*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Huh kun tänne tulee paljon tekstiä lyhyessä ajassa! Tervetuloa uusille :flower:

Päksäkälle ja maria-s:lle paljon tsemppiä iltaitkujen kanssa :hug: Meilläkin on ilmaantunut jotain outoa itkuisuutta viime aikoina, alussa luulin että johtuu masusta mutta lopulta olen tullut siihen tulokseen se on jotain eroahdistuksen tyyppistä...?! Neydan, sinä kun olet perehtynyt noihin kasvatusopillisiin asioihin, niin osaatko sanoa voiko eroahdistusta edes olla jo näin pienellä?? Meillä se on lähinnä sellasta, että saattaa alkaa hirvee huuto pääasiassa illalla, jos herää yksin päiväunilta tai jos jätän päivällä leikkimatolle yksin. Välillä viihtyy itsekseen, välillä saattaa alkaa parkumaan melko pian täyttä kurkkua. Iltaisin on muutaman kerran ollut sellasta huutoa että ollaan oltu ihan ihmeissään :eek: Eilen alkoi kitinä kun kävin illalla suihkussa, mies tietty poikaa katsoi sen aikaa. Minut nähtyään poju alkoi taas kujertaa ja kunhävisin hetkeksi näköpiiristä niin jo alkoi hysteerinen huuto joka loppui kun pääsi miun syliin. Nyt sitten tietty mietin, oonko tehnyt kuitenkin hölmösti kun nukutan vieressä ja aina otan syliin kun alkaa kitisemään... Mutta näinhän meitä neuvotaan tekemään ja se itsestäkin tuntuu oikealle! Polttelisi lukea kaikenlaisia kasvatusoppaita ja psykologian opuksia, mutta aika ei vaan anna myöten :/

Niin ja istuttamisesta, meillä mussukka ei oikein missään vaiheessa ole tykäännyt olla makuulla sylissä, joten alussa pidettiin "masullaan" ja pystyasennossa. Nyt myös "istutetaan" sylissä jos vaikka itse istuu sohvalla, tosin reilussa takanojassa... Käsistä kun tuota pojua nostaa vaakatasosta, niin pää sekä selkä pysyvät nätisti suorana niinkun on tehnyt jo pitkään.

Lönö, minä kans mietin jotain aktiviteettia, kun välillä leviää pälli täällä kotona. Muskariin haluaisin lähteä alkuvuodesta; toisaalta tässä lähellä olis yks leikkipuiston muskari mutta niinkin aikaisin kuin 9.00 aamulla eikä poika vielä silloin ole herännyt :LOL: Sillä kun on joku rytminsiirto tapahtunut, että illalla nukkumaan 24-01 ja aamulla ylös 9-10 aikaan. Ja mikä parasta, alkanut jo alkuyöstä nukkua 5-6 tuntia putkeen! Historiallista! :D Välillä tosin syö 1-3 tunnin välein, riippuu niin yöstä. Maria-s sitä taisi miettiä, onko 3 kk iässä joku kasvuvaihe ja näinhän ne väittää noissa vauvakirjoissa. Meillä ainakin syö tällä hetkellä päivällä useammin kun ennen, toivottavasti menee ohi... Niin ja siis vaunulenkillä n. tunnin verran käydään päivittäin, mut kaipais jotain missä tapaisi muita aikuisiakin.

Paino näköjään putoaa (tosi) hitaasti mutta varmasti, vaikka tuntuu että syö kuin hevonen :LOL: Sinänsä ihme ettei ole nousussa, koska olen herkästi lihovaa sorttia :headwall: Vielä 5-6 kg jäljellä; ennen raskautta olin ihan ok kunnossa kun jakso juosta 10 km lenkkejä. Nyt ei vielä tulis kuuloonkaan...!

Päiväunet oli välillä hakusessa viikko sitten, mutta nyt taas onnellisesti nukkuu tuolla ulkona n. 3 h päiväunia iltapäivisin. Aamulla ja illalla myös yhdet lyhkäsemmät 30-60 min.

Vaunukopasta, meillä Emmaljungan city cross (puolikova) ja tuntuu että aika kaponen alkaa olla jos on äp:n makuupussi ja vielä toppapuku. En tiedä millon voisi aloittaa tuon "ratasosan" käyttämisen ja jättää kopan pois...Onko kukaan niin jo tehnyt?

Sikalentusta, itse sain rokotteen ja jotenkin turvallisemmin mielin ollaan kun lapsi saa vasta-aineita nyt rintamaidossa. Lähipiirissä tosin on ollut jo parikin sikainfluenssaa, toisen kanssa olin useemman tunnin samassa tilassa (ennen rokotuksen ottoa) ja vielä halasin parikin kertaa eikä mitään oireita tullut :D Samoin miehen töissä on tautia ollut. Että ei ole kovin herkkä tarttumaan...

Poika on kans aloittanut nyrkkien ja peukun syömisen, eikä millään huoli tuttia. Aina hirveet yökkäilyt kun yrittää tutia tarjota. Noh, kaipa sormien/nyrkin syöminen menee jossain vaiheessa ohi, toivon mukaan aiemmin kun ekaluokalla :LOL:

Syystonttu täällä kans väsymystä havaittu. Kaipa se on sitten se 3 kk:n väsymys, josta äippä mua varoitteli. Ei enää oikein jaksa tehdä kotihommia niinkuin ennen, olen nimittäin yrittänyt pitää huushollin siistinä alusta asti ja ihan kohtuullisesti siinä onnistunutkin. Eipä ole miehen paljon tarvinnut siivota sen jälkeen kun jäin äitiyslomalle...

Piti varmaan kommentoida vielä vaikka mitä mutta ei tietenkään enää muista...

Layla ja pikku-ukko 3 kk
 
Moi!

Oon aktiivisesti käyny lukemassa juttujanne, mutta en oo jaksanu kirjottaa. :D Kirjottelin jo tuolla odotuspuolella, jos kukaan muistaa. Eli tyttö tuli 28.7. (rv 38+1), oli 3690g ja 51cm.

En imetä enää, korvikkeella mennään. Iltaisin syö velliä ja päivisin soseita ja maitoa. Olisko kellään muuten tietoa, mikä on n. 4kk vauvan maitosuositus/pv? Tyttö nukkuu nykyään muuten yöt heräämättä, mikä on ihanata. :D

[/b]Kikalle haluaisin sen verran sanoa, että lääkäri miulle ainakin sanoi, että Cerazette-kuurilla jää kuukautiset kokonaan pois.

Mistäs muusta täällä olikaan keskustelua. Juu,
istutan tyttöä jo sylissä. Tykkää siinä katella telkkaria. Ei ole vielä kääntyillyt, vaikka selällään toisinaan viihtyy puuhamatolla.

Painoa miulla on muutamia kiloja jäljellä. Raskausaikana tuli joku n. 25kg. Hyvin on lähteny vaunulenkeillä läskit (paitsi mahasta).

Terkut kaikille!

T. M & T n. 4kk

muoks. hyvät tummennukset, heh. :D

taas muoks. Piti lukea vielä se Cerazette-kirjanen, niin ei siinä lukenut mitään kuukautisten poisjäännistä... Ite en niitä syö, joten en tiiä. Huijasko lääkäri minnuu vai? :(
 
Kaikennäköistä pitäis taas kommentoida, mut päällimäisenä
Layla80: En tiiä pikkuvauvojen kasvatuksesta just muuta, mitä oon tarpeeseen tän esikoisen vuoksi lueskellu :) Luettu tarttuu päähän helposti ja muistan jostain semmoisen tiedon, että lapsi näinä kuukausina alkaisi hahmottamaan, olevansa eri ihminen kuin äiti ja siten "ikävöimään" kun äitiä ei näy. Mutta saattaa olla netistä poimittua mutuakin.. sadepäivän ilo ja Rimprenssa varmaan osaisivat tarkemmin vastata??

Muihin aiheisiin myöhemmin..
 
Layla80 Mäkään en nyt ihan pieniin vauvoihin ole niin tarkasti perehtynyt mut olisin kuitenkin samoilla linjoilla neydanin kanssa että tosta vois voihtua.. Sitä en sit tiedä et voisko myös esim maidon tuoksulla olla jotakin tekemistä asian kanssa... Ja kyllä mäkin oon monesti huomannut et Minttu saattaa itkeskellä muiden sylissä mut sit kun minä otan syliin niin rauhoittuu heti ja isihän meillä ne parhaimmat naurut saa aina :D


Neuvola kuulumisia.. Rokotukset on saatu.. En tiedä että menikö tosta rotasta mitään mahaan saakka kun sylki sitä mukaan sitä ainetta ulos kun th laittoi suuhun :whistle: ja pneumo ja sit sen toinen rokotus saatiin myös.. Vähän itki, mutta rauhoittui nopeasti, suppoja kävin varuiks hakemassa jos illalla on luvassa huutoa.. Pituutta 61cm ja painoa 7030g. Paino kuulema plussalla mutta sanoi ettei Minttu hänen silmäänsä mitenkään erityisen pyöreältä näytä.. Soseita aloitellaan muutaman viikon päästä kun maitoa menee yli litra päivässä.

Minttu nukahti äsken tuonne omaan sänkyynsä, saa nähdä kuinka kauan nukkuu.. Mun pitäis tehdä kouluhommia mut ei vaan jaksa.. Inhottavaa kun koko ajan on sellanen "pitäis tehdä sitä ja tätä"-olo.. :|
 
Moikka kaikille ja tervetuloa mukaan uusille :wave:

Rytmistä Meillä on alkanut arki sujua jo entistäkin paremmin. Ainoa mikä voisi muuttua, olis se, että Olli voisi mennä nukkumaan vähän aikaisemmin, vaikkapa kymmeneltä. Nyt kun nukahtaa vasta 23.30 tai sen jälkeen, niin itsekin on jo pakko ruveta silloin unille. Olis kuitenkin aika kiva viettää miehen kanssa kaksin aikaa vaikkapa tunti tai pari sen jälkeen kun lapsi on nukahtanut. Mutta en mä valita =) Viime yönä Olli nukahti puolilta öin ja nukkui 8 tuntia putkeen ja ruokailun jälkeen vielä jatkettiin nukkumista 9.30 saakka. Nyt on nukkunut 3,5 tuntia päiväunia ja kohta varmaan heräilee. Illalla nukkuu sitten vielä noin 40 min unet ja välillä saattaa nukahtaa ruokailun päälle kymmeneksi minuutiksi.

Painosta
Mulla ei ole vaakaa, mutta luulen, että melkein 20 raskauskilosta on noin 15 lähtenyt. Kymmenen lähti melkein heti ja nyt selkeesti on paino pudonnut hiljalleen. Mutta koska rinnat on entiseen nähden aikas paljon isommat, tuntuu monet vanhat paidat liian pieniltä. Tilasinkin just pari imetyspaitaa Myllymuksuilta, kun en viitsi ahtautua vanhoihin paitoihin ja on tollanen imetyspaita vaan niin kätevä sekä kotona että maailmalla.

sikainfluenssa Mä olin tossa välillä aika huolissani possunuhasta, mutta sitten päätin, etten voi alkaa elää jatkuvassa pelossa. Luin THL:n sivuilta kaiken aiheesta ja sen jälkeen olen ollut aika rauhallinen asian suhteen. Pakkasesta otetaan koko ajan marjoja sulamaan ja kaupasta ostetaan terveellisiä kotimaisia omenoita nyt kun niitä vielä saa, jotta ei sairastuminen ainakaan johdu vitamiinien puutteesta. Yritetään siis elää terveellistä arkea ja pestä käsiä ahkeraan. Ehkä hiukan ollaan rajoitettu menemisiä, etenkin sellaisiin kyläpaikkoihin, joissa on kouluikäisiä lapsia, jos on tiedetty lasten koulussa olevan sikainfluenssaa.

Onko kellään kokemusta Metsolan vauvanvaatteista? Onko koot reiluja, pieniä, väljiä, kapeita? Onko vaatteet kestäneet hyvin pesua? Voiko vaatteet pestä 60 asteisessa vedessä, kuten vauvanvaatteet yleensä?
http://www.lastenmetsola.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/LastenMe/Categories/metsola
Olis mun makuun pirteitä ja värikkäitä vaatteita, on hiukan alkanut ärsyttää selkeesti tyttö- ja poikavauvojen vaatteet. Meilläkin on etenkin lahjaksi tullut niin paljon vaaleansinistä vaatetta. Ja yks päivä Cittarissa ihmettelin, kun tytöille oli iloisen värisiä vaatteita tarjolla ja pojille tumman sinistä, tummaa harmaata, tummaa ruskeaa jne. Musta olisi kiva pukea vauva värikkäästi, kun vauvat itsekin tykkää reippaista väreistä ja selkeistä kuvioista.

Nyt taidan lähteä herättämään Ollia, kun muuten mun toinen tissi räjähtää ;) Maidontuotannosta ei ainakaan ole pulaa.

Hyvää viikonloppua sateesta ja pimeydestä huolimatta. Taitaa olla parasta kaivaa kynttilöitä ja jouluvaloja esille, ettei pimeys vie voittoa.

Vuokko ja Olli 2,5 kk
 
Ai niin, piti muuten kehua äitiyspakkauksen villaista välipukua. Olen keskusteluissa huomannut, että hirmu harva käyttää ko. pukua. Ja keväällä äippäpakkauksen ilmestyessä pukua kritisoitiin kovasti, kun aiemmin oli tainnut olla sellainen vanupuku. Mä olen käyttänyt Ollilla oikeastaan pelkästään tuota villapukua. Vaunuissa nukkuessaan pistän normi vaatteiden (body+puolipotkari) lisäksi villasukat, tumput, merinovillaisen ohuen kypärämyssyn, tuon villapuvun ja äippäpakkauksen makuupussin. Hyvin on poika tarjennut ja aina on niska, sormet ja varpaat lämpöisinä. Autossakin yleensä pidän ko pukua, ja siihen päälle pistän vaan ohuen fleece-viltin, jos sää on ollut viileämpi ja auto kylmä. Saa nähdä, milloin pitää kaivaa toppapukua esille, kun viime viikon pakkassäilläkin vielä tarjettiin tolla varustuksella. Kylmimpänä päivänä tosin oli puolipotkaritkin ohutta merinovillaa.

Ollilla on lahjaksi saatu fleece-puku (hupullinen), mutta sen kanssa vauvan iho jää herkästi sellaiseksi hikisen nihkeäksi. En nyt noista jutuista kauheesti tiedä, mutta voisiko villa imeä mahdollisen kosteuden itseensä ja hengittäisi paremmin, kun tuollainen keinokuituinen fleece-vaate.



 
Neydan ja Sadepäivän Ilo, saman asian olen itsekin lukenut jostain ja itsekin mietin että siitä vois johtua. Kai se siis jotain alkeellista eroahdistusta on... Ja lisäksi se, että rytmit on nyt muuttumassa kuulemma joillain aiheuttaa känkkäränkkää. Muutenkin ihan ihme kitinää ilmaantunut nyt päivisin, sitä ei aiemmin ole ollut. Ja tissi ei meinaa kelvata :/ Ihan outoa! Noh jospa hälle on hampaita tulossa kun kuolaa ja puree nyrkkejä. Tietty tässä vaiheessa kaikki maailman ihmeelliset asiat ihmetyttää, joten se kai aiheuttaa sitten tuota nukkumaanmenon vaikeutta, niinku joku muukin täällä tais asiaa pohtia aiemmin... Eilen poika meni nukkumaan 23.30 ja heräsi tunnin päästä ja seurustella pälätti iloisesti kahteen saakka. Eipä meilläkään liikaa tuota illan kahdenkeskistä aikaa jää vaikka yökyöpeleitä miehen kanssa ollaankin.

M86, Cerazette voi tosiaan aiheuttaa kuukautisten poisjääntiä, toisille taas pientä jatkuvaa tiputtelua (kuten allekirjoittaneelle :kieh: ). Mulle ei siis sopineet lainkaan em. pillerit.

Hyvät mitat Mintulla :D Veikkaanpa että meidän pojalla alkaa olla sekä paino että pituus samaa luokkaa - no näkeepähän sit ensi viikolla neuvolassa ;)

Vuokko75, itse otin tuon villapuvun ihan viikko sitten käyttöön ja tosi hyväksi havainnut! Ensin en meinaan edes muistanut koko puvun olemassaoloa, mutta onneks siitä joku täällä mainitsi niin tajusin kaivella sen tuolta kaapin perukoilta. Nyt kun ollut tosi lämmintä (5-6 lämpöastetta) olen jättänyt toppapuvun pois ja täysin sama vaatearsenaali kuin teilläkin käytössä. Tosin fleecepeiton laitan vielä makuupussin sisälle. Autossa sama homma, villapuku + fleecepeitto - ja hyvin on tarjennut.
 
Marraskuu jo kohta lopuillaan ja joulu lähestyy, käsittämätöntä miten nopeasti aika menee. kohta pojukin on jo 4kk. huh.

rytmit meillä vakiintunut oikeastaan silleen, että aamusin kasin-puol ysin aikaa ylös ja siitä jaksaa valvoa pari tuntia ja sit ekat päikyt, nukkuu oikeastaan vajaan tunnin. iltapäivällä toiset, ehkä hieman pidemmät, ja sitten vielä alkuillasta kahdet. eli neljät unet ottaa vielä päivisin. yöunille mennään siinä kasin pintaan, ihan kiva, niin jää itselle vähän illalla aikaa.

oon nyt juuri parina viime päivänä huomannu, että poju herää tosi levottomasti jos herää yksin, mutta jos olen läsnä ja heti juttelemassa, niin heti hymyilee herätessään, liekö juuri sitä eroahdistusta jos joutuu heräämään yksin.

raskauskiloista ah, yksi huoli mulla vähemmän..:) mulla tuli niitä 8, joista 6 jäi synnärille ja nyt mennään jo pari kiloa lähtöpainoa alempana, kai se on tuo imetys joka tehoaa. ihan normaalisti oon syöny ja herkutkin maistuu, juoda pitää runsaasti ja vesipullo on aina pöydällä muuten en muista.

mitä kokoa muuten se äp:n villasekoite puku on, en jaksa kaivaa nyt sitä kaapista. se vois tosiaan olla hyvä nyt "näillä pakkasilla"..:D käsittämättömän lämmintä marraskuun loppupuolella..

onko muuten jonkun vaavilla tosi kuiva iho. meillä on, ja voiteilla ja öljyillä on läträtty, tuntuu että mikään ei ole riittävää, iho ihan hilseilee. pää ei ole karstainen, vaan erittäin kuiva, ihan siis hiuspohjaan olen perusvoiteita tunkenut. olisko jollain vinkki hyvästä voiteesta? ceralan, abobase, erisan testattu..
 
Muratti eilen just otin pois sen vauvatuen, mutta taidan laittaa takas kun otan ohuemman puhun käyttöön.. Pitää testata. Mut mun mielestä vauva oli vapaamman oloinen ilman sitä, kun mahtui liikuttamaan käsiäkin :)

Layla80 meillä on kans ollu känkkäränkkäpäivät. Ennen hyvin kiltti vauva tuntuu huutavan joka asiasta ja haluaa olla vaan sylissä. Äsken huusi väsymystään kunnes nukahti syliin :( Toivottavasti on joku vaihe vain. Ja meilläkin valvottiin/kitistiin eilen klo 17-23, kun yleensä jossain välissä illalla edes torkut ottaa. Onneks sentään nukuttiin aamulla pitempään.

Vuokko katsoin noita Metsolan vaatteita --> kiitti vinkistä ja linkistä. Oon ihan samaa mieltä noista poikien vaateasioista! Mä kauhulla aina avaan lahjapaketteja, kun tiedän, että pitää yrittää olla iloinen sinisestä puuhapete-paidasta tai neljännestä sinisestä koirayökkäristä (tämä esimerkki on tosi :) Meidän vaatteet on suurimmalta osalta "syksyn" sävyisiä (kuvaa parhaiten), ja olis kiva saada jotain kirkastakin joukkoon!
Onko se äp:n villapuku tämä? http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/250309142429NU/$File/12880.32i.jpg?OpenElement
Just eilen miehen kans pohdittiin tota vaateongelmaa kun toppapuku on ihan liikaa, ilman makuupussiakin! Juteltiin ettei millään viitsis ostaa jotain tarpeeseen sopivaa pukua.. No, eipä ollu eka kerta kun en muistanu mitä vaatteita kotona äp:ssa tuli. Kiitti siis vinkistä!



 
Nyt äkkkiä kirjoittamaan kun poitsu nukkuu porukoitten pihalla, vasta kerran olen käynyt hyssyttelemässä. Mä yritin jo yks päivä kirjoittaa mutta heti alkoi makuuhuoneesta kuulua ähellystä. Voi kun toi pieni oppisi nukkumaan päivällä.

Me käytiin torstaina 3kk neuvolassa. Painoa Matiaksella on 7680g ja pituutta 62cm. Päänympärys oli 41,4cm. Pituutta ei olisi tullut kuin 1cm lisää joten taisi harjoittelija mitata pari senttiä väärin viimeksi. Rotarokote ja yhdistelmärokote saatiin ja niistä ei tullut suurempaa vaivaa. Rotasta meni maha vähän sekaisin. Pneumokokkirokote saadaan sitten 4kk neuvolassa. Lääkäri ei kerennyt kirjoittamaan reseptiä. Matiaksella on toiminut maha hieman huonommin lähiaikoina mikä on lisännyt tota itkuisuutta. Terkka käski antamaan luumusosetta 2 lusikallista päivässä helpottamaan. No nyt on kolme päivää pikkaisen maisteltu ja tänään ne taisi melkein kaikki tulla ulos. =) Muuten ei soseita aleta antamaan kun painoa tulee melkein 1,5kg kuussa. Maistella kuulemma joskus voi mutta ei sillä vielä kiirettä ole.

Kiitos muuten kaikille tsempeistä. Niitä aina välillä tarvitaan! :heart:

Mies on nyt ollut kuusi päivää tällä viikolla töissä kun muut sairastaa sikaa. Itse ei olla vielä sairastuttu. Kurkku kipua on ollut ilmassa. Tänään ne menee terveenä olevien työkavereiden kanssa ajamaan kartingia ja sit syömään. Mä yritin kysyä että tarviiko se grid-girliä tai sitten maskottia mutta ei kuulemma tarvitse kumpaakaan mukaan! :) No kiva että se pääsee jossakin käymään kun harvoinpa se mihinkään lähtee.

Nyt kun on paljon uusia tullut mukaan niin olisi kiva tietää mistä päin ihmiset on? Siis jos haluaa kertoa.

Jatkuu myöhemmin...
 
Moikka :wave:

Muratti88, Mä poistin muutama viikko sitten sen pehmusteen Gracon kaukalosta. Vauva mahtuu paremmin toppapuvussakin sinne kaukaloon ilman sitä pehmustetta.

Meilläkin on ollut paljon käytössä se äp:n villapuku. Musta se on tosi hyvä puku, se on niin venyvä, että on helppo pukea päälle. Meillä on se usein käytössä esim. vaunuillessa. On riittänyt hyvin se villapuku ja äp:n makuupussi. Ihmeen lämmintä on, vaikka marraskuu on jo yli puolivälin.

Sikaflunssasta, Oon ollut jonkin verran huolissani, mutta ollaan kuitenkin ihan normaalisti liikuttu ihmisten ilmoilla. Niitä rokotteita ei uskalleta ottaa kellekään. Jos satutaan sairastumaan, niin toivottavasti tulee lievänä.

Joko muilla vauvat kääntyilee? Meillä käännytään jatkuvasti kyljelleen. Pari kertaa on mennyt myös selältä vatsalleen, mutta ne on enemmän ollut sellaisia "vahinkoja" vielä.

Annitanni kyseli voiteista. Ootko Novalania kokeillut? Meillä on se pitänyt lasten ihot hyvässä kunnossa :) Meidän 2v poika kärsii kuivasta ihosta talvisin. Kesäisin aurinkoisina aikoina iho on aina parhaimmassa kunnossa.

Nyt vauva kaipailee huomiota, täytyy lopetella tältä kertaa.
Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 
Päksäkkä ja Pirittaa88 kyseli asuinpaikkakunnista.. Me majaillaan Lahdessa :)

Oon ihmetelly et miksköhän meijän tytön masu toimii vaan n. 4 päivän välein.. Onkohan se ihan normaalia? Ei kuitenkaan kitise tai muuten tunnu vaivaavan millään lailla..

Enpä nyt muista mitä kaikkea piti kirjottaa, muisti on hyvä mutta lyhyt :D Pitää mennä ruokkimaan neitiä kun se äheltää tuolla sängyssään..

Nemi- ja pikku-prinsessa maanantaina 12vkoa :heart:
 
äp:n villasekoitepuku on kokoa 70 ku joku sitä tääl kyseli.Ja meillä oli se tänään vaunuissa Larin päälläeka kertaa.Ihan riitti näillä keleillä ku mittarissa semmoset 8 plussaa..Niin ja tänään oli outo valoilmiö taivaalla pitkästä aikaa,mut en päässy ulos ollenkaan :kieh: vaiks täl viikol ollaan juostu joka päivä tuolla sateessa.no huomenna uus yritys sit.
Asutaan Turussa ja vasaramäen kaupunginosassa. Putkistoremonttia alkaa päälle pukkaamaan tässä talossa kohta pian niin,että muutetaan ilmeisesti evakkoon ainakin kuukaudeksi..Meillä täällä sit 2 kuukautta vesi asunnosta poikki ja viemäriki pois käytöstä.Pahin aika ku oikein jylistetään timanttiporalla ollaan pois täältä.

Onneksi ens torstaina on Larilla se lastenlääkäri ja allergiatesti.Täällä on viikon verran ollut jo enemmän ja vähemmän ilta-,ja muita kitinöitä.Eikä poika viihdy silloin oikein missään kymmentä sekuntia kauempaa..Kantaa pitäis koko ajan.Lisäksi mä hermostun kohta siihen,ettei Lari huoli tissiä ollenkaan iltapäivästä alkaen.Vasta nukkumaan mennessä kelpaa sitten.Ja yöllä kyllä syö tiheästikin.hohhoijaa.Mä epäilen edelleen sitä,että mulla vaan maito ehtyy pikkuhiljaa.En saanut toisesta tissistä viimeks pumpattua ku 10 ml!Toisesta tuli 60 ml ja siitä en ollu ihan just syöttäny.Mistäköhän sen sais tietää loppuuks se maito vaan.Luulen välillä jo,et Lari itkee nälkäänsä täällä päivät pitkät.Isänsä antoi äsken korviketta ja poika joi sitä 160 ml!Pitäiskö tosissaan vaihtaa jo korvikkeeseen eikä yrittää viimiseen asti tyhjistä tissistä syöttää..
 
Heippa, en olekkaan vielä kirjoitellut tänne ku kiirettä on kahden pienen lapsen äitinä ;)

Eli meille syntyi poikavauva 20.8. ja on nyt siis 3 kk ikäinen ja painoa ja pituutta on nyt 64 cm ja 7kg. Asutaan Turun seudulla myöskin.

Älkää suuttuko jos en ehdi tiiviisti kirjoitella mutta yritän kyllä :)

Nemi: Joillakin vauvoilla masu toimii just noin.. siihen voi kokeilla just tuota luumusosetta mistä aiemmin oli kans jollain puhetta. Meillä esikoisen masu toimi just noin ja välillä meni 7 päivääkin ja oltiin aivan kauhuissaan..edelleenkin hänellä on tosi huonosti toimiva masu, mutta nyt kun on jo 2,5 v niin on helppo ruoalla saada sitä toimimaan.

maria-s: Mulla on aivan sama ongelma ku sulla.. tissit on illasta tyhjät ja vauva ei välillä huoli tissiä ollenkaan, saa rintaraivareita. Ne alko aika lailla kyllä viime rotarokotteen jälkeen ja sitten sinnikkäästi vaan imetin, join tosi paljon ja otin välillä yhden kalja millä nousi maito tisseihin. Mulla ei kotikalja ainakaan toiminu, piti olla aivan kunnon kalja.. ja mulle se on järkkyä juoda ku en yhtään tykkää kaljan mausta. Kuitenkin sinnikkäästi vaan imetin ja en antanu muuta niin nyt on pari viikkoa taas kelvannu hyvin ja ainaki painoa oli tullu vaikka musta tuntuu ettei sieltä mitään tuu. Ja en kans silloin pumppaamalla saanu mitään ulos. Nyt sitten unta ku on saanu enemmän ja yritän useesti imettää niin alkaa se maitoki tuleen paremmin. Mutta tosi itkun kans olen kans muutaman kerran ollu, että onko oikeesti jo siirryttävä korvikkeeseen..
Meillä muuten se itku loppu välillä siihen, kun en sitten antanutkaan tissiä vaan laitoin tutin ja vauva alkoikin nukkuun..eli ei sitten välttämättä halunnutkaan maitoa vaan nukkua. Tsemppiä meille molemmille ja toivotaan että saatais vielä hetki imettää niin olis helpompaa ku värkätä pullojen kans. Vaan jos ei muuta tarjoa, niin kai se tissiki alkaa toimiin paremmin kun jaksaa vaan sinnikkäästi. Tietty jos toinen huutaa nälkäänsä, niin pakkohan se on antaa korviketta.

Kääntyilystä: Meillä kans käännytään kyljelleen jo kivasti ja vahingossa muutaman kerran menty mahalleen.

Rytmi on vähän hakusessa, mutta nukkumaan menee 21-22 aikaan joka ilta ja syö yöllä nykyään pari kolme kertaa ku väliin meni vaan yhdellä syötöllä.

Ja syötöistä puheen ollen.. meidän pikku herra haluaa ruokaa näköjään juuri nyt.. eli kuulumisiin ja hyvää viikonloppua!
 
Vihdoin pääsee jatkamaan!

Moonlight-80 tervetuloa kirjoittelemaan. =)

Niin ajattelin että olisi kiva tietää mistä päin ollaan, jos vaikka vaunuiluseuraa löytyisi. Mä olen Järvenpäästä.

Meillä ei vielä käännytä. Ilman vaippaa kyllä yritys on kova ja kyljelleen menee.

maria-s harmi kun imetys takkuilee. Jos vaan jaksat niin kannattaa yrittää. Mullakin meinasi silloin noin 2kk ikäisenä tuntua että maito ei riitä mutta kun sitkeästi imetin, pumppasin ja pidin poikaa lähellä rintaa niin maitoa tulee aika paljonkin tällä hetkellä. Me annetaan illalla ennen tissiä 1dl korviketta ja meillä ei ole sen jälkeen kun tämä aloitettiin niin rintaraivareita ollut. Yritä olla stressaamatta ja teet just niinkuin susta tuntuu parhaalta! :hug:

Meillä on nyt muutama yö kun poitsu on nukkunut omassa sängyssään nukuttu reilu kuusi tuntia putkeen. Yksi yö meni 8,5 tuntia. Eilen nukahti 21.15 ja heräsi ekan kerran vaille neljä. Seuraavan kerran seitsemän jälkeen ja sit ylös noustiin vähän yli kahdeksan. Ihanaa kun on saanut nukkua kunnon unia itsekin. Toivottavasti tätä jatkuisi pidempäänkin. Tissit on kyllä meinannut räjähtää.

Meillä poitsu ilmeisesti vierastaa hieman mikä on terkan mukaan ihan mahdollista vaikka onkin näin pieni. Mun sylistä katselee aina tosi pitkään alta kulmien muita ihmisiä ja jos antaa pian syliin niin alkaa hirveä itku ja poitsu katsoo mua.

Pelkääkö muilla vauvat pimeää? Meidän pojan kanssa on tosi ikävä lähteä illalla ulos kun se vaan itkee vaunuissa. Tänäänkin kun tultiin mun vanhemmilta itki moneen kertaan ennenkuin suostui nukahtamaan. Pitää vaan koittaa totuttaa.

Päksäkkä ja Matias 3kk 2pv :heart:
 
Moikka!

Paikkakuntagallup Me asutaan nykyään parin sadan metrin päässä Lahden rajasta Hollolan puolella. :)

Mies lähti vähän istumaan iltaa kaverilleen ja mä oon yksin kotona poitsun kanssa. Luulin jo saaneeni sen nukkumaan, mutta taas ähisee sängyssään, huoh.. No katotaan josko nukahtas kuitenkin itsekseen. Illat vaihtelee meillä nykyään hurjasti. Välillä nukahtaaa isäsnsä kainaloon helistintä katsellen, mutta välillä taas kitisee yliväsyneenä eikä rauhoitu millään (paitsi sylissä kävelyyn). Kyllä on kädet puuduksissa, kun tota 7-kilosta kantelee ympäri kämppää..Ahistaa aina illat kun ei tiedä mitä on tulossa, etenki sillon ku mies on työreissussa ja tietää et on yksin.

PäksäkkäOlitko se sinä joka työnteli vaunuja kolmekin tuntia? Täällä nimittäin kohtalotoveri. Tuntuu että poitsu tarvii aamupäivällä unta kolme tuntia että on tyytyväinen, joten meitsi sit työntelee vaunuja, kun ei nuku paikallaan kuin korkeintaa 40min. Tosin eka tosiaan nukkuu sen puoli tuntia paikallaan, mutta kun alkaa heräilemään, niin tää mamma lähtee lenkille. Onneksi välillä saa kavereista vaunuseuraa.. :) Ja puhelin on kiva kaveri. :) Tai sitten työntelen mun veljelle, kun sen vaimo on päivisin lasten kanssa pihalla niin voin jutskailla samalla..

Aktiviteeteista Me aiotaan lähtee vuoden alusta muskariin, yks viikottainen "tapahtuma" riittää meille. Lisäksi mun kaveri pitää äiti-vauva jumppaa, joten sinne meen sit jos jaksan..Siellä voi myös jumppailla painojen kanssa, jos poju viihtyy paremmin kaukalossa siinä vierellä. Sitä paitsi keväällä Lukas on varmaan jo sellannen jättiläinen ettei sitä jaksa meikäläinen enää tuntia nostella.. :kieh:

Villapuvusta Mä en oo kokeillu vielä sitä äp:n pukua, mutta mun äiti on kutonut Lukakselle ihanan villahaalarin ja se on meillä kovassa käytössä. Kuin myös siihen sopiva myssy, lapaset ja villasukat. Erityisesti pitkän matkan autoiluun villapuku on tosi hyvä kun ei ole hiostava niin kuin fleecepuvut..Vaunuissa mä oon pitänyt kyllä vielä villahaalarin päälllä äp:n toppahaalaria. Mutta se on tietty aika väljä, joten ei oo niin lämmin kuin sopivampi puku ois..

By the way, ähinä loppu sängystä ja Lukas nukahti ainakin toistaiseksi..Ihanaa, toivottavsti loppuilta on vapaata surffailua mammalle!! :) Harmi kun ei oo mitään herkkuja (hyvä toki raskauskiloille)..

En muista mitä kaikkea piti kirjotella.. Ainakin tervetuloa kaikille uusille!

Kuka kyseli viidakkoteemasta lastenhuoneeseen? Meillä ei oo viidakkoteemaa, mutta ompelin poitsun huoneeseen Vallilan Reino-kankaasta sarvikuonotyynyn. Vanu loppu kesken, joten tyyny ei oo vielä kokonaan täytetty, mutta laitan silti kuvan. Toki tyyny on aika iso, mutta musta silti tosi hauska. Sit kun Lukas on vähän isompi, niin aion tehdä sille sellasen viidakkoaiheisen "majapaikan" meidän portaitten alle, sinne tulis noita sarvikuonotyynyjä kaksi..

Muoks, unohin sen kuvan edelliseen eli tässä





Mutta tällästä tällä kertaa..

Aurora+Lukas, joka täyttää tänään 3kk
 
Me asutaan Loimaalla, suht lähellä Turkua. Tai no sama matka lienee Tampereelle muttei ikinä siellä käydä. :)

Leolla oli tänään ekaa kertaa se äp:n villahaalari, TYKKÄSIN!

Nukkumisista: Leksasta on tullu iso mies ku hän nukkuu nykysin jo päivälläkin. :) ja yöt nukkuu heräämättä. :) luksusta.

Poika kääntyili joskus viime kuussa, muttei oo enää sitä yhtään ees koittanu. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlight-80:
Aurora: Meillä vauvat nimikaimoja melkein.. meidän pojan nimi kirjoitetaan vain C:llä..eli Lucas. Mikäs teidän toinen nimi on? Ja aivan ihana tuo tyyny minkä olet tehnyt! Voi kun olis itsekkin noin lahjakas.
Kiitos Moonlight :) , vaikka eipä tuo tyyny nyt kauheesti taitoja tarvinnut.. Kiva nimi teidän pojalla :heart: . Meillä on Lukas Nooa Nestori. Nestori tulee molempien suvusta. Miettiittin viimeseen asti laitetaanko Lukas vai Luukas, mutta päädyttiin sitten ensimmäiseen, kun kävi kivemmin sukunimeen.. Yhtään en oo katunut :), mikäs teillä on?

AniitOnnittelut nukkuvasta pikkumiehestä.. (kade :) )
 
Voi luoja mikä yökyöpeli musta on taas kehkeytynyt... Mä kyllä entisessä elämässä tykkäsin yövuoroista, kun tää valvominen ei sitten ole alkuunkaan vaikeaa, mut se huomen aamulla nouseminen... |O :headwall:

Ja tervetuloa uudet!

PaikkakuntaG Turun "lähiössä" asustellaan, ei siis kuitenkaan Turussa, mut liepeillä.

Aniit ja muut jotka "omistavat" yöt nukkuvan lapsen... mä olen NIIIN kateellinen. Esikoinen aikoinaan nukku 2kk alkaen yöt, tää neiti on nyt kolme yötä herännyt syömään taas 2h välein. Joo, ja tuttipulloa lupsuttaa sen näkösenä et mikä tää on? Mitä täl kuuluu tehdä? Et kiva. Mä taisin olla liian saatavilla et unohtus koko pullo ja nyt meni sitten uusiks opetteluksi. Koska nälkähän tolla jo on, varmaan kaheksan kiloa puhkastu...

Ja kääntymäänkin oppi ihan ykskaks! :heart:
Parit perunamaistiaiset ollaan otettu, vaikka vannoin että en pidä kiirettä. Pakko, kun ei pullosta kelpaa ja kukaan ei jaksa noita öitä kun voi sitten syödä mielusti läpi yön. Kulinaristi :D

Ja nyt mua harmittaa etten ottanut ä-pakkausta jos siel on joku villapuku! Mä kun ajattelin et se pakkauksen paras juttu on jo entuudestaan, siis se vanupuku. Tosin, ei tuo likka siihen enää mahdu... :whistle:
Eikä muuten mene enää kunnolla 68cm toppiskaan ja 68cm bodyt siivosin just pois.

Viidakkoteemasta joku tosiaan kyseli ja mä vinkkasin lastenhuone.fi sivuston, kannattaa muidenkin vilkaista... :p
Ja ihanan tyynyn oli Aurora tehnyt! Voi kun olis aikaa ja taitoa... :ashamed:
Mä olen kyllä loputtoman ylpee siitä, että olen tehnyt laakapistotyönä ison suojelusenkelitaulun lastenhuoneeseen! :saint:

Mut nyt nukkumaan! :wave:
 

Yhteistyössä