Elokuu 2017

Minäkin liityn varovasti joukkoon mukaan.. kovasti toivottu kuudes lapsi olisi tulossa.. 2,5 vuoden sisään on 3 kertaa matto vedetty jalkojen alta joten hyvin varovaisin mielin liikenteessä.
Mutta odotusajassa toisten samassa tilanteessa olevien kanssa juttustelu on niin iso osa asiaa että en malta pysytellä poissa..

Listalle voi lisätä
31.8/ Wanti / 31 / OYS / (lapsiluvun haluan jättää pois)

Olen kiinnostunut myös facebook ryhmästä ja laitan viestiä kiiltokuvalle
Ihan sama juttu täälläkin. Matto on vedetty alta kolme kertaa jo. Toivotaan, että nyt meillä molemmilla onnistuisi!
 
  • Tykkää
Reactions: Wanti
Toivotaan et nyt olis hyvät tarrasukat kaikilla ja pysyisivät matkassa pikkuiset

Mulla on ollut aikaisemmissa raskauksissa vuotoa tiputtelua mut nyt ei.
Raskaus oireet on kans erilaisia ollut joka kerta.
Mieli teoista tuli mieleen porkkanat hillosipuli jota vedin purkista joskus
Ihana sain nukkua pitkään tänään kun mies on joululomalla

Tänään siivousta ja lahjojen ostoa...

Mukavaa viikonloppua kaikille ja joulun aikaa
 
Milloin ootte suunnitelleet kertovanne raskauksista kavereille ja muulle perheelle?
Tuli vain mieleen näistä oireista kun ihan hirveä turvotus päällä ja ollaan lähdössä kotiseudulle joulun jälkeen, eikä meinattu kertoa muualla vielä mitään ennen np ultraa mutta nyt jännittää miten muka kukaan ei huomais..

Vähän erilaisia olleet kaikki raskaudet ja nyt tissit ekaa kertaa kipeät alusta lähtien, vatsan turvotus on ihan hirveä ja pahoinvointiaki on kokoajan ällötyksenä mutta onneksi nyt on pysynyt sisällä kaikki..ainaki vielä. Kahvin juonninki lopetin kokonaan kun ei pysty, hajut on myös tosi vahvoja ja mandariineja ja mausteista ruokaa tekee mieli kokoajan vaikka maha on ihan jumissa (mikä on myös uus juttu). Palelu on menny ohi nyt ja väsy painaa vähän vaikka oon jo lomalla ottamassa nuorimman kans päikkäreitä kotona.:p Just luin että ens viikolla hormoonitaso huipussaan että mieliala heittelee ja pahoinvointi pahimmillaan että hyvää autoilua ja vierailuviikkoa vaan meille :LOL:

Influenssarokotusta ei oo ikinä haettu ja jäi nytki hankkimatta.

@Kiiltokuva laitoin viestiä fb ryhmästä! :)

Hyvää Joulua kaikille elokuisille ja tarrasukkia läjäpäin mukaan!

Rv 7+5
 
Argh, kirjottelin eilen pitkän pätkän ja just kun olin lähettämässä niin tää kirjautui ulos..
Rokotteesta vielä niin en niinkään oo itestäni tai influenssarokotuksen vaikutuksista itseeni huolissani vaan et voiko vaikuttaa alkioon..mutta täytyy tätä vielä pohtia. En oo koskaan tietääkseni saanu influenssaa mutta kertahan se olis ensimmäinenkin.

Sunnuntaina olin ajatellu tehä vielä digin josko siihen tulis 3+. Saattais se nytkin jo näyttää mutta haluun oottaa varmistukseks vielä pari päivää.

Täällä on nyt parina päivänä ollu hienoista etomista, repäisykipuja sekä turvotusta alavatsalla myös melkolailla.. Soitin jo neuvolaankin ja täällä onkin ennen ekaa kertaa nyt soittoaika hoitajalle. Kuulostaa ihan järkevältä systeemiltä.

@-Raku- meillä varmaan suurimmaksi osaksi kerrotaan sit vasta np-ultran jälkeen. Tosin ehdin jo paljastaa yhdelle kaverille :whistle: ja haluisin kovasti omalle äidille sanoa mutta yritän vielä hetken pitää salaisuutena.

Unimaa 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: -Raku-
@-Raku- meillä varmaan suurimmaksi osaksi kerrotaan sit vasta np-ultran jälkeen. Tosin ehdin jo paljastaa yhdelle kaverille :whistle: ja haluisin kovasti omalle äidille sanoa mutta yritän vielä hetken pitää salaisuutena.
Sitä määki mietin ja tuntuu tyhmälle yrittää salailla ku se on nyt niin vaivalloista tän turvotuksen kans. Voi olla että kerron jo nyt perheelle sitten ja jos ilmenee np ultrassa ongelmia nii kerron vaan niille neki sitte ku tulokset tulee. :rolleyes:
 
Moi kaikki,
Täältä liittyis joukkoon vielä yks odottaja lisää! :love: Varovasti tosin, sillä yks keskenmeno on takana.
27/ Summer2 / sairaala vielä ? / ensimmäinen lapsi / km 07/16

Esikoista odotetaan! Kumpikin raskaus on tärpänny heti ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta. Me asutaan toukokuuhun asti Yhdysvalloissa ja jännittää miten täällä kaikki seuranta menee!

Mä en osaa vielä sanoa enkä intoilla mitään muuta kun tää on niin tuore juttu etten kunnolla itekään tajua että se onnistu taas heti! Tein testin vasta tänään, huomenna tulee täyteen 5+0. Mä luen ketjun läpi ja tutustun samalla teidän tarinoihin :)

Hyvää joulua :love:
 
Ai niin ja LA 26.8. :)
Meinas unohtua :LOL:
Mua kiinnostaa kyllä se FB-ryhmä mut vasta vähän varmemmilla viikoilla, varsinkin kun on km taustalla. Vieläkö siihen passaa liittyä sitten kun tällanen myöhäinen elokuinenkin on ehtinyt käydä ultrassa kattelemassa että kaikki on kunnossa? :)
 
Heippa ja hyvää joulua kaikille!

Mä kävin neuvolassa torstaina ja ne nyt tosiaan siellä laskee sen 28 päivän kierron mukaan jolloin laskettu aika olisi jo 28.7.! Aika skeptisesti tuohon kyllä suhtaudun, mutta mennään sillä nyt sitten ultraan asti. Elokuulle se kyllä varmaan osuu kuitenkin... Mutta näiden viikkojen mukaan kun mennään niin ultra pitäisi olla jo aika pian:ROFLMAO:

Eli saa päivittää tässä vaiheessa lasketuksi ajaksi 28.7.

KeepGoing 9+1
 
Tervetuloa uudet odottajat

Kertomisesta:läheiset perhe ja ystävät tietää...
muille kerrotaan myöhemmin kun on eka ultra takanapäin viikkoja enemmän.

Pitää lähteä riisipuuron keittoon ja syödä aamupalaa kun hiukka etoo...

Ihanaista joulua kaikille ...
Jadde ja 6+6 pulla
 
  • Tykkää
Reactions: Siltsu
Puhelimella kirjottelen ja nakit painelee mitä sattuu, anteeksi !

Mutta huh mikä joulusää, vettä sataa ja tuulee :( harmaata ja kylmää, ei kovin mieltä ylentävää!

Huomenna poksuu taas ja alkaa rv 10 ♡
 
Meillä odotetaan pukkia malttamattomana. Ensimmäistä kertaa lasten elinaikana tulee pukki käymään kun kaveri laitto miehensä asialle.. Meidän isot tytöt oli ihmeissään aamulla kun pukki ei ollutkaan tuonut lahjoja yöllä kuusen alle (on meidän jokavuotinen perinne, isommat ovat 11, 9 ja 8 eivät usko pukkiin).. sanoin vaan että no ei ole pukki ehtinyt vielä täällä käydä =D Toinen pikkutytöistä on niin kysellyt että koska pukki tulee meille kylään.. Tänään se tulee ja muaki jännittää =D
 
Ihanaa joulua kaikille ja tervetuloa uudet!

Parille kaverille oon kertonu joiden kans puhun kaikesta, myös niistä vaikeista asioista. Tänään kerrottiin miehen äidille kun se oli miehelle niin tärkeää. Ensimmäinen lapsenlapsi olis tulossa. Itkuhan siinä tuli kaikilla :). Omille vanhemmille/sisarille en vielä halua kertoa, ainakin sen ekan ultran haluan käydä että näkee onko siellä edes ketään. Tässä vaiheessa sitä toivois kaikkia mahdollisia oireita (jopa sitä oksentamista) että sais vähän mielenrauhaa :p
 
Hyvää joulua tänne kaikille! Mulle pukki toi hajuvettä ja kosmetiikkaa, joita en pysty käyttää. Sen verran niiden hajut oksettaa. (n) Tänään herätty pahaan oloon klo 5. Välillä on ollut hyvä olo ja silloin olen ollut ihan varma, että alkio on kuollut. Toivotaan kuitenkin parasta..


Jutska ja onkosielläjoku 5+5
 
9+0 ja kyllä vain alkaa paha olo helpottaan.
Aamulla piti tietty etsiä pienen sydänäänet kun olo on helpompi ja sieltähän se jumpsutus kuului :love: tulispa tänne etelä suomeenkin lunta niin pääsis kunnolla ulkoilemaan kun tuo sade ek houkuttele.. :/

Jutskalle tsemppiä ultran odotteluun! Toivottavasti saat pian ajan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal ja Jutska
9+0 ja kyllä vain alkaa paha olo helpottaan.
Aamulla piti tietty etsiä pienen sydänäänet kun olo on helpompi ja sieltähän se jumpsutus kuului :love: tulispa tänne etelä suomeenkin lunta niin pääsis kunnolla ulkoilemaan kun tuo sade ek houkuttele.. :/

Jutskalle tsemppiä ultran odotteluun! Toivottavasti saat pian ajan :)
Kiva, että olot paranee! Millä viikoilla sait sydänäänet ensimmäistä kertaa kuuluviin? Minulla ei kyllä doppleria ole, ainakaan vielä.
 
Moikka:)

Tervetuloa uusille
Jutska:Tsempit mulla kyllä pahan olon päivät hetket vaihtelee toivotaan et sullakin olis hyviä uutisia kun pääset ultraan.

Mullakin on eka ultra tammikuussa jännityksellä ootan sitä!.

Joulu meni hyvin rosolli onnistu kinkku ja lohi maistuivat ei tullu ulos jee haha...

Sain kivoja lahjoja hajuvettä ja alusvaatteita tosin yks yömekko ahisti sanoin et sitte kun en oo raskaana pidän sitä saa mies vähän odotella haha.

Oli kiva nähä lasten riemu joulusta.

Tänään otetaan vaan rennosti.
Jadde& pulla+ 7
 
Tännekkin jos jaksaisi päivittää. Vointi niin huono ettei paljon jaksa koneella tai kännykälläkään olla. Töistä kun kotiin pääsee niin kaatuu sohvalle ja selviytyy iltaan et voi nukkua ja taas alusta. Tää pahoinvointi ja väsymys on hirveetä. Muten te jaksatte muut?
Mä todella toivon et nää olot helpottaisi pian mut pahoinpelkään et monta viikkoa on vielä edessä.
Joka päivä vaan tuntuu et ruokavalio hupenee. En saa kaakaotakaan enää alas. Tänää eletty päärynäomenalla ja mehukeitolla. Jääkaapin oven avaaminen saa niin huonon olon et en halua avata.edes cocis ei mene eikä kivennäisvesi. Plaa. Kaikkeen sitä ryhtyy
 

Yhteistyössä