Elokuisten vauvat tänne!

Ihanaa, kun alkaa tuttuja nimiä tuolta odotusajan puolelta näkymään täälläkin; ONNEA :flower:

En usko, että olen muka ollut äiti jo 1kk 1pv. Aika on mennyt vauhdilla! Nauttikaa te, joilla vauva on vielä ihan pieni... kohta se on jo tälläinen jötikkä, jota ei jaksa kauaa kannella.
Mitenkähän selviän kantelusta enää kuukauden saati puolen vuoden päästä?? ;)

Toisaalta toivoisi, että lapsi olisi pieni aina, mutta toisaalta odotan malttamattomana näkeväni, mitä tästä tulee.. Kauniit silmät hällä ainakin on; tietää vaan sitä, että kohta on miniä-ehdokkaita oven takana jonossa :LOL:
 
Sintti79
Ensimmäinen yö kotona vauvan kanssa meni valvoessa ja nyt sitten vauva nukkuu. Tuore isä oli niin vauvan pauloissa, että ei meinannut nukkumaan malttaa käydä ollenkaan.. minä kun se jo kerkesin vauvaa ihailla sairaalassa ollessa, niin mielelläni kyllä nukuin.

Ei oikein vielä osaa täysillä nauttia tosta vauvan hoidosta, kun alapää on aika kipeä epparin ja monen monen tikin takia. Onko muilla samanlainen olo tila nyt. Olis mukavaa kun paranis nopeasti, niin sitten lähtis vauvan kanssa kävelemään pihalle ja kävis mummia ja pappaa tervehtimässä.

Mutta askel kerrallaan... :kieh:
 
pikkuviikinki
sintti: täällä yksi eloäippä jolla kamalat pukamat vaivaavat ja tässä harkitsen jo niiden poistamista kirurgisesti, en meinaan kestä enää tätä kipua. :kieh:
 
Meille syntyi tyttö 9.8 klo 2.29. Mitat 3650g ja 49cm, pipo 34,5cm.

Maanantai-iltana alkoi n. klo 17 supisteleen 8 min välein. Klo 20 mennessä olivat jo tosi kipeitä ja huomasin että nehän tulevat jo 5-6 min. välein.
Hälytin äitini hakemaan esikon ja koiran hoitoon. Klo yhdeksän jälkeen pääsimme lähtemään sairaalaan.
Jonkun kipua lievittävän piikin sain kankkuun kun pääsimme sairaalaan. Sen ja ilokaasun avulla pärjäsin tuonne klo 01 asti, jolloin kalvot puhkastiin.
sitten oli epiduraalin vuoro ja synnytys lähti etenemään tosi nopeesti. Ponnistusvaihe kesti 24 min.

Tikkejä on alapää täynnä.

Rakko jäi tällä välin tyhjentämättä, joten aamulla klo 9 aikaan oli kovat kivut ja katetroinnin tuloksena virtsaa tyhjennettiin 1,5 litraa.

Nyt edelleen käyn terveyskeskuksessa katetrissa, kunnes rakkoon jäävä virtsa on 100-150ml pari kertaa peräkkäin...

Että näin meillä. Hyvät fiilikset jäi synnytyksestä.
Tyttö nukkuu ihan hyvin. :heart: :heart:
 
Sintti79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 15:46 pikkuviikinki kirjoitti:
sintti: täällä yksi eloäippä jolla kamalat pukamat vaivaavat ja tässä harkitsen jo niiden poistamista kirurgisesti, en meinaan kestä enää tätä kipua. :kieh:
Minulla ei onneksi tietääkseni pukamia ole... huh helpotusta. Apteekista saa pukamiin voidetta. oletko mahdollisesti kokeillut? En muista nimeä juuri nyt. Toivotaan, että vaivat alkavat tästä paranemaan.

Työkaverini lohdutti, että kyllä ne vaivat kahteen viikkoon häviää... :p
 
Meille syntyi 15.8 Poika, 4080g ja 52cm. klo 21.13. synnytys kesti 3h13min. LA 18.8 joten syntyi rv 39+4 kapseleilla käynnistivät. elikkäs lyhykäisyydessään oli nopea ja helppo synnytys. Eilen tulimme jo vauvan kanssa kotia. Isosisarukset ovat hyvin innoissaan pikku veikasta. tämä oli siis meidän neljäs lapsi ja se on kuopus. =)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 11:42 parttis kirjoitti:
Meille syntyi 15.8 Poika, 4080g ja 52cm. klo 21.13. synnytys kesti 3h13min. LA 18.8 joten syntyi rv 39+4 kapseleilla käynnistivät. elikkäs lyhykäisyydessään oli nopea ja helppo synnytys. Eilen tulimme jo vauvan kanssa kotia. Isosisarukset ovat hyvin innoissaan pikku veikasta. tämä oli siis meidän neljäs lapsi ja se kuopus. =)
Saako udella, että miksi käynnistivät?

Jaa niin, ja paljon Onnea :flower:

 
riffi78
Meidän kaiffari synty 31.7.05 juuri laskettuna päivänä klo 00.18.
Synnytys oli nopea, kätilö tuumaili ensin että kamu syntyy lauantain puolella mut päätti poika syntyä täsmällisesti laskettuna päivänä... Tosi hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen eikä ylimääräisiä kilojakaan enää jäljellä kuin 3!
 
Meille syntyi 7.8.05 aivan ihana mustahiuksinen peikkotyttö :heart:
3200g,50cm ja pipo 34cm,synnytys ihana kipeä ja nopea.
Tyttömme on tosi rauhallinen kunhan saa olla jonkun sylissä :D
syö päivisin useasti(yksi äivä nukkui kepeät 5t päikkärit)yöllä tissitellään 3-4 krt...vauva-ajasta nautitaan täysin siemauksin =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 21:40 Anne-81 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 11:42 parttis kirjoitti:
Meille syntyi 15.8 Poika, 4080g ja 52cm. klo 21.13. synnytys kesti 3h13min. LA 18.8 joten syntyi rv 39+4 kapseleilla käynnistivät. elikkäs lyhykäisyydessään oli nopea ja helppo synnytys. Eilen tulimme jo vauvan kanssa kotia. Isosisarukset ovat hyvin innoissaan pikku veikasta. tämä oli siis meidän neljäs lapsi ja se kuopus. =)
Saako udella, että miksi käynnistivät?

Jaa niin, ja paljon Onnea :flower:
oli niin iso tulossa et eivät antaneet enää suotta kasvaa. ja mulla itellä selkä särky ja huonot unet pariin viikkoon. auttovat et suostu käynnistää. ensin meinas lääkäri vielä passittaa kotiin ja torstaina takas, mut mä en suostunu lähtee ennen ku vauva oli syntyny. =) ite päinen ku olen. ai niin kiitos.

 
kirsikka2
Meille syntyi poika sektiolla11.8.piti olla alatiesynnytys mutta vauva ei olisi mahtunut muuten ulos harteikas, isokokoinen ja myös mun sydänvaivatkin vaikutti sektioon mitat oli 4420 kg ja 53 cm . Päästiin vasta keskiviikkona toissa pvnä kotiin kun sunnuntaina sain pahan rytmihäiriökohtauksen ja mulle nousi kuume ja oli turvotusta epäilivät veritulppaa mutta onneksi ei ollut sain kyllä estolääkitystä pistoksina ennaltaehkäisevästi siihen ja tulehdusarvot oli sadassa.Myös pojan keltaisuutta seurattiin mutta onneksi arvot oli laskemaan päin ja mun vointi oli ok ja tulehdusarvot oli laskusuuntaan päin niin päästiin kotiin.Nyt sitten ootellaan että pääsen Meilahteen ja eilen sainkin kutsun joka on syyskuun puolella multa poltetaan ylim.johdin sydämestä niin sitten loppuu rytinät sydämestä.Olin vaan 2 päivää itkuinen ja masentunut sairaalassa kun sain imetyskiellon kun muhun dumpattiin niin paljon lääkkeitä että saivat rytmin kääntymään ja ettei vauva olisi saanut niitä.Nyt sitten imetys on alkanut sujumaan vaihtelevasti se oli mallillaan heti seuraavana pvnä sektiosta kun maitoa nousi kunnolla.Sen 2:n päivän su-ma aikana jouduin pumppaamaan ja heittää pois ja se määrä mitä jouduin heittämään sai minut masentumaan ja itkuiseksi mutta nyt se taas on alkanut sujumaan vaikka yrittääkin suosia toista rintaa ja pienen taiston kautta sitten kelpaa toinenkin mutta niin on olleet mun 2 edell.lasta vauvana olleet .Nyt mulla on sama lääkitys kuin raskausaikanakin rytmihäiriön estoon mutta annokset matalat ja eikä estä imetystä. Täällä kotona ollaan vaan ihailtu ja ihmetelty tätä meidän mennninkäistä niin ihana hän on :heart: :wave: Osato 51:n hoitohlenkilökunta olivat kannustavia ja ihaniakin saimme molemmat kyllä hyvää hoitoa siellä ja tukea. :hug:

 
elomasu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 10:56 kirsikka2 kirjoitti:
Meille syntyi poika sektiolla11.8.piti olla alatiesynnytys mutta vauva ei olisi mahtunut muuten ulos harteikas, isokokoinen ja myös mun sydänvaivatkin vaikutti sektioon mitat oli 4420 kg ja 53 cm . Päästiin vasta keskiviikkona toissa pvnä kotiin kun sunnuntaina sain pahan rytmihäiriökohtauksen ja mulle nousi kuume ja oli turvotusta epäilivät veritulppaa mutta onneksi ei ollut sain kyllä estolääkitystä pistoksina ennaltaehkäisevästi siihen ja tulehdusarvot oli sadassa.Myös pojan keltaisuutta seurattiin mutta onneksi arvot oli laskemaan päin ja mun vointi oli ok ja tulehdusarvot oli laskusuuntaan päin niin päästiin kotiin.Nyt sitten ootellaan että pääsen Meilahteen ja eilen sainkin kutsun joka on syyskuun puolella multa poltetaan ylim.johdin sydämestä niin sitten loppuu rytinät sydämestä.Olin vaan 2 päivää itkuinen ja masentunut sairaalassa kun sain imetyskiellon kun muhun dumpattiin niin paljon lääkkeitä että saivat rytmin kääntymään ja ettei vauva olisi saanut niitä.Nyt sitten imetys on alkanut sujumaan vaihtelevasti se oli mallillaan heti seuraavana pvnä sektiosta kun maitoa nousi kunnolla.Sen 2:n päivän su-ma aikana jouduin pumppaamaan ja heittää pois ja se määrä mitä jouduin heittämään sai minut masentumaan ja itkuiseksi mutta nyt se taas on alkanut sujumaan vaikka yrittääkin suosia toista rintaa ja pienen taiston kautta sitten kelpaa toinenkin mutta niin on olleet mun 2 edell.lasta vauvana olleet .Nyt mulla on sama lääkitys kuin raskausaikanakin rytmihäiriön estoon mutta annokset matalat ja eikä estä imetystä. Täällä kotona ollaan vaan ihailtu ja ihmetelty tätä meidän mennninkäistä niin ihana hän on :heart: :wave: Osato 51:n hoitohlenkilökunta olivat kannustavia ja ihaniakin saimme molemmat kyllä hyvää hoitoa siellä ja tukea. :hug:
Heippa, taidettiin olla samaan aikaan osasto 51:llä eli NKL:llä...
Mulle tehtiin sektio 12.8 ja vauva syntyi 15.20, olin osastolla tosin vain ma:hin saakka ja pyysin päästä kotiin, koska en pystynyt nukkumaan sairaalassa. 4 melkein unetonta yötä oli liikaa...mulla sattui oleen kaksi ulkolaista samassa huoneessa, joista toinen ei osannut suomea eikä englantia ja piti vauvaa kaiken yötä vieressä ja se huusi melkein koko ajan... Sitten tämän koko suku kävi kaiken aikaa katsomassa piittaamatta mitään mistään vierailuajoista... Olin ihan kypsä.
Meidän neidin synnytys oli tosi vauhdikas, sain cytotecin torstaina puolelta päivin kun lapsivettä oli tihkunut jo neljä päivää. Vauvan sydänäänet alkoi kuitenkin oleen liian matalia ja mut kiikutettiin synnytysosastolle seurantaan ja oman kätilön silmin alle. En ehtinyt kauaa olla sielläkään, kun kätilölle tuli hätä ja kutsui lääkärin paikalle, lääkäri määräsi heti sektioon ja sitten tulikin tosi kiire. Mut juoksutettiin leikkaussaliin ja vauva syntyi 20 minuutissa eli heti kun puudute ym. oli saatu päälle. Mies-parkakaan ei ehtinyt synnytykseen ja sai järkytyksekseen kuulla paikan päälle päästyään että ollaankin leikkaussalissa... No, loppu hyvin, kaikki hyvin, vauva ei ollut kärsinyt hapen puutteesta ja sai 9 pistettä. Vauvalla kokoa 2740gr ja 47cm ja syntyi rv 37+3. Nyt sitten herätellään vauvelia 3 tunnin välein syömään että paino nousisi kolmeen kiloon.
Onnellinen elomasu :)
 
pikkuviikinki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 10:41 Sintti79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 15:46 pikkuviikinki kirjoitti:
sintti: täällä yksi eloäippä jolla kamalat pukamat vaivaavat ja tässä harkitsen jo niiden poistamista kirurgisesti, en meinaan kestä enää tätä kipua. :kieh:
Minulla ei onneksi tietääkseni pukamia ole... huh helpotusta. Apteekista saa pukamiin voidetta. oletko mahdollisesti kokeillut? En muista nimeä juuri nyt. Toivotaan, että vaivat alkavat tästä paranemaan.

Työkaverini lohdutti, että kyllä ne vaivat kahteen viikkoon häviää... :p
juu kävin leikkauksessa muutama päivä sitten ja nyt on peppu todella kipeä ulostaessa (kyyneleet silmissä saa istua pytyllä)
onneksi paranevat päivä päivältä.
mites sun alapää, onko vessassakäynti ihan kamalaa??
 
Sintti79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 11:54 pikkuviikinki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 10:41 Sintti79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 15:46 pikkuviikinki kirjoitti:
sintti: täällä yksi eloäippä jolla kamalat pukamat vaivaavat ja tässä harkitsen jo niiden poistamista kirurgisesti, en meinaan kestä enää tätä kipua. :kieh:
Minulla ei onneksi tietääkseni pukamia ole... huh helpotusta. Apteekista saa pukamiin voidetta. oletko mahdollisesti kokeillut? En muista nimeä juuri nyt. Toivotaan, että vaivat alkavat tästä paranemaan.

Työkaverini lohdutti, että kyllä ne vaivat kahteen viikkoon häviää... :p
juu kävin leikkauksessa muutama päivä sitten ja nyt on peppu todella kipeä ulostaessa (kyyneleet silmissä saa istua pytyllä)
onneksi paranevat päivä päivältä.
mites sun alapää, onko vessassakäynti ihan kamalaa??
Täällä alkaa olemaan jo parempaan suuntaan. Uimarenkaastakin alkaa pääsemään eroon pikkuhiljaa, niin kuin särkylääkkeistä. :p
Nyt alkaa olemaan jo elämä sellaista, että jaksaa kylässäkin käydä. =)
 
pikkuviikinki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 22:09 Sintti79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 11:54 pikkuviikinki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 10:41 Sintti79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2005 klo 15:46 pikkuviikinki kirjoitti:
sintti: täällä yksi eloäippä jolla kamalat pukamat vaivaavat ja tässä harkitsen jo niiden poistamista kirurgisesti, en meinaan kestä enää tätä kipua. :kieh:
Minulla ei onneksi tietääkseni pukamia ole... huh helpotusta. Apteekista saa pukamiin voidetta. oletko mahdollisesti kokeillut? En muista nimeä juuri nyt. Toivotaan, että vaivat alkavat tästä paranemaan.

Työkaverini lohdutti, että kyllä ne vaivat kahteen viikkoon häviää... :p
juu kävin leikkauksessa muutama päivä sitten ja nyt on peppu todella kipeä ulostaessa (kyyneleet silmissä saa istua pytyllä)
onneksi paranevat päivä päivältä.
mites sun alapää, onko vessassakäynti ihan kamalaa??
Täällä alkaa olemaan jo parempaan suuntaan. Uimarenkaastakin alkaa pääsemään eroon pikkuhiljaa, niin kuin särkylääkkeistä. :p
Nyt alkaa olemaan jo elämä sellaista, että jaksaa kylässäkin käydä. =)
kiva kuulla että elämä alkaa taas hymyillä ja pääset kunnolla nauttimaan vauvantuoksusta.
minä täällä vielä pelkään jokaista kakkantamista mutta muuten ei kipuja ole. =)
 
Mäkin liityn vihdoin tähän ketjuun.

Meille syntyi sunnuntaina 21.8.05 klo 13.59. toinen poika (rv40+1). Pituutta 50cm, painoa 3800g ja päänympärys 35cm.
Kotona ollaan nyt oltu jo kaksi yötä. Ihan hyvin on mennyt, imetys on lähteny hyvin käyntiin ja esikoinen (1v10kk) ei ainakaan vielä ole mitään mustasukasuutta näyttäny. =)

 
18.8.2005 syntyi meille pieni prinssi :heart: paino:3665g ja pituus 52cm!! 02.00 alkoi homma etenemään ja sitten klo.10.41 oli pieni maailmassa!!

Maanataina sitten kotiuduttiin ja eilen käytiinkin jo eka neuvolassa.. paino oli nyt 3760g ja kaikki muutenkin hyvin..Nyt tänään pojalla ikää tasan viikko.. ruoka maittaa ja on niin valpas kun olla voi :D (profiilissa on pikkuisen kuva) :D

Yöt menee suhteellisen hyvin ja maitoa riittää.. Kaikille oikein paljon onnea vauvojen johdosta :hug:
 

Yhteistyössä