? ELOKUUN 2013 odottajat ?

1. 30.8 sano laskuri :) Eli ihan alussa..
2. Ei hölynpöläystä, itse toivoisin ensimmäiseksi tyttöä kun taas avokki toivois poikaa ;>
3. 22 ja 23 :)
4. Ensimmäinen
5. Kanta-Hämeessä
6. Tupakointi loppuu, opiskelut keskeytyy minun osalta. Muuten en usko kauheasti muuttavan :)
7. Mahaa vihloo välillä ja vähän kaikki yököttää, unentarvetta on jo havaittavissa enemmän. Huomenna tai keskiviikkona jos koittais soittaa tonne neuvolaan ja varailla jonkinsortin tarkistusta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
1. Koska arvelette lasketun ajan olevan?
- Laskurin mukaan 20.8

2. Onko aavistusta kumpi on tulossa?
- Eipä aavistustakaan, molemmat toivottaisiin tyttöä :)

3. Ikänne?
- Nyt 22 molemmat

4. Monesko lapsi?
- Ensimmäinen

5. Missä päin asutte?
- Järvenpäässä

6. Miten raskaus muuttaa elämääsi?
- Tupakoinnin lopettaminen, muutto uuteen kotiin edessä, viimeistään nyt parannuttava vuoden takaisesta anoreksiasta lopullisesti.

7. Fiiliksiä...
- Onnellinen ja sekava. Muutto- ja asuntolaina-asiat stressaa, sen jälkeen ehkä helpompaa. Miehelle myös saatava ajokortti hommattua, eli rahanmenoa ei voi oikein estää :/ Onneksi molemmilla vakituinen työ.
Meillä myös omana hankaluutena se, ettei mies ole suomalainen. Hänen äidinkielenään on siis venäjä (ja toisena kielenä viro) ja keskenään puhumme englantia, joten saa nähdä mitähän siansaksaa se lapsi tulee loppujen lopuksi puhumaan :D

No ei ehkä ihan ajankohtasia asioita, mutta kaikkea on mukava jo miettiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
1. Laskurin mukaan 22.8. Mutta voi vähän heittää jos edellisten kiertojen perusteella lähdettäisiin laskemaan. Itsellä kuitenkin fiilis et ovis ajottuis puoliväliin kiertoa tuolla 28 päivän systeemillä ja kp 30 testi oli selkeä plussa :)

2. Hirveästi odottaisin että tulisi poika, mutta mun tuurilla tuleekin siinä tapauksessa tyttö :D

3. Minä täytän keväällä 24 ja avokki 26
4. Ensimmäinen
5. Pk-seudulla
6. Lopetin salibandyn tältä kaudelta ja kyllähän tuo varmasti vähän vaikuttaa urakehitykseen..
7. Alun kauhunsekaiset tunteet alkaa muuttua iloksi :) optimistisin fiiliksin odotellaan tulevaa! Musta tulee taas täti kesäkuussa kun pikkusisko saanee lapsen ja tuntuu uskomattomalta että musta tulis itsestänikin äiti!
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Nyt on varattu alkuraskauden ultra ensi viikolle. Onko muita menossa? Saapa nähdä mitä siellä näkyy vai näkyykö mitään. Tuntuu että ei millään jaksaisi odottaa! :D Kärsivällisyys ei taida kuulua mun hyviin puoliin.

Iski myös ihan hirveä selkäkipu, en tiedä liittyykö tähän raskauteen vai ei. Vaikea liikkua. Oikeastaan liikkumatta oleminenkin sattuu. Yritin soitella arvauskeskukseen, mutta taitaa olla sielläkin ruuhkaa nyt, kun ei vastata.
 
1. Koska arvelette lasketun ajan olevan?
-elokuun alkuun aika selkeästi mennään

2. Onko aavistusta kumpi on tulossa?
- ei mitään kutinaa

3. Ikänne?
- 17 helmikuussa täytän 18

4. Monesko lapsi?
- ensimmäinen

5. Missä päin asutte?
-päijät-häme

6. Miten raskaus muuttaa eämääsi?
- Koulu tulee jäämään joksikin aikaa kesken, tupakointi loppunut, ensimmäinen oma asunto hakusessa ja välit entisen poikaystävän kanssa lähentyvät

7. Fiiliksiä..
- alun pahin järkytys kotona ja tulevan isän kotona jo helpottanut. Alusta asti ei ollut varma päätös pitää lasta. Tähän tulokseen tultiin kuitenkin kun lääkärillä tarkastettiin vanhalla ultralaitteella viikot. Nyt odotellaan maanantaina olevaa ensimmäistä neuvolaa ja sitten jännitetään ultraa ! Onnellinen tuleva nuori äiti hyvillä fiiliksillä :)
 
1. 3.8
2. Ensin ajattelin että kaksosethan sieltä tulee, nyt ei kutinaa kumpiko sieltä olisi tulossa.
3. 25 ja 23
4. ensimmäinen olisi tulossa
5. keski-suomessa
6. Muuttaahan se, muutto olisi edessä ja työpaikkakin jää. lapsi kuitenkin oli suunniteltu ja toivottu :)
7. jännittää, pian ensimmäinen ultra :)
 
Moikka kaikki!

Täällä myös yksi odottava äiti, jolla laskettu aika elokuussa 2013.

Vastaukset:

1. Tänään käytiin ensimmäisessä ultrassa ja lasketuksi ajaksi varmistui 3.8
2. Itse uskon että tyttö, mieheni ja esikoiseni veikkaavat poikaa :)
3. minä 26, mieheni 29
4. toinen, esikoinen 3-vuotias poika
5. Vantaa
6. Töistä pois jääminen on varmasti se kaikkein suurin muutos.
7. Hyvä ja onnellinen olo pahoinvoinnista huolimatta. Tämän päivän ultra oli ihan super ihana juttu. Tieto siitä että vauvalla on kaikki hyvin helpottaa oloa <3
 
1. Koska arvelette lasketun ajan olevan?
- Nailla nakymin 13.8., parin viikon paasta ultrassa tarkentuu

2. Onko aavistusta kumpi on tulossa?
- Ihan selkea tunne, etta poika, mutta saapi nahda

3. Ikänne?
- Mina 36v, mieheni 32v

4. Monesko lapsi?
- Mulle ensimmainen, miehelleni toinen

5. Missä päin asutte?
- Greenville, South Carolina (USA)

6. Miten raskaus muuttaa elämääsi?
- Suuresti, onhan se iso muutos ja vastuu huolehtia pienesta ihmisesta, mutta yhdessa aviomiehen avustuksella tulee olemaan elamaa suurempi kokemus kasvattaa lapsi. Viinilasillisten nauttiminen viikonloppuisin jai tietysti pois. Syomiseen tulee kiinnitettya ennestaan viela enemman huomiota ja erityisesti vitamiinien ja muiden hivenaineiden saamiseen ruoasta. Lisana viela purkista.

7. Fiiliksiä...
- Alussa oli innostus, sitten iski pieni paniikki, etta apuva. Nyt on jannittyneen innokas olotila ja tsemppaus paalla, etta kaikki menee hyvin, niin kuin meneekin, kun niin asennoituu :)
 
Voih, mulla on ultra vasta 11.2 ja seulatkin labraan vasta 28.1. Ja hermostuttaa, pelottaa ja jännittää...Rukoilen vaan, että oltaisiin terveitä molemmat, minä ja mönkiäinen. Mennään nyt viikolla 9, joten aika myöhään (mun käsittääkseni) ekan ultran laittoivat.. Vaikka sama se, kunhan joskus edes pääsee. Kovasti ollu pahoinvointia ja hirveää väsymystä, muuten ihan normi fiilis.
 
1. Koska arvelette lasketun ajan olevan?
-2.8. ja osuu aika lähelle omia synttäreitä
2. Onko aavistusta kumpi on tulossa?
-miehellä kaks poikaa joten tyttö vois auttaa saamaa akkavaltaa ja jotenkin aattelen sen tytöks mut tietoo ei oo
3. Ikänne?
-minä kesällä 29, mies 35
4. Monesko lapsi?
-Ensimmäinen
5. Missä päin asutte?
-Espoossa
6. Miten raskaus muuttaa elämääsi?
-Varmasti hyvinkin paljon ja musta tulee perheeseen äiti vihdoin :)
7. Fiiliksiä...
-Aika pihalla ollaan mut varovaisesti innostun päivä päivältä lisää

Näyttää olevan moni about samanikänen ja kotosin muualta ku missä tällä hetkellä asuu..kiva nähä samassa tilanteessa olevien kommentteja :p
 
Eilen alkoi viikko 12. Vielä yksi viikko ekaan ultraan. Verikokeissa kaikki hyvin mutta mulla on vaan pahoinvointi lisääntyny. Oksennan vedenkin ulos.. joinakin aamuina pysyy aamupala sisällä mutta useimmiten ei. Väsymys on hurjaa ja kahvia ei pysty vieläkään juomaan. (ennen ihan must monta pannua/päivä)
Kun vaan tää oksentaminen helpottaisi pian.
 
Moikka! ajattelin liittyä keskusteluun vaikka laskettuaika onki jo syyskuun puolella... mut eihän sitä tiedä vaikka elokuussa syntyisikin;)

1. Koska arvelette lasketun ajan olevan? 1.9.2013
2. Onko aavistusta kumpi on tulossa? luulen että poika on tulossa :)
3. Ikänne? 18, ehdin täyttää 19 kunnes vauva syntyy. avokki 20
4. Monesko lapsi? ensimmäinen
5. Missä päin asutte? Helsingissä
6. Miten raskaus muuttaa elämääsi? Tupakan lopetin jo ennen plussaamista:) nykyää ällöttää jo se haju. Oon ehkä turhankin tarkka mitä syön... ettei tuu mitää kiellettyy vedettyä:D muuten aika samalla tavalla tulee syötyä ku ennen.
7. Fiiliksiä... IHANAAA! ekaa ultraa odotellessa (20.2) :) nyt menossa rv 11+3<3
 
  • Tykkää
Reactions: Sinbbu
Maanantaina alkaa viikko 15 ja ekasta ultrasta on aikaa silloin kaksi viikkoa. Oli aivan ihanaa nähdä pieni napero ultrassa. Hän heiluttili käsiään ja jalkojaan sekä pyöri ympäriinsä ja sain kätilöltä 7 kuvaa kotiin. <3 Yksi kuva tirauttaa onnen kyyneleen silmäkulmaan; pieni jalkapohja, päkiät ja varpaat näkyy.. ja voi tajutonta miten se voi olla pieni se jalka, jos koko nappulan koko pepustä päähän on 5.6cm. Vauva on ainakin kehittynyt odotusten mukaisesti eikä seulakaan näyttänyt kohonnutta riskiä mm. downiin. Ja ilmeisesti muutenkin kaikki hyvin, sillä verikokeet oli 28.1 eikä mitään ole kuulunut. Seuraava ultra onkin 5.4.2013 ja toivotaan kovasti, että kaikki on edelleen mennyt hienosti. Kyllä se on liikuttava kokemus se ultra.. erityisesti, jos siellä näkyy elävä sikiö ja pienen sydäminen villi jumputus. <3
Onnea odotukseen kaikille. <3
 
Moikka vaan kaikille!

Vähän "myöhässä" tänne liityn, mutta halusin odottaa ekaan ultraan asti että tiedän kaiken olevan hyvin ja niinhän siellä olikin :) Aika kova jännitys oli ennen ultraa, koska pelkäsin et mitä jos tulee keskenmeno tms..


Mut siis 31.8 on la.
Tyttöä kovasti toivotaan ;)
25v vielä muutaman kk.
Eka lapsi. Miehelläni on kyllä ennestään kolme poikaa.
Asun Englannissa.
No eipä raskaus oo kauheasti elämääni muuttanut, ainakaan vielä. Alun väsymyksen takia jäänyt vähän toi urheilu mutta nyt tarvii alkaa taas tekemää jotain ;)
Fiilikset on mahtavat! <3 Välillä on siltinkin vielä epätodellinen olo, siis että oon oikeasti raskaana! :)

Mites jokos teen vauvamahat on pompsahtaneet esiin? :)
 
Moi kaikille! Mäkin vähän myöhään liityn vaikka olenkin täällä jo käynyt vähän seurailemassa :)

1. Koska arvelette lasketun ajan olevan? 29.8 nyt menossa rv 14+6
2. Onko aavistusta kumpi on tulossa? ei mitään hajua, itse toivon tyttöä, avo poikaa mutta eipä sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä :)
3. Ikänne? itse maanantaina 22v ja mies kesällä 24v
4. Monesko lapsi? esikoinen <3
5. Missä päin asutte? Heinolassa
6. Miten raskaus muuttaa elämääsi? koulun/oppisopimuksen jouduin keskeyttämään koska olen hevosalalla ja koulu ei halunnut ottaa riskejä. Lisäksi ratsastin työkseni joten sekin jäi aikaisessa vaiheessa pois riskien takia.
7. Fiiliksiä... Olen ihan älyttömän onnellinen vaikka pinna onkin nykyään tosi lyhyt! :D Alkuajan lievän pahoinvoinnin jälkeen olen voinut todella hyvin ja masu on alkanut nyt pyöristyä enkä saa silmiäni irti siitä <3 Ensimmäisiä liikkeitä odotellessa! :)
 
Terve, olin viime elokuiden odottajissa ja nyt olisi tarjolla tuleville elovauvoile tamineita syksyyn/talveen.. ja äideillekin jotakin :) ajattelin teille tulla tarjoamaan, kun koon puolesta ovat varmaan elovauvoille aikanaan passeleita (oma elovauva näist jo ohi kasvanut)

Ihanaa Cartersin valkeaa samettista toppapussia eli toppapuku jossa ei lahkeita vaan alaosa on pussi.. eli ts. toppakaukalopussi jossa reikä haaravyölle. Tämä on tosi nätti valkea söpöläinen jossa huppu. Sisäpuoli valkeaa puuvillaflanellia ja topattu siis.Koko 0-6kk ja hinta tälle jenkeistä ostetulle puvulle 15eur

Ihana hiekanruskeaa vakosamettia olevan ulkohaalari kokoa 62. Irroitettava huppu ja umpinaiset jalkaosat (hihat saa pidettyä umpinaisiana tai "avattuna!). Sisäpuoleta teddyä/tikkikangasta. Tämänkin 15eur, on H&M alunperin.

Cirafin sininen toppahaalari, jossa mukana pukuun kuuluvat töppöset ja tumput. Hyväkuntoinen ja koko 62 ja pyynti 15eur kuten muissakin.

Äippäpakkauksen haalari on tosi iso, kun on malliltaankin niin leveä että senpä vuoksi tuli käytettyä ihan näitä ylläolevia :)

ÄITIYSHOUSUJA 2kpl kokoa S, toiset valkeat h&m pellavahousut (ihanat kesällä!) ja toiset kitin väriset MAMANn laadukkaat kangashousut jotka joustavat - toimivat toimistossakin hyvin. Kummastakin pyydän 15e/kpl

Ja sitten vielä herkkuna, haaveileeko joku kermanvaaleasta emmaljunga nahkakopasta? Mulla olisi kyseinen citykoppa joka kohta joutaisi uuteen kotiin..

Olisi myös emmaljunga duolift koppa, joka siis toimii kantokoppana (eli rattaista saa tän avulla vaunut) ja kovikkeet irrottamalla menee taaperolla sitten rattaissa lämpöpussina. Tämä jo jouten, joten lähtee vaikka heti. musta ja edessä vaaleaa beigeä.

Jos joku näistä kiinnostaa niin meilaa ja kysy lisää/pyydä kuvat avon-miia/at/suomi24.fi
Kamat on vantaalla.

Onnea odotukseen kaikille tuleville elo-äideille ja odotetuille pienokaisille toivottelee viimevuoden elokuinen :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips heips kaikki odottajat! :)

1. Koska arvelette lasketun ajan olevan?
Uä:n mukaan olisi 18.8 - viikko ennen omia synttäreitä :D Vähän veikkaan, että menee yli tuon LA:n, kun ekasta on kysymys ja suvussa taipumusta siihen, että pienet siellä masussa pitkään viihtyisivät :)

2. Onko aavistusta kumpi on tulossa?
Tyttö. Toisaalta toivon kovasti tyttöä, niin se saattaa vähän vaikuttaa... :D

3. Ikänne?
22.

4. Monesko lapsi?
Ensimmäinen!

5. Missä päin asutte?
Jyväskylässä.

6. Miten raskaus muuttaa elämääsi?
Noh, alkuraskaudessa ei ainakaan tullut käytyä ihmisten ilmoilla samalla tavalla kuin ennen. Olin aikaisemmin hyvin menevää tyyppiä, mutta alkuraskauden pahoinvoinnit piti minut aika tehokkaasti kotona :D Nyt on jo parempi olo ja jaksaa tavatakin ihmisiä ;) Ja suurin "muutos" varmaan on se, että nyt valmistumisen jälkeen en haekaan pitempiaikaista työtä, vaan lyhyitä pätkiä ennen mammalomaa

7. Fiiliksiä...
Jännittäväähän tämä, nyt pahoinvointien jälkeen osaa jo nauttiakin tästä kaikesta! Terveydenhoitaja kun ammatiltani olen, niin on toisaalta siunaus ja toisaalta kirous tietää niin "paljon" kaikesta - pelot ym. on varmasti olleet kohdallani ihan eri tasolla kuin sellaisella ihmisellä, joka ei tiedä, mikä kaikki voi tosielämän odotuksessa mennä vikaan :D Pitää kuitenkin yrittää pitää jalat maassa ja ajatella positiivisesti ja ottaa vastaan se, mikä tulee :)
 
1. Koska arvelette lasketun ajan olevan? laskurin mukaan 11.8 :)
2. Onko aavistusta kumpi on tulossa? poikaa tuolta on lupailtu :)
3. Ikänne? 17
4. Monesko lapsi? ensimmäinen :)
5. Missä päin asutte? asun itse sievissä ja lapsen isä pudasjärvellä
6. Miten raskaus muuttaa elämääsi? no koulussa tulee välivuosi, omilleen muutto vauvan kans, pitää tosissaan miettiä omaa elämää ja pärjäämistä.. :) kaikki tällane!
7. Fiiliksiä... Ihan hurjan hyvät! Oon koko raskausajan voinu tosi hyvin eikä ollu ku alussa kolme päivää pahoinvointia :) nyt liikkeetki tuntuu ja oon aivan fiiliksissä <3

Ja tosiaan näin selvennykseksi, en ole enään lapsen isän kanssa yhdessä :)
Baby, welcome! <-- anteeksi tällainen mainostus mutta tuolta voi seurailla sitten kuulumisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mussukka_93
1. Koska arvelette lasketun ajan olevan? 11.8 :)

2. Onko aavistusta kumpi on tulossa? ei ole aavistusta rakenneultra 4.4 sit selvii :)

3. Ikänne? 20

4. Monesko lapsi? kolmas

5. Missä päin asutte? Iittala

6. Miten raskaus muuttaa elämääsi? tulee olee aika rankkaa kun jo 2 lasta on ja olen yksinhuoltaja. mutta onneksi perhe tukee ja auttaa :)

7. Fiiliksiä Tosi hyvä olo :) ja odotan innolla rakenneultraa sit selvii kumpaa odotan. haluisin tytön kun jo 2 poikaa on mut jos se on poika niiin oon silti iloinen :)
 

Yhteistyössä