**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Miuski: Juu ymmärsin kyllä sun tilanteen ! Mutta ihan yleisesti ottaen vaan kommentoin, kun muistaakseni joku muukin oli asiasta kirjoittanut. Mutta onneksi vauvalla oli kaikki hyvin! :)

).( Mulle iski tänään kamala epätoivo ! Mua mietityttää kuinka iso musta oikeasti tulee kesällä.. Toiseksi mun mahassa on jotain pieniä punasia näppyjä?! ( ei oo arpia siis, ne kyllä tunnistan ku niitä on ennestäänki ), rintoihin ilmestynyt kamalia verisuonia jne.. Tiedän pinnallista, toisten oikeisiin ongelmiin verrattuna, alkoi vaan silti ahdistamaan.. :ashamed:
 
Näin mä ajattelinkin majj ja siksi ajattelin kans laittaa, et normitilanteessa asiaan ei yleensä puututa mitenkään. :) tai siis näemmä se osa jäikin pois... tuolla piti siis lukeman, että: Esikon ja kuopuksen raskauksissa ei todettu muuta kuin et kyllä se varmaan tosta vielä siirtyy ja se siitä. Tämä siis molemmissa nt-ultran yhteydessä.

( . )

Mä sain tänään jalkahieronnan!!!! Kaveri kävi kylässä ja hemmotteli mun jalat niin ihanaan kuntoon että... ja antoi tuubin jalkavoidetta vieläpä :)
 
Viimeksi muokattu:
ootteko hankkinu vaatteita tms vauvalle jo?:ashamed: mie olen sortunu kaivamaan pienet vaatteet jo kaappiin ja kaveri antoi kassillisen unisex vaatteita myös..on ne vaan ihanan pieniä ja suloisia :heart: viel olis kaks viikkoo siihen seuraavaan ultraan...ei malttas odottaa millään!!!

mammy+mato 13+6 (huomenna poksuu :) )
 
Mammy: Syyllinen! :wave::ashamed: Mä olen ostanut monta bodyä, potkaria, housuja, paitoja ym unisex vaatteita. Sukupuolta kun ei meinata selvittää. Ja kun aikoinaan aika paljon annoin pois tyttöjen vanhoja vauvanvaatteita. Olen ostanut myös hoitopöydän, turvakaukalon telakalla, siihen sopivat matkarattaat sain ystävältä. Pinnasänky ja vaunut sekä vauvakeinu ovat vielä lainassa. Kuten myös rintapumppu. Ai niin, ja mun mies osti tänään kauppareissulla vauvalle potkarit! :heart: Ihanat unisex väriset. Niitä sitten esitteli innoissaan. Ihana kun hänkin jo on malttamaton kuten minäkin. ;)
Neamma ja masukki 16+6 Huomenna poksuu jo rv 17! :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Mulle nousi illalla ihan järkyttävä läiskäinen kutiseva ihottuma. Pahinta se on käsissä, niskassa, rinnassa ja selässä/mahasa. :'( En tiiä yhtään mistä tää tuli, yölläkin jouduin käymään suihkussa kun tuntu että revin muuten ihon irti. Jostain netistä löysin että voisi olla jku raskausajan ihottuma JOKA PARANEE SYNNYTYKSEN JÄLKEEN.... Onneks oo sinnekään enää "ku" 35 viikkoa. Sittenhän mulla on vahva riski että hepatogestoosi uusii, mutta ei siihen tämä ihottuma viimeks kuulunu, eikä kutinakaan näin aikaisin....

Nyt oottelen että neuvola/terkkari aukeisi. Töihinki pitäisi 9:ksi mennä, vaan tiiä miten sitä ihmisiä hoitaa kirjavan punasena ja syyhyävänä.

Voi että ottaa päähän.... :headwall:

Kutiava Viola ja papu 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Viola: Ei sulla sentään 35 viikkoa enää ole, ei edes 25 viikkoa, 24 vain. :D Kohta jo puolivälissä. Hui, 50 viikon raskausaika, vois olla aika todella raskasta loppua kohden. :) Mutta tosissaan, atooppinen iho voi kuulemma puhjeta vasta raskausaikana, vaikka ei ole aiemmin mitään ollutkaan. Käy kysymässä apteekista Eucerin karbamid 10 % lotionia. Mulla se auttoi. Äläkä osta mitään muuta ku tuota karbamid-voidetta eucerinilta, ne muut ei ole mun mielestä hyviä atoopikolle. Kyllä ne tilaa apteekkiin, jos niillä ei siellä sitä ole. Tsemppiä!

Miuski: Onneksi ei käynyt pahasti kun sait kaapista! Toivotaan että se istukankaan asento ei siellä mitään ongelmia teetä.

ON: Täällä on nyt vähä vallaton ja levoton olo, joten jätämpä sitten enimmät kommentit tähän... :p

Mandalay ja Nokka POKSpoksPOKS 15+0

Muoks muoks kirjotsuvihreitä.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille ja kiva ku tulee uusia :)

En oo kyl yhtään jaksanu kirjkotella, vaikka lueskellu oonki. Miten sitä onki niin vetämätön. Eikö nyt pitäs alkaa se keskiraskauden aktiivivaihe pian?? No sitä odotellessa...

Onneksi Miuskilla kaikki OK!! Oli sulla kyllä "rough day". Missä ja milloin muuten tuo istukan paikka selviää??

Oon tänään menossa papa-kokeeseen ja vähän pelottaa, että voiko siitä olla haittaa, tietääkö kukaan?

Viime viikonloppuna olin meidän huovutuskurssin viikonloppuosiossa ja tein (mielestäni) ihanan vauvan peiton :D Lisäksi aloin tekemään pikkusia huopatossuja, mutta siitä tulikin tuommonen ehkä 3 taki 2 vuotiaan saapas :D Hieno mielestäni, mutta käytännöllisyydestä en sit osaa sanoa ku ei oo niitä lapsia minulla aiemmin.'

Mitään vaatteita what so ever en oo vieläkään hankkinu (tuota vauvan peittoa lukuunottamatta). En tiiä miksi, kai mä jotenki pidän sitä epäonnen tuottajana. En tiiä miksi, mutta ku mulla on yleensä ihan paska mäihä kaikessa mihin ryhdyn ni ehkä mä jotenki yritän huijata sitä tuuria, että se luulis, että vauvan tulo onkin huono juttu ni sitten se tapahtuu.... :whistle: Idioottimaista aikuseltä ihmiseltä, tiedän. Ehkä mä lähden käymään Stockan Outletissa, siellä on monesti ihania vauvan ja lasten vaatteita tosi edullisesti.
Mahaa ei oo vielä juuri ollenkaan noita läskejä ja turvotusta lukuunottamatta. Ostin ihan tavalliset housutki vielä. Oli tosin pakko ja olisinj ostanu sillä mam,makauluksella olevat, mutta sellasia ei ollu.

Mä oon vähön töissä joutunu kanniskelemaan asioita, ku ei oo oikeen voinu tai ollu hyvää tekosyytä kieltäytyäkään. Se vähän stressaa. En oo tosiaan meidän reksin kans vielä päässy jutuille.

No tuossapa tuliki ja pääasiassa kai On:nnäää.. anteeksi ;D

zalea rv 15+2
 
zalea mulle laittoin terkkari merkinnän että papa otetaan lääkärineuvolassa mutta juteltuani terkan ja lääkärin kanssa sovittiin että menen papaan puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Lääkäreillä kuulemma jakautuu mielipiteet siitä kannattaako sitä ottaa raskaana ollessa enkä mä halunnut sitä otattaa kun tulee helposti turhia vuotoja jotka sit vaan stressaa.

Päksäkkä 16+5:heart:
 
Tervehdys kaikille =)

Mie näköjään olen jälleen muuttunut satunnaiseksi vierailijaksi täällä :ashamed: ja sitten kun kerralla luen kaikkien viestit niin en enää muista mitä piti kommentoida...pitäisköhän miun kirjotella muistilappuja lukiessani? :D

Mielipiteitänne kaipailisin seuraavaan asiaan: olin maanantaina yön töissä ja kävipä niin, että juoksin vessassa oksentelemassa koko yön, mikään ei pysyny sisällä ennen aamu kuutta. Neljältä sain jumalattoman migreenikohtauksen johon onneksi auttoi Panadol. Mutta kun kotiin seuraavana aamuna tulin jatkui oksentelu vielä iltapäivälle, jolloin vasta sain nukuttua muutaman tunnin ja nyt tänään vielä kärsin migreenistä. Olisikohan raskautta ajatellen fiksumpaa pidättäytyä yötöistä? Ajatus on mielessä käynyt, mutta pitäisköhän vielä kokeilla yksi yö, jos se samanlainen niin "luovuttaa" sitten vasta?

Vauvanvaatteista oli puhetta (sen muistin :D). Mie olen kyllä katellut kaupoilla käydessäni, mutta en oo ostanut. Ainut mitä oon miettinyt, että hankin muutaman koko 56 olevan vaatteen. Esikoiselle en niitä hankkinut, kun kuulemma jäävät niin nopeasti pieneksi, mutta esikko oli syntyessään 50 cm pitkä ja kyllä sai jonkin aikaa niitä 62 senttisiä kääriä ennen kuin sopivia olivat. Nyt siis aion itse testata tämänkin 56 senttisten pieneksi käymisen :kieh:

4D ultrasta ootteko muuten aatelleet, että nyt kun noita on jo sairaaloissakin, niin siinä vko 20 ultrassahan näkee jo sukupuolen selvästi. Mutta entäs jos ei halua tietää kumpi sieltä tulee? Saako valita kummalla ultrataan? Meille ainakin nappastiin vkon 12 ultrassa sekä 4D kuva että se "perinteinen" ihan kyselemättä. Tosin tuo ei sillon haitannut yhtään, mutta en mie välttämättä halua tietää kumpi sieltä on tulossa ennen kun syntyy.

~tottis ja napero 13+2
 
Ihanaa helmikuista pakkasaamua(35astetta) Huih! Ai, että joillakin on jo mahoton viikkoja kasassa :heart:

Miuski sinua on kyllä koeteltu ihan mahottomasti, onneksi kaikki on hyvin sinulla ja pienellä :hug:

Raitiksen linkki oli kyllä aivan mainio :LOL:

Tervetuloa Korpikuusenkasvattaja ja Taapero :wave:

Vaatteita ym. tarvikkeita ei olla vielä hankittu, ehkä sitten lähempänänä puoltaväliä.

Papa-koetta en itse antanut ottaa, eikä lääkärikään sitä kyllä kovin hanakasti suositellut. Sanoi vaan, että sitten vauvan syntymän jälkeen otetaan.

ON Väsymys ja pahoinvointi alkaa väistymään ja energiaa löytyy taas, nyt jaksaa pitkästä aikaa salillakin käydä! Ihanaa!! =)

Lopuksi masukuvaa =)



Rv 8+4



Ja rv 13+1. Ehkä vähän masu kasvanut, muoto vaan aivan erilainen kuin esikoiselta(poika). Silloin oli ihan samannäköinen masu, kuin Hemarilla :)

eveliina84 ja tiitiäinen 13+2 :heart:
 
Hei!!

Ja kiitos kaikille jotka vaivautu työasiassa vastaamaan :heart: Nyt on jo paljo parempi fiilis.

Vauvanvaatteita muutamia ollaan jo hankittu. Unisex vaatteita :D mut en tiiä minä vaan kattelen koko ajan pojille vaatteita, en kato ollenkaan tyttöjen vaatteita kaupoissa :D outoa.

Eveliinan Ihana masu! johan tuo alkaa saada vauva muotoa!

Totinen torvensoittaja Inhottava yövuoro sulla takana :( Ite en varmaan lähtis enään öihin jos mulle tulis tommonen, koska jos kohtaus ei lievittyskään panadolilla tms, niin saapi sit kärvistellä.. ja ei kai se oo hyväks aina yövuorojen jälkeen panadolia syödä, vaikka turvallinen lääke onkin. Mutta voithan kokeilla jos haluat yhden yön, tai sitten suosiolla jätät leikin sikseen. :hug:

4 D ultra Kyllä mun mielestä ois ihana nähä sit rv 20 sukupuoli, ja mun puolesta myäs se voitas kattoo 4d ultralla :D mutta ei mulla ainakaan käyttäneet 4d : tä sillo np ultrassa :(

Painavat kantelut.. eli töissä/kotona, tavaroiden/ihmisten kantaminen, nostaminen? onko ihan turvallista esim. hoitoalalla nostaa ja siirtää niinkun tiedätte varmaan (sängyssä ylöspäin, vessareissut ym) vai ? mikä on kiloraja mitä saisi nostella, tiedättekö?

Hyppy ja rakas 14+5 :heart:
 
Onpas paljon taas tullut juttua kun en ole muutamaan päivään päässyt lueskelemaan =) .
Itse kieriskelen taas flunssan kourissa. Edellinenhän olikin vasta 3 viikkoa sitten että eikös tässä jo ookkin taas aika sairastaa? :headwall: Outoa oli se että nyt nousi kuumekin mitä ei mulla yleensä tapahdu. No jospas tää menis nopsemmin sitten ohi, lepäilen nyt taas pari päivää...

Sukupuolesta: Kuinka moni tietää/haluaa tietää etukäteen onko masussa tyttö vai poika? Ja miksi? Itse olen alkanut kallistumaan sen puoleen että olisi kiva tietää onko tulossa oikeasti tyttö niinkuin meidän molempien vaistot sanoo :) Mies vielä vähän hangottelee tuota varmistusta vastaan. Toivottavasti saan vielä sen pään käännettyä. Olisi ihanaa ostella jo valmiiksi joko tyttöjen tai poikien vaatteita ja tarvikkeita. Ja jos ajattelee asiaa niin että sitten se on iso yllätys synnytyksessä kun sukupuoli selviää niin onhan se yllätys nytkin, selviää vain vähän aiemmin :D ;)

megalintunen ja sykerö 12+6
 
Hyppy ite olin hoitoalalla kun esikoista odotin, ja hoidin töitä ihan samaan tapaan kuin ennenkin, hieman ehkä varoin äkkinäisiä liikkeitä. Nostoja tein loppuun asti, koska ei tuntunut minusta raskaalta tai huonolta. Mutta jos yhtään alkaa sinusta tuntumaan, että tulee kipuja nostaessa yms vaivaa, niin jätä vähemmälle. Itse käännyin meidän työpaikan fyssareiden puoleen ja pyytelin vinkkejä. Onko teillä siihen mahdollisuutta työpaikalla?
En kyllä kilorajasta tiedä, mulle ei ainakaan kukaan ole koskaan maininnut mitään että olis joku kiloraja nostoissa :D Kyllä menisin oman fiiliksen mukaan, mitä pystyy tekemään realisesti.

vauvanvaatteita (44-60cm) meillä on iso pino unisex-tyyppisiä esikoiselta, itse en ole ostanut tulokkaalle mitään. Mutta äitini toi ihanat unisex potkuhousut ulkomaan tuliaisena.
vauvan vaatekoko meillä esikoinen oli 44cm syntyessään, ja 50-56cm vaatteet meni tosi pitkään. Vielä 4kk ikäisenä osa 56 housuista mahtui.

Eveliinan masu on ihana :heart:

Totinen torvensoittaja olipas yövuoro :hug: toivottavasti ei tule toista samanlaista. Älä tee öitä, jos ne aiheuttavat sinulle jatkossa tuollaista. Minä itse kokeilisin vielä yhden yön, että onko samanlaista, vai olisko kyse ollut jostain muusta.
4d ultra sinun totinen torvensoittaja kannattaa heti mainita kun menet ultrattavaksi, että et halua tietää sukupuolta, jos et sitä halua siis tietää.

Papa-koe multa otetaan sitten synnytyksen jälkeen, mutta ei neuvolassa. Joudun menee tk:n gynelle sen otattaa.

Sukupuolesta me ei haluttu esikoisesta tietää, tahdottiin veikkailla loppuun saakka. Nyt halutaan tietää, jos vaan näkyy rakenneultrassa. Syy miksi halutaan tietää, on vaa uteliaisuus. Mutta se, että kerrotaanko sukulaisille yms että kumpi tulee, on vielä mietinnässä :)

Miikulainen, Tirppa 9kk ja Tirlittantoukka rv 15+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vauvan vaatteet on visusti vielä laatikoissa. Ja jos poika tulee, niin suurinosa jääkin laatikkoon.. tai no ei jää laatikkoon, koska sitten lähtee myyntiin kaikki mitkä ei pojalle sovi. Varmaan reippaasti rv 30 jälkeen rupeen kattomaan niitä vaatteita pesuun jne. Mutta kuitenkaan ennen rakenneultraa ei tässä taloudessa valmistella mitenkään vauvan tuloa.

Mä ajattelin että josko tuolle esikoiselle riittäis seisomalauta rattaisiin... Kun vaavi syntyy ni esikko on 1v10kk. Oppi just kyllä vasta kävelemään kunnolla.. Että saas nähdä. Onneks kuitenkin kaupassa saa laitettua kärryihin istumaan... Meijän kaupassa on semmosia kärryjä että siinä on sekä vauvan istuin, että semmonen mihin lapsi normaalistikkin laitetaan istumaan :D Hyvä selitys.

Viikot vierii ja kylmä on kun siperiassa.

Sukupuoli aijotaan kyllä kysästä, mikäli vaan näyttää sen. Kyllä mä kuitenkin oon 80% varma että tää on poika, koska tää raskaus on niin vastakohta tuohon tytön odotukseen.

Siitä tulikin mieleen että meillä on neuvolassa soittoaika ja soitanpa nopsaa sinne ja kysäsen saisko huomenna ajan hb mittaukseen.... Soitettu ja sain. Huomenna 10:30. Väsyttää meinaan ihan mielettömästi ja pää on ollu puoltoista viikkoa nyt kipee joka päivä enemmän taikka vähemmän. Viimeks kyllä reilu 2vk sitten hb oli 142, mutta eihän se sitä kato että jos onkin laskenu, tiedä häntä.

Saara09 + Nuuttiasukki rv 15+5
 
Vaatteita en oo ostanu yhtään. Katsellut kyllä olen! Rakenneultran jälkeen sitten. Poikien vaatteita meillä on kamalat määrät kahden pojan jäljiltä..mutta oon nyt kattellu kaupoista ja kirppiksiltä vaan tyttöjen vaatteita=) Meillä ei myöskään tehdä mitään vauva valmisteluja ennen rakenneultraa. Sen jälkeen alan pikkuhiljaa huuto.netistä etsimään kaksostenrattaita yms.

Maha on monilla jo iso. Oonko ainut kellä ei oo mahaa ollenkaan? Tai lähes ollenkaan? Aamuisin semmonen ihan pienen pieni pömppis :D

Paino on mulla noussu KILON. Ihan uskomatonta kun tuosta edellisestä nousi ennen ekaa neuvolaa jo 4kg! Syön kuitenkin tosi paljon :eek:

Sukupuoli kysytään rakenneultrasta. Aikaisemmin en ole halunnut tietää..nyt mielellään tietäisin niin saisin sitten nuo poikien vaatteet myydä pois! Täällä on 4d ultra,eli aika varmaa on se sukupuoli sitten :)

).( Keskimmäisen työnimi oli Jorma-Einari,joten tämä kun on tyttö niin on Lahja-Kyllikki :D Pöh. Odotan ekoja liikkeitä kovasti,mitään ei vielä tunnu vaikka kolmas raskauskin jo! Höh!

Mittumaaria ja Lahja-Kyllikki 14+4
 
Onko tua 4D ultralaite nykyään kaikissa sairaaloissa ja pitääkö sitä erikseen kysyä? Mä en osaa päättää haluaisinko tietää sukupuolta , toisaalta olis kiva tietää siinä mielessä jos sattuis oleen poika osais ostaa valmiiks muutaman "pojan vaatteen" esikoisen ( tyttö ) jäljiltä on vaan tallessa ne parhaimmat vaatteet, muut oon myynyt pois, toisaalta esikoisesta ei tiedetty ja oli se kyllä kiva vasta synnytksessä saada selville ! :)

Saara09 Millanen raskaus sulla on nyt? Kun epäilet poikaa ! :)

Vaatteiden hankinnasta: Mä oon ostanut yhden fleece haalarin alennuksesta, kun maksoi vaan 5€, ja sit kahdet housut kun nekin oli alessa. Pieniä vaatteita on ihania hypistellä kaupoissa mutta en sit vielä oo ostanut, varmaan rakenne ultran jälkeen tulee osteltua lisää vaatteita. On se kiva kun vauvallakin on jotain uusia vaatteita, eikä aina niitä käytettyjä.

Kantelu / painavien asioiden nostaminen: Luulisi että sekin menee ihan oman kunnon ja tunnon mukaan ?! Esikoinen meinas syntyä rv 32 ja silloin kiellettiin kantaminen/imuroiminen ym..

Eveliinalla kans jo ihana masu :)

Majj & 14+2
 
Vaatteita on kahden pojan jäljeltä tallella, enkä hanki muuta ennen kuin rakenneultran jälkeen, jolloin toivottavasti saadaan vauvan sukupuoli selville. Eli aiotaan siis kysyä tuo sukupuoli siellä mutta täällä ei 4d ultraa kyl taida olla, ei ainakaan nt-ultrassa ollut, joten en tiedä kuinka varmaksi sanovat. Kaks edellistä on kyl sanottu rakenneultran perusteella oikein.

Mulla on tyttötoive noiden kahden pojan jälkeen ja tytön nimi on miehen kans mietitty valmiiksi, jotenkin nyt vaan on olo, että tää voisi olla vuorostaan tyttö, mut en tiedä kumpuaako tuo olo vaan siitä omasta alitajuisesta toiveesta. Mutta rakenteeseen asti mennään nyt näin, että mulle voi lisätä tyttöolon tuohon etusivun listaan.

Poks poks, viikot paukkuu

Koralli & Tähkä 15+0
 
KorpiKuusenKasvattaja, Kiitos tosta palautteestasi koskien Doppleria...minähän siitä hieman huolissani olin kun neuvolassa varoiteltiin kuuntelemasta enempää kuin kerran viikossa :| Mutta oon kyllä kanssasi samaa mieltä etten ihan usko tohon kuulo häiriö juttuun ja oonkin kyllä kuunnellut ääniä aina kun siltä on tuntunut :heart: ....Niin ja tervetuloa sinulle muuten tänne elokuisiin massuihin :heart:

...Tervetuloa myös muille uusille (en ny nimimerkkejä muista ) tänne meidän joukkoon :heart:

Miuski, en nyt muista että kommentoinko jo tätä asiaa ( kun en jaksa millään kelata näitä juttuja sivu tolkulla taaksepäin...täällä on niin aktiivista kirjoittelua ) mutta siis tosi mahtava juttu että sulla ja vaavilla on kaikki kunnossa...IHANAA :)

jeeni, Onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:

töissä kertomisesta, en ole minäkään vielä ilmoitellut töihin etten palaakkaan hoito vapaalta todennäköisesti sorvin ääreen. Mun olis määrä palata töihin Heinäkuussa ja ainakin omien laskujen mukaan äitiysloma alkais jo tossa toukokuun lopussa...mä ajattelin sitten ilmoitella työmaalla kun saan neuvolasta sen raskaustodistuksen...vaikka saattaahan sielläkin jo olla huhut liikkeellä :)

Istukan paikasta mulla on nyt ekaa kertaa istukka takana ja ylhäällä, kaikista muista kolmesta odotuksesta istukka on ollut edessä ja on siis vaimentanut sekä sydänäänten kuulumisen ja pitkittänyt liikkeiden tuntemista...aikaisemmissa raskauksissa oon siis tuntenut liikkeet vasta tossa viikolla 19+ mut nyt oon tuntenut jo nykäyksiä ainakin reilun viikon verran ja sydän äänet kuulu tosi selkeesti jo viikolla 9 neuvolassa.

Tuplista...hmm...mä oon vähän solmussa noiden tupla rattaiden kassa kun meidän autoon taitaa olla turha yrittää saada sopimaan mitään Brion tai Emmaljungan isoja tuplia...melkein tarttis olla sellaiset matkarattaiden tyyliset tuplat jne että saa kuljetettua mukana...ja kun toi noi neiti kuitenkin liki 3 vauvan syntyessä niin mitään pilipali rattaita en halua ostaa että kestää siis myös tuon neidin painon :D ...eli en siis tosiaan tiedä nyt et mitkä rattaat kannattais ostaa :O

Vauvan vaatteista, mä oon ostanut yhdet unisex Barbapapa aiheiset kietaisu bodyn ja pökät H&M:n alennusmyynnistä...niin ihgut kun olla ja voi...ja kokoa noilla oli 50cm :heart:
Sitten kun ultassa käyty ja saatu sukupuoli toivon mukaan selville niin sitten ajattelin hommata vasta vauvan vaatteet.

Viola-85, voi itku sitä sun ihottumaa...mulle kans nousi eilen naamaan vasemmalle puolelle poskea niin kipee ihottuma siis aivan kirkkaan punainen suuri läiskä ja rasvan laittaminen on yhtä tuskaa...niin kamalasti kirvelee :( Toivottavasti ei leviä muualle kroppaan :|
Saitko hoitoa siihen ihottumaan?? ja jos sait jotain rasvaa, niin mitä??

Totinen torvensoittaja, oon kans sitä mieltä että on hyvin yksilöllistä että kuka jaksaa ja mitenkin noissa ns.raskaissa töissä...eli jos yhtään tuntuu ettet kykene enää niin miksi rääkkäät suotta itseäsi ja vauvaa ja yritä saada järjestettyä yö vuorot pois. Mä olin esikoisen odotus ajan vuode osastolla töissä ja vähän ennen puolta väliä keskustelin osaston johtajan kanssa ja sain itselleni vain aamuvuorot äitiysloman alkuun asti. Siten ei tarvinnut tehdä töitä puolella tarmolla eikä selitellä kenellekkään miksi en kykene painavia nostoja sun muita tekemään...eikä tarvinnut kenellekkään sysätä omia hommia. Ei kysyvä tieltä eksy ja aina kannattaa mennä puhumaan asioista ja yrittää sopia jne ja jos se ei auta on sairaslomat tietty keksitty ( jos ei muuta voi )

Eveliinallakin on jo niin nätti vauva masu :heart:

Sukupuoli halutaan ehdottomasti tietää hankintojenkin vuoksi jos vaan mahdollista ja 4D ultrassa ois kiva käydä vauvaa kurkistamassa...täällä ei siis mahdollisuutta tohon 4D ultraan kuin yksityisen kautta ja ainakin kun viime raskaudessa kävin vuonna 2008 niin ultraus maksoin hieman alle 200e...aika tyyristä siis :|

...Mutta jokohan tässä tekstiä taas tarpeeksi...eihän tälläistä romaania kukaan ees malta lukea :LOL:

Taitaa meikäläisellä taas viikot poksua eli:

 
heit pitkästä aikaa!!
mä olen tosi huono kirjottaan yhtään mutta luen kyllä teän kuulumisia päivittäin!!!
mulla on perj. se np-ultra, niiden viime kämmien jälkeen vihdoin.. tehäänkö se muuten mahan päältä vai sisäkautta nykyään? mulla siis pe vk 13+4..
oma napa tuntuu mulla olevan kasvamassa mutta mitään ei oikein kukaan huomaa :( monella teistä on jo niin sulosia massuja!!

mitähän muuta, tyttöä toivon vähän mielessäni kun on 3 poikaa ja 1 tyttö "vain" ennestään, mutta kattellaan, kumpi vain, kunhan täällä mahassa ees ois joku...
...

mullahan ei oo edes sydänääniä vielä kuunneltu .. kun eka neuvola oli rv 7+5 ja se ultrahan piti ensin olla jo 2.2
noh, perjantaina ultraan ja sitte 3.3 ois "jo toinen" neuvola(lääkäri).." heh

myyden ja 13+2
 
Hyppy: Mä oon vähän samallai "varkain" liikkeellä ollut/olen nyt :) En tunne huonoa omaatuntoa. Varmaan siksikään en tunne, kun oon nuori, opiskelen työn ohessa ja ´haluaisin hirveesti jäädä kotiin hoitaan lapsia ja opiskella ilman "työpaineita". Mä meen siis vasta reilun kk päästä työhöni takas ja sillonhan oon jo yli puolessa välissä raskautta menossa, että kertomispaineita ei siis synny :D Tyhmempikin huomaa! :whistle: Koita olla stressaamatta sinäkin. :) Tämä "lisääntyminen" kun kuuluu meidän naisten elämää, joten kerro vaikka vasta sitten, jos/kun asiaa kysytään! Ihan miltä itestäs tuntuu. :)

Hemari, Miikulainen89 Supistuksista puhuitta.. Eli mulla tuli yövuoron jälkeen supistuksia. En aio tehdä ainuttakaan yövuoroa nyt enää. Jos ei harjoittelut mene yhden(!) pakollisen yövuoron takia läpi, niin sit saa olla menemättä! :) Mutta onko teillä työsuhteessa olevilla varaa sanoa, ettei öitä tee? : / Neuvolassa kysyin noista supistuksista, niin kuulemma sitten pitäis synnärille soitella, jos rupee tunnin aikana supistamaan väh. 4 kertaa. Ja just sillain, että joutuu jostain tukea ottaa, ku kipiää käy.. En tiedä miten tuohon suhtautuis! Mun mielestä kipeät supistukset rv 14 ja viel 4krt/t kuulostaa aika hurjalta! Ja enhän mä nyt helkkari ole synnyttämään menossa! Luulis nyt slomaa saavan ennen ku tilanne menee noin pitkälle? Mitä mieltä muut on?

Viola-85 Onpa ikävä vaiva! Mulla auttaa atopiaan Essex sellanen "liru"voide, ja sit käytän välillä puhdasta lakanaa allani nukkuessa. Siis tarkotan, että saatan nukkua 1-2 yötä yhellä lakanalla ja vaihtaa sit uuden (ei tarvi koko sängystä vaihtaa aina lakanaa =) ). Pesuaineenhan voi kans korvata perusvoiteella. Tuota lakanaa käytän vain sen takia, että se tuntuu raikkaalta ja ei niin kutisevalta. :D

Päksäkkä Mulle sanottiin, että synnytyksen jlk ottaa papa. Viimesin papa otettu kierukkakontrollin yhteydessä alle vuosi sitten. En varmaan ois suostunut, että nyt oltais sitä ees otettu :ashamed: Pelkkä veren mahdollinen (harmiton) tulo alakerrasta, saa mut ressaamaan. :/

Totinen torvensoittaja Kirjoitin kokemustani yhestä yöstä tuonne.. Tosi kauhean kuuloinen yö sulla takana! Huh! Toivottavasti pystyt lopettaan öitten tekemisen. Mitä mieltä ite oot, että miten työnantaja suhtautuis?

KKK ja Mannerheim 14 (?) en muista viikkoja, kun ne ohi pyyhältelee :D
 
Ja lataan oman romaanini tähän Pilvilinnan perään.. Tosin jos käy niinkuin yleensä, niin pari muuta ehtii väliin.. ;)

Tervetuloa uudet!!

Majj
kirjoitti, että hänellä on esikoisen jäljiltä tallessa vaan ne parhaimmat vaatteet. Joo, niin mullakin.. Parhaat 300-400!! :ashamed:
Että me aiotaan kysyä sukupuoli, koska jos masussa on tyttö, niin karsin vaan pienemmällä kädellä, mutta jos tulokas on poika, niin jätän vaan unisex-vaatteet ja ne uudet poikavaatteet mitä oon tässä Mimmin syntymän jälkeen ostanu (jees, pitäkää vaan hulluna, olen todellakin ostanut ehkä 15 vaatetta tässä parin vuoden aikana) ja sitten tietty säästän Mimmin pari ihaninta muistoksi.

Minkälaisen vauvakirjan olette ajatelleet hankkia?

Esikoisella oli Mauri Kunnaksen se oranssi kirja ja nyt en osaa päättää mikä tulis toiselle. Samako?

Violan ihottuma kuulostaa kurjalta. Toivottavasti siihen löytyy joku hyvä selitys ja hoito.
Mulla on nyt raskausaikana tullut molempiin kyynärtaipeisiin sellainen kutiseva punottava ihottuma, joka ilmestyi rv 6, 8, 10, 12 ja nyt tällä viikolla. Se on aina pari päivää ja menee ohi kun laittaa yöksi ohuelti Locoidia (mieto kortisonivoide). Tulee aina ihan yllättäen ja molempiin taipeisiin yhtäaikaa.

Mulle tuli tänään rakenneultra-aika!!! Se on rv 20+2 eli 23.3. Ja onneksi se on heti aamusta, niin on miehelle helpompi. Siinä luki, että "jos menet Taysiin, niin peru tämä aika". Ja nyt toivon, ettei Taysin äitipolin aika ehtisi tulla ennen sitä, koska haluan tuonne keskusäitiysneuvolan ultraan mieluummin. Niillä on siellä aikaa paljon paremmin tutkia vauvaa.

Joku kyseli mun sokereista.. Mulla oli kaikea 3,2 ja 10,4 välillä. Kaikki paastoarvot ja yhtä lukuunottamatta kaikki ennen ateriaa-arvot oli normaaleja. Aterian jälkeiset arvot oli yleensä alle 8,4. Eli ei kovinkaan paljon liian korkealla kun raja on 7,8. Tuon 10,4 sain just maanantaina ennen neuvolaan lähtöä, kun testasin, mitä 3 weetabixia tekee aamupalalla sokereille.. :p

Olin aamulla hammaslääkärissä ja sain kuulla ettei tarvi tulla enää! Jee!! Sen kunniaksi lapsi sai päättää mitä tänään tehdään (kun Mummakin on kylässä). Yritin olla kovin yllättynyt, kun hän ilmoitti haluavansa "Ikea-kauppaan syömään lihapullia ja anksakslaisia.." :D

Jaahas.. Päiväunilta ilmestyi pieni lihapullahaaveilija!

Raitis 15+2
 
Viimeksi muokattu:
Istukan paikasta kahdessa ekassa oli takaseinässä, ja kolmannessa etuseinämässä ( silloin liikkeiden tuntuminen oli huonompaa ja sydänääniä sai etsiä vielä isommillakin viikoilla) nyt taas takaseinämässä.

Sukupuoli halutaan selvittää rakenneultrassa jos vain suostuu näyttäytymään, kolmen pojan jäljiltä on vaatteet kaikki sinisiä, rukskeita ja vihreitä, eli jos sattuis olemaan tyttö sais edes jonkin vaatteen ostettua ennen syntymää jotakin muutakin väriä, mut tietty jos poika on niin ei paljon mitään tarvitse ostaa. Yhden ihanan pienen bodyn ostin, vaalealla pohjalla pieniä kuvioita käy tytölle tai pojalle.

Linea negraekassa raskaudessa oli paksuna ja leveänä alhaalta rintojen väliin asti, tokassa oli napaan asti, kolmannessa oli alhaalta reilustu yli navan mutkaviivan kanssa. Kaikissa kolmessa tuli jo varhaisessa vaiheessa niin ja kolme poikaahan meillä on. Nyt ei ole viivasta tietoakaan :O

Myyden riippuu ihan siitä ultran ottajasta kumpaa kautta otetaan, mulla on otettu kaikissa raskauksissa mahan päältä, koska alakautta ei näy mitään kun kohtu erittäin voimakkaasti eteenpäin kallellaan. Onnea ultraan.
 
Pikaisesti tuln kertomaan ultra kuulumisia kaikki näytti olevan ok! huokaus! nyt odottelen potkuja että voi sen jälkeen kunnollaalkaa nauttimaaan tästä raskaudesta! niin pintamuistissa ja tunteissa vielä syyskuinen poika-vauvan kuolema niin ei osaa vain nauttia vielä tästä raskaudesta ennenkuin tietää varmasti että kaikki on hyvin. jospa ne potkut alkaisis viimeistään 2-3 viikon päästä tuntumaan niin saa olla huoletta!

oma napaa vaain oli kyll ämutta tulen taas takaisin kirjoitteleen kuulumisia kunhan on paremmin aikaa! :)

SaBiNe ja vauveli 12+3 la vähän muuttunu vaan ei tarvi vielä muuttaa mitään!
 
sulupuolta me joko kysytään,,,tai sit ei :D toisaalta olis ihana et se olis yllätys,,,toisaalta molemmat odotetaan tyttöä(koska meil on kaks poikaa) ja mua vaivaa ajatus,et jos se on poika ja ollaanki pettyineitä(kamala ajatus!!!),mutta en siis usko että voi olla mahdollista olla pettynyt omaan lapseensa olipa se sit kumpi tahansa!!!mut silti tollasii mietii...nolottaa :( et olisko sit kuitenki hyvä tietää kumpi tulossa?ja ehtis sopetutuu ajatukseen..rv20 ultraan en kyl luota yhtään,koska meidän poika oli tyttö viimeksi siinä vaiheessa vielä :D

supistuksista sellasta piti sanoo et mie luulen et mul oli muutamana päivänä niitä :( ei oo koskaan aimmin tässä vaiheessa vielä ollu..

seisomalaudalla meidän 2v ei varmasti pysyis :D vaan karkais ja juoksentelis pitkin katuja niin et mul menis hermo ja meidän lenkkeilyt loppu siihen :D

millainen auto teillä on kenellä on kolme lasta? meidän on pakko vaihtaa isompaan.Meil on farmari nyt,mut kahta turvaistuinta/kaukaloo + 10v esikoinen sinne taaks eei mahdu :( matkaan pitää siis saada viel tuplat/vaunut ja kaks koiraa...mahdotonta...tällä hetkellä ollaan ihastuttu mazda 5-merkkiseen autoon. Tosin mieli voi muuttua ennen kesää vaikka kuinka monta kertaa :D

ihania söpöjä masuja teillä...itsellä tommonen jumbo :(




mammy+mato 14+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä