Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

Pujaja se meidän neidin patti on sellanen, ehkä just vauvan sormen pään kokoinen ja muljuaa kun koskettaa eli sellanen kova "kuula".. vauva muuten ihan terve, vatsavaivatkin vähentyneet. Kovasti naureskelee mulle päivisin kun apinoin eri ilmeitä ja päästelen "pyryytys" ääniä, tänään jo vähän luettiin kirjaakin :) hauskaa vaikka eihän se ymmärrä mutta kiva niitä kuvia katsella :) Nukkuu ja syö hyvin. Aika hyvin omaa rytmiäkin pitää 24.00 alkaa yöunille(sikeempi uni) herää 03.00-04.00 syö, vaihdetaan vaippa ja röyhtäistään ja takas sänkyyn(ei edes herää kunnolla missään vaiheessa höpöttämään kun himmeellä valolla mennään enkä hirveesti puhele erottaa kai jo jotenkin yön ja päivän sen takia)ja sitten herätään seuraavan kerran 07.00-08.00 maissa, jolloin minä yleensä herään mutta tyttö jatkaa yleensä syönnin ja vaipan vaihdon jälkeen unia, vasta 10-11.00 meidän tyttö aloittaa päivänsä, yleensä isolla kakilla ja pesujen jälkeen ISOLLA HYMYLLÄ ja huu äänillä...

hitto kun kaikki menee nyt niin hyvin niin nyt se perkuleen patti itkettää...oon lukenu kaikkia mahd diagnooseja netistä tänään ja pelottaa ihan hurjana ettei ole mitään syöpää tms, meidän äiti sanoi että mulla itelläni on verikokeita otettu imusolmukkeiden takia alle puoli vuotiaana ja eka luokalla...mutta terve oon muuten aina ollut..kumpa vaan tyttökin <3 kamala huoli...enpäs tiennyt ennen tytön syntymistä että jotain voi rakastaa näin paljon...:heart: :heart:

Niin ja tytön nimeksi tuli Jade Ada Maria :D Nyt viimestään tutut arvaa mutta ihan sama :)
 
Myönnän, en ole edes käynyt hetkeen ja koetan myöhemmin ehtiä lukaisemaan kuulumisia. Meillä koliikkihuudot olleet arjessa ja olen aivan loppu! Nyt kuukauden neuvolan mitat tulin naputtelemaan ja kertomaan, että Jimi sai sitten ekan flunssansa :(

4440g 54,2cm

- Erittäin väsynyt Miuski ja Jimi

katso liitettä 13847
 
Viimeksi muokattu:
Heippa tännekin! :)

Meillä on ollut kova itkuviikko. Lauantaina annettiin ekan kerran D-vitamiinia ja sunnuntaina alko itkut, jotka on jatkunu nyt koko viikon! :headwall: Annettiin myös viikonloppuna korviketta, kun vauva oli yöt isin hoidettavana. En tiiä, aiheuttiko toi D nyt ton, mut ei kuiteskaan olla annettu enempää ku se yks tippa. Kokeillaan sitte viikon parin päästä uudestaan.. Vauvalla ollut ihan selvästi maha kovin kipeä, kiemurtelee, pieree, röyhtäilee ja parhaimpana päivänä se itki 10,5 tuntia putkeen..! : / Tänään annoin Kuplastoppia, auttoi ihan selvästi! :) (ei kokonaan, mutta kuitenkin)

FB:ssä on suunnitteilla tapaaminen Kuopioon, mä voisin sitten järkätä sitten seuraavan tapaamisen tänne Vantaalle meille kotiin (tai Jumboon tms).

Huomenna neuvolaan, saadaan mittoja. :)

Jahas, nyt pitää taas mennä..!


u & Sofia 3vk 1pv
 
nti, varmasti patti on vaaraton, toivottavasti saat pian tiedon, jottei tarvitse murehtia! :)

Terveisiä neuvolasta. Raukka pieni käyttänyt kaiken energian itkuun ja kiemurteluun eikä kasvuun.. :( Viikossa tullut vain 40g painoa lisää. Koetan ajatella positiivisesti, kuitenkin pituutta tullut 2cm ja paino kuitenkin lisääntynyt eikä pudonnut. Ja varattiin vielä ylimääräinen painokontrolli viikon päähän. Sain myös ajan jälkitarkastukseen, sinne on vielä vaikka kuinka pitkä aika, vasta lokakuun loppupuolella, 8 viikkoa synnytyksestä..! Nyt kokeillaankin mennä sitten sillä, että jos vauvalla oliskin ollut nälkä, joten annetaan vähän lisämaitoa aina imetyksen päälle. Ihan varmuuden vuoks. Ku tänä aamunakin oli tissit ihan tursuten täys (6 tunnin unien jälkeen) ja toisen annoin vauvan imettäväks ja toisen pumppasin, eikä sieltä tullut ku 50ml ja se oli viel se tuottoisampi tissi. Ehkä tää mun maidontuotanto on sit vähän naftia..

3 viikon mitat (suluissa syntymämitat): 3275g (3104g) 52cm (50cm) 34,5cm (34cm).

Vauvan iän lasken vielä tällä hetkellä viikkoina, mut se varmaan muuttuu sit jossain vaiheessa (varmaan siinä muutaman kk:n sisällä) kuukausiks.


u & Sofia 3vk 2 pv
 
Vauvan iän lasken kuukaudet ja päivät =) nyt siis Neiti on 1kk 5vrk.
Neidin kastejuhla on huomenna :heart:

Meillä on menny oikein hyvin. Hieman väsymystä on kyllä mutta lepäillään, lepäillään. Yössä syötän pari kertaa ja ja Neiti saattaa sitten piristyä kunnolla ja siinä meneekin sitten tunti, että päästään taas nukkumaan.. mutta eiköhän se oikea rytmikin sieltä vielä löydy :heart:

Pieni Tähtönen ja Pihla 1kk 5vrk :heart:
 
Tervetuloa uusille!

Mä yritin nyt kahlata läpi viestejä, mutta niin vaan unohtuu mihin pitäisi kommentoida... huh mikä lahopää musta on tullut! :LOL:

Hikoilua on täälläkin ollut, nyt tasoittunut! Maca-jauheen aloittaminen, mä siis syön sitä, on tasoittanut mulla hormooniheilahduksia ja kuumia aaltoja sekä hikoilua ihanasti! Voin siis lämmöllä suositella!

Kantoliinaa kokeilin täällä ja nappasin samalla pois myynnistä sen, kun jäbä NIIN viihtyikin siinä!! On siis sidottava trikoinen, extrapitkä pikku ruu. Kantopussista suosittelen hostsling- merkkiä! On ihana... toinen on maya wrap pooch vai miten se nyt kirjoitetaan... mulla oli esikosta sellainen ja harmittaa, että myin pois.



Rokotuksista mä mietin tota rotaa, että kuinka tarpeellinen se oikeasti on. Siinä kun on sitten sellainen momentti, että kestovaippoja tulisi keittopestä noin pari viikkoa ja varsinkin 7vrk annoksesta pitää muistaa EXTRAhyvä käsihygienia, kun kakan mukana on sitä virusta. Anteeksi vain, mutta ei vaan kuulosta hyvältä ja vielä se, että olen nyt kuullut huonoja kokemuksia eli lapsi saanut voimakkaita oireita tuosta... ah tätä pähkäilyä!
Meillä on muuten kaikki lapset olleet mukana eri tutkimuksissa, nyttenkin teinit ovat aivokalvontulehdusrokotetutkimuksessa mukana. Meillä on mun kaksi aikaisempaa saaneet laajakirjoisemmat pneumokokkirokotteet muinoin kiitoksena tutkimukseen osallistumisesta ja nyt on siis rokoteohjelmassa mukana lähes vastaava valmiste. Katkesi pojan korvatulehduskierre rokotteeseen!

Meillä ollaan kipeinä. Mä, Jimi ja teinit. Oma keskimmäinen on tulossa kipeäksi, huomattii aamusta... tulee kivat oltavat taas :(

Meillä siis todella kovat vatsavaivat olleet, kunnon koliikkihuutoa! Tajusin just, että on muuten mennyt jo hetki niin ettei olekaan ollut NIIN kovat huudot! OHO! Rintamaitoa ei enää saa, se pahensi todella paljon! Nyt saa siis tuttelia ja tutteli omneo-jauheesta tehtyä silleen about vuorotellen. Vähensi pulauttelut ja vielä kun aloitettiin probiootit, Biolatte BB, niin avot! Kakka on taas kunnollista ja haisee vain siltä sinappikakalta ja piereskely on vähentynyt alle puoleen! Kramppeja ei pienellä ole nyt tullut *kop kop kop* eli on ollut paljon rauhallisempaa!

Yöt menee siten, että syö tunnin - kolmen tunnin välein ja vaippaa saa vaihtaa kerran pari keskimäärin. On ollut todella haasteellista löytää yövaippaa, kun toi on ISOJÄTTIMEGAHIRMUpissainen poika.... Nyt on valoa tunnelin päässä, kun rakas ystävä valmistaa vaippoja ja ostin häneltä venyvänvanuvan sisätäyttövaipan johon mahtuu täytettä ja joka palautuu kokoonsa ja kuosiinsa ja sitä voi käyttää siten vähemmälläkin imumäärällä ilman, että valahtaa! Hänen vaippansa olivat PARHAAT keskimmäiselle, käytettiin niitä 3kk-> kuivaksi ja nyt näyttäisi siltä, että tämäkin poika siirtyy kokonaisuudessaan sisävaippojen osaltä tähän merkkiin :) Ja onkin sitten odottamassa isommat vaipat tuolla eli eipä ole kohta enää mikään "pakko" (mikä ihmeen pakko vaippa-addiktille...) ostella uusia vaippoja vaan mennään isoveikan vanhoilla sitten loppuun asti varmaan. Siinäpä hyvä esimerkki tuosta miten niillä voikaan säästää :) Oho mikä romaani aiheesta vaipat :LOL:

Jospa sitä menis nyt taas hommiin, kun en enää muista mitä muuta piti kirjoitella...

Voikaa hyvin naiset ja suukot vauvoille!!!

-Miuski & Jimi
 
Viimeksi muokattu:
Hei tänne kaikille,

Meillä neiti nukahti juuri rintareppuun koiran pikaulkoilutusreissun jälkeen,joten -wohoo- mulla on kaksi kättä käytössä :). Se onkin aikasta harvinaista nykyisin,meillä kun neiti on tooosi riippuvaista sorttia,eikä viihdy oikein hetkeäkään yksin. Uniltakin herää miltei heti kun poistun itse vierestä :|. Aikasta haasteellista on siis tämä alku ollut,mutta kaipa tämä arki tästä kohta tasoittuu.. Meilläkin tuota itkeskelyä on ihan riittämiin. Tuntui,että tuossa välissä olisi ollut vähän parempi jakso,mutta nyt ollaan taas lähtötilanteessa. Eilen illalla alkoi sellainen mahavääntely ja vaikerrus,mikä ei sitten rauhoittunut millään,ei edes sillä kuuluisalla tissillä,mikä tuntuu yleensä olevan lääke kaikkeen. Sitä sitten rauhoiteltiin yhdeksästä kolmeen,välissä tunnin unet ja sitten taas hereillä aamu kuuteen :( Kun tietäisikin mikä noita aiheuttaa. Alkaa itse jo olemaan niin vainoharhainen kaikesta; sitä epäilee refluksia,maitoallergiaa,tarkkailee jokaista omaa suupalaansa jne. jotta arki edes vähän helpottaisi. Ja vaikka kuinka tietää tämän olevan vain väliaikainen hetki elämässä,on se silti aikasta raskasta.

Voimia siis muillekkin samassa tilanteessa oleville :heart:


Oliivimaria ja Neiti Pullaposki 3vkoa 4pvää
 
Jos kirjoittelis pikasesti jotain. Lukemassa käy ja päivittelemässä mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt.

Miuski meillä esikoinen sai rotarokotteesta silloin viikon kestävän ripulin. Silloin loppui imetyskin ja alitettiin korvike kun maito ei yksinkertaisesti riittänyt. Ymmärrän siis niitä, jotka sen ottamista harkitsevat.

Voimia kaikille joilla vauvan kanssa itkuisuutta. Meillä se itkuisuus on äidillä. Mulla on ollut rintatulehdus kohta kaks viikkoa ja toinen antibiootti menossa. Ekasta sain allergian niin oli lopetattava. Viime yönä jo ajattelin, että lopetan imettämisen vallan ja siirryn pulloon/korvikkeeseen kun melkein itku tulee kun imettää. En siis nauti enää siitä kun joutuu kipeästä rinnasta imettämään.

Onko teillä muuten kaikilla kenellä ristiäiset ollut/tulossa niin kastemekko? Ajattelin kun meillä ei kastemekkoa tule ja se oli esikoisen aikana niin outoa. Mun ei meinannut äiti hyväksyä asiaa ollenkaan. Mutta kun kirkko eikä pappi sitä vaatinut niin emme sellaista käyttäneet.

Kyselen muuten nyt jo tässä vaiheessa onko joku halukas päivittelemään ja tekemään lokakuun pinon? Jos ei ketään halua niin voin sen vielä tehdä mutta sitten olis kiva jos joku jo marraskuulle ottaisi hoitaakseen.
 
Viimeksi muokattu:
Hellou :p

Se patti olikin patit toisen huomasi vasta terkka, ite oon tytön niskaa hiplaillu vaikka kuinka mutta toista en ole tajunnut :mad: Mutta tosiaan käytiin neuvolassa ja ihan sitten vielä omalla lääkärillä ja vaarattomia imusolmukkeitahan ne oli, huh!! Kylläpä tuli hyvä mieli, sydän hakkas terkalle odotellessa niin että pyörtyä meinasin ja tyttö vaan katteli tyytyväisenä ympäriinsä kaukalosta :) Käytiin vielä kirppikselläkin pikaisesti kun tyttö kasvaa niin huimaa vauhtia niin kateltiin bodyja ja toinen tyytyväisenä nukkui :)

Kiitos tuesta niille jotka sitä antoivat :heart:
Mukavaa viikonloppua me lähdetään huomenna serkkupoikia morjestamaan :heart:

nti
 
  • Tykkää
Reactions: Eea
Ulleli mulla oli kans sama juttu, ettei aluksi riittäny oma maito. Mä tein niin, että annoin ensin toisen tissin, sitten toisen ja lopuksi vielä pullosta maitoa, että vaavi tuli kylläiseksi. Ahkerasti kun jaksoin vaan tissitellä, niin sitten 1 kk neuvolan jälkeen alkoi maito sitten tisseistä riittämään, eikä ole sen jälkeen pulloa tarvittu. Neuvolassakin sanoivat, että kannattaa vaan sinnikkäästi tissiä antaa, että menee tilaus perille. Toki pulloa pitää antaa lisäksi, jos ei tissitä tule kylläiseksi.

Meillä oli tänään pitkästä aikaa rauhallinen ilta. Poitsu ei ole itkenyt mahaansa ja jaksoi jopa hymyillä. :heart: Jokohan nämä vatsavaivat alkaisivat helpottaa. Teen juomisen muuten jätin pari päivää sitten pois. Pitää katsoa, jos maha alkaa olemaan parempi, niin kokeilla sitten teetä, että tuleeko vaivat takaisin. Voihan se olla vaan, että alkaa pikkuhiljaa iän myötä vatsa kestämään.

Meillä alkaa käymään 56 senttiset bodyt pieniksi! Hirveetä vauhtia kaveri kyllä kasvaa... :whistle:

Soulmama ja Roni 7 vko

Ai niin, onneksi nti ne patit oli harmittomia!
 
Pumpulla taitaa parhaiten saada niitä suurempia määriä kun se on ainoana tyhjennyskeinona, koska silloin rinnat ovat tottuneet juurikin tähän tapaan. Kuitenkin sen kanssa imu on niin erilaista kuin lapsen imiessä vaikka sitä kuinka liikuttelee hieman eri kohtiin :)

Itsellä tuli helposti 250ml pullo täyteen muutamalla vedolla ja alle 10minuutissa. Sain kaikki patit tyhjennettyä ilman sen suurempaa työtä ja paineen pois rinnoista, en tyhjentänyt ihan tyhjäksi asti niitä kertaakaan. Nyt tosin tätä rumbaa ei enää ole...
 
oliivimaria, sama homma täällä! Meillä Lenny huudellu nyt reilun kuukauden :( Onneksi sentään yöt nukkuu hyvin, pelottaa ajatuskin siitä, että yötkin vaihtuisi itkuisiksi.. Nytkin tuntuu, että oon välillä aika loppu kun päivät Lenny vaan kitisee ja itkee. :( Meillä poika pelkällä korvikkeella ja masuvaivat hieman helpotti kun viahdettiin korvike, nyt annetaan nutrilon omneota. Ja tuota maitoallergiaa oon miettiny kans mutta taitaa olla vaan se kuuluisa aika joka näihin masuväänteisiin tulee auttamaan. Ja eihän sille mitään saa, kyllä sitä varmaan itekkin huutaisi jos mahassa vääntäis päivästä toiseen.. :( Tsemppiä kovasti sinne ja muillekkin vauva-arkeen! :)

Miuski, meillä ei rotarokote aiheuttanut oikeastaan mitään vaivaa, yhdet pienet ripulikakat tuli siinä kaikki. Mitä nuo probiootit oikein tekee? Mietin, että olisiko niistä meillekkin jotain apua?

Piianappula + Lenny n. 2,5kk :heart:
 

Miuski, meillä ei rotarokote aiheuttanut oikeastaan mitään vaivaa, yhdet pienet ripulikakat tuli siinä kaikki. Mitä nuo probiootit oikein tekee? Mietin, että olisiko niistä meillekkin jotain apua?

Piianappula + Lenny n. 2,5kk :heart:


Ne siis tehostavat pilkkoutumista ja tasoittavat bakteerikantaa. Meillä ne saivat erittäin pahalta haisevan masuvääntökakan muuttumaan takaisin löysemmäksi ja lähes hajuttomaksi sinapiksi. Samoin piereskely on vähentynyt ja samalla se on helpottunut. Meillä myös nutrilon omneo käytössä, rinnalla välillä tetratuttelia ja kokeillaan vielä hypoallergenia-versio jauheesta, mikä olikaan oikealta nimeltään... en jaksa nyt juosta tuonne. Jauhemuodossa kun tuntuu olevan vähemmän pulautteluakin...

Ei kannata tuhlata rahojaan apteekin maitohappobakteerivalmisteisiin joissa on vain murto-osa siitä mitä tuo biolatte bb sisältää. Samassa sarjassa on valmiste myös isommille. Jauhe on helppo sekoittaa maidon tai veden joukkoon, myöhemmin soseidenkin ja se liukenee nopeasti. Mä annan lusikalla. Pistän pari tippaa maitoa pohjalle, kaadan oikean määrän jauhetta ja parisen tippaa vielä päälle ja sitten kun on vielä lähes tahnamaista niin syötän. Poika ottaa todella nätisti :) Mussuttaa iloisena, kun on niin makeaa.....

Terveyskauppa.fi - Biolatte BB (Baby) <- lukekaa....

Biolatte Oy - Biolatte BB
 
Viimeksi muokattu:
Help- onko tuo nutrilon omneo kauppatavaraa vai pitääkö lenkkeillä apteekkiin? Oli taas sellaista vääntöä masussa eilen illalla,että nyt otetaan kaikki keinot käyttöön.. Ja vieläkin on pakko antaa korviketta tissin lisäksi. Täytynee kohta kai harkita sitä maidotonta omaa ruokavaliota :|

Yö kyllä nukuttiin vaan kolmella syötöllä puoli yhdeksään asti :heart:


Oliivimaria ja Neiti Pullaposki 3vkoa+6pvää
 
Kiitos miuski,

nyt on Nutrilon Omneo haettu ja yksi pikkuannos jo annettu. Vaikeaa oli vähän annostella kun kuitenkin tota tissiä pääasiallisesti annan ja tuota nyt menisi lisänä vaan sen Nanin tilalla.

Tosiaan meidän neidin kakka on ollut alusta asti sellaista TODELLA löysää ja vetistä/limaistakin. Parhaiten näkee koostumuksen silloin kun se sopivasti "räjähtää" hoitopöydälle juuri vaipanvaihdon yhteydessä niin tietenkin,ettei vaippa vielä ole ehtinyt alle... Se tosiaan jää sillai "lillumaan",joten mahassa tosiaan vikaa tuntuu olevan. Neuvolatädin mielestä "normikakka" kyseessä rintamaitoa saavalla vauvalla.. En ihan uskoisi tuolla kipristelyllä asian ihan niin olevan.

Mutta ei auta kun kokeilla jos jostain apu löytyisi.
 

Yhteistyössä