Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

helteinen moi!

pokaiseen kommentoin muutamaan kyssäriin:

oireettomuudesta: luokittelen itseni oireettomaksi odottajaksi. mulla on ainoa vaiva edelleen pohjekrampit. suppareita ei ole, eikä turvotustakaan liiemmin. nyt näillä kuumilla ei sormukset irtoa niin helposti kuin muuten, mutta en usko johtuvan pelkästään raskaudesta. jotain pientä ja väliaikaista vaivaa saattaa olla, mutta mielestäni olen voinut oikeasti hyvin.

limatulppa: esikosta en huomannut ollenkaan, enkä siksi ymmärtänyt mitä muut tohottaa limoista. kakkosesta tulppa sitten irtosi pari päivää ennen syntymää niin isona lönttinä, ettei voinut olla huomaamatta.

jälkisupparit: mulla pahentuneet ja nyt oikeasti pelkään niitä. mainitsin asiasta myös esitietolomakkeessa.

kiinnittymisestä: esikko ei kiinnittynyt ennen syntymää kakkonen oli kiinni lähtökuopissaan monta viikkoa. mulla tunne oli silloin painetta, vihlaisuja ja esim keinutuolissa istuessa tuntui, että pää puskee vastaan. nyt väliin vihloo ja hengitys on taasen helpompaa, niin luulen, että vauva on hiukan laskeutunut, mutta en tiiä onko vielä kiinni.

mahan kanssa oleminen: kyllä ne nousemiset täälläkin puhisuttaa. istuminen ei vielä ole vaikeeta, mutta kauhean pitkään en jaksa istua, enkä myöskään seistä. jonkin sortin ikiliikkuja siis.

juomista: jäätee on ihan ok, samoin hedelmä mehut (täysmehut), holittoman siiderin lanttaan vissyllä tai juon vissy sellaisenaan, makujahan niissä löytyy.

turvotuksesta: kokeilkaa viileä jalkakylpyä, jonka jälkeen rasvaa ja sitten jalat koholleen. ainakin kuulostaa hyvältä.

eilen grillasin itseäni hailuodossa, myös mahaa. ei kai se kohtuuannoksina ole pahaksi. talviturkin heitin jussina, mutta jostain syystä en eilen uinut, kahlailin vaan.

mulla on neuvola perjantaina. kaksi viikkoa sitten kaikki oli niinkuin oppikirjoissa opetetaan, keskikäyrällä kaikki mahdollinen. paino ei silloin ullut ed kerrasta noussut, mutta nyt saattaa muutama sata grammaa olla lisänä. on hieman tullut mässäiltyä.

meillä tuulettimet kanssa pöhisee makkareissa, ilman ei voisi olla. siltikin nautin ihaista kesäpäivistä, näitä on talvella taas ikävä.

kuulumisiin taas!

jari-maija 35+3
 
Juuri tuossa pääsin pari päivää sitten miehelle mainitsemaan, että on se hyvä ettei mulla ole vielä ollut laisinkaan turvotusta, mutta kyllä nyt nämä parin viime päivän helteen saivat tilanteen muuttumaan. Pahimmalta mulla tuntuu jalkapöydät. Välillä tuntuu että kiertääköhän siellä verikään ollenkaan kun tuntuvat niin tönköiltä ja puutuneilta. Ja luonnollisesti näyttävät ihan kamalilta.

Kenkiä tässä on itsekin tullut ihmeteltyä. Itse tosin olen jo huhtikuun alusta lähtien kulkenut ns. mammakengissä eli jouduin ostamaan tasapohjaiset kengät kun tuntui että korollisilla kengillä liitoskivut liisääntyivät. Nämä kengät ovat siis sellaiset mokkaiset loafer (?) tyyliset ja niillä on siis kuljettu päivittäin on tilaisuus sitten ollut millainen tahansa. Nyt näillä helteillä jo pelkkä ajatus niiden jalkaan laittamisesta tuntuu tuskaiselta joten onneksi näin loma-aikaan sandaalit ovat keliin sopivat. Ainoa ongelma turvotuksen myötä niiden kanssa tuntuu olevan, että vaikka kuinka tarroilla olen säätänyt säädöt löysälle (alunperin sen takia että saisin laitettua ne jalkaan ilman kumartelua) niin tuntuvat painavan jäljet turvoinneihin jalkoihin. Sitten sitä pulassa ollaankin jos turvotus vain pahenee koska sitten ei tosiaan taida mitkään kengät mahtua jalkaan. Onneksi olemme vielä lähdössä tänään tai huomenna mökille. Siellä taidan kokopäiväisesti uittaa jalkoja laiturilta järvessä jos se vaikka helpottaisi.

Ai niin, tänään siis ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä! (Lomalla/sairaslomalla yskän/flunssan takia tosin jo viime viikon alusta).

Virtsu + Sintti 35+0
 
Aurinkoista aamua!!! :headwall: Ihan sellanen kohtuu lämmin päivä luvassa, nyt jo mittari näyttää 24 astetta!! No ei auta ku pysytellä sisällä ja juoda hullunlailla!!! Niin ja neuvolassakin kävin aamulla... Ei oikein mitään erikoista ollu.. Paineet 102/72, SF oli kasvanu jo 30cm, painoa VAIN +550g/vko mikä on minulta aika uskomatonta!!!!!!!! Nyt yhteensä 17.1kg ja viikot 34+4... Pojalla oli hikka kun kuunneltiin sydänääniä, kuullosti aika hassulta mutta ihanalta!!!! :heart:

Kaikesta huolimatta vaikkei nukkumaan pysty juuri mitenkään, turvottaa,itkettää,on ihan norsu olo, kolottaa,kivistää ja supistaa niin on aivan ihanaa olla raskaana!!!! Ei vaan millään malttas oottaa et saa oman pienokaisen kainaloon...Niin muutenki ku kantapään!!!! :LOL: Tää taitas ruveta vaikka siivoomaan ku tuntuu et virtaa piisaa... Mukavaa päivää kaikille!!! :flower: :heart:
 
Jep jep, tänäänkin näyttäisi olevan tuollainen mukavan lämmin päivä tiedossa (APUA!) eihän nämä hellepäivät muuten olisi niin epämiellyttäviä mutta kun vaikuttaa selvästi jaksamiseen, turvotukseen ja muutenkin vointiin, kaikki tuntuu tupla raskaalta, ystävät pyytelee rannalle, mutta jotenkin hirvittää koko ajatus, kun tarvitsisin aurinkovarjon jotta jaksaisin pitempään rannalla istuskella, kotona niin hyvä kun pääsee sisälle varjoon levähtämään kun haluaa, tästäköhän se erakoitumisen ystäviin/tuttaviin alkaa...? :ashamed:
 
Mulla kanssa ystävät pyytää rannalle ja kauhistuttaa ajatuskin istua auringossa. Tuskanen olo. Uimaankaan ei enää viitsi kun ei varma kohdunsuun tilanteesta..ja tulehduksia ei enää tähän oloon lisää kaipaa. No joka tapauksessa alkaa meillä monella jo olemaan viimeset hetket käsillä ennekuin saadaan suloset vaavit syliin joten täytyy iloita siitä! Mulla ei onneksi ole yhtään turvotusta muuten vaan tosi tukala olo jota ei helle yhtään helpota.
 
Tiedätkö mitä.. Sait minut hymyilemään ja nyökyttämään päätä.
Kaikesta huolimatta vaikkei nukkumaan pysty juuri mitenkään, turvottaa,itkettää,on ihan norsu olo, kolottaa,kivistää ja supistaa niin on aivan ihanaa olla raskaana!!!! Ei vaan millään malttas oottaa et saa oman pienokaisen kainaloon...Niin muutenki ku kantapään!!!!
Ihana kirjoitus.. allekirjoitan.

Eipä muuta :D

pietu- 35+6 :wave:
 
Kaikesta huolimatta vaikkei nukkumaan pysty juuri mitenkään, turvottaa,itkettää,on ihan norsu olo, kolottaa,kivistää ja supistaa niin on aivan ihanaa olla raskaana!!!!
NIINPÄ!!!!! =) Toi on kyllä niin totta!!

Tänään tuli 34rv täyteen, saan taas alkaa vähitellen liikkumaan vähän enemmän eli pakollinen vuodelepo olis ohi!! Jännittää ja osittain pelottaa silti, et miten paljon uskallan touhuta ettei vaan ala supistelemaan kunnolla. Kun tuntuu, että pystyssä ollessa vatsa on kyl aika pinkeenä koko ajan. Onko muilla, että vatsa olisi pinkeenä melkein koko ajan, kun ootte jalkeilla?

Nautitaan näistä ilmoista edes jollakin tavalla.. Kuten Mirjamic totesi, näitä päiviä tulee vielä talvella ikävä! :)

Mitä muuten muille "vuodepotilaille" kuuluu? Miten ootte jakselleet?

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 34+0
 
Jälkisuppareista: Minä en esikoisen jäljiltä muista koko jälkisuppareita. Ei kai ne minulla kauhean pahat sitten olleet, tai sitten en vaan jaksanut välittää 20 viikon harjoitussupparien ja 18 tunnin synnytyssupparien jälkeen. Saas nähdä miten tällä kertaa, jos ne kerran uudelleensynnyttäjällä pahenee.

Juomisista: Suosikkijuomani tänä kesänä on ehdottomasti ollut Novelle Fruity, eli se uusi vissy-omenamehu. Muistuttaa maultaan aavistuksen kuivaa siideriä ja ei sisällä hirveästi kaloreita. Light-mehuista ja muista aspartaamilla makeutetuista olen kuullut että se keinotekoinen makeutusaine saattaisi jopa pahentaa turvotusta joten pyrin niistä pysymään erossa.

77mm ja Minimi 33+6
 
Juomista: Mulle neuvolassa sanottiin että pitäisi välttää ihan vissyä koska siinä vissii liian paljon suolaa tai jotain. Ja suositeltavaa olisi juoda novellea, tai muuta jota sitten vaikka sekoittaa veteen.
Mutta kaipa jokainen tietää mikä on hyväksi itselleen.. :hug:
Itse meinasi alkaa kokeilemaan novellea, kun janottaa ihan kokoajan kamalasti. Enkä ole ikinä noista porevesistä tykännyt. Jos nyt vaikka noista novelleista jokin maku olisi hyvää.

Eilinen päivä oli kamala! Itkin joka asiasta mitä mies mulle sanoi. :LOL:
Kävin yksin kaupassa ja kun mies laittoi tekstiviestiä niin piti ihan nieleskellä kaupassa ettei itku tullut sielläkin.
Ei mies mitenkään ilkeä ollut, mutta kaikki tuntui niin tuskaselta..
Jospa tänään menisi paremmin.. =)

Tea84: Olen samaa mieltä! :)
Aivan ihanaa olla raskaana vaikka välillä koskee ja särkeekin. :D
Emme me näiden mahojen kanssa kauaa ole, joten nyt nautin kun vielä voin. Kohta meillä onkin sitten vauvat, eikä toivon mukaa mahoja. :LOL:

35+5
 
Näinhän se on, että vaikka olo ei olekaan nyt ruusuinen ja enemmän kuulee kavereiden tekemisistä kuin on itse mukana jne... niin silti en ikinä luopuisi yhdestäkään Juniorin liikkeestä, en edes niistä kantapäänpotkuista kylkiluihin, jotka tuntuvat pyrkimyksenä päästä ulos tuolta (tulosuunta kuitenkin hiukan väärä). En millään malttaisi odottaa enää päivääkään, että Juniori saa kasvot ja muunkin nimen kuin Juniori, mutta sitä päivää joudun valitettavasti odottamaan vielä jonkin aikaa ja sitä päivää odotellessa taidan yrittää ainakin nauttia tästä loppuraskausajasta, sillä niin moni kadehtii tätä tilaani ja tekisi mitä vain ollakseen samassa tilassa kuin me! Joten minä ainakin ajattelin kantaa tätä elomassua ylväänä vaikka se ei enää niin helppoa ole ja ajattelin käyttää miestäni hyväksi vielä kun voin esim. jalkahieronta voisi olla kova juttu tänään kun hän kotiutuu ;)

Vointeja kaikille :hug:
 
Vauvamaha:

Mulla oli ainaki et ku aloin levon jälkee liikkuun niin oli maha tosi pinkeä koko aika ja supistukset oli välii aika kovia. Muutenki nii huono kunto ettei millää meinannu muutamina eka päivinä jaksaa. Nyt viikon päästä alkaa supistelemiset hellittää eikä tarvii vähän väliä kaatua sänkyy iha uuvuksissa.

Huomenissa 35 viikkoa ja pikkuhiljaa täsä koitan kuntoa kasvatella ja aina enempi liikkua. Näillä ilmoilla ne liikehtimiset meinaa rajottua kyllä ulos ja sisälle ramppaamisee..

Juomisista:

tääl on keskusteltu :) Minä oon litkiny ite keitettyjä viinimarjamehuja melk ilman sokeria :kieh: ja limukkaa, vettä, muita mehuja, mitä millonki.

ruoka vaa ei maistu, koko aika semmone olo et räjähtää ku on nii täys =)

Nauttikaaha kesästä kun se nyt on B)
 
Olen ehdottomasti samaa mieltä Öykän kans et moni ihminen antais vaikka molemmat jalkansa et sais olla meidän onnellisten tilassa!!! Kaikille halukkaille kun tätä ei suoda... Ja tämä taistelunorsu :LOL: kantaa kans vatsansa ylpeästi takakenossa!!! Muistuttakaa seuraavan kerran ku tulee sellanen itku-potku-raivari et sanoin vasta miten ihanaa on olla raskaana!!! Se kun tuppaa unohtumaan kun kivistää, kolottaa, supistaa ja muutenki on mieli maassa!!! :flower:
 
Mä tykkään helteistä raskaanakin,jos on liian kuuma,käyn jääkylmäs suihkus tai pysyttelen sisällä."Lahja" on meille jo 4 elokuinen lapsi ,niin tää kesäodotus on jo hyvin tuttua.

Tän päivän oon ollut sisällä,aloin maalaamaan hoitopöydän,joka teetettiin aikoinaan esikoispoitsulle,nyt maalasin sen vaalean violetilla ja vaal. vihreällä,niitä värejä löytyi yläkerrasta ja sit laitan vielä vaal. pun nalleboordin :heart: Mä oon tosi tyytyväinen tulokseen.

Eteisen sain raivattua nyt täysin,karsin kaikki ylimääräiset kengät yläkertaan jemmaan.Naulakkokin kevensi kuormaansa kilotolkulla :D

Huomenna tuleekin jo rv 36+0 täyteen :heart:

 
Tänään oli sitten taas neuvola. Tällä kertaa lääkärineuvola. Nyt ne alkaa käynnit neuvolassa sitten tästäkin tihentymään. Seuraava on jo ensi viikolla. Eli tässä näitä "tuloksia":
rv 36
paino +453g/vko
turvotus +/-
RR 118/88 (hieman tav korkeammalla)
pissa valk +
hb 119
tarjonta rt
syke +
liikkeet ++

Lääkäri sanoi että vauva on jo laskeutunut ja jollakin lailla kiinnittynyt. Kohdunkaulan kanavaa jäljellä 2,5 cm ja kohdun suu kiinni mutta pehmeä. Sf-mitta oli nyt 36 cm eli olisi kasvanut peräti 4 cm kahdessa viikossa. Taitaa olla kyse siitä kun oli eri mittaaja. En oikein luota tuohon tulokseen. Lääkäri oli aivan ihastuttava mieslääkäri. Rauhallinen ja kokenut. Muistin kysellä mitä minun pitikin kun ei ollut kiire mihinkään. Jäi tosi hyvä mieli tästä lääkärikäynnistä!
Tuo pissan valkuainen kontrolloidaan sitten vasta ensi viikon neuvolassa. Verenpaine oli myös hieman korkeammalla mutta kotona verenpaineet olleet paljon alhaisempia. Täytyy nyt tänä iltana mitata että mitä kotimittari näyttää.

Helteistä: Meillä pyörii makkarissa yötä päivää pöytätuuletin. Sen avulla saan nukuttua hyvin yöt.

Mielialoista: Mulla oli eilen oikea hormoonihirvityspäivä! Olin koko päivän masiksessa ja itkeskelin. Mies oli ihan ihmeissään että mistä nyt on kyse. Ihme kun ei jo ala oppia vaikka kolmas raskaus on menossa. Tokihan nämä herkistelyt kuuluu asiaan, jotta olisi herkempi myös vastaamaan vauvan tarpeisiin. Näin olen siis lukenut, joten ilmeisesti emme kärsi turhaan! Minua on vaivannut jälleen mustasukkaisuus. Tämä on kyllä inhottava "tauti". Syytä siis tähän ei ole. Minun mielikuvitus tekee tepposia. Tuntuu, ettei haluaisi päästää miestä silmistään. Toivottavasti tämä helpottaa synnytyksen jälkeen! Pää hajoasi jos tätä kestäisi pitempään. :headwall:

Nyt täytyy lopetella ja lähteä nuuskimaan ulkoilmaa.

Edie rv 36 (itse olin jo rv:ssa 37!)
 
Mie liityn Edien ja Tea84:n kanssa samaan hormoonihirvitykseen. Nimittäin mullakin oli eilen itkupäivä. Ihmeen tasainen tän raskauden olenkin ollut noissa mielialanheittelyissä.

Turvotusta on ollut täälläkin, mutta eilen sain sen vihdoin laskemaan. =) Tippui samalla painoa parikiloa. Olen juonut joka päivä yli 3l vettä ja suolankäytön olen vähentänyt minimiin ja muutenkin keventänyt ruokavaliota. Lisäksi purkki kaksi päivässä ananasta ja/tai mansikoita.
Mulla on vaivannut kauhea väsymys & huono olo, joten pitkin päivää tulee nukkutua ja levättyä. Ulkona en kestä olla päivisin (vaikka normaalisti rakastan auringossa oloa), mutta iltaisin voinnin mukaan käyn rauhallisella kävelyllä koiruuksien kanssa. Nyt kun iskias ei pahemmin enään vaivaa, niin pisimmillään tulee käveltyä kuusikin kilometriä.

Oltiin tänään ultrassa , kun sf-mitta ei ollut kasvanut kuukauteen ja liikkeet oli ennen viimeneuvolaa vähäisiä. Onneksi kaikki näytti olevan hyvin!! Vauva tosin vastasi viikkoa 32, kun tänään on tasan 33. Uusi ultra rv 36:lla. Sukupuolikin selvisi, joten esikoistytön seuraksi näyttää tulevan pojan palleroinen! :heart:

Yksi ihmejuttu oli tapahtunut, mun runsaista ja kivuliaista supistuksista huolimatta; Kohdunkaula näyttää kasvaneen takaisin neljään senttiin! :kieh: :LOL: Rakenneultrassa myös ultrattiin sisäkautta ja saatiin mitaksi 2cm (alunperin ollut 4cm). Joten eipähän tarvi olla huolissaan noista suppailuista... joita eilen illalla tuli 10min välein puolitoista tuntia.

 
Voin kyllä ihan yhtyä moniin teistä siinä, että raskaus on todellakin kaikista vaivoista huolimatta ihanaa aikaa :heart: Vaikka välillä osaakin olla todella tuskainen olo, niin jopa niinäkin hetkinä muistaa, miten hyvä syy on vähän kärsiäkin.

Meillä on huomenna muutto. Isäntä on vielä tämän yön töissä ja jännittää vähän, miten se huomenna jaksaa muuttaa. Minusta kun ei juuri apua ole. Onneksi miehen veli ajaa tänne auttelemaan, mutta on niillä kyllä silti paljon hommaa. Tähän päivään asti maltoin lepäillä ihan hyvin, mutta tänään kyllä sorruin pakkaamaan tavaroita. Ei oltaisi muuten ehditty millään pakata ja vieläkin on vähän kesken. Sen verran kuitenkin kuulostelen omaa oloani, että taidan jättää loput huomiselle.. =) En varmaankaan nyt pariin päivään nettiin ehdi, joten mukavaa ja onnellista viikonloppua kaikille!

Hemu 35+3
 
Mie en myöskää tajua yhtää tuota helteistä ja kesäkeleistä "valittamista" ;)
miusta on aivan IHANAA ku on lämmintä: saa olla biitsillä ja ottaa aurinkoa, käyä välillä viilentämäs ittiänsä veesä uimas & kahlailemas jne.
mut mie oon kyllä aina ollu kauhia auringonpalvoja B) (pitäs varmaa rajottaa etten sit vanhana oo iha ryppynen rusina,hahaha)

Ja oireettomuuesta, hmm pitäs varmaa koputtaa puuta mut miulaki on tähä asti ollu tosi kevyt & helppo raskaus, ei oo vaivoja ollu. Oon jaksanu ihan hyvin jne.

jaksamista kaikille näihin viimisiin viikkoihin :hug:

-ilona rv 34+4

ps. Joku puhu muutosta, nii meiläki on se eesä ku 1.8 päästää muuttaa isompaan kämppään :) Kauhulla vaan ootan sitä työlästä pakkaus&muutto-rumbaa ja miusta ei itestä ees pahemmi oo apua sit kantamises yms. ja toiv ei vauveli päätä just muuton aikana tulla maailmaan, kun on tuo muutto sen verran lähellä jo laskettua aikaaki,hahah :LOL: mut eiköhä siitäki selevitä!
 
Eilen oli neuvola. kohdunpohjan korkeus oli nyt 34cm ku viime viikolla lääkäri mittasi 32 cm. Supistukset on muuttuneet äkäisiksi ja niitä tulee enemmän ja enemmän joka päivä. Terkkari sanoi sen ennakoivan synnytyksen käynnistymistä.Limatulppa on irronnut jo kokonaan. Huomenna tulis täyteen 37rv. Sais nää helteet loppua, täs vaiheessa näist helteistä ei oo muuta ku haittaa.

Niiskuneiti83 ja Veeti-Irina (36+6)
 
Hello!

Ei kai se vaan ole sitten niiskuneiti83, joka meistä ekana vauvan saa kainaloon? :heart:

Tsemppiä Hemulle muuttopuuhiin ja muillekin joilla vastaava urakka edessä!


Minäkin olen ihmetellyt kun tosi moni oikein säälivästi kommentoi tähän kesäodotukseen tyyliin "voi sua raukkaa kun joudut tuota mahaa kantamaan näin kamalassa helteessä". Minusta on ihanaa olla raskaana juuri kesällä! Eipähän tarvitse kaapista etsiä päälle mahtuvia vaatteita, voi lekotella ihan bikineissä ja monet ihan tavalliset (tai hieman normaalia pidmmät) topit mahtuu hyvin päälle =) . Niin ja tosiaan täytyy muistaa ottaa "ilo irti" näistä raskauden viimeisistä viikoista, pian tää on ohi! B)


inom 35+5
 
Minä nautin myös kesäraskaudesta ja tämähän on minulle jo toinen sellainen (esikoispoika juhlii ensi viikolla 2v-synttäreitään). Minusta juuri parasta on tuo "pukemattomuus", eli jos ei ole minneen menoa niin voi vaikka koko päivän bikineissä heilua. Olisi ikävä talvipakkasilla yrittää löytää päälleen sopivaa toppatakkia viimeisillään raskaana. Minusta on sitten kiva myös se että vastasyntyneen kanssa voi heti ulkoilla.

Onkos muuten jossain päin Suomea vielä helle? Täällä Kaakonkulmalla taivas on pilvessä ja lämpöä 17 astetta. Loistava päivä saada välillä täällä sisälläkin kotitöitä tehtyä.

77mm ja Minimi rv tasan 34
 
augustmam: Kiitos! Jotenkin tuota aavistelinkin, kun on niin erilainen odotus kuin tytöstä. Tyttö oli massussa paljon rauhallisempi ja odotus oli helppo ja oireeton. Mutta niinhän se kuulemma usein on, että ensimmäinen raskaus sujuu paljon vähemmillä vaivoilla kuin seuraavat.

Nyt täytyy mennä ruokkimaan mun "hoitovaavoja". Eilen tuli kolme oravanpoikaa hoidettavaksi. Kaksi aivan pientä, joilla silmät vielä kiinni ja yksi isompi. Pari jo tänä kesänä ollut. Toimin siis eläinsuojeluvalvojana, joten siksi toisinaan hoitelen muitakin kuin omia eläimiä!

Mukavaa viikonloppua elomassuille! :wave:

-Capri ja Tiitiäinen 33+1-
 
Takana jälleen yks ei-nukuttu yö. Oli janoa, hikeä, levotonta kinttua, pissahätää, esikoisen juottamista, kolotuksia vähän joka paikassa...valivalivali |O Mies ei noussut kellon soittoon ja kun sen sitten tajusin herättää oli sillä jo kova kiire töihin.

Kesäodotuksesta mullekin on päivitelty et voi raukkaa. Asiasta kokemusta omaavilla voi olla syynsäkin päivitellä. Kunhan tässä heinäkuuta elellään pidemmälle ja kuun vaihtuessa elokuuksi voi lämpötilat olla 40 asteen luokkaa B) Mutta kuten moni on jo todennut, on mukavaa rilpastella kotona bikineissä tai pienissä mekoissa. Pihamaalla voi ottaa aurinkoa, rannalle mulla ei ole kiinnostusta mennä tuhansien turistien joukkoon kun siellä vaan sotkeutuu kaikki hiekkaan ja esikoista saa jatkuvasti olla hakemassa pois merestä kun se sinne suinpäin juoksee.

Kuluisipa aika nopeasti! Tahtoo tavata uuden vauvan pian. Ens viikolla uusintaultra, tarkastetaan onko meijän laiheliinivauva kasvanut.

Elviksen viikot 33+4
 
Viime yönä varmaan nukkunut pari tuntia!!! :kieh:
Meillä koko porukka oli ihan levoton...aukasin yöllä ikkunankin mutta eihän siitä mitään apua ollut!!! :headwall:

Eilen sitten jatkoin tätä meidän remonttia!! :whistle: (vaikka pitäisi levätä) Maalasin koko vessan kahteen kertaan ja tänään jatkuu...
Taas alkoi se pesän rakentamis vietti!! ;)

Puhuin miehelle muuten yksi päivä tuosta polikliinisesta synnytyksestä ja mies on sitä vastaan!!! Pitää kuulemma olla sairaalassa vauvan kanssa ja varmistaa että kaikki ok!!
Itse taas halusaisin kotiin niin pian kuin mahdollista kun noista pikkuisista iskee huoli!!! Mies on nimittäin aamu 10 ilta 11 töissä ja vk.loppuna menee 04.30 asti aamuun!! Miehesta ei siis ole hoitajaksi!!
Ja meillä on siis oma pizzeria niin sen takia on noin pitkät työpäivät! :headwall:

Capri Onnea pojasta :hug: :heart:
Minusta on vähän ihme ollut nyt koksissa että kertovat niinkin helposti kumpaa sukupuolta vauva on!!? Kolme vuotta sitten se oli ehdoton EI me kerrota kun kysyin!! Nyt minullekin koksissa kaikki sanoneet että tyttö tulee!!! :heart:
Niin ja pidä oravista huolta..ne on tosi suloisia :)

Niiskuneiti Taitaa lähipäivinä/aikoina suunnata kohti synnäriä?
Kohta poksuu tämäkin pino :D

Hemu2 & Ilonasi Teille onnea muuttopuuhiin!!! Itse en kyllä välttämättä jaksaisi enään muuttaa!!! Tai siis ainakaan pakata :kieh:
Se on muutossa ikävin homma...tykkään sitten taas purkaa laatikoita kun mukamas aina löytyy jotain mitä ei ole muistanut!! :LOL:
Ja mitään ei voi koskaan heittää pois :LOL:


Bebes & Muru 33+2 :heart: :wave:
 

Yhteistyössä