Elokuu 2017

Tännekkin jos jaksaisi päivittää. Vointi niin huono ettei paljon jaksa koneella tai kännykälläkään olla. Töistä kun kotiin pääsee niin kaatuu sohvalle ja selviytyy iltaan et voi nukkua ja taas alusta. Tää pahoinvointi ja väsymys on hirveetä. Muten te jaksatte muut?
Mä todella toivon et nää olot helpottaisi pian mut pahoinpelkään et monta viikkoa on vielä edessä.
Joka päivä vaan tuntuu et ruokavalio hupenee. En saa kaakaotakaan enää alas. Tänää eletty päärynäomenalla ja mehukeitolla. Jääkaapin oven avaaminen saa niin huonon olon et en halua avata.edes cocis ei mene eikä kivennäisvesi. Plaa. Kaikkeen sitä ryhtyy
Tsemppiä kovasti! Sama juttu täälläkin, että jääkaapin avaaminen on kauhistus. Kaikki oksettaa, varsinkin lämmin ruoka, jota en pysty edes laittaa muille. Jopa perunan haju niiden kiuhuessa on kamala.. Oletko kokeillut mitään apuja esim. Pahoinvointirannekkeita? Mulla on ne nyt ranteissa. Ei ole ollut ainakaan vielä apua. On olemassa myös pahoinvointilääke, jota saa raskaana olevat syödä, Postafen. Mutta ehkä sitä ei uskalla omin luvin alkaa kokeilemaan..
 
Tsemppiä kovasti! Sama juttu täälläkin, että jääkaapin avaaminen on kauhistus. Kaikki oksettaa, varsinkin lämmin ruoka, jota en pysty edes laittaa muille. Jopa perunan haju niiden kiuhuessa on kamala.. Oletko kokeillut mitään apuja esim. Pahoinvointirannekkeita? Mulla on ne nyt ranteissa. Ei ole ollut ainakaan vielä apua. On olemassa myös pahoinvointilääke, jota saa raskaana olevat syödä, Postafen. Mutta ehkä sitä ei uskalla omin luvin alkaa kokeilemaan..
Postafenia joo olen syönyt. En tiedä onko siitä mitään apua. Se primperan olis kokeilemisen arvoinen mut on reseptilääke. Noi rannekkeetkin vois kokeilla.
Tsemppiä sinnekkin
 
@Nachsal täällä voidaan hyvin ja se vasta ahdistaa. Jotenki semmonen olo onkohan sitä enää edes raskaana :unsure:. Oireet väheni ku alko rv. 5. Välillä vatsaa vielä nippailee/iltaisin vähän turvotusta ja rintoja särkee mutta ei enää sitä lievää kuvotusta mitä viime viikolla vähän oli ja muutenkin oireet tuntuu lievemmiltä. Ei auta ku odotella ajan kulumista,uudenvuoden jälkeen vasta ultraanki kannattaa mennä että näkee onko siellä elämää. Jos ei sit vuoto ala sitä ennen :cry:. Kunnon masistelu viesti mut tämmöiset tunnelmat täällä..

ginga ja pirpana (?) 5+4
 
@Nachsal tuttu tunne :sick:
Tää pahoinvointi on vielä aaltoilevaa, välillä onneksi hyväkin olo. Eilen jouduin muutamaan kertaan oksentamaan, ja jokaisen oksentamiskerran jälkeen voimat katosi ihan totaalisesti. Miten ihmeessä mä kestän, jos tää tästä vielä pahenee. o_O
Ja miten ihmeessä mä pystyn käymään töissä :eek:

Tänään rv 6+0 :love:
 
@Nachsal tuttu tunne :sick:
Tää pahoinvointi on vielä aaltoilevaa, välillä onneksi hyväkin olo. Eilen jouduin muutamaan kertaan oksentamaan, ja jokaisen oksentamiskerran jälkeen voimat katosi ihan totaalisesti. Miten ihmeessä mä kestän, jos tää tästä vielä pahenee. o_O
Ja miten ihmeessä mä pystyn käymään töissä :eek:

Tänään rv 6+0 :love:
Sitähän minäkin tässä mietin, että töihin pitäisi mennä viikon kuluttua. En tiedä, onko musta töihin, kun täällä kotonakaan en voi muuta kuin makoilla. Saakohan raskauspahoinvoinnin takia sairaslomaa?
 
Täällä kans tänään 6+0 ja digiin tuli 3+ :love: Olipa vähän haastavaa testailla aamulla kun ollaan kylässä, mutta pakko oli kun en jaksa oottaa kotiin :LOL: mulla on ovulaatio yleensä vähä myöhemmin niin en aiemmin viittiny tehä digiä.

Tsemppiä @Nachsal oloihin! Onneksi kuitenkin jotkut ruuat menee, jos se nyt yhtään lohduttaa. Pelottaa jo valmiiks kun tiedän aika varmasti että perästä tullaan.. ja juurikin töissä selviytyminen. Kai sen takia on pakko @Jutska saada saikkua jos ei voi pystyasennossa olla..?(n) Mulla kävi viimeks "hyvä" säkä kun se pahin pahan olon viikko osui niin, et olin myös flunssassa ja viikon saikulla. Tietty pahoinvointi+flunssa oli jotain kaameeta.
 
Mun pitää varmaan hankkia doppler =)
Ja tänään meinasin käydä hakemassa pari testiä lisää vaikka on noita tullut tehtyä varmaan 12 :unsure::unsure: Ei vaan millään voi uskoa, että tärppäs.. Jos digitestin ostais ja sais jäädä viimeiseksi, voisin huomenna testailla.
Oireet aikalailla ennallaan.. huono olo on maltillista mutta lähes koko ajan siitä kärsin.. jännityksellä odotan yltyykö samoihin sfääreihin kun edellisissä raskauksissa.
 
Heippa
Ehkä miekin uskallan liittyä jo joukkoon:)
Viikko sitten sunnuntaina plussasin. Nyt siis 5+1 ja la olisi 27.8. Tämä tuleva pienokainen on mulle kolmas, miehelle ensimmäinen . Kaksi poikaa löytyy ennestään, 3&5 vuotiaat joten hommaa on kyllä ihan riittävästi :D

Facebookin puolelle liittyisin mielelläni. Laitan viestiä hänelle joka sitä ylläpitää:)

Ihan hassua kun vielä ei ole iskenyt mitään ihan hirveitä oireita. Varsinkin ton 3vuotiaan raskausaika oli niin kamala että kauhulla pelkäsin niiden toistuvan. Pahoinvointi alkoi jo ennen plussaa ja jatkui lähes koko raskauden ajan. Nyt ainoastaan huimailee ja väsyttää paljon

Minut voi siis myös lisätä tonne listaan, eli
Wavee 28vuotta, 3lapsi, la 27.8 ja synnäri KOKS

Wavee ja tiitiäinen 5+1
 
Täällä aaltoilevaa pahoinvointia, totaalista väsymystä ja voimattomuutta. Tuttua edellisistä raskauksista ja odotan pahenevan ens viikolla.. Välillä melkein toivois, että oksentais, että helpottais hetkeksi Me ei olla vielä kerrottu lähipiirille, joten joulussa oli säätämistä. Kalapöytä graavilohineen ja mätileipineen oli hiukan haastava, mutta sain jotenkin kasattua lautasen täyteen ettei kukaan epäillyt. Valkoviiniäkin maistelin kunnes lasin vaihto miehen kanssa Tosin en usko kenekään epäilevän, kun ollaan sanottu, että lapsiluku täynnä. Huomenna takaisin töihin, en ole joutunut pahoinvoinnin takia ikinä saikuttamaan, mutta saahan sitä lääkäriltä sairaslomaa siihenkin. Perjantaina olis sitten eka neuvola
Jen7+2
 
Mä luulin kans kuulleeni 8+0, mutta moni oli sitä mieltä ettei pidä paikkaansa.. Nyt kuitenki ehkä uskon että sielä ne oli! Pitääpä huomenna koittaa uudestaan!

Joo kyllä ne erottaa omasta sykkeestä , ja tällee neljättä odottaessa tietää kyllä milt be kuulostaa ja mistä kannattaa etsiä :D vaikeeta se on mut hyvälä tuurilla saa sykkeen kiinni :) :love:
 
Mä annoin periksi ja kävin lääkärissä. Hyvä etten siellä oksentanu. Primperan reseptin sain kans ni kokeillaan auttaako.
Kiitos lääkärin todistuksessa lukee jotain tarttuvaksi oletettu ripuli ja mahasuolitulehdus. Kun pyysin ettei raskauspahoinvoinniksi laitettaisiin. Mut voi tätä oloa. Nyt makaan.sohval ja mietin miten mä 1, 5 viikkoa jo olin töis tässä olossa. Nyt koitan sit lepää ja kerää voimii et jaksaisi tehä muutakin kun makaa.
perjantaina vihdoin ar ultram
 
Hei.. Jos sitä itsekkin varovaisesti tulisi mukaan, lasketusta ajasta en oikein osaa sanoa koska ei mitään tietoa kierron pituudesta, kuukautisia kun ei tullut kuin pari kertaa cerazetteja syödessä, viimeisimmät kuitenkin alkoivat 11.11.2016 (kestivät pari päivää) ja silloin myös jätettiin pillerit pois. Testailin jo aiemmin, yhtään plussaa tai edes haamua saamatta. Mutta nyt, jouluaattona sain kuitenkin vahvan plussan ❤ Lapsi olisi kolmas, minulla on poika 7v ja tytär 6v aikaisemmasta suhteesta, tuleva lapsi olisi ensimmäinen yhteinen nykyisen mieheni kanssa. Minua kiinnostaisi myös facebook ryhmä.

18.8.2017/Pikkunen_89/27/MKS/3 lapsi
 
@Hipiti Oon kans mietiskellyt että pitäisikö ostaa. Mitä mieltä oot, onko siitä ollu sulle enemmän hyötyä vai harmia? (stressi jos ei sykkeet löydy)
Viimmeks oli hyötyä ainakin kun verta vuoti 10 viikkoa, rauhoitti kuunnella ääniä ja hyvin löytyki.. Ja nyt oon kaks kertaa koittanut ja molemmilla kerroilla löytyny niin luulen että nytkin helpottaa! Se kannattaa kuitenkin muistaa ettei niitä aina saa kuuluviin.
 
  • Tykkää
Reactions: ginga
Täälläkin on lähtenyt nyt pahoinvointi kunnolla käyntiin :sick: Mulla on tämä ja kaksi seuraavaa päivää töitä, sit onneksi uudeltavuodelta alkaa 2 viikon loma. Nyt vaan pitäis suoriutua näistä 3 työpäivästä pitkine bussimatkoineen, voi apua. Aamu alkoi oksentamisella joten odotan innolla mitähän tästä tulee... Hyvä kumminkin kun sattui nuo lomaviikot tähän. Jospa ois pahin ohi kun taas palaan töihin. Millä viikoilla teillä on yleensä helpottanut?

Me lähdetään ensi viikolla Kanarialle, viikon reissu tiedossa :) Kovasti koko perhe odottaa lämpimässä rentoutumista. Mutta mitenhän mä selviän niistä 6 h lennoista? :whistle:
Voi olla että pitää jo kertoa lapsille jos pahoinvoinnin kanssa menee hankalaksi, luulevat raukat muuten että oksennustautia luvassa heti reissun aluksi... Onneksi ehtii olla ens viikolla varhaisultra ennen lähtöä niin tietää onko jotain kerrottavaa.

Hyvävointisia päiviä kaikille!
 
No niin joulukin mennä pyörähti...meillä oli sairastupaa koko viikon joten päivittämiset jäi facen puolelle. Itse olin vielä jouluaaton yönä 38 asteen kuumeessa..

Mä oon alkanu näkee aika eriloisia ja välillä tuhmiakin unia,milloin sillanpää tai exä seikkailee niissä :ROFLMAO:

Toissapäivänä kerrottiin appivanhemmille.laitettiin lasten päiväkotikuvien sekaan ultra kuva.ottivat kyynelten kera uutisen :love:

Muutama uusi elokuinen tullut mukaan,tervetuloa!

Ps.haluaako joku ottaa vuodenvaihteen jälkeen listan päivitettäväkseen?:)

Terkuin Bea.S ja ? 9+1
 

Yhteistyössä