*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

Tämän aamusia neuvola kuulumisia :

Rv: 32+3
Paino: VAATIMATTOMAT +750g/vk :ashamed: ( yht. 9kg )
Turvotus: + -
RR: 101/67
SF: 29
Tarjonta: RT
:heart: : +150 Täti taas sai hyvät naurut kun koko ajan toinen meinas lähteö dopleria karkuun ja yrittikin toisella kädellä pitää "vauvasta kiinni" et sais kuunneltua.

Nyt mua alkoi stressaamaan tua mun painon nousu.. Vaikka tiedän että eihän 9kg oikeasti ole niin paljoa, mutta minkäs teet.. :kieh:

Seuraava kerta onkin 2½ viikon päästä, jolloin on lääkärineuvola!

Blanco - Onneksi sulla on kans jo ihan hyvät viikot, jos vauva päättää syntyä! :)

Tuli äsken pyöräiltyä, niin johan alkoi taas kamalat menkka jomotukset.. Vaikka ihan hiljaista vauhtia menin.

majj & 32+3
 
Pitkästä aikaa kerkiää kirjoittelemaan! :)

Ihan ekaksi Huikkikselle ja Blancolle paljon tsemppiä! :hug: Toivottavasti vauvat malttaisivat vielä hetken.

Ja Hypylle tsempit sen kauheen lääkärin kanssa. Toivottavasti tämän päiväinen käynti menisi paremmin.

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Imetyksestä olitte jutelleet. Mä imetin esikoista reilu 10kk ja sit se loppu oikeestaan tosi helposti. Poika taisi olla siihen valmis vaikka oli aina tosi kova tissitakiainen. Välillä mä en muuta tehnytkään kuin imettänyt, ainakin tuntui siltä. Nyt toivon että imetys sujuisi yhtä helposti, koska se pullojen pesu ja keittely ei ole mun juttu. Pumppaaminen on musta ihan kauheaa kidutusta ja musta ei ainakaan irtoa kunnolla maitoa pumpulla. Ihailen kyllä niitä jotka jaksaa sitä tehdä. Korallille täytyy sanoa että mahtavasti jaksat kivuista huolimatta. :)

Nimiä me ei olla vielä mietitty ollenkaan. Varmaan enemmän sitten kun näkee vauvan.

Oma napa voi hyvin. Pari kertaa olen käynyt kesäkuussa neuvolassa ja siellä on ollut kaikki hyvin. Sf-mitta oli reilu viikko sitten 29 eli ala-ja keskikäyrän välissä menee koko ajan. Painoa mulle on tullut nyt 8kg yhteensä. Helteillä meinasi rueta turvottamaan mutta pumppailin jalkoja ja käsiä ja pidin niitä ylhäällä ja join paljon vettä niin helpotti. Viikon päästä on viimeinen lääkärineuvola. Joudun menemään tervariin kun en mahtunut neuvolan lääkärille. Kesä on niin ihanaa aikaa synnyttää. Oma terkka on taas lomalla kun synnytän.

Me saatiin lauantaina avaimet meidän uuteen asuntoon ja nyt on käynnissä kolmen viikon remppa ja sen päätteeksi vielä muutto. Itse tehdään seinät ja remppamies lattiat ja keittiön. Hitaasti vaan käy kun ei oikein ole pojalle vahtia. Toinen tekee ja toinen vahtii poikaa. Mä olen jaksanut tehdä hommia tosi hyvin ja terkka sanoikin että jos vaan jaksaa niin saa tehdä. Mutta mitään raskasta ei saa nostella ja 15cm korkeammalle ei saa kiipeillä. Pitää vaan malttaa antaa muiden tehdä. Pojan perässä juokseminen käy kyllä välillä voimille. Nivuskipu mulla on kadonnut kokonaan. Viikko sitten illalla kun menin nukkumaan ja olin koko päivän tapetoinut ja laittanut ruokaa mun vanhemmilla niin tuli häpyluuhun ihan kauhea aaltoileva kipu. Se kun meni ohi niin nivuskivut katosivat ainakin toistaiseksi. Mua ei ole yhtään supistellut ja sanoinkin terkalle kun mulle ei sitä lääkäriaikaa meinannut löytyä että en mä taida tarvita. Taitaa olla edelleenkin kohdunsuun tilanne 3cm, kiinni, kiinteä.

Tänään alkaa sitten virallisesti äippäloma! :)

Päksäkkä 34+6:heart:
 
Hiphei!

Raskaus on hujahtanut ohitse supervauhtia, enkä ole ehtinyt täällä juuri muuta kuin kääntymässä käymään. Lueskelin kovasti juttujanne ja tajusin, että synnytyshän lähestyy hurjaa vauhtia! Esikoisen odotus oli niin erilaista, ehti keskittyä tuntemuksiin ja mietiskellä masuasukkia. Sitä jännityksen tunnetta tavallaan kaipaa...

En huomannut postauksista, että olisiko jo ollut puhetta raskauden aiheuttamista jalkavaivoista? Mulla ei tässä raskaudessa vielä ole turvotusta, mutta ne suonet! Ei siis ole suonikohjuja, mutta koivet on kuin maantiekartta. Kaikki suonet rumasti näkyvissä ja jalkoja pakottaa & pistelee. Oikein tuntee miten veri kuumottaa suonissa. Tiedän kyllä, että verimäärä tuplaantuu, kohtu painaa nivuslaskimoita ja progesteroni löystyttää verisuonten seinämiä eli siitä tämä kai johtuu. Mutta miten käy raskauden jälkeen, saanko vielä nätit koipeni takaisin? Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Liikunta kyllä auttaa tuntemuksiin, siksipä olen sitkeästi vielä käynyt spinnissä ja lenkillä. Toiveissa olisi oikein vilpoinen kesä!

Ihanaa jussia kaikille!
 
tervetuloa uudet palstailijat :)

blancolle myös tsemppiä vaivojen kanssa!

mielisyömiset jäätelöpuikoista eräs tietty on aivan must, melkein joka päivä olen sellaisen täs parin viikon aikana syönyt, :popcorn: hyi minua! Muuten olen yrittänyt rajoittaa herkkujen syöntiä edes vähän, iltaisin olen tottunut tekemään ison lautasen hedelmiä miehelle ja itselle, eli on siis terveellisiäkin intohimoja :D

Neuvolakuulumisia:
paino +350g
sf-mitta 29 cm
rt
syke +150
liikkeet ++
hemppa 144
paineet heitteli 2 mittausta tehtiin ja sit kuitenkin ihan ok tulos oli jälkimmäinen...
Maksa-arvot ja pissakokeet nyt alkuun tutkitaan minulta alkuviikosta kun näitä kiputiloja alavatsalla ja harjoitussupistuksia niin kovasti on, maksa-arvot koska tänään havaitsin kämmenissä pientä kutinaa joka jatkuu edelleen... toivottavasti mitään ei ole että ei joutuisi sairaalahoitoon joka sit uhkaa pahimmassa tapauksessa!:(

Ihanaa tulee parturi kohta kotiin ja otan tässä viimeiset värit ja raidoitukset tämän raskauden aikana, niillä mennään sitten varmaan pitkälle ku ei varmaan heti vauvan syntymän jälkeen ole aikaa tukan väriä miettiä :D eilen kävin kynsihuollossa ja ripset ja kulmat värjäilemässä, vielä aion heinäkuun alkuun varailla jalkahoidon, tällaista pientä hemmottelua arkeen kaikkien kiputilojen keskelle =)

Kaikille hyvää ja ilmeisesti aika sateista juhannusta!

Minttu+PikkuJ 32+6:heart: (huomenna taas poks poks 33+0)
 
Heippa!!

Täällä tehdään lähtöä Turkuun ja muumimaailmaan. Maanantaiksi tarkoitus palailla kotiin. Kävin tukisukat ostamassa töistä tänää että jalat saisi edes vähän helpotusta pitkällä ajomatkalla. (Oulunseutu-Turku)

Eilisen neuvolan kuulumiset:

Paino 11kg alusta nyt ei ollut paino noussut yhtään viime kerrasta.
Sf: 28cm
Hb: 135
Pissa ok
Vauvan syke: 137+, liikkeet ++

Huikkis ja Blanco:
Voimia!!!! :hug:

mammy- Meillä on täällä ylinmääräinen turvakaukalo jos et uutta halua. Tosin taidetaan asua aika eri suunnilla ja taitaa tulla lähettäminen niin kalliiksi ettei kannata? Kaukalo on se Britax-Römer ja on ollut meidän esikoisella sekä tätini lapsella käytössä. Vannon kautta kiven ja kannon että on varmasti kolaroimaton ja hyvä kuntoinen. Haluan itse uuden koska kaukaloa ei saa kiinnitettyä jalustaan enkä itse kertakaikkiaan halua enää ronklata vöiden kansssa. Mutta siis jos vain kiinnostaa niin ilmoittele, se on meillä täysin käyttämätön enkä ole siitä oikeestaan paljon mitään vailla koska se vie meillä vain turhaa tilaa kun en sitä raskisi poiskaan heittää...

Majj: Mulla kans Niilo nimi erittäin ykkösvaihtoehto jos olisi poika, mutta näillä näkymin asukki on siis tyttö. Todellakin samanlainen nimimaku meillä kun tykkään itse tosi paljon mm. Adalmiina nimestä :)

Raitis Kiitos, hyvä että sulla muisi toimii :D Oon nyt niin kahen vaiheilla mitkä ostetaan... :/ Saanko kysyä mitä muutoksia teidän elämään on tulossa kun taisit aiemminkin puhua että isoja muutoksia tulossa? Vai olikos se niin ettet halunnut puhua asiasta(jos näin niin ei tietenkään tarvii kertoa)?

Nyt kammppeet autoon ja menoksi, mies soitti että on kohta kotona! IHANAA JUHANNUSTA KAIKILLE ja toivotaan että kaikkien masukit malttaisivat viettää tämän juhannuksen vielä pikuuyksiöissään :heart:

-Viola ja "Wilhelmiina" 34+0!!!!!!
 
Moi moi

Hb taitaa olla täällä monella aika alhaalla. Itsellä mukavasti onneksi kuitenkin pysynyt siinä 120 kieppeillä, vaikka nuorempana ollut pitkään anemiaa. Näin ensikertalaisena olen kuitenkin miettinyt myös tarvetta rautalisän syömiseen ihan sen takia, ettei Hb vaan laskisi synnytyksen jälkeen kovin alas.

Sairaalakassin pakkaamiseen olen yrittänyt täältä vinkkejä lukea ja kiitos niistä :) Muu on vähän mietinnän alla, mutta herkkulista mukaan alkaa olla valmis. Kun on raskausdiabeteksen takia niin moni asia ollut kiellettyä niin suklaata otan ainakin mukaan.

Kauhea stressi alkaa helpottaa kun olen saanut sokerit viimein kohdilleen. Itsellä ainakin vaikuttaa niin paljon syömiseen nuo korkeat sokerit, vaikka niin ei ehkä saisi ollakaan. Sokerit kun oli oikein koholla niin en uskaltanut käyttää maitotuotteita ollenkaan, vaan otin kalsiumin silloin purkista. Nyt laitan pitkävaikutteista insuliinia 14 yksikköä illalla ja arvot on pysynyt jo vähän aikaa ihan hyvinä... Onneksi tyttö on kuitenkin ihan normaali kokoinen 32 +2 painoarvio 2000 grammaa.

Imetysliivejä olen alkanut kanssa miettimään. Kaikki muutaman kympin liivit mitä olen kokeillut on tuntuneet ihan lössyköiltä, ilman minkäänlaista tukea. Taidan vielä kiertää kauppoja jos löytyisi jotkut mukavat. Kai sitä parilla pääsee alkuun ja sitten ostaa muutamat kalliimmat kun tietää miten isot sitä oikeesti tarvitsee...:D

Hyvää juhannusta kaikille!!!
Kliivia 33+5
 
Soitin äippäpolille: Käskivät seurata, epäilevät limatulpaksi. Jos verimäärä kasvaa tai suppareita ilmenee tiheämmin niin kiireesti sinne, otin panadolia ja seuraan suppareiden kehitystä. On koko päivän ollut kohdunsuulla olo kuin joku tökkisi sukkapuikolla ja sitten muutenkin hirveä paine, kun on päätä painanut ja liikutellut... vauva liikkuu hyvin. Hitto et pitää just nyt ilmetä jotain, kun ei ole mies eikä vanhemmat lähellä :( Kertokaa miten saan rauhoituttua, koska hermoilu ei auta!
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Keskity hengittelemään rauhallisesti ja käy makuulleen. Yritä rentoutua mahdollisuuksien mukaan ja ajatella mukavia/rauhoittavia asioita. Helpommin sanottu kun tehty tietysti. Onneks siulla on viikkoja jo hyvin kasassa, jos tuo on merkki synnytyksen käynnistymisestä. Täällä ollaan hengessä mukana!! :hug:
 
Hyvää keskikesän aikaa ja Jussia tulin vain toivottelemaan kaikille :)
Täällä vietellään tylsää torstaita yksin(mies lähti kalaan) ja taitaa jussikin mennä kotosalla kun selkää ja vatsaa särkee ja kävely teettää vihlontaa alapäässä ja alavatsalaa niin ei oikeen kiinnosta tehdä mitään tai lähtee minnekkään kun jaksan keskittyä muihin elollisiin tasan 10 min ja sit haluan jo sänkyyn pötkölleen miehen kainaloon...Armas ukkoni on kyllä ollu ihmeen ihana ja jaksanu olla ihan kotosalla,hieroa jalkoja ja selkää ja vaan pötköillä mun kanssa..luulin että siitä joutuis vääntämään ja tirauttamaan itkut, mut ehkä se sittenkin ymmärtää :D :heart: Olen onnellinen... Vielä kun loppuis nää kivut ja saisi tytön syliin niin kaikki olisi kohdallaan :)

Tsemppiä muille kipuilijoille ja muuten vaan massun kanssa tuskailijoille :)
Hassua miten kukaan ei sano sitä että vautsi ei arven arpea sun mahassa, kaikki vaan muistaa aina kauhistella miten "kamalan iso vatsa sulla on, en kyllä tiedä ketään kellä olis tuollainen ollu..." No mutta siellä on aarre kultaakin kalliimpi..

nti+pikku nti 32+5 (33+6)
 
Äippäpolilta hengissä selvitty :wave: Lääkärikin oli asiallinen, liekkö juhannusfiiliksissä :D

Mutta ei ihan huoletta taaskaan selvitty. Eli napavirtaukset näytti kireähköltä, ja painoa vaavilla oli viikko sitten 1910 ja nyt 1940.. josta lääkäri pikkusen huolissaan. Vaikka keskikäyrällä kasvaa.. en tiiä vaikuttaako siihen jotenkin et mun oma paino neuvolassa eilen nöytti -200g.. Lisäksi vauvalla näkyi muutama ekstra lyötni, eli rytmihäiriöitä joita tarkkailtiin sit sydänkäyrässä.. ja sydänkäyrä näytti hyvältä, mutta viikon päästä taas kontrollia. Huh.

Miuskille tsemppiä! Yhdyn aijempiin kommentteihin, onneksi viikot kuitenkin pitkällä jos vauva päättää maailmaan ennemmin tulla. :hug:

Joku kerta paremmin taas.. Hyvää jussia kaikille! :)
 
Voimia Blancolle sinne sairaalaan! Toivotaan että pieni vielä pysyy kyydissä!

Ja toivotaan että Miuskin pieni kanssa vielä pysyy kyydissä!

Ja ei sitten muuta kuin hyvää juhannusta kaikille! Meillä se menee kotosalla, jos huomenna ei sada ja/tai ole muuten kauhean märkää niin lupasin tytöille että mennään piknikille. Muuten on hyvää ruokaa tiedossa, silliä ja mansikkakakkua ja muuta. Nam =)

Siobhan ja Plutte 34+1
 
Heips!

Mulla on tullut tässä lähipäivinä näköjään tiikerijuovat tuonne ylämahaan, jotenkin on nahkaa kiristellyt ja rasvaakin olen laitellut, mutta siellä ne nyt on ja hieman kipeitäkin :|

Hyvää Juhannusta, toivotaan et ei synny vielä Juhannus vauvoja kellekkään :hug:
 
Hyvää juhannusta kaikille! :wave:

Me ollaan ihan kotosalla kun remontin parissa menee juhannus.

Toivottavasti Miuskin juhannus ei mene synnärillä! :hug:

Enää 35 päivää laskettuunaikaan ja meillä ei ole vielä mitään tehtynä vauvan tuloa varten. Hankinnatkin vielä tekemättä. Kunhan saa vähän remonttia eteenpäin niin ehkä sitten jaksaisi aloittaa. :)

Päksäkkä 35+0:heart: POKS POKS
 
Mukavaa juhannusta kaikille! =)

Ja tervetuloa uusille :wave:

Meillä ihan kotijuhannus, mies tekee ulkona vähän remppaa sen minkä sateelta pystyy ja myö koiran kanssa möllötellään sisällä tekemättä mitään :). Jotenkin on vähän sellanen fiiliskin, ettei mikään kiinnosta. Synnytyskeskustelussa terkka mainitsi että asiaaan kuuluu sellainen itseensä käpertyminen, liekkö tämä nyt sitten sitä jo.. :confused:. Toisaalta itseni tuntien huomenna voi olla jo ihan toisenlainen ääni kellossa.

Tsemppiä kaikille ongelmista kärsiville ja toivotaan että pikkuiset jaksaisi matkassa vielä vähän aikaa. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Hauskaa juhannusta kaikille!! :)

Meillä juhannusta vietetään ihan vaan kotosalla. Illalla jos kokon kävis jossakin kattomassa. Ei oikein huvita mihinkään lähteä. Ostin äsken kaverilta ison kasan vauvan vaatetta ja muuta vauva tavaraa. Nyt kyllä alkaa olla vaatetta ihan riittämiin. Tokkopa noita kaikki ehtii edes vauvalla käyttää. :D

Eea & Urkki 31+1
 
Tervetuloa uusille! =)

Miiuskille tsemppiä!Mitä sulla on aikasemmissa raskauksissa limatulpan irtoaminen meinannut? Toivottavasti et vielä lähde synnyttämään.

Blancolle ja Huikkikselle jaksamista sairaalassa makoiluun! Toivottavasti pienet pysyis vielä hetken mahassa. Aika monta kiireistä vauvaa tässä pinossa. Onneksi viikot kaikilla jo hyvät.

Nti, ei ole munkaan mahaa monikaan kehunut. Tosin ei sitä kovin moni näe paljaana, mutta kumminkin. Tällä viikolla meidän töissä sihteeri tuli kahvihuoneeseen ja sen silmät oikein muljahti ja suu loksahti auki ja se sanoi, että oon ihan valtava. Sitten vielä totesi, että ei sieltä mikään pieni vauva ole tulossa. Ihan kiva, että osas ihan tolleen mahaa katsomalla painoarvionkin vauvasta tehdä. Mä vastasin sille, että varmaan ihan keskikoikoinen, kun aikasemmatkaan ei ole isoja olleet. Siihen se ei vastannut mitään vaan pyöritteli vaan silmiään epäuskosena. Mua niin ärsyttää. Miksi raskaana olevaa on oikeus arvostella ja kauhistella. Luuliko se, että mulle tulee jotenkin hyvä mieli tollasista kommenteista. Ja, kun mun mielestä tää maha ei edes ole niin iso. Oon nähnyt paljon isompiakin. Ärsyttää!!! :kieh: En mä ainakaan sanois kellekään raskana olevalle noin vaikka sillä oliskin iso maha.

Imetyksestä olette keskustelleet. Mä oon imettänyt molempia lapsia 9-10 kk. Esikoista täysimetin 6kk ja kuopusta 5 kk. Mulla on hyvin tullut maitoa, mutta rintatulehdukset on vaivanneet. Kuopuksesta oli kolme rintatulehdusta peräjälkeen siinä 6 kk iässä. Ne on ihan kauheita. Toivottavasti jotenkin pystyisin välttämään ne tällä kertaa. Hankin jo ihanat rinnanlämmittimet kaverini nettikaupasta. Niistä vois olla ainakin se hyöty, että ei pääse tissit paleltumaan. Mä en mitenkään tuomitse niitä äitejä, jotka ei pysty imettämään. Yleensähän siihen on jokin syy mille ei voi mitää. En pidä imettämistä mitenkään hyvän äitiyden mittarina. Musta se vaan tuntuu paljon helpommalta ruokintatavalta, kun pulloruokinta. Itse siis tykkään imettää oman mukavuudenhalun ja laiskuudenkin vuoksi. :p

Nimistä olitte keskustelleet. Meillä on tytölle nyt kolme etunimivaihtoehtoa ja kolme tokanimivaihtoehtoa. Täytyy sitten katsoa, onko vauva yhdenkään niiden näköinen. Joku niistä täytyy arpoa esitietolomakkeeseen hätäkastenimeksi. Pojalle varmuuden vuoksi on yksi nimikokonaisuus mietittynä. Mäkin tykkään muuten Niilo nimestä. Se sopis sisarustenkin nimiin, mutta mies ei siitä hirveesti tykkää.

Meillä alkaa pikkuhiljaa olemaan vauvaa varten kaikki hankittuna. Melkein kaikki 50-62 cm vauvanvaatteekin on jo pesty, silitetty ja viikattu vauvan laatikkoon. Pieniä vaippojakin ostin jo. Enää puuttuu hoitoalusta ja pinnasängyn patja, jotka meninaan hakea Ikeasta.

Ootteko muut käyttäneet sisaruksilla käytössä olleita patjoja vauvalla? Meillä on 5 vuotta vanha patja, joka on ollut käytössä molemmilla lapsilla. Musta tuntuu, että sitä ei enää vois käyttää tällä kolmannella. Miten muut ootte ajatelleet asian?

Me vietetään myös juhannusta kotosalla. Mies on töissä, joten olen yksin lasten kanssa. Illalla mennään mun porukoille grillaamaan. En mä tosin olis jaksanut sen kummempaa muutenkaan tehdä, kun on jotenkin tosi epäsosiaalinen olo. Ei jaksa olla ihmisten ilmoilla. Mulle riittää nyt ihan töissä pakolliset ihmiskontaktit. Sama fiilis on siis, kun Siiruskallakin.

Mulla tuli toissailtana jonkin aikaa kipeitä supistuksia viiden minuutin välein, kun olin mennyt nukkumaan. Ne tuntu tosi kipeiltä, mutta ne ei tuntuneet samoilta, kun synnytyssupistukset. Ne hiipu siinä sitten, kun sain nukahdettua. Kait ne vaan oli jotain harkkasuppareita ja kipu johtui vauvan asennosta tai jostain. Vähäsen mä niitä kyllä säikähdin, mutta onneksi hiipuivat. Sen jälkeen ei ole samoja ollut lainkaan.

Hyvää juhannusta kaikille! Mä varmaan käyn täällä välillä kurkkimassa juttuja, kun ollaan kerran vaan kotosalla. =)

Pujaja ja Nuppu 31+6
 
Blancolle ja Huikkikselle suuren suuret tsempitykset :heart: Toivotaan että vauvelit jaksais vielä masussa tovin sinnitelllä :hug:

Miuskille myös tsempit ja kumpa sinunkin vauva malttaisi vielä tovin viihtyä masun suojissa :heart:

Imetyksestä olut jälleen puhetta ja mielestäni...niinkuin varmasti monen muunkin mielestä se on henkilökohtainen juttu eli EI TODELLAKAAN tee äidistä huonompaa äitiä imetti tai ei. Se kun oikeesti ei oo mikään simppeli tai itsestään selvyys että imetys onnistuu tai että mitä maitoon tulee niin kysyntä kohtaa tarjonnan jne...se on jo aikojen saatossa käytännössä todistettu että pullo vauvat kasvavat ja kehittyvät ihan siinä missä rintamaito vauvatkin. Tärkeintä lienee se että vauva saa ravintoa tarpeeksi tuli se sitten rinnasta tai pullosta ja että äiti on mahdollisimman stressitön mitä tulee ruokintaan, eli ei turhia paineita imettämisestä =)

Mulla kolmesta lapsesta ensimmäinen on pullo vauva, el imetin tasan kaksi viikkoa johtuen synnytysmasennuksesta. Toista imetin reilun 2 vuotta ja kolmatta 1 vuoden. Tämän neljännen kohdalla teen niinkuin itsestä hyvältä tuntuu ja jos vauva haluaa vieroittaa itsensä rinnalta niin sitten olkoon niin tai jos itsestä alkaa tuntua ylivoimaiselta niin siirryn suosiolla pullo ruokintaan =)

Nti, mä oon myös saanu jatkuvia kommentteja vatsan koosta...mulla oli parin viikon takaisessa neuvolassa viikoilla 33 Sf mitta 35cm eli meni reilusti yli yläkäyrien :ashamed: joten tiedän tuon tunteen...onhan se kiva että masu huomataan mutta liiallinen voivottelu menee sitten jo yli.

Nimistä sen verran ettei täälläkään vielä mitään hajua...pojan nimiä on vaikeempi miettiä kun sen sijaan tytölle ois ollu montakin hyvää ideaa. Meidän poitsun nimessä pitäisi olla neljä kirjainta ja viimeinen kirjain i.

Patjoista, meillä ainakin käytössä neidin 2v vanha pinniksen patja...ostin patjaan vain uuden petarin ja pesin patjan päälisen sekä tuuletin patjan hyvin :) Uskoisin kyllä että patja kelpaa vielä hyvinkin uudelle tulokkaalle.

(.) hmm...ei niin kiva...tääl on useampana päivänä ollu kunnon supprareita...siis oikein kipeitä sellaisia ei mitään harjotus juttuja :| Varasin neuvolan lääkärille maanantaille päivystys ajan jotta pääsen selville alapään tilanteen ja sen että kuinka lähellä saattaisi oikeesti synnytys olla...kun nyt ei ihan vielä...jotenkin haluasin vauvan viel tovin viihtyvän masussa. Aika monella täällä ollu jo suppareita suhteellisen aikaisessa vaiheessa, ei kiva juttu ollenkaan.
Turvotusta ei juurikaan onneksi oo kun aamulla vähän ja illalla jonkun verran riippuu kuinka paljon on jaloillaan ollu päivän aikana. Närästys vaivaa nyt ihan koko ajan ja selkä meinaa pettää ihan totaalisesti...mut muuten kaikki ok. vauva liikkuu ihan kiitettävästi ottaen huomioon ettei tilaa kai juuri enää ole.

Nyt mä siirryn perheineni Jussin viettoon äitini luokse grillaillen ja hyvästä seurasta nauttien sekä myöhemmin mennään kokolle :)

OIKEIN MUKAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE :heart:

 
Nyt talo on sitten pesty, hinkkattu ja tuuletettu joka ikinen kulma. kesti vaan 7 pv...... kolme pv viime viikon ja neljä tällä viikolla. Nyt voi vauva syntyä....

Mutta mies sanoi mullekin tänään että sun maha roikkuu... tarkoittaa että maha on laskeutunut.

Mutta hyvää jussia kaikkille!!

minä ja kolme

rv 33+2
 
Pujaja, olen mietiskellyt ihan samaa, että kaikkea ne ihmiset raskaana olevalle laukovatkin. Eräs puolituttu toukokuulla kyseli, että koska mulla on laskettu aika kun maha on niin pieni. Kuultuaan että elokuussa tuumasi että ai kamala, silloin jo! Onkohan siellä mahassa vauvaa sitten ollenkaan, kun ei se päällepäin näy tuon enempää. Sanoin että on varmaankin, tai että ainakin pari viikkoa takaperin ultrassa oli, enkä ole huomannut että olisi pois muuttanut.:O

Työnantajani ihmetteli myöskin pientä masua, että ei sieltä kyllä mitään elefanttia synny. Hälle vastasin että niin, todennäköisesti tulossa on aivan ihmisvauva, kun lapsen äiti ja isäkin ihmisiä ovat.

Mieltäni en ole kummista kommenteista viitsinyt pahoittaa, mutta sitä vain mietin, että missä ihmisten tahdikkuus on?: /
 
Miuskin, Huikkiksen ja Blancon vauveleille toivotan myös vielä masussa viihtymispäiviä.. Joita myös omani kohdalleni toivon..

Joudun nimittäin kanssa sairaalaan vuodeosastolle makoilemaan raskausmyrkytyksen vuoksi.. :( että tällainen juhannus nyt vietetään sit tällä kertaa. No pääasia että vauva on hyvässä tarkkailussa. Jos tianne pahenee niin saman tien mennään sektioon. Pitää siis vaan tosissaan levätä ja toivoa että tilanne rauhoittuisi. Olen nyt saanut kortisonia vauvan kehkojen kypsymiseen.. Vauva onneksi liikkuu ja voi hyvin, todella hyvää sydänkäyrää on ollut.
Onneksi sain koneen tänne sairaalaan niin kuluu aikakin jotenkin :)

Hyvää jussia kaikille niin sairaalaan, kotiin kuin mökeillekkin!

Tiiiperi ja Justus
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä kaikille sairaalassa olijoille ja muille kipeilijöille! Onneksi ollaan jo aika pitkällä, koittakaa jaksaa. <3

Hyvät Juhannukset oli tarkoituksena tulla toivottamaan! Täällä sataa vettä ja kohta alotetaan typyn kanssa iltamässäilyt ja tohinat. Toivottavasti kaikilla on rauhallinen ja mukava juhannus!
 
Näin juhannuksen (ja kohta alkavan loman) kunniaksi, mä jatkan elämääni yksin kohta kahden lapsen kanssa :'( :'( Se siitä parisuhteesta, joka ei saanut riittävästi ilmaa siipien alle ennen kuin vauva ilmoitteli itsestään. Hormonihuuruissa on vaikea tehdä mitään päätöksiä, ja tällä kertaa mun juupas-eipäs-juupas-eipäs johti sitten tähän... Ei siinä sitten sen kummempaa. Elämä on. Ei oo mieliala kovin korkeella...
 

Yhteistyössä