Elokuisten vauvat tänne!

23.8. meille syntyi maailman ihanin poika! Rv 41+2 ja kun olin kolme senttiä auki puhkaistiin kalvot, ja siitä oli reilussa neljässä tunnissa ihme maailmassa :)
Ponnistusvaihetta kesti 1,5 h...
En muistanutkaan miten suuria tunteita oman lapsen syntyminen synnyttää, ja miten voi rakastua uuteen ihmiseen heti ensi silmäyksellä! Olen niin onnellinen ettei sanoin voi kuvata. Odotan koko ajan milloin hän herää että pääsen taas seurustelemaan. Mies on ollut ihana ja hoitaa häntä yöt, joten minä saan nukkua esikoisen kanssa rauhassa ja palautua. Esikoinenkin haluaa syöttää ja paijailla uutta tulokasta.
kaikille teille muillekin paljon paljon onnellisia hetkiä! :flower:
 
Tännekin on syntynyt pieni rinsessa 18.8.2005 klo 18.43
Pituutta neidillä 47, painoa 2555g ja pipo 34
Kaikki on alkanut todella hyvin, tyttö syö ja nukkuu, antaa äidinkin levätä! :D
Paljon onnea muillekin elokuussa nyyttinsä saaneille! :hug:
 
heippa.. meille syntyi meidän rakas kuudes nyyttimme 22.8-05 .. klo..00.12 eli myöhästyi lähdöstä hieman..(akateeminen vartti). poika oli 4120g ja 51cm..

:flower: onnittelut kaikille muille elokuisille myös...
 
Nipsu2

en huomannutkaan että tänne on pinouduttu. kirjotin tonne odotus puolelle jo vauvasta. kopion sen tähän.eli 8.8 syntyi tyttö
vimeksi kirjotin sunnutai-maanatai yönä kun supisteli. siitä sitten kovenivat ja tulivat koko ajan 5min välein. sairaalaan lähdettiin siinä puol6 kun mies oli hakenut ensin anopin hoitaa esikoista. sairaalassa käyrille. sitten peräruiske. olin 5cm auki.
mentiin synnytyssaliin. istuin keinutuollle ja sain ilokaasun. sillä selvittiin hetki.lääkäri ehdotti että kalvot puhkastaisiin 9 aikaan että saataisiin vauhtia kun ei ollut paljoa auennut salissa. sanoin että halua epiduraalin, mutta kätilö suositteli spinaalia. vaikuttaa nopeampaan. soitti anestesialääkärin ja normaali lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot. sitten alkoi tapahtua. ei ehtinyt tulemaan anestesia lääkäri ja mun piti saada kohdunkaulanpuudutus, mutta sekin jäi kun vauva päätti että nyt tullaan. siinä sitten ponnistettiin ilokaasulla, mikä ei kyllä mitään auttanut paitsi se muoviosa mihin purin. jäi kivat hampaanjäljet :)
oli kyllä tosi kamalaa, meinasin jopa mennä shokkiin kivusta.
lopullinen ponnistusvaihe onneksi kesti vain 3min.
hengissä selvittiin
tyttö syntyi 3350g ja 50 cm, pää 33,5cm kello 9.23 rv 40+3
vain yksi tikki.
kamalaa oli mutta tulipahan koettua luomusynntys
ensi kerralla pyydän ajoissa puudutuksen.
mutta en silti kokemusta pois vaihtais.

kotona mennyt hienosti.paino noussut hyvin.maitoa tulee paljon.neiti on rauhallinen ja nukkuu melko hyvin öisin. täysin erllainen kun esikoinen oli aika hannkala tapaus.
 
meille syntyi toinen prinssi 27.8 klo 2.55 rv 41+3
pikkuherran mitat 4120g ja 51,5cm ja pipo 38cm.

synnytys käynnistyi supistuksilla perjantaina. sairaalaan lähdimme klo 23.45 kun supistusten väli oli 6 min. pääsimme suoraan salin puolelle, sillä kohdunsuu oli jo 7 cm auki. synnytys tapahtui luomusti kivunlievityksenä käytettiin vain aqua-rakkuloita ja kaurapussia. aluksi ponnistin kontillani, mutta poika syntyi minun ollessani puoli-istuvassa asennossa (johon siirryin n. 5 viimeiseksi minuutiksi). ponnistusvaihe kesti 50 min eikä ommeltavaa tullut, muutenkin kaikki sujui hyvin. esikoisen synnytys käynnistettiin ja siihen nähden tämä tuntui paljon helpommalta.
 


Meille syntyi vihdoin pieni tyttö 3930g ja 52cm 26.8. rv 42. Käynnistettiin lopulta,kun olin kärsinyt supistuksia keskiviikoillasta 24.8. asti ja valvonut 2 synnytystä edeltävää yötä. Onneksi kaikki meni kuitenkin ok, vaikka tosi rankkaa olikin.
 
pähkylä
no niin, tulihan se vauva meillekin!!! =)
tyttö syntyi 5.9(vk 42+2). painoa oli 3805g ja pituutta 49cm.tummaa tukkaa on pikkusen päälaella.
synnytys kesti 2,5h ja meni hienosti. nyt ollaan kotona ja opetellaan...isommat sisaret on tohkeissaan,äidille pitäis nyt saada jostain muutama pari ylimääräsiä käsiä ja silmiä.... :D
 
Hassu-78
Meille syntyi pikkuprinsessa 29.8 klo 22.39. Painoa 3798 g ja pituutta 53 cm..ja rv oli 42+1, käynnistyksellä syntyi. Alussa vauva oli happikaapissa mutta toipui sitten lopulta hyvin syntymästä. Nyt arkeen totutellaan, ihan hyvin alkanut sujumaan, vaan äidin mielialat vaihtelee... :whistle: mutta se on kai normaalia. Terveisiä kaikille! :wave:
 
Tyttö syntyi 25.8. illalla, 3920 g ja 50 cm. Alkuhitauden jälkeen synnytyksen kestoksi tuli vain vaivaiset 3 tuntia. Kyllä on ihanaa taas pitkästä aikaa hoitaa vauvaa. Edellisestä onkin jo reilut 10 vuotta. :heart:
 

Yhteistyössä