Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

Mä olisin kans jo valmis yrittämään kolmatta vauvaa, mutta mies on eri mieltä ja toiseksi pakko mennä välillä töihin ym et saadaan joskus ostettua oma asunto ym :)

Nukkuminen - aamusta nukkuu yhdet pitemmät päikkärit ja iltapäivästä n. kl. 17-19:30 ja yö unille mennään klo. 21-22. Saattaa olla päivällä 3h hereillä vain. Siskoonsa tullut siis, eli vähillä päiväunilla tuntuu pärjäävän.

Ostin muutes tricot slen kantoliinan, kokemuksia ? Edullisesti sain tutulta, liina lähes uuden veroinen.
 
Eilen oli jälkitarkastus äippäpolilla ja siltä osin mamma alkaa olla kunnossa. Mullahan siis repesi sulkijalihas joka sitten paikattiin leikkurissa. Syömisiin pitää vaan kiinnittää huomiota että vatta ei mene kovalle. Seuraavan mahdollisen raskauden kohdalla joudunkin sitten automaattisesti synnytystapa-arvioon.

Meillä nukutaan päivällä pitkiä päikkäreitä ulkona. Yleensä herätään aamulla siinä 7-9 välillä, syödään vähän ja otetaan pienet tirsat päälle. Jos lähdetään liikenteeseen niin ukko nukkuu autossa tai vaunuissa. Keskimäärin nukkuu päivällä sellaisen 4-6 tuntia. Yleensä valvoo sitten illalla seitsemästä eteenpäin ja iltasyömiset pyritään hoitamaan joka ilta n. klo 21.30. Siitä sitten nukahdetaan viimeistään 23.

Koira on meillä heittäytynyt vähän hankalaksi päivisin kun ollaan täällä keskenämme. Mua kun se ole oikein koskaan muutenkaan totellut, ja nyt tilanne jotenkin korostuu. Tiedettiin kyllä että ongelmia varmaan tulee mutta ottaa kyllä aivoon. Koira siis mm. varastaa vauvan vaatteita kun olen pukemassa sohvalla, makaa imetystyynyn päällä ja kun yritän hätistellä pois alkaa näykkimään käsiä ja kun komennan oikein kunnolla, alkaa haukkumaan ja ravaamaan ympäri kämppää. Iltaisin kun ollaan kaikki kotona, on paljon rauhallisempi ja ohi mennessään korkeintaan lipasee poikaa naamasta. Kyseessä siis 2 v. russelinarttu. Yritän kyllä jakaa huomiota myös koiralle ja nyt ollaan otettu tavaksi että minä vien sen aina iltalenkille. Ollaan myös valmiita hakemaan ulkopuolista apua, koska missään nimessä ei haluta luopua koirasta. : /

Miten te muuten olette hoitaneet nuhaista vauvaa? Meillä keittosuolatipat ja nenäfriida ahkerassa käytössä, mutta tuntuu etten saa kunnolla mitään ulos..sängynpääty on ollut koholla muutenkin..ukko nukkuu yölläkin ihan hyvin ja syö hyvin eikä vaikuta mitenkään "kipuiselta" tms. mutta itsellä on sellainen olo että se varmaan kohta tukehtuu räkäänsä..suurin rohina ja räkäisyys on iltaisin ja aamulla herätessä, päivällä ei välttämättä edes huomaa..mietin vain missä vaiheessa pitäisi harkita lääkärillä käyntiä..tätä räkäisyyttä jatkunut nyt muutaman päivän..keskiviikkona on 2kk neuvola, jossa tarkoitus antaa jo jotain rokotuksia, kuinkahan tällainen nuha vaikuttaa niihin, eli voiko antaa? :confused:
 
unirytmistä... meillä mennään nukkumaan joskus siinä 21.00-23.00 välillä ja nukutaan 6.00-7.00 aamulla. pötkylä herää noin 5 kertaa, joko syömään tai ähisemään ilmavaivojansa :( miten musta tuntuu että kaikkien vauvat nukkuu jo yli 5 tuntia tai koko yötä putkeen, jo ihan yhestä viikosta lähtien? en varmasti oo yksin tän asian kanssa mutta kyllä tänäänkin tää väsymys raastoi taas tätä perheidylliä :(

tänään kävin itse vyöhyketerapeutilla ja voi perkele se sattu. mäkun luulin että se ois ollut rentouttavaa! :D se murjo mun jalat tyystin. sitten se otti vauvan käsittelyyn, oli vähän arka vauvan kanssa, hoiti ehkä 15 minuuuttia ja anto mulle takas. ekoja kertoja näköjään vauvan kanssa. :( maksoin silti, en tohtinut sanoa mitään. mutta kakka siltä tuli siellä, sattumaa vai ei.. mä itse en huomaa mitään eroa, mutta kai se jotain kuona-aineita mussakin sai liikkeelle, toivotaan ainakin. =)
katotaan miten ton pojan yö menee... toivotaan että sellaset piiiitkät unet ois tiedossa.. :heart:
 
Meillä oli kans 2 kk neuvola ja jälkitarkistus. Poitsu paino 5070 (30150) g ja pituutta 59 (50) cm. Eli hyvin on kasvanu tissillä, sai tosiaan pakata jo 50/56 vaatteet pois. Mulla on vieläkin veristä jälkivuotoa ja lekuri varaskin mulle ultra-ajan ens viikolla ja katsotaan, ettei kohtuun oo jääny mitään, mikä vuotaa vielä. Ei kuulemma pitäis näin veristä vuotoa enää tulla. : / Rotarokote annettiin, oisko sen takia poitsu ollu vähän levoton koko eilisen päivän. Tänään onnex vähän parempi.

Vatsavaivat täällä jatkuu edelleen, eli pierua ähisee ja välillä itkeskelee. Toivotaan, että biolatte alkais kohta vaikuttamaan. Sitähän siis annetaan se yksi mitallinen päivässä, esitteessä luki. Mä sekoitan mitallisen pariin keitettyyn vesitippaan, hyvin poitsu syö meillä soseen.

Issias alkaa taas vaivaamaan. Selkä meinaa välillä kramppailla tosissaan, pitää yöllä tarkkaan miettiä, missä asennossa nostaa vauvaa ettei kramppaa. Onnex mies lupas synttärilahjaksi lahjakortin akupunktioon, maanantaina eka aika.

Ihana syyspäivä oli tänään!
 

Yhteistyössä