Elokuu 2017

Tervetuloa uusille :)

Mulla kans on alkanu huono olo todenteolla nostaa päätään muutaman päivän ajan, pahenee pienesti mutta varmasti päivä päivältä. Nyt on ollu muutaman päivän silleen et alkaa aamulla ja kestää noin 17-18 et saa ruuan syötyä, illalla ei mitään. Ja ens viikolla alkais taas työt.
Oon kyllä vähä kade kahen viikon lomasta @Sokeripala :LOL: jospa se pahin menis siinä just ohi. Mutta kuitenkin niin että pystyisit nauttimaan etelänlomasta :)
Mulla tais viimeks jatkua pahoinvointi piltkälti yli rv10, mutta se oli sellasta et välillä ei ollu ollenkaan ja sit yhtäkkiä piti oksentaa.

Tää turvotus on ihan hurjaa! En tiiä kuinka paljo tästä on joulusyöminkejä ja paljo muuta, mutta paljon on:ROFLMAO:

@Bea.S mulla on nyt kans ollu vilkasta yöllä, siis unissa :ROFLMAO: ja ei nyt välttämättä mitään niin kamalan tuhmaa mutta paljon ehtii kaikkea tapahtua ja monta unta muistan aamullakin.

Millä viikoilla ootte käyny/aiotte käydä ar-ultrassa?? Jostain lääkärikeskuksen nettisivuilta luin et varminta ois jos menkkojen poisjäännistä ois 4-5viikkoa..siihenhän ois ikuisuus vielä. En nyt jaksa muistaa millon esikoisesta kävin.

Unimaa 6+2
 
27.8/Statangel/35/JS/ 2.lapsi

Heips.. ihan varovasti loikkaisin mukaan.. Eka haamulainen tehty 16.12 mutta tänäänkin vielä digi antoi vain 2-3.. rv 5+3 ois.. Tytöstä sain sen 3+ vasta 5+6 että sinällään ei pitäs hätäillä..Mutta taustalla on niin keskenmenoja, tuulimuna ja lapsettomuus..

9.1 ois ultra ja ekan neuvolankin jo varasin vaikkei ois varmaan kannattanut.. 23.1 ois se.

Oon lueskellut ketjua alusta eteenpäin ja mielelläni tuun myös face porukkaan - sitä tulee käytettyä vähän aktiivisemmin :)

-Starangel ja pikkupikku 5+3:geek:
 
@Unimaa mä meen ar-ultraan ens tiistaina, silloin olisi omien laskujen mukaan rv 7+0 ja sykkeen pitäisi kai jo näkyä. Oon kyllä aika varma ettei paljon sen vähempää voi olla viikkoja, laskin ne siis sen perusteella et eka haamu ois tullut dpo 10. Mullahan on kyllä viime kuukautisista se 4-5 vkoa jo nyt kun oli pitkä kierto ja plussa tuli kp 43 :) Jos kuukautisista laskis niin täähän ois jo vaikka kuinka pitkällä. Eli ehkä ne lääkärikeskuksen ohjeet viittaa täntyyppisiin tapauksiin. Mutta mun mielestä raskaustestituloksiin voi aika h
 
Mä meen ar-ultraan 5.1 jolloin on viikkoja 6+5 ja pitäis sykkeet näkyä, keskenmenneestä kävin 6+4 ja sanoi että sykkeet pitäis näkyä. Mä en pysty odottaa yhtään kauempaa.. Esikoisesta en edes käynyt ar-ultarassa miten ihmeessä olen pystynyt odottaa ekaa ultraa 11+ viikolle....
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvaunelmia29
#sokeripala varmaan teen tässä loppuviikosta vielä.. en oo täysin varma koska ovis oli mutta 5.12-8.12 luulen..

Mua etoo muttei okseta...

Lueskelin eilen taas pidemmälle ja olipa surullista kun jo oli alkuraskauden keskenmenoja.. Toivottavasti kaikilla pysyy kaverit nyt kyydissä! Meillä ois ar-uä rv 7+1. Sama kun tytöstä oli.. Näkee sitten varmasti jo mitä siel on.. Mulla on muutamia kertoja ollut kans vähäistä pyyhintä vuotoa.. Tyttöä odottaessa oli rv 4-10 vuotoa.. Syytä ei löydetty ja nyt on ollut vähäisempää mutta ei se silti koskaan ilahduta.. Pelkään tuulimunaa..
 
#sokeripala varmaan teen tässä loppuviikosta vielä.. en oo täysin varma koska ovis oli mutta 5.12-8.12 luulen..

Mua etoo muttei okseta...

Lueskelin eilen taas pidemmälle ja olipa surullista kun jo oli alkuraskauden keskenmenoja.. Toivottavasti kaikilla pysyy kaverit nyt kyydissä! Meillä ois ar-uä rv 7+1. Sama kun tytöstä oli.. Näkee sitten varmasti jo mitä siel on.. Mulla on muutamia kertoja ollut kans vähäistä pyyhintä vuotoa.. Tyttöä odottaessa oli rv 4-10 vuotoa.. Syytä ei löydetty ja nyt on ollut vähäisempää mutta ei se silti koskaan ilahduta.. Pelkään tuulimunaa..
Täällä nimenomaan oksettaa.. Minulla oli tuulimunaraskaus ja siinä en vuotanut tippaakaan. Toivotaan, että kaikki hyvin siellä ja täällä. :)
 
Tervetuloa uusille :)

Mulla kans on alkanu huono olo todenteolla nostaa päätään muutaman päivän ajan, pahenee pienesti mutta varmasti päivä päivältä. Nyt on ollu muutaman päivän silleen et alkaa aamulla ja kestää noin 17-18 et saa ruuan syötyä, illalla ei mitään. Ja ens viikolla alkais taas työt.
Oon kyllä vähä kade kahen viikon lomasta @Sokeripala :LOL: jospa se pahin menis siinä just ohi. Mutta kuitenkin niin että pystyisit nauttimaan etelänlomasta :)
Mulla tais viimeks jatkua pahoinvointi piltkälti yli rv10, mutta se oli sellasta et välillä ei ollu ollenkaan ja sit yhtäkkiä piti oksentaa.

Tää turvotus on ihan hurjaa! En tiiä kuinka paljo tästä on joulusyöminkejä ja paljo muuta, mutta paljon on:ROFLMAO:

@Bea.S mulla on nyt kans ollu vilkasta yöllä, siis unissa :ROFLMAO: ja ei nyt välttämättä mitään niin kamalan tuhmaa mutta paljon ehtii kaikkea tapahtua ja monta unta muistan aamullakin.

Millä viikoilla ootte käyny/aiotte käydä ar-ultrassa?? Jostain lääkärikeskuksen nettisivuilta luin et varminta ois jos menkkojen poisjäännistä ois 4-5viikkoa..siihenhän ois ikuisuus vielä. En nyt jaksa muistaa millon esikoisesta kävin.

Unimaa 6+2
D

Mä kävin 6+5 ja hienosti näkyi syke ja kaikki mitä pitikin :)

Olot kyllä menee laidastalaitaa , hajut oksettaa ihan älyttömästi ja välillä muuten vaan sellanen olo et oksat pois :( pelkkä ajatus jostain asiasta saa oksentamaan.

Np ultra onkin sittwn 16.1 ja pääsee taas kurkkaan masuun että kuinka siellä voidaan :love: en malttais myöskään odottaa rakennetta et tietää kumpi tulossa !

Siltsu ja taavi 9+4
 
Voisin ilmoittautua mukaan! :) Nyt olisi suunnilleen 6+3 päivät. Pahoinvointia on, mutta ei kuitenkaan oksentelua. Ruoka ei vaan maistu ja ajatuskin etoo. Väsymystä myös, eikä siihen auta useat yöheräilyt joko huutavan kissan tai reilu vuoden ikäisen taaperon takia.

Eli tiedot:
21.8 / kitska / 28 / KOS / 2. lapsi
 
Moikka

Tervetuloa uudet.

3päivää flunssa
siihen päälle kokopäivä etova oloa onneks mies ollut lomalla saanu levätä...
Kun mikään ruoka ei oikein maistu vain hedelmät kylmät jutut...

Tänään aattelin mennä syömään ystävän luo ettei ihan homehdu kotia...

Unista: on kyllä semmosia seikkailuja yks yö hyppäsin junasta saksalaisia sotilaita vauva kainalossa karkuun ja viime yö esiinnyin sirkuksessa napatanssijana voi luoja
Kunhan ei Matti Nykänen enää tuu mun uniin kun oon raskaana on hyvä juttu.

Hyviä vointeja kaikille toivotan...

Jadde/ pulla 7+
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvaunelmia29
Ainiin ja faceryhmä kiinnostaa. Toki olen aika skeptinen vielä raskauden suhteen, vaikkei km-historiaa tai muuta. Mutta jotenkin peruspessimisti :D Mutta laitan siis yksityisviestiä kiiltokuvalle!

Ollaan kyllä miehen kanssa kerrottu jo vähän kaikille, mies kertoi heti äidilleen ja sisaruksilleen plussattuani, ja itse äidilleni ja parhaalle kaverille, ja myöhemmin vielä isälle ja parille muulle kaverille. Jopa töissä olen joutunut kertomaan (tosin ainoastaan esimiehelle), koska isoja organisaatiomuutoksia tulossa. Korostin kyllä, että ihan alussa vasta mennään.
 
Hei vitsi mäkin haluan kotidopplerin! Millä viikoilla ootte saanu sydänäänet kuulumaan? Täällä Jenkeissä ensimmäinen käynti taitaa olla vasta viikolla 12 lääkärin luona, sitä ennen ei kuunnella ollenkaan onko ketään kotona. Mä en ole vielä soittanut aikaa, mutta tein vähän tutkimustyötä kyllä kenet lääkärikseni haluaisin. Ehkä pitäisi jo soittaa että varmasti pääsee sille jolle haluaa :)

Kahtena yönä on ollut ihab kamalat menkkapoltot joihin oon herännyt. Muistan että aiemmassa, km raskaudessa oli sama juttu. Miksiköhän se öisin kipuilee? Toivottavasti se ei tarkota mitään kamalaa.
 
@Summer2 toivottavasti vaan harmittomia noi kivut tällä kertaa.

tervetuloa uusille!!!!

Täällä voidaan edelleen hyvin huonosti. Primperan ei auta yhtään vaikka ottaisi kolme kertaa päivässä. Päiväunet auttaa hetkeksi, ja ainakin sen ajan saa olla pahoinvoimaton.
JOtain pitää pakolla syödä, tänään jopa jaksoin sen verran istua keittiössä että keitin vähän spagettia.. muutaman lusikallisen sain syötyä. Muuten tänään menty omenalla.
HUimaus lisääntynyt joka pahentaa tuota pahoinvointia..

RV 7+1
 
Hei vitsi mäkin haluan kotidopplerin! Millä viikoilla ootte saanu sydänäänet kuulumaan? Täällä Jenkeissä ensimmäinen käynti taitaa olla vasta viikolla 12 lääkärin luona, sitä ennen ei kuunnella ollenkaan onko ketään kotona. Mä en ole vielä soittanut aikaa, mutta tein vähän tutkimustyötä kyllä kenet lääkärikseni haluaisin. Ehkä pitäisi jo soittaa että varmasti pääsee sille jolle haluaa :)

Kahtena yönä on ollut ihab kamalat menkkapoltot joihin oon herännyt. Muistan että aiemmassa, km raskaudessa oli sama juttu. Miksiköhän se öisin kipuilee? Toivottavasti se ei tarkota mitään kamalaa.
Ekan kerran heikosti 8+0! Eilen tosi hyvin, ultran mukaan 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Siltsu ja Summer2
@Kitska täällä kans yks peruspessimisti :D. Mitään syytä (aikaisempia keskenmenoja) ei tälle jännitykselle löydy mutta kun tietää mitä kaikkea voi mennä pieleen nii... tieto lisää tuskaa. Ja jotenkin ei vielä edes usko siihen ajatukseen että siellä joku todellakin on. Sen takia haluanki mennä sinne ar-ultraan.

@Summer2 mulla on ollu kans mahakipuja (helpottivat kyllä suurimmaksi osaksi vko 4-5:lla). Lisäksi nyt viikon sisällä on ollut 2 tai 3 kipukohtausta, jossa en pysty tekemään mitään, hengityskin on vaikeaa, kylmä hiki ja väristykset vaan menee. Viime yönä oli yks ja nyt aamulla soitin neuvolaan ku mietin voiko tuo olla enää normaalia. Ainakin puhelimen th sanoi että luultavasti ihan normaalia, jos ei hartiapistoksia/se ei oo jatkuvaa/ei oo vuotoja. Laittoi soittopyynnön omaan neuvolaan asiasta ja siitä onko siellä mahdollista ultrata ennen sitä 10-13 vkon ultraa. Jos ei oo niin varaan yksityiseltä ajan silleen että olis se 7+4 28 päivän kierrolla laskettuna.

Täälläkin pahoinvointi nostelee päätään. Aamulla kävin istumassa vessan lattialla ja sinnittelin ettei oksu tulis. Hetken kuluttua helpotti sen verran että pääsin sohvalle vaakatasoon, nyt olo alkaa paraneen ku söi banaanin ja mustikkakeittoa :)

ginga ja pirpana 6+1
 
Tervetuloa uudet!

@Nachsal onko sulla käytössä primperanin lisäksi pahoinvointirannekkeet? Mä kävin ostamassa ne, ja yllättävän paljon vähentävät pahoinvointia!

Mä täällä arvon, että pitäiskö mennä sinne ar-ultraan. Oletteko kaikki käyneet/käyttekö?

Hulluista unista, täällä niitä kans riittää! :ROFLMAO: Mm. Viime yönä näin listan, ketkä plussaa seuraavaksi "toiveena vauva" -ryhmässä, ja mulla oli kauhea kiire onnittelemaan kaikkia :barefoot:
 
@Reirei85 @Bea.S @Unimaa täällä kans unet ihan valloillaan! Näen muutenkin paljon unia mutta nää on paljon todellisempia ja painajaisia ollut kans nyt viikon jonka takia eilen jouduin ihan käymään talokierroksen yöllä että oliko unta vai kuka mua kävi ravistaan jalkapohjasta!! :barefoot::alien:

Doblereista kun ollut puhetta niin mulla todettiin nyt taakse päin kääntynyt kohtu ultrassa ja sain edellisessä raskaudessa sykkeen kuuluviin rv8 maissa mutta nyt ei kuulu kun oma niin onko jollakin muulla todettu tämmöstä ja onko sykkeet kuuluneet myöhemmin tän takia?
9.1. eka neuvola jossa sitten etsintä jatkuu vaan ei jaksas oottaa sinne asti :p

ipana 8+5
 
Eka neuvola tänään, samalla terkalla kävin kuin syyskuussa juuri ennen keskenmenoa. Aattelin, että ihan turha käynti löpistä samat jutut, mutta henkisesti jotenkin huojentunut olo! Nyt on menty pari päivää viime km:n päivämäärän yli. Se oli siis 7+4. Jotenkin alkaa hiukan iloitsemaan tästä! Painokin oli pysynyt samana, vaikka oon koko syksyn ja talven syönyt miettimättä kiloja. Kärsivällisesti ajateltiin odottaa np-ultraan pikkuisen näkemistä!
Jen+pikkuinen 7+6
 
Onko jollain kokemusta useammasta dopplermerkistä, suosituksia? Mulla ei oo aikaisemmissa raskauksissa ollut kotidoppleria mutta nyt on alkanut tekemään mieli... Jos nyt ensi viikon ar-ultrassa on kaikki kunnossa niin ehkä hankinkin!
Lapsetkin vois tykätä kuunnella, vielä ei olla kerrottu raskaudesta mutta luulen että tuo 9v esikoistyttö ainakin tulee innostumaan asiasta. Nuoremmasta en oo niin varma, se tykkäis varmaan itse olla vielä mun vauva (ja ikää on 6 v :whistle: )

Osaapahan olla paha olo! Kuljen työmatkat bussilla ja viimeiset 3 pv matkat on olleet yhtä kärsimystä ja jännäämistä selviääkö perille asti :sick: Yhden kerran vasta oon joutunut oksentamaan mutta lähellä on monta kertaa päivässä. Omituista kyllä veden juominenkin on alkanut äklöttää, normaalisti juon tosi paljon vettä. Hassua kun aikaisemmissa raskauksissa ei pahoinvointi mun mielestä alkanut näin aikaisin eikä ollut näin kovaa. Ehkä se on tää ikä, tai aika on kullannut muistot. Rupesin tänään jo kauhulla miettimään jos ois kaksoset! Mutta tuskinpa vaan. Ois nyt kumminkin parempi olla jotain siinä ultrassa, mä kyllä suutun jos jonkun tuulimunan takia on joutunut näitä oloja katselemaan :devil:
Sokeripala rv 6+3 (vasta!)
 
Onko jollain kokemusta useammasta dopplermerkistä, suosituksia? Mulla ei oo aikaisemmissa raskauksissa ollut kotidoppleria mutta nyt on alkanut tekemään mieli... Jos nyt ensi viikon ar-ultrassa on kaikki kunnossa niin ehkä hankinkin!
Lapsetkin vois tykätä kuunnella, vielä ei olla kerrottu raskaudesta mutta luulen että tuo 9v esikoistyttö ainakin tulee innostumaan asiasta. Nuoremmasta en oo niin varma, se tykkäis varmaan itse olla vielä mun vauva (ja ikää on 6 v :whistle: )

Osaapahan olla paha olo! Kuljen työmatkat bussilla ja viimeiset 3 pv matkat on olleet yhtä kärsimystä ja jännäämistä selviääkö perille asti :sick: Yhden kerran vasta oon joutunut oksentamaan mutta lähellä on monta kertaa päivässä. Omituista kyllä veden juominenkin on alkanut äklöttää, normaalisti juon tosi paljon vettä. Hassua kun aikaisemmissa raskauksissa ei pahoinvointi mun mielestä alkanut näin aikaisin eikä ollut näin kovaa. Ehkä se on tää ikä, tai aika on kullannut muistot. Rupesin tänään jo kauhulla miettimään jos ois kaksoset! Mutta tuskinpa vaan. Ois nyt kumminkin parempi olla jotain siinä ultrassa, mä kyllä suutun jos jonkun tuulimunan takia on joutunut näitä oloja katselemaan :devil:
Sokeripala rv 6+3 (vasta!)
Tilasin dopplerin raskauskeijulta. Sellaisen näytöllisen. No, tänään oli pakko jo kuunnella. Ei kuulunut, mutta yhdessä tietyssä kohtaa ihan häpyluun vieressä tuli näyttöön syke 135-140. Joka hävisi sitten. En tiedä, oliko sitten sikiön..Lisäksi kuului viuh-ääni. Olisko jotain virtausääntä? Samat viikot siis kuin sinulla. Ja sama juttu, että oon kyllä tosi vihainen, jos olen nämä kamalat olot joutunut turhaan kärsimään..
 
@Jutska muistankohan ihan väärin jos sanon että ne viuh viuh-äänet tulis istukasta. Tai näin muistelen edelliseltä kerralta et neuvolassa ois sanottu kun kuunneltiin sydänääniä. En oo kyllä yhtään varma.

Varasin nyt yksityiselle ar-ultra-ajan ja se menikin 9.1. asti eli sillon olis 8+0 jo. Ekat vapaat ajat ois ollu ens torstaina mutta liian aikasin päivästä joten täytyy tuonne oottaa. Etsin nyt esikoisenkin ultrakuvat niin sillon olin käyny 7+4 mutta vastasi kokoa 7+0. Täytyy kuitenkin vielä ens viikolla soittaa sinne ja kysyä paljoko se maksaa:LOL: luulen kyllä ettei hinta ole este kun pakko päästä :ROFLMAO:

Tänään oli myös neuvolan soittoaika missä kyseltiin esitietoja ja varattiin eka neuvola, tais olla vasta 18.1. Mutta eipä siellä ekalla kerralla taida mitään ihmeitä tapahtuakaan, kunhan jutellaan.
Terkka sanoi että nyt voi halutessaan jo varata nt-ultran, tuntuis hurjalta jo nyt varata kun ei oo ar-ultrassakaan käyny!

Sanokaa nyt muutkin et teillä on turvotusta :ROFLMAO::p kattelin eilen edellisen raskauden mahakuvia ja nyt näyttää samalta ku sillon rv 15 :ROFLMAO: kai tää vielä jossain vaiheessa vähä laskee..(n)

Unimaa 6+4
 
tää alkuaika kyllä menee todella hitaasti tänään vasta 5+3, mietin koskakohan viitsin tehdä taas digin :whistle: jotta näyttäisi toivottavasti 3+,
eka ultrakin 7+0 ja kovasti odotan, että pääsee näkemään onko ketään kyydissä:barefoot::love:
 

Yhteistyössä