Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

nuo kantoliinat ja reput on ihan lapsikohtasia..toiset tykkää niissä olla ja toiset ei ollenkaa.. Mulla on vauvalehden tilaajalahjaksi tullu kantoliina ja joku kantoreppu.. Sitte ajattelin kokeille hug-a-bub liinaa kun sitä on niin kehuttu hyväksi..
 
Noppis
Käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan tänään. Täytyy kyllä sanoa, että tuo Naistenklinikka vaikutti paljon "rennommalta" ja kodinomaisemmalta kuin odotin. Tuli aika hyvä mieli mennä sinne.

Tänään on huimannut muutamaankin otteeseen, ja jopa alkanut korva soida, mikä on minulla aiemmin ennakoinut pyörtymistä. Mikäköhän tässä auttais? Verenpaineet oli eilen normaalit, hemoglobiinia ei oo mitattu n. kuukauteen.
 
Milana:Mulla viime raskaudessa tuntui lopussa,kuin kookospähkinä ois roikkunut jalkovälistä ja istuminen oli mukavaa vain jumppapallon päällä.

Sairaalassaolosta :eek:ltiin 3 päivää(esikoinen syntyi siis 36+2)sairaalassa,lämpölampun alla poika oli tunnin tai pari yhtenä päivänä(2. pvän iässä)muuten ei mitään ongelmaa :heart: osasi imeä heti rintaakin.

Inom:Mä suosittelisin ehdottomasti liinaa,kokemusta molemmista,reppua ei käytetty ollenkaan kuopuksella,kun liina hankittiin.

Laitan profiiliin kuvan meidän tuplista,mä oon ihan rakastunut niihin :D

Toivottavasti tulokaskin viihtyy niissä.

A-Mam
 
A-mam: paljonko teillä tulee ikäeroa lasten välille? Olet varmaan jossain esittelypinossa kertonut, mutten muista. Ajattelin vain kysyä kun tuplarattaat olette hankkineet, ihan kivalta näyttää sen mitä pikkukuvasta voi päätellä. Miekin tuplia mietin, mut ei sitten kumminkaan niitä hankittu. Laitanpa profiiliin kuvan vaunusetistä minäkin :)
 
augustmam Onpas mukavan näköiset tuplat :heart:

Kyllä täälläkin on alkanut mieltä kaivamaan nuo kohtukuolemat. Synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi, että meidän sairaalassa joka kuukausi noin yksi vauva joudutaan synnyttämään kuolleena. Se kuulostaa minun korviin ainakin melko suurelta lukemalta ja pistihän se miettimään. Liikkeitä olenkin alkanut seurailla enemmän ja vähän meinaa alkaa huolestuttamaan, jos liikkeitä ei vähään aikaan tunnu.
 
Laluz:2 vuotta tulee ikäeroksi,ei kyl pärjättäs pelkällä seisomalaudalla ja tyttö menee itse kävellen ihan mihin ilmansuuntaan vain,tarkoitus on tehdä isompien lasten koulussa ollessa pitkiä kävelylenkkejä :)

Ihanat yhdistelmävaunut ootte poitsullenne ostaneet :)

Milana:Meillä on tuo hug a bub ja se on minusta tosi hyvä liina :wave:
 
milana sähän käyt myös maikkulan neuvolassa.
Mua alko hieman hirvittään kun ens viikolla on se viimenen neuvolalääkäri ja mulla ois paljon kysyttävää niin eikös mun tuurilla tietty sitten satu just tommonen lekuri :kieh: No toivottavasti ei jää epäselväksi mitään ja osais hommansa... Mulla ei oo vielä ollut mitään merkkejä, että synnytys lähestyisi. Alapään polttelu ja juiliminen ainoot oireet. Yhtään kivuliasta supistusta ei oo tullut, joten oiskohan sitten kerralla lähtö kun sen aika on :) Eipäs nyt muita jorinoita.

tellervo 35+4
 
Juu tänään oli taas neuvola. kaikki muuten kunnossa, paitsi pissassa veri oli+++. Terkka sanoi sen johtuvan poltoista joita nyt tullut säännöllisesti 6 min välein ja sen kun voimistuu vain. Saa nähdä tuleeko just yöllä lähtö. terkka ainaki oli kovin varma asiasta. että sellaista tänne.

Niiskuneiti83 ja veeti-irina 37+4
 
Taitaa ensimmäinen elobaby olla niiskuneidin83 tai tulevan mamin, vai pitäisikö sanoa että heinäbaby, jos jo lähipäivinä syntyy ;) Itse hirmu kateellinen kun vauva vieläkin on poikittain eli ei synnytys vielä näköpiirissä pitkään aikaan, näin ainakin luulisin. Huomenna lääkäri todennäköisesti varaa kääntöajan, mikä itseä hirvittää melko paljon :ashamed: Onko kukaan kuullut mitään negatiivisia asioita kääntämisestä? Haluaisin tietää jos se voi vahingoittaa vauvaa tai jos jotain muita riskejä siihen liittyy niin haluaisin kuulla näistä?
 
tellervo: Joo maikkulan neuvolassahan tuo oli ja toivottavasti saat kysymyksiin vastauksia ja jos ei meinaa irrota niin elä anna periksi :)

Öykä: tuolla on joku keskustelu : http://keskustelu.kaksplus.fi/t764979
 
A-mam: Ok. Meillä tulee ikäeroksi 1v. 8kk. Katsotaan miten kulkeminen onnistuu. Kantoliina meilläkin hug-a-bub et voihan vauvan joskus sujauttaa siihen ja esikolle ottaa pikkurattaat mukaan. Molempien rattaat menee kyllä autoon. Halusin uudet vaunut kovalla kantokopalla. Siinä voi vauva sit nukkua myös kotona alakerrassa kun sellaista täällä suosittua minisänkyä me ei haluta olkkariin.

Öykä:Kerhopuolella (oletko käynyt?) otin osaa keskusteluun kääntämisestä. Olen ymmärtänyt että kääntämisen suurin riski liittyy istukan vahingoittumiseen ts. irtoamiseen. Meidän sairaalassa ei kääntämisyrityksiä tehdä ollenkaan. Sanotaan et riskit on pienemmät perätilavauvan synnyttämisessä tai keisarinleikkauksessa kuin kääntämisyrityksessä. Poikkitilavauvasta en osaa sanoa. Kysele tarkkaan omalta lääkäriltäsi tuosta kääntämisestä.

=) Jään jännäämään Niiskuneidin puolesta :hug:
 
hellurei!

närästyskeskusteluun kommentoin sen verran, että mulla närää aiheuttaa ruisleipä, pizza ja ylensyönti, mulla rennie on auttanut. sitten illalla tai maate mennessä, laittakaa sängyn päätyä koholleen esim tyynyn avulla. tyyny vaikka petarin alle tai sitten pari tyynyä päällekkäin, niin että olette harteista ylöspäin kohollaan (niskat ei saa rasittua) silloin ei sitä kauheeta takaisin virtausta niin helposti tule. se on ihan hirvee tunne pompata pystyyn yrjö suussa.

kuopusta oottaessa poika laskeutu ja kiinnitty ainakin kuukausi ennen syntymää ja pää tosiaan tuntui haarojen välissä. en kummemmin sitä varonut, mutta esim kiikussa oli inhottava istua, eikä seksi käynyt edes mielessä, paitsi sitten kun la päivä päivältä läheni ja ylittyikin reippaasti, eikä minkäänlaisia merkkejä ulostulosta ollut. kokeiltiin "kolmea ässää" (siivous, sauna ja seksi), mutta en usko niistä minkään synnytystä käynnistäneen.

meillä on terassiprojeksti alkamassa. siitä ollaan isännän kanssa väännetty kättä koko kevät ja kesä. nyt ollaan kuitenkin jo samalla aaltopituudella asiasta. sais edes homman hyvälle alulle, jatkaa voi mun puolesta ensi kesänä, jos olis paremmin silloin aikaa.

omassa voinnissa ei ihmeitä edelleenkään. liikkeelle lähetään kuin lehmä ojasta ja kävely on yhenlaista vaappumista. olo kuitenkin tosi hyvä.

hyviä vointeja muillekin!

jari-maija 36+3

 
Liikkumisen vaikutuksesta turvotukseen joku kyseli.. miekin saatan turvota lenkin aikana, mutta kun säännöllisesti liikkuu ja juo paljon vettä (ja syö ananasta & mansikoita), niin ainakin mulla hävisi turvotus.

Mulla oli esikoisella Baby Björn-kantoreppu, mutta hartija- ja selkäkivuista kärsivänä en pystynyt sitä juurikaan käyttämään. Liina ei kuulemma aiheuta särkyjä, joten meinaan sitä kokeilla.

Mie näytän olevan poikkeus närästyksen suhteen. Nimittäin minua ei närästä! Esikoisestakin närästi vain kerran. Tosin muuten kyllä on etovan huono olo, enkä pysty kauheasti kerralla syömään. Kunnon ruoka kyllä maistuu pieninä annoksia ja hedelmät, mutta kaikki muu tökkii. :x

-Capri ja Tiitiäinen 34 tasan-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
Käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan tänään. Täytyy kyllä sanoa, että tuo Naistenklinikka vaikutti paljon "rennommalta" ja kodinomaisemmalta kuin odotin. Tuli aika hyvä mieli mennä sinne.

Tänään on huimannut muutamaankin otteeseen, ja jopa alkanut korva soida, mikä on minulla aiemmin ennakoinut pyörtymistä. Mikäköhän tässä auttais? Verenpaineet oli eilen normaalit, hemoglobiinia ei oo mitattu n. kuukauteen.

Mulla on myös ollut parina päivänä sellainen tunne että taju lähtee ihan just. En tiedä mistä johtuu, koska en ole noussut äkillisesti ylös jne. Paineet on matalat, mutta ne on aina ollu, eikä oo aiheuttanu ongelmia. Olisiko näitä loppuraskauden vaivoja...?
 
Mullakin huimailee, tosin kun hemppa siellä 90:ssä, niin sekin vaikuttaa... Mutta voisiko vauva painaa verisuonia ja tämä aiheuttaa huippausta? Mullakun on toi hemppa ollut niin pitkään alhaalla ja nyt on alkanut enempi huippailee, niin ei luulis pelkästään siitä johtuvan... :whistle:
 
Kiitoksia niille jotka viitsivät vastata kääntökyselyyni :hug: Tiedänpä nyt mitä eritoten kysellä lääkäriltä tänään, kun tiedän, että kääntämistä hän tulee ehdottamaan. Tympeä vaan, kun taas on eri lääkäri kuin viimeksi, koko raskaudenajan, kun olen joutunut lääkärillä asioimaan niin on ollut eri lääkäri eli aina on pitänyt selittää kaikki uudestaan ,raskaudenkulku jne... Tulen kertomaan iltapäivästä sitten neuvolakuulumiset ja lääkärikuulumiset.

Hyvät päivänjatkot kaikille :) :flower:
 
Täällä edelleen yhtenä kappaleena..ihan hyvähän se on jos vauva vielä pari viikkoa pysyiskin. Olo ei vaan mikään kovin kiva ja sit harmittaa kun ei viitsi viikonloppuna edes mökille lähteä jos kuitenkin päättää sitten tulla. On kuitenkin saaressa tuo meidän mökki ja ajomatkaa kotiin melkein tunti. Eli kotosalla sitten vaan hengailen.
 
Renniestä. Se on ihan turvallinen raskausaikana. Kaveri joka on apteekkialalla (proviisori) heitti minulle vielä että pysyypä samoilla tropeilla suonenvedot poissa ja kalsiumit kunnossa, kun Rennien vaikuttavat aineethan ovat kalsiumkarbonaatti ja magnesium..jotakin, eli siinä ei varsinaisia lääkeaineita edes ole.

Liinat ja reput: Minulla on jo esikoisen ajoilta molemmat, eli BabyBjörnin reppu ja pitkä trikoinen liina. Rintareppu on minusta paljon helpompi käyttää, mutta siinä ei tosiaan voi vauvaa pitkiä aikoja pitää. Mahavaivaisen vauvan kanssa oli kyllä ihan ehdoton kotitöissä tai kaupassa käydessä. Liinan sitominen on minusta tosi hankalaa, mutta sitten kun sen viimein saa aseteltua kunnolla, niin se on paljon rintareppua parempi, sekä vauvalle että kantajalle. Liinaa tuli enempi käytettyä kun esim. kävi kaupungilla asioilla ja rattaiden kanssa olisi ollut hankala joka virastoon vääntäytyä.

Omaa napaa, tai päätä itseasiassa. Minua on eilisaamusta asti vaivannut ohimopäänsärky, joka ei tunnu helpottavan millään. Ehdin jo pelätä raskausmyrkytystäkin, mutta taitaa olla ihan vaan niskaperäistä, kun lisäksi arkana on oikea alaleuka ja poskiontelo, vaikkei minulla ole edes nuhaa tai tukkoisuuttakaan.

77mm ja Minimi 34+6
 
Olen tainnut viimeksi näyttäytyä täällä talvella mutta keskustelua olen seuraillut mielenkiinnolla. Tällä hetkellä rv 35, vointi erinomainen ja nautin aurinkoisista päivistä siinä määrin kuin niitä on. Auringonpalvonta nurmikolla/rannalla maaten tosin alkaa olla koomista, kun tämä mamma ei meinaa päästä enää maasta ylös. Äitiysloma alkoi ja täytyy sanoa, että kummalliselta tuntuu todella kiireisen kevään jälkeen, ehkä pikkuhiljaa osaan sopeutua tähän. Ihanaa joka tapauksessa

Joku kirjoitteli synnytysvalmennuksesta ja sen aiheuttamasta pelosta + paniikista. Minulla kävi samoin sairaalan järjestämässä "valmennuksessa" . Tuli paniikki, rupesin vain itkemään enkä meinannut millään päästä siitä yli. Olisi ollut kysyttävää vaikka mitä mutta en pystynyt muuta kuin lähtemään pois. Mietin kauhuissani synnytystä monta päivää tippa linssissä. Nyt kieltäydyn miettimästä koko asiaa kunhan edes synnytystapa selviäisi. Käyn äitiyspolilla seurannoissa sillä istukka on 1 cm:n päässä kohdunsuulta ja lääkärit miettivät nyt viimeiseen asti voinko synnyttää vai tuleeko suunniteltu sektio.

Täällä pesen vauvanvaatteita ja yritän laittaa kaappeja jonkinlaiseen järjestykseen.

Mukavia kesäpäiviä kaikille elokuisille! B)
 
oon aina välistä käyny kurkkii teidän kuulumisia ku tipuin sillo heti alkujaan melkee tästä pinosta... teillä rupeaa kaikilla h-hetki lähestyy kovaa vauhtia... :heart: itse pääsin kiinni tuonne tammikuu 2008 pinoon nyt LA olis 11.1.08 et nyt näyttäs vihdoin ja viimein raskaus jatkuvan pidemmälle ja normaalisti...

no mutta ajattelin van moikata, jos kukaan teistä minuu enää muistaakaa... :wave:
 
oon aina välistä käyny kurkkii teidän kuulumisia ku tipuin sillo heti alkujaan melkee tästä pinosta... teillä rupeaa kaikilla h-hetki lähestyy kovaa vauhtia... :heart: itse pääsin kiinni tuonne tammikuu 2008 pinoon nyt LA olis 11.1.08 et nyt näyttäs vihdoin ja viimein raskaus jatkuvan pidemmälle ja normaalisti...

no mutta ajattelin van moikata, jos kukaan teistä minuu enää muistaakaa... :wave:
 
kohtukuolemista: kaverilla kuoli vauva mahaan viime joulukuussa rv 34+4. tuntu itestä kauhealta, kun oma raskaus oli ihan alussa ja pelkäsin kauheasti pitkän aikaa. nyt taas paniikki nostaa päätään, kun ollut juttua lehdissä yms. kyseisestä asiasta ja mulla tänään 34+4.. onneksi on vauva liikkunut ja jytistellyt ihan normaalisti. typeräähän se loppupeleissä on asiasta panikoida, mutta kun samoilla viikoilla oon ku kaveri silloin, ni väkisinkin pistää ajattelemaan. :x

synnytys on alkanu pyöriä päässä melkein kokoajan. eniten mietityttää, että jos otan sen epiduraalin niin vaikuttaako se kunnolla. näiltä palstoilta oon lukenu et monilla epäonnistunu laitto ja sitten kuitenki ollu kipee yms. sairaalan tutustumiskäynnillä kätilö kyl sano, et k-pks:ssa ei oo mitään cm-rajoja, millon sen voi laittaa. mut eniten mietityttää että oonko todellakin kivuton koko synnytyksen jos se epiduraalin laitto onnistuu? kertokaa kokeneemmat!

yopa 34+4
 

Yhteistyössä