Elokuisia varovasti huhuilen..

Moi! Mä sain eilen elämäni ensimmäisen plussan raskaustestiin :) Yritystä on jo yli puolitoista vuotta takana ja lapsettomuusklinikalla ollaan toukokuusta lähtien. Nyt joulukuulle oli suunniteltu ensimmäinen inseminaatio. Olo on kyllä epätodellinen ja varovainen, silti haluan olla positiivisin mielin ja yritän uskoa, että kaikki menee hyvin :) Laskurin mukaan 8.8. olisi LA. Huomiselle on varattuna lapsettomuusklinikalle aika verikokeeseen.
 
@elfrida ihanaa ja hurjan paljon onnea ja tosiaankin toivotaan ja uskotaan että kaikki menee hyvin. Mulla taas ihan toisenlainen tilanne. Itsellä kolme koululaista ja miehellä kohta 3v täyttävä ja 5v lapset ja nyt sit yhteistä odotellaan. 7v sitten olin viimeksi raskaana ja tuntuu että oon ehtinyt unohtaa ihan kaiken. :LOL: Mulle iski eilen tosi huono olo ja tänään jatkuu..syömisestä eikä mistään ole apua. Nytkö tää jo alkaa. Lisäksi ihan kauhea turvotus päällä. Mutta ei, mä en valita ;) Mä varasin ajan varhaisultraan joka on 18.12. Sitä odotellessa.

Ilihc 4+3
 
Täällä yksi! :)
Tein viikko sitten myös testin ja plussa oli. La näyttäis mullakin olevan 3.8.
Meillä esikoinen täytti juuri vuoden ja ollaan oikeestaan toivottu toista samantien perään. Esikoista yritettiin 3 vuotta ja nyt oli myös tarkoituksena mennä keväällä lapsettomuuspolille, mutta luomuna tulikin❤. On ihan epärealistinen olo, kun tulikin näin pian! Ihanaa!

Onnea plussista teille muillekkin!
 
Onnittelut elfrida ja Ilihc :love: Missäpäin Suomea elfrida olette hoidossa, kun pääset luomuraskauden kanssa polille verikokeeseen?
Täällä olis yksi juuri plussannut!
Laskettu aika on ihan epäselvä, koska mun kierto vaihtelee 29-35 (40) ja tällähetkellä uskon tuon la:n olevan 31.7 tai 1.8. Mutta tänne päädyin nyt kuitenkin kirjoitteleen :)
Tein positiivisen raskaustestin 23.11, kp 34, ja yllätys oli aikamoinen, koska tein testin ajatuksella, että "noh kokeillaan". Olin odotellu menkkoja, sillä oli tarkoitus ilmoittautua pakastealkion siirtoon seuraavasta kierrosta. Meillä tehty 2 ivf-hoitoa tuloksetta (paitsi ekasta km). Mutta viimeisimmän ivf:n välikierrosta tulin luomusti raskaaksi ja poika syntyi 9/2014 ja toinen luomupoika 1/2016. Nyt sitten reilut puoli vuotta odoteltu vielä uutta ihmettä, mutta koska ei ole kuulunut, niin päätettiin ilmoittaua passiin. Nyt sitten tulikin jälleen melkoinen ihme :love:

Kaikissa kierroissa olen kuulostellut oloja, mutta nyt en ollenkaan. Enkä osaa nimetä mitään muuta oiretta, kuin jäätävä väsymys urheilun jälkeen. Ja palelu. Mulla ollut todella vaikeat pahoinvoinnit molemmissa raskauksissa ja ne alkaneet viikolla 6. Nyt vielä toistaiseksi ei oo ollut minkäänlaista pahaaoloa. Millaiset olot teillä kahdella?:)

Helmiila 5+0
 
@elfrida ihanaa ja hurjan paljon onnea ja tosiaankin toivotaan ja uskotaan että kaikki menee hyvin. Mulla taas ihan toisenlainen tilanne. Itsellä kolme koululaista ja miehellä kohta 3v täyttävä ja 5v lapset ja nyt sit yhteistä odotellaan. 7v sitten olin viimeksi raskaana ja tuntuu että oon ehtinyt unohtaa ihan kaiken. :LOL: Mulle iski eilen tosi huono olo ja tänään jatkuu..syömisestä eikä mistään ole apua. Nytkö tää jo alkaa. Lisäksi ihan kauhea turvotus päällä. Mutta ei, mä en valita ;) Mä varasin ajan varhaisultraan joka on 18.12. Sitä odotellessa.

Ilihc 4+3
Kiitos :) Ja todella paljon onnea myös sinulle! Varmasti myös todella jännää aloittaa niin sanotusti uusi kierros :)

Täällä yksi! :)
Tein viikko sitten myös testin ja plussa oli. La näyttäis mullakin olevan 3.8.
Meillä esikoinen täytti juuri vuoden ja ollaan oikeestaan toivottu toista samantien perään. Esikoista yritettiin 3 vuotta ja nyt oli myös tarkoituksena mennä keväällä lapsettomuuspolille, mutta luomuna tulikin❤. On ihan epärealistinen olo, kun tulikin näin pian! Ihanaa!

Onnea plussista teille muillekkin!
Onnea sinulle myös plussasta! On varmasti ihan mahtava tunne, kun tällä kertaa raskautuminen kävi noin nopeasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: beeh
Onnittelut elfrida ja Ilihc :love: Missäpäin Suomea elfrida olette hoidossa, kun pääset luomuraskauden kanssa polille verikokeeseen?
Täällä olis yksi juuri plussannut!
Laskettu aika on ihan epäselvä, koska mun kierto vaihtelee 29-35 (40) ja tällähetkellä uskon tuon la:n olevan 31.7 tai 1.8. Mutta tänne päädyin nyt kuitenkin kirjoitteleen :)
Tein positiivisen raskaustestin 23.11, kp 34, ja yllätys oli aikamoinen, koska tein testin ajatuksella, että "noh kokeillaan". Olin odotellu menkkoja, sillä oli tarkoitus ilmoittautua pakastealkion siirtoon seuraavasta kierrosta. Meillä tehty 2 ivf-hoitoa tuloksetta (paitsi ekasta km). Mutta viimeisimmän ivf:n välikierrosta tulin luomusti raskaaksi ja poika syntyi 9/2014 ja toinen luomupoika 1/2016. Nyt sitten reilut puoli vuotta odoteltu vielä uutta ihmettä, mutta koska ei ole kuulunut, niin päätettiin ilmoittaua passiin. Nyt sitten tulikin jälleen melkoinen ihme :love:

Kaikissa kierroissa olen kuulostellut oloja, mutta nyt en ollenkaan. Enkä osaa nimetä mitään muuta oiretta, kuin jäätävä väsymys urheilun jälkeen. Ja palelu. Mulla ollut todella vaikeat pahoinvoinnit molemmissa raskauksissa ja ne alkaneet viikolla 6. Nyt vielä toistaiseksi ei oo ollut minkäänlaista pahaaoloa. Millaiset olot teillä kahdella?:)

Helmiila 5+0
Oikein paljon onnea!! Ihan nousi kyyneleet silmiin teidän tarinan luettua :) Me asutaan Keski-Euroopassa eli täällä ilmeisesti lapsettomuusklinikat toimivat tosi erilailla Suomeen verrattuna. Meidän tarinasta sen verran, vuoden yrityksen jälkeen mentiin tutkimuksiin. Miehellä kaikki ok, itsellä säännöllinen kierto, hormooniarvot muuten hyvät, mutta kohdun limakalvo selkeästi ohut. Kesällä sain progesteronin loppukiertoon tukemaan limakalvoa. Syksyllä tehtiin kohdun- ja munasarjojen tähystysleikkaus (laparoskopia) ja mulla oikea munajohdin oli kokonaan tukossa, muuten kaikki ok. Yhtä kiertoa lukuunottamatta ovulaatio viimeiset puoli vuotta aina oikealla puolella. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että oikea munajohdin on saattanut olla leikkauksen aika krampissa (ilmeisesti johtimen "terveestä" ulkonäöstä johtuen) ja sovittiin, että varmistetaan nyt joulukuussa auki-/kiinniolo ultralla tehtävällä aukiolotutkimuksella ja tuloksesta riippuen inseminaatio heti ensi kierrossa. Tässä kierrossa siis viimeisen kerran klinikalla määriteltiin ovulaation ajankohta ultralla ja loppukiertoon taas keltarauhashormoni. Iloitsin jo ensi kierron toimenpiteistä ja nyt siis pienellä avustuksella se plussa sitten tulikin :) Mulla ei oikeastaan ole mitään muita oireita vielä ollut kuin outo pistelyä / lyhyt aikaista särkyä alavatsalla ja rintojen arkuus.
 
@beeh paljon onnea ja hauska että on sama LA vaikkakin se voi tuosta vielä muuttua. jee meitä alkaa olla täällä enemmänkin.
@Helmiila paljon paljon onnea pienestä ihmeestä, ihanaa! :) mä tuossa jo kirjoitinkin että eilen alkoi pahoinvointi joka jatkuu tänään. Sellasta vellovaa aaltomaista eikä auta syöminen eikä mikään. Palee ja rinnat arat ja kauhee turvotus..siinäpä ihan tarpeeksi oireita näille viikoille :ROFLMAO:
 
Hei vaan kaikille ja onnea plussista <3
Itsekin plussasin viikko sitten ja täällä koittanut välillä käydä kurkkimassa eikö muka muita elokuisia vielä... mutta täällähän teitä nyt jo useampiakin
Aika huono täällä palstalla kirjoittelemaan, mutta jos vain joku perustaa fb ryhmän (salaisen!) niin huikatkaa mukaan
 
Kiitoksia onnitteluista:) Kyllä sitä vielä niin pelkää, että saako tämä onni jatkua loppuun saakka... Tässä päiväkahvikin hyvin vielä maistuu ja kuuntelen joululaujuja tähtien valossa. Kuopus nukkuu vielä päikkäreitä, ja esikoinen on mummilla kylässä. Viisi vuotta sitten olin tähän aikaan naistenklinikalla osastolla vaikean hyperstimulaation vuoksi. Olin kuolla komplikaatioihin. Olin sairaalassa yhteensä kuusi viikkoa ja kaikki päättyi lopulta siihen, että pieni elämä sisälläni antoi periksi - tavallaan pelasti minun oman henkeni:cry: Koska oma kroppani luovutti taistelun elämän kanssa ja lähti toipumaan hiljalleen vasta, kun raskaus päättyi viikolla 7. Pääsin jouluaatonaattona pois sairaalasta ja sain viettää joulun lapsuuden kodissani perheen kanssa <3 Nyt viisi vuotta myöhemmin odotan joulua jälleen. Saan haltioituneena seurata kahden pikkutontun joulun odotusta ja ite jännitän jokaista päivää :) Elämä on niin ihmeellistä. Se ottaa ja antaa.

elfrida, miten ihanaa, että saitte luomuyllätyksen <3 Tosi hienoa, että pääset klinikalle verikokeeseen. Se aina vähän rauhoittaa mieltä :)

Ilihc, auts tuo vellova olo:sick: On varmaan aika outoa olla monen vuoden jälkeen raskaana:) Mite sinulla raskauden sujuivat?

beeh, ihan mahtavaa, ettei teidänkään nyt tarvinnut hoitoihin lähteä! :) Miten sinun ensimmäinen raskaus sujui?
 
  • Tykkää
Reactions: elfrida
Voi kamala Helmiila mitä kauheuksia olet käynyt läpi :cry:
Täälläkin vielä aika eoäuskoinen olo ja todella varovaisin mielin kun edellinen raskaus tasan vuosi sitten todettiin tuulimunaksi (tai mikä lie oli, raskausmateriaalia vain ilman alkiota kuitenkin) vasta viikolla 11+...
Tämän ja edellisen LA väliä vain pari päivää, sattumaako vai joku tarkoitus... Mene ja tiedä sitten (n)
mutta että taas elokuisissa...
 
mimmmii, onnea sinullekin plussasta :love: ja surullisen polun sinäkin oot joutunut kulkemaan. Varmasti herättää monenlaisia tunteita tuo sama-aikaisuus raskauksien kanssa :unsure: mutta toivottavasti nyt lopputulos olis teilläkin se odotettu onnellinen :love:
 
@mimmmiii paljon onnea plussasta ja uskotaan että kaikki menee nyt hyvin :)
@Helmiila voi ei miten rankkaa sulla on ollut mut onneksi sulla on ihania pikkutonttuja. :)on kyllä ihanaa olla taas raskaana. Sain esikoisen tosi nuorena hän on nyt 13v ja silloin ei ollut mitään raskausvaivoja. Sen jälkeen kaksi raskautta on ollu henkisesti ja fyysisesti rankempia. Nyt aion kyllä vaatia että seuraavat vauvan kokoa tarkemmin. Tytöt kun painoivat 3190 ja 3020 niin kolmas oliki sitte 4250 ja mulle sanottiin että kyllä on samankokoinen ku tytötkin, vaikka itse tiesin ja tunsin kyllä et isompi vauva sieltä tulee. Onneksi en kuitenkaan etukäteen tiennyt että kuinka iso ja synnytys meni hyvin sen ansiosta että suostuivat laittaa puudutuksen ihan loppumetreillä.

Huono olo jatkuu edelleen :sick: ja kauhee väsy. Onneksi mun työ on sellainen että voin ottaa pienet päikkärit :D En malta odottaa että päästään kertomaan lapsille. Mietin että mitähän nuo isommat lapset tuumaa..vielä pitää vähän odottaa että pääsee kertomaan. Onko muilla ollut menkkajomotuksia tms. kipuja? Mulla aina välillä juilii ja alkuviikosta oli oikealla puolella kauhee kipu joka säteili reiteen mut meni onneksi ohi.

Ilihc 4+4
 
Ohhoh, miten rankkoja kokemuksia teillä:(. Toivotaan, että nämä elokuiset saadaan kaikilla syliin asti!:love:

Meillä on varhaisultra 22.12, ei malttais odottaa, mutta eiköhän nämä viikot mene nyt vähän nopeemmin, kun puuhailee esikoisen kanssa.

Esikoisesta raskaus suju aika hyvin, heti kun pahoinvoinnit oli selätetty. Toivottavasti tämäkin raskaus voisi olla yhtä "helppo". Ennemminkin se synnytys jännittää:confused:, mutta parempi olla miettimättä sitä vielä:D.
Yritän pysyä positiivisena siitä, että kaikki menee hyvin, vaikka näin pienillä viikoilla vielä ollaankin. Aika näyttää:love:
 
  • Tykkää
Reactions: elfrida
Verikokeen tuloksena hcg 87. Ilmeisesti ihan ok arvo tällä hetkellä noin kaksi viikkoa ovulaation jälkeen. Ensi viikon torstaina haluavat klinikalla jo katsoa ultralla näkyykö mitään, ei tietystikään vielä sykettä, koska silloin vasta 5+1.

Eilen illalla mielen valtasi epäusko, kun rintojen arkuus hävisi yhtäkkiä kokonaan. Onneksi mies jaksoi tsempata. Miten teillä muilla menee henkisesti? Olisiko kokeneemmilta vinkkejä siihen, miten saada mieli pidettyä rauhallisena ja ajatukset kurissa? :)

Mukavaa tiistaita kaikille <3
 
Moikka!

Onnittelut kaikille plussanneille! ❤

Täällä myös plussa tullut viikko sitten. Kuukautisten mukaan laskettu aika olisi heinäkuun lopuilla, mutta kuten kaksi edellistä raskautta on mennyt reilusti yli, uskon tämänkin menevän reilusti elokuun puolelle.

Olen luonut Facebookiin salaisen ryhmän, mikäli haluat liittyä siihen, lisää kaveriksi Titta Tee-niminen profiili (kuvassa vauvan jalat ja aikuisen kädet sydämen muodossa.) niin lisään sinut ryhmään. Titta-profiili on siis vain tätä varten tehty profiili, olen ryhmässä omalla profiilillani myös. :)
 
Onnea kaikille plussanneille! Täällä kans ne kaksi ihanaa viivaa tuli kunnolla esiin viikko sitten. Jos kaikki menee hyvin tämä olis meidän kolmas lapsi. Lasketusta en ole ihan varma, kun kierrot epäsäännöllisiä, arvioin elokuun ekoille päiville. Varhaisultrassa tarkentuu sitten.

Aika vähän on oireita, siksi oon edelleen tikutellut, kun epäilys kasvaa :unsure: Mutta kyllä se testi viiva tulee jo heti näkyviin ja on tummempi kuin kontrolliviiva, joten vielä raskaana ollaan :)

@elfrida Voi kun sitä osaisikin sanoa jotain miten sen alkuraskauden pelon sais pidettyä kurissa. Varsinkin ensimmäisen kanssa asia oli kyllä mielessä koko ajan ja tuntu, että ne ekat 8 viikkoa nt-ultraan oli pisimmät ikinä. Mutta jotenkin siitä selviää kuitenkin! Koittaa pitää itsensä kiireisenä muiden asioiden parissa. Ja helpottaa purkaa tuntoja muiden samassa veneessä olevien kanssa :love:

Mua kans kiinnostaisi fb-ryhmä, kun huonosti tulee tänne muistettua kirjoittaa.
 
Onnittelut matheldan8 ja Bonnielass :love:
Tuo fb-ryhmä on varmasti hyvä juttu, mutta eihän se kulje sellaisella nimellä, joka paljastaa asian. Nimittäin fb ehdotti mulle moneen kertaan ryhmää "vauva 2017", koska kaksi mun fb-kaveria oli liittynyt siihen ja siitä toki tajusin, että "ahaa, vauva siis tulossa" (y) En haluais ite fb:n kautta "kertoa" kaikille tätä asiaa....:unsure:

Ilihc, jopas oli kolmannella vaavilla kokoa. Hyvä, että kaikki meni hyvin, eikä varmaan ole jäänyt mitään suurempia pelkoja synnytyksestä..?
Teillä lapset jo niin eri tavalla ymmärtää vauvan tulon, varmaan on jännittävää kaikille :)

elfrida, en osaa mitään hyviä vinkkejä antaa tähän epävarmuuden aikaan, mutta niinkuin Bonnielass kirjoitti, niin vertaistuki ja muu tekeminen auttaa varmasti. Itellä on ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa niin kamala pahoinvointi, että se on tehnyt mut lähes hulluksi ja vienyt kaiken voiman ja ajatukset sumuun. Ekassa raskaudessa oksentelu kesti 24/7 sen koko 9 kuukautta! Toisessa sitten helpotti vähän puolen välin tienoilla, mutta oksentelin silti silloin tällöin loppuun saakka. Kaikki poppakonstit kokeilin ja jopa ihan lääkkeitä, mutta ei ollut apua. Tuo vähän pelottaa tietysti nytkin, että jos tulee taas niin paha ja pitkä vaihe:sick:

Mä oon myös tikutellut silloin tällöin ja viivat vahvistuu päivien edetessä. Jotenkin on nii vaikea uskoa, että olis oikeasti raskaana, kun ei juuri mitää oireita ole tässä vaiheessa. Mulla ei ole esim. rinnat yhtää erilaiset, kuin aiemmin. Ekassa raskaudessa ne turpos samantien ja oli niin kipeät, mutta tokassa raskaudessa ei mitään sellasta. Eikä nytkään.

Onko kaikki muut varanneet ajan varhaisultraan yksityiselle, paitsi elfrida siellä ulkomailla?

muoks. Kävin huvikseen katsomassa ryhmää vauva 2018, jossa paljon jäseniä ja sieltäkin taas paljastui yksi fb-kaveri, jota aika vasta näin ja vauva-asioista, kun puhuttiin, niin mainitsi, että "sitten joskus". Ymmärrän myös, että jos jotakin ei haittaa tuo paljastuminen, mutta itelle se tässä vaiheessa tuntuu epämukavalta :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille. ❤ Ja olipa kovia kohtaloita, tsemppiä paljon Ja toivotaan että raskaudet menee nyt hyvin! Ite tein testin sillä asenteella että tehdään nyt huvikseen, ei se kuitenkaan oo tärpännyt, ja eka katsoin väärää ikkunaakin ja kohta tajusin että oho miksi tossa vieressä on haalea plussa. Testin siis tein noin 4 päivää ennen menkkoja jotka piti alkaa 25.11. La oli neuvolatädin laskujen mukaan 31.7 tai 1.8, ite sain raskauslaskureilla 4.8. Toinen lapsi tulossa, entuudestaan huomenna 2v täyttävä tyttö ❤ Oireina huonoa oloa, väsymystä, närästystä ( palleatyrä ja refluksi vaivoina. )Rinnat kihelmöi ,Itkuherkkyys ja pinna palaa vähä nopeampaa kuin yleensä Varhaisultra 28.12.
 

Yhteistyössä