää etten mä tiedä olenko hyvä äiti yms.. mut ei se oikein tajunnut.. EHkä sitä on vaan niin kriittinen itselleen, kun on nähnyt yhtä jos toistakin perhettä tuolla kentällä ja saanut paljon vinkkiä miten ei ainakaan halua toimia.. Ois se ihan kauheeta kasvattaa toisten lapsia kun oma ois ihan pellosta revitty! :LOL:


Nyt pää ihan tyhjä.. Olin äsken tentissä.. lukeminen jäi vähän vähiin, mutta tais mennä ainakin läpi...

ja munkin puolesta tervetuloa uusille!

:flower:
 
Tervetuloa uusille!

mä oon päättäny etten lue mitään kasvatusoppaita. saisin niistä vaan huonon olon itselleni aikaseks. tiedän että toimin parhaan tahtoni mukaan.

oltiin turussa kirpparilla tänään. järkytyin kuinka kulahtaneita vauvan vaatteita oli myynnissä ja silti hintavia! itse en tosiaan myisi niin kalliilla. no, silti muutama isompi body tarttui mukaan. :)
 
Juu tosiaan tieto lisää tuskaa, sillä mulla on kaupallinen koulutus enkä koskaan oo mitään kasvatus tms. opusta lukenut. Niinpä mä en kauheesti osaa stressata mun tekemisistä.. Ne mitä oon noista kiintymisteorioista täällä lukenut, niin en haluukkaan tietää enempää ku mä en imetä eikä poitsu nuku vieressä, ahdistais vaan..
 
unikuu108
tän toisen lapsen kanssa on must paljon helpompaa noidenkin yllämainittujen asioiden suhteen.ei pode huono äiti-mitä teen kun toi itkee- syyllisyyskimaroita.

istuttamiseen itse en vielä lähde. tottahan toikin punkee mut en kyllä syliin ottaisi istumaan. terkalla ne jossain vaiheessa kokeilee tätä: että jos kovalla nostat käsistä selällään makaavaa lasta istuma-asentoon ja jos lapsen selkä on suora niin tukee jo selkälihakset selkää ja se ei voi vahingoittua enää niin paljon. eli selkälihasten treenaamiseen lattialle mahalleen..tosin sitä tehdään vasta siinä 4-5-6kk paikkeilla.. mä antaisin kyllä lihasten kehittyä.mut kukin tyylillään..

toista mä ihmettelin että kuinka pieniä joidenkin vaunut on kun vaunukopat on jo pieniä??? vai ymmärsinkö väärin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Voi vitja.. mä oon miettinyt ihan samaa... Mulla on koko ajan sellanen vähän syyllinen olo ja huono omatunto ja paljon mietin et teenkö oikein ja mitä voisin tehdä paremmin... Just luin Sinkkosen kirjaa jossa se kirjoitti että lapselle paras äiti lapselle on epätäydellinen mutta rakastava ja aina parhaansa tekevä :) Yritin miehellekkin selittää etten mä tiedä olenko hyvä äiti yms.. mut ei se oikein tajunnut.. EHkä sitä on vaan niin kriittinen itselleen, kun on nähnyt yhtä jos toistakin perhettä tuolla kentällä ja saanut paljon vinkkiä miten ei ainakaan halua toimia.. Ois se ihan kauheeta kasvattaa toisten lapsia kun oma ois ihan pellosta revitty! :LOL:
Näinpä juuri :) Kiitos taas lohduttavista sanoista sulle ja Sinkkoselle!

Unikuu
kiitti istumistiedoista. Tota kai se mun äitikin yrittää sanoa, mutta ei osaa muotoilla kiljuu vain :kieh:
Nyt unille. Hyvää yötä!
 
Neydan käy kattoos lastenhuone.fi
Meillä esikoisen huone viidakkoteemalla, ja tykätään! On kyllä vielä kesken, vuodekatos uupuu ja sit kaavat olis sellaseen lattiatyyny-virtahepoon ( vai mikä se nyt oli ) tekijä puuttuu ;) Tosin aikapaljon on jo tarvittu osaavien isoäitien panosta noissa tekstiilijutuissa.

Äh kun taas ihan pihalla kaikesta, mä en nyt vaan oikein ehdi koneelle :headwall:
 
Mäkään en ole mitään kasvatusopuksia lukenut enkä varmaan lue. Tulis varmaa vaa paha mieli..

Mites muut, Pelkäättekö sikainfluenssaa? Mua kieltämättä vähän se tauti pelottaa enkä hirveesti kuljettele vauvaa tuolla kaupungilla yms. Ei kuitenkaa olla mitenkää eristäydytty :LOL: Mutta en joka päivä kyllä vie mihkää suuriin ihmismassoihin.. Ja itse en aijo rokotusta ottaa vaikka ikäni puolesta sen saisin. Vähän vaan epäilyttää kun ei sitä ole tutkittu. Ja se etenkin mietityttää että miksi ministerit ym korkearvoiset henkilöt rokotetaan eri aineella ku tavikset!?! :kieh:

Mitähän sitä tänää tekis neidin päiväunien ajan.. Tonne se meni ulos ja herää varmaan puol kolmen-kolmen maissa :)
Ostin lindexiltä ihanan tonttumekon ja -lakin, meinaan ottaa joulukorttikuvat varmaan tänään jos typy on hyvällä tuulella ja nauravainen. On se vaan niin kultanen..

Istumisesta vielä.. Mullekkin terkka sano että voi "istuttaa", siis ei mitenkään omalla painollaan vaan niin että pitää kättä pepun alla ja vauva on vähän niinku istuma-asennossa. En osaa selittää. :D

Nemi- ja rinsessa :heart:
 
unikuu108
mä tykkään lukee kasvatusopuksia mut ei mul oo aikaa MLL:n sivuilta joskus jotain isomman pojan uhma/käyttäytymisjuttuja /vinkkejä lueskelen..

mut nyt vauva-aikana enemmän kiinnostaa miten vauva kehittyy henkisesti/fyysisesti,mitä minkäkin ikäiseltä voi olettaa..miten se kuulee,näkee.mitä se oppii/miten kehittyy seuraavaksi.
löysin esikon raskausaikana kirjan kirjastosta missä mentiin kuukausi kerrallaan.siinä oli vinkkejä miten voi esim harjoittaa motoriikkaa yms tällasta.mitä vauvan kaa missäkin kuussa voi opetella..niinku temppuja yms(siis vahvistaa jotain kykyjä,kannustaa oppimisessa)

lainasin nyt saman kirjan ja oon kerran sitä vilassu..
meil on eeve ruennu rapimaan itseään samallai kun isoveljensä pienenä.tytöllä on myös kuiva iho. kaula ja taipeet menee herkästi huonoksi ja vaippa-alue punoittaa vaikka vaihtaisi nopeestikin vaippaa pissan jälkeen..
ihan samalai kun isoveljellänsä.. onkohan tällekin sit jotain allergioita tulossa.. :headwall:
 
Alkoihan se sikainfluenssa täälläkin vähän hirvittämään. Oireiden perusteella oli lääkäri sanonut että miehen työkaverilla on se. Se sairastui viikonloppuna. Eilen sairastui toinen jonka kanssa mun mies oli koulutuksessa. Eli nyt sitten odotellaan omaa vuoroa! Mä ottaisin rokotteen jos vain saisin mutta oon varmaan viimesten joukossa joka sen saa!

Tervetuloa taas uusille! =) Meillä on nyt jo kolme yötä nukuttu eka pätkä 5-6 tuntia. Ja sit kuuden seitsemän aikaa toinen syöttö. Ilta taas vaan eilen veny melkein yhteentoista eikä päikkäreitäkään oikeen haluaisi nukkua.

maria-s eipä tipu meikäläisen paino ei! Kaks viikkoa pysyi samana viime viikolla tippui 300g ja nyt ei taas tippunut yhtään. Koitan punnita itseni kerran viikossa! Mä just eilen äitille sanoin että mun kroppa taitaa kuitenkin olla tottunut vielä kovempaan rääkkiin työelämässa. Silloin liikuin työmatkat kävellen tai pyörällä, liikuin koko päivän töissä ja sit vielä lenkille!

Pakko lopettaa!

Päksäkkä ja Matias 2kk 4vko :heart:
 
Mä olen tehnyt muutama vuosi sitten opinnäytetyön (sosionomi amk) riittävän hyvästä vanhemmuudesta ja vanhemmuuden tukemisesta, joten paljon olen lukenut opuksia aiheeseen liittyen. Myös työni puolesta joudun paljon tekemisiin pienten lasten kehitysasioiden kanssa, joten aihe kiinnostaa paljon. Tosin nyt en ole lukenut yhtään kirjaa enkä taida erityisemmin lukeakaan. samoin kuin Unikuukin sanoi niin mua kiinnostaa seurata eri ikäkausien kehitysvaiheita ja peilata niihin, missä tahdissa oma vauva kehittyy ja miten vauvan kehitystä voi tukea. Mitään paineita en ota jos meidän vauva ei jotain "osaa" ns. "oikeaan" aikaan. Jokainen tekee juttunsa omalla ajallaan ja tavallaan.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Rimprenssa:
Mä olen tehnyt muutama vuosi sitten opinnäytetyön (sosionomi amk) riittävän hyvästä vanhemmuudesta ja vanhemmuuden tukemisesta, joten paljon olen lukenut opuksia aiheeseen liittyen. Myös työni puolesta joudun paljon tekemisiin pienten lasten kehitysasioiden kanssa, joten aihe kiinnostaa paljon. Tosin nyt en ole lukenut yhtään kirjaa enkä taida erityisemmin lukeakaan. samoin kuin Unikuukin sanoi niin mua kiinnostaa seurata eri ikäkausien kehitysvaiheita ja peilata niihin, missä tahdissa oma vauva kehittyy ja miten vauvan kehitystä voi tukea. Mitään paineita en ota jos meidän vauva ei jotain "osaa" ns. "oikeaan" aikaan. Jokainen tekee juttunsa omalla ajallaan ja tavallaan.
must on suorastaan ihanaa odotella aina niitä oppimisia.. esim kääntymistä tai tarttumista tai vaikkapa naurua..
ja lasten kasvamista on niin mahtava seurata.hauska katsoa millaisia persoonia niistä kasvaa,mikä niitä kiinnostaa ja mistä ne tykkää.. varsinkin tuo meidän 3v..ah,ihanaa.. :heart:
 
Sikainfluessasta, kyllä mä välttelen kauppoja ja kauppakeskuksia yms paikkoja. Siitäkin huolimatta, että oon saanut rokotuksen reilu viikko sitten, että jonkinasteinen suoja jo on, mutta viikko vielä niin on parempi. Influenssarokotuksiahan on annettu/tutkittu jo vuosikaudet eikä tämä sikarokote ole sitä kummempi. Eri viruskanta vain. Ja Suomessa kaikki, presidentti ja "päämiehet" mukaan lukien, saa saman rokotteen, Pandemrixin. Paitsi mahdollisesti kananmuna-allergikoille tulee toinen rokote, jonka nimeä en muista. Mulla ei tullut mitään muita oireita siitä rokotteesta kuin käsi vähän kipeeks, niin kuin usein muistakin rokotuksista. Musta on tärkeetä suojata itsensä ja välillisesti myös tyttö, kun se kerran on mahdollista. Ja aika monia kulkutauteja on rokotuksin nujerrettu.
 
Neydan mun piti vielä varmuuden vuoksi googlettaa se istumis-juttu..Mä oon siis ymmärtäny et saa antaa sylissä istua,jos tuetaan selkää.Mun sylissä ku Lari istuu niin hän nojaa vielä kummiski mun mahaa ja rintoihin.Isi kans vaan näytti et kato,miten poika istuu jo..Ku Lari ei tosiaan enää viihdy sylissä makuulla.Lattialla vielä sentää makoilee ja tutkii käsiään koko ajan paljon.Tarttuu jo tavaroihin joita näytetään,mut irrottaa kummiski otteen vielä hetken päästä siitä.Jaloistaan on myös alkanu pitämään kiinni.Saa nähdä millon löytää ne varpaansa,ku jumppaa kovasti jo varpaitaan sinne suunsa suuntaan..
Ei siis istuteta Laria enempää ennenku itse pystyy menemään lattialla istumaan ja siihen on vielä aikaa.

Tosta riittävän hyvästä vnhemmuudesta alkaa mullaki tuleen paineita,ku Larin alkutaival on ollu aika takkusta..Nyt on hiukan mukavampaa taas.Ottaa itteensä paineita ku katsoo ja näkee ettei pienen itkua oikein saa helpottumaan kovin helposti.Sitä miettii sillon just sitä omaa äitiyttään,ku mäki oon kyl nähny monenlaisia tapauksia,joista sadepäivänIlo tosa mainitsi ja aatellu niistä etten mä ainakaa noin...
Terapiaa yritän nyt itelleni saada jostain,et sais jossain käydä juttelemassa omista tunte muksistaan mm. tästä äitiydestä,ku mulle tää onni suotiin näin vanhana vasta..Jos oisiki nuorempi,osais varmaa moniin asioihin viitata vaan kintaalla.Mä aina muutenkin tavoittelen sitä täydellisyyttä joka asiassa ja sillon sitä kyl joutuu pettymään aika usein :kieh: oon huomannu,myös ihmissuhteissa!

tervetuloa uusilleki :wave:

Päksäkkä sähän oot sit samanlainen ikiliikkuja ku mäki oon ollu/olen.Ja ei hemmetti paino tipu :kieh: Mä oon yrittäny pitää vaan karkkipäivän,vähentää pullaa kahvin kanssa,ollaan äijän kans liikuttu viikkokausia askelmittarit taskussa,jopa 14000 askelta päivässä!Farkut vaan soi päällä,ulkoiluhousuista räjähtelee napit,ei voi ymmärtää.
Eihän täsä voi olla dieetillä ku imettää.Pitää saada ne tarvittavat kalorit.
Nyt sit meen tammikuussa kuntosalille pari krt/vko + ne meidän lenkit siihen,ni katotaan pääseks mittoihin!Mut lihashan painaa enempi ku läski :LOL:

Lari 3 kk ja Pömppövatsainen äitisä
 
lönö: Älä viitti, kun mulla on enää 7kg (no, 5kg jos katotaan ekasta neuvolakäynnistä 2-vuotta sitten...) jäljellä lähtöpainoon :D Mä siis lasken lähtöpainoksi painon ennen molempia raskauksia, mullahan näitä siis kaksi vuoden ikäerolla. Mutta, sitten taas jos miettii paljon tässä viikkoa vajaa kolmessa kuukaudessa on lähtenyt, niin sitä melkein 16 kiloa kyllä riemuitsee... yks 7 kiloa ei enää tunnu missään :LOL:
 
Läskit on tiukassa joo.. Mulla tuli 13 kg ja kaikki lähtenyt pois, mutta vielä ois 10kg tavoite painoon.. Mulla ei oo vaan yhtään itsekuria ja oon niin perso kaikelle roskaruualle.. :ashamed: oon yrittänyt nyt käydä 2 kertaa viikossa jumpassa ja kattoo mitä suuhuni pistän, mutta ei vaan kilot lähde ja jos yhdenkin kerran sortuu niin tulee triplana takaisin nekin mitä on lähtenyt.. Ja vaikka ne raskauskilot on lähtenyt niin silti toi maha on aivan järkky.. en tiedä millä tosta pääsee edes eroon :$

 
lönö, me käydään tytön kanssa pari kertaa viikossa tässä lähellä asuvien mammojen kanssa vaunulenkillä ja välillä aina kahvitellaan jonkun luona. :) ens viikon sunnuntaina meillä alkaa vauvauinti, jee! B) ja sit mä kerran pari viikossa huristelen Helsinkiin mun vanhemmille, miehen vanhemmille tai kavereille.

Nyt mä uskaltaudun lähtee ikeaan ostoksille. Käsidesi mukaan ja iso huivi naaman eteen. Mä oikeesti pelkään ihmisiä, jotka yskii. :LOL: vaikka yritän elää normaalia elämää...
 
Meidän neiti se sitte piti omaa showta viime yönä.. Jutteli ja kiljahteli sängyssä pari tuntia eikä suostunu nukkumaa. Se siis heräs 3.30 ja sain pariks tunniks nukkumaan 7.30. Ei ollu pahantuulinen vaan oikein ilonen ja jutteli hirvesti, mä en tietenkää sille mitää vastaillu mut silti jatko sitä. Mitä voin tehä ettei toi nyt jatku? Pitäiskö 5tunnin päiväunia alkaa lyhentämään? Eilenki meinaa nukku vaunuissa 10.10-15.15..

Mulla ei tullu raskauden aikana ku pari kiloa, mut ennestää sitä on sit vähän liikaa :LOL: Oon laihtunu synnytyksestä 8kiloa ja vielä ois matkaa.. Mut ku ruoka on vaa niin pirun hyvää! :)
 
unikuu mä kirjoittelin ainakin jokin aika sitten että vaunukoppa käy varmaan pian ahtaaksi. Meillä on Brion Kombi yhdistelmät. Koppa riittää kyl pituudeltaan mut leveys alkaa tulee vastaan kun jätkälle pukee haalarin ja äp:n makuupussin. Katsotaan nyt kauanko vielä mennään tuolla. Ostin kyl isomman lämpimämmän toppapuvun eli kun vaihdetaan siihen, täytyy katsoo jos vaihtais makuupussin peittoon. Sillä keinoin vois saada vielä koppavaihetta venytettyä.


Ja vielä unikuu, mikä se kirja oli mistä luit vauvan kehityksestä kuukausittain? Itse kaipaisin jotain sellaista..?

Nemi, meilläkin on viime viikkoina yöt menneet levottomampaan suuntaan. Poika syö edelleen kahdesti mutta sit 4 aikaan alkaa sellainen möngerrys että! Jotenkin tuntuu et se on puoliunessa... no, viime yönä tuntu masu taas vaivaavan mutta monena aamuna on ollut sellaista nyrkin imemistä. Sit viiden jälkeen se muuttuu selkeesti jo heräilemiseksi. Oon koittanut käydä taputtelemassa yms. et saisin pojan aamun venytettyä 6 asti mut oon nyt eka kertaa pojan syntymän jälkeen todella väsynyt noiden aamujen takia! Samaan aikaan tuntuu tosiaan et pojan päiväunet on parantunut. Ei kyl nuku yleensä yli 2 tuntia mut kuitenkin. Mietinkin et ei kait tässä oo käymässä nyt muutos väärään suuntaan (ei nuku öisin niin paljoo?). Itse oon jostain lukenut et yli 3h:n päikkärit voi alkaa vaikuttaa vauvan yöuneen mut on varmaan yksilöllistä!?

Sikainfluenssasta... oon koittanu olla panikoimatta mut en kans turhaan lähde ostoskeskuksiin tms.

Harrastuksista... mä haluaisin aloittaa pojan kanssa muskarin tammikuussa. Pitäis soittaa ja ilmoittautua. En vaan tunnu päivisin saavan itsestäni irti ku tuo väsymys on iskenyt päälle. Se on varmaan menny jopa jo yli koska kun poika nukkuu päiväuniaan, en millään saa itse unta... |O Mut totta tosiaan tässä kaipaa ihan kasvotustenkin vertaistukea ja pitäisikin alkaa tutustuu mitä tässä lähiseuduilla tapahtuu sen tiimoilta. On kuitenkin avointa päiväkotia ja MLL:n perhekahvilaa. Ihan mukavia varmaan.

Syystonttu ja pikkuleijona huomenna tasan 3kk ("jolloin ne ilmavaivat loppuu joillakin kun seinään!")

p.s. Pakko vielä lisätä tuosta väsymyksestä: onko kenelläkään muulla sellaisia tuntemuksia että on mennyt väsymys yli ja sen takia tuntee itsensä päivisin levottomaksi eikä osaa relata..? Sen kun yhdistää vanhemmuuden syyllisyydentuntoihiin niin aika hyvä kakku on koossa... :$
 

Yhteistyössä