Elokuisia varovasti huhuilen..

Tuumasta toimeen eli perustin jo...

Etsikään facesta Katja Koo, profiilikuvassa harmaapöksyinen vauva paljaine varpaineen ja taustalla mustavalkoinen kuusitapetti. Tuo on feikkiprofiili, laittakaa kaveripyyntöä ja näette mut sitten ryhmässä Katjan voi poistaa kavereista kun saan lisättyä ryhmään.
 
  • Tykkää
Reactions: maimo
Toivottavasti vielä löytyy porukkaa ryhmään! Jos muut ovat jo täynnä, eiköhän tämä pysy sitten pidempään auki :)

Varasin lääkärin ensi viikolle - piti olla hoitojen aloitus mutta onkin nyt toivottavasti varhaisultra. Silloin on 6. viikko, onko muilla kokemuksia näkyykö jo silloin? Kovasti noiden kemiallisten jälkeen haluaisin vahvistuksen saada... Tänään taitaa olla 5+0...
 
Toivottavasti vielä löytyy porukkaa ryhmään! Jos muut ovat jo täynnä, eiköhän tämä pysy sitten pidempään auki :)

Varasin lääkärin ensi viikolle - piti olla hoitojen aloitus mutta onkin nyt toivottavasti varhaisultra. Silloin on 6. viikko, onko muilla kokemuksia näkyykö jo silloin? Kovasti noiden kemiallisten jälkeen haluaisin vahvistuksen saada... Tänään taitaa olla 5+0...
Mä kävin 6+5 ja silloin ainakin näkyi syke ja pikkuinen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pandamama
Huh, taas joulun vieton jälkeen tänne ehdin pölähtämään. Kaiken maailman ruuista sitä ehti joulun aikaan stressata, lähinnä vanhojen sukulaisten epämääräisen ruokahygienian suhteen, että onhan riittävän lämmintä ja kaikki ei välttämättä edes ollut riittävästi uudelleen lämmitettyä... Kertaalleen kuitenkin kypsää, niin yritän ajatella että tuskin niistä mitään tulee, vaikka aika kova olen stressaamaan.

Ei olisi viime viestissä pitänyt sanoa mitään hyvästä olosta, nyt on pari vuorokautta oksettanut ja yököttänyt yötä päivää, huono olo hiipi mukaan varkain. Muutaman kerran oksentanutkin, lähinnä aamuisin. Ikävä tunne yökkäillä, kun ei yön jäljiltä ole mitään mitä sieltä ylös tulisi... Onneksi on tässä vapaapäiviä vielä. Viikkoja tulee huomenna tasan 6.
Tänään olen saanut syötyä oikeastaan vain lounassalaatin (kurkkua, tomaattia, sipulia, avokadoa, that's it..) ja muutaman sipsin ja konvehdin siskon luona kyläillessä (ei vielä tiedä tästä raskaudesta mitään). Vielä pitää yrittää, jos vaikka rahka tai omena uppoaisi. Sitä sanotaan, että usein syöminen auttaisi, mutta ei mitään tee mieli. Toivon todella, että tämä ei jatku kauaa, jo nyt olen ihan hulluksi tulossa :( Tyhjää parempi tuo salaatti ainakin lienee noin ravinnollisesti.

Iloista uutta vuotta kaikille! :)
 
Tuumasta toimeen eli perustin jo...

Etsikään facesta Katja Koo, profiilikuvassa harmaapöksyinen vauva paljaine varpaineen ja taustalla mustavalkoinen kuusitapetti. Tuo on feikkiprofiili, laittakaa kaveripyyntöä ja näette mut sitten ryhmässä Katjan voi poistaa kavereista kun saan lisättyä ryhmään.
Laitoin kaveripyynnön! :) tuskinpa ihan kaksistaan ryhmään jäädään, moni ei varmasti ole vielä halunnut liittyä faceryhmiin näin aikaisin viikoilla. :)

Oireista sen verran, että mulla alkoi eilen töissä 5+1 semmoinen jatkuva, etova heikotus olo:sick: ja metallimaku suussa koko ajan! Nämä oireet jatkuu. :ROFLMAO: tänään on myös työpäivä ja kiireinen sellainen (niin kuin aina) joten tuskin kerkee kauheesti välipalaa nappaamaan. No lohdullista että tässä vaiheessa tuntuu oireet kyllä vahvemmilta kun raskaudessa, joka päättyi pari kuukautta sitten keskeytyneeseen keskenmenoon. Vaikka tietenkään sekään ei takaa mitään. Oon päättänyt koittaa odottaa rauhassa np-ultraa. Helpommin sanottu ku tehty. :D Kiireinen talvi ja kevät kylläkin tulossa joten luulis helpottavan hieman asiaa kunhan saa liian stressin pidettyä kurissa.

Mini-n-n ja pieni tärppi 5+2 :love:
 
Mä laitoin kanssa pyynnön :) tuli mieleen, että onhan asetukset jotenkin niin että ryhmästä ei tule ehdotuksia muille kavereille? :whistle: luulen, että tuonne 'vanhaankin' ryhmään pääsee mukaan jos haluaa :)

@catalinas meillä on sama la :love:

Mulla on kestokrapula, väsyttää ja etomisaaltoja. Suurin oire on kuitenkin sairaan kipeät rinnat. Yhtään en muista milloin pahoinvointi alkanut edellisissä raskauksissa, mutta tavallaan vähän huolestuttaa, kun ei ole sitä kunnon pahoinvointia (n)
 
Mä olen kans kiinnostunu siitä fb-ryhmästä, mutta en taida vielä uskaltaa näin aikaisin liittyä.

Mulla ei ole mitään muita oireita kuin vatsan jomotusta silloin tällöin. Ultraan en ole saanu edes aikaa vielä, enkä sitä ennen tapaa ketään ammattilaista niin ajattelin tilata dopplerin, että sais edes itse kuunneltua sydänääniä mikäli siellä jotain on.
 
Eipä oo mua ainakaan noteerattu kun laitoin pyyntöä vanhaan ryhmään. Eiköhän me vielä saada yksi ryhmä kasaan :) Myöhemminkim voi vielä liittyä. Oon joutunut tänä vuonna jo poistumaan 2 ryhmästä kemiallisen takia mutta ehdin saada ryhmistä siinäkin tukea <3

Jotkut ryhmät suljetaan siinö 50:n hujakoilla jo ettri kasva liian suureksi.
 
Millaista vatsan jomotusta teillä on? Ainakin @Marceline mainitsi... Jotenkin pelkään sitä oiretta kun liittyy myös menkkoihin. Onko kellään runsasta valkovuotoa...?

Lupaan ottaa kaikki täällä aktiivisesti keskustelevat ryhmään heti kun uskallatte liittyä :)
Mulla oli paljon erilaisia vatsatuntemuksia heti hedelmöittymisen jälkeen ainakin noin viikon ajan. Siitä arvelinkin, että tärpännyt on. Muun muassa menkkamaista jomotusta oli aika paljon. Googletin, että olisi kohdun kasvukipuja. Nyt välillä vatsalla sellaista lämmön ja täyteyden tunnetta.
 
Juu rauhassa yritetään mennä. Niin käy kuin on tarkoitus.

Mulla laskurista riippuen 5+1 ja 5+2. 6. viikko joka tapauksessa. Aiemmat kemialliset selvisivät 5. viikolla...

Osaako joku suositella hyvää raskausappia?
 
Täällä plussattiin 18.12 eli aivan alussa mennään, menkoista laskettuna tänään 5+5.

Ensimmäinen raskaus ja tokalla yrityskerralla tärppäsi. Toivottavasti pysyy pieni matkassa. 7+ ajattelin varhaisultraa jotta selviäis onko siellä todella elämää ja onko oikeassa paikassa.

Pahoinvointi, väsymys ja kivut kohdun kohdalla pääasialliset oireet. Vauva olisi todella toivottu! :)
 
Alaselkää särkee - pelottaa. Menkkajuilinnalla ne kemialliset viimeksikin alkoi :(

Onko kellään muulla?
Mulla juilii kans aika kiitettävästi, varsinkin jos erehtyy rehkimään. Jos on kemiallinen niin haaleneeko se testiviiva vai miten sen tietää?

Onnea @Saarai!

Just kun valitin ettei ole vielä ultra-aikaa annettu niin sieltä se postissa tuli helmikuulle. Sitä ennen olis reilun parin viikon päästä tapaaminen kätilön kanssa. Sekin tuntuu pitkältä ajalta odottaa..
 
Mulla alkoi sitten vain menkat. Vähän ennen sitä hävisivät epämääräiset raskausoireet.

Huojentavaa kyllä että muillakin juilii. Jospa ne on niitä kasvukipuja sitten. En näköjään muista kaikkea aiemmista kerroista.
 
Onnea kaikille uusille odottajille! Fetajuustoa olen kyllä itse syönyt silloin tällöin, tarkistan vain, että pästöroitua kuten yleensä on. Noista siemenistä tuli Eviralta uusi suositus, ettei kauheasti saisi syödä raskaana, normaalistikin suositellaan vain 2rkl päivässä ja lapsille tais olla 1 rkl. Ne keräävät ilm.raskasmetalleja tms.itseensä. Vielä pari vuotta sitten tällaista suositusta ei ollut, koski vain pellavansiemeniä ja söin kurpitsansiemeniä ihan iloisesti..

Mulla on vihdoin alkanut keskenmeno-pelko karisemaan, kun tuli 7 viikko täyteen ja oireet senkuin lisääntyy ja voimistuu. Myös digiin sain 3+, kun muutama päivä sitä ennen 2-3viikkoa. Tilasinkin jo innostuksissani äitiysvaatteita ja vaunuja olen alkanut katsomaan! Olo on muutenkin jo sellainen,kuin olisin 5kk:lla!:)
 

Yhteistyössä