Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Pauzi

Sain siis tänään vastauksen pissakokeesta, ei ole tulehdusta, mutta jotain leukkareita ja verta mikä voi johtua kuivista limakalvoista. Ceridal-öljyllä täytyy nyt sit alapäätä voidella...

Mut nää kivut, siis mistä ne tulee?! Mä oikeestaan olisin toivonut että olis ollu tulehdus ja et nää kivut olis johtunu siitä, ja et niistä olis päässy lääkkeillä. Mut nyt ei sit ole oikein mitään helpotusta luvassa :'(
Kipu on siis sellaista polttavaa, kirvelevää, viiltävää kipua tuolla alapäässä jossain. Kohdun suulla tai virtsaputkissa tai jossain. Ja tuntuu yleensä silloin kun nousen seisomaan. Parina päivänä on sattunut niin paljon etten pysty liikkumaan sen kivun aikana, se menee sit ohi kun pääsen istumaan vähäksi aikaa. Mut en mitenkään selviä 5-7 viikkoa tän kivun kanssa |O
Lääkäri ei edes suhtautunut vakavasti näihin kipuihin viimeviikolla, nyt meen torstaina uudestaan eri lääkärille. Mitä kummaa tää voi olla? Mitä mieltä olette, kun multa on näitten suppareitten takia otettu klamydia testi helmikuussa ja huhtikuussa, ja nyt ne haluis sen taas. Mut ei mulla voi olla sitä, ukko ei olis kerinny käydä vieraissa, enkä tasan varmaan itsekään ole käynyt, niin voinko kieltäytyä siitä testistä kun oon ihan varma ettei mulla voi olla sitä?!

Anteeksi nyt tämä valitus mutta masentaa ja itkettää kun aina vain sattuu!!! :'( Eikä mitään syytä löydy.
 
Kamalasti uutta tekstiä tullu! :D Tervetuloa uusille!
En nyt ehdi lukemaan mitään joten suoraan omaan napaan:
Neuvola oli tänään:
rv 35+4
paino +2,3kiloa kahdessa viikossa!!
turvotus +
RR 110/80
U-Gluk. +++ (!!!!!!!)
Hb 112 (tippunu vähä joten rauta jatkuu)
Sf 31,5
Tarjonta RT
Syke +
Liikkeet ++
Sokerit oli siis kolmella plussalla ja voin vaikka vannoa että tämä johtuu viimeaikaisesta uudesta himosta omenatuoremehusta! Useampi litra on tullu killitettyä ja siitä seurauksena perjantaina sokerirasitustesti :/
Terkkari tunnusteli mahaa ja kysy outo ilme naamalla, että "Onko ollu painon tunnetta?" no ei oo ollu.."Entä kipeitä supistuksia?" Ei niitäkää.. Sitte se otti kädet nopeasti pois ja sano että enpä enempää kokeilekkaan..Kysyin että mitä nyt niin sano, että pää heiluu enää vähän eli on melkein kiinnittyny ja toivottavasti vauva pysyy sinne rv 36 asti sisällä (Eli perjantaihin asti) :D
Nyt kun sitte kaupassa kävin niin huomasin, että kyllähän tuo jo haarojen väliin kivasti painaa..hmm..Alko vähä jännittää :D

Kohdunsuuntilannekki on tarkistettu viimeksi 16.5.....

milana ja ötti 35+4
 
Jee, eilen alko se kauan odotettu äitiysloma! :) Tai ihan kuin se nyt mitenkään vaikuttas minun päivittäisiin töihin, mutta nyt se h-hetki tuntuu oikeasti olevan lähempänä =) ja tietenkin sit pelottaa taas himpun verran enemmän... :|

Neuvolassa kävin perjantaina ja kaikki oli muuten ok, mut vaavi oli edelleen pääylköspäin! Mutta toisalta niin oli esikoienkin vielä näillä viikoilla, eli en osaa siitä vielä sen enempää huolestua :whistle:
Painoa on muuten nyt itelle tullu koko raskauden aikan 2,5kga ja sf mitta oli 28cm.

Jälkivuodosta sen verran että mulle ekrottiin esikoisen syntymän jälkeen että synnytystavasta riippumatta jälkivuoto on aina samanlaista ja kestää yleensä saman ajan. Poikkeuksena tässä kuitenkin mulla oli se että, mulle jouduttiin silloin tekemään kaavinta, kun kohtu jäi vuotamaan niin pahasti synnytyksen jälkeen, niin sellaisen kaavinnan jälkeen vuoto on kuulema lyhyempi. Tämä johtuu siis siitä että sillon kaavinnan yhteydessä saadaan kohdusta yleensä suurin osa "ylimääräisistä jutuista" pois, eikä ne vuoda siellä niin pitkään. Mulla kesti silloin tuo jälkivuoto noin viikon, eli oli melkein loppunu kun pääsin sairaalasta kotiin :)

Mutta taas se synnytys vaan pelottaa, vaikka edellisestä kerrasta eii oo vielä edes puoltatoista vuotta...
:(

Marsu81 rv 31+6
 
Kuuma |O Siis jo liian kuuma!!! Hiki valuu pelkästään kun istun!!! Vauva on vilkkaalla päällä koko ajan!! Liikkuu todella paljon :heart:
Tänään iski taas siivous vimma ja on joka paikkaa puunattu puhtaaksi!!

Viime päivien pahan olon jälkeen oli ihanaa kun mies tänään yht äkkiä soitti ja kiitti minua kun olen hänen kanssaan ja miten hän minua rakastaa :heart: :'( Sen jälkeen vei meidät piknikille ja lintuja syöttämään!! :D Kyllä tuo rakas mieskin osaa näköjään vielä yllättää!!!

Bebes & Muru 32+6 :heart:
 
Täällä ei sinänsä mitään uutta.. Ainoostaan lievää panikointia verenpaineista. Tänään oli illalla vähä korkeet.. ja turvotustaki on normia enemmän. Täytyy aamusta mitata ja toivoa parasta, ettei enää koholla. Muuten soitto neuvolaan..

Miten monella iltaa kohti paineet nousee?
 
Täällä alkaa muuttostressi iskeä päälle. Perjantaina olisi muutto ja edelleenkin suurin osa tavaroista vielä pakkaamatta. Minut on määrätty lepoon, joten en ole uskaltanut kamalasti touhuilla ja miehellä on ollut paljon nyt töitä. Tänään minun on kuitenkin pakko rikkoa lepomääräystä ja alkaa hommiin, ei me muuten millään päästä muuttamaan täältä ylihuomenna.

Parin tunnin päästä pitää taas mennä neuvolaan, kun tarkistavat jälleen verenpaineen ja pissan. Rasittavaa juosta sielläkin useita kertoja viikossa, mutta toisaalta hyvä, että seuraavat tilannetta.

Kuuma on kyllä täälläkin |O Sisälläkin yli 30 astetta, vaikka kuinka yrittää läpivetoa järjestää. Etenkin yöt on tosi epämiellyttäviä, kun on jatkuvasti niin kuuma. Mutta nyt on pakko alkaa tehdä jotain, että edistyisi vähän nämä asiat =)
 
meilläkin on sitten muutto edessä elokuun ekat päivät. Kerrostalon 3:sta kerroksesta rivitaloon IHANAA loppuu tää rapuissa ravaaminen. Onneksi on tuota muuttoapua kun poikia molemmin puolin 20v. jaksavat kantaa ja hommat hoituu mut mulle jää varmaan siivous. Heh mitenkähän käy kun nytkään ei kestä juurikaan mitään tehä kun supistelee. Voip olla että pääsee sit heti synnärille kun on saanu muutot muutettua. Taidan aloittaa hissukseen tota pakkaamista ja sit loppukuusta vetäistä rytinällä :kieh:

Mulla jäi mainitsematta painonnoususta sitä oli tullut viikossa 1,200 kg mut niin on muutamalla muullakin. Olen kylläkin syyä mussuttanu kaikkee hyvää ja eikä mitään Kevyt Linja tuotteita.Tiikerijäätelö IHANAA.! :p

Paineet tuntuu täälläkin kohoilevan iltaa kohti kuten turvotuskin mut se on ollut norm. edellisissäkin raskauksissa!
Mut on kyllä hankala olo kun pikkunen on ihan istuma asennossa ja aivan vatsanahkaa vasten, saan silitellä hänen päätä kun yrittää punkea sitä kylkiluiden alle, jalat polkee rakkoa niin että pitää pitää suojaa ettei housut kastu.
Mut nyt nauttimaan ulkoilmasta kun on vielä niin ihanan lämmintäki! :D
 
Huh huh hellettä!!! Hikiä puskee vaikka päällä on vain hame ja rintaliivit (sisällä) ja yhdeksi pitäisi kävellä neuvolaan (2km+2km) ja varmaan ihan tällä vaatetuksella ei lienet ihan suotavaa kävellä yleisillä paikoilla :D täytyy varmaan kuitenkin laittaa toppi päälle etten hirveänä aiheuta paheksuntaa... Kirjoittelen iltapäivästä sitten neuvolakuulumiset. Koitetaan jaksaaaaaa =)
 
Kysymys: Missä tai miten teillä on kaikista vaikeinta olla mahan kanssa?

Mulla on ehdottomasti yöllä kun yritän nousta sängystä ylös vessaa.
Joudun ekana työntämää jalat reunan yli ja samalla saada takapuolta reunalle. Sitten siitä todella vaikeeta päästä ylös ja vähän aikaa joudun siinä sängyn reunassa istumaan että paikat vetreentyy. Samalla kun nousen ylös niin paikat naksuu. Siis tosi tosi tukalaa tuo sängystä nouseminen!

Tällänen juttu tuli yöllä mieleen kun taas kerran vessassa kävin tuskan kanssa.

rv 35+3
 
Neiti-84: Ihan just samallai menee mullaki nuo ylösnousut :D Mutta vaikeinta on kuitenki nukkua mahan kans ku mikään asento ei tunnu hyvältä pidemmän päälle.. Nyt alkaa helpottaa ku vauva on vähä laskeutunu niin ei paina niin kylkiluihin :)
 
Neiti-84: Mulla on yöt etenkin näillä helteillä tosi vaikeita. Hyvää asentoa ei meinaa löytyä millään ja kamala hiki pukkaa päälle, jos yrittää viritellä tyynyjä tai peittoa asennon avuksi. Toinen, missä on huono olla, on auto. Siinä joutuu istumaan juuri sellaisessa asennossa, että vauva alkaa työntää päätään kylkiluihin.

Huomaa, että minut on käsketty lepäämään, kun ehdin näin paljon täällä nyt palstailla.. :p Tässä koneella on niin hyvä istua, kun nostaa jalat vielä ylös =)
 
Vauvamaha82: Luin eilisestä viestistäsi vauvan kiinnittymisjuttua...Kuulostaa samanlaisilta vaivoilta mitä minullakin on alkanut olla. Vauva punkaa päätään välilihaa vasten, pissahätä on (olevinaan) koko ajan, maha on pudonnut alas, vatsanpohjaa vihloo kummallisesti...Mulla neuvolatauko 2 kuukautta(!!) niin en ole asiasta päässyt kysymään. Pitänee miehen pyytää tutkimaan tilanne.

Eilen meinasin "seota" alennusmyynneissä, sen takia kun oli tosi paljon kivoja jutskia mitä ostaa :D Löydettiin kaikille perheenjäsenille jotain tarpeellista -50% alesta. Vauvallekin ostin vielä pari lyhythihaista/-lahkeista pukua kun oli nyt puoleen hintaan...aiemmin olin niitä samoja nuttuja katsellut, mut en raskinut ostaa. Oikein kiva soppailuiltapäivä B) jonka jälkeen mentiin kaveripariskuntien kanssa syömään kalaravintolaan rantaan. Siellä alkoi supistella ja sitä supistelua jatkui sit koko yön...ei kovin tiheään onneksi, mut nyt tuntuu maha aristavalta! Vauva touhusi ahkeraan läpi yön. :/ Kaipa tää oli joku harjoitussessio supisteluiden osalta.

Oli taas aivan liian kuuma nukkua, lämpötila sisällä meillä hieman reilu 30 astetta :whistle: Tuulettimen kanssa kuivaa silmät, nenä ja suu. Ens yönä laitamme ilmastoinnin päälle..toivotaan ettei sitten vilustuta :snotty:

Pauzi: Limatulppaa mulla alkoi tulla pieniä klönttejä kerrallaan 2 viikkoa ennen esikoisen syntymää. Sit sairaalan lähdön hetkellä tuli jo verensekaisena.

Mahan kanssa vaikeinta on nousta sängystä tai kääntää kylkeä. Se sattuu alavatsan (heikkoihin) lihaksiin.

rv 33+2
 
Meillä on ABC Tech Riderit. Ne on vähän niinkuin matkarattaiden ja kuomurattaiden välimuoto. Selkänojan saa muutamaa astetta vaille täydestä makuuasennosta, eli käytännössä sama. Ollaan käytetty noita esikoisella parin kuukauden iästä asti lämpöpussin/makuupussin kanssa. Niissä on myös heittoaisa, eivätkä paina paljoa autoon nostellessa ja tavarakorikin on kohtuu kokoinen. Mukana tuli myös esim. jalkapeite mikä ei käsittääkseni kuulu kaikkiin matkarattaisiin. Ostetttiin ne Vauvatalo Johannasta Vantaalta ja hinta oli alle 200 euroa. Yhdistelmät meillä on ollut käytössä vain kotiolosuhteissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Auringonkukka-:
Mutta onko ketään muuta jolla ei vielä tässäkään vaiheessa mitään vaivaa?
Täällä toinen melko oireeton odottaja ja pari viikkoa susta perässä. Välistä on vihlontoja toiseen nivuseen, mutta ei mitään sellaista, että joutuisin vuoteen omaksi. Arvot on kohdillaan olleet koko raskauden.


Alkuperäinen kirjoittaja Auringonkukka-:
Matkarattaita ollaan pienelle etitty. Pitäs saada ihan makuuasentoon ja mahdollisesti kantokassi sisään myös. Onko/meinaatteko muut hankkia yhdistelmät? Kun me ajateltiin päästä vain matkarattailla alkuun. Niillä kevyt liikkua yleisissä ja mahtuvat autoonkin varmaan ihan näppärästi. Mites te muut meinaatte?
Meillä on yhdistelmät vanhastaan, mutta jos nyt odottaisin esikoista, niin ostaisin varmaan rattaat, joihin saa kantokassin mutta menevät silti pieneen tilaan ja joissa olisi kääntyvät etupyörät, esim. Herqules-merkkiset. Matkarattaisiin ei oikein kantokassi mahdu ja ovat musta liian avonaiset vauvalle, varsinkin jos meinaa nukuttaa lasta ulkona niissä.

 
iituliini67: Helpottavaa kuulla, että muillakin iltaa kohti nousee. Nyt puolenpäivän seutuun oli ihan normaalit. Eilen meni alapaine jo reippaasti yli 90:n.

Auringonkukka: Meillä yhdistelmät olleet hankittuina jo keväästä eli niillä mennään.

Neiti-84: Täällä vaikeinta mahan kans istuminen, makuulle meno, makuuasennon vaihtaminen, autolla ajaminen, nostaminen... Istumisen osalta pitää olla semmonen puolimakaava asento koko ajan, ettei paina. Makuulla liikkeet todella hitaita ja harkittuja. Autolla ajamisen jälkeen menen tosi kipeeks. Samoin nostamisen.. :(

ON: Sokeriarvot pysyy yhä normaalina. En näe mitään järkeä mittailla, mutta kaipa se vain on tehtävä niin :/ Ja juu.. Nyt on sairaalakassikin pakattuna lukuun ottamatta viihdykkeitä ja mieluista T-paitaa (on pesussa) :D Kotiinlähtövaatteetkin valkattu pienelle ja ne silitän + laitan pussiin + pussi kaukaloon :)
Ja teinpäs löydön pari päivää sitten: Just passelin värinen hyttysverkko sängyn päälle lähti mukaan halpiskaupasta! Nyt ei muksua härkkää itikat tms. =)

pietu- rv 35+5
 
Nyt on jälleen kerran käyty neuvolassa. Eihän tämä ollutkaan viikon sisällä kuin kolmas kerta.. Mikään ei ollut muuttunut. Verenpaine edelleen koholla 136/97. Hieman valkuaista pissassa, mutta ei merkittävästi. Turvotus neuvolatädin sanoilla järkyttävää.. Hb oli laskenut huomattavasti. Edellisen kerran oli 135 ja nyt enää 120. Nyt pitää vaan kerran päivässä tikuttaa itse pissa ja mitata verenpaine. Jos mitään ihmeitä ei ole ja olo hyvä, niin siinä tapauksessa maanantaina vasta äippäpolille.

Neuvolatäti suositteli vielä kokeilemaan kävelyä turvotukseen ja niinpä tepastelin sieltä sitten kotiin ja kyllä kadutti! Turvotus on nyt vielä pahempi ja muutenkin käveleminen tuntui todella kurjalta. Mahaan sattui joka askeleella, supisteli ja vihloi. Päätin kyllä, että tämä mamma se ei kävele tässä raskaudessa enää yhtään enempää kuin on pakko.

Mutta nyt lähden kaverin mökille saunomaan =) Uikkarit taidan suosiolla jättää kotiin.. En kuitenkaan uskaltautuisi uimaan :D
 
Laluz Sellaista vihlontaa on kans tullut enemmän viime päivinä. Siis ihan tuolla alavatsalla, melkeinpä nivusissa vihloo. Ja koko ajan pelästyn et ne on supistuksia, mut ei onneks (vatsa ihan pehmee).

Pelkään tällä hetkellä supistuksia niinku jotain ruttoo.. On vaan vielä niin tuoreessa muistissa se, kun jouduin sinne sairaalaan. Vaikka huomenna tulee jo 34 vkoa täyteen eikä sit enää kuulemma estellä synnytystä mitenkään. En vaan haluais, että pikkuisen joutuis eroon äidistä ja toisin päin..

Todella on kuumia ollut yöt! On kans öisin tuuletin vieressä, mut se pitää ärsyttävää kohinaa ja silmät kuivuu. Mut sen avulla saan ainakin hiukan nukuttua! 2-3 tunnin välein pitää käydä vessassa ja juomassa. JA YLÖSNOUSUT SÄNGYSTÄ - ihan tuskaa öisin!!! Kauhee puhina vaan kuuluu, kun nousen mahani kans... =)

Onko hyviä vinkkejä hellejuomiksi?? Jotain raikkaita ja kylmiä juomia kaipaisin. Siis sen lisäksi, että "joudun" juomaan väh. 3 litraa vettä päivässä.

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 33+6
 
En tiedä liekkö auttoi eilen tuo karpalomehu, mutta jalat ei ollutkaan illalla niin turvoksissa!!! Ja ihan fun light mehuja olen ruvennut kittaamaan litratolkulla!!! :LOL: Minulle kun ei tuo vesi maistu niin neuvolan täti ehdotti tuota Fun Lightia.. Ja päivällä kun on näin sika kuuma eikä ruoka maistu, niin Valion mehukeitot on ihan korvaamattomia!!! Minun on pakko koittaa muutenkin juoda hulluna ettei tuo paino nouse ihan mahottomasti... Huomenna taas neuvola, saa nähä mikä on tilanne!!! Ilmoittelen sitten taas lisää... B)

Tea Ja PoikaniTarmo 34+3
 
Täällä aika oireeton odottaja,siis silloin yx yö supisteli,mut muuta vaivaa ei oo.

Inom:niin ei mun ystävän lapsi ollut siis kipeänä,vaan yx synttärivieraista.
Ei mua enää harmita,mut nyt oon täysin varma,et vauva rokotetaan heti kun on mahdollista rotavirusta vastaan.Suojan saa kuulemma sairastettuaan vain muutamax vuodex,mut tuo on ihan kamalaa,kuinka nopeasti pienet kuivuu.

Tänään oltiin mattopyykillä,sinne arvasin ottaa lapset mukaan,siellä oli vain isäni ja äitini meidän lisäx.
Loppuviikolla pesen loput 3 mattoa.
Päivitän ihan kohta uuden masukuvan profiiliin =)
 
ajattelin vaan sanoa, että just lauantaina haettiin gracon ultima plus matkarattaat niin ainakin niihin sopii emmankantokassi ja jalkapeite oli mukana ja selkänoja on täysin makuuasentoon ja työntöaisa kääntyvä eli hyvä kun mä tämmönen metrinhukkapätkä ja mies sitten meikäläistä huomattavasti pidempi......onhan meillä monet yhdistelmät sekä monet makuuvaunut ja rattaitakin moneen menoon mutta noi matkarattaat halusin sen takia kun sain sen jalustallisen turvakaukalon mukaan ja kummatkin samaa sävyä ja on muutes autonkin kanssa sama väri :LOL: ....minäkö tarkka :LOL:
muuten täällä rullataan eteenpäin...yritän käydä tota vaatevuorta läpi...eikö kukaan tarvii...pinnasänkyä,peittoa, vaatteita ja vaikka mitä muuta vauvatavaraa..meillä ihan järkysti..niin ja imetysliivit löytyy ihka uudet..ostin vahingossa kokoa 90c....


kassu olisko huomen aamulla puistopäivä!!!????
 
löytyy kaksin kappelein!! Toiset menevät pienempään pakettiin ja toiset ovat vähän jykevämmät!!! Ja molemmat menevät ihan kokonaan makuuasentoon!!! Se on meilläkin ollut vaatimus!! Ai niin löytyyhän meiltä vielä Cracon kaksosten rattaat!!! Mitä yritin kyllä myydä mutta nyt en sitten taas tiedä?!
Mies tulee hulluksi minun ratas/vaunu ostoksissani!!!! :LOL: :kieh:
On nimittäin ollut jo useammat kierroksessa!!! :whistle:

Täällä myös vauva painaa niin että vihloo tuota kouhdunkaulaa?? oikein kunnolla!! :/ Ja tänään esiintyi myös pientä polttelua mahassa!!
Pitäisi levätä mutta töitä pakko tehdä :| :headwall:

Viikkoja on päivä päivältä enemmän ja itse synnytys lähestyy :D
Odotan todella Paljon että pääsen jo synnärille!!
Saa pienen nyytin syliin!! Nyt kyllä toivon että pääsisin kumminkin jo aikaisemmin pois enkä ottaisikaan sitä hermolomana :LOL:
Ei nimittäin meinaa löytyä lapsille hoitajaa ja siellä ei kyllä sitten hermo lepää kuitenkaan jos joutuu koko ajan miettimään miten kotona sujuu!!!

Bebes & Muru 33 :heart: Taas viikko täynnä :wave:
 
Nirzulle:Mari ja Alissa ovat tulossa meille aamupäivällä noin klo 10.30:saatte toki tulla meidän pihalle tekin tai voin kysäistä josko heki puistoon lähtisivät.Eli kuullaan.

Meikäläinenhän repaisi tänään ja vei muksut Korkeasaareen!Kyllä oli lopulta "hankala löytää hyvää asentoa edes kävellessä kun työntelin siellä kaksostenrattaita kokoa päivän ja olin jaloillani.Mutta ajattelin etten voi vain olla kotipihalla ja odottaa JOSKO jotain tapahtuisi :p Olisihan siellä Helsingissäkin peräti kahdet synnärit olleet sitten lähellä jos synnytys olisi käynnistynyt :LOL: Ainoa mikä pelotti oli se,että jos vedet mennä hulahtaa keskellä apinahäkin töllistelyä :LOL: Mutta kotona ollaan turvallisesti ja lapsilla oli hauskaa,vaikka kuumasta päivästä kaiketi johtuen ainakin kissaeläimet pysyttelivät jossakin piilossa.


Mutta sellaista.Ja rattaisiin sen verran vielä,että mnä en matkarattaita ostaisi mistään hinnasta meille enää.Kun täällä asustellaan,missä ei julkisia kulkuneuvoja käytetä ja aina minulla on VÄHINTÄÄN kaksi-kolme pikkuista mukana,jotka istumapaikkaa tarvitsevat.Meillä on tosi hyvät tuplat+seisomalauta ja sitten rautaisen vankat hieman vanhemmat "ykkösten" Brion yhdistelmät kovalla kopalla ja erillisellä istuinosalla käytössä koko ajan.Lisäksi auton perällä on ihan sellaiset tosi kevyet sattarit aina,jos tarve tulee.Mutta niissä ei voi selkänojaa säätää eli ovat ihan sellaiset "kaupassakäyntirattaat".Ai niin ja onhan mulla "Fiilistelyyn" vuoden 1969 (mieheni syntymävuoden kunniaksi) aivan mahtavat kromirunkoiset ja lokasuojalliset huippukuntoiset Jovin makuuvaunut pitsiverhoineen :wave:


Hyvvee yötä kaikille Elokuisille.


Kassu ja Alma
 
Olipa se kuumaa hommaa tepastella sinne neuvolaan, kun kotia pääsin niin suoraan kylmään suihkuun "juoksin", en tee tuota kyllä toista kertaa tällaisella helteellä :headwall:
Neuvolakuulumisia:
viikot oli siis 34+5
painoa oli tullut viikossa 700g :headwall:
verenpaine 112/72
hemppa oli noussut 121
kohdunpohjan korkeus 31
edelleen oli Juniori poikittain ja ens viikolle varattiin lääkäriaika ja jos silloinkin vielä poikittain niin kääntöpuuhin joudutaan, toivottavasti säikähtää nyt sen verran kääntöuhkauksia ja kääntyisi itse, olisiko jollakin kokemusta tästä kääntämisestä?
sydämen syke oli 135-140
Liikkeet ++
 
Kuuma! :kieh:

Meillä muuten oli viime viikonloppuna reilun 1000km matka Lahteen. Reissu meni tosi hyvin ja esikkokin jakso olla tosi reipas koko matkan, vaikka ei suostunu autossa nukkumaankaan. Ostosmatka Ikeaan jäi vain tekemättä kun järki jo sano itellä et eiköhän siinä ollu jo huviajelua tarpeeksi yhdelle viikonlopulle ja et tuollaiset 200km lisää ei voi olla kovin hyväksi.. Isäntä lupas viedä minut sitten ensi viikolla kesäloman kunniaksi toiseen suuntaan joitakin satoja kilometrejä Haaparannan Ikeaan :D
Ja nyt kysymys teille jotka pääsette ikeaan shoppamaan meikäläistä useammin! Minkälaiset alennusmuyynit ko. liikkeessä normaalisti on? Tekeekö sieltä yleensä hyviä löytöjä?

Ja sit kysymys jälkisupistuksista teille jo useammin synnyttäneet: Onko ne tosiaan kertakerran jälkeen pahempia? :| Odotan niitä jo nyt kauhulla... En ollu ajatellu ennen esikoisen syntymää koko juttua ja sit ne olikin aivan hirveitä ja tuntu et mistään lääkkeistä ei ollu mitään apua.. :'(

pelosaan tiedustelee marsu tasan 32 vko
 

Yhteistyössä