Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

Täällä vauvan kanssa menee oikein mukavasti, hyvin syö ja nukkuu.. Ostin babt björnin sitterin ja viihtyy siinä pieniä aikoja ku teen muita hommia.. 5 pikkusen kanssa kun tahtoo olla nuita hommia ihan tarpeeksi.. Minun mies tekee sen verran paljon töitä ku oma firma, niin palkkasin yksityisenhoidontuella 4 vanhimmalle 2 päivänä viikossa hoitajan.. tuttu hoitaja koska ollut aikasemminkin meillä,.. Minusta siinä ei ole mitään väärää vaikka äiti on kotona ja lapset käy vaik muutamana päivänä viikossa hoijossa.. mut en kyllä raskis koko aikasesti laitttaa mut 2pv 5h niin saan vauvan kans hoitaa omia asioita ja kaupassa käyä ja vaik levähtää...:) Eikä tämä hoito tule mulle kalliiksi, kela maskaa sille hoitajalle ja minä maksan muut kulut, noin 170e kuussa minä maksan ja hoitaja saa 4stä yksityisenhoidontuen.. Meillä kaikki niin tihiään syntyneet niin touhua kyl riittää, 2,5v tekkee ihan koko ajan ilkeyttä ja koko ajan pitää pittää lukua missä se on ja yleensä sen 1,5v kans ovat ilkeydessä ja kaks vanhinta 5v ja 4v leikkivät omia leikkejään... Et semmosta aikaa tääl...mut muksut niin ihania kyl et ne antaa voimia jaksamiseen vaik ne kyl vaatiiki paljon... >Ikuinen vauvakuume:heart:... Meil tulleet tosi tihiään nuo joten ei mulle oo koskaan puhuttu mitn asiasta mut kai ne kieroon mua kahtoo...
 
Jokohan minäkin ehtisin korkata tämän ketjun :)

Ihan ensimmäiseksi iso kiitos päivittäjälle ja kaikille mukana olijoille. Joka päivä käyn täällä kyllä lukemassa ja hakemassa vähän vertaistukea =)

Meillä on maanantaina tuo 1 kk neuvola ja samalla lääkäri. Innolla odotan kuinka paljon ukko on kasvanut vai onko ollenkaan. Meillä on ollu vähän taistelua tää imetys, tuppaa päivisin menemään lähinnä raivareiden puolelle. Maitoa pumppailen pari kertaa päivässä kun sitä tulee ihan suihkuamalla, osan olen laittanut pakkaseen ja osan nyt syöttänyt ihan surutta pullosta. Öisin varsinkin on tosi ikävä olla, kun yrität kääntää kylkeä mutta tissit ei tuu mukana :eek:. Yöllä sitten poju imee tissistä, välillä 10 minuuttia ja välillä 45 minuuttia ja sitten nukahtaa siihen. Siitä nostan sitten omaan sänkyynsä (jos en ole itse nukahtanut). Yleensä herää kahden-kolmen tunnin välein, viimeyönä mentiin yhdellä tankkauksella, eka unipätkä oli 4,5h ja toinenkin yli kolme. Seiskan jälkeen sitten noustiinkin aamutoimille.

Tuost imetyksestä olen miettinyt taas pääni puhki, että mistä sitä tietää koska kaveri on kylläinen? Varsinkin kun nuo imemisajat heittelee niin paljon. Päivällä syödään välillä vaan toisesta tissistä, välillä molemmista. Ukko siis selkeesti sylkäsee tissin ulos ja jää siihen patsastelemaan. Sitten puolen tunnin päästä alkaa huuto. :(. Joskus kelpaa pelkkä sylissä pitäminen, joskus taas selkeesti jäänyt nälkä :ashamed:. Silloin kun hän nukahtaa tissille tai pullo suussa, olen pitänyt sitä merkkinä että nyt riittää...Täytyy varmaan neuvolasta taas kysästä, mutta ei mainita tuota pullosta antamista, viimeksi ainakin oli aika jyrkkä mielipide siihen, että pitää vaan pumpata ne enimmät pois ja muuten syöttää koko ajan tissistä.

Vattanväänteitä on myös, en tiedä johtuuko noista D-tipoista vai sitten jostakin mun syömisistä. En tosin ole edes jokapäivä muistanut noita tippoja antaa. Pukluja on tullut tähän mennessä tasan yksi. Röyhtäyttää olen yrittänyt aina kesken syöttöjenkin, yöllä tosin en, kun nukahtamisen jälkeen tosiaan siirrän ukon heti omaan sänkyyn. Selkeesti joskus nousee jotain suuhun, maitoa ilmeisesti,ilmeestä päätellen ei kovin hyvää..onkohan tämä merkki siitä refluksitaudista? :O Välillä myös tuntuu että meillä asuu possu, sellaista röhinää kuuluu nukkuessa...ehkä mä maanantain neuvolan jälkeen olen tässäkin asiassa viisaampi..

Vaunuissa nukutaan todella hyvin, jos vaan ilmat sallii niin pyrin aina päivisin tekemään ensin lenkin ja sitten jättämään kuistille nukkumaan. Oppisi vielä tuo koira kulkemaan vaunujen vierellä kunnolla..Samaten autossa tulee varmasti uni heti kun lähdetään liikkeelle. Sitterissä ukko ei hirveästi viihdy, enemmin sitten tuossa turvakaukalossa tykkää keikkua ja katsella touhuja. Rintareppukin meillä on hankittu, mutta sitä ei olla vielä kokeiltu.

Vaikka muuten ihan tyytyväiseltä tuo ukkeli vaikuttaa, niin illat on välillä yhtä huutamista. Aloittaa tuossa seitsemän aikaan ja jatkaa sinne kymmeneen..vaikka olis just syöny ja kuiva vaippa niin mitenkään päin ei ole hyvä.:'( Ja sekös taas äitiä stressaa..:headwall:

Mies lähtee maanantaina töihin neljän viikon loman jälkeen, ja pakko myöntää että vähän hirvittää kuinka pärjään kun ei ole ruuan laittajaa :O

Suihkussa ja kylvyssä käydään molemmissa ja ei tunnu haittaavan.


Rokotukset
on tarkoitus ottaa ohjelman mukaan.

Ristiäiset on ensi lauantaina. Kummeja tulee vaan kaksi ja vieraita n. 15. Kutsuttiin vaan isovanhemmat, kummit ja sisarukset perheineen. Tiistaina mennään papin juttusille käymään yksityiskohtia läpi.

Onnea muuten vielä uusista vauvoista :flower::heart:

Nyt taidan ottaa ihan pienet päiväunet minäkin, jotta jaksaa sitten taas niitä iltaraivareita :(

Siiruska ja Ukko 1 kk 6 pv
 
Huh, meidän "pieni" mies painoi keskiviikkona 1kk neuvolassa 5640g (4120g) ja pituus oli 58cm (53cm) suluissa syntymämitat. Kermalla varmaan elää. :p

Siiruska Jos vauva selkeesti sylkee tissin pois niin on varmasti kylläinen. Meilläkin poika syö yleensä vain toisen tissin kerrallaan, vaikka tuntuukin muuten asuvan tissillä. Ja meillä mies sanoo vauvaa sorsapilliksi kun pitää imiessä ja nukkuessa kauheeta kitinää.Terkka sanoi sen johtuvan pehmeistä kudoksista.

Meillä vaan vatsavaivat jatkuu, vaikka kuinka koitan olla syömättä yhtään mitään vatsaa ärsyttävää. Mä vaan en uskalla kohta syödä yhtään mitään. : /

Rokotukset otetaan kaikki ohjelmaan kuuluvat. Silloin kun esikoinen oli pieni niin ostettiin ylimääräisenä se pneumokokkirokote joka nyt kuuluu ohjelmaan ja meillä ei ainakaan ole ollut yhtään korvatulehdusta 2-vuotiaalla. En kyllä tietenkään ole varma johtuuko rokotteesta vai mistä.

Kiitos muuten munkin puolesta vauva-10 kun jaksat päivitellä.

Mä olen muuten myös lukenut että d-vitamiinin pois jättäminen on vaarallista vauvoille. Me vaihdettiin nyt se gefilustippa pois ja pelkät d-tipat. Mä en kyllä usko että meillä vatsavaivat johtuu vitamiinista.

Päksäkkä ja poika 5 viikkoa ja 2 päivää:heart:
 
Torstaina neuvolassa Jimin muuttuneet mitat olivat, suluissa syntymämitat :)

Ikää pari pv vajaa 3 viikkoa:

Pituus 52,3cm (50cm)
Paino 3915g (3470g ja ma painoseuranta antoi 3770g eli parissa päivässä kivasti lisää :) )
Pää 37,5cm (36cm)

Th oli tyytyväinen pojuun ja sain hänestä muutenkin positiivisen kuvan. Tällä kertaa ei välttämättä ole ollenkaan paha, että taas vaihtui täti meillä... Ens viikolla sitten Matiaksen vuoro mennä arvioitavaksi ;)

Tänään jäbällä ikää 3 viikkoa!!!

katso liitettä 13723katso liitettä 13724katso liitettä 13725
 
Pikaiset kommentit:
Yhdyn Kirppiinan ja muiden mielipiteeseen tuosta D-vitamiinin antamisesta. Eli en missään nimessä jättäisi antamatta sitä vauvalle ja jatkan myöskin itse sen syömistä niin kauan kun imetän (syön raskaus ja imetys multitabseja). Liian suuret riskit jos jättää antamatta ja toisaalta noi vatsanväänteet harvoin johtuu pelkästään d-vitamiinista. Sama homma rokotusten suhteen, eli täälläkin annetaan kaikki ohjelman mukaiset ja harkitaan sitten tarpeen mukaan mahdollisia tutkimusrokotteita. En uskalla jättää rokottamatta, varsinkin kun viime aikoina on pulahdellut näitä ns. hävinneitä sairauksia uudestaan pinnalle. Tuberkuloosirokotteenkin olisin vauvalle halunnut, mutta ikävä kyllä sitä ei saatu kun ei kuuluta mihinkään riskiryhmään.

Voi, minä täällä kadehdin teitä jotka pystytte kantamaan jo liinassa ja imettämään kävellessä... Mulla toi mahan seutu on vielä niin kipeä, että en voi ottaa vauvaa vatsan päälle. Kainalossa imetän niin, että istun sohvalla tai sängyllä, kyljellään en imetä ollenkaan kun mulla on pitkältään ylös nouseminenkin vähän hankalaa vielä. Siksi toi huoltoasemalla tms. paikassa imettäminen on hankalaa... Mutta koko ajan parempaan päin mennään, joten eiköhän meilläkin ala kohta hommat sujumaan normaalin tapaan :)

Jaahas, neiti heräsi ja alkais olla iltahommien aika. Taidetaan mennä neidin kanssa suihkuun ja sitten syödään, sikäli mikäli meillä ei tule hermoromahdusta sitä ennen... :)

Tuulia ja Papu tasan 3 viikkoa
 
Jes kerrankin meidän lapset nukkuu jo.! =)

Miuski onpas teillä tyytyväisen näköinen pieni mies.

Kauheen huutopäivän jälkeen sain pojan nukkumaan reilun kolmen tunnin päikkärit ja koko ilta meni ilman huutoja. Toivottavasti alkaisi helpottamaan pikkuhiljaa.
 
Huomenta! :)

Pikaisesti tulin ilmoittamaan että meidän neiti sai eilen kasteessa nimeksi:
Lilja Ia Selina :)

Rokotukset - Kyllä me varmasti otetaan rokotuksen mukaiset rokotteet ( niitä kuitenkin annettu jo monta monta vuotta ) mutta muita ylimääräisiä ei kyllä oteta !

Suositelkaa kantoliinaa ! Mua tekis mieli hommata sellanen, mutta en tiedä millainen. Ja kuinka isoa lasta kantoliinassa voi kantaa ?

Meidän neidillä on nyt jo ensimmäinen flunssa ! :'( Varmasti tarttunut kun mies on ollut flunssainen sekä esikko. Viime yö olikin sit oikein "yötön yö" kun piti tarkkailla molempia lapsia. Muutenkin oon herkkä heräämään jokaiseen ääneen. Oli nenäfridalla kyllä käyttöä..

majj & Lilja 6vk
 
Kiitos Päksäkkä!

Meillä TAAS valvottu yö takana.... mä NIIN hakeudun apteekkiin tänään vielä, että saadaan maitohappobakteerit ja disfatyl tai jotain.... mä haluaisin nukkuakin joskus!!!! Mä en enää edes muista miltä tuntuu kunnon unet. Juurikin meni reilu 3vrk 10 minuutin unilla ja nyt viime yönä taisin yhteensä saada tunnin pienissä pätkissä torkuttua...... ah tätä vauva-arkea...

Poika on muuten todella tyytyväinen. Piereskelee urakalla eli ilma kyllä tuntuu tulevan ulos. Viime yönä oli jotain ihmeen sylihalipulaa, kun rauhottui vasta, kun otin syliin, mutta makuulle ei saanut missään nimessä laittaa....

Joo, kaikki tottakai tasoittuu jossakin vaiheessa ja kyllä tämä vielä tästä. Päivät menee kuitenkin aikas kivasti ja jäbästä on tullut seurallisempi :)

-Miuski & Jimi

 
Rokotukset otetaan, en oikein tiiä noista tutkimusrokotteista, pitää harkita..

Mä en tajuu, nyt tää meiän neiti on nukkunu kaks viimesintä yötä kokonaan!! :O Jotain vikaa jossain?? :confused: Oon siis imettäny noin yhen aikaan vauvan ihan ähkyyn ja sen jälkeen laittanu nukkumaan tutin kanssa. Tunnin päästä oon käyny kattomassa ja tutti on siinä vaiheessa pudonnu suusta. Vauva nukkuu aamuun asti kitisemättä. Siis noin kuuteen-seiskaan asti. Pitäskö mun herätellä sitä välillä?? Oon päivisin kuitenkin tissi suussa miltei koko ajan..



u & Sofia 1vk 4pv
 
Just tulin ristiäisistä esikoisen kanssa, raukka ihan väsyny ja flunssanen :( Jakso kuitenkin kirkossa hyvin olla mutta sen jälkeen tuli kiukku ja väsymys.. Mies jäi sitten vauvan, kummin ja mummon kanssa siivoilee paikat kuntoon juhlapaikalle.

Nimeksi tuli Anniina :)

Kata90 ja Anniina (huomenna 1kk)
 
  • Tykkää
Reactions: Miuski00
Täälläkin ohjelman mukaset rokotukset otetaan.

Meillä ristiäiset vasta 29.10. Tarjottavat miettimättä vielä, samoin vasta yks kummi. Nimi nyt varmaan on päätetty :) Kastemekkokin puuttuu. Totesin, että tuolta seurakunnaltakin saa näköjään lainaksi. Onhan tässä vielä aikaa, toivottavasti en liian kauan tuudittaudu siihen ja sit tulee kiire :D

Eilen lueskelin listaa ruoka-aineista jotka mahavaivoja voi aiheuttaa. Noh, sain sit rastittaa lähes kaikki eilen syödyksi... :( Kyllä meillä sit aamuyöllä kitistiinkin. Pitänee huomen heti mennä apteekkiin hakee jotain lääkettä. Tulee niin paha mieli kun näkee kuinka pientä sattuu :(

Meillä on sit neiti imeny itelleen ylähuulee rakon! :O Nettiä tutkiessa ei johdu huonosta imuotteesta, päinvastoin. Onko muilla kokemusta? Mitenhän sit kun se puhkee, vaikuttaako syömiseen ja kuinka kipee mahtaa olla...

Ja vielä yks pulma uusavuttomalla esikoisen äidillä :D Mitä ihmettä tonne ulos tällä kelillä puetaan :D Eka lenkki: vaatteita sopivasti. Toka: samat kun ekalla ja oli liikaa. Kolmas: vähennettiin ja vielä liikaa... Kyllä tässä olo välillä on niin orpo kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Mutta niin ihanaa :heart:

Salama ja neiti 1vko 3pv :heart:
 
Iltoja pinoon!

Meillä myös tällä hetkellä d-vit. pois käytöstä mahavaivojen takia, tarkotus kyllä aloittaa uudemman kerran tuossa 3-4kk:n iässä. En usko siitä olevan haittaa pojalle, tahdon nyt vaan nollata kaiken ja yrittää saada nuo perhanan mahavaivat kuriin! :( Meillä kyllä mahavaivat johtuvat varmaan suurilta osin siitä, että jätkä syödessään hotkii myös aika tavalla ilmaa masuun ja sen pois saaminen onkin sitten astetta haastavampaa.. :( Nyt korvikkeen vaihdon jälkeen ollut hieman helpompia päiviä.

Rokotukset otetan ohjelman mukaisesti.

Kantoliinailusta kaipaisin minäkin vinkkejä/tietoa!! Helpottaisi varmaan päiviä kun jätkä tuntuu olevan kunnon sylivauva, ei oikein viihdy ollenkaan yksin lattialla/sitterissä, että edes hetkn voisi jotain päivällä touhuta.

Muuten vauva-arki sujuu moitteettomasti mutta nuo masuvaivat saavat aina välillä uskon loppumaan ja tipan linssiin äiteellä :( Mutta ajan kanssahan se sttem viimein helpottaa :) Ja aivan ihana tuo jätkä on vaikka välillä kovin huutelee :heart: Mihinkään maalimas en vaihtaisi :heart:

Hmm, olen muuten yllättänyt itseni pari kertaa tuumailesmasta, että ei se niin kauhiaa olisi vaikka raskautua pikapuolin uudestaan :D Nooh, ehkä tässä jokunen vuosi täytyy kuitenkin malttaa :)

Ristiäiset
meillä oli eilen ja meni kaikin puolin hyvin. Jätkä nukkui oikeestaan koko päivän :) Niin ja jätkästä tuli Lenny Tapani Mikael :heart:

Piianappula + Lenny :heart:
 
Ihania nimiä! Me ruvetaan huomenna miettimään ihan kunnolla pojalle nimeä, että ei tuu hätä. Ristiäiset 24.9.

Ensi yönä mies on luvannu hoitaa yhden yösyötön...katotaan osaanko nukkua sen yli...

Biliga (=Anniina) ja poikanen 1kk ja risat
 
Masuvaivoja on nyt meilläkin Ainolla ollut parina iltana. Iltaisin on parin tunnin ajan itkuinen ja eilen huusi jo suoraa huutoa, samalla päästellen tiukkoja ja kireitä pieruja :( Ikää kuitenkin jo 8 viikkoa, oletin että olis alkaneet aiemmin. Epäilenkin, että syynä on se että tällä viikolla olen syönyt aiempaa selvästi enemmän ruisleipää ja kahtena päivänä currykanaa (ne mausteet....), josko se olis aiheuttanut. Muuten mun ruokavalio ollut samanlainen kuin tähänkin asti. Esikoisen koliikkimasukivut sen verran vielä peikkona mielessä, että eilen heti haettiin apteekista Disflatyl-tipat käyttöön, ja tuntuu että tämä päivä on ollut helpompi. Auttaako sitten tipat vai se että nyt pariin pvään en oo mausteisia ruokia tai ruisleipää syönyt... YÖt tähän asti ainakin kuitenkin nukkunut kuten ennenkin, syö viimeisen kerran klo 21, siitä nukkuu tonne klo 4 asti, viime yönä klo 21-05 heräämättä, ennätys...sitten syö ja nukahtaa omaan sänkyyn uudestaan, ja seuraavan kerran syö vielä 3 h päästä, sen jälkeen jonkun aikaa vielä torkutaan ja sitten jo noustaankin...

Kantoliinasta, meilläkin aikamoinen sylivauva hereillä ollessaan. Nyt viime päivinä aivan virkkuna ja syötettynä leikkimatolla on viihtynyt 15-30 min kerran pvässä, usein siinäkin kyllä olen seurana. Mutta muuten hereillä vaan sylissä. Siksi kantoliina on mun uusi paras ystävä :heart: Ostin Kimperin trikooliinan joka on ihan huippu! Siinä nyt ollut kietaisuristikakkonen-asennossa toistaiseksi. Aina yleensä siihen hyvin nopeasti nukahtaa :D

Onnea nimistä vauvoille! :flower:

Salama, en osaa oikein tuossa vaateasiassa auttaa, muuta kun kokeilemalla löytää omalle vauvalle sopivat eri tilanteeseen. On se itselläkin välillä haastavaa kun ilmat saattaa päivänkin aikana vaihdella niin kauheesti, aamulla viileää ja iltapäivällä auringon paisteessa jopa yli 20 astetta :confused:

Itsellä oli jälkitarkastus viikolla, nyt sitten tämä raskaus kaikkinensa paketissa. Samalla punnitsin ja mittasin Ainon, mitat 54 cm ja 4215 g. Eli 2 viikossa tullut nyt 2 cm ja 405g. Syntymästä 8 cm ja 1kg. Ei tartte näitä mittoja kuitenkaan minnekään ylös päivittää:)

Kirppiina ja Aino huomenna 8 viikkoa :heart:
 
Huh, nyt jos kerkeisin kirjottaa sitä synnytystarinaa.. (voinko mää ees tälle puolen kirjottaa ? ) noh, anti mennä...

Eli mentiin torstaina käynnistykseen, sain ekan cytotec puolikkaan n.12.00 ja ei sillä mitään vaikutusta joten toinen puolikas sitten 16.00.. No, sekään ei alkanut vaikuttaa mutta kätilöt eivät yöksi antaneet kolmatta, että aamulla sitten seuraava..No, olin menossa nukkumaan ilman mitään tuntemuksia mutta kappas jotain lorotti kinttuja pitkin, juoksin vessaan ja sinne tuli limatulppa.. hiiviskelin takas sänkyyn mutta sitä ennen valtava määrä lapsivetta lorotti lattialle :D eipäs nukutakkaan! kun n. puol tuntia siitä alkoi supistukset, ne ei ollu vielä säännöllisiä mutta olivat kyllä tuntuvia joihin pyysin lääkettä ja sainkin oxanest piikin.. no varsinaisesti se ei auttanu mutta teki kyllä sekavan olon ja maailma pyöri silmissä :D
Kunnes sen vaikutus lakkasi menin suihkuun ja lievittelin kipuja siellä, huom. nyt vasta katotaan kohdunsuun tilannetta (sormelle - sentin auki ) aika masentavaa.
Näin meni siis torstai - perjantai välinen yö, sit perjantai aamuna anelin lisää lääkettä mutta vaihtoehtona ei ollu kun aqua rakkulat, no kokeilin niitä mutta ei mitään apua, ehkä just ja just sen pistämisen aikana oli helpotus mutta siihen se loppukin! No, oli perjantai aamu n. 7.00 ja kätilö tuli ehdottamaan ammetta tunniksi, jonne sitten meninkin.. se oli ihan ok mutta ei tuonut suppareiden huipulla kyllä suurempaa helpotusta :D siellä lilluin sitten vajaan tunnin kunnes oli aika siirtyä synnytyssaliin ilokaasulle mutta siitä ei ollu apua! ja seuraavaksi saisin epiduraalin koska olin jo niiiin kipeä!! vaikka epiduraalia harvoin pistetään ennenku ollaan auki 3-4cm, mä olin auki 2,5cm ja silti sain epidiraalin.. JA SE OLI HELPOTUS <3 Sitten sainkin nukuttua useemman tunnin.. Mun supistuksia vauhitettiin sit oksitosiinilla, kun ne oli epäsäännöllisiä edelleen. No, loppujen lopuksi kun suppareita vaan kovennettiin niin epiduraalin teho lakkasi.. olin auennut muutamassa tunnissa 2,5cm - 8cm. Eteneminen oli hidasta, kätilöt jo sanoi mulle etten saa juoda enkä syödä mitään jos joudutaan leikkaamaan.. kivut oli uskomattomat, en olisi ikinä uskonut miten ne koski! huh.
Kätilöt sanoi että tunti vielä seurataan jos etenemistä ei tapahdu niin leikataan.. no se tunti odoteltiin ja etenemistä oli tapahtunut vain hieman että vauva oli laskeutunut ja sen kyllä tunsikin kun mulla tuli karmee vessahätä ja tuntui etten voi pidätellä vaan pakko olisi ponnistaa, no kohdunsuu oli kuitenkin auki edelleen vaan 8cm.. ja siitä lähdettiin leikkaussaliin, syy: pysähtynyt synnytys..
No kiireellinen sektio siis tehtiin, ja se jos mikä oli karmein kokemus.. sain spinaalipuudutuksen ja mulla puutu kaikki kurkkuun asti, en tuntenu että hengitän ja yritin puhua mutta en vissiin saanut sanaa suustanu (?) oli kyllä niin sekava olo, no onneks koko leikkauksessa ei kestänyt kun vartti ja poika syntyi vihdoin! voi sitä itkua minkä kuulee ekaa kertaa <3 Poju vietiin tarkkailuun siitä, ja minä lopulta kruunasin koko synnytys urakan oksentamalla leikkaussalin lattialle.. :ashamed: ja sieltä heräämöön.. Koko urakan pituus oli 20h.. ja ei ihan heti toiste kiitos :D

Terkuin hyppy ja poika 2 viikkoa ja risat
 
Paljon Onnea kaikille vauvansa saaneille :)

Hyppy Mites teillä pienen kans on lähtenyt sujumaan? Miten syöminen onnistuu? Pystyykö syömään pullosta vai onko ruokinta nenä-mahaletkun kautta? Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

Hikoilu pari viikkoa synnytyksen jälkeen oli ihan hirveä hiki koko ajan. Lakanat ja tyyny oli yöllä ihan märkiä. Nyt synnytyksestä 7 viikkoa ja vieläkin tulee semmosia hikipuuskia. Ei ole edes kuuma kun yhtäkkiä alkaa hiki vaan tippumaan naamasta sit loppuu myös hetkessä. Muutaman kerran just jossain kaupan kassalla tullut se hirveä hiki.
 
Täällä hikoillaan kans. Vaikka nukkuisin ilman vaatteita, saatan herätä yöllä ihan hikisenä, varsinkin pää ja tissien väli on ihan märkänä. Ja sit jos pitää nousta sängystä ylös, tulee äkkiä tosi kylmä ku hiki kuivaa iholle. Ilmankos on kurkku kipeänä.

Biliga
 

Yhteistyössä